“survival prepping versnelling top survival gear items”

Lange, kaarsrechte schaduwen sloegen het water­oppervlak aan stroken; zwiepende, roterende schadu­wen geselden hun boot. Een diep, ritmisch zoemen kietelde aan de ondergrens van zijn gehoor. Van einder tot vaalblauwe einder groeide een boven­maats, wit, dolgedraaid bos.
Deze regel, inbegrepen in de regel van het veilig spel, heeft een aparte beschouwing nodig. Enkel op veilig spelend is het vergeten makkelijk daar de kultuur de voorzorg zou zijn. Niettemin is het wijs met de wildernis der natuur rekening te houden. Velen geloven in het weerleggen van de noodzaak der kultuur. Onachtzaam zijn kan betekenen dat men zijn leven verliest of tenminste onherstelbare schade lijdt. Het schijnt dat men door ervaring moet leren zo dat de wijsheid door schade en schande bereikt wordt. Te beweren echter dat men alles zelf moet ervaren is iets anders. Preventie van de één of andere soort moet er zijn en zijn aanvang nemen in de opvoeding van de jeugd naar de eeuwige waarden die op zichzelf de beste voorzorg vormen. Omdat eenvoudigweg onthouding van illegitieme sex, het doden van dieren, gokken en intoxicatie niet algemeen verwacht kan worden, daar het eenvoudig wordt getolereerd door de wet als een compromis met de primaire driften, moet een soort van ‘vertaling’ van het uiterste van de waarden worden onderwezen. Zoals gezegd, het algemeen begrip van rein, waarheidlievend delen en zorgen, respectievelijk voorbehoeding, matiging, het altruïstische en geweldloze benadrukkend kan indirekt het maagdelijke, de geheelonthouder, de belastingbetaler en de vegetariër met respekt belonen. zo bereikt men het bekrachtigingsschema nodig om de noodzaak van verdere preventieve maatregelen te voorkomen. Duidelijkheid over de fundamentele waarden is liefde terwijl moraliseren voor de verdwaasden kan worden beschouwd als zijnde te laat. De noodzaak van prediking vermijdend bestaat de enige juiste oplossing eruit te leven naar de waarden en ze zo te bewijzen door het voorbeeld. (afb.). Zo zal de last der moralisering lichter wegen. 
Rick Davies continued with Supertramp after the split. Cannonball came, a song about how to deal with abusers and liars as he went a lot through that as well. It was in the 80s, and the tune never went out of my mind, in fact whenever I wrote poetic stories in the beginning of the new millennium I often had that tune in my mind. The whole album of Cannonball was the fight against the established government, “Big Brother”, illuminati etc. They have always been musical activists like Pink Floyd (They also worked together).
Alleen met de moeder probeerde Samuel iets te bedenken om te zeggen. Voor hun vertrek, hadden Gaetan en hij alle mogelijke scenario’s proberen uit te werken. Geen ervan had hem voorbereid op de vrouw die tegenover hem zat. Druppels zweet vormden zich op zijn voorhoofd, hij durfde ze niet weg te vegen. Hij voelde zich gevangen in dit huis van opgelegde net­heid, van afgedwongen angst. ‘Ik ga eens zien of ik Gaetan kan helpen,’ zei hij. Het verbreken van de stilte hielp niet om zijn zenuwen onder bedwang te krijgen. Toen hij wilde opstaan, greep de vrouw naar zijn hand.
Haar vlakke, brede gezicht verwijst naar haar Poly­nesische afkomst. Haar oogleden zijn altijd ge­slo­ten, de krulling van haar wimpers in de juk­been­deren gekerfd. Ze is een prinses van het eiland Kokovoko, heeft ze hem eens toegefluisterd, al bleven haar brede lippen onbeweeglijk gesloten in een uit­druk­king die hem soms pruilend, soms trots voor­komt. Hij moet op zijn tenen staan om haar lippen te kunnen bereiken.
Leaf lachte zelfverzekerd. ‘Al zes maanden lang ben ik de patrouilles te slim af geweest. Ik laat me nu echt niet meer gevangen nemen.’ Ze trok haar gezicht in een ernstige plooi en legde haar handen op haar borst voor een extra dramatisch effect. ‘Ik zal als enige mens samen met de aarde sterven en niemand, ik herhaal, helemaal niemand kan mij daar vanaf houden.’
Test je survival vaardigheden in het hartje van de onvergevelijke bossen van Alaska. Cabela’s Survival Shadows of Katmai brengt je oog in oog met de onvergevelijke krachten van de natuur. Je bent gewond, geisoleerd en gered worden zit er voorlopig niet in. Tijdens de jacht voor je overleving kom je verschillende gevaarlijke dieren tegen, en ze zijn
Gelijke tred houden met een zekere sleur kan van belang zijn maar draagt het gevaar in zich van het verliezen van je bewustzijn. Sleur heeft een sexuele bijbetekenis: het kan een vorm van gehechtheid of verbijstering door de materiële natuur zijn. Vanwege de tijd, de beweging van de materie, hebben we bewustzijn: zonder verandering neemt men niet waar. Zelfs dode onbeweeglijke objecten worden waargenomen omdat de waarnemer van positie verandert of zijn ogen beweegt. Staren naar een object is een oude medidatie-techniek om uit te rijzen ‘boven de tijd’, waarmee bedoeld wordt dat zich concentreert en de geest tot rust brengt. In de herhaling van dezelfde oude manier hebben we twee werkelijkheden: de natuurlijke werkelijkheid van de cyclische tijd die een bepaald patroon herhaalt dat het bewustzijn van normale levende wezens uitmaakt en de onbewuste gewoonte van een konditionering die het bewustzijn wegneemt van een levend wezen. Het verschil tussen het natuurlijk bewuste en het gekonditioneerde onbewuste ligt in de autoriteit waaraan het levend wezen is onderworpen. Levende wezens zijn gestructureerd, vormen zelf een patroon onder invloed van buitenaf en van binnenuit. Het patroon van binnenuit is genetisch geprogrammeerd, het patroon van buitenaf is een mix van culturele en natuurlijke invloeden. Aan het gezag van de genen valt niet veel te tornen: als het programma niet bevredigt zal er stress zijn om te muteren voor de volgende generatie. Naar het uitwendige hebben we in principe een vrije keuze van natuurlijke en kulturele kondities om onze voorkeur van leven te dienen. Kultuur en natuur kunnen harmoniëren of in konflikt zijn. Overeenkomstig de kultuur hebben we het gezag van andere personen: heilige mannen en vrouwen, politici en wetenschappers die te werk gaan middels hun fixaties in de vorm van wetboeken, bijbels en constructies van toegepaste wetenschap variërend van een eenvoudige klok tot een gecompliceerde computer. Naar de natuur hebben we het gezag van de natuurlijke orde, religieus God genaamd, politiek groen genoemd en wetenschappelijk als de tijd aangeduid. De tijd stuurt de natuur middels het tonen van patronen van cyclische tijd die religieus als God worden gezien vanwege de natuurlijke bevestiging van iedere genetische kode. Politici hebben moeilijkheden met de tijd daar de bewegingen van de natuur een contrapunt van verschillende ritmen vormen ten opzichte waarvan ze simpelweg een eigen pragmatisch idee van de tijd ontwikkelen. In feite heeft de mensheid middels de klok te maken met een begrip van de tijd dat in de natuur niet bestaat: het heeft zijn natuurlijke dynamiek verloren en lijdt onder induktie tot een hanteerbaar gemiddelde-zone-zomertijdbegrip van ‘standaardisering’
75. 73 overdekte) hechtingsbehoefte en je maakt je relatie veiliger en daar- mee steviger (Bouwkamp en Bouwkamp 2010, Corné Spijkerboer 2010). Hoe werk je als therapeut aan autonomie en verbonden- heid in een relatie? Zoals al eerder is geschetst. zijn we als individu en als partners altijd op zoek naar een goede balans tussen het deel van ons dat autonoom is en het deel waarin we ons verbonden voelen met elkaar. Een therapeut kan zich, als het om de zorg voor een ander gaat, door twee vragen laten leiden: ‘Wat heb ik te geven aan de ander?’ ‘Wat heeft de ander van mij nodig?’ De verwachting dat twee partners door alleen maar op deze manier aan elkaar te geven in een stabiele relatie blijven, is niet echt reëel. De drang die partners voelen om zich los te maken en weer op zichzelf te staan komt in elke relatie voor. Dat betekent dat we soms ‘nee’ tegen de ander moeten zeggen en voor onszelf moeten zorgen. Bij de zorg voor onszelf helpt het om stil te staan bij de volgende twee vragen: ‘Wat heb ik nodig van de ander?’ ‘Wat heb ik van en voor mijzelf nodig, los van de ander?’ Maar hoe blijf je dan toch met elkaar verbonden? Hoe lukt het je als therapeut om de balans tussen autonomie en verbondenheid te waar- borgen? Voor veel stellen werkt het om hierin als voorbeeld te dienen en ieder apart te leren om aan de ander te geven, door te laten zien hoe jij in het interactieproces met de ander omgaat. Daarbij is het van
Heinrich sloeg een klauw van zijn lijf weg. ‘Ik heb daar niets, jij wel! Zoek me op als je daar bent. Geef me mijn rust.’ Hij draaide zich om, sprong op haar af en duwde haar hard in de richting van het licht. Terwijl ze een wolk van witte watten inviel zag ze de beide handen van de man met de holle ogen Heinrichs schouders grijpen en hem hulpeloos optillen. Alles werd wit voor ze kon zien wat er met hem gebeurde.
‘Boegbeeld? Zijn jullie je boegbeeld verloren? Zo hard heeft het vannacht toch niet gestormd? Het is de vloek van ons verblijf in deze baai. Schepen zijn bedoeld om te varen, niet om te verrotten in dit akelig klimaat.’
Het is alweer een vakantie geleden, maar we hadden een heel geslaagde dag. De vogels werkten mee, er waren 3 heerlijke groentetaarten. Er waren mooie verhalen. En geblinddoekt komt het bos toch weer heel anders op je over.
*17 Jaarhoroscoop zwarte Maan in Vissen en Priapus in Maagd in het 12de huis. Het 12de huis in haar kosmische octaaf vraag evenwicht tussen het mannelijke en vrouwelijke. Vanaf maart 2011 tot in 2012 staat de zwarte Maan in Ram en Priapus in Weegschaal. Deze astrologische stand vraagt ook dit evenwicht tussen mannelijk en vrouwelijk.
De deelname aan die poll is zeker geen sinecure. Heel wat kijkers bezorgen zich (nodeloos, zie sub) tal van hoofdbrekens. Want hoe moet je een aanslag van de vijand op het Museum Aan de Stroom (waarbij de terroristen niet verder zijn geraakt dan de vestiaire en de loketten voor de ticketverkoop) nu vergelijken met de beelden waarop Franse elite-eenheden in Toulouse een vijandelijk exemplaar uitschakelen nadat die een verlaten en vervallen legerkazerne heeft opgeblazen, maar zonder dat geweten is of het kadaver al of niet alleen handelde? Hoe moet je een afweging maken van een verklaring van Angela Merkel dat vandaag in Duitsland vijf geplande aanslagen zijn verijdeld, versus een videoboodschap van Ben Ali Benghali die met het zwaard in de hand aankondigt dat binnen de week nieuwe aanslagen zullen volgen in drie niet nader genoemde Europese grootsteden? De meeste kijkers hebben echter wel door dat het er niet om gaat gesofisticeerde berekeningen te maken. Je moet enkel intuïtief je gevoel aangeven. De poll wil alleen het “moreel” van de bevolking en het thuisfront meten.
Je onafhankelijkheid en lichaam bestierend bereik je vroeg of laat je grenzen en verlies je de kontrole. Hoe beter men samenwerkt en feedback krijgt van anderen hoe beter de kontroles zullen werken. Tijdig zal men gewaarschuwd worden als men de gevarenzone betreedt met twee mensen meer wetend dan één. Niettemin is groepsvorming geen garantie tegen kontroleverlies. De regel van het ophouden met een spel dat verkeerd loopt moet hier in herinnering worden gebracht. Daartoe moet men niet gehecht zijn aan het resultaat van het lichaamswerk. De regels van de sportiviteit moeten worden onthouden om niet verloren te gaan in de destructiviteit van een lichamelijk konflikt. Internationale oorlog b.v. is een voorbeeld van het verliezen van de kontrole in het politiek bestuur. Het enige antwoord op oorlogvoering is het op te geven. In aanmerking genomen wat moet worden opgegeven ten tijde van oorlog mag men zich verwonderen over de aard van het oorspronkelijke konflikt. Hebben we teveel gegeten nu we dat klaarblijkelijk moeten opgeven? Zijn we konfrontaties teveel uit de weg gegaan nu we er niet meer aan kunnen ontkomen? Hebben we de sexuele liefde teveel ontkend nu de soldaten naar eigen behoefte aan het verkrachten zijn? Zijn we vergeten de juiste vragen te stellen nu mensen worden gemarteld vanwege hun betrokkenheid? Hebben we Onze Lieve Heer teveel vergeten nu we onze toevlucht zoeken in het gebed? Oorlog toont aan waar de kontrole in feite zit: in het samenzijn, het voedsel, de sexuele liefde, menselijk vertoog en de aanbidding. Derhalve is de regulatie van het samenzijn, de voedselinname, de sexuele liefde, het menselijk vertoog en de aanbidding van het allergrootste belang ten einde kontrole te houden en te overleven ten tijde van crises. Dit leidt tot de waarden der regulatie: socialiseren, matigen, sexuele abstinentie d.m.v. het huwelijk (niet enkel het geestelijk huwelijk), luisteren middels de media en aanbidding m.b.v. het uurwerk. Socialiseren is overgelaten aan de vrijheid van associatie daar geen filosoof kan zeggen welke individuele voorkeur en behoefte er nodig zou zijn. Men kan daarop alleen maar zeggen dat één of andere regeling terwille van de sociale kontrole nodig is. Zoals voorgesteld zou de regering een (niet-politieke) socialisatie-subsidie kunnen instellen voor mensen die zich bekennen tot een overeenkomst van sociale orde. Samenvattend is de beste manier om de kontrole te houden t.v. te kijken en regelmatig te socialiseren, getrouwd zijn en leven voor de handhaving van de basis van de sociale zekerheid en het instellen van je dagen naar een gepast tijdschema (afb.). 
De trappen voerden hem naar de kelders van het gebouw waar een halve meter water stond. Het was vroeger overduidelijk een soort par­keergarage geweest. Hij liet zijn lichtbundel van de trap over het water schijnen. Twee dozijn automobielen roestten hier langzaam weg. Het water was ijskoud aan zijn benen. Harrald zette zijn voeten langzaam en heel voorzichtig neer. Dit was niet de plek om zich aan onderwater verborgen roestig ijzer te verwonden.
Jezus heeft zich toen aan mij geopenbaard en ik werd verbonden. Hij liet mij ook zien wat de wortel was waardoor ik niet verbonden was en nu  kreeg ik openbaring hoe hij het wel had bedoeld en gaaf mij veiligheid, sprak tot mij met liefdevolle woorden en stelde mij gerust.
Mensen spelen verschillende spelen. Het populairste spel is niet noodzakelijk het beste echter. Zo hebben we wedijver tussen verschillende spelen en binnen een spel zelf. Een integer spel is een ongecorrumpeerd spel. Corruptie betekent dat de dingen slecht gaan vanwege het innen van penningen b.v. Een spel dat tot morele degradatie leidt is een slecht spel. Gecorrumpeerd verliest men kwaliteit en karakter vanwege het missen van de principes. Om een behoorlijk spel te hebben dat karakter en kwaliteit ondersteunt zijn er regulerende principes nodig. Dit leidt tot het fundamentele inzicht van de eeuwige waarden. Als men eenmaal het spel goed krijgt volgens deze richtlijnen kan het voeren van oppositie de liefde van je leven zijn (afb.).
47. Een managementmodel in de diepteallerlei oppervlaktestructuren, zoals de beschrijving van een religie ofeen levensfilosofie, een samenlevingsmodel, rituelen enz. Ze gaatimmers terug tot de onderste laag van wat we zijn: energie in een bepaal-de vorm.Mijn managementvertaling is een vertaling in de diepte. Het model datik in dit boek ontwikkel, is geen nieuw model dat ik naast de talrijkeandere managementmodellen wil plaatsen. Het is een schema dat zich,gezien haar oorsprong, in de diepte bevindt, op de onderste laag van wateen onderneming is: energie in een bepaalde vorm gegoten. Dit model isgeen strategisch model, geen bedrijfsorganisatorisch model, geen marke-tingmodel, geen accountingmodel. Die zijn, om Libbrechts woorden tegebruiken, oppervlaktestructuren waarin een onderneming zich manifes-teert. Mijn model, het Groeimodel, zoals ik het ben beginnen noemen,is een kapstok waaraan we alle verschillende managementuitdagingenkunnen ophangen om daarna te onderzoeken of we die momenteel goedof minder goed aanpakken.Laten we eerst teruggrijpen naar de basistekening van Libbrecht. Vrij ing Ke lev nn Be Informatie is Ratio Emotie Energie Gebonden 37
++In je tekst maak je op heldere manier duidelijk wat je visie is. Hierin gebruik je verschillende perspectieven. Uit de verantwoording van de keuze van de trends en drijvende krachten blijkt een heldere visie op onderwijs waarbij verschillende perspectieven worden meegenomen (o.a. maatschappelijk, wetenschappelijk en economisch)
Deze week was het thema Ruimte, zag Helga. Drones in de vorm van SpaceX-landers brachten de drankjes rond en de spiesen met gamba’s. Boven hun hoofd dreven de ruimtesteden langs: Putingrad en Nue Berlin, Goederede met zijn immense zonnezeilen.
De schok werpt me over het bedieningspaneel. Twee ramen barsten in duizenden stukken naar buiten. Va zelf wordt achterover geworpen en slaat tegen de vloer, bloed gutsend uit de flarden vel en vlees waar eerst haar hand zat. Haar gezicht trekt bleek weg terwijl ik overeind kom. Ze poogt zich op een elleboog op te richten, maar zijgt weer achterover in de groeiende bloedplas. Ik hurk bij haar hoofd.
Columnisten hangen hun stichtelijke opinie tegenwoordig graag op aan een sprekende anekdote die welgericht mikt op de sentimentele weekheid van onze harten. Een getuigenis van een concreet mensje (inderdaad, liefst een kind!), een beeldig wezen van vlees en bloed, en met, niet te vergeten, een hippe voornaam én een foto.
Over drie weken hoop ik weer terug te vliegen. Dat is voor mij nu wel zo ongeveer zeker na 5½  maand hier als “vrijwilliger”. Ik ben nu erkend als specialist huisartsgeneeskunde. In Ghana betekent dat ook dat je de verloskunde en de kindergeneeskunde goed beheerst en daar ook onderwijs in kan geven aan medisch studenten en artsen die hun verplichte twee jaar werken onder toezicht doen.
Het Subject, als organisator van onze leefwereld en ons handelen, was oorspronkelijk een leegte. Af en toe werd die leegte doorbroken door ‘invallen’ of ‘hallucinaties’. Het lichaam van de eerste mensen vormde biologisch een eenheid, maar psychologisch was dat geenszins het geval. Gedrag was zeer contextspecifiek en het was beheerst door triggers waartussen geen verband bestond. Gedrag ‘hier’ was niet verbonden met gedrag ‘ginder’ en gedrag van vandaag was niet afgestemd op gedrag van gisteren, zij het dat dezelfde triggers op verschillende plaatsen en op verschillende tijdstippen ceteris paribus dezelfde reactie uitlokten. Er was nog geen instantie die gedrag in een ruimte-tijd continuüm coördineerde. Mensen hadden als dusdanig geen doelen in een nabije of verre toekomst, ze hadden geen ambities. Vermoedelijk zullen doelen vooral bij kinderen en jonge volwassenen zijn gaan functioneren, bijvoorbeeld bij het leren maken van werktuigen. Jongeren leerden met opzet werktuigen maken voor een bepaald doel: ook het bereiden en klaar maken van voedsel volgde dit schema. Dit maken veronderstelde een voorstelling van het eindproduct, een mentaal beeld dat als doel ging fungeren: het maken werd een ontwerp volgens een plan en op basis van een doel. De toekomstdimensie deed zijn intrede. Op sommige archeologisch gevonden onafgewerkte vuurstenen is bijvoorbeeld de omtrek van het te maken werktuig aangegeven. Marx beschouwde dit mentale beeld van het doel als een essentieel kenmerk van de arbeid.
9. Wat doen we PEWS in de praktijk Verschillende systemen in omloop Bristol, Cardiff, Bedside PEWS en ongevalideerde systemen Use of paediatric early warning systems in Great Britain: has there been a change of practice in the last 7 years? Roland D et al. Arch Dis Child. 2014 54,6% gebruikt niet gevalideerd systeem of weet niet waarop PEWS berust 85% PEWS geïmplementeerd
Snel verliet Samuel het klaslokaal, het beeldje van Erwin nog in zijn handen. Hij liep naar het raam in de brede gang, dat een uitzicht bood over de speelplaats. Een grote groep kinderen had zich verzameld om op hun ouders te wachten of om snel nog een spel te spelen voor ze naar huis gingen. Hij kon in de kluwen van kinderen de blonde jongen niet meteen terug­vinden.
Om ons heen had een hele bende zich ondertussen verzameld. Waarom is het toch zo dat wanneer je een bende hebt, iedereen de neus richt naar de grootste bek? Die grootste bek stinkt meestal naar corruptie, verraad, of machtsmisbruik en overjaarse houdbaar­heids­data, en toch lijkt de geur van die verdor­ven­heden onweerstaanbaar om te aanbidden, te volgen, te vereren, naar te streven.
Ik moest er zowel op de zaterdag als op de woensdag twee uren bijzitten en de tenenkrommende presentaties van de verloskundige en de assistant-matron aanhoren en ik moest wachten tot zij aan mij vroegen of ik nog iets aanvullends had op te merken. En dan kon ik eindelijk in het kort samenvatten wat het probeem was geweest en wat er fout was gegaan en er meteen maar aan te voegen wat voor verbeterpunten in de zorg er volgens mij waren in deze drie gevallen. En ondertussen zaten twintig vrouwen 200 meter verderop meer dan twee uur extra op mij te wachten op het spreekuur waaruit ik was weggeroepen voor deze vergadering. O, wat een kwelling! Maar ik weet er wel wat op: Het hoofd van de verloskamer mag de casussen niet meer zelfstandig presenteren en ze moet de verhalen uittypen, en een paar dagen van te voren aan mij laten zien.
Voedsel: In tegenstelling tot water kan een mens voor een langere tijd zonder eten. Terwijl men maar drie dagen zonder water kan, kan een mens ongeveer drie weken zonder voedsel. Verwacht wel geen mirakels, want al na een paar dagen zal je heel goed het effect van ondervoeding al voelen. Je zult je moe en futloos voelen, en in een later stadium gedesoriënteerd, barstende hoofdpijn en uiteindelijk zal je sterven. Wanneer je probeert te jagen of dieren probeert te vangen met vallen, zal het je ook heel duidelijk worden dat het allemaal niet zo gemakkelijk is dan dat ze laten uitschijnen op TV. Een welbekende regel om voedsel te verzamelen is:”verspil minder energie om het voedsel te verzamelen of te vangen, dan dat het je energie oplevert!” In vele gevallen moet je het simpel houden slakken, insecten en planten zullen je een goede bron van proteïnen en vitaminen geven. Let op! In vele gevallen kan je beter honger lijden dan zomaar iets op te eten, als je niet zeker bent van wat je in je mond gaat stoppen, blijf er dan af! Wederom is een goede voorbereiding hier van groot belang, boeken over eetbare planten en insecten zijn er van alle soorten op de markt. Er bestaan zelf pocket uitgaven die zonder probleem in een broekzak passen.
Eigenlijk is het een soort filosofie waarin niet het “figuratieve” of “creatieve” gedrag van individuele personen centraal staat maar een situatie, een sfeer, een scène of een ruimte op basis van een compositie van “dingen” en “mensen”. Zonder dat de familiaire achtergrond overweldigd en verzopen raakt door het opgeblazen bizarre van in wezen mediocre persoontjes. De figuur-achtergrond is in de schilderkunst als schema overigens al meer dan een volle eeuw opgeheven. Ook de muziek heeft doorheen de 20ste eeuw, met de proliferatie van minimal music naar steeds meer muziekgenres, dat figuur-achtergrond schema van zich afgeworpen. In wezen is dit een uitdrukking van een gegeven dat alle elementen even waardevol (of beter: waardeloos) zijn.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *