“Wazoo overlevingsuitrusting coupon ramp survival gear lijst”

De neiging bestaat de daarbij behorende klachten en symptomen in een ziektekader te plaatsen als een afwijking of een stoornis die vraagt om een diagnose en symptoombestrijding. Het gevaar schuilt er dan in dat de klachten worden gereduceerd tot een ziekte. Dan komt de aandacht meer te liggen op het pathologische dan op het gezonde stuk van de persoon.
Ujhalin smeet haar kleding op de grond, boog zich voorover zodat de huid van haar lange, slanke rug zich spande, het wit van de inktlijnen op haar huid on­bedekt, onverhuld: een menselijke schedel, omringd door narcissen en de bloemen van een andorion. Over haar kuiten liepen dunne lijnen in sierlijke krullen, met bladeren en bloemen.
Mensen houden er niet van gedwongen te worden. Hoewel de wet opgelegd moet worden, houdt niemand ervan dat te ervaren. Het zou niet nodig moeten zijn dat er enige druk word uitgeoefend. Dit is de volwassen eis. Het is onze eer niet gedwongen te worden maar te leven naar ons eigen inzicht. Daarom zijn honden soms beter verzorgd dan mensen. Dieren kunnen worden gedwongen, de mens moet worden gerespekteerd. Daartoe draait de samenleving op bekrachtiging: we hebben allerlei soorten van taakomschrijvingen die de plicht en de beloning definiëren. Verzaakte plichten zullen worden gesanctioneerd met waarschuwingen en inkomenskortingen. Op die manier wordt de mens bekrachtigd zijn plicht te doen. De samenleving draait op de vrijheid van keuze: je mag kiezen hoeveel vrijheid je opoffert voor een inkomen. De basisplicht schijnt de sociale zekerheid te zijn: men moet de media bijhouden, socialiseren op een vrijwillige basis en zo nu en dan een formulier invullen zichzelf beschikbaar houdend voor een meer uitgebreide taakomschrijving. Zo worden mensen onder de druk van een veeleisende samenleving gekonfronteerd met een paradox; men begint met een baan voor een zeker inkomen welke niet wordt beschouwd als een echte baan en zelfs een schande wordt genoemd: men is te passief. Hoewel iedereen profijt heeft van de zegeningen van de samenleving worden deze ‘laagsten der lagen’ profiteurs genoemd. De samenleving is niet een religie in de zin van allen in gelijke mate profiteurs zijn voor het aangezicht van God. Alleen diegenen die meer profijt trekken worden niet vervloekt met de negatieve denominatie hetgeen niet redelijk is. Een sociaal zekerheids-inkomen dat een waardeloos genoemde consument vervloekt terwille van een grotere consumptie, toont een algemeen sociaal gebrek aan zelfrespekt. Als zodanig is het begrip van God in zo’n onredelijke consumenten-samenleving onzeker en kan zelfs worden beschouwd als gecorrumpeerd op de wetenschappelijke basis van de twintigste-eeuwse samenleving. Hoewel de wetenschap claimt waardevrij te zijn, waardeert zij toch zeker de leden van de samenleving naar het vermogen tot consumeren. De weg om dit psychologisch te overleven schijnt er uit te bestaan geld te hebben zonder het uit te geven zodat iedereen gelukkig kan zijn speculerend op jouw kapaciteit tot het doen van uitgaven. Als zodanig mag de filosofie van de onredelijkheid worden beschouwd als contraproduktief: het vermogen tot spenderen bekrachtigend, is de consumptie en dus ook de produktie beperkt. De dwangmatige houding de sociale zekerheid werkloos te noemen in plaats van een aardig verantwoordelijke en zware baan, wordt beter begrepen als een herinnering aan de economische en logische mislukking van de consumptieve onredelijkheid. Dit moet niet zo blijven. Zonder mensen te dwingen, kunnen mensen gewaardeerd voor wat ze doen. Van dit respekt, de waarde van dienst meer benadrukkend dan de waarde van de consumptie alleen, zal er meer bewustzijn zijn van de paradox dat de eer van een baan ten koste gaat van de eer van de vrijheid. De eer van de vrijheid kan alleen worden begrepen en gerespekteerd als men bevrijd is in een formele erkenning van identiteit. De identiteit van de van de baan der sociale zekerheid wordt gevormd door dienst aan de orde van de Tijd die het begrip van God en orde van de samenleving definiëert als een onpartijdige onpersoonlijke natuurkracht bestuurd naar rede en geweten in plaats van systematische onredelijkheid en ongegeneerd romeins egoïsme. Zo mag de uitspraak ‘God is dood’ een stille dood sterven zonder ook maar iemand ergens toe te dwingen. Je kan altijd een zwerver zijn, sociaal gezekerd of meer verstrikt in het web van de bekrachtigende samenleving met welk begrip van God dan ook.
Het gebod van het medeleven verplicht de leden van een orde van de ziel allerlei soorten verlangende mensen te accepteren. Deze mensen zijn niet altijd bekend met de regels en kunnen onderworpen gedrag ontwikkelen naar anderen. Hier moet men zorg voor dragen door het verschaffen van informatie en eventuele begeleiding in de studie. Soms noodzaakt verdere communicatie educatieve interaktie van leraren en leerlingen. Voor normale volwassenen is dit ongewenst. De volwassen persoon wordt verondersteld in staat te zijn voor zichzelf te kunnen studeren en de verloren discipline te herwinnen. Slecht opgevoede mensen, laag van intelligentie genoemd, moeten de schade inhalen door tijdelijke regressie naar de jeugdige staat. Dit is een groot probleem. Regressie is in strijd met de stelregel der onafhankelijkheid en vaak gaan mensen slecht gedisciplineerd verder tot de arts of de dood er een eind aan maakt. De dokter biedt een kans op herstel in algemene boete ter wille van de vooruitgang, maar de dood biedt op z’n best een nieuw lichaam in een veranderde familie om weer van voren af aan te beginnen met het zelfde (kultureel overgeërfde) aangeboren karakter van de ziel. Daarom wordt initiatie in en heropvoeding tot een ander begrip van orde een tweede geboorte genoemd. Dit verduidelijkt ook het begrip van de dood als zijnde niet alleen maar de vernietiging van het lichaam. ‘Een ander lichaam’ kan ook betekenen dat men een andere orde heeft.
Minstens een uur zeulden ze nog over het pad naar de Toren. Het was niet meer dan een drassig spoor, hier en daar versterkt met wat puin, stenen of hout. Het land om hen heen was vrijwel boomloos en onge­cultiveerd, alhoewel er veel tekenen van vroegere bewoning waren: resten van omheiningen, greppels om oude erven, staketsels van ver­laten behuizingen, ingezakte graanschuurtjes op hoge palen, akker­tjes met onkruid overwoekerd. De schemer was gevallen toen het pad een flauwe glooiing op voerde; op de top priemde de kam van een grote rots door het ruige gras. Zodra ze de top hadden bereikt bleven ze even staan en zagen in de verte beneden zich de door een paar kleine opstallen omringde Toren, waar Cynethryth haar toevlucht had gezocht.
Regulatie om te vasten is in feite een overeenkomst die de basis is voor alle goede gezondheid. Gedurende de nacht of een andere vastgestelde periode kan men vasten. Deze regel breken door de koelkast te plunderen de overeenkomst van discipline vergetend zal resulteren in een ontregeling. Voedsel is een beloning voor het lichaam en voor de geest moet het lichaam eenvoudig zijn beloning verdienen. Dit zal het lichaam alert houden en gemotiveerd zoals iedere hond die getraind is om een koekje te krijgen. Mensen die ‘s nachts niet kunnen slapen b.v. kunnen nachteters blijken te zijn die hun lichamen beloond hebben om te ontwaken gedurende de rustperiode. Geen slaappillen zullen hen genezen tenzij ze hun voedselinname reguleren. Mensen die er moeite mee hebben gedurende de dag werk te vinden kunnen ook eetstoornissen ontwikkelen de bevrediging van de beloning aanziend voor het werk voor de beloning zelf. De eetstoornis kan een symptoom van psychologische verstoring zijn. Het symptoom behandelen zal resulteren in een andere uiting van dat psychologische konflikt. Terwijl er geen garantie is dat die uiting van strijdigheid minder destructief zou zijn dan de eetstoornis zelf, is het altijd belangrijk te breken met een slechte gewoonte als eenmaal de psychologische basis bekend is.
Niet dat ik de eeuwige jeugd wil opzoeken, maar het kriebelt in mij om mijzelf te mogen zijn, mijn eigen schare fans te verzamelen die speciaal voor mij komen en niet voor een afdraai party van allerlei dansbare populaire (tussen haakjes, want buiten die sfeer zegt het niets) nummers.
Het uitblijven van enig teken van leven baart me echter zorgen. In het verleden had Mook zelfs op dit late tijdstip altijd wel een half dozijn van zijn bendeledenof soldaten, als je het hem of henzelf vraagtrondom de toegang tot zijn domein gestatio­neerd, net zozeer als machtsvertoon als voor werkelijke bewaking.
Onafhankelijk levend kan men egoistisch worden zonder het te weten. Nog steeds afhankelijk van ouders, bij ze levend, kan men eveneens verstrikt raken in de sociale structuur van de familie die niet direkt behoefte heeft aan vreemdelingen. Aan een relatie beginnen door afspraken met iemand te maken brengt grote veranderingen in het leven te weeg. Iedere kleine verandering van gewoonte kan leiden tot een volledig ander leven. Ook kiezen voor deze of gene persoon kan de de koers van je leven volledig bepalen. Het opgeven voor jezelf alleen te leven betekent dat zelfbevrediging binnen een familie of onafhankelijk voor jezelf wordt ingetoomd. Men moet aanvaarden met de ander rekening te houden. Men kan zich gedwongen voelen zelfbevrediging in zekere mate op te geven, of men kan het uit vrije wil doen denkende dat het wijzer is op te houden met alleen maar aan de familie of aan je eigen belang te denken. Hoe dan ook dat niet doen en vasthouden aan de oude gewoonte kan de synergie van de oude situatie doen standhouden leidend tot de ontdekking dat de afspraak niet uitwerkt zoals men gehoopt had, ondertussen niet echt begrijpend waarom niet.
De enige methode om inzicht te ontwikkelen is ‘ het dagelijks oefenen van het verstillen van je gedachten, van het ontvankelijk zijn voor alles wat je voelt, van geduldig en open te zijn, en van alleen maar te zitten en bereid te zijn je gedachten te zien komen en gaan’. Omdat we in zo’n hectische wereld leven moeten we dit dagelijks doen, ‘we worden door verschillende eisen verschillende richtingen in getrokken, we vliegen van taak naar taak en verliezen daarbij gaandeweg het vermogen tot helder denken, en we eindigen bekaf, onbehaaglijk, ontevreden, gefrustreerd en te uitgeblust om door te hebben hoe we ons voelen’.
Goed. Na snel de ronde langs de kinderafdeling en de spoed afdeling te hebben gelopen was er ook een chauffeur beschikbaar. In Bolgatanga haalden we op het kantoor van de baas de nodige documenten op (die ik zelf ook wel had gehad trouwens)
Blijven we eerst even in 2015, vandaag dus. De kans is klein dat een paar jaar voldoende zullen zijn opdat de Vlaamse (en Europese socialisten) eindelijk weer eens een echte hoofdrol kunnen spelen. De verkiezingen van 2018 zullen zeker winst opleveren voor de Vlaamse socialisten, maar heel groot zal deze winst waarschijnlijk niet zijn. Daarvoor is het woord “socialisme” in een zekere publieke opinie te negatief geladen geraakt, en zelfs het woord “sociaaldemocratie” (dat het gewone volk als dusdanig eigenlijk vreemd is). De uitspraak “het is allemaal de fout van de socialisten” ging er in 2014 en begin 2015 in als zoete koek, einde 2015 al flink wat minder. Die emotionele verwijten en beschuldigingen zullen vermoedelijk snel wegebben, zeker als de “centrumrechtse” regering Michel I met een eventuele terugval van de economische groei zou hebben af te rekenen. Een nieuw verlengstuk van de crisis van 2008 is niet uitgesloten, zelfs waarschijnlijk op relatief korte termijn. De uitspraak geeft eigenlijk aan dat mensen hoge verwachtingen koesterden in het socialisme, die in hun totaliteit verre van ingelost zijn. Zijn die hoge verwachtingen nu of straks nog aanwezig? En dit in een sfeer van dreigende oorlogen? Moeten we eerst nog een veel grotere wereldcrisis overleven? Want de crisis van 2008 was niet voor iedereen een ramp! En hoe zou een nieuwe wereldcrisis en dus wereldoorlog eruit zien? Geen klassieke oorlog, die hebben we nu al heel lang niet meer. Een cyberoorlog waarbij men de informatienetwerken en dus de energietoevoer van de “vijand” uitschakelt gecombineerd met genadeloze economische oorlogen? Een ganse reeks burgeroorlogen die op elkaar ingrijpen, samenhangen en zich naar andere landen verspreiden? Cynisch is het dat oorlog samengaat met enorme technologische vooruitgang in de wapenindustrie, vooruitgang die zich dan verspreidt in de andere sectoren. Om te creëren moet je eerst vernietigen, schreef Bakoenin als ik het goed heb. (Zelf ben ik gewetensbezwaarde en mag dus gelukkigerwijs of ongelukkigerwijs geen wapens bezitten of hanteren.) Eigenlijk is de “Derde Wereldoorlog” reeds begonnen en ze zal zeker een 3 à 5 jaar duren. Ze zal pas wegdeemsteren wanneer de wapenindustrie niet meer kan volgen of hun winstmarges niet meer op kunnen tegen de winstmarges van industrieën die betrokken zijn bij de wederopbouw. Zo liep het in de Eerste Wereldoorlog en ook in de Tweede Oorlog, al verklaren de diverse winstmarges uiteraard niet alles.
De overeenkomst met onze actuele jaren hoeft geen verdere toelichting. Alleen zijn de intellectuelen vervangen door ordinaire opiniemakers, slecht geïnformeerde journalisten en geleerden die zich opgesloten hebben in een particuliere wetenschappelijke subdiscipline. Zeker in Europa is het zoeken naar mensen die zich weten te ontpoppen tot een “homo universalis”. Deze situatie loopt natuurlijk parallel aan een samenleving die weergaloos versplinterd en gefragmenteerd is geraakt. Maar ook de coördinatie van partiële denkwijzen en perspectieven tot een dynamisch en coherent geheel lijdt onder een ongeneeslijke bloedarmoede. Zeker in Europa waar radicaal nieuwe gedachten botsen op de muur van de dictatuur van de politieke correctheid met haar onbegrijpelijke maar steeds scherper wordende verarming van de taal.
In de stortbui ligt de pier er verlaten bij. Het zijn twee dwazen die tegen wil en dank de de elementen trotseren. Voorop gaat de matroos Peters, die aan de tering overleden is. Voorovergebogen, met raspende adem­haling en eeuwig bloed ophoestend. Bij leven heeft hij de dertig niet gehaald, maar hij ziet er uit als een oude man.
Vrijheid, blijheid: deze blijheid van de vrijheid is van een totaal andere orde. Zij slaat niet op de actieradius van enkelingen die zich al snel nestelen in een onvervalst narcisme. Integendeel: zij is zuiver collectief van aard. Vrijheid, blijheid slaat op een sociaal-culturele sfeer, een cultureel klimaat, een ambiance die de ganse leefomgeving van een gemeenschap doordringt. Historisch wordt de blijheid van de vrijheid gelinkt aan het leven in de stad, waar men kan ontsnappen aan de bekrompen sociale controle eigen aan parochiale en provincialistische dorpen. In de stad kan men zich in alle anonimiteit quasi eindeloos overgeven aan de meest diverse kleine en grote zelfgenietingen en objectfixaties. Het is de wereld van het flaneren in winkelstraten en uitgangsbuurten, zo helder belicht door Charles Baudelaire en in zijn spoor de stedenliefhebber Walter Benjamin die niet toevallig ganse boeken wijdde aan Baudelaire en het modernistische stadsleven.
drie kaarsen staan voor de drie-eenheid van Geest, Ziel en Lichaam. De slang is een symbool voor het innerlijk verlichtende Kundalinivuur. Deze slang kronkelt rond de drie kaarsen en transformeert de drieledigheid van Lichaam, Ziel en Geest.
Nou hoop ik natuurlijk wel dat het lekker koud wordt met een dikke laag… sneeuw, want bij plus 3 heb je vooral vieze natte prut. Ik ben wel eerder in de winter in Zweden geweest, maar het is nooit écht koud geweest. Nu gaan we nog een stuk noordelijker om de kans op sneeuw en kou groter te maken.
Wat was dat? Ik keek rond maar zag niets geks in de babykamer, ook niet in het infraroodspectrum. Mijn audio­sensoren hoorden in het ultra­soongebied wel een spin die nijver een web aan het maken was in de boven­hoek. Maar dat vereiste geen directe aandacht. Dat web kon ik de volgende ochtend wegzuigen. De kans dat het spinnetje naar het midden van de kamer zou komen om over kleine Mirjam heen te lopen, was minder dan 0,01 procent.
Mijn idee van rock and roll was kennelijk niet echt aangeslagen want ondanks dat AdVenture JUIST iets vernieuwend zou kunnen brengen, hadden de organisatoren een ander idee om hun kumpulans publiek aan te bieden, binnen onze scene.
Dit is in grote tegenstelling tot hetgeen wetenschappers denken. Zij argumenteren dat er geen bewijzen zijn van het scheppingsverhaal. De enig informatiebron waarop creationisten steunen, is de Bijbel.
It’s about people addicted to wine, junk food, television, everything “the small world” offers to poison them, while they forget their inner divine vision, the child of vision. I remember family played it like crazy in the car so I basically grew up with the song, of course not understanding a word of it when I was young. The singer said he wrote all his songs for God. They basically ruled the world in the 70s pretty much, like heavenly programming.
Leaf liet het muziekspelertje van Qwerty door haar handen gaan. Ze bevond zich al maanden alleen op aarde, maar nu voelde ze zich voor het eerst ont­zettend eenzaam. Er waren altijd de ontmoetingen met de journalisten geweest om naar uit te kijken. Nu was er niks meer.
Ook het ongedierte blijft uit het zicht, ze scharre­len onder de plankiers over de met schaaldieren begroeide palen en dwarsbalken. Als er een voet­ganger passeert, houden ze zich stil, totdat de stam­pende reuzen­voeten zich weer verwijderen. Het gewicht van de Griek is aanzienlijk, zijn puilende buik schudt en wiebelt als hij loopt. De sleutelbos met koperen sleutel rinkelt vanaf zijn brede riem, onder het afdak van zijn pens. Er hangt ook een vuurslag­pistool in een leren holster aan die riem. Hij heeft een sabel in de schede, die hij als wandelstok gebruikt. Hij zal niet toestaan dat die viskoppen hem verder mutileren of bedreigen. Schoften!
Helaas was niet EVA maar een of andere verkeerde inschatting van de mutatie, de oorzaak van dat de mens zijn dierlijke primitieve aard niet had verloren. Bij de mutatie door buitenaarde intelligentie had men een verkeerde inschatting, namelijk het vreten of gevreten worden innerlijke ingebouwde ontwikkeling van de aardse populatie.
‘Het doel van ons bezoek is Cynethryth bezoeken,’ riep Urendel nu uiterst ongeduldig. ‘En verder gaat het jullie niets aan. Scheer je weg!’ Hij hield de relikwie van Sint-Walburga zo hoog en zo ver mogelijk voor zijn borst, tot het touw waarmee deze om zijn hals hing zo strak stond dat het dreigde te breken.
Dit kan betekenen dat 2011 in potentie een waar feest kan worden voor hen die dienstbaar en vanuit zuiverheid scheppen voor het grotere geheel. *14 Een explosie van geniale, nieuwe manieren van leven en praktische ondersteuning aan deze manier van leven. Nieuwe technieken die de samensmelting van het universele in het leven stimuleren. De afgelopen jaren waren er bijzondere astrologische standen van vernieuwing voor bewustzijn en techniek, waardoor technische producten al verouderd waren voordat ze in de winkel lagen. 2011 zal vooral helder maken welke personen en bedrijven en waar en wanneer gewerkt wordt vanuit de horizontale manier van creëren met gekopieerde ‘ik ook’ (priapus) creaties en door wie, wat en wanneer de gehele organisatie van schepping wordt gebruikt. Ook in je eigen leven kun je gaan zien waar, wanneer en hoe je scheppingen neerzet in het dagelijks leven en vanuit welke energie, horizontaal, verticaal enzovoort.. Men kan herkend worden aan de vruchten van zijn of haar bestaan.*13b
Nieuwsbrief Wijkkamer de Dommer En omgeving 24 juni 2016 Wijkkamer.de.Dommer@ribw-nr.nl Dommer van Poldersveldtweg 73 Nijmegen Mail ons als je een bijdrage hebt! Extra zomeropening huiskamer We willen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *