“survival gear gereedschap biohazard overlevingsuitrusting”

43. Het model van Ulrich LibbrechtFysiek is er natuurlijk altijd een grens (de grenzen van ons lichaamonderscheiden ons van onze omgeving), maar emotioneel gaan we op inhet geheel. Voorbeelden zijn “opgaan in de uitvoering van muziek en dithelemaal beleven, los van tijd en ruimte”, “vol zijn van verdriet of vanvreugde”, ons gevoel bij een orgasme tijdens een seksuele betrekking.De Nederlandse Cabaretier Toon Hermans maakte in de laatste fase vanzijn leven twee theatershows die naar mijn gevoel zeer juist illustrerenhoe we mystiek toch kunnen uitdrukken. De eerste show, Ik Heb Je Lief,maakte Hermans in 1993, enkele jaren na de dood van zijn zeer geliefdevrouw Rietje. Aanvankelijk kon hij na haar dood de kracht niet vindenom opnieuw op te treden en grappen te maken. De aantrekkingskrachtom opnieuw het publiek te kunnen aanvoelen13 was uiteindelijk sterkerdan het verdriet en zorgde ervoor dat hij zijn mooiste show maakte dievolledig was opgedragen aan zijn overleden vrouw. Hermans moest ech-ter na enige voorstellingen de show stilleggen omdat het hem gewoon teveel werd. Hij kon tijdens het lied ‘Lente Me’ plots geen woord meer uit-brengen. Ik citeer een stukje uit de begeleidende tekst bij de dvdx vandeze show: de echtheid waar Toon z’n hele carrière in zijn werk naar hadgestreefd, had hem ingehaald. Hij wilde steeds dichter het punt naderenwaar geen sprake meer was van ‘spelen’, maar van ‘zijn’. Einde citaat.Een kort fragment van de tekst van het lied Lente Me:Lente me, zomer meSeptember me en winter meWant ik heb je onophoudelijk liefMorgen me, middag meAvond me en nacht meMet andere woordenBlijf bij me, alsjeblieft13 Toon Hermans trad het liefst alleen live op. Veel van zijn shows kwamen toch op tele- visie, een medium dat aan het opkomen was tijdens zijn carrière, maar Hermans zal er zijn hele leven naar verwijzen als een instrument dat hem niet ligt en dat niet echt geschikt is voor wat hij doet. Hij kon immers de kijker thuis, in de sofa, niet bereiken, niet voelen, niet in interactie komen. 33
Eén van de meest belangrijke vereisten voor een gezonde zakelijkheid is onafhankelijkheid. Ieder heeft een eigen wereld. Iedere wereld heeft zijn eigen prioriteiten, regels, zwakheden (afb.), evenwichten etc. Je eigen zaken behartigen is fundamenteel voor een duurzame integriteit van bestuur. Een beroep doen op gezag van buitenaf en andere hulpbronnen behoeft zorgvuldige afweging: is het echt noodzakelijk, en indien nodig hoe ver kan je dan gaan met het uit handen geven van je zaken? Met grote voorzorg zouden deze dingen moeten worden getest tegen dezelfde norm: zijn ze zelf onafhankelijk en tolereren ze jouw onafhankelijkheid? Er zijn vele scholen die piramiden vormen van zowel materiëel als geestelijk voordeel. God echter is niet hetzelfde als het voordeel van de twijfel. God is de integriteit en volledigheid van zowel de natuur als de kultuur, niet simpelweg een strategie van profijt om zoekenden om de tuin te leiden. Aldus volgt religieuze onafhankelijkheid op de realisatie van de ware aard van God. Politiek en wetenschappelijk is dit minder duidelijk daar alles materiëel bezien aan elkaar vast lijkt te zitten. Niettemin kan niemand echt de zaak aan zonder een gewetensvolle ziel. Op basis van enkel het materiële ego kan geen stabiliteit worden gevonden. Dus, voor welke machtsstrategie dan ook, of het nu in naam is van God, de partij of de heerschappij over de natuur; een zuiver geweten is onmisbaar. Hiertoe moet elke misser in je gedragsrepertoire worden verslagen: zonder een heldere geest, met het verspillen van je energie of onder valse voorwendselen, kan er met het bestuur van de ziel van succes geen sprake zijn, en zonder een tevreden ziel is men niets dan een slaaf van de materiële natuur. Hierom heeft iedere moeder een kind nodig, iedere baas een werknemer, iedere leraar een leerling en iedere student een voorbeeld. Als eenmaal de ander in het hart aanwezig is, kan de onafhankelijkheid er zijn. 
Ook de emancipatie van de vrouwen, van de holebi’s en de allochtonen is niet te danken aan de handelingen van geïsoleerde individuele vrouwen, homo’s, lesbiennes en de rest van de bataclan. Zogezegd zouden deze sociale bevolkingscategorieën beroep hebben gedaan op het liberaal vrijheidsprincipe en op de bredere mensenrechten. Maar deze interpretatie is duidelijk een a posteriori verrechtvaardiging. Veeleer werden al deze “minderheden” aangemoedigd door een cultureel-antropologische sfeer en een sociaal-geestelijk klimaat dat na de Tweede Wereldoorlog en de Europese import van de Amerikaanse way of life die onze ganse leefwereld epidemisch besmette.
Hij keek de winkel rond. Alles zag er uit zoals het er uit hoorde te zien, behalve dat de krijtdoos open op de grond lag en het bord met de aanbiedingen niet in de etalage stond. De zware houten voordeur viel langzaam achter hem dicht. Op zijn hoede liep Berend naar de keuken, maar ook daar was alles normaal.
Deze vaardigheden komen neer op duurzame vaardigheden, ook wel blijvende kennis. Deze kennis moet je transferabel kunnen maken in een maatschappij die vraagt om flexibele en blijvend lerende krachten (Lambrechts, 2012). Het mbo is wel bekend met een vragende maatschappij. Vakmensen uit het bedrijfsleven, al dan niet in de regio, geven hun input over hard en soft skills die passen bij de maatschappij waar zij succesvol in zijn. Terwijl de discussie gaat over het opleiden van generalisten en specialisten, vooral op vakinhoud gebaseerd, presenteert Biesta voorstander te zijn van een tegenbeweging. Hij stelt: “Als we willen dat de school meer is dan een functie van de samenleving, en meer dan een aanpassings- en inpassingsinstituut, dan hebben we nog andere referentiepunten nodig voor de discussie over goed onderwijs” (Biesta, 2012).
De eed was aangepast, merkte Samuel. Minder formeel, zo vond hij het wel leuker. De oudere versie voelde militair aan, alsof de kinderen gere­kru­teerd werden. Hij zag dat de eerstelingen uit hetzelfde jaar als Ilse in een groepje bij elkaar stonden. Ze leken onder de indruk te zijn, een beetje verloren in het ritueel dat al zo lang gehouden werd en dat ze nu voor het eerst meemaakten. Erwin stond er niet bij, die stond bij de andere kinderen binnen te wachten op zijn beurt. Samuel had hem deze morgen gezien. Het gesprek met Gaetan had Erwin overduidelijk goed gedaan, hij glimlachte zelfs. En zijn ogen straalden niet langer die ondraaglijke eenzaamheid uit. De anderen van de groep, zelfs Aaron, hadden hem snel weer aanvaard, daar was Samuel blij om. Hij applaudisseerde mee toen een jongen op het balkon kwam en hakkelend de eed voordroeg.
Vol afschuw zag ze hoe haar zielsverwant in elkaar zakte. Zijn gelaat was getransformeerd tot een rode brij. Nog voor ze kon beslissen of ze zou vluchten, zich over hem zou ontfermen of de tegenaanval inzetten, voelde ze een klap op haar hoofd. Plots was de wereld stil zwart.
b. Simplistische maatschappijkritiek. Hans Schnitzler hanteert maar een bijzonder simpele antikapitalistische maatschappijkritiek. Klassiek, traditioneel. Ze behoort tot een traditie die sinds de jaren 1950-1960 van linkse generatie op linkse generatie wordt overgedragen. Kortweg komt ze erop neer dat mensen door het “systeem” zouden worden gehersenspoeld. Dit 2de fundamenteel bezwaar sluit aan bij ons eerste bezwaar: mensen zouden geen andere optie hebben dan passie het zogezegd totalitair kapitalistisch systeem te ondergaan. Deze visie is niet gebaseerd op inzicht als het resultaat van studie, maar heeft eerder de allure van een cliché. In mijn aanvoelen hebben we te maken met een steriele en achterhaalde kijk op de zaken. En die visie is ondertussen ook serieus over de eigen voeten gestruikeld.
Cel Mai Sarac Milionar 2016Super Hit*. 9 Ferran Torrent. Download Audio Books. Hector Malot H. Caitlyn feat Mr Diliman Milionar de vara. Beecher-Stowe Henry Gilbert Edmondo de Amicis Rudyard Kipling Rudyard Kipling Louis Stevenson Jonathan. Wisconsin Httpanime777 Filme Online Free Mp3 Download Mp3 Download Little Shop. Animatie. Ellen Langford este o tanara ce a dus o viata lipsita de griji pana in prezent datorita afacerii tatalui sau. filme dupa romanele ei. is a family of online transparent internet marketing place with a mission to make it easy for Advertiser Network Publisher anywhere in the world. It is combining results from many milionar torrent sites , . Filme Online Gratis, filme noi, subtitrate in romana, Seriale Online gratis, Seriale tv online, . Weekend Earnings; Certified Fresh Movies; On Dvd Streaming.
Ze stalen een fiets. Lieven klom op het zadel, Zohra op het bagagerek. Zo reden ze de zwoele, vochtige ochtend in, naar de rand van de stad die ze zo verachtten. Antwerpen ontwaakte langzaam. Haar eerste bewoners begaven zich in de stinkende straten, klaar voor een nieuwe dag van verderf en verruk­kingen. In het oosten klom een pastelgele zomerzon moeizaam boven de grijze skyline. De lucht had de kleur van urine, waterig en vies.
Het boegbeeld belichaamt de ziel van het schip, zeggen zij met een romantische inborst. Maar de Baal is een kraak, een hoge beroete kolos en zij is daarvan juist de antithese. Haar fijne ivoren beelte­nis is gesneden uit walvisbot.
Heel even vertrok Roberts gelaat, maar direct keerde zijn glimlach terug. ‘Om jou een aanbod te doen.’ Hij boog zich naar me toe, dichter dan ik comfortabel vond. Al wist ik dat wat ik zag geen werkelijkheid was, toch meende ik zijn adem in mijn gezicht te voelen. ‘Ik kan van jou de rijkste man ter wereld maken.’
Op het fotootje in de sleutelhanger was het gezicht van een klein jongetje met donkere krulletjes en sprekende ogen. Ze draaide de sleutelhanger om en zag een met de hand geschreven tekst: RIP, mijn liefste jongen. Ze voelde een brok in haar keel en haar ogen brandden. Dus daarom sprong je. Arme vent. Ik wou dat ik je naam wist…
Ik swipete door mijn privé-fotocollectie. Verbleekte foto’s schoven aan mij voorbij. Soms herkende ik een vage omtrek, zoals de schaduwen van een verder lege couveuse, of de spitsbogen van een kerk. Ik weet niet hoe het algoritme zich verspreidde, maar hier en daar las ik dat het viral was gegaan. Het verspreide zich als een ziekte, mensen die werden getroffen door de nadelige effecten noemden het pixelpest. De pixelpest had ook mijn back-ups bereikt. Ergens wist ik dat het algoritme dat op de digitale bestanden was losgelaten misschien teruggerekend kon worden, zodat de gevol­gen ongedaan konden worden, maar veel hoop had ik niet. Toch bewaarde ik de bestanden, die uit een schrikbarend laag aantal bytes bestonden. Het werden er dagelijks minder.
Beginnen we met te stellen dat autoriteit NIETS met dwang, bevel of repressie te maken heeft. Autoriteit als woord, begrip en realiteit komt uit de beginjaren van het Oude Rome. De wortel van het woord ‘autoriteit’ is het Latijnse werkwoord augeo, dat als eerste betekenis heeft ‘(de landbouwgewassen) doen groeien’. Dat ‘doen groeien’ was het werk van een bijzondere figuur, de augur. De augur was een gezaghebbende vogelwichelaar, die uit de vlucht van vogels het tijdstip afleidde waarop gezaaid moest worden. Bij het zaaien zong en sprak hij dan volgens een bepaald ritueel of ceremonieel. De augur was dus iemand die op basis van bepaalde tekens (de auspiciën – van avis, vogel, en specio, kijken) en zekere vastgelegde uitspraken deed. Hij voerde het woord namens het geheel van de gemeenschap. In wezen werd een augur (er waren er meerdere tegelijk) geraadpleegd bij alle belangrijke beslissingen, maar de oorspronkelijk meest tot de verbeelding sprekende was toch het bepalen van de zaaitijd, bron van voedsel en voorspoed. Met andere woorden, de augur had gezag – ‘zag’ van ‘zeggen’ en ‘ge-’ wijst op een collectief. Het Nederlandse woord gezag betekent dus in zijn oorsprong ook ‘zeggen, spreken namens iedereen’. ‘Gezag’ staat dus niet voor ‘bevel’, waarbij de bevolene bij niet-uitvoering kan gestraft worden. Bij gezag is er geen tegenstelling tussen woordvoerder en de groep namens wie deze spreekt. Bij bevel bestaat die tegenstelling juist wel! Kortom, de augur was dus (bij het zaaien en andere aangelegenheden) een woordvoerder die de nood, wens of de wil van de gemeenschap tot uitdrukking bracht.
Gaetan volgde de vinger van Samuel. ‘Inderdaad. Hoe meer de anderen zich herinneren, hoe moeilijker zij het hebben om nog een band met hen te voelen. Het gebruikelijke probleem. Jammer, ze waren allemaal behoorlijk hecht, al kunnen ze nog goed met elkaar overweg.’
De politicus verliest in deze evolutie zijn ‘auctoritas’. Hij is niet langer een ‘auctor’. De band met de kiezer gaat verloren en het is niet langer duidelijk namens wie hij spreekt. Op de tv en in de kranten spreekt hij tot een kijkers- of lezerspubliek dat hij op dit moment niet ziet en waarmee hij dus ook niet mee communiceert. Hij raadpleegt noch hooguit de topleden van zijn partij die al evenmin hun visie niet meer bepalen op basis van hun kennis over diegenen namens wij zij spreken. Dat blijkt bv. in Nederland waar de sociaaldemocratische PvdA massa’s kiezers zagen en zien overlopen naar de SP en Wilders’ PVV, die veel meer voeling (b)lijken te hebben met de dagdagelijkse verzuchtingen van de echt bestaande mensen die de samenleving vormen. Kiezers en politici zijn totaal van elkaar vervreemd geraakt en de burgers hebben heel goed door dat in de ‘politiek’ soms een schimmig spel wordt gespeeld. Hij of zij herkent zich doorgaans niet als de politici het hebben over ‘de mensen’ of ‘de burger’ die hij of zij dan zou moeten zijn. Het verklaart waarom in de jaren 1990 de antipolitiek snel om zich heen heeft gegrepen. In de kranten en op de sociale media verschijnen alsmaar meer lezersbrieven en posts die de ‘politiek’ hekelen, zowel van gewone mensen als van intellectuelen. Zij betogen dat wij niet langer in een democratie leven, en ze hebben in wezen gelijk. De kiezer is van een hoofdrolspeler vervallen tot een consument die een electorale boodschap lust of niet lust. En de politici laten zich voortdurend meeslepen door de waan van de dag: incidenten en spectaculaire feiten die één of twee dagen het nieuws beheersen, maar die de mensen eigenlijk snel vergeten (tenzij ze gestuurd door één of andere instantie voortdurend weer opgerakeld worden door de media) en snel weer verdampen in hun dagelijkse veel meer permanente verzuchtingen en kommer. De mensen weten wel dat spektakels uitzonderingen zijn en juist daarom halen ze het nieuws: het nieuws gaat steeds over datgene dat het dagelijkse doorbreekt, m.a.w. over de uitzondering, het monsterlijke, de barbarij. Ondertussen spenderen de politici in hun commissies uren en dagen met het behandelen van wetsvoorstellen die dergelijke spektakels in de toekomst moeten voorkomen en vergeten ze de reële problemen van de mensen aan te pakken (zoals bv. de toenemende en stilaan onhoudbaar wordende stress in de samenleving, die precies verklaart waarom mensen zo gevoelig zijn voor spektakel en monsterachtige misdaden).
Van de fundamentele waarde van zorg dragen als een hoeksteen van het huis van de kultuur kan worden gezegd dat traditioneel in respekt met het voorouderlijke, de verwanten zorg zouden moeten dragen voor het menselijke belang zonder enige verwachting van wederkeer. Tegengesteld aan zorg is er zelfzucht die het ontbreekt aan mededogen en uitmunt in wedijver. Wedijver mag dan een aardig idee zijn om een spelletje te spelen, maar voor het belang van het mededogen kan het schadelijk zijn. Mededogen is niet een simpel sentiment van sympathiseren met de zwakken en behoeftigen. Het is een groot verschil of men neerkijkt op of echt onzelfzuchtig bereid is te leven met. Het maakt een groot verschil alleen met menselijke wezens te voelen en te leven of met de grotere natuur in zijn geheel. Wat is traditie, wie noemen we broeders en zusters, en aan wie hebben we het allemaal te danken? Een enggeestige ziet alleen vrouw en kinderen, zoals ieder zelfzuchtig dier de rest als concurrentie of voedsel ziet. Een ruimdenkende kan intelligenter zijn in het herkennen van zijn eigen belang in dat van vreemden en andere diersoorten en de belangstelling voor andere vrouwen zien als een uitdaging tot emancipatie om gelijke mensen te realiseren. Naar de traditie van de mensheid is er veel verwarring over wat onze wortels werkelijk zijn: zijn we vleeseters die wedijveren met de grootste roofdieren eventueel elkaar eveneens verslindend of zijn we natuurlijke primaten hoofdzakelijk vegetarisch geïnteresseerd levend in vrede en harmonie met de natuur als een soort knutsel-aap. In het bijzonder vanwege de groei van de bevolking wordt het antwoord op de vraag dringend. De leidraad van het mededogen volgend als de sleutel voor het begrip van juiste zorg met het idee van wedijver en zijn zelfzucht als een tegendeel van roofdierachtig belang, kan men logisch vasthouden aan de vegetarische levenswijze als een bereikbaar idee van de toekomst. Het vegetarische is zeker de traditie van de geestelijke discipline die onze huidige kultuur grondvestte en de sympathie met de neanderthaler liefde voor het jagen en verzamelen minder dominant maakte.
Een jongen van een jaar of twintig keek verschrikt op. Hij lag op een matras en las een ouderwets boek van papier. Hij liet het boek vallen en stak zijn handen omhoog. ‘Rustig aan, niet schieten, alsjeblieft.’

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *