“survival gear groothandel auto overlevingsuitrusting”

De Ghanese dokters in het zuiden staken; nu doen ze ook geen spoedgevallen meer, volgens de TV. Iedereen die wat te melden heeft of te klagen heeft over zijn lichaam moet maar naar een private clinic. De grote ziekenhuizen schijnen plat te liggen. Hier in het noorden werken we gewoon door. Morgen zijn er wél vier van de negen artsen weg, naar een nascholing in Tamale. Over patiënten-rechten.
Hij keek op, recht tegen een heuvel aan. Dat moet hem dan zijn, dacht hij. Met een schep in de aanslag klom hij tegen de helling op, op zoek naar een plek waar hij eenvoudig naar binnen zou kunnen gaan. Hij vond een reeks openingen waar betonnen balkons naar buiten staken en groef zich een weg naar binnen toe. Een stalen deur was zo weggeroest dat hij hem met een paar stevige trappen open kreeg.
Het is de God van de tijd die alle mensen beweegt naar de definitie van hun wezen: het is uw leven, het is uw aard, het is uw zaak. Het onvermogen afwijzing van de wereld en haar in persoon te aanvaarden vormt het bewijs van onwetendheid over de definitie van dienstbaarheid. Toegewijd aan de belangen van de ziel zal men zich vinden in een wordingsproces: het definieert emancipatie voor de man zowel als voor de vrouw. Dit proces bestaat uit negen onderdelen leidend tot de bevrijde staat: ten eerste moet men in staat zijn te luisteren, ten tweede moet men leren te spreken, ten derde moet er een soort van herinnering zijn om geweten en concentratie te ontwikkelen: men moet leren de geleerde lessen te behouden. Ten vierde moet men leren anderen te helpen naar hetzelfde belang en ten vijfde moet men culturele fixaties accepteren: boeken, beelden, overeenkomsten, verdragen, regels, etc. Hiertoe moet men, ten zesde, leren zich te concentreren en bezinnen daar het de leidraad, het symbool en de totem is. Ten zevende moet men een dienaar worden van deze zaak van het ware zelf, waar naar de tijd en waar naar de eigen persoon. met die dienst zal men ten achtste vriendschap ontwikkelen, terwijl ten negende men ten slotte de volledige overgave bereikt van de dienst geëmancipeerd en bevrijd tot een onafhankelijke positie. In één zin betekent het proces: door luisteren spreekt men voor de heugenis te helpen gefixeerd in concentratie om het belang te dienen van vriendschap in volledige overgave aan de werkelijkheid van de ziel (afb.).
Het idee achter deze creatieve middag is dat de kinderen zich even niet ziek hoeven te  voelen. Daarnaast wil het ziekenhuis dat de naam van de koningin draagt, graag de koningin feliciteren met haar verjaardag. Chronisch zieke kinderen en kinderen die deze dag op de kinderafdeling lagen werden uitgenodigd in de Ronald McDonald huis-kamer in het Máxima Medisch Centrum en bakten deze speciale middag mee aan de  verjaardagstaart voor Koningin Máxima.
Religieus gezien is tijd de vorm van God die in zijn totaliteit het bestaan van alle levende wezens overheerst eveneens orde en vrede gevend aanbiddelijk zijnde als de Heer zelve. Wetenschappelijk wordt de term dualistisch beheerst reductionistisch slechts refererend aan een absolute meeteenheid (de electromagnetische definitie Tk) of refererende aan de draaiing van hemelse objecten (de dynamische definitie Tw). De filognostische definitie benadrukt de psychologische aard van de tijd het dualistisch konflikt van wetenschappelijke benaming beëindigend door simpelweg een praktijk van respekt te beschrijven terwille van het bewustzijn van beide begrippen van wetenschappelijke tijd. Op die manier wordt het psychologisch probleem van de tijdidentiteit opgelost.
Niettemin, deze regel puur sexueel opvattend, is de filosofie in overeenstemming met de analogie van rechtgeaarde aktie: men kan ontspannen en niets doen als men vertrouwen heeft in de eigen liefde voor de ander. Niet echt zeker echter kan men een dwangmatige minnaar worden en zo de hele liefdes-affaire bederven zoals een crimineel die schuldig is aan fraude. Een vrouw zal minder moeilijkheden maken over het mislukken van sexueel genoegen als ze zich op andere manieren bemind voelt door haar man. Ook een man zal beter in staat zijn een sexueel ongeïnteresseerde vrouw te accepteren als ze een goed verstand heeft, een sociaal succes is of een goede moeder of huisvrouw. Een intelligent persoon herkent de kulturele waarde van sexuele remming en weerstand tegen perversie als eenmaal het sexleven b.v. door gewoontevorming saai is geworden. Het zou beter kunnen zijn, voor het handhaven van een huwelijk b.v.,om een goed boek te kopen en een gesprek te beginnen dan om naar een sex-therapeut te gaan of zelf te experimenteren met perversies. Goede sex hebbend kan men denken: ‘daar gaat de conversatie’ (en de vriendschap). 
Opgelucht liet ze haar adem ontsnappen. Behoed­zaam liep ze verder het huis in. Als er hier een truno­mische kelder was, zou dat een perfecte schuilplek zijn. Ze begon te zoeken maar stopte abrupt toen ze geluid hoorde. Het klonk niet als het gezoem van een zwotor. Het klonk… melodieus. Behoedzaam liep Leaf richting het geluid. Het huis was leeg en haar voet­stappen echoden door de ruimte. Ze begon woorden te herkennen. Staying alive, staying alive.
Ons voorstel is zakelijk geformuleerd en heeft in die zin weinig “emotionele” uitstraling. Het mist verleidelijkheid en charme, zeker voor de jongere generaties met hun specifiek taalgebruik. Maar het zal wel geen probleem zijn een paar jonge schrijvers en kunstenaars in te huren die het voorstel kunnen vertalen in een begrijpelijk en aantrekkelijk document. Ongetwijfeld kunnen ze het project een literair en artistiek tintje geven. Zolang de boodschap niet wordt vervormd tot goedkope blablabla voor dummies. Adviseurs moeten adviseren en niet de winkel overnemen.
Het bleek dat ons ziekenhuis voor een grote groep leraren een totaal onvoldoende hoeveelheid testmateriaal had, dat er nauwelijks voorzieningen waren om bloed af te nemen en het niet duidelijk was hoe het bloed gekoeld en trillingsvrij naar het ziekenhuis moest worden gebracht.
Zohra begon samen met Lieven aan haar tocht naar de top. De hele tijd hield ze de glazen machete voor zich uit. Ze merkte dat haar handen beefden, maar wist niet zeker of het door angst of opwinding kwam. Of allebei. In de trappenhal hing een vochtige hitte, alsof de zomer zich tijdens de afgelopen dagen in elke porie van het gebouw genesteld had.
Doken herinneringen soms ‘spontaan’ op, men kon de herinnering ook actief oproepen door zich te concentreren of door gebruik te maken van een hulpmiddel, een effigies of evenbeeld in hout of steen. Een effigies is een metafoor (iets wat op het reële gelijkt, zoals de afbeeldingen in de grotten van Altamira en Lascaux), maar de herinnering kon ook opgewekt worden door een metonymie (iets wat aanleunt bij het reële, zoals bijvoorbeeld het gewaad of het huis van een overledene). Metaforen en metonymieën fungeren dus als een soort ‘fetisj’: etymologisch is het woord ‘fetisj’ dat uit het Portugees stamt, overigens verwant met de fi- wortel van ‘effigies’, zoals in het Latijnse ‘fio’, ‘ik word’, ‘facio’, ‘ik maak’ en ‘fingo’ of ‘effingo’, ‘ik boetseer, ik vorm’ of ‘ik beeld uit’). Later zou op die manier ook op basis van afbeeldingen het pictografisch schrift ontstaan (zoals het Chinese beeldschrift en de Egyptische hiërogliefen), waaruit zich dan nog vele eeuwen later ons letterschrift heeft ontwikkeld. In plaats van in hout te kerven, ging men op een rol papyrus krassen (‘schrijven’, Latijn ‘scribere’ = krabben, schrijven; zoals het Griekse ‘grafô’ = kerven, schrijven). Het zelf oproepen van herinneringen (al of niet met behulp van een effigies) kon lustvol zijn: de lustervaring kwam ongeveer overeen met de omgang met een reëel lustvol object). Vandaar onze tegenwoordige obsessie voor het maken van foto’s van al wie we kennen, van alle gebeurtenissen die we hebben meegemaakt en van alle plaatsen waar we geweest zijn. Spontane herinneringen konden echter ook pijnlijk zijn (‘kwade geesten’), zoals de herinnering aan het gegeven dat men door iemand vernederd of geslagen is geweest. Om zich te beschermen tegen kwade invallen ging men amuletten gebruiken, om een blij gemoed op te wekken werden talismans aangewend.
het is me vandaag niet gelukt doorheen de bomen het bos te zien. ik neem genoegen met een krokus hier en een narcis daar. namens de lente voeren zij het woord dat alle wilde dieren temt. op de bank aan de overkant (in het park) zit een koppel te gesticuleren en de vreedzame stilte te verstoren. ongetwijfeld staat weer eens de toekomst van de mensheid op het spel. op 18 eilanden wordt hulp geboden aan daklozen die voorheen altijd het verbod hadden gekregen een dak boven hun woonst te plaatsen. Handicap International leent er gretig en genereus medelijden tegen 33 tot zelfs 50% interest. te nemen of te laten. take it or leave it. door bijeengedreven schoolkinderen worden witte ballonnetjes opgelaten en dat maakt veel goed. er is geen hoop maar toch veel troost. en die komt aangevoerd van alle andere kanten van de wereld. uiteindelijk neemt iedereen vrede met wat rest van zichzelf. niemand hoeft een zolpidem om de slaap te vatten. dit dankzij de bankwaarborg en de zekerheid dat men nooit meer zal ontwaken. de ultieme verlossing, het in dank aanvaarde levenscomfort: vallen mag, opstaan hoeft niet meer!
Grote etui van gerecycled leer – elk exemplaar is uniek Heb je behoefte aan een grote etui- Een waarin je veel teken- en schrijfgerei in kwijt kunt. Of juist veel make-up spullen. En dan het liefst een die niemand anders heeft- De Astuccio van het merk Pivvicci biedt de ruimte die je nodig hebt. Bovendien is deze etui gemaakt van reststukjes
47. Doorléven • Verlies van gezondheid • Verlies van vanzelfsprekendheid en onbevangenheid • Verlies van het gewone leven • Verlies van controle op wat er gaat komen • Verlies van aandacht (broers en zussen) • Verlies van veiligheid • …
We vierden Lars’ drieënzestigste en mijn negenen­dertigste verjaardag tegelijkertijd. Kort daarop werd moeder vijfennegentig en kon ik weer de ruimte in. Ik geloof dat ik niet eerder zo blij was om te kunnen vertrekken. Anderhalf jaar had mijn dochter rood geflikkerd en niets tegen me gezegd dan het hoogst noodzakelijke, tenzij ze op haar stok­paardje zat: hoe verderfelijk het stilzetten van misdadigers wel niet was. Dan discussieerde ze net zolang tot haar stem oversloeg en ik er het zwijgen toe deed, zelfs bij groen.
But in the 1930’s, in the aftermath of the Great Depression, the “femme fatale” reappeared again in the “film noir”, as the fleshy gate to the abyss middle-class men were not always reluctant to fall into.
In de verhitte drukte die ontstaat, is matroos Tobias ook in het gat gesprongen. Gehurkt als honden klauwen en graven de vismensen de kist vrij. De bootsman blijft hen aansporen vanaf de aarden wal. ‘Voorzichtig met de relieken. Voorzichtig.’
De wortels voor de humane ontwikkeling worden in een dergelijke schets zoals de bovenstaande niet gelegd bij de gelijkenis tussen mensapen en mensen maar bij hun xx verschil. Het is op het eerste zicht misschien geen buitengewoon groot verschil, maar het heeft wel zeer verstrekkende gevolgen gehad. Dit verschil tussen mensapen en mensen ligt in het feit dat xxde mensvorming samengaat met het opzoeken van een compleet nieuwe habitat, onder invloed van de aanhoudende klimaatswisseling. Doordat de bossen inkrompen waren sommige proto-mensen omwille van de zo groter geworden concurrentie voor dezelfde voedselbronnen gedwongen de wouden te laten voor wat ze waren en in de savannes op zoek te gaan naar voedsel. Waarschijnlijk zijn in dezelfde context de bavianen de savannes ingetrokken. De menswording wordt hierbij dus gesitueerd binnen het actuele levenskader van de hominiden en niet binnen hun erfelijke verwantschap met de primaten. Dit betekent echter niet dat de erfenis van de primaten terzijde moet geschoven worden, wel dat we met een dubbele oorzakelijkheid te doen hebben. De hominiden en de mensen liggen enerzijds in het verlengde van de primaten, anderzijds gaapt er een onoverbrugbare kloof tussen beiden. Aan de éne kant hebben we de gedragspatronen die de mensen als xxxbiologische erfenis van de primaten hebben meegekregen; aan de andere kant de nieuwe gedragsvormen die we als xxxarbeid moeten karakteriseren. Arbeid zijnde die gedragingen waarbij in een maatschappelijke context iets ‘klaargemaakt’ wordt voor consumptie, met alle tussenstappen die dit klaarmaken veronderstelt (cf. de definitie die we aan het begin van dit hoofdstuk hebben vooropgesteld). Daartoe behoren binnen onze thematiek zowel het doelgericht verzamelen van voedsel als de jacht. Het is niet vanzelfsprekend dat die biologische erfenis en de arbeid altijd even vlot bij elkaar aansloten. En dan verschijnt ons natuurlijk het beeld van de mens als een soort verdeeld Zelf: de menselijke “natuur” versus de “cultuur”.
Ondertussen werden uit andere, nog op de rail hangende coupés, ook touwen, kabels en van alles en nog wat gesmeten om de afdaling naar de Marsbodem te maken. Ergens werd een lading reserve gasmaskers naar beneden gelaten. Dit alles leverde een stoet aan fretten en ratten op, hier en daar nog een vos, een groep eekhoorns (de scheppers zij dank) en een meute kippen. Die laatste waren nog zo éh, kipachtig, dat ze gewoon naar beneden konden fladderen. Geen van hen verloor gelukkig een ei. Het was er de plek niet voor, om maar zo te zeggen. Ik bedoel maar, kippen hadden amper hersens, zonder hun ei hadden we al helemaal niet veel meer aan ze. Op dat punt had de vos gelijk: een lege maag was niet bevorderlijk voor het humeur.
16. Welke evidence PEWS & SEH Voorspeller spoedopname PICU Niet gevalideerd als triage systeem Validity of different pediatric early warning scores in the emergency department. Seiger N et al Pediatrics. 2013
Zoals men vasthoudt aan de plicht moet men ook consequent zijn in de rol die men speelt. Problemen doemen op als de rollen in strijd zijn. Een man kan zelden met zijn vrouw omgaan zoals hij met zijn zaken omgaat. Het één compenseert het andere zowel als het feit dat verandering in de ene relatie ook leidt tot veranderingen in de andere relatie. Zo is iedereen op zoek naar zijn en haar integriteit. Een imago behouden, o.k., een rol spelen o.k., maar integer blijven, dat is een andere zaak. Iedere man realiseert zich dat hij God niet is. Vroeg of laat verschijnen er scheurtjes, krijgen verleidingen de overhand, en is de schijn verloren. Zo kan de hele zaak verloren zijn en geen rol worden volgehouden. Maar zo moet het niet zijn. Voor ieder toneelstuk is er een regisseur en een script, een begin en een einde. Niet alleen kan de rol worden gespeeld ook al is men niet heilig, ook kan de business van het toneelstuk worden behouden ook al is iemands rol uitgespeeld. De regisseur kan de acteur vergeven de schijn niet op te kunnen houden, het toneelstuk kan onverschillig zijn wat betreft diegenen die het spelen. kan worden afgeleid dat ondernemen een bestuur vereist dat zich bewust is van de noodzaak van tolerantie daar niemand vanaf het begin volledig ervaren is. Eveneens is geleerd te werken vanuit een helder beleidsplan. Er moet één of ander script, bijbel of boekenkast zijn die het lopende toneelstuk beheerst. Zoals eerder gesteld: een samenleving zonder een duidelijk begrip van formele (bevrijdende) orde (afb.)bevindt zich op de weg der zelfvernietiging. Het spelen van een rol heeft een begin en een einde. Levend voor de ziel kan men denken fysiek eeuwig te leven. Dit is egotisme wat ook de onderneming torpedeert als de ouderen niet voor de jongeren terugtreden. Het per traditie van rol verwisselen is net zo belangrijk als het handhaven ervan. Het ene impliceert in feite het andere. De stelregel luidt aldus: je bent altijd welkom om te beginnen en altijd vrij om te vertrekken. Niets zo slecht als ontoegankelijkheid en het idee dat men niet gemist zou kunnen worden. Vanuit dit gezichtspunt bezien houdt een juiste formele orde altijd rekening met de verschillende levensstadia. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *