“ultralicht overlevingsuitrusting zweedse overlevingsuitrusting”

Herfst / winter is de perfecte tijd voor Sjaal .Inspired van de herfstkleuren, dit instructables is om u te laten zien een gemakkelijke en leuke manier om je eigen sjaal te maken. Het belangrijkste punt te worden opgemerkt is dat je hoeft niet te bre
Naar het grotere van de samenleving zijn de regels nogal duidelijk: ze zijn bij de wet ingesteld in overeenstemming met religieuze, wetenschappelijke en politieke overwegingen. Misschien is moeder natuur vergeten, maar ze zal de mensheid zeker laten weten en voelen wat de gevolgen zijn van overbevolking, vernietiging van diersoorten, ecologisch falen of het leven in gevaarlijke gebieden. Voor iedere sporter is dit niet anders: de regels van het spel zijn bekend terwijl het vergeten van de geliefde echtgenote thuis of het grotere belang van de samenleving, de ziel en de natuurlijke werkelijkheid, zijn gevolgen zal hebben. Het spel heet niet koken en poetsen. Noch heet het spel slapen en vergeten. Niettemin wordt een groot deel van het leven in beslag genomen door het belang van de private natuurlijke sfeer. In feite moet men de schizoïde positie van de mensen die zich heen en weer bewegen tussen de twee posities te boven komen. Het spel zou het natuurlijke belang omvatten, terwijl de privésfeer niet zijn politieke, religieuze en wetenschappelijke werkelijkheid kan worden ontzegd. Voor het spel, zowel als voor het privébelang, kan men een grote passie of onwetende indolentie hebben. Beslissend is de praktijk van het bereiken van en handhaven in de geaardheid goedheid.(afb.). Hiertoe moet men uitstijgen boven de lagere nivo’s van persoonlijke integriteit te weten het sexuele, machtige, sociale of emotionele. Je hoofd erbij houden houdt in dat je je uitspreekt, inzicht ontwikkelt en het goddelijke van de zelfverwerkelijking in het alledaagse bereikt. (afb.). Middels de hogere nivo’s bereikt men de zuivere goedheid van God, het doel en het goddelijke van de zelfverwerkelijking. Dit is het ware bestuurscentrum dat niemand kan vervalsen daar iedereen ermee verbonden is en ernaar gekontroleerd is. Naar de geaardheid goedheid kan alleen de realisatie standhouden dat men een dienaar is geworden van het goddelijk belang. Ieder lager motief van sexuele, dominante, sociale of emotionele aard zal worden gekleurd door de geaardheid hartstocht welke de woede als zijn schaduw heeft en de geaardheid der onwetendheid die wordt gevolgd door de waanzin (afb.). Volle kontinentie in de geaardheid goedheid met alle macht, rijkdom, schoonheid, kennis, verzaking en roem (afb.) kon alleen Onze Lieve Heer bereiken. Eenmaal aanvaard hebbend dat men als een normale profiteur van de samenleving altijd heeft te gaan voor die horizon van het ideale zelf die men nooit bereikt, kan de goedheid er zijn als een eenvoudig idee van dienstbaarheid in toewijding. Met het koesteren van afgunst, woede, bezitsdrang, lust misvattingen en trots (afb.) echter zal men, gehecht aan de bijprodukten of volheid van de geaardheid goedheid, het eigenlijke doel van de zelfverwerkelijking missen. Voor de goedheid moet men werken voor het spel van het accepteren van de uitdaging met het tegengestelde. Geen escapisme binnen welk systeem ook zal de goedheid en vrede brengen die de menselijke samenleving nodig heeft om te kunnen overleven met moeder natuur. Als eenmaal de regels van het spel vastliggen kan er de goedheid zijn van het accepteren van winnen en verliezen in een fair spel. 
Het was een zonnige dag, al bracht de zon niet veel warmte met zich mee. Het maakte Samuel weinig uit. Hij genoot van de opgewekte sfeer die om het stadshuis te vinden was. Het hielp om de aandringende rationele stem in zijn hoofd het zwijgen op te leggen, al was het maar voor even. De versieringen die het plein en het gebouw fleurig deco­reerden waren cultureel oecume­nisch. Ze waren een samen­bunde­ling van honderden verschillende culturen en gewoontes die door de inwoners zelf, in de loop van hun levens, verzameld waren en tijdens hun verblijf in Weerzel in de lokale cultuur opgenomen werden.
Harrald zag een bleke figuur die wankelend dichterbij kwam. In de lichtcirkel van het vuur zag hij lange, donkere haren rond een uitgeteerd gezicht. Het was ooit vrouwelijk, nu zonder ogen, gaten waar­doorheen tanden zichtbaar waren, kleren onher­kenbare rafels. Resten aarde vielen bij elke stap van het lichaam van de melaatse. ‘Pas op,’ zei hij en hij ging voor Ariadne staan met de machete. De melaatse veranderde meteen van richting bij het horen van zijn stem. Zodra ze hem naderde stapte hij langs haar grijpende armen en liet de machete met een zieke dreun in haar hoofd landen, hard genoeg om de ruggengraat te breken. Ze zonk geluidloos in elkaar.
Wat de kosmische octaaf van Ram ons komt leren is oorspronkelijk zijn, iedere dag beleven alsof je voor het eerst leeft en alles benaderen alsof je het voor het eerst ontmoet met spontaniteit en openheid. Het motto van zwarte Maan in Ram is; ‘Just do it’. Het is de energie van de pionier, de initiator. Die gewoon doet wat hij moet doen en samenwerking vanuit eenvoud en schone polarisatie laat samenvallen met anderen.*5 Deze impuls tot daadkracht wordt neergezet in samenwerking met anderen op een harmonieuze manier. Er is evenwicht tussen de mannelijke daadkracht en de ontvankelijkheid van het vrouwelijke. *16 Het elektrische (mannelijk) en het magnetische (vrouwelijk) werken samen in polarisatie. Dan is er geen dualiteit, maar gezonde polariteit, afwisseling en beweging. Dan komt er iets tot stand zonder bijbedoelingen, schoon en puur vanuit de eerste impuls, geleid door je Wezenskern.
Slimfit beschermhoes.Voorkomt krassen op het scherm.Met slaapmodus, gaat automatisch aan/uit door de wake-up/sleep functie.Met handige click-in mechanisme, waardoor de tablet niet uit de hoes kan vallen.hoogwaardig kunstleer (buitenkant).velours (binnenkant).25,6 x 17,5 x 1,7 cm.zwart.
Sterre keek in de richting die de dronkenlap aanwees. Daar aan de overkant van het perron stond een man die hen strak aankeek. Een moment dacht ze dat het de geilaard van daarnet was, maar de koude rillingen die deze figuur haar bezorgde was vele malen intenser. Nee, hem had ze niet eerder gezien. Een dergelijke blik zou ze zich herin­neren. Met donkere, holle ogen staarde hij hun kant op. Hij leek wel een geest met lange, magere ledematen die uit een gerafelde smoking staken, alsof het kledingstuk veel te klein voor hem was, handen met lange vingers en zwartglanzende nagels gekromd tot klauwen.
Naast me fluistert ‘kromme’ Antje Geilvoet met de echtgenote van drogist Gramsma. Die twee ouwe tangen hebben net hun laatste restje kleur verloren. Ze lijken op gevlekte schaduwen in het sepia van oude foto’s. Hun donkere kapothoeden willen me be­springen, hun vleermuis­zwarte rokken en hesjes willen me verstikken, tot ik zelf ook een kleur­loze, rimpe­lige mummie zal worden. Negeer Janneke’s angsten! Ik heb afgelopen nacht wel heel erg veel van Janneke in me opgenomen, daar in de weide. Veel voor mij, maar is het genoeg geweest?
Ik weet nog goed hoe ik vroeger op moeders schoot zat te kijken naar de opnamen die papa ons door­stuurde. Iedere zaterdag, stipt om half zes. Pyjamaatje aan, haartjes nog nat van de douche. Ik leefde van bericht naar bericht en voelde dat hij dichtbij was, ook al was hij dat niet.
Ik heb al een volgend project in gedachten: Op de poli verloskunde is geen WC. Dus gaan de (zwangere) vrouwen die nodig moeten maar ergens achter het gebouw een plekje zoeken tussen onkruid, restanten van een oude muur en stukken prikkeldraad. Er is wel een WC maar die is kapot (geen water, geen WC pot, geen fonteintje) Omdat de situatie allang zo bestaat, vindt iedereen het nu min of meer gewoon. Ik zal de komende weken de situatie in kaart brengen en nagaan of er interesse is om dat te laten repareren en ook of er garanties zijn dat de boel niet na drie maanden weer in de oude (kapotte) toestand is teruggebracht.
Soms zie een zuigeling veranderen: als een kind na een moeizame bevalling niet wil drinken komt het hier, krijgt een neussonde en expressed breast milk ieder uur en dan elke dag meer, en soms gaat een kind ineens wél drinken en dan wordt het soms een ander kind: Het gaat de armen en benen bewegen en een paar dagen later soms niet meer op het duffe beschadigde wezen dat het eerder leek te gaan worden.
Geest: Het mentale van het zich gelijkrichtend ego, richting van het mentale; eveneens vergeleken met programma. Beschreven als leven gevend en van een zekere gemoedstoestand. Een manier van zien, een conditionering. Men spreekt in het Nederlands ook wel van verstand en verstandhouding (zie verder een artikel over de definitie van spiritualiteit).
Het meest beroemde van de menselijke val is de theorie van de toeschrijving. Wie moet de schuld krijgen van al de moeilijkheden: is het de vlees-eter, de fundamentalist, de verdomde wetenschapper, de doortrapte politicus, de pervert, de wilde kunstenaar? Wie is nou de duivel in eigen persoon eigenlijk? Hebben we nog niet genoeg misdadigers? Al dit beschuldigen en vervolgen van zwarte schapen in de naam van één of andere theorie van toeschrijving is een schaduw van de behoefte aan een persoonlijke God. De persoonlijke God wordt gevormd uit het slechte van de mens dat behoefte heeft aan bestraffing. De klassieke held, ridder, profeet, hoogste persoonlijkheid, heilige etc., daalt neer uit de hemel neer met het oordeel van God moraliserend voor beter gedrag in de zin van meer afhankelijk zijn van de ziel dan van materiële genoegdoening. Het is omdat de mensheid in zijn geheel afdwaalt van het ‘rechte pad’ en niet omdat een enkele persoon slecht zou zijn. Net zoals het onwijs is geen respekt te hebben voor de missionaris van God, is het gelijkelijk onwijs wat voor persoon ook verantwoordelijk te houden voor al het kwaad in de wereld. Het is vanuit deze logica heel duidelijk dat het missen van de missionaris de schaduw geeft van het beschuldigen van zwarte schapen. En we kunnen niet altijd verwachten dat de God uit de hemel alle schuld op zich zal nemen om ons te beschermen tegen die schaduw. De leringen van al deze helden van God bestuderend is onzelfzuchtigheid het motief van hun prediking en handelen. Ze vragen er niet in het bijzonder om dat men hun de voeten kust, hoewel ze het toestaan; ze vragen altijd uitgerijpt zelf de verantwoordelijkheid te nemen van het hebben van een goed geweten naar het belang van de ziel. Dit overwegend wordt deze algemene regel van het niemand beschuldigen en in het bijzonder niet de Godheid in eigen persoon, duidelijk: beschuldig altijd jezelf en niet de ander. Ik ben degene die er niet in slaagde om te gaan met de complexiteit van haar of de wereld. Geen beschuldigen van anderen zal ook maar iets anders zijn dan lafheid, vooroordeel en doofheid: apenstreken. Het vastzetten van criminelen beschuldigd van het kwade (de duivel), kan alleen maar dit als doel hebben: ieder zou het kwaad bestrijden het in zichzelf moeten zoeken. Het is alleen maar omdat sommige mensen meer gevangen zitten dan anderen aangezien bevrijding in overgave aan de dienst van de ziel mogelijk is. Dit is ook waar voor de (ge)hechtenis die de huwelijkse overeenkomst vormt. 
Lijkt het niet volkomen vanzelfsprekend dat enkel iemand die zich “verveelt”, iemand die zich een “veelvoud” voelt van zichzelf en die dus in morele zin “zichzelf te veel” is, een filosofie kan propageren die cirkelt rond de gekende spreuk “gnoothi seauton”, “ken u zelf”? (Al is deze zinsnede niet door onze brave Socrates zelf bedacht, het Attische narcisme hing immers boven de Atheense agora al in de lucht vόόr Socrates dagelijks de straten errond afschuimde). Want bij dit “ken uzelf” zijn we al meteen allemaal met zijn of haar tweetjes: het kennende zelf en het gekende zelf. Want verveling is natuurlijk ook een kwestie van elementaire wiskunde: je moet eerst minstens één ondeelbare “daimōn” hebben voordat je opgescheept kunt zitten met nog een tweede of een derde “daimōn” die je zodanig te veel aan het worden is dat je hem naar de hel verwenst.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *