“overlevingsuitrusting voor kinderen kamperen en survival gear store”

De regen sloeg tegen het etalageraam waarop in zwierige letters MEERTENS & Zn. stond geschreven. Achter het glas hing een open­gesneden varken aan een haak, die op het eerste gezicht niet van echt was te onderscheiden. De kop lag eronder, op een grote schaal op een rood-wit-geblokt kleedje. Ernaast kondigde een schoolbord met houten lijst de aanbiedingen van de week aan: klapstuk, oerhammetjes, kotelet­ten. Het was al avond, maar het licht in de slagerij was nog aan en de deur achterin de winkel, naar de keuken en daarachter het slachthok, stond open.
Het vreten of gevreten worden proces begon al bij de eerste levensvormen, dood materiaal diende voor de andere levensvorm als voeding, in den beginne als passieve vorm, later ook als agressieve vorm, het daadwerkelijk doden om te eten.
Het blijft bouwen door gnosis, door situaties te onderkennen, te leren plaatsen, door dingen heen te prikken, en de waarde in te zien van ogenschijnlijke tegenslagen. Die hebben we nodig om er doorheen te komen. Als er nog iets van ‘Saveer-wand’ in ons blijft als oude monumenten die nog geeerd of zelfs aanbeden worden door de oude natuur (en dat kan heel subtiel gaan), dan moet de zwarte hond nog blijven rennen. Wij moeten onze behoudenis bewerken in vreze en beven. In die zin is het dus zelfs waar dat er schatten zijn in het christendom die we niet zomaar overboord mogen gooien. Vandaar dat de Bilha is gekomen die dit uitsorteert. Zowel christendom als islam wordt door de moeder gnosis gebruikt als tucht, en om haar kinderen te hoeden tegen het grotere kwaad.
Het is vandaag Valentijnsdag. Door alle heisa rondom slappe cadeautjes ben je misschien vergeten waar het echt om gaat; de liefde. Het beste cadeau in onze ogen blijft toch het spelen van een liefdesliedje voor je Valentijn.
Horeca brochure 1 januari 2015 31 december 2015 Buffetten Ontbijtbuffet 10,00 p.p. * Het ontbijtbuffet bestaat uit: Croissants Bruin en wit brood Witte pistolets Volkoren boerenbollen Kaas Diverse vleeswaren
Vlooien bestrijding Allereerst is het goed om je hond regelmatig te controleren op de aanwezigheid van vlooien. Dit doe je met een fijne kam. Je kamt dan de haren uit waarbij je begint op de favoriete vlooien plaatsen.
Je zult de eenzijdige benadering van de dingen die niet in gelijkheid geïnteresseerd zijn, beginnen te zien.  Er is veel corruptie in gehechtheden en agenda’s geweest.  De oplossing van deze dingen zal enige tijd duren, maar het zal op dit moment beginnen te roeren.
De Roodjassen hebben een prooi gegrepen. Het trom­geroffel roept de menigte van toeschouwers bijeen. Nieuwsgierig dromt het volk samen rond het schavot, terwijl de Roodjassen hun gevangene vastketenen. Ze laten de ongelukkige knielen, drukken zijn hoofd op een houtblok, kluisteren kettingen om zijn armen en benen die ratelend strak getrokken worden door vier metalen ogen. Zo uitgespreid is het nog slechts wachten op de beul.
Civilized Charlie’s and female intriguers, however, precisely act that way, albeit deploying fine diplomatic manners. Surely, they do not believe in theories of social heredity and other nazi forms of biological racism. But their sophisticated subtleties bring these theories effectively into action as a most poisonous weapon against your innocence: “YOU gave birth to your mother, and YOU are responsible for all her earthly doings!” That’s what they say, without any shame or shyness. That sort of humans is really very disgusting people, very mean people. Very very mean people indeed!
Het is inderdaad pas met Michel Foucault eind de jaren 1970 dat Nietzsches “zelfzorg” weer de waardering en rehabilitatie krijgt die ze verdient, in het kader van Foucaults analyse van de “biopolitiek” eigen aan de Moderniteit, waarbij de Staat zich de macht toe-eigent soeverein te beschikken over leven én dood van wat ondertussen minzaam en subtiel wordt aangeduid als haar “bevolking” (“populatie”), een woord dat in pre- en vroegmoderne tijden niet eens bestond.
Met de systematische landbouw en veeteelt ontstonden op de duur het maatschappelijke surplus, het kapitaal en het privébezit. Voorheen hadden families en min of meer ook de individuen een vorm van persoonlijk bezit in de vorm van hun werktuigen en het huisraad. Maar dat was geen kapitaal, al kan men het instrument, het werktuig om werktuigen te maken, als de eerste primaire vorm van kapitaalsgoed bestempelen. Het maatschappelijke surplus ontwikkelde zich omdat de landbouw en de veeteelt toelieten veel meer te produceren dan onmiddellijk noodzakelijk was. Het gezaaide graan leverde snel meer op dan de familie nodig had om te overleven: daar men het als voorraad kon opslaan, was er geen rem op de hoeveelheid die geproduceerd kon of moest worden. Men moest hoe dan ook meer produceren dan het levensnoodzakelijke want een deel moest opnieuw als zaaigoed worden aangewend. Hetzelfde gold voor de veestapel. De kuddes werden groter dan de hoeveelheid nodig voor de slacht of voor het vervangen van deze geslachte dieren. Het zaaigoed en vooral de kudde fungeerde als kapitaal: in het Engels wordt voor kapitaal nog altijd het woord stock (veestapel, in engere zin de fokdieren) gebruikt. Daar de stam reeds opgesplitst was in deelfamilies, werd dit kapitaal en in het bijzonder de kudde familiebezit, privébezit dus, al waren de weiden en landerijen waarop de kuddes graasden veelal gemeenschappelijk. De landbouwgrond werd in den beginne doorgaans elk jaar onder de families herverdeeld, met daarnaast een stuk gemeenschapsgrond (het Latijnse woord ‘imperium’ zou oorspronkelijk het voorschrift aanduiden waaronder de gronden werden herverdeeld). Maar al snel slaagden de families erin, althans in sommige stammen, hun akkers als privébezit te laten optekenen. Het surplus kon voor diverse doelen aangewend worden: om binnen de familiekring de productiviteit van huisgenoten op te drijven (meer bepaald het weven); om binnen de stam ambachtslieden voltijds te laten werken en zich te specialiseren, waardoor later ook de metaalbewerking zich kon ontwikkelen (in het bijzonder belangrijk voor de wapenproductie); om zowel binnen als buiten de stam handel te voeren en delen van het surplus uit te wisselen tegen het surplus van andere min of meer geciviliseerde stammen en volkeren. Het surplus van de landbouw en de veeteelt veroorzaakte zo een bijzonder snelle omwenteling waarbij ambachtslieden hun productie en hun productiviteit quasi ongeremd konden opvoeren en handelskaravanen van de éne kant van de wereld naar de andere trokken. Nog geen 5.000 jaar na de introductie van de systematische landbouw en veeteelt stond de wereld op zijn kop.
Om de juiste beheersing over het lichaam te krijgen heeft het zorgzame aandacht nodig daar het zal waarschuwen tegen programmamislukkingen en verstoringen. Luisterend naar het lichaam moet men ook leren leren te luisteren naar de geest welke eveneens als een kontrolepaneel zal weerspiegelen wanneer bepaalde tekortkomingen, virussen of andersoortige negativiteiten het programma te niet doen. Schizofrenen kunnen mensen zijn die tegen zichzelf praten beseffende dat ze de kontrole hebben verloren en opgegeven. Normale mensen kunnen eveneens voor zichzelf spreken en luisteren hun geestelijke gezondheid behoudend door hun problemen met andere mensen uit te werken in de voorstelling op die manier de kontrole terugwinnend die op introspektie verloren leek te zijn. Het denken naar binnen keren is een noodzaak. Te beseffen dat iedereen tijdelijk een schizoïde gebrek aan kontrole over het denken heeft is essentiëel om gemotiveerd te kunnen zijn om bewust de aktie-programma’s door te werken en ze te corrigeren naar de veranderingen van de tijd. Dit is rijpheid. Aangaande de jongeren is het belangrijk ze te leren dingen door te praten zowel voor zichzelf als met anderen. Men kan het presenteren met gebeden of volkswijsheden om ze te leren zich te concentreren en stand te houden ter wille van een goede geest. Weglopen voor die werkelijkheid is een algemene basis niet alleen voor individuele ziekten, mentaal en fysiek, maar ook van collectieve sociopathische ontsporing. Jonge en onervaren mensen die later in het volwassen leven hun achterstand moeten inhalen met de geboden der rijpheid, leren onder begeleiding met het volwassen voorbeeld te internaliseren en zodoende te luisteren niet alleen naar hun eigen lichaam en maar ook naar mensen in het algemeen. De juiste identificatie met het ouderlijk gezag vormt de basis van alle goede lichamelijke en geestelijke gezondheid.. 
Leaf richtte haar blik weer naar buiten. Vingers beroerden zacht haar hand. Ze nam Qwerty’s hand in de hare. Het klavertje vier stond tussen hen in. Voor het eerst sinds lange tijd had Leaf het gevoel dat het allemaal goed zou komen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *