“overlevingsuitrusting san diego kamperen en survival gear store”

De voorbije weken zou de Mens nog maar eens ontdekt zijn. Althans volgens een bericht op de website van De Standaard van vandaag 5 maart 2015, bericht overgenomen van de Britse krant The Guardian. Dit onder de titel We zijn 400.000 jaar ouder dan we dachten en met ondertitels als ‘Eerste mens’ ontdekt en ‘We hebben een mens’, ondertitels die zonder meer tot de verbeelding en de intellectuele appetijt spreken.
Volkskrant.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Cookies van onszelf en van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen en artikelen aan te bevelen op volkskrant.nl die aansluiten op uw interesses. Ook derden kunnen uw internetgedrag volgen. Cookies kunnen gebruikt worden om op sites van derden relevante advertenties te tonen. Cookies van derde partijen maken daarnaast mogelijk dat u informatie kunt delen via social media zoals Twitter en Facebook. Meer informatie hierover vindt u in ons cookie-statement.
Eten op gezette tijden maakt het mogelijk om de hoeveelheid genuttigd voedsel onder kontrole te krijgen. Als b.v. zes keer per dag een bepaald soort van voedsel op een bepaalde tijd wordt genomen, is het mogelijk te stoppen met het voedsel dat anders spontaan de behoefte lenigde. De behoefte aan zoetigheid kan worden bevredigd door een koekje of andere kleine zoetigheid te eten tijdens de ochtend- en middagpauze. De behoefte aan tussendoortjes kan worden geregeld als men ‘s avonds voor de televisie zit. De behoefte aan proteïnen, vet en vitaminen kan worden gereguleerd door een dieet in acht te nemen dat de hoeveelheid en het soort van voedsel regelt dat nodig is om de behoefte te bevredigen. Als er iets aan het dieet ontbreekt zal men rebellie ontwikkelen en op onregelmatige tijden beginnen te eten zoals men er zin in heeft. Niet alleen raakt de eetlust dan bedorven maar verliest men de volledige kontrole over de voedselinname op die manier uitkomend op indigestie, intoxicatie en andere eetstoornissen. Teveel eten is het best behandeld door het reguleren van de etenstijden. Als eenmaal die tijden zijn aanvaard kan de hoeveelheid worden geregeld.
Het nieuwste Hoverboard heeft nog maar één wiel! Deze One Wheel is een skateboard met slechts één wiel in het midden.Net als bij het traditionele hoverboard of Segway bepaal je de richting van je verplaatsing door een bepaalde kant op te leunen.
Biesta (2013) noemt subjectivering als belangrijk thema voor de toekomst waar verandering een constante is. Hierbij is het belangrijk dat de lerende zichzelf kennen en met vrijheid en verantwoordelijk om te gaan. Biesta (2013) geeft in tegenstelling aan dat niet elke maatschappij snel veranderd. Vooral in landen met een beperkte welvaart is de snelheid waarin de maatschappij veranderd niet te vergelijken met die van ons nu in Europa. Er wordt dan ook een andere betekenis aan inzet van duurzaamheid gegeven.
En ja, de klappen die je krijgt zijn ervoor om de Saveer-wand verder te verbreken en om het te ontmaskeren. Saveer is een zwaar sociologische demoon, zoals ook Lark dat is, dus zoals gezegd zal daar ook nog een nieuwe demonologie uit voortkomen.
Hoewel hij het initiatief en de beweger van de tijd is, is zij degene die weet of het allemaal klopt of niet. Zij zal weigeren als ze chaos bespeurt in zijn plannen. Ze heeft een instinct hem te volgen in zijn beheersing van de ruimte, daar macht over een territorium in zijn vermogen ligt. Maar op die manier de tijd besturend heeft zij altijd het laatste woord. Zij bewijst dat bewustzijn meer acuut is een getuige van de tijd zijnde dan de tijd zelve zijnd. Derhalve kunnen vrouwen mannen als stompzinnig beschouwen inziende dat ze niet zo ordelijk zijn als ze gewild hadden. Het is als de mensheid in relatie tot de natuur: vele begrippen van de tijd passeren de revue, maar haar omwenteling is de uiteindelijke autoriteit. In het bijzonder omdat mannen zulke regelneven en plannenmakers zijn is haar initiatief van het allerhoogste belang. Hoewel ze de weg van de lust mag zijn, gefixeerd in haar biologie, de man verleidend tot weten in plaats van ernaar handelen, zal haar bewustzijn inspireren tot akties die de mannen met de benen op de grond zetten. Eenvoudigweg de hele tijd comfortabel levend ter wille van jezelf en je nageslacht niet bezorgd zijnd over de ‘grote zaak’, is haar liefde. Zo zal ze het huishouden, het voedsel, de kleding, de kinderen etc. etc. bestieren om hem te laten ontdekken wat hij verwaarloosde als hij haar initiatief en liefde met zijn problemen van maatschappelijke kontrole vergeet. Emancipatie zal hem het huishouden bijbrengen, de kinderzorg, koken en schoonmaken, terwijl zij zal ontdekken hoe de mechanismen van de macht werken. Naar de evolutie van de ziel in het proces van het bereiken van de bevrijding in volledige overgave van dienstbaarheid (afb.) zal de hele aangelegenheid van de sexeverschillen onbelangrijk worden. Men kan net zo goed een homosexueel zijn om uiteindelijk precies het zelfde proces en de gelijkheid van de mens te ontdekken. Als men zou reïncarneren moet men even zo goed in staat zijn het lichaam van de andere sexe te leven. De wet van oorzaak en gevolg zou het zelfs voorschrijven, een ieder met zijn eigen schaduw uitbalancerend. Zoals de man bewijs levert, zo zal ook de vrouw het moeten. Met haar afspreken houdt dus ook het respekteren van haar bewijs van vrouwelijke zorg in. 
We zien dus hoe in de sociale differentiatie de gemeenschap langzaam maar zeker omgevormd wordt tot een Maatschappij, een Staat die op de duur haar onderdanen kan dwingen bepaalde leefregels in acht te nemen. De anderen worden de Grote Ander die boven de individuen staat en stilaan een echte hiërarchie impliceert waarbij de ouderen met hun ervaring en wijsheid jongeren de Wet kunnen dicteren. De Staat wordt een totaliteit, een oneindige volheid die het lege Subject met zin vervult. Zoals Frederic Jameson stelt is die totaliteit de ‘limiet van het denken’. Immers, het Subject kan zichzelf en ook zijn persoonlijke god slechts invullen en realiseren in de Taal die hem maatschappelijk wordt aangereikt. Arthur Rimbauds zinsnede JE est un autre! blijft dus onverkort van kracht. Er ontstaat weliswaar een zekere scheiding tussen het private en het publieke (het Latijnse ‘privus’ betekent zowel ‘beroofd van’ als ‘afzonderlijk’ en zou verwant zijn met het Nederlands ‘vrij’), maar het private is slechts uitspreekbaar in de Taal van de Ander. Men kon zekere dingen geheim houden (‘in huis – ‘heem’ – houden’), maar men kon deze dingen slechts denken in een maatschappelijke taal, waardoor het Subject in wezen een sociaal product blijft. Elke poging aan het maatschappelijke te ontsnappen is tot mislukken gedoemd en eindigt in een onvervalste psychose. De ordelijkheid van de maatschappij, de Orde tout court, werd dan gelegitimeerd door mythes over de oorsprong en de toekomst van de stam, mythes die in wezen historisch gegrond waren en dus niet zo maar toevallige fictie waren. De Orde had dus nog een duidelijk doel: het bewaren van de leefbaarheid en het evenwicht van de stam. En de rituelen beoogden de gunst van de goden af te dwingen. De fascinatie met de Orde, het genot in de pure niet gemotiveerde onderwerping aan ceremoniën en rituelen, zal wanneer de moderniteit de mythes doorprikt, evenwel leiden tot een formalistische verheerlijking en theatralisering van de Orde op zich, van de Orde als leegte, als lege vorm, zoals we dit hebben gezien in de moderne kunst maar vooral in het fascisme. Het onderwerpen van anderen aan die Orde staat dan gelijk met sadisme. De moderniteit is dus meer dan het afwerpen van de goddelijke Orde, het is vooral een poging de daardoor ontstane leegte in te vullen, de onmogelijkheid de leegte als gegeven te aanvaarden.
‘Oooh, ooh, is dat waar het allemaal om draait. De aandacht, dat jij de geschiedenisboekjes in gaat als de laatste mens op aarde. De grote Leaf, weldoener voor de aarde. Je wilt helemaal niet bij je geliefde aarde­moeder zijn. Je geilt gewoon op aandacht.’
Smachtend keek Zohra toe. Toen Lieven klaar was, griste ze het pijpje uit zijn handen. ‘Nu ik,’ zei ze. Lieven stak de rest van de kristallen in de bol, verwarmde ze en Zohra inhaleerde tot het genot haar longen en elke vezel in haar lichaam binnendrong. Onmiddellijk daarna schakelde haar hart een versnel­ling hoger. Ze kreeg het warm. De vermoeidheid verdween. Ze werd volgepompt met energie en kreeg het gevoel dat ze de wereld aankon. ‘Fuck, wat heb ik dit gemist,’ zuchtte ze voldaan.
Zelf vuur maken doen we al bijna 800 duizend jaar lang! Een zeer lange tijd waarin het vuur de mensheid heeft geholpen om te overleven. Tegenwoordig gebruiken we vuur iets minder als overlevingshulpmiddel, maar maken we nog steeds vuur voor de gezelligheid. Wat is er nou heerlijker dan genieten van een schitterend buitenleven en de behaaglijke warmte van een echt knapperend vuur op uw lijf te voelen?
Wij hadden elkaar stiekem gekust die dag, zoals elke dag die week. We wilden meer, en waren diep tussen het geboomte op zoek naar een plek waar de loerende ogen van het dorp ons niet zouden vinden. Zo ontdekten we de weide. Vanuit de zonloze boomrand zagen we negen lange rijen van platliggende, sepiakleurige grafstenen die een centimer of twee boven het gemillimeterde gras uitstaken. Samen stapten we de weide in, bovenop een verweerde steen. Met moeite las ik de jaartallen 1440-1468 op de sober uitgevoerde steen. De praal van de stenen en tomben op het kerkhof achter de kerk ontbrak hier. Een rouwrand, een naam, twee data, dat was alles.
Ook wij hebben een hond met nierfalen gehad. Wat Coco zegt is waar, ze was zichzelf aan het vergiftigen. Niks hiep meer, ze at en dronk op een gegeven moment helemaal niks meer. Ze begon slecht te lopen, wankelde alleen nog maar. Toen we de beslissing hadden genomen om haar te laten gaan, raakte ze die zelfde avond in coma. Van het moment dat we de diagnose hadden, en haar overlijden, zat er maar een paar weken tussen. Dit is misschien niet wat je wil horen, maar helaas, bij ons is het zo gegaan. Ik weet dus wat je doormaakt, en vindt het heel erg voor jou en je hond.
Die mensen: hun tranend oog en hun broze geest heeft niet in de verste verte enig bevoorrecht contact met een wereld zonder voorwerpen. Ze willen zich zo graag een wereld aanpraten waar niets bepaald is en niets herkenbare eigenschappen heeft, een wereld die dus eigenlijk helemaal geen wereld is. Ze raken meteen al in de war wanneer je hen beleefd vraagt of ze nu de oneindigheid dan wel de perfecte leegte van het niets hebben gezien. Dan merk je onmiddellijk dat ze hooguit als een dichter, als het beeld dat ze hebben van wat een dichter is, alleen maar poseren met hun oneindigheidsidee. Net WWF-koninklijke jagers die in Zuidelijk Afrika, samen met hun Señora Reina, pronken met de neushoorn die ze diervriendelijk hebben neergelegd. Ze maken zich schuldig aan zwendel in religieuze neprelikwieën.
Ik zeg niet dat Wurmwater het hiernamaals is. Ik weet niet hoe heet de hel is, of wat de onderscheidende karakteristieken van het vagevuur precies zijn. Deze havenstad lijkt in ieder geval niets op de beschrijvingen die ik wel eens heb horen geven van de hemel of het paradijs. Maar misschien komt deze poel des verderfs een rechtgeaarde zondaar juist wel hemels of paradijselijk voor. Wie zal het zeggen? Ik in ieder geval niet. Ik ben maar een eenvoudige straatzangeres, geen geleerd theo­loog, predikant of moralist.
Volgens Guther Elsen, baas van de piste in Ovifat, kwamen er dinsdag zo’n tweehonderd mensen langs de kassa. Op een drukke dag zijn dat er duizend tot wel tweeduizend. Ovifat was dinsdag de enige plek in België waar geskied kon worden. ,,Helaas was er maar één lift open”, aldus Loeke Bergstein.
Voorbij de noodzaak bevindt zich het paradijs der zotten met vakanties genaamd oorlog. Waarom de zaak compliceren als de eenvoud o.k. is? Waarom hebben we meer dan één indeling van de tijd nodig zoals met de verdeling van de weken die niet overeenkomen met de maanden. Waarom koestert de twintigste eeuw tijdzones de overeenstemming van de ware tijd verlaten hebbende? We hebben niet een andere indeling van weken nodig die losstaat van de indeling in maanden, we hebben geen tijdzones nodig. Het antwoord op deze vragen is gehechtheid. Omdat we gewend zijn aan de oude romeinse kalender blijven we denken dat traditie ziel is. Dit is niet het geval. Ziel betekent geweten, niet blinde gehoorzaamheid. Soms moeten dingen worden afgeschaft als we beter weten en kunnen. Daarenboven impliceert iets nieuws nog niet dat het oude is vergeten. Op een nieuwe kalender kunnen oude indelingen worden weergegeven en andersom (zie tabel). Aan het einde van de twintigste eeuw drukt men ook nog steeds boeken terwijl in de negentiger jaren afdoende rekenvermogen is ontwikkeld om enkel virtueel te publiceren. Geen verdriet te veroorzaken betekent tradities geen geweld aan te doen door met ze te breken, maar door alternatieven te koesteren die beter zijn, dat wil zeggen helderder, waarheidlievender, eenvoudiger en makkelijker. Als we onze schuld aan het oude hebben ingelost kunnen we het nieuwe huldigen. Alternatieven zijn noodzakelijk voor de keuzevrijheid. Zonder dat kan er geen bewustzijn zijn maar gevangenschap in gehechtheid en de redeloosheid van de neergang in onwetendheid. Het niet-noodzakelijke koesterend is men geneigd het noodzakelijke achter wege te laten. Het is niet verboden een dwaas te zijn, het is een schande en zelfs gevaarlijk te verwaarlozen wat noodzakelijk is. Iedereen is het erover eens: vrijheid van keuze is noodzakelijk, het behoort tot de methode. (afb.).
Rond het middaguur vond hij de resten van het oude clubhuis van de golfbaan die ooit op het terrein was gevestigd en van daaruit kon Harrald zich oriënteren. Doelgericht liep hij over heuveltjes en door greppels, zich goed ervan bewust dat onder hem een oude landingsbaan moest liggen met gebouwen en bunkers. Alles was overwoekerd en onder een dikke rottende humuslaag verdwenen, maar zoals hij in Eindhoven had gezien, de resten van gebouwen en constructies bleven zichtbaar als regelmatige vormen in het landschap.
De exploitant dient ervoor te zorgen dat er lijsten zijn met informatie over de nood- en overlevingsuitrusting aan boord van al zijn vliegtuigen, welke direct beschikbaar gesteld dienen te kunnen worden aan reddingscoördinatiecentra. eur-lex.europa.eu
Lange, kaarsrechte schaduwen sloegen het water­oppervlak aan stroken; zwiepende, roterende schadu­wen geselden hun boot. Een diep, ritmisch zoemen kietelde aan de ondergrens van zijn gehoor. Van einder tot vaalblauwe einder groeide een boven­maats, wit, dolgedraaid bos.
Ansalaam Grimpeerd-de Boevere was net als ik een half-bionische eekhoorn, want ja, hoe je het ook draait of keert: soort zoekt soort, vroeg of laat. Ze had geen gegeven toen ik aankondigde er even tussenuit te moeten om mijn leven op een rijtje te zetten en te bedenken wat ik nu moest aanvangen, wat enkel mooie woorden waren om te zeggen dat ik naar een nieuwe werkgever op jacht ging. Ansalaam hoorde graag mooie woorden, wat dat betreft was ze een eersteklas­reiziger op de monorail van het Marsiaanse leven, mentale behoeften en materiële realiteit perfect in evenwicht. Ze had geen traan gelaten, had haar staart (prachtig, lang, dik en zacht) voor haar borst gevouwen nadat hij een huivering over mijn rug had gejaagd, en ze had begrijpend geknikt.
Een gezinssituatie is een gecompliceerd organisme. Het kan maar al te gauw escaleren omdat mensen te dicht op elkaars lip zitten. Er zijn veel gebroken gezinnen gebaseerd op dit principe. Daarom is het ook niet vreemd dat velen vandaag de dag voor een LAT-relatie kiezen, zodat wanneer de spanning te hoog wordt ze even naar hun eigen honk kunnen vluchten. Dan kunnen ze in alle rust bijtanken om het dan weer met elkaar te proberen. Eén gezin in één huis is een hoge druk op de ketel.
De bel maakte een einde aan de discussie. Het antwoord dat Aaron wilde geven, verdween in het gejoel van zijn klasgenoten die het einde van de week met plezier tegemoet zagen. De kinderen liepen naar buiten, na een haastig afscheid aan hun leraar.
Juist in kalmerende signalen leer je dit. Een hond gaat pas bijten of happen als de stress te hoog is, anders doen ze namelijk andere dingen. Maar ze weten wel wat ze doen. Ze gaan alles uit de kast halen om te overleven, dus ook bijten. En waar ze bijten, dat weten ze.
Let op: Nadat je bestelling is geplaatst worden je producten verzameld en verpakt. De gemiddelde verwerkingstijd is binnen 3 dagen, maar dit hangt af van het product en de voorraad. Voor sommige producten kan de verkerkingstijd oplopen tot maximaal 5 werkdagen. Zodra de status ‘Verwerkt’ aangeeft hebben we je bestelling overgedragen aan onze vervoerpartner.
Camping survival ketting zaag, 73 cm lang met twee handvaten. De ketting is een zelfde soort ketting als van een motor kettingzaag en is ijzersterk. Zaagt hout. Ideaal voor op de camping of voor op survival.Binnen één dag geleverd!Kom ook eens langs in onze winkel, Campvelt Dump Store, Burgwalstraat 16, Kampen.
Gehechtheid: De staat van geconditioneerd zijn aan een emotionele voorkeur eveneens geassociëerd met een legale en/of persoonlijke band. Weerstaat de logica en de rede. Wordt beschouwd als de bron van lust die aanleiding geeft tot intelligentieverlies, woede, waanzin en ziekte. Gehechtheid wordt gewoonlijk gezien als een zwakheid van het ego leidend tot neurose terwijl hetzelfde geassociëerd met de ziel wordt beschouwd als beheersbare liefde die wordt vergeven en begenadigd als een vorm van dienst aan God.
Van de idolen van de kampbewakers wordt niet verwacht dat ze waarheid spreken: alleen dat ze meningen en gratuite uitspraken presenteren als universele waarheden die niet inwerken op het verstand maar de oververhitting van het gemoed temperen. Ben je nog geneigd bij het aanhoren van Elio di Rupo en zelfs Koning Albert enige tegenspraak te verzinnen, het komt niet bij je op Rik Torf’s uitspraken te toetsen. Al is hij maar professor Kerkelijk Recht (een maatschappelijk weinig relevant vak waar vooral buitenlandse katholieken die hopen in hun thuisland ooit kardinaal te worden, naar komen luisteren; of misschien precies omwille van de irrelevantie van dat vlak), Rik Torfs weet gewoon alles: over de betekenis van buitenlandse pausbezoeken tot de wijze waarop een vrouw een vent moet versieren. Nochtans is bij nader toezien elk van zijn uitspraken bijzonder bedenkelijk. ‘Zelf wanneer een man [door op bordeelbezoek te gaan] zijn vrouw bedriegt, wordt hij bedrogen [namelijk door de prostituee die zegt dat hij knap en viriel is]’: daarmee wint Rik Torfs de gunst van een paar dames die naast hem met opgeschoven rok in de tv-studio zitten. Bedriegt een hoerenloper zijn vrouw? Dat is helemaal niet vanzelfsprekend: volgens de evolutionaire psychologen (die Rik Torfs ongetwijfeld kent) zal een vrouw zich vooral bedrogen voelen als haar partner een emotionele band aangaat met een andere vrouw. En dat doet een man niet met een prostituee. En is het niet de man die in de geschiedenis altijd hoorndrager was? Terwijl hij fluitend op bordeelbezoek ging, deed zijn vrouw het vroeger met de melkboer en nu met de verzekeringsagent die wat nieuwe polisvoorwaarden komt bespreken. En wie hoe dan ook steeds bedrogen wordt, is de prostituee: zij moet het geld van de man afgeven aan een pooier en ze mag al blij zijn dat ze daarbij niet afgetroefd wordt. Alleen happy hookers zoals Xaviera Hollander er in onze mannelijke hoogdagen één was, kunnen dat bedrogen worden ontlopen. Kortom bij alles wat Torfs zegt kan je eigenlijk onmiddellijk zeggen: ‘Hei man!’ B.v. over de interreligieuze dialoog: ‘De Paus spreekt als belichaming van de universele waarheid van de katholieke kerk met islamleiders en orthodoxe hoogheden en vindt dus dat zijn gespreksgenoten zich eigenlijk fundamenteel vergissen. Een vreemd uitgangspunt voor een dialoog.’ Maar is dat niet het uitgangspunt van elke dialoog en onderhandeling (tussen politieke partijen over de staatshervorming of bij een regeringsvorming; tussen de sociale partners als ze het eens moeten worden over een nieuw interprofessioneel akkoord; tussen twee samenlevenden die ruzie maken over waar het zout moet staan op tafel): dat de ander zich vergist (maar dat hij of zij macht heeft en dat je dus met hem of haar moet praten)? ‘De paus is met Johannes-Paulus II een politicus geworden!’ Is de paus dat niet altijd geweest, behalve in de 2de helft van de 19de eeuw toen Garibaldi hem in Italië op zijn plaats had gezet? En je kan Torfs soms ook moeiteloos op ordinaire foutjes betrappen, zoals toen Siegfried Bracke hem zijn mening vroeg over Benedictus’ beruchte uitspraak over de islam aan de Universiteit van Regensburg. ‘De Paus heeft over de islam strategisch gezien niet bepaald slimme dingen gezegd.’ ‘Is dat daarom ook verkeerd?’ werpt Bracke op. ‘Nee, niet alles wat slim is is verkeerd.’ (Wat natuurlijk moet zijn: Niet alles wat dom is, is verkeerd.)
Niet dat ik de eeuwige jeugd wil opzoeken, maar het kriebelt in mij om mijzelf te mogen zijn, mijn eigen schare fans te verzamelen die speciaal voor mij komen en niet voor een afdraai party van allerlei dansbare populaire (tussen haakjes, want buiten die sfeer zegt het niets) nummers.
Het beeld van de 3de graad van Steenbok laat ons een integratie zien van het etherische in de stof; Geest, Ziel en lichaam en het dralen van ja/nee tegelijk om het nieuwe aan te gaan. Wat niet verbonden is met de Godsvonk en het universele, zal waarschijnlijk stabiliteit verliezen. Verbondenheid met het innerlijk en de eigen Wezenskern en Geest zal wel stabiliteit geven en je maken als een rots in de branding, vanwaaruit je weet hoe te handelen vanuit de eerste impuls.
!” E”%”‘,/”8(-,*”+,)(%/3-+)34+” =EI@> 3,;+)””%,” %”1″-4 ,” +–30″ ;3- 4(“/”9;(“/,” )5+&”% 0″4 ,” *”‘J4 4″ ;”%’3/”- 4(4 ,” +-*(5, ;3- -(/ /””- :’+&.” J%+)9,%3-& 2″% ,3/6 H”- -((,83&”‘+.&” 033% :+.-3 (-0(/”‘+.&” -(%0 ;(‘/”-) K5)4+/ 33-/”8+”-L B)5+&”% -“4 8( ;”%)’3;”-, +) 3’) 3’1(*(‘ “- ,%5/)C6 M+.- ‘”8+-/ B75/3%L 4*” :+44″% 4%54*C? +) $”%”‘, $+., +-0+,,”‘) N?O 0+’.(“- &””% :”&”&”- (2 P(5Q5:”6 @2 RS 0″+ /3J 2%(J6 ,%6 T(:”%4 K5)4+/? &+-,”%3%4) “- +-4″%-+)4 ;”%:(-,”- 33- ,” U-+;”%)+4″+4 ;3- V3’+J(%-+W =UV7G> “”- ‘”8+-/ 4+.,”-) *”4 ,”%,” X%4) “- D(“,+-/ V(-/%”)6
Ze werd geboren toen we zeven maanden terug waren op aarde. We noemden haar Petronella, naar mijn vader. Al snel werd dat Ella. Ze was de eerste in de ruimte verwekte baby. Vooral Lars was daar heel trots op. Niet dat hij er iets mee kon: zijn reis was illegaal geweest, dus konden we niets claimen. Ook konden we nooit zeker weten of andere stellen ons niet waren voorgegaan.
4Share op Facebook (Opent in een nieuw venster)4Klik om te delen met Twitter (Opent in een nieuw venster)Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster)Klik om op Google+ te delen (Opent in een nieuw venster)Click to email (Opent in een nieuw venster)Klik om af te drukken (Opent in een nieuw venster)Klik om op LinkedIn te delen. (Opent in een nieuw venster)Klik om te delen met Reddit (Opent in een nieuw venster)Klik om te delen op Telegram (Opent in een nieuw venster)Click to share on Skype (Opent in een nieuw venster)Klik om op Tumblr te delen (Opent in een nieuw venster)Klik om op Pinterest te delen (Opent in een nieuw venster)Klik om te delen op Pocket (Opent in een nieuw venster)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *