“overlevingsuitrusting maandelijks complete overlevingsuitrusting lijst”

Ik ging toen, terwijl ik dacht: dit is wat ik altijd tegen de mensen zeg dat ze uitdrukkelijk niet! moeten doen, meteen met mijn handen ertussen, greep de mechelaar, werdt gigantisch in mijn hand gebeten, maar redde wel mijn hond. Met de bibbers en een gat door mijn hand met een zakdoek erom, moest ik toen in mijn eentje nog een half uur verder trainen, honden uitspannen. Betreffende eigenaar van de mechelaar was hem gevlogen, hij kon niet tegen bloed en viel bijna flauw, dus was ook niet echt geschikt om te helpen.
4. Onder individuele reddingsmiddelen worden verstaan de in artikel 10.05 bedoelde reddingsboeien en zwemvesten, alsmede reddingsblokken en uitrustingsstukken die geschikt zijn om een zich in het water bevindende persoon drijvende te houden. eur-lex.europa.eu
Zowel in de Bijbel als bij Homeros, in het bijzonder in de Ilias (de Odysseia is van een latere datum), vinden we getuigenissen van dergelijke ‘bezoeken’ van de goden aan de mensen. In de Ilias verschijnt de godin Athene aan Achilleus en zegt hem wat hij in de strijd moet doen. En wanneer visuele hallucinaties en stemmen samengaan, verschijnt de godheid doorgaans in een lichtstraal of een mistige wolk. Zo kwam Thetis tot haar zoon Achilleus en Jahwe tot Abraham en Mozes. Afhankelijk van de situatie kon een specifieke godheid worden opgeroepen zoals de moedergod, de jachtgod of de oorlogsgod. De goden werden vereenzelvigd met overleden stamfiguren die op de geschiedenis van de stam hun stempel hadden gedrukt en in die zin door de traditie werden overgedragen als idolen die de mensen raad gaven. Die adviezen waren in eerste instantie de letterlijke woorden zoals de godheid die eertijds uitgesproken had en die door de traditie al of niet vervormd van generatie op generatie werden doorgegeven. Elk kind kreeg deze woorden mee in zijn opvoeding, ongeveer zoals een moeder nu soms nog aan haar kind zegt: ‘Je grootvader zei altijd dat …’. Wist de godheid geen antwoord op een nieuwe vraag, dan werden zijn woorden min of meer aangepast zonder dat het ganse mythische bouwwerk echter in elkaar stortte. Dit aanpassen was een eerste vorm van persoonlijke mening. Wie rare dingen zei maar een oplossing bood voor bestaande technische of sociale problemen, was bezeten door een goede geest (genius, zoals in ons ‘ingenieur’); wie rare dingen zei die blijkbaar nergens op sloegen, was in de macht van een kwade geest: hij of zij werd gek verklaard en min of meer uit de gemeenschap verwijderd.
nummer 1 I JAARGANG 1 Wie zijn wij? ACTIES Evenementen Friends time schoon madammen avonden Bachelorette day Are you ready to get married Hoge hakken avond Thema weekends Wie zijn wij Het Corbie team,
Al bij al verliest Schnitzler mijn sympathie door een wel erg tegen de borst stuitende tegenstrijdigheid in de formulering van wat zijn “verzet en opstand” fundamenteel zou betekenen. Zonder dat hij het beseft, klinkt zijn oproep nogal bloedarmoedig en vlakaf incoherent. Hij rekent naar eigen zeggen op een “contra“-revolutie en dit onder het motto “Digitale proletariërs aller landen, verenigt u!”, zoals de slotzin van zijn boek luidt. Een vrij goedkope parafrasering van eveneens de slotzin van Karl Marx & Friedrich Engels hun Communistisch Manifest: “Proletariërs aller landen, verenigt u!” Het hoort tot de ironie van de geschiedenis dat de proletariërs die Marx & Engels op het oog hadden, zich helemaal niet verenigden. Wel integendeel: ondanks de pacifistische campagnes van heel wat socialistische voormannen zoals Jean Jaurès in Frankrijk (vermoord net voor het uitbreken van de Grote Oorlog) en voor België bv. een Camille Huysmans en een Hendrik de Man, trokken de proletariërs tegen elkaar ten oorlog en maakten elkaar met honderdduizenden af in de Eerste Wereldoorlog 1914-1918. En dat in ruil voor nationaal georganiseerde rechten zoals het Algemeen Stemrecht, betere arbeidsvoorwaarden en -condities en vrije vakbonden. Deze gehechtheid van de gewone arbeiders aan het nationaal kader (de deelname aan de oorlog werd door hen ervaren als een daad van patriottisme) stond redelijk haaks op de kosmopolitische en internationalistische ingesteldheid van de meeste en de invloedrijkste intellectuelen, kunstenaars en meer algemeen van de sociale elite in haar geheel die altijd al internationale contacten had onderhouden. En zeggen dat we sinds 2014 deze grote slachting die WI was, even eerbiedig als schijnheilig herdenken. En dit op een moment dat een grootschalige oorlogsdreiging, ook in Europa zelf, groter is dan ze ooit sinds de Tweede Wereldoorlog is geweest.
23. 21 Figuur 5: schematisering wel en niet toegestane delen Het toegestane deel is de sterk ontwikkelde kant van je innerlijk ge- voelsleven die als goed ervaren wordt, oftewel het uiterlijk zichtbare gedrag. Het niet-toegestane deel is die kant die vaak onzichtbaar is, die zich echt in het innerlijk afspeelt. Dit gedeelte is vaak zwak en ongedif- ferentieerd en wordt door het individu als slecht ervaren. Er zijn echter wel gevoelens en gedachten uit het niet-toegestane deel die om uit- drukking vragen (in het schema verbeeld door de dikke pijl). Op de scheidslijn ontstaat een interne dialoog waarin veroordeling van en verzet tegen datgene wat niet toegestaan is, samenkomen. Om de interne controle te handhaven, streven de toegestane delen naar macht, status en prestige. Hiermee controleren ze niet alleen de interne en externe relaties; ze gebruiken dit ook om de gevoelens van
b. Gebruikers niet permanent online. Hans Schnitzler (b)lijkt te suggereren dat de doorsnee internetgebruiker 24 op 24 uur geconnecteerd is aan de digitale media. Dit zal misschien voor heel wat mensen waar zijn voor hun beroepsmatig tijdsgebruik maar alvast niet het geval zijn voor de vrijetijdsbesteding van het doorsnee individu. Uiteraard zijn er internetverslaafden (bv. aan games). Net zoals er altijd al gokverslaafden, seksverslaafden, alcoholverslaafden en drugsverslaafden zijn geweest en nog steeds zijn (al kunnen bv. gokken en seksuele activiteiten ook op internet hun beslag krijgen).
Cindy heeft al jaren een nierprobleem. Ze leeft zelfs op 1 nier, deze was al vroeg aan het verschrompelen. 3 jaar geleden gaf onze DA haar ook een paar weken. Ongeveer 2 maanden terug was ze weer erg ziek. De DA gaf haar weer een paar weken. Maar dankzij medicatie o.a. tegen spugen en misselijkheid is ze er nog steeds.Ook heeft zij al jaren een nierdieet. Speciale brokken van de DA. Maar sinds enkele weken ben ik ook gedeeltelijk (dankzij tips op de site) overgestapt op KVV. Ze doet het nu weer redelijk. Heeft geen pijn (vind ik het belangrijkste)eet weer redelijk, niet veel maar toch, en is voor haar doen toch vrolijk.
Binnen laten Paul en zijn makkers hun vlammen­werpers doven. Ik vroeg het me al af, en glimlach inwendig. Mook heeft misschien een goed wapen gevonden tegen mijn kennelijke onkwets­baarheid, maar de inherente zwakte ervan niet goed doordacht. Ik laat me gewillig de rechter lift in diri­geren. Een van de soldaten trekt een knuppel met twee stalen punten. Terwijl hij naar de tredmolen loopt, laat hij een blauw­witte boog tussen de punten knetteren; de liftslaven zetten zich in beweging. De snurker krijgt de stok in zijn flank en komt tot een bruut schokkend ontwaken. Paul en een van de anderen voegen zich bij me in de lift, en kreunend en krakend begint de lange weg naar boven terwijl de buisverlichting met een glasachtig tingelen aanspringt.
Naast deze mentalisering ontspon zich bij het verschrikken van het wilde dier ook een coördinatie van handelingen tussen verschillende individuen: een aantal brullen, één gooit met keien, een ander slaat met een stok. Op de duur werden deze verschillende handelingen van verschillende individuen op elkaar afgestemd, waarbij ook linguïstische communicatie tot stand kwam doorheen gebarentaal en klanken die als woorden, als aanduiding van objecten en handelingen, gingen fungeren. Naarmate men er zo in slaagde het dier met succes te verjagen, ging men uiteindelijk de dieren ook achtervolgen en verder verjagen, tot het dier misschien gewond neerviel en kon worden afgemaakt. De stap naar het zelf opzoeken van grotere dieren en dus naar de jacht is dan vermoedelijk snel gezet geweest.
‘Ik kijk ernaar uit.’ Samuel luisterde niet meer naar wat Gaetan nog zei. In het water zag hij de rimpels, die door de bewegingen van de kinderen veroorzaakt werden, naar hem toekomen. Ze vloeiden samen en dreven weer uiteen. Net als de krullen op de puzzel­doos.
Er zijn twee begrippen van abstinentie: vakantie hebben en boete doen door vrijwillig te lijden. Beide zuiveren ze in hun liefde voor de natuur en de geest. Om van beiden een harmonie te hebben moet de abstinentie een frequentie zijn, een vibratie of staat van bewustzijn die te allen tijde kan worden opgepikt als een methode van beheersen. Voor dat doel moet men compromissen aanvaarden: vakanties lijden eronder dat men ze uitspreidt onafhankelijk van het weer als een aparte dag voor het samenzijn met mensen, religieus of niet, en de ontkenning van het bevestigen van het houden van afstand met de media. Tegelijkertijd moet de abstinentie het leren de lol te waarderen die mensen graag hebben in het gaan naar theaters en bioscopen. Voor de religie hebben we de romeinse zaterdagen en zondagen. Voor de abstinentie is er de sterrendatum kalender *die een regelmatige alternatie en een kosmisch bewustzijn biedt. Beide lopen dooreen om romeinse zondagen en aquariaanse vrije socialisatie- dagen en zondagen te hebben die samenvallen en uiteenlopen. Dit maakt het leven meer divers en interessant. Dit geeft de mens de twee benen van de ontologie waar hij op kan lopen.. 
Zelfs het plasproces zou verward kunnen raken.  Het is belangrijk om de hulpmiddelen te zoeken voor het opruimen van de blokkades die in je lichaam zijn vastgehouden, gebaseerd op je overlevings- en verdedigingsbenadering van het leven.  Als je je blokkades gezuiverd hebt, kan er meer welzijn en evenwicht plaatsvinden.
Wanneer de oudste van de Marsh-broers, kapitein Ahab, eindelijk aan dek verschijnt, steunend op zijn kruk, wijkt de bemanning uiteen om hem vrij door­gang te geven. De oude walvisjager slaat de trofee een ogenblik met een glinsterend oog gade. Hij schudt zijn hoofd, misschien omdat hij zich blijft verbazen over de waanzin en eerloosheid in deze stad.
Zohra sloop van het ene obstakel naar het andere. Onderweg begonnen haar zintuigen opnieuw normaal te functioneren. De realiteit was niet langer een onbe­trouwbare fata morgana. Ze zag alles weer helder, ondanks de barstende hoofdpijn. En ze hoorde ook iets: een vreemd, onbestemd geluid.
Moeder natuur is poëzie: alles rijmt en gaat in harmonie voor de waarheid van vreedzame coëxistentie. De waan wordt veroorzaakt door de angst voor de dood die zich met het lichaam identificeert: de natuur kan je lichaam verslinden, alles moet sterven. Gaan voor de ziel bevrijdt van de angst voor de dood, de liefde sterker makend dan de lust tegen de regulatie. Bij dieren wordt dat instinct genoemd en voor mensen heet het wet en orde. Haar konflikt handelt altijd over handhaving: zal haar natuur handhaven met de dreiging van de dood. Vrouwen meer gebonden aan de aarde dan de mannen vanwege hun sexueel ontvankelijke houding zijn afhankelijk van het initiatief van mannen. Als een man haar niet vraagt, haar kent of aandacht heeft voor haar behoeften, is het spel van de samenleving als geheel verloren. Op het lagere nivo van de dierlijke natuur is dit duidelijk genoeg. het hogere van de kultuur raken zaken verward: mannen moeten worden als vrouwen en omgekeerd. Het materiële als geheel wordt vrouwelijk en de Heer van de Tijd moet worden weergegeven als het mannelijk initiatief of de beweger van het universum. Het sexuele vergetend worden zowel vrouwen als mannen menselijk, de wereld liefhebbend in achting voor de orde van de tijd. De orde behoudt de ziel en geeft zekerheid van handhaving. Sexueel moet men voor die orde gaan, meer verplicht zijnde door de fysieke werklast van dienstbaarheid aan de orde terwijl niet-sexueel men eenvoudigweg de dingen te accepteren heeft zoals ze zijn, de bestaande orde dienend en herstellend minder materiëel verplicht zijnde. Dat is wat ze wil: zijn initiatief en haar natuurlijke orde, ten opzichte waarvan mannen hun alternatieven van bestuur opperen. Als mannen trouw zijn aan haar orde, dan zal de ziel de mannen van konflikten weerhouden. Oorlog als zodanig is een mislukken van overeenkomst over de gerechtigheid en de vorm die de orde moet aannemen. Afspreken met haar betekent dat men voor haar moet gaan en haar moet respekteren, haar vragen wat ze wil, er achter komen of haar wensen overeenkomen met je persoonlijke orde en aandachtig zijn voor zover dat wil lukken. In feite moeten mannen er altijd naar verlangen met haar in harmonie te komen daar haar natuur altijd door de tijd bewogen wordt. Op dezelfde manier moet zij altijd verlangen de tijd te voelen daar de tijd wordt bestuurd door konstrukten van de mannelijkheid. 
Ik ben op tijd en veilig aangekomen in Accra. Omdat ik mijn gele koorts vaccinatiekaart bij de hand had kon ik als één van de eersten doorlopen naar de paspoortcontrole. Daar was geen probleem. Ik mocht weer twee maanden blijven.
De val van de intelligentie toont zich in de relatie met de onwetenden en onschuldigen. Hoe meer de kultuur is afgestompt hoe erger de relaties tussen ouders en kinderen, leraren en leerlingen, priesters en gelovigen, overheden en burgers. Zonder zondaars zouden er geen religies nodig zijn, zonder profiteurs zou er geen zekerheids-orde nodig zijn, zonder gevallen zielen zouden er buiten het ouderlijke geen leraren zijn, en zonder lust zou er geen vernedering hoeven te bestaan. Ouders intimideren kinderen ze ziend als de duiveltjes van hun luist. Priesters moeten tot mensen prediken en moeten de alledaagse zonden des vlezes aanvaarden, overheden moeten eindeloos betalen voor sociale zekerheid niet in staat iets materiëels terug te verlangen vanwege het winstmotief en leraren moeten keer op keer de lessen herhalen aangezien mensen voortdurend hun intelligentie verliezen in de val van de ziel. Eenmaal verankerd in het werkelijkheidsprincipe echter (afb.), moeten priesters, leraren, ouders en politici leren de naaste te behandelen als een gelijkwaardige partner en niet als een slachtoffer. De ander is niet simpelweg een onderdaan van de Staat, een kind, een pupil, of een zondaar. Het is in de verheffing boven de ander dat het zelfbewustzijn verloren gaat en vijandigheid dreigt met revoluties tegen valse klasse-onderscheidingen en oorlogen tegen de vervreemding. Vandaar de regel van het in principe zo gelijkwaardig als mogelijk is behandelen van leerlingen, kinderen, gelovigen en onderdanen van de Staat . Het is een vereiste van de zelfvernedering: ikzelf ben een profiteur, een gevallen ziel, een zondaar en leerling. Ik ben degene die emancipatie behoeft en dus zal ik niet alleen mezelf bevrijden, maar de hele wereld van mijn prediking, lering, manipulatie en kleinering. 
Dat was wat haar uiteindelijk dreef, zelfs nu. Zelfs nu alles waarin ze geloofd had uit elkaar leek te vallen. Hoop dat het universum een goede plek zou zijn. Hoop op een betere wereld. Hoop dat de oude tijden van vrede weer terug zouden komen. Hoop dat de Kiteh en de Timbesh in Yin-Beh gestopt zouden worden. Hoop. Niet de wanhoop van de vlucht. Niet de angst voor haar familie. Niet de angst voor de dood of de toekomst. Hoop. Hoop dat haar wereld ooit weer de sterren­poorten zou her­bouwen, nieuwe bruggen naar andere werelden zou slaan, weer op zou klimmen uit dit gat waarin het twaalfhonderd jaar geleden was terug­geworpen.
‘We kunnen je helpen, Erwin,’ zei Samuel op een rustige toon. Hij stond nu met zijn rug naar het balkon gericht. Hij registreerde het geroep dat van het plein de kamer binnenkwam, liet het over hem heen glijden. ‘Geef gewoon je mes af, dan kunnen we allemaal naar beneden gaan en alles rustig bespreken.’ Vanuit zijn ooghoek zag hij dat de andere mannen nu ook in de deuropening stonden, klaar om in te grijpen. Hij zwaaide met zijn rechterhand en hoopte dat ze het teken zouden begrijpen.
Oren Controleer regelmatig de binnenkant van het oor. Dit dient schoon te zijn met eventueel wat haar er in. Wanneer je een bruinige smeer of korstjes in het oor ziet, maak het oor dan met een gaasje gedrenkt in lauw water schoon en check dit een aantal dagen daarna weer. is het oor dan weer vuil dan kan is er waarschijnlijk sprake van oormijt. De dierenarts kan dit snel en afdoende verhelpen. Een gezond oor is schoon en reukloos. Is het oor aan de binnenkant fel rood of komt er een zwarte of groene substantie uit, ga dan even langs de dierenarts. Grote kans dat de hond een oorontsteking heeft. Vaak is een oorontsteking ook te ruiken, er komt dan een vieze geur uit het oor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *