“overlevingsuitrusting voor goedkoop llc”

Ze kwamen via de noordkant bij het dorp. Het open veld stond in bloei, krokussen, narcissen en felblauw paaldansgras dat sensueel kronkelde in het minste briesje. Het dodengat was nog bijna kaal. Zoals elk jaar wilde er bijna niets op groeien behalve wat hard­nekkige distels.
15. 13 Wie teveel vast blijven zitten in het definiëren of het helder krijgen van de term gaat loopt het gevaar voorbij te gaan aan waar het vooral om moet gaan bij een seksverslaving. Het is niet een stoornis die zomaar vast te stellen is, maar een patroon waar iemand in vast komt te zitten of zich dat nu uit in een obsessief masturbatiepatroon, het kijken van porno of in de omgang met wisselende partners of prostituees. Seks- verslaving gaat in de kern niet om een verslaving aan seks, maar gaat veel dieper: het gaat om een verslaving aan een patroon van onvervul- de behoeftes, pijn en emoties. Hoe groot is het probleem? Het probleem is moeilijk op een wetenschappelijke manier te kwantifi- ceren. Er zijn wel veel statistieken en analyses die inzicht geven in de beleving van seksualiteit door bijvoorbeeld het kijken van porno. Als we kijken naar de statistieken uit verschillende onderzoeken dan weten we in ieder geval het volgende (De Graaf 2012): • 25% van alle zoekopdrachten op internet heeft met porno te maken (68 miljoen opdrachten per dag). • De gemiddelde leeftijd waarop kinderen voor het eerst porno zien is 11 jaar. • 50% van alle jongeren kijkt porno (30% meiden en 70% jon- gens). • 85% van de jongeren doet aan zelfbevrediging. Oftewel: wie komt er tegenwoordig niet in aanraking met pornografie en seksualiteit? Hoe ga je daar individueel of in een relatie mee om? In de praktijk komt vaak de vraag naar voren hoe groot het probleem is. De belangrijkste onderliggende vraag daaraan lijkt te zijn:, ‘Ik ben toch niet de enige?’ Het onbekende en het gevoel van schaamte maakt de vraag van de partner ook moeilijk bespreekpaar in haar directe omge-
Ik projecteerde mijn angst en boosheid zowel op dat akelige huis als op de mensen in dat stomme dorp waar we terecht waren gekomen. Waar iedereen elkaar kende en familie van elkaar was. Wist ik veel dat mijn wanhopige gedachten en gevoelens te maken hadden met mijn voorgeschiedenis.
Socrates is de eerste ons overgeleverde filosoof die zichzelf en zoiets als zijn Ego (zijn “daimōn”) tot onderwerp van reflexief en filosofisch denken nam (via Plato’s pluim weliswaar). Socrates’ “daimōn” is niet de Geest, de Ratio of de Logos die zich bij iedereen, bij elke mens dus (vrouwen, minderjarigen en slaven even buiten beschouwing gelaten), op een min of meer gelijkwaardige wijze manifesteert. Zijn hebbeding had al evenmin iets weg van het vluchtige “Ik” waar in die tijd boeddhistische welgeborenen en andere wijzen uit meer oosters en esoterisch gelegen landstreken hun giftige pijlen op richtten. Nee, de “daimōn” waar Socrates zich op beriep, was zijn hoogst eigen, hoogst particulier privébezit, dat ding dat we in onze moderne tijden zouden aanduiden als “karakter” of “persoonlijkheid”. Zijn “daimōn” was van hem, van hem alleen en van niemand anders.
Mede-afhankelijkheid gaat over controle of verdediging en verwonding. Mensen hebben onbewust anderen gebruikt om hun gehechtheden en agenda’s te vervullen. Jullie hebben elkaar gebruikt voor de tijdelijke bevrediging van plezier, eerder dan te weten hoe je diepere vervulling creëert.  In waarheid is het enige dat je kunt bezitten de diepten van de waarheid van je eigen wezen.
Horeca brochure 1 januari 2015 31 december 2015 Buffetten Ontbijtbuffet 10,00 p.p. * Het ontbijtbuffet bestaat uit: Croissants Bruin en wit brood Witte pistolets Volkoren boerenbollen Kaas Diverse vleeswaren
Op de ochtend van de derde dag nam Harrald afscheid van Gerard en Maria, maar ook van Lotte. Hij was de afgelopen nachten bij haar geweest. Ze was iets ouder dan zijn ouders, weduwe, met een voorliefde voor jongere minnaars. En Harrald was nu eenmaal in de bloei van zijn leven. Als Lotte vruchtbaar was geweest, had hij met genoegen kinderen bij haar verwekt en met haar opgevoed, ondanks een leeftijdsverschil van ruim twintig jaar.
En je doet meer je best, xc3xa9n voor die profiteurs welke er steeds meer op uit zijn om jouw goedheid te misbruiken, xc3xa9n om a.u.b. dat mooie wereldje, waar je zo je best voor wilt doen gestalte te kunnen blijven geven.
De trappen voerden hem naar de kelders van het gebouw waar een halve meter water stond. Het was vroeger overduidelijk een soort par­keergarage geweest. Hij liet zijn lichtbundel van de trap over het water schijnen. Twee dozijn automobielen roestten hier langzaam weg. Het water was ijskoud aan zijn benen. Harrald zette zijn voeten langzaam en heel voorzichtig neer. Dit was niet de plek om zich aan onderwater verborgen roestig ijzer te verwonden.
Afspreken met betekent risico’s nemen. Je bent iemand anders aan het leren verkennen. Je probeert erachter te komen hoe het zich verhoudt. Met sexuele belangstelling bestaat er de mogelijkheid van geslachtsverkeer daar de hartstocht het kan winnen van de rede. Zowel in het belang van het lichaam als in het belang van de ziel moeten voorzorgen worden genomen. Een klassieke regel is vast te houden aan je klasse en je inmengen met anders denkenden te vermijden. Deze regel is door politieke en religieuze reformatie ter zijde geschoven. De sociale optie van de politiek streeft gelijkheid na, terwijl religieuze hervormingen het gehele belang van kapitaal, klasse en status (zie kleurenkode) hebben onderworpen aan de gemeenschappelijke noemer van de orde van de ziel. Het wetenschappelijk antwoord is geformuleerd als psychoanalyse welke de mens zou verenigen in een vrije associatie van zelfverwerkelijking. Politiek perverterend in de macht, religieus vervallend in onredelijkheid en wetenschappelijk falend door paradigmatische oppositie, werd het idee van eenheid in verscheidenheid niet bereikt. Kulturen van gelijkheid, ziel en vrijheid zouden op zichzelf eenvoudig de natuurlijke harmonie missen om het gelijkrichten van het ego met de ziel te bereiken waarop men gehoopt had. Dus zijn er de ecologische ‘groene’ motieven, alternatieve religies, en nieuwe wetenschappelijke paradigmata om meer intelligent om te gaan met de aard van de persoon als een werkelijkheid van tijd en ruimte, hier en nu, ziel en ego. Deze uitbreiding door de politieke, wetenschappelijke en religieuze alternatieven vormen een voorzorg tegen het zich verliezen in ongewilde opposities. Voor het lichaam moeten ook voorzorgsmaatregelen worden getroffen. Of men nu tot dezelfde klasse en status behoort of niet, liefde is er gelijk voor iedereen die afgaat op spontaniteit en vergetelheid. In het licht van de liefde zijn we gelukkig onderscheidingen te vergeten van wetenschappelijke paradigmata, geboorte of ontwikkelingsstadium en politieke voorkeur. Tegengestelden trekken elkaar aan, het één heeft het andere nodig, ieder licht een schaduw. Deze natuurlijke werkelijkheid, koersend op sociale chaos, maakt de eenvoudige voorzorgen voor de sexuele gemeenschap noodzakelijk. De kultuur accepterend als een paringsritueel in het belang van het lichaam zijn er condooms, pillen,abortus en medicijnen tegen geslachtsziekten. Niettemin kan men staande houden dat het niet noodzakelijk moet zijn deze middelen ter preventie en behandeling te gebruiken. Het geheel van de kultuur terugbrengen tot de sexuele aandrift is een val. Kultuur kan ook worden herkend als de poging van de mens vrede te vinden met de tijd, God en de Gelijkheid. Seks moge dan de grote bevrijder zijn tegen de overheersing van een tijd-begrip, een orde van de ziel of een politiek van gelijkheid, niettemin kan het niet worden beschouwd als het volkomen geheel in zichzelf. De filosofie van de natuur en het alternatief mogen seks schijnen te zijn, maar alles wat niet geweten wordt kan niet als zodanig worden weggewuifd. Voor ieder van de vier opties van religie, wetenschap, politiek en natuurlijk leven (afb.) is er seks. Er vanaf komen zal niet worden gevonden in de toeschrijving aan een ander voorkomen. Met paren individueel of wereldkulturen collectief afspraken maken terwille van een relatie van vrede vinden met het sexuele, betekend op veilig spelen te gaan voor al deze vier geledingen van de kultuur en aldus de noodzaak voorkomen van ongewilde maatregelen. Een gebrek aan sexuele beheersing kan ook worden herkend als een gebrek aan kulturele inhoud.  
De bek Wanneer je de binnenkant van de bek bekijkt dan moeten de lippen en tandvlees goed doorbloed uitzien. Zeer bleek tandvlees is een indicatie dat de doorbloeding niet goed is. Fel rood tandvlees is een indicatie voor een ontstekking. Wanneer je met je vinger op het tandvlees boven de hoektand drukt ontstaat een bleke vlek. Deze moet binnen 2 seconden weer zijn weggetrokken. Is dat niet het geval raadpleeg dan de dieren arts. Er kan iets mis zijn met de bloedsomloop. Het gebit moet schoon zijn zonder al te veel aanslag. Ruik ook de adem van je hond. Een slechte adem kan een indicatie zijn voor een ontsteking.
Het belangrijkste was dat niet was voorzien dat de genen van de homo sapiens nog steeds de dierlijke eigenschappen in zich meedragen en dat het bij de muteringen gewoon is doorgegeven van geslacht naar geslacht en mutatie naar mutatie.
Toen er gegil door de open glazen deuren weerklonk, werd het muisstil op het plein. Heel even leek Samuel verlamd te zijn door het geluid. Pas bij de tweede gil stormde hij het gebouw binnen, gevolgd door drie andere leraren. Hij liep door de inkomsthal naar de smalle wenteltrap die naar de ruimtes in de toren leidde. ‘Gaetan!’ riep hij; het enige antwoord was opnieuw gegil. Halverwege hoorde hij gestommel en een mannenstem. ‘Gaetan!’ Met hernieuwde energie liep hij de trap op.
Amsterdam Centraal was een immense koepel van donkere ijzeren platen met bizarre uitsteeksels, over meerdere verdiepingen waar sporen op verschillende niveaus samenkwamen. Het stroompje naast het spoor was een vaart geworden en aan één kant van Centraal verdween een staalgrijze vlakte van kil water in de dichte mist, alsof de rivier genaamd IJ zich oneindig ver uitstrekte voorbij hun gezichtsveld.
Ik kom nog even terug op het boek van Weathly omdat er heel wat stof tot nadenken inzit. Het boek is  geen oproep om ons terug te trekken in overlevings-modus en ook niet om alles maar zijn gangetje te laten gaan. Het is wel uitnodiging om tot inzicht te komen, en daarvoor geeft ze volgend simpel advies.
Vergetend dat men misschien niet gewenst is vanwege het voornoemde kan men een last en ergernis worden zonder het te beseffen. Daarom moet men altijd bereid zijn zich terug te trekken. Zoals het leven het ons leert zal dit vroeg of laat iedereen overkomen die ijverig ondernam op een persoonlijke ambitie. Achteraf bezien kan men zich afvragen in hoeverre is bijgedragen tot oorlog en misère het probleem vormend in plaats van bijgedragen hebben tot vrede en geluk deel uitmakend van De Oplossing. Het is zeker moeilijk voor een mens om, enerzijds in zichzelf te geloven terwijl anderzijds hij te allen tijde bereid moet zijn het op te geven als ware hij de duivel zelve. Het onvermogen te stoppen (zie ook 3h) karakteriseert de zwakheid die begeerte heet die zo makkelijk in woede omslaat voor het individu of oorlog voor het collectief. Niettemin kan veel van je leven worden gered door regelmatige retraite ten einde de angst te weerstaan je te bezinnen op de schaduw van het handelen. Alle lust om door te zetten kan in liefde worden veranderd door in te zien wat men doet in vrijwillige retraite. Een vakantie hebben is wellicht dan niet de ideale strategie: men gaat te lang door en breekt ook te lang af. De behoefte over het jaar te spreiden in de vorm van aparte dagen voor socialiseren, studie en festiviteit schijnt wijzer te zijn. Op die wijze het levenstempo terug brengend kan een betere continuiteit van dienstbaarheid en sociale en spirituele positiviteit garanderen. Ook in het proces van verhouden en afspreken op het individuele nivo is het verstandig niet door te gaan totdat men tot terugtrekken of een misschien minder gewenste vakantie die de hele relatie kan beëindigen wordt gedwongen. 
Meer en meer krijgt een ‘theorie’ en vooral een praktijk ingang die ik aanduid als de theorie en de praktijk van de rotte appels. Herinner u het ideologische resultaat van de niet geheel ongerechtvaardigde pseudo-intellectuele heisa waarmee de moord op Joe Van Holsbeeck werd becommentarieerd. De 17-jarige scholier werd door twee Poolse Roma-jongeren op 12 april 2006 in het Brusselse Centraal Station op klaarlichte dag tijdens het spitsuur omwille van zijn mp3-speler met vijf messteken vermoord. Op dat moment waren honderden pendelaars aanwezig in de overvolle lokettenzaal, maar niemand durfde in te grijpen. Vanwege hun wat donkere uiterlijk ging men er in eerste instantie van uit dat de daders Noord-Afrikanen waren. Na enkele dagen kwam men erachter dat het om twee Polen ging.
De hackende Robin Hoods achter hun computers zijn nu een serieuze schakel in de machtsverhoudingen. Deze krachten kunnen voor vele zaken ingezet worden en door vele partijen. De waarheid en wat goed en slecht is, is in deze tijden niet meer echt gemakkelijk te beoordelen. De kosmische instroom van energie van de zwarte Maan in Vissen maakt ons bewust van onze eigen projecties en dat deze projecties vooral de invalshoek bepalen van wat wij waarnemen in het leven. *13b Deze astrologische stand laat ons zien dat we in chaos zullen belanden als we het grotere plaatje en samenhang van het leven niet kunnen waarnemen. Dit is het universele dat in alles terugkomt en de losse facetten van het leven met elkaar verbindt. Wat wij het stempel goed en slecht meegeven zegt meestal meer over onze persoonlijke kijk op het leven dan over de waarheid. Daarom leert de zwarte Maan in Vissen ons om niet te oordelen, maar naast elkaar te leven met onze verschillen en dienstbaar te zijn naar het geheel. Het hebben van compassie en mededogen naar de verschillen is belangrijk in deze periode. We zijn allemaal verschillende facetten van de eenheid, die de totale organisatie van het leven interessant maken en samen scheppen.
Zeker reeds driemaal heb ik (in de Engelse vertaling) Giorgio Agamben’s L’Aperto: L’uomo e l’animale (Torino, Bollati Boringhieri, 2002) met grote vertwijfeling gelezen. Het werk ‘Het Opene: Mens en Dier’ bestaat niet in Nederlandse vertaling – wel in het Engels ‘The Open: Man and Animal’ (Stanford California, Stanford University Press, 2004), het Frans ‘L’Ouvert: De l’homme et de l’animal’ (Paris, Rivages, 2002) en ook in het Duits ‘Das Offene: Mensch und das Tier’ (Frankfurt am Main, Suhrkamp Verlag, 2003).
Zie, het druppelt nog maar een beetje. Schichtige krielkippen beginnen in en uit de gapende deur­openingen te scharrelen. De eerste mensen schuifelen ook tevoorschijn uit hun krochten en schuilplaatsen. Een uitgestoken hand en een schattend oog. Blijft het nu droog? In de verte, achter de gespleten top van de karst die vanuit de juiste positie inderdaad iets wegheeft van een opgestoken krabbenklauw, rolt de donder zachtjes en geduldig. De druppels beginnen alweer te vallen.
Blauwhuis, 25 februari 2016 07 Nieuws St. Gregoriusschool Inhoud Agenda Personele zaken en stagiaires Kwartiergesprekken Andere tijden of niet? Vastenactie De week van de BMS Open Dag Oud papier Knutselcircuit
‘Mam,’ zei ze. ‘Pap. Mag die foto weg?’ Ze was net acht geworden. Met afgrijzen wees ze op een foto van haar­zelf als baby. De foto stond op ons online gezins­profiel. Ik had de foto van onze parel gemaakt toen ze pas was geboren, in de roes van blijdschap over het feit dat ze er was, de wens die vreugde met de wereld te delen en me die dag voor altijd te kunnen her­in­ne­ren.
Zohra gluurde door het rooster van een ventilatie­chacht. Aan de rand van het dak ontvouwde zich een macaber schouwspel. Het beeld was gefrag­enteerd als een mozaïek. Heel even hoopte Zohra dat ze nog steeds bewusteloos was en door duistere dromen gekweld werd, maar het had geen zin om de werkelijkheid te ontkennen. Ze kon niet ophouden met staren. Een gevoel van herkenning ontlook in haar binnenste, als een lang vervlogen herinnering aan een speciale ont­moeting.
Mijn gps verklapte dat ik 52 kilometer ten oosten en 78 kilometer ten zuiden van het huis van de familie Steiner was. Een snelle systeemcheck toonde dat ik mijn armen en hoofd weer kon bewegen. Maar mijn wielen niet. Mijn wapensystemen ook niet. Ik was via een navelstreng aange­sloten op een mobiel controle­station en dat had die systemen uitge­schakeld. Boven­dien werd mijn telecommodule niet meer gedetec­teerd.
Waarschijnlijk hebben de mensen in Accra af en toe de indruk gekregen dat ik toch wel bleef en dat ik wel met me liet sollen, en dat ze zich nooit voor mij zouden hoeven inspannen. Mijn mailtjes aan hen dat ik wel wilde dat er nu serieus aan mijn papieren zou worden gewerkt zijn blijkbaar voor kennisgeving aangenomen, zoals dat vroeger heette.
2) Vandaar dat ik een paar sneeuwlaarzen heb overgenomen, die gegarandeerd worden tot -50 C! Waarom dan toch zoveel moeite gedaan om mukluks te maken? Omdat die lopen als sloffen, heerlijk! En het maakproces is leuke voorpret.
Anders wordt het wanneer de nu in talloze drommen in de Randstad aanwezige moslims aan het rellen slaan, want die zijn volkomen in staat om een Kalachnikow op een ME peleton leeg te sproeien, want Allah is groot en de ongelovige zionisten moeten dood.
De Stanley Adventure Vacuum Bottle is een lekvrije thermosfles, gemaakt van dubbelwandig roestvrij staal. De fles kunt u eenvoudig dicht of open draaien en de dop is tevens te gebruiken als beker. Dankzij de goed geïsoleerde binnenwand blijft uw drank tot 15 uur warm en gekoeld. Dit maakt de fles ideaal voor lange survival trips of andere avonturen
Hoe dan ook, waarom in godsnaam schrijven? Beter een film maken of een wervelende multimediale show on stage zetten, in samenwerking met Francesca Vanthielen of één van haar 10 dwergen. We leven immers in een tijd waarin “één beeld meer zou zeggen dan 1000 woorden”. Een idiote visie maar voor wie erin gelooft is het hoe dan ook een verheven en diepzinnige waarheid. Wereldvreemdheid is het om je adem te gebruiken voor het schrijven van lange teksten, vol logisch samenhangende argumenten. Pure domheid om je verstand te gebruiken en je inzicht in zekere toestanden te verfijnen, wanneer er alleen vraag is naar simplistische “beelden” voor het Goede Doel. Domheid plus uiting van een empathieloze “asociale persoonlijkheid”, kortom platte “psychopathie”.
Onderweg was hij in zijn hoofd bezig met de belofte van Ariadne, niet zozeer wat ze had gezegd met hem te willen doen die avond, maar wel de mogelijkheid dat er over niet al te lange tijd een kind of zelfs kinderen zouden komen. En dan nog wel acht of meer per jaar. Hij zag zich al met een stel hummeltjes achter een bal aan over een veldje rennen. Hij kende die beelden alleen uit de archieven, maar ze waren hem altijd bijgebleven.
Hij greep één van de computers. ‘Stel dat u dit Yin-Ghuel binnen­smokkelt. Stel dat u een agent bent van een vijandige mogendheid. Hypothetisch. Stel dat dit werkt. Stel dat u door weet te dringen tot de kweek­machines. Wat zou u kunnen of willen doen met dit ding?’

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *