“tijdschrift over overlevingsuitrusting overlevingsuitrusting lijst home”

Ferdi’s maag verkrampte en zijn scalp trok prikke­lend op. Naast hem leek zelfs Sal onder de indruk. Dit was het moment. Hier hadden ze jaren naartoe geleefd; hiervoor hadden ze illegaal een tank benzine ont­trokken aan de slinkende noodvoorraad. Formeel had Ferdi daar als Groot-Alloceur volledige zeggen­schap over, maar de ongeschreven regel was dat die brandstof alleen in de meest urgente noodgevallen mocht worden aangesproken.
Voorzichtig legde Berend zijn hand op de worst. Met zijn andere hand pakte hij het mes. Aarzelend keek hij over zijn schouder door de deuropening, maar hij zag Willem niet. Hij keek weer naar de worst. Heel zachtjes kneep hij er in. Hij voelde het vlees spannen onder zijn vingers. Even dacht hij dat het stil bleef, maar toen hoorde hij, als van heel ver weg, een zacht kreunen. Snel ontspande hij zijn vingers, maar hij liet niet los. Het kreunen stopte. Weer kneep hij in het vlees, iets harder dit keer, en weer kreunde de worst, ook harder dit keer. Berends adem versnelde. Heel langzaam kneep hij zijn hand verder dicht. Het vlees werd plakkerig door de warmte van zijn huid en begon zich tussen zijn vingers door te persen. Het gekreun zwol aan tot een schor, gorgelend gekrijs, dat abrupt stopte op het moment dat Berend de worst doormidden kneep. Hijgend staarde Berend naar de stukken op de snijplank en de restjes gekookt vlees die aan zijn handpalm vastplakten. Zijn hoofd suisde.
Kun je zomaar uit het niets iedere maand 750 equi schenken aan iedereen die meedoet? Blijft de balans dan wel in evenwicht? Wat staat daar tegenover? Want,… voor wat, hoort wat. Toch? Wel, de mens zelf is de tegenwaarde. Iedere mens representeert economische waarde. Gewoon het feit dat wij leven op Aarde, hier aanwezig zijn en deelnemen aan de maatschappij waar we dagelijks onze tijd, energie, diensten en arbeid spenderen en delen, is de investering die het basisinkomen rechtvaardigt. Wij creëren economie gewoon door in leven te zijn, want we kopen voedsel, energie, zorgen voor huisvesting, enz. Op die manier zorgt iedere mens voor 750 equi aan economie. 
Aptonia – Triathlon – Triatlonpak – Broek trisuit voor dames zwart/roze. Ontworpen voor: triatletes die de drie disciplines aan elkaar willen rijgen (voor triathlon afstand M tot XL) Dunne en soepele gelzeem, hindert bij geen van de disciplines. Siliconen elastieken onder aan de dijen zodat de broek beter blijft zitten. Dankzij het mate
Chaos is de schaduwkant van Vissen. Deze chaos kan zich in ons dagelijks bestaan manifesteren maar komt voort uit innerlijke chaos en het ‘niet meer weten’ van de mens. Van daaruit zal het doorwerken naar de praktische organisatie van het dagelijks leven in het hier en nu. Zo kan het collectief worden ontwricht en chaotisch worden doordat de input van mensen chaotisch is. In deze chaos zal men dan ook vervallen in oordelen en zeer kritisch zijn, vasthouden aan je eigen eilandje, kijk op het leven en facet van de eenheid. Ieder verkeert dan op een kritische manier in zijn of haar eigen wereld. Er is geen werkelijke verbinding met het leven, maar kritische afwezigheid en men is eenzaam in gezelschap. *14
Vaak zat ik in de cockpit, op het bovendek, alleen maar omhoog te kijken hoe sterren en planetoïden blauwachtig op ons af raasden en naar rood verkleurden terwijl we ze passeerden. Het was een betoverend schouwspel. Naarmate de snelheid toenam, werden de verkleuringen steeds sterker, tot­dat de langsrazende puntjes samen één gepixe­leerde cirkelvormige regenboog vormden.
Zoals met overspel zijn de andere meest populaire alternatieven van de sexualiteit deel van hetzelfde escapisme. Het doet er niet werkelijk toe of je jezelf afleid in overspel, elkaar sexueel liefkoost of de frustraties wegmasturbeert. Het is allemaal deel van hetzelfde probleem van persoonlijke en collectieve evolutie. In een systeem dat verward is en uit evenwicht en uitgeput in zijn mogelijkheden, is er niets over behalve vooruitgang door de verkenning van alternatieven die het leven in zijn geheel verrijken, eventueel onze manieren transformerend en de poorten van de evolutie openend naar een hoger nivo van beschaving. Het is goed hartelijk te zijn van de scholen der religie, wetenschap en politiek. Zeker is er veel bereikt op het nivo van het hart. Maar wat is de collectieve bekentenis erover? Men probeert te ontsnappen in perversies, het onbekende, de consequenties van zich bekennen tot de waarheden die al zo lang werden ingezien vrezend. Hebben we dat liever als een schilderij aan de muur of een boek van kritiek in de boekenkast of hebben we dat liever netjes georganiseerd in een computer!?. Gravend in schijnconcepten van verlichting houdt men vast aan de vrijheid van een prive-onbeperkt van het informele, gebukt gaande onder allerlei soorten van waanzin, identiteitsverwarring, onzekerheid, misvatting, angst en andere mentale ontreddering. Het is geen wonder dat vele huwelijken falen vanwege het missen van het essentiële van de persoonlijke en kulturele vooruitgang. Het hartelijke van de materiële kultuur, ondersteund door politiek, wetenschap, religie en vakanties ter wille van de ‘verlichting van de natuur’ bevrijden je niet van het neurotische en schizoïde van het moderne. Hartelijk van de materie loopt men onpersoonlijk uit op droogte, lijdt de politiek onder de niet aflatende twist van tegenstellingen, verliest de religie zich in fixaties en wetenschap zich in het winstmotief en faalt de liefde voor de natuur bij een gebrek aan kulturele positiviteit. Enkel geld verdienen en lol hebben, werken en bidden is niet genoeg. Het behoeft verdere integratie (afb.). Naast dagen van werken, de zaterdag voor de thuis-religie en de zondag voor de boete van het vruchtdragende motief, heeft men ook dagen nodig om enkel sociaal en uitgaand te zijn niet langer afstand houdend met de media, dagen van studie en bezinning zonder vruchtdragende aktiviteit of socialiseren, en dagen van viering van de natuurlijke orde als het eerste van God (tabel). Om de mensheid in zijn geheel en het individu op zichzelf te behoeden voor het escapisme van het sexuele alternatief moet men eenvoudig een aanvaardbaar alternatief formuleren en onderzoeken, dat geen verdringing is maar een geschikte kandidaat om naar uit te breiden. De twintigste-eeuwse kultuur is als een plant in een te kleine pot. Het vereist wat zorg om te voorkomen dat de sexuele wortels niet in zichzelf vergroeien zoals bij masturbatie en sexuele liefkozingen. Een uitzondering voor deze regel is alle sexuele toenadering binnen de context van het voorspel: zolang het doel de voortplanting is is het niet onheilig elkaar sexueel te stimuleren. 
Midden in de parkeergarage was een afgesloten blok, muren zonder ramen. Hij waadde erheen en toen hij eromheen liep zag hij een plateau dat net boven het water uitstak, een stalen deur en naast de deur een metalen plaat met een enkel rood lichtje boven de lijntekening van een mensenhand. Hij haastte zich de treden op en vervolgens bestudeerde hij nauwgezet de deur en de plaat. ‘Alleen geautoriseerd personeel’ stond er op, onder een feloranje ‘Pas op!’ en een pikzwart biohazard logo. Er waren geen zichtbare sloten of scharnieren.
En het mooie is dat er al vele alternatieven bestaan om een nieuwe en meer harmonische wereld te creëren op het puin van de oude. Dit zijn er enkele. Opgelegde ‘schuld en boete’ religie wordt vrije spiritualiteit. Landen met schijndemocratieën en dictaturen worden regio’s met sociocratische dorpen die zelfbestuur hanteren. Consumptie economie wordt sociale economie. Chemische farmacie wordt natuurlijke fytotherapie. Symptoom geneeskunde wordt energetische geneeskunst. Giflandbouw wordt permacultuur. Olie- en kernenergie wordt hernieuwbare en/of vrije energie. Vervuilend transport en auto’s worden antizwaartekracht voertuigen. Patriarchaat wordt matriarchaat. Allerlei uitkeringen worden vervangen door een basisinkomen voor iedereen. De euro wordt equi. Enzovoort.
Dit is de nieuwste versie van de weekend tas met twee draag riemen zodat je hem als een soort van rugzak kan gebruiken de oude versie had een draag riem voor over de schouder die nog wel veel in gebruik is in de dessert variant die het meeste voor een uitzending gebruikt wordt naar woestijn gebieden.
Als je een film offline wilt bekijken dan moet je eerst film downloaden. Ben je moe om in de rij te wachten om je favoriete films te bekijken?. Op welke manier zit het met luidruchtige bioscoopbezoekers die alles lijken te weten en jouw filmervaring vernietigen?
Ok… dus ik onlangs verhuisd en het duurt een tijdje voordat ik zal krijgen van een desktop en paar grote displays, dus ik gedwongen ben te werken vanuit mijn ThinkPad. Nu begrijp me niet verkeerd dat ik denk dat als je moet werken van laptop die Th

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *