“z a p s uitrusting overlevingsgranaat metalen uitrusting zombie overleving”

De middag brak aan. De winkels werden gesloten, de kantoren, de werkplekken liepen leeg. Restaurants openden zich, evenals de huizen van vermaak waar voorstellingen werden gegeven voor Kiteh, Timbesh, Lleroh en Gehina, waar mensen samenkwamen voor orgies, voor muziek, voor de snelle kick en de heer­lijke roes van drugs.
Een puzzeldoos. Dat moest het zijn, ongelooflijk gede­tailleerd afge­werkt. Wie had deze gemaakt en waarom kon hij zich niet herinneren dat hij hier stond? Zijn vingers volgden de fijne lijnen, krullen die samen­smolten en weer uiteen gleden in een patroon dat hij vaag herkende. Hij probeerde de doos te openen, maar het lukte niet. Een doos zoals deze kon maar op één bepaalde manier geopend worden, niet eenvoudig om dat zelf uit te zoeken. Hij liet zijn vingers opnieuw over de krullen glijden. Was dat een zon aan de bovenkant?
Het gebod van het medeleven verplicht de leden van een orde van de ziel allerlei soorten verlangende mensen te accepteren. Deze mensen zijn niet altijd bekend met de regels en kunnen onderworpen gedrag ontwikkelen naar anderen. Hier moet men zorg voor dragen door het verschaffen van informatie en eventuele begeleiding in de studie. Soms noodzaakt verdere communicatie educatieve interaktie van leraren en leerlingen. Voor normale volwassenen is dit ongewenst. De volwassen persoon wordt verondersteld in staat te zijn voor zichzelf te kunnen studeren en de verloren discipline te herwinnen. Slecht opgevoede mensen, laag van intelligentie genoemd, moeten de schade inhalen door tijdelijke regressie naar de jeugdige staat. Dit is een groot probleem. Regressie is in strijd met de stelregel der onafhankelijkheid en vaak gaan mensen slecht gedisciplineerd verder tot de arts of de dood er een eind aan maakt. De dokter biedt een kans op herstel in algemene boete ter wille van de vooruitgang, maar de dood biedt op z’n best een nieuw lichaam in een veranderde familie om weer van voren af aan te beginnen met het zelfde (kultureel overgeërfde) aangeboren karakter van de ziel. Daarom wordt initiatie in en heropvoeding tot een ander begrip van orde een tweede geboorte genoemd. Dit verduidelijkt ook het begrip van de dood als zijnde niet alleen maar de vernietiging van het lichaam. ‘Een ander lichaam’ kan ook betekenen dat men een andere orde heeft.
‘Kraai heeft gekrast,’ zei Cynethryth zacht, maar met een heldere stem die klonk tot in de verste hoeken van de Hal. ‘Wijn is gemorst. Oliekruik val om, nevel kom!’ Ook Hygeberht liet verbluft zijn staf zakken en tastte vaag naar het kruis op zijn borst. ‘Nokbalk splijt, zwarte hond is gekomen,’ zei Cynethryth. ‘Nevel spreidt, slang kruipt in de hof.’
They gave you the honeymoon talk, but did you get the kit to go with it? Prepare for any and every emergency with this Honeymoon Survival Kit, which offers the bare necessities for your first 2 weeks of marriage.
PvdA – Henk Kool – wethouder sociale zaken Den Haag, blijkt uit het armoedepotje van de gemeente 7000 euro subsidie te hebben gegeven aan de stichting Willem Drees Lezing waarvan hij zelf bestuurslid.
Zodra hij voor haar stond haakte ze haar vinger achter zijn riem en trok hem achter haar het huisje in. Hij legde de rugzak bij de anderen en ving haar vervolgens in zijn armen. Hij kuste haar, eerst zacht, maar al snel begerig. Zijn handen gleden over haar rug en billen en hij kneedde haar zachte vlees. Alle gedachten aan ‘kunstmatig’ en ‘robot’ waren ver­dwenen en Harrald liet zich meevoeren in het moment.
Maarten was in alle haast gekomen toen ze hem had gebeld, maar de ambulance was eerder geweest. Laura had niet geweten wat te doen – ze had nog nooit een vroeggeboorte meegemaakt en het leek haar het beste om 112 te bellen. Miranda was vastgesnoerd op een brancard en met gillende sirenes afgevoerd. Laura was bij haar gebleven in de ambulance. Gelukkig had Maarten de tegenwoordigheid van geest gehad om de vluchttas mee te grijpen, al zaten er nog lang niet alle benodigdheden in. Het was voldoende geweest voor deze noodsituatie.
Het verzakte houten drinklokaal ligt ingeklemd tussen een pandjeshuis en een teerderij. Tegen de vergoeding van enkele koperen penningen opent Mumbai discreet een van de achterdeuren waarlangs een klant toegang krijgt tot een achterplaatsje, een cul-de-sac omsloten door de wrakhouten bouwsels, enerzijds begrensd door een hok met een blind varken en anderzijds afgepaald door een houten schutting. De zaak ontleent zijn bijnaam aan de ronde gaten die in deze schutting geboord zijn, ruwweg op heuphoogte.
36. DE KIKKER EN DE OCEAANDit, zo zegt Libbrecht, is de essentie van ons aardse bestaan. We ontvan-gen energie en hiermee evolueren we in verschillende vormen.10Bekijken we nu beide assen en het spectrum dat ze beschrijven meer indetail.De energieas begint onderaan met wat gebonden (immanente) energiewordt genoemd. Bovenaan is de energie vrij, oftewel transcendent. Eenkorte verklaring.Een kind wordt geboren. Wie kinderen heeft, die weet dat kinderen volenergie zitten. Veel van deze energie kunnen we echter bij een pasgebo-rene, deels metaforisch, maar ook letterlijk, als gebonden energie benoe-men. Een baby is niet echt vrij. Veel vrije wil heeft een babytje niet. Hetzet energie om in geschreeuw als het honger heeft en het stopt als wij, endan vooral de moeders, het de borst geven. Laat ons het gedrag van debaby een voorbeeld van uiting van gebonden of immanente energie noe-men. Bij een baby is de emotionaliteit gericht op overleven. Dit noemenwe ego-intentionaliteit.viii Moeders hebben de vrije wil om al dan niet deborst te geven. De baby heeft dat niet. De baby wordt een kleuter dieondertussen al een stuk meer vrije energie bezit, want hij kan kiezen metwelk speelgoed hij nu gaat spelen. Als ouder beseffen we vooral via detiener- en puberjaren dat de vrije energie steeds meer om zich heenbegint te schoppen. Om een lang verhaal kort te maken, zodra hij vol-wassen is, heeft de mens de vrije wil over de wijze waarop hij of zij zijnleven inricht en leidt en kiest hij zelfs een eigen levensbeschouwing. Debeperkingen die hem begrenzen, betreffen de regels van de maatschappijwaarin hij leeft en uiteraard zijn genetische code (zoals bij de plant), diebijvoorbeeld dicteert dat de mens water nodig heeft om te overleven, ofhij wil of niet. Met dit voorbeeld zien we dus het verschil tussen gebon-den energie, energie waar alles wat buiten de ‘wil’ van het subjectgebeurt, is bepaald, en vrije energie, zijnde energie die het subject naareigen inzicht aanwendt en dit niet meer uitsluitend voor zijn persoonlij-ke (overlevings)behoeften. Hij kan ontroerd worden, empathie ontwik-kelen voor de gevoelens van de andere. Zo ontwikkelen de eerder vermel-de moeders, en bij uitbreiding ouders, een bijzondere empathie voorhun kinderen die niet meer in relatie staat tot hun eigen behoefte. Meernog, zoals Daniel Goleman beschrijft in zijn boek ‘Emotionele10 Later zal Libbrecht toelichten dat we alleen energie ontvangen, maar dat we zelf ook energie zijn, in de vorm van een mens gebracht. 26
Het laatste kwadrant van het jaar zal leiden tot de vorming van meer groepsbewustzijn en de eenwording van groepsbewustzijn.  Dit zal eerst voorbereid worden door de verschuivingen in persoonlijke relaties.
En terwijl de fabrieken van Isomé bleven produceren en de populatie op Isomé groeide naar zestigduizend volwassenen, landden dertig andere zaadschepen op Elija en Nilja: de zevende en achtste planeet van Epsilon Drie.
Zijn boomstammen lagen nog op de plek waar hij ze had achtergelaten. Twee mensen bleek teveel. Ariadne loste het op door achter het vlot te gaan lopen en het voort te duwen, waarbij ze regelmatig tot haar nek in het water liep.
Materiële aktiviteit weerstaat het verstandige. Na denken zou er aktie moeten zijn, maar na de aktie zou er ook heroverweging moeten zijn. Vergissen is menselijk. Daarom is zwijgen goud en spreken zilver. Zonder te kiezen voor de stille wereld der gedachten waar alleen de innerlijke stem wordt gehoord in den beginne en ten slotte, is er geen berouw mogelijk en ook geen correctie. Dit is een ramp die zich niet mag voltrekken. Het gevolg van spreken en handelen zonder voorafgaande en erop volgende reflektie betekent gevangen te zitten in een neerwaartse spiraal van valpartijen die leiden tot oorlog en vernietiging. De essentiële dreiging van het zilver wordt gevormd door de onwetendheid. Voor de ander houdt men het beeld hoog van de wijsheid, maar zich ontwikkeld hebbende tot een diktator (de Schrift, de associatie in de geest en de innerlijke leraar missende) is de vernietiging een feit. Schepping zonder reflektie leidt tot vernietiging. Dat is de ware betekenis van het gouden stilzwijgen (afb..) De monniken zijn altijd doorgegaan met hun gebeden tot de politici zich hadden uitgeleefd en spijt hadden gekregen.
Als het daglicht begint te verflauwen, kruipt het sepia stroperig naar de hoeken van mijn kamer terug. Ik – ja, zonder enige twijfel ik – kijk op. Een schim lijkt door het venster te glijden. Een spelen van het laatste avondlicht?
Ik denk dat ze gelijk hebben in het feit dat er een uitbarsting gaat plaatsvinden, de vraag is van welke kant en wat verder. Ik vrees dat een oorlog voor de deur staat door debiele laffe politici die het daar op laten aankomen.
De bek Wanneer je de binnenkant van de bek bekijkt dan moeten de lippen en tandvlees goed doorbloed uitzien. Zeer bleek tandvlees is een indicatie dat de doorbloeding niet goed is. Fel rood tandvlees is een indicatie voor een ontstekking. Wanneer je met je vinger op het tandvlees boven de hoektand drukt ontstaat een bleke vlek. Deze moet binnen 2 seconden weer zijn weggetrokken. Is dat niet het geval raadpleeg dan de dieren arts. Er kan iets mis zijn met de bloedsomloop. Het gebit moet schoon zijn zonder al te veel aanslag. Ruik ook de adem van je hond. Een slechte adem kan een indicatie zijn voor een ontsteking.
In de schemer zag ze lichamen die in de kooien gepropt waren. Hier en daar stak een stuk been of een stuk arm uit. Sterre voelde haar maag rommelen toen ze zag dat die gestript waren van vlees en dat enkel rafelige huid, botten en pezen over waren.
Waarom me te pletter werken en maandenlang rug & schouders in een gespannen houding krommen, om met iets voor de dag te komen dat alleen maar open deuren intrapt en inhoudelijk zelfs banaal is geworden? Eerst en vooral moet je tegenwoordig al iets heel uitzonderlijks schrijven opdat het gelezen zou worden. Of je moet al gekend zijn en een heel ruime supportersclub hebben. En dan moet je schrijfsel ook nog juist gelezen worden. Dat is geenszins gegeven in de Lage Landen met hun beperkt publiek van moraliserende en actualiteits-geobsedeerde opiniemakers. Bovendien wil dat publiek onmiddellijk inwerken op beleidsmakers, mediahoofdredacteurs en (aspirant)ministers met heel korte carrières, en viesse verça. Kortom: waar je werk onmiddellijk (zonder dat men er meer dan 10 blz. van gelezen heeft) gevild wordt door de scherpe messen van in wezen eng-politieke breuklijnen, volgens het principe “De vrienden van mijn vijand zijn ook mijn vijanden”, ook al viesse verça. Het is me ooit nog overkomen dat een hoog aangeschreven heerschap een boek van me recenseerde in Knack onder de titel “Dit (boek) is een publiek schandaal”. Meneer Regenboog meende dat ik een vriendje van hem (een heel bekende opiniemaker, aan wiens werk en opvattingen ik een hoofdstuk had gewijd) genadeloos onderuit wou halen. Dat vriendje – zijn bureau bevond zich aan de overkant van het mijne – had wel elke zin die ik had geschreven, woord voor woord nagelezen en aan het geheel zijn volle fiat gegeven; alles – i.e. heel heel weinig – wat ie geschrapt wou zien, werd zonder tegenpruttelen geschrapt. Kortom: niet te doen om een boek uit te geven als je niet sexy bent, of geen lid bent van de juiste Bisschoppenconferentie, van de juiste Partij of van de juiste Loge of van het juiste Diamantforum. Niet omdat mensen alhier zo’n slecht karakter hebben (dat hebben ze hoe dan ook), maar omdat een boek hier meteen onder de aandacht komt van mensen die door hun positie op dat punt volkomen misplaatste en ergerlijke bedoelingen hebben. En omdat alhier een boek alleen maar onder de aandacht van dat soort mensen kán komen, er zijn nl. amper andere. Mensen die geen boeken maar auteurs beoordelen. Want in de Lage Landen weet iedereen van iedereen alles wat in het geheel niet ter zake doet.
Zonder iets tegen elkaar te zeggen legden ze hun handen over de rand van de container. Die was te hoog om zo in te kunnen kijken, dus moesten ze zich eraan optrekken. ‘Help eens,’ zei Zohra. Ze gebruikte Lievens handen als trapje en klom omhoog.
Berend keek van het verband om Willems hand, waar aan de bovenkant een klein streepje donkkerrood opbloeide, naar zijn eigen vingers, die zenuwachtig aan elkaar pulkten. ‘Wanneer kom je weer terug in de slagerij?’
Negatieve factoren: angst, heimwee, verveling, omgaan met falen, verliezen van hoop, is een greep uit het assortiment van fobieën of stress factoren waarmee men kan te maken krijgen in een overlevingssituatie. Het grootste gevaar komt van angst, er zijn mensen die volledig hun capaciteiten en hun helder denken verliezen wanneer ze geconfronteerd worden met hun grootste angsten. Je mag zo goed voorbereid zijn dat je wil, en de laatste snufjes van high tech materiaal bij je hebben, wanneer de angst je overmand kan je situatie plots een desastreuze wending krijgen. Wanneer je jezelf in een overlevingssituatie bevindt is het van levensbelang dat je zo snel mogelijk je situatie probeert in te schatten. Het simpel feit van te weten dat het erger had kunnen zijn kan je gezond verstand in werking doen treden. Het opgeven van hoop door te falen in de dingen waar je mee bezig bent kan ook leiden tot een deprimerende gemoedstoestand.
Het is vandaag Valentijnsdag. Door alle heisa rondom slappe cadeautjes ben je misschien vergeten waar het echt om gaat; de liefde. Het beste cadeau in onze ogen blijft toch het spelen van een liefdesliedje voor je Valentijn.
De beheersing van het vuur liet toe vlees te roosteren of knollen te poffen. Koken ontstond pas als het kampvuur een gevestigde gewoonte was. Het koken was de eerste chemische praktijk en die was verbonden met pottenbakkerij en later de metaalbewerking. Koken veronderstelde dat men beschikte over met leem bekleed vlechtwerk of mandjes, die het water konden vasthouden en die op het vuur konden worden gezet. Het leem bleek door de hitte bovendien vaster en sterker te worden. Het werd bestand tegen warmte. In het verlengde van deze praktijken ontwikkelde zich dan later de pottenbakkerij als ambacht (‘ambacht’ betekent ‘het rond gaan van mens tot mens in een dorp’; de ambachtsman trok van huis tot huis om zijn diensten aan te bieden). In potten met vloeistof en etensresten kon men ook gistingsprocessen observeren (‘gist’ => ‘geest’). De mensen zagen proefondervindelijk hoe materialen chemisch reageerden door ze in vloeistof te leggen: brood bakken, leerlooien, verven én later brouwen van bier (‘brood’ en ‘brouwen’ stammen af van een wortel ‘bhru’ die betekent ‘zieden, gisten, koken’). Verder produceerde de mens tekens en symbolen, waaronder dus de taal maar ook de eerste kunstuitingen. Die tekens waren én magisch-artistiek (aanzet tot handelen; opwekken van een verlangen of wil om een handeling te verrichten zoals b.v. ‘laten we gaan jagen’) én indicatief-wetenschappelijk (beschrijven zonder echt aan te zetten tot handelen: ‘het regent’). Het magische en het indicatief-beschrijvende zijn nauw met elkaar verweven: in eerste instantie waren ze één, pas in een latere fase zouden ze geestelijk afgezonderd worden van elkaar, zoals nu wetenschap (kennis) en technologie (handelen) zich zelfstandig van elkaar lijken te bewegen.
Weliswaar krijgt bijna iedereen die door een verpleegkundige of medical assistant is opgenomen wel onwijs veel antibiotica, maar bij een acute buik moet je vaak een operatie doen in plaats van antibiotica geven en bij meningitis is de dosering van de antibiotica veel hoger.
Met veel gespetter baande de opgelapte dinghy zich een weg door de branding. Zout water prikkelde Ferdi’s lippen; zijn ogen knipperden. De roestige buiten­boord­motor brulde, haperde, sloeg weer aan, terwijl achter ze vette blauwe rook walmde. Met één hand hield hij zich vast aan de tros die langs de oranje rubber boorden was gespannen; met zijn andere wees hij naar de einder.
Ik keek blijkbaar dom, want Lars vervolgde en­thousiast: ‘Je kunt hem tot beperkt niveau zelf pro­gram­meren. Je weet wel: een naam geven, comman­dootjes laten uitvoeren zoals koffie zetten of de bladzijden van je boek omslaan. Je kunt niks wijzigen aan zijn hoofdprogramma, maar da’s maar goed ook. Je zou zelf de bonen niet van de kabels willen haken, lijkt me.’
Er wordt ingegaan op de theoretische en praktische Problemen bij het geven van voorlichting. Tenslotte wordt het twee avonden durende project met de daarbij gehanteerde hulpmiddelen (opdrachten, diaserie) beschreven.
Met zijn hand stevig aan de helmstok wierp Ferdi een blik over zijn schouder. Ver achter de sloep rees de hoogbouw van de oude Technische Universiteit in de ochtendlucht. Als hij zijn ogen dichtkneep, kon hij zichzelf wijsmaken dat hij een gedrongen gestalte op de kade zag staan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *