“survival gear groothandel dropship stedelijke overlevingsuitrusting tiscribe”

Let wel! Verveling vraagt vaardigheid, competentie en zelfs excellentie. De bekwaamheid om je te vervelen heb je niet zo maar. Je kunt ze wel trainen en oefenen, maar dat vergt natuurlijk een doorgedreven en gedisciplineerde inspanning. Zich vervelen is niet aan luiaards besteed!
2) Ik ben niet tegen de cursus wel dat hij in het land van herkomst, in dit geval dan Brazilie behaald moet worden, omdat het vaak onmogelijk is om te studeren en te overleven tegelijkertijd. Mijn idee is dan ook om het ook mogelijk te maken deze cursus in nederland te doen, studie en examen in de 3 maanden toeristenvisumtijd bijvoorbeeld en dan voor rekening van de uitnodigende partij.
Samuel glimlachte naar de moeder van de jongen en keek in blijde verwachting terug naar het balkon. Er kwam niemand. Geroezemoes vulde het plein toen de menigte zich begon te roeren. De ouders van Aaron keken vragend om zich heen, de moeder fluisterde iets in het oor van haar man die zijn schouders ophaalde.
Men zou niet alleen zelfkritisch moeten zijn, maar ook de anderen niet de waarheid van een andere mening moeten onthouden. Dit is allemaal zeer essentiëel voor de sociale kontrole en een dynamische samenleving. Een hypocriet zijn schept een samenleving van hypocrieten en een dergelijk uiterlijk vertoon maakt een val niet altijd zo vredesgezind als men zich gewenst had. Daarom gebied de wijsheid deze voorkomende en liefdevolle kritiek die niemand echt wil horen. Maar zo is het leven en het kan worden verdragen middels de constructieve opmerking : ‘Je bent o.k., maar zonder die truttige stropdas van je zou ik er gelukkig mee zijn je formele positie te herkennen’ . Of: ‘Je ruikt te zwaar lieverd, maar als we samen zouden gaan wandelen kan ik het lijden.’ Of naar het systeem: ‘ Het is een gemene, slechte wereld, maar met een andere tijd kan het leefbaar zijn.’ Niemand kan leven met het idee dat hij, zij of alles slecht is, maar met een bekentenis terwille van beter kunnen mensen geluk vinden. In deze regel ligt dus vervat: het doel heiligt de middelen. Niet wetende hoe voor een betere wereld te leven slikken mensen hun kritiek in en vervallen ze in stilzwijgen. In een dergelijke samenleving voelt niemand zich thuis. Geen licht, geen toekomst, geen kennis, geen geluk. Om niet in zelfmoord en andere zelfvernietiging (afb.) te vervallen is constructieve kritiek gebaseerd op bewustzijn van het ideaal een noodzaak. 
‘Een boegbeeld? Ik weet van niets, heer! Ik weet echt niets van een boegbeeld. Ik heb u mijn misdaden opge­biecht. Geef me een kans om het goed te maken. Ik zal de Gentse dromer terug lokken, ik zal uw sieraden terug­halen. Ik breng u de kroon!’
Zelf vuur maken is in basis niet erg lastig. Echter, zelf vuur maken op een veilige wijze, is een heel ander verhaal. Het vraagt om goed materieel en een zorgvuldig beleid. Zelf vuur maken op een veilige wijze kunt u doen met behulp een tuinhaard. Een tuinhaard is doorgaans een volledig afgesloten kachel met enkel een opening aan de voorkant en een schoorsteen aan de bovenkant om rook af te voeren. De kans op uitspattende stukken brandend hout is met een tuinhaard minimaal. Ook de vuurschaal is een veilig hulpmiddel waarmee u op veilige wijze zelf vuur maken kan. De vuurschaal geeft u de beleving van een open vuur, zonder de dreiging dat het vuur zou kunnen verspreiden. Het vuur ligt immers op de schaal! Een andere veilige oplossing die zelf vuur maken mogelijk maakt, is de vuurkorf. Let wel op dat er met een vuurkorf,  gloeiende delen houtskool tussen de vuurkorf  zouden kunnen vallen die schroeiplekken kunnen veroorzaken. Dit kan simpel voorkomen worden door een metalen plaat onder de vuurkorf te plaatsen. Heel soms worden deze grondplaten inclusief meegeleverd, dus let hier altijd goed op!
De 3de graad Steenbok wordt ook wel de Asculaapgraad genoemd. De asculaap is een oud Grieks symbool dat wordt geassocieerd met astrologie, de Griekse halfgod Asclepius en met medicijnen en genezing. Het bestaat uit een slang die zich rond een staf draait. De halfgod Asclepius werd onderwezen door de centaur Cheiron. Cheiron inspireert ons om meesterschap te krijgen over ongeneeslijke wonden. Asclepius was zo kundig dat hij soms patiënten mee terug nam uit de dood. 2011 belooft dus een jaar van heling te worden. De zwarte Maan in Vissen in 6de huis in de jaarhoroscoop van 2011 laat zien dat de instroom van kosmische energie de nadruk legt op heling.*5 De energie van de Bron is de lijm tussen losse facetten, zoals organen, cellen en DNA. De organisatie van ons lichaam is in de huidige evolutie aan het reorganiseren en dit kan nogal wat ongemakken en pijn opleveren. Er wil ontspanning en een andere manier van stromen ontstaan in de organisatie van ons lichaam. Een manier van stromen van energie die van binnenuit komt. Lees verder in het artikel over de ontwikkeling van dualiteit naar polariteit. Hier vind je meer informatie hoe je dit proces van verandering kunt ondersteunen.
Tegenwoordig is het meest tragische geval van “normale idiotie” onder ons Europeanen ongetwijfeld de Franse president François Hollande. De man erkende in de periode van zijn verkiezing tot chef van het Élysée dat hij niet meer wou zijn dan wie hij in zijn defecte staat ook echt is, nl. Monsieur Normal. Dezer dagen zou nog amper 12% van de Fransen de deur voor hem opendoen wanneer hij het zou wagen bij hen aan te bellen. Een gedachte die uiteraard nooit bij hem opkomt. Maar toch, ter vergelijking maar: huis-aan-huis leurders van de Getuigen van Jehovah zien zo waar 23% van de belaagde deuren voor hen opengaan. Het ontbreekt Hollande zelfs aan de voor de hand liggende inspiratie om zoals iedere Fransman in het homohuwelijk te treden, of om van geslacht of huidskleur te veranderen. Laat staan dat het idee om een ander beroep te kiezen ooit een passage door zijn hersenen zou hebben gemaakt. Zo is dat bij idioten: menig exemplaar is ook nog volbloed masochist, zij het dat ze nauwelijks plezier beleven aan hun pijn (gezien hun defecten qua cognitieve pijnverwerking). 
++ goede literatuur. Divers. Uit de verantwoording van de keuze van de trends en drijvende krachten blijkt een heldere visie op onderwijs waarbij verschillende perspectieven worden meegenomen (o.a. maatschappelijk, wetenschappelijk en economisch)
Ik heb ervaren dat het leven een voortdurende beweging is tussen twee polen. Een doorlopend zoeken naar evenwicht binnen een spanningsveld waar het leven van de mens en dus ook mijn leven zich afspeelt.
Niet geëmancipeerde mensen in een huwelijk of een andere relatie zijn zwaar van elkaar afhankelijk. Het is een slechte gewoonte niet het weten-hoe te delen, geheimen er op na te houden, te onderwerpen en andere machtstrategieën te koesteren. Het zou helemaal niet noodzakelijk moeten zijn macht uit te oefenen over elkaar. Het machtsspel is een symptoom van verloren autoriteit. Het gezag van een vertrouwenswaardige orde missend, beginnen mensen te vechten over het leiderschap, eigenaarschap, het recht te genieten en het recht van gebruik etc. Na de leeftijd van 21 jaar zouden mensen niet langer het slachtoffer moeten zijn van machtspelletjes en destructieve machtstrategieën. omdat ze het gezag verloren en voor zichzelf moeten vechten. Het is een primitieve kultuur die de orde van het gezag niet regelt vanwege een lust van opponeren in konflikt: het is vreemd aan de geest der speelsheid en het delen in waardering. De samenleving als een slagveld realiserend maakt geen gelukkige mensen, zelfs niet als ze het wonnen: je kan geluk niet kopen, noch kan je het bezitten. Geluk ontstaat van juist bezig zijn met de Tijd, dat wil zeggen, van je succesvol gelijkrichten met de ziel welke de zetel is van het bewustzijn van het eeuwige geluk. In de ziel komt alle goedheid samen als een gewetensvolle zelfherinnering die het beste van de mens omvat als zijnde God of het ware zelf.
*: Sterrendatum kalender wil niet zeggen dat deze kalender met de sterren gelijk loopt. De precessie wordt met de cakra-tempometer gerespekteerd door het vieren van de z.g. verjaardag van de zon, die van Waterman naar Vissen verschuift met een tempo van één dag in de 70 jaar. De kalender heet sterrendatum kalender omdat deze is afgeleid van de manier waarop in de Veda’s (de z.g.vijfde Veda) de sterrenhemel met een jaarindeling in 48 z.g. paksah’s of pancha dasa’s (=15-daagse periode) werd gerespekteerd. Het jaar werd wel gedefinieerd naar de noord-zuid gang van de zon (naar de seizoenen dus).
Op een paar meter van het licht voelde Sterre een verscheurende pijn in haar rechterdij. Ze keek en zag een klauw die zich om haar bovenbeen geklemd had, met lange, scherpe, zwarte nagels die dwars door de stof van haar jeans haar vlees in gingen. Ze gilde van pijn en paniek.
Op persoonlijk niveau maakt Saturnus in Weegschaal ons bewust van onze verbindingen zoals; de relatie met jezelf, Hoger Zelf, levenspartner, kinderen, vrienden, familie, buren, dieren, planten, je huis, auto, andere materie en alles waar je een verbinding mee aan kan gaan. Ongezonde verbindingen vragen nu aandacht en moeten onder de loep genomen worden. Dit kan leiden tot macht en onmacht en strijd,*12 maar kan ook inspirerend werken en communicatie op gang brengen.*13 De verleiding om relaties te verbreken en ‘het kind met het badwater weg te gooien’ is groot, maar eigenlijk wil Saturnus in Weegschaal ons alleen maar inspireren om verantwoordelijkheid te nemen voor onze verbindingen waardoor we andere keuzes zullen gaan maken. Keuzes voor voedende en meer volwassen verbindingen. Saturnus in Weegschaal kan ons ook inspireren om samenwerkingsverbanden aan te gaan.
‘Zijn de gevoelssensoren nog intact? Ze konden de druk van hun grijpers aanpassen aan hetgeen ze vast­pakten. Heel vaak gebruikt als oogstmachine voor kwets­bare gewassen.’ Haar hakken klikken over de betonnen vloer terwijl ze keurend om de IOX 380 heenloopt. ‘Fantas­tisch dat u hem behouden heeft!’ Ze foto­grafeert de robot en loopt verder langs de rekken. ‘Oh! En die! Dat is een Nemonido! Een echte?’ Haar mond staat open van verbazing.
Ja, ik vind het wel eerlijk als de mensen kunnen weten dat het geld dat aan ontwikkelingshulp wordt besteed niet automatisch 100% goed terecht komt. Mensen denken dat het met de twee euro die je aan ontwikkelingshulp besteedt net zo gaat als wanneer je met twee euro naar de HEMA gaat om een theedoek te kopen. Terwijl eerder de vergelijking zou opgaan met de JSF, de Betuwe lijn of de HSL /Fyra gelden waarvan de geldstromen onoverzichtelijk zijn en de uitkomst van de bestedingen onzeker.
51. 49 druk sociaal leven, in hobby’s, in een carrière of in buitenechtelijke relaties. De reden om niet uit elkaar te gaan ligt altijd elders en vaak niet in de waarde van de partner: de kinderen hebben jullie nodig, je wilt je eigen sociale positie niet kwijtraken of de financiële consequen- ties zijn te groot. Als je altijd hebt geleerd om vooral voor jezelf te zorgen, gaat dit vaak ten koste van de verbondenheid met de ander. Je hebt geleerd terug te grijpen op het stellen van grenzen, wat ten koste kan gaan van je partner: ‘Het is zijn probleem niet dat van mij!’ Zulke partners hebben over het algemeen veel eigenwaarde, maar ze zorgen meer voor zich- zelf dan voor de ander en staan minder toe dat hun eigenwaarde wordt aangetast. Evenwichtig gezin (+A, +Z): Als kind heb je ervaren dat je ouders res- pect hadden voor je eigen wensen en behoeften. Ze lieten dat merken door zowel het stellen van grenzen als het geven van vrijheid om je eigen gang te gaan. Vertaald naar de partnerrelatie is er sprake van een evenwichtige relatie, waarin partners in staat zijn zowel negatieve als positieve ge- voelens uit te wisselen om zowel de eigen identiteit als de kwaliteit van de relatie in stand te houden. Er is sprake van een wederkerigheid, waarbij elk evengoed voor zichzelf als voor de ander zorgt. In een dergelijke relatie zal de crisis wel aankomen, maar je weet daar- in voor jezelf te zorgen door je grenzen aan te geven zonder dat deze ten koste gaan van de ander. Het zien van je man als slachtoffer in plaats van alleen als dader zal gemakkelijker zijn: als hij zijn probleem onderkent en ermee aan de slag gaat, leer je de behoefte van je part- ner zien. Het feit dat je goed voor jezelf zorgt, houdt je hierbij staande,
De vaderlandse wijnbouw staat volop in de belangstelling. Wat doet een, op het eerste gezicht verstandige, rationeel denkende, nuchtere Hollander besluiten om juist in Nederland, ver van de traditionele, zonovergoten wijngebieden, druiven te gaan verbouwen en daar zelfs wijn van te maken. En is dat eigenlijk wel zo gek? Er wordt in Noord-Duitsland al eeuwen wijn gemaakt. En met de technologische ontwikkelingen en de klimaatveranderingen in het verschiet…
Misschien… er was nog wel een misschien. Zometeen, na het inschake­len van Nanoferdi. Misschien zou Sal, lieve, stoïcijnse Saladin, de kans krijgen om te ontdek­ken of een gedistribueerd neuraal nanonetwerk vol­doende van zijn persoonlijkheid had kunnen opnemen om… Wat? Een vriend te zijn? Lief te hebben?
Een totaalverbod op de pedagogische tik laat de overheid, de Staat, toe om nog dieper door te dringen in het privéleven van mensen. Op de duur vervalt het onderscheid tussen privédomein en publiek domein volledig. Het misdrijf “huisvredebreuk”, door andere personen maar in het bijzonder door de overheid zelf, dreigt dan elke betekenis te verliezen. Vergeten wordt al te gemakkelijk dat de alom geroemde “scheiding der machten” (de wetgevende, de uitvoerende en de rechterlijke) onder meer precies bedoeld is om ons te beschermen tegen tirannie en misbruik door de Staat zelf.
In de gesprekken die ik wel eens heb over IQ verschillen en etniciteit, valt het me op dat de meesten niet weten waar het over gaat, omdat de kennis erover zich niet of nauwelijks binnen het publieke domein bevindt. Vervolgens is afkeer van de materie de tweede reactie. Onbekend maakt onbemind, kun je zeggen. En dan valt al snel de term ‘racisme.’ Dat is meestal een term waarmee iedere discussie al snel beëindigd kan worden.
Vanmorgen zei hij dat hij over twee weken al wilde beginnen hier. Maar als iemand zegt dat hij hier komt werken betekent dat in principe dat hij het misschien een leuk idee zou vinden om hier te komen werken of dat hij het ziekenhuis een interessant ziekenhuis vindt. Of hij écht komt is volslagen onduidelijk.
Ze draaide haar zwotor maar zag op datzelfde moment de veger de steeg inkomen. Ze vloekte, gooide haar zwotor aan de kant, trok de zonnecel eruit en pakte een haak die aan haar riem bevestigd zat. Met een flinke zwaai gooide ze de haak over de muur. Het touw dat erachter­aan zoefde, trok strak en begon zichzelf op te winden, waardoor Leaf met een ruk omhoog werd getrokken. De veger richtte zijn wapen.
Dit zijn vragen die wij onszelf als Indische gemeenschap moeten stellen, vragen die dringend een antwoord nodig hebben, als wij niet de moeite nemen, iedereen binnen onze gemeenschap of je nu wel of geen muzikant of organisator bent, zal onze eigen muziekcultuur, onze stijl muziek, verdwijnen met de vergrijzing, maar niet alleen daarom, ook door gebrek aan innovatie en variatie.
Dit moment, dat slechts enkele seconden duurde, ein­digde met een bruuske beweging. De hamer rees. Lieven drukte zijn spuitbus in. Een nevel van verf hing tussen hem en de reusachtige vrouw, maar zijn wan­hoops­poging mocht niet baten. De hamer kwam frontaal in zijn gezicht terecht. Zijn huid scheurde open en de botten eronder kraakten. Hete druppels van zijn bloed spatten op Zohra’s wang.
Voor het proces van afspraken maken kan deze bevrijding een zegen zijn daar relaties minder geteisterd zouden zijn door de eenzijdige druk van het waarderen van het vermogen tot consumeren, en meer door de werkelijke betrokkenheid van dienstbaarheid. Als de eer van de sociaal gezekerde niet langer wordt ontkend door de grotere profiteur, zal er voor de mensen meer zin zijn om afspraken te maken 
Waarover pa en ma Rimbaud precies ruzieden is niet geweten. Moeder Vitalie was op zijn minst gezegd een harde tante (sic). Vader Frédéric Rimbaud bracht als legerkapitein 11 op 12 maanden door in zijn kazerne. Het spreekt alvast in zijn voordeel dat hij zich tijdens zijn korte verlofperiodes thuis voorbeeldig kweet van zijn echtelijke plichten. Op 7 jaar tijd leverde hij Vitalie 5 kinderen. Dan mag je wel aanspraak maken op enige rust en vader Rimbaud bracht daarna zijn verlofperiodes steevast elders door, al of niet om verder de continuïteit van de menselijke soort te waarborgen.
Willem keek weer naar buiten. ‘Ik zie hem zo weer voor me. Ritmische halen aan die ouderwetse gehaktmolen. Zekere, geoefende handen die de worst draaien.’ Willem drukte zijn verbonden hand tegen zijn borst.
Ze had het koud. Ze wist dat het stom was om hier nu zo te blijven zitten, maar ze zag er zo vreselijk tegenop om al die lege kamers tegen te komen. Waar al zijn spullen nog stonden. Waar ze binnenkort iets aan zou moeten gaan doen. Alleen de gedachte al maakte haar misselijk.
Ik knipperde mijn tranen weg en keek door het raam naar de blauwe hemel die werd doorsneden door lange, witte stroken. Het kielzog van vliegtuigen. Condens. Chemtrails, hoorde ik René zeggen. De pixelpest daalde op mij neer.
Samuel staarde naar het beeldje in zijn handen. Er ontging hem iets, dat wist hij, maar wat? Een gevoel van ongerustheid bekroop hem, hetzelfde gevoel dat hij kreeg net voor een zwarte hemel losbarstte in een onweersstorm.
Het is een belangrijke wet die leert dat er voor iedere werklast een consequentie is waaraan men moeilijk kan ontsnappen. Voor wat voor soort liefde men ook kiest te leven, er is altijd een wederkeer. Op de lagere nivo’s van de liefde is dit effect materiëler dan op de hogere nivo’s. Voor geestrijke spirituele aktiviteiten kan er een schaduw van hartstocht zijn bekend tot deze of gene strategie van handelen. Als men lief heeft op een sociaal nivo, in de sfeer van overheersing of in de sexualiteit, kan de liefde ernstige gevolgen met zich meebrengen die moeilijker te overwinnen zijn. Een verliefde sexuele partner kan men niet zomaar aan de kant zetten zonder het hart ernstige schade toe te brengen. Overheersen in b.v. de liefde voor het opvoeden geeft verantwoordelijkheden die je hele levensduur beslaan en mensen liefdadig liefhebben kan komplikaties van gehechtheid geven die voor de rest van je leven bepalend kunnen zijn. Meedogend zijn naar het hart echter en werken op hogere nivo’s van zelfverwerkelijking in de liefde draagt het karakter van de onthechting waardoor de werklast aanvaard minder ernstige materiële gevolgen zal hebben. Religieus vormt het een garantie, politiek gaat men ervan uit dat het volhouden van het overleg de beste garantie tegen oorlog is en psychologisch is het gezegd dat een goede analyse het halve werk is. Dit alles betekent dat om te ontkomen aan een ongewenste wederkeer als een oorlog, gebroken harten of een geruïneerde reputatie, een gezonde zin voor sublimatie ter wille van het zich gelijkrichten naar de orde en realiteit van de ziel, het standaardrecept is. In de liefde de wederkeer aanvaarden betekent dat men evenwicht zal houden en zich zal ontdoen van perversies geboren uit het onbeheerste van de lust. Het is een publiek geheim dat het opgeven van (ongereguleerde) sexualiteit alleen maar mogelijk is door alleen maar het initiatief op te geven maar niet de liefde liefde voor alle sex die zich vanzelf voordoet. Daarmee moet men zich er niet over verbazen dat de sexuele wederkeer dezelfde vorm aanneemt als de oorspronkelijk eigen aandrift. Daarin kan de sex als een spiegel zijn waarin men zichzelf kan leren kennen. Sex kan vanwege zijn samenhang met de Hoogste Persoon altijd worden gezien als een soort van les die moet worden geleerd in de school van de zelfbeheersing die al de waarden van de eeuwigheid predikt. Niettemin blijft de algemene les van de sex: het moet liefde zijn. 
En het is verdomd flink koud. Wel mooie blauwe lucht en talrijke ondergaande zonnen (achter iedere hoek van de straat een andere), maar deze nacht wordt ongetwijfeld de koudste die deze winter al tegen ons dakvenstertje is gegooid. Vuile oorlog als je je gedachten ook nog bij strooizout moet houden.)
Harrald staarde naar de naakte vrouw in de tank voor hem. Voor zover hij kon zien was ze compleet, waren er geen elektrische of elektronische compo­nenten zichtbaar en kon ze volledig doorgaan voor een echt mens. Het leek even alsof hij moeite had met ademen en hij bedacht zich dat hij Ariadne een bijzonder mooie vrouw vond. Ze was ook de enige vrouw van zijn leeftijd die hij kende, vrijwel alle andere waren de veertig gepasseerd, meestal hingen er twee foto’s boven het tafeltje, plus een knipperende balk. ‘De balk loopt van een tot tien,’ zei de jongen. ‘Bij alles onder de vijf kun je maar beter meteen gif in zijn of haar beker gieten. Acht is al ‘lang en gelukkig’ maar tien, dat is het Tristam en Isolde niveau. Totaal voor elkaar bedoeld. Trouw zo eeuwig dat de dood zulke gelieven niet eens kan scheiden.’

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *