“uitrusting voor overlevingspakket badass overlevingsuitrusting”

Zoals eerder gezegd is, naar de praktijk van het oefenen van de verbeelding om de problemen van de aanpassing en voorbereiding van aktie uit te werken, bezinning als zodanig onderdeel van de psychologische gezondheidsstrategie. De psychiatrische waarschuwing heeft hoofdzakelijk betrekking op de realisatie dat men stemmen kan horen waar men geen kontrole meer over heeft of anderszins de zelfbeheersing kan verliezen en beginnen te hallucineren een juiste struktuur missend van lichamelijke en geestelijke discipline die de aanpassingen en loyaliteit veilig zou stellen naar de heiligheid en genade van de geest van het goddelijke (afb.). Enige moed is er echter wel voor nodig om de confrontatie aan te gaan met de innerlijke werkelijkheden van de inwijding in de wereld van de geest. Het horen van stemmen en hebben van visioenen is eveneens een teken van een goede geestelijke gezondheid zoals voorgesteld in oosterse geschriften en shamaanse kulturen. Wat psychologisch van belang is is, wat het experiment van de voorstelling ook moge wezen, dat men het begin en het einde ervan weet naar een tijdregel. Dan is zelfs een volledige tegenkultuur van alleen maar één dag in de (aquariaanse) week samenwerken en voor de rest van de tijd mediteren mogelijk.  
72. 70 kan gaan om de band met je eigen partner, maar net zo goed om fami- lie of vrienden die weer dichterbij mogen komen. Een lotgenotengroep kan daarin een belangrijk onderdeel zijn, maar vooral als je er alleen voor staat. Juist in een dergelijke groep krijg je erkenning door vooral veel te praten, te luisteren en emoties te uiten. Daarin kun je ook met anderen werken aan herstel van vertrouwen en wordt een hele basale behoefte vervuld, namelijk die aan liefde. Het is helaas niet mogelijk om al je angsten, negatieve gevoelens en twijfels zomaar weg te stoppen in een doos die je op zolder kunt zetten. Hefti- ge gevoelens laten zich niet zomaar opsluiten, maar komen naar bo- ven. Met andere woorden: gevoelens kun je wel bevriezen, en dat kan tijdelijk helpen, maar als je ze kunt laten ontdooien en kunt delen – het liefst met je partner – dan kan de ander met je meevoelen en be- grijpen wat je echte pijn en nood is. Misschien nog wel het belangrijk- ste is dat je dan erkenning krijgt: jouw gevoelens mogen bestaan. Dit is een belangrijke eerste stap op weg naar herstel. Een (nieuwe) veilige, hechte band helpt daarbij om de volgende redenen: • Deze band troost en verzacht je pijn. Lichamelijke en emotio- nele nabijheid werkt kalmerend op ons zenuwstelsel en helpt ons weer in balans te komen. • Een veilige, hechte band helpt om de strijd tegen de bestaan- de problemen vol te houden; • De band helpt je ervan overtuigd te raken dat de ‘nieuwe’ persoon die je bent geworden nog steeds gewaardeerd en ge- respecteerd wordt; • Een hechte verbintenis helpt ons zin te geven aan wat er is gebeurd, en helpt orde te scheppen in chaos.
Wormen Wormen vormen een groep parasieten die inwendig bij de hond voor overlast kunnen zorgen. Het kan voorkomen dat pasgeboren Staffordshire Bull Terrier pups al wormen met zich mee dragen. Daarom is het van belang dat een fokker de hondjes op tijd laat ontwormen. Honden kunnen wormen oplopen door het eten van ontlasting van andere honden, via vlooien, via contact met andere honden of door het eten van dode dieren zoals ratten of muizen. Besmetting van hond op mens is ook mogelijk.
Vasten is niet alleen iets van het lichaam. Iedere gewoonte heeft het kontrast van abstinentie nodig zodat men zich bewust wordt van de werking en werkelijkheid ervan. Dit schept de volledige complexiteit van het leven: allerlei gewoonten hebben een kontrast en bewustzijn nodig terwijl ze allemaal afhankelijk van elkaar vervlochten zijn. Wat is de invloed van het vlees-eten, onder welke omstandigheden is sex bevorderlijk of destructief? Wanneer stort ik in of bloei ik op? Wanneer kom ik uit op argumenteren en meningsverschillen en hoe verhoudt zich dat tot de collectieve aangelegenheid? Waar draag ik toe bij in welk seizoen, etc. etc. De gewone leek is een chaos van speculatie: niemand weet het precies, maar allen begrijpen het min of meer. Vele theorieën van toeschrijving verklaren waarom en hoe dingen fout gaan , subtiel corrumperend naar hun secundaire winst. Sommigen zweren bij moraliseren als de enige oplossing, terwijl anderen zweren bij standvastig en zwijgzaam werken. Natuurkundigen zoeken naar een verenigde veldtheorie die alles verklaart en religies voeren er strijd om welke het meest omvattend is. Wat ook het geval of de aspiratie mag zijn, vroeg of laat moet het worden opgegeven. Met die kennis fluistert de wijsheid de term vrijwillig lijden of boete: gehaat door de gewone man en het liefst door allen behalve de serieuze kandidaten der heiligheid vergeten. Niettemin heeft de regel een plaats als een hoeksteen van de vooruitgang. Zonder oprechte boete is er geen echte kennis, bewustzijn of vooruitgang op welk levensterrein dan ook mogelijk. Vele mensen moeten ervaren dat men alleen met schade en schande wijs wordt. Slechts na een uitputtende ziekte of een rampzalige mislukking dempt men de put waarin het kalf verdronk. En de mens is collectief een trage leerling. Zwaar gehecht aan alle illusies van beheersen en genieten doet zich keer op keer de totale (en zeer dure) ramp van oorlogvoering voor die alle winstmotieven en weerleggingen van boete afstraft. Oorlog is de gesel van de God die in onze oren schreeuwt dat het gezond is om hongerig te zijn, goed is om te vechten voor de zaak en een doodzonde om je naaste te verraden.
Emancipatie: Het proces van de geleidelijke verheffing van of bevrijding in dienst aan de ziel. Materiëel bezien betekent het een gelijke te worden overeenkomstig een zekere standaard van beschaving. Spiritueel heeft het betrekking op het proces van geleidelijke bevrijding beginnend met luisteren, praten en herinneren eindigend in vriendschap en ten slotte overgave aan de diktaten van de ziel (afb.).
‘Goed genoeg.’ Ze gaf Meyago twee oorbellen in een klein doosje. ‘Hier heb je alles wat we van hem weten. Lees je in. Breng vandaag je rapport uit naar het Paleis. Laat dit stuk over de kweektanken en de andere machines er–graag–buiten. Het broeit in Yin-Beh en als iemand zich daarboven bedreigd gaat voelen door wat we mogelijk te weten gaan komen kan het allemaal erg vervelend voor ons worden. Om die reden: rappor­teer alles dat buiten je routine valt eerst naar mij. Rapporteer alles wat je leert over Y.K. naar mij en op het moment dat ik zeg dat je moet stoppen met dat andere onderzoek, stop je. Begrepen? Je dagelijkse plichten en je normale leven gaat gewoon door.’
Men moet verantwoordelijkheid nemen te helpen en dus te begeleiden indien de permissie daartoe is gegegeven. Natuurlijk is ongewenste hulp een overtreding tegen de volwassen optie: de enige geestelijke gezondheid is de zelfverantwoordelijke; alle kinderen zijn een beetje crazy min of meer, net als alle mensen die zich het bestaan van een opperwezen genaamd de Heer realiseren. Hieruit zou men kunnen afleiden dat alle serieuze pogen geestelijk gezond te zijn ketterij is: alleen in ontkenning van de Heer Zijn persoon, kan men rijp en zelfverantwoordelijk zijn. Maar dat is een verwarring van buiten af. Zoals eerder gezegd, is het een andere fundamentele wet van de psyche dat onafhankelijkheid alleen kan bestaan op basis van positieve identificatie met de ‘vader’, het ideale zelf of het gezag van buitenaf in het algemeen. Alle kinderen spelen vadertje met kleine speelgoed-autootjes, alle meisjes spelen moedertje met poppen: zo werkt de volwassenheid. En niemand zal dat ontkennen, hoewel het altijd in de valkuil van de ‘erfzonde’ of het ontevreden overheersen van de materiële natuur schijnt te lopen. De aap leerde gedrag te imiteren: het is onze misère, het is onze liefde. Het is ook de positieve identificatie met de minder gewenste autoriteit van de dierlijke geneigdheid die moeilijkheden geeft en het zuivere van de menselijke intelligentie verduistert dat nodig is om een juiste begeleider voor anderen te zijn. We willen niet alleen zoals de Heer zijn, we willen ook als katten en honden zijn, gieren en haaien, konijnen en vlooien. Mannen scheren hun baarden uit angst er als een leeuw uit te zien en zullen eerder vechten dan huilen uit angst zelf als een loeiende koe te worden. Vrouwen beschilderen hun gezichten en parfumeren hun lichaam uit angst op op een varken te lijken en een meer natuurlijke geur af te geven. Dat is de mensheid: we lijden niet alleen onder onze gelijkenis met de Heer maar ook onder onze geneigdheden met het koninkrijk der dieren. Begeleiden en sturen zal dus altijd onder deze onzuiverheden gebukt gaan en alleen een bewuste bekentenis tegen het poseren als de Superpersoon of het bezorgd zijn over de dierlijke natuur zal ons weerhouden van het gekkenhuis van de oorlog en de schizofrenie. 
God: Meestentijds wordt God begrepen als zijnde een persoon van bovennatuurlijke aard, de Heer genaamd. Aangezien verschillende Heren het belang benadrukten van het feit God zelf niet te zijn maar juist de profeet, zoon of leraar van God, refereert de term onpersoonlijk gesproken aan een mystiek alomtegenwoordig en aanbiddelijk Opperwezen of Superziel. Wetenschappelijk schijnt de term te refereren aan de macht (ziel) van (alomtegenwoordige, alwetende en te respecteren) tijdkonditioneringen die de materiële structuur en het bewustzijn uitmaken van ieder levend wezen. Het is duidelijk dat God alles of iedereen kan zijn terwijl het omgekeerde niet waar is slechts een element zijnde en niet de categorie. Aldus is God een Persoon, terwijl tegelijkertijd de persoon God niet is.(zie ook afb. van soorten goddelijkheid & afb. van de volheden of weelde van God).
Samuel dacht terug aan de waanzin die hij in haar ogen gezien had. ‘Dat mag je wel zeggen, ja.’ Hij trok de sjaal dichter om zijn nek en blies in zijn handen. ‘Die wandelstok, heeft ze die overgehouden aan het onge­luk dat haar man gedood heeft?’ Hij huiverde bij het woord ‘ongeluk’.
Daar ging mijn angst niet over. Het kind bewoog in me, groeide, ik wist dat het in orde was. Ik wurmde me op mijn andere zij en probeerde in het halfduister zijn ogen te zien. ‘Ik blijf de uitzettingen doen.’
Velen hebben het over een maatschappij die op verschillende gebieden steeds sneller gaat. Op scholen leer je dit ingewikkelde netwerk van een afstand kritisch te bekijken. Je hebt er een mening over en maakt keuzes voor jezelf wat hoofdzaak of bijzaak is. Hiermee oefen je invloed uit op de maatschappij. Je opgedane kennis en ervaringen deel je met mensen die je opzoekt in authentieke omgevingen. Je werk bestaat uit doen en reflectie, waar jij, jij bent en blijft.
De patrilokaliteit vergemakkelijkte ook de alliantievorming tussen mannetjes die zo sterker stonden in hun oorlogjes met andere groepen of stammen of in het behoeden van hun hulpbronnen. Met de invoering van intensieve landbouw werd dan het pleit voor de vrouwen beslecht, want hun economische rol als voedselverzamelaars ging verloren. Mannen hadden er met de verzameling van bezittingen (veestapel, graanarsenaal, etc.) nu veel meer belang bij om zeker te zijn dat de kinderen van hun vrouw wel degelijk de hunne waren maar ook om meer te ‘investeren’ in hun kinderen, waardoor vrouwen dan weer minder reden hadden om zich tegen de dominantie van hun man te verzetten. Daarenboven gingen mannen ook andere mannen gaan domineren, m.a.w. er ontstond een hiërarchie waardoor andere mannen (van lagere rang) niet meer tussenbeide konden komen als de meester zijn vrouw sloeg. Barbara Smuts wijst erop dat transcultureel onderzoek inderdaad laat zien dat de mannelijke dominantie over vrouwen correleert met de mate van hiërarchie tussen mannen zelf. Het patriarchaat werd uiteindelijk bezegeld doordat vrouwen medeplichtig werden: vrouwen konden hun belangen als mens en als moeder op de duur beter behartigen door banden aan te gaan met mannen in plaats van met vrouwen. En daarbij kwam dat zich binnen de taal seksuele ongelijkheidsideologieën begonnen te ontwikkelen (waarvan bijvoorbeeld de Bijbel uitstekende voorbeelden laat zien). Barbara Smuts verbindt dus in één lijn mannelijke primatenagressie met het mannelijk patriarchaat zoals dat in de landbouwsamenlevingen vorm kreeg. Patrilokaliteit, gebrek aan wederzijdse vrouwelijke contacten en steun, mannelijke alliantievorming; mannelijke controle over hulpbronnen, vrouwelijke medeplichtigheid en de ontwikkeling van genderideologieën: zo voltrok zich het patriarchaat.
Ik hou haar nog steeds tegen me aan gedrukt, maar iets in haar toon­zetting versterkt de argwaan in mijn achterhoofd. Ik ken haar te lang en te goed, we hebben te veel gepraat, om niet elke nuance van haar idioom op te pikken. Mentaal zet ik een eerste turfje.
Deze stoere riemhoes van Victorinox zorgt ervoor dat u uw zakmes op een veilige manier kunt vervoeren en zorgt daarnaast voor een optimale bescherming van het zakmes zelf. De riemhoes is geschikt voor de voor zakmessen tot 4 lagen. De hoes is verder gemaakt van stevig kwaliteitsleer en sluit door middel van klittenband. Dankzij de lus aan de achter
De zwarte hond ervaring is dubbel, want allereerst is het de gnosis die een wand doorbreekt, maar doordat die wand doorbreekt is er ten eerste een opening van de zintuigen die ineens een heel groot onbekend gebied invallen, dus dat kan heel pijnlijk zijn, want je moet er dan aan gaan wennen aan dat nieuwe gebied. Op zich is het dus iets heel moois. Het goede breekt door het kwade heen, je gaat dan het kwaad aan de andere kant van de muur voelen, alsof je bewustzijn word opengebroken, en dan vormt het kwaad het goede. Alles moet verdient worden. Zo moet je dat gebied dus langzaamaan gaan toeeigenen, er vertrouwd mee raken. Dat kost tijd, maar je gaat dus zeker niet alleen, en je blijft niet alleen, want je komt in dat nieuwe gebied ook zoveel mooie energieen tegen, energieen die daar wonen, of die daar opgesloten zaten. Die komen dan ook weer vrij juist door jouw ervaring. Daarom laat alles wat je ziet op je inwerken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *