“ultieme overlevingsuitrusting hoe vrije overlevingsuitrusting te krijgen”

Ik draag een rugzak allermeest naar de tijd, ik houd niet van houden van dingen in mijn zakken en ik ben altijd geïrriteerd over hoe lastig het is tot mijn telefoon, dus heb ik besloten om een kleine lederen telefoon holster dat aan de riem van mijn
De wetenschapper Darwin had hierop een heel andere kijk. Ook als grondlegger van de evolutieleer beweerde hij dat alle levensvormen op aarde gemeenschappelijke voorouders hebben. Een soort kan maar overleven wanneer het zich weet aan te passen aan de leef-omstandigheden.
Onze creatiekracht is enorm gegroeid. Je kunt nu de versnelling van je creatiekracht ervaren. Dit hoort bij het Nieuwe Leven. Houd je intentie, je doelstelling op goddelijke groei. Leef en werk vanuit je hart.
Heb toen ook een hele tijd van diepe rouw gehad over wat ik hierdoor in mijn leven gemist heb en niet aan mijn gezin kon geven. Omdat deze macht mij weerhouden heeft om te leven, rouw ik noch als er situaties van vroeger vermengd met gemis van nu de kop op steken. Dan  nodig ik de Heer uit om in de pijn te komen.
Dan drukt ze een harde, koude vorm tegen de nor­male anatomische locatie van mijn ribbenboog. Ik hoor de onmiskenbare metalen klik van een uitge­schakelde veiligheidspal. Ik heb ternauwernood de tegen­woordig­heid van geest voor het directief dat we voor juist zo’n gelegenheid hebben voorbereid
Maar hij ziet buiten wel iets dat hem interesseert. Een herinnering aan gefluisterde woorden kriebelt in zijn brein en vertaalt zich tot een glimlach. Het is zoals zijn moeder altijd placht te zeggen: sommigen zijn nu eenmaal voor het geluk geboren. Hij kruipt uit de alkoof, fatsoeneert zijn kleren en haar, zo goed en kwaad als dat gaat, en haast zich naar buiten.
Als honden in gevecht zijn dan zijn ze blind voor de rest van de omgeving, als jij als baas de hond beet pakt, denkt de hond dat hij door een ander wordt aangevallen en bijt van zich af, ook al is het zijn eigen baas. Dus het is zaak dat je een hond goed vast pakt als ze in een gevecht zijn zodat ze jou niet kunnen bijten, want je loopt het op.
‘Ze wachten af, we hebben de tijd.’ Heinrich gebaarde dat ze bij het vuur moest gaan zitten. Hijzelf ging naast de pan zitten en roerde erin. Uit zijn tas haalde hij een paar versleten schoenen en gooide die naast haar in het zand. ‘Vul ze met wat gras, ze zullen wel te groot zijn.’
Deze action packed zombie shoot survival game heeft meerdere Amerikaanse verdedigers sniper super shooting doelstellingen. Je missie is om de zombie-vijand kwaadaardige oorlogvoering te schieten in de strijder dodelijke zombie-oorlogsoorlog. Elk zombie raketcrisisniveau heeft verschillende doelen die u moet completeren met uw gevechtsspecial sniper arms shortgun inclusief sniper. Wees niet bang van fatale zombie-uitbraak omdat je tegenstander bent van de Amerikaanse grote shooter universum verdediger. Net klaar voor de zombiejacht in commando army redding sniper gratis 3D verlaten luchthaven omgeving.
Waarover pa en ma Rimbaud precies ruzieden is niet geweten. Moeder Vitalie was op zijn minst gezegd een harde tante (sic). Vader Frédéric Rimbaud bracht als legerkapitein 11 op 12 maanden door in zijn kazerne. Het spreekt alvast in zijn voordeel dat hij zich tijdens zijn korte verlofperiodes thuis voorbeeldig kweet van zijn echtelijke plichten. Op 7 jaar tijd leverde hij Vitalie 5 kinderen. Dan mag je wel aanspraak maken op enige rust en vader Rimbaud bracht daarna zijn verlofperiodes steevast elders door, al of niet om verder de continuïteit van de menselijke soort te waarborgen.
Met de landbouwsamenleving kunnen de mannen volgens Hrdy controle verwerven over de productiebronnen waar ook vrouwen voor hun ontwikkeling en hun reproductie afhankelijk van zijn, en pas in die context kan er van patriarchaat gesproken worden. Hier staat Hrdy dus op dezelfde lijn als de marxistische opvatting die Friedrich Engels reeds de vorige eeuw op basis van zijn lezing van het werk van antropoloog Lewis Morgan formuleerde. Het was dus niet de vrouwelijke voorkeur voor mannen met veel vermogen en bezit van hulpbronnen die er de mannen toe bracht productiemiddelen en goederen te accumuleren. De mannelijke controle over middelen bestond volgens Hrdy immers reeds bij de primaten, nl. de controle over territoriums, en deze controle gaat dus vooraf aan de vrouwelijke partnervoorkeur voor mannetjes met veel resources. Bij de primaten kan dus reeds verwacht worden dat vrouwtjes een voorkeur zullen hebben voor mannetjes die levensmiddelen controleren, maar dat impliceert geenszins dat de vrouwelijke voorkeuren verantwoordelijk zijn voor de competitie tussen mannetjes of voor de mannelijke controle over resources. De voorkeur van vrouwen voor mannen met resources is voor Hrdy een respons op een situatie waar de vrouw economisch kwetsbaarder is dan de man. De competitie tussen de mannen én de mannelijke controle over levensmiddelen zijn reeds bij de hominiden aanwezig. Zij gaan dus vooraf aan de vorming van de vrouwelijke partnervoorkeuren. Voor een verdere behandeling van het patriarchaat wachten we evenwel tot we de ontwikkeling van de eerste paleolithische mensengemeenschappen in detail hebben geschetst.
27. Waarom is het belangrijk om KvL te bespreken? • Het bespreken van KvL tijdens een consult kan onzekerheid en negatieve gevoelens bij een patiënt wegnemen (Kaptein et al, 2010). • Behandelaar krijgt meer inzicht in het functioneren van de patiënt. • De stem van de patiënt wordt meer gehoord. • Het helpt bij het identificeren van KvL problemen.
Kontakt verliezend met het belang van de ziel, begoocheld door de aantrekkelijkheid van de materiële natuur, kunnen paren afdwalen van het rechte pad der emancipatie (afb. & afb. ) en de minder gerechte bereiken van menselijke aktiviteit verkennen. Daarvan leert men zeker over de limieten en grenzen die men niet moet overschrijden. Een ander ongewild effect van een dergelijke ervaring is het machtskonflikt. Experimenterend verliest men makkelijk het gezag en de zekerheid van de kultuur en orde van de ziel. Proberen zelf de macht te krijgen in een begoocheld en verwrongen idee van gezag en rijpheid, kan men in een relationele hel belanden. De geliefde beminde wordt een diktator en het gekoesterde leventje wordt een leugen. Om een veilige weg terug te vinden, terug naar het goede en echte van de tijd, kan men tijdelijk aanvaarden terug te vallen in een situatie van leerlingschap ten einde de verloren discipline weer teug te vinden. Daar is vaak hulp bij nodig. Enkel door boeken alleen is het moeilijk ook maar iets vooruit te komen. Sommige dingen zuiver sociaal en veel kennis en regelgeving is ongeschreven. Om iets te leren is er ook de bron van het gezag van buitenaf en andere zoekers van de waarheid van persoonlijke emancipatie (afb.). Daarvoor zijn er priesters, politici en wetenschappelijke therapeuten die onderrichten en helen overeenkomstig hun geloofsovertuiging, politiek en paradigmata. Ieder systeem mag claimen exclusief en de enige en ware oplossing te zijn, maar de politieke werkelijkheid leert ons dat klaarblijkelijk het naast elkaar bestaan van allen de behoefte is. Welk systeem van bestuur ook aangenomen, ieder zal vast houden aan zijn eigen overeenkomsten. Men mag meedoen voor zover men ertoe in staat is maar het veranderen zal moeilijk of onmogelijk zijn. Er is een natuurwet die de coëxistentie en continuering gebiedt van de diversiteit van alle levende wezens en alleen bij het verlies van funktie en aanpassing sterft de soort uit.
Bewegingsloos sloeg ze de slaapkamerdeur gade die langzamerhand open kierde. Het voelde of de tempé­ratuur in de kamer nog enkele graden kelderde, en een donkere, kolkende gedaante vulde de deur­opening. Iets was niet hetzelfde – inmiddels was het geen gezichts­loze gestalte meer. Laura’s eigen gelaats­trekken staarden naar haar terug vanuit die vluchtige, dreigende massa. Rudimentaire lippen trokken zich terug in een vreugdeloze lach.
In de pauze van deze activiteit zouden we iets aan de leraren kunnen vertellen over en aantal besmettelijke ziektes. En die zouden dan met materiaal van onze kant er weer les over kunnen geven. Ik werd twee dagen ervoor erbij betrokken om iets over tyfus en over hersenvliesontsteking te kunnen vertellen. Een andere arts kon dan meteen bij mij op Internet surfen naar mooie sites over de diverse ziektes en e.e.a. bij mij uitprinten.
Zonder iets tegen elkaar te zeggen legden ze hun handen over de rand van de container. Die was te hoog om zo in te kunnen kijken, dus moesten ze zich eraan optrekken. ‘Help eens,’ zei Zohra. Ze gebruikte Lievens handen als trapje en klom omhoog.
Tijdens dit dralen kunnen we onze energie en de praktische situatie consolideren, stabiliseren en accepteren zodat we het nieuwe authentiek kunnen aanvaarden en de eerste stappen in het nieuwe gemaakt kunnen worden. *6
Wat betekent deze zeer bijzondere astrologische situatie nu eigenlijk voor ons en voor het collectief? Als collectief worden we ons bewust dat onze eenheid gewond is *13a Uranus heerst over computers en daarom krijgen de Robin Hoods achter hun computer nu (vanaf 2004) zo de wind mee en neemt de nieuwswaarde van internet zo’n vlucht. Nu wordt voor iedereen helder dat de gecontroleerde kanalen van informatievoorziening via de reguliere media vaak gekleurd en onvolledig zijn. Iedereen moet nu voor zichzelf gaan beoordelen of informatie klopt. Bestuurders verliezen meer en meer hun greep op het collectief. Iedereen kan nu doordringen tot het collectief met informatie en creaties. Sinds de zwarte Maan in Vissen in oktober 2010 haar werk is gaan doen, is dit sterk aan het toenemen. Het bewustzijn, de vrijheid en het inzicht in ons collectief groeien dus enorm. We worden ons hierdoor ook bewust van de ongelijkwaardige kansen en manipulatie van bestuurders en het maatschappelijke systeem waar wij allemaal onderdeel van zijn. De gewonde eenheid wordt dus voor een grote groep zichtbaar en zet een beweging in gang van heling en herstel. Deze belangrijke boost van helende energie geeft ons de kans om onze expressie van de eenheid als collectief weer meester te worden en weer bewuste scheppers te worden van ons eigen leven en realiteit. *13a
Onlangs werd ik opgeschrikt door een alarmerend 4-koloms artikel in de International Herald Tribune: de inmiddels roemruchte liefdesstof oxytocine, ook wel liefdevol knuffelhormoon genoemd, heeft ook een demonische achterkant: het leidt niet alleen tot knuffel en bescherming en trouw van geliefden en familie, wat we al wisten, maar het leidt ook tot uitsluiting van buitenstaanders, vreemden en uitgestotenen… Het hemd is nader dan de rok, het PVV-feestje, dus.
We hebben al weken geen 1001-hapjes meer gegeten, want ik pas dus hartelijk voor een afwas van twee meter hoog. Botje is volledig van Fiona. Ze neemt hem iedere avond mee en gaandeweg zie ik onze huisrobot een beetje veranderen. Gek, maar het is net of hij wat rechter op zijn wielen staat. Zijn grijparmen werken weer, hij is gepoetst, de kapotte lens is gerepareerd en verdomd als ik lieg: hij kijkt slimmer uit die kunstogen van hem.
Haar laatste kus aan Loheij was een kus van verlangen geweest, van beloftes naar de toekomst. Van: ‘ik mis je nu al’ en: ‘ik kom zo snel mogelijk weer terug’. Haar laatste afscheid van haar moeder was een afscheid vol goede intenties geweest: ‘ik probeer meer bestellingen binnen te krijgen’. Al die intenties. Al die beloftes. Al het verraad. Dat alles kon over een paar momenten tot een einde komen.
Tegenwoordig hebben de democratische volksvertegenwoordigers dus principieel ‘auctoritas’ (gezag; autoriteit) in de zin dat ze namens een electorale achterban spreken of horen te spreken. De senatoren spreken namens een zekere ‘Idee van de Natie’. Sommige (conservatieve) grondwetspecialisten verdedigen zelfs de stelling dat ook de volksvertegenwoordigers moeten optreden op basis van die ‘Idee van de Natie’. Oorspronkelijk konden de kiezers vrij goed zien wat hun députés deden: ze spraken hen individueel of in groep aan om voor hen in Brussel één en ander in orde te brengen. Dit systeem nam naarmate de overheid werd uitgebouwd de vorm aan van het cliëntelisme waarbij leden van de achterban massaal binnen het staatsapparaat werden tewerkgesteld. Doorheen de jaren 1990 verdween het cliëntelisme om twee redenen: 1. de bestrijding van het cliëntelisme werd door de rechterzijde gezien als een manier om te komen tot de ‘ontvetting van de Staat’, een uitdrukking die in die jaren schering en inslag was; 2. de toegenomen actieradius van de media maakte dat de populariteit van een politicus afhing van zijn of haar optreden in de media en vanaf dan begon men politici te ‘verkopen’ met communicatie- en marketingstrategieën of kandidaat-politici aan te trekken die op andere terreinen al van een zekere volksgunst genoten, de Bekende Vlamingen dus (BV’s). Wanneer Vlaams minister-president Luc Vandenbrande in 1993 met veel poeha aankondigde zijn dienstbetoon stop te zetten, was dat voor veel politieke waarnemers met een inzicht in de tijdsgeest dan ook geen verrassing. En sindsdien toont Herman Decroo, de kampioen van het cliëntelisme, met fierheid en nostalgie zijn kelder met de duizenden dossiers van mensen die hij op één of andere manier individueel geholpen heeft.
Mars en zijn daadkracht en vooral de lager octaaf van het mannelijke zijn niet gemakkelijk meer te gebruiken in 2011 omdat er een samenstand is van Mars met de Diamant.*4 Door deze samenstand is het mannelijke, zoals daadkracht en actie alleen nog maar op een kosmisch niveau van het ‘Goddelijke Mannelijke’ te hanteren. Dit houdt in dat we onze innerlijke impulsen volgen en op een schone manier doen wat gedaan moet worden; zonder bijbedoelingen en zonder agressie. Het is in deze periode heerlijk om vanuit eenvoud te creëren met je handen. Gewoon DOEN. Beroepen waar je gewoon met je handen iets tot stand brengt, zoals timmerman en loodgieter geven rust en kunnen je in de kosmische octaaf brengen. Dan wordt de innerlijke stroom gevolgd bij het creëren. Je valt samen met wat je doet. Als dit niet lukt dan kun je je verlamd voelen en niet weten hoe te handelen.*4
OK ik weet dat de “Go tas”, of wat je wilt noemen het heeft gedaan over en voorbij. En iedereen heeft een ander te nemen over wat ze nodig hebben. Dat is geweldig, omdat de vaardigheden van elk individu verschillend zijn net als de omgeving vers
Toen zagen de ooms en broers van de echte koningin dat de vrouw, die zij eerst allemaal hadden herkend als de nieuwe tovenares-koningin, Cynethryth hele­maal niet was. Hoe en wanneer precies hadden ze zich zo laten verblinden, misleiden? Daar, als een be­smeurd vod en bloedend uit vele wonden lag niet langer Cynethryth.
Mensen spelen verschillende spelen. Het populairste spel is niet noodzakelijk het beste echter. Zo hebben we wedijver tussen verschillende spelen en binnen een spel zelf. Een integer spel is een ongecorrumpeerd spel. Corruptie betekent dat de dingen slecht gaan vanwege het innen van penningen b.v. Een spel dat tot morele degradatie leidt is een slecht spel. Gecorrumpeerd verliest men kwaliteit en karakter vanwege het missen van de principes. Om een behoorlijk spel te hebben dat karakter en kwaliteit ondersteunt zijn er regulerende principes nodig. Dit leidt tot het fundamentele inzicht van de eeuwige waarden. Als men eenmaal het spel goed krijgt volgens deze richtlijnen kan het voeren van oppositie de liefde van je leven zijn (afb.).
Het is niet zo makkelijk te vergeven, noch kunnen we makkelijk vergeten met alle soorten van berokkende schade in het zicht. Er is macht voor nodig om te vergeven en te vergeten. Kennis is macht. De grootste misdaden kunnen worden vergeven als de criminelen worden gezien als slachtoffers van een falend systeem. Je kan ze zelfs als helden herkennen die het systeem bevechten. Ten einde machtsstrijd te beëindigen is de macht verdeeld en in tegenwicht uitgebalanceerd. Dit is de manier waarop macht gehandhaafd wordt en men kan vergeven en vergeten. Evenals op het politieke vlak, gaat de leiding van de samenleving ook in drieën. De mens moet op twee benen lopen en heeft daarom drie ledematen nodig. De politiek loopt op de benen van de religie en de wetenschap. Religie heerst op basis van het afwisselend politieke en intellectuele belangen. De intellectuele gemeenschap moet balanceren tussen het religieuze en politieke. Om deegwaren te koken heb je water een pan en deegwaar nodig. Om evenzo een gezonde en evenwichtige samenleving te hebben die in staat is te vergeven en te vergeten, moet de macht worden verdeeld en tegen elkaar worden uitgebalanceerd. door de drie ledematen van de politiek, de wetenschap en de religie. (afb.). De één kan niet zonder de ander. Alles is al geprobeerd en alles wat bewezen is dat het de inzet van allen vereist om een gezonde samenleving te kunnen creëren. Haat kent iedereen van het ego van zijn identificatie-groep die het altijd makkelijker vindt om te beschuldigen dan om te boeten. Maar een ieder die zijn benen beziet moge opmerken dat er twee voor nodig zijn om te kunnen dansen en men er ook één been in moet zien om de muziek te spelen. Schiet niet op de pianist en laat het paartje dansen. Dan zal de misère worden vergeten. 
De hysterisch verlichte intellectuelen en de onvermoeibare politieke activisten zullen ons wel vaandelvlucht en escapisme aanwrijven. Uiteraard: tot ze zelf genadeloos ten onder gaan in een plotse depressie, een “burn-out” of in nerveuze spasmen van pure suïcidale agressiviteit. Ik weet erover mee te spreken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *