“overlevingsuitrusting lijst pdf twd weg naar overlevingsuitrusting”

Dit beeld wil ik vasthouden, dacht hij. Sal op de kade, Delft sluimerend in de ochtendschemer, en de wilde, juichende kleurenrijkdom van de opkomende zon. Laat dit het laatste zijn wat ik zie. Laat me dit vasthouden. Laat m
De volgende middag cirkelen er meerdere minibusjes met bestemming Moermansk door Kirkenes.  Er is ook een grotere, oude bus die trots de naam Sputnik op de zijkant draagt. De voorruit vertoont een flinke barst. Een Noors gezin bestaande uit vader, twee kinderen en opa en oma, twee alleen reizende mannen, een Russische vrouw met drie zware tassen en twee dames van het lokale reisbureau zijn vandaag de passagiers.
VEILIG EN MODERN BANKIEREN, MET OF ZONDER PINAUTOMAAT? Leefbaarheidsgroep Knegsel Presentatie: Jan Pasmans 22 februari 2016 in De Leenhoef PROGRAMMA Welkom Geld in Knegsel door de jaren heen Resultaten
Nationaal worden in verkiezingen al 20 jaar door de Vlaamse socialisten geen echt hoge scores meer gehaald. Bij eventuele regeringsdeelname kan de sp.a dan maar een paar programmapunten afdwingen van de andere coalitieleden, doorgaans niet de speerpunten. De deelname en het mee uitvoeren van een uit socialistisch oogpunt verwaterd regeerakkoord wordt niet altijd door haar achterban geapprecieerd. En dat begint de partij (ook de in Franstalig België) zuur op te breken. De groeiende inkomensgelijkheid en de duidelijke daling van het aandeel van de lonen in het nationaal inkomen geeft de partij zeker geen zuurstof. En dat is het geval over gans Europa. Zoals ik aanhaalde, partijen in het defensief krijgen bitter weinig applaus. Wanneer mensen het moeilijker krijgen ergeren ze zich en worden ze wat boos op alles en iedereen, ook op wie voor hen nog de meubelen tracht te redden. Een beetje sociaal-psychologie helpt om deze reflex te begrijpen. Het wordt “elk voor zich”. Een eenmalige betoging van 100.000 die maandenlange voorbereiding heeft gevraagd, maakt dan op een regering nog heel weinig indruk.
De wetenschapper Darwin had hierop een heel andere kijk. Ook als grondlegger van de evolutieleer beweerde hij dat alle levensvormen op aarde gemeenschappelijke voorouders hebben. Een soort kan maar overleven wanneer het zich weet aan te passen aan de leef-omstandigheden.
Samuel keek naar een jongen uit het kleine groepje, die belaagd werd door de twee onderwaterzwemmers. De rest van de groep vond het best grappig, maar de jongen overduidelijk niet. Met een paar goedgerichte schoppen brak hij los uit hun greep en hij snelde naar de oever, de boze blikken en geroep achter zich latend.
*17 Jaarhoroscoop zwarte Maan in Vissen en Priapus in Maagd in het 12de huis. Het 12de huis in haar kosmische octaaf vraag evenwicht tussen het mannelijke en vrouwelijke. Vanaf maart 2011 tot in 2012 staat de zwarte Maan in Ram en Priapus in Weegschaal. Deze astrologische stand vraagt ook dit evenwicht tussen mannelijk en vrouwelijk.
Identiteit: Identiek zijn aan jezelf, de gelijkheid van essentiëel karakter. Het heeft gewoonlijk betrekking op het beeld dat mensen van je hebben en de overeenkomst van dat beeld met het beeld dat je van jezelf hebt of zou willen hebben. Vertrouwd met jezelf zijn er positieve identificaties. Het tegendeel is gedefiniëerd als vervreemding. Formele identificatie wordt problematisch genoemd daar de echte (unieke) persoon schijnt te verdwijnen in de uniformiteit van een groep. Materiëel heeft de term betrekking op het op juiste wijze georiënteerd zijn in je zelfbeeld naar het hier en nu in de tijdruimte van je lichaam. Hierin gestoord zijn behoort tot de definitie van geestesziekte: men is gedepersonaliseerd of gedesoriënteerd niet bewust van de eigen verantwoordelijkheid voor de plaats en timing van het eigen lichaam. Filognostisch weet men dat de mensheid lijdt onder een identeitskrisis -politiek- gespleten (verdeeld) zijnde in het bewustzijn van plaats en tijd: het internationale pragmatische tijdsysteem dreigt de persoon in zijn culturele authentieke identiteit te verslinden wat betreft zijn gevoel voor natuurlijke timing overeenkomstig zijn plaats (waarvan de ziel als slecht of nationalistisch wordt veroordeeld). Derhalve wordt men filognostisch als zelfbewust beschouwd als er sprake is van realisatie van een formele identiteit zonder zich in de uniformiteit of ander gedrag van een groep verloren te hebben.(zie ook kleurenkode , de afb. en The Game of Order). Identificatie buiten de motieven van de ziel om wordt beschouwd als de oorzaak van gehechtheid (welke leidt tot een verlies van intelligentie).
Onderweg door de Nieuwe Maas heb ik talloze benaderingen opnieuw overwogen en verworpen. De eenvoudigste lijkt me uiteindelijk de meest effectieve: doodgemoedereerd naar de entreehal wandelen waar­uit de schacht van de Mast oprijst als een kolos­sale betonnen boomstam. Misschien boog ik daar­mee te zeer op Mooks arrogantie en nieuws­gierigheid; mis­schien ga ik te gemakkelijk uit van mijn eigen robuust­heid. Het schot van Rami heeft me misschien over­moedig gemaakt. Maar ik merk dat ik niet bang ben. Ik geloof niet dat Mooks mensen me veel kunnen doen.
Jouw schuld, allemaal jouw schuld, lelijk mens, je kon het hem niet vergeven, he? Je moest hem de schuld blijven geven want anders moest je naar jezelf kijken, je eigen nalatigheid, je eigen aandeel in dit alles en dat was even groot, het is allemaal jouw schuld, jouw schuld, jouw schuld, waarom maak je er geen einde aan?
Mike staarde haar aan vanaf een foto van hem en de Linda-snol die alle hoop aan diggelen sloeg. Hij had zijn tong zo ver in haar mond gestoken, het leek alsof hij een inwendig onderzoek aan het verrichten was. De klootzak.
De Westerse democratie is in haar uitdrukkingsvorm eigenlijk een kopie van de Romeinse machtsverdeling tussen de volkstribunen die spreken naast de volkscomités (de volksvergadering) en de Senaat, de Raad der Ouderen (de ‘vaderen’: in Rome werden de senatoren de ‘patres’, de vaderen, genoemd, terwijl het woord ‘senatus’ dezelfde wortel heeft als ons ‘senior en ‘seniel’, i.e. ‘oud’. De democratie kent aan de éne kant de Volksvertegenwoordiging (in België Kamer van Volksvertegenwoordigers, in Nederland 2de Kamer), die rechtsreeks door het volk wordt verkozen en waarvoor elke stemgerechtigde ook kandidaat kan zijn bij de verkiezingen. De Senaat (in Nederland de 1ste Kamer), aan de andere kant, bekrachtigt eigenlijk de wetten goedgekeurd door de Volksvertegenwoordiging en toetst haar overeenstemming met de reeds bestaande wetten en de grondwet. Men spreekt tegenwoordig over de Senaat als een reflectiekamer, of zoals de Nederlanders dat zeggen: de Senaat (1ste Kamer) moet erover waken dat de Volksvertegenwoordiging (2de Kamer) zich niet heeft laten meeslepen door de ‘waan van de dag’. In België moest men om kandidaat te zijn voor de Senaatsverkiezingen tot diep in de jaren 1970 minimum 45 jaar zijn (de ‘ouderen’ dus). De Senaat wordt maar voor een deel rechtstreeks verkozen, een ander deel wordt ‘gecoöpteerd’ en deze gecoöpteerde senatoren werden oorspronkelijk gekozen uit de sociale, economische, culturele, wetenschappelijke en zelfs geestelijke elite van het land. Nu is de coöptatie in een niet onbelangrijke verworden tot een manier om de partijen toe te laten gebuisde verkiezingskandidaten her op te vissen. In Nederland worden de leden van de 1ste Kamer (onze Senaat dus) in het geheel niet rechtstreeks verkozen maar aangeduid door de provincieraden en iedereen weet dat zowel in Nederland en in België de provincies een restant waren van de feodale macht van de adel en de aristocratie. Veel provinciegouverneurs waren in de eerste decennia van het Koninkrijk België edellieden.
Leaf trilde over haar hele lichaam. Ze voelde tranen achter haar ogen branden. Verdomme, ze wilde niet janken. Ze kon die jongen toch niet neerschieten? Ze kon hem toch niet dood laten gaan? Maar ze kon ook haar missie niet opgeven. Het idee om meegevoerd te worden naar één van de trunomium woonschepen, kneep haar keel dicht en maakte haar misselijk.
De jongen kwam terug van de ambulance. ‘Je moet voor de zekerheid een nachtje in het ziekenhuis blijven, voor observatie. Morgen willen ze je grondig onderzoeken. Er is een psycholoog aanwezig mocht je daar behoefte aan hebben.’
Wat zijn de voorwaarden voor een kranige heropleving van het socialisme dank zij een wervend en mobiliserend project op halflange termijn? Laat ons op die termijn de jaren 2030-2040 plakken, een tijd die mensen die nu 40 of minder zijn nog volop zullen meemaken. En die heropleving zal in eerste instantie worden waargemaakt door de jongvolwassenen van nu, althans de aanzet ertoe. De verre toekomst zal ongetwijfeld socialistisch zijn al zal het woord niet meer gebruikt worden en zullen mensen dus ook geen socialistische ideeën meer moeten koesteren. Maar hoe zal de mens er dan uitzien? Vrije mensen die uniek en tegelijk gelijk zijn? Of slaat socialisme dan op de samenleving waar gedragingen en handelingen cyber-geïntegreerd zijn in coöperatieve informatienetwerken?
Op de afdeling ligt één kind dat ik zaterdag heb geopereerd: 5 dagen braken en geen ontlasting en een niet pijnlijke mobiele zwelling links naast de navel. Toch maar “gekeken”:  een groot pakket lymfeklieren in het mesenterium, maar géén afsluiting, geen “ileus”. Hier is geen PA en geen kweek mogelijk. Conclusie: geen “invaginatie” maar hopelijk een virusinfectie.
Denkend dat men niet de sex van een bepaald konditionering van het leven nodig heeft, moet men bedacht zijn op het het grote avontuur dat volgt. Precies waar allerlei zwakheden werden gekoesterd en overdekt door compensaties zal men de beheersing verliezen. Niet zelden resulteert dit in destructieve akties tegen de konditioneringen welke op zichzelf rechtgeaard en goed kunnen zijn. Men kan plotseling beschouwd worden als zijnde gek geworden. Sommige mensen die van de intelligentie niet veel terecht brachten kunnen naar de psychiater worden gebracht. In het bijzonder de jongeren lopen een groot risico niet te worden begrepen in hun celibataire, maar ziet zo wijze opstandigheden. Een persoon met mystieke talenten voor het occulte kan schizofreen worden gelabeld de juiste subculturele achtergrond van bevestiging missend. Personen met een meer rustige levensstijl kunnen worden aangezien voor en worden gekenschetst en gehypnotiseerd als chronisch depressief. Gesensitiseerd naar een (politiek) klimaat kan men manisch-depressief zijn. Het is in het geheel niet zo eenvoudig de oppositie te weerstaan met name in het begin van het zelfrealisatieproces. Voor dit doel ontwikkelden zich allerlei soorten van new-age therapieën welke kunnen worden herkend als vertegenwoordigers van een transformatiekultuur die gevoelig zijn voor de individuele werklast van mensen. Individualiteit en ego zijn belangrijk, met name als in het begin oppositie een plotselinge, flinke en bittere uitwerking kan hebben. Goede vrienden kunnen plotseling slechte vijanden worden terwijl een onpartijdige buur een ideale referentie voor de normaliteit kan zijn. In het begin is het gewoonlijk aan te raden om begeleiding te zoeken van een bonafide autoriteit: men moet zich niet tegen deze of gene denkrichting verzetten om te proberen te ontsnappen aan het dode (van een andere leerschool) van een zekere konditionering. Overeenkomstig de eigen geloofsovertuiging kan men argumenteren over wat bonafide is of niet. Legaal zou dat een systeem zijn met respekt voor de wet en de burgerrechten. Niet zelden nemen sekten te veel over van het ego de afhankelijkheid van mensen tot iets onvermijdelijks verklarend. Een bona fide leerschool realiseert zich altijd zijn beperkingen: voor iedere les is er een begin en een eind ondanks het feit dat er een mooie carrière is weggelegd binnen een zekere organisatie. Uiteindelijk moet alle educatie een rijpe min of meer onafhankelijke persoon voortbrengen die zich verantwoordelijk voelt voor zijn eigen handelingen. Geen school als zodanig kan het doel zijn hoewel onmisbaar als een middel om dat doel te bereiken. Men kan ook zeggen dat het er werkelijk niet toe doet welke school men volgt, het eindresultaat zou de zelfde gelukkige en geestelijk gezonde persoon moeten zijn. Of men nu in de gevangenis, een bordeel, een universiteit of een klooster was, men kan allemaal eindigen levend in de zelfde staat, bij elkaar komend in dezelfde kroeg, kijkend in de zelfde bioscoop. Samenvattend kan men zeggen dat het belang van het avontuur van het leven eruit bestaat allereerst een geaccepteerd rebel te zijn, vervolgens een emanciperende student en te eindigen als een ervaren rebel die geen (persoonlijke) behoefte heeft aan enig ander gezag nog lang en gelukkig levend. Verward in de tijd kan men ziekte aantreffen in de rebellie en de emancipatie missen niet in staat zijnd de opstandigheid te verwoorden of geaccepteerd te krijgen. Voor de filognosie is de timing allereerst van belang. 
43. Het model van Ulrich LibbrechtFysiek is er natuurlijk altijd een grens (de grenzen van ons lichaamonderscheiden ons van onze omgeving), maar emotioneel gaan we op inhet geheel. Voorbeelden zijn “opgaan in de uitvoering van muziek en dithelemaal beleven, los van tijd en ruimte”, “vol zijn van verdriet of vanvreugde”, ons gevoel bij een orgasme tijdens een seksuele betrekking.De Nederlandse Cabaretier Toon Hermans maakte in de laatste fase vanzijn leven twee theatershows die naar mijn gevoel zeer juist illustrerenhoe we mystiek toch kunnen uitdrukken. De eerste show, Ik Heb Je Lief,maakte Hermans in 1993, enkele jaren na de dood van zijn zeer geliefdevrouw Rietje. Aanvankelijk kon hij na haar dood de kracht niet vindenom opnieuw op te treden en grappen te maken. De aantrekkingskrachtom opnieuw het publiek te kunnen aanvoelen13 was uiteindelijk sterkerdan het verdriet en zorgde ervoor dat hij zijn mooiste show maakte dievolledig was opgedragen aan zijn overleden vrouw. Hermans moest ech-ter na enige voorstellingen de show stilleggen omdat het hem gewoon teveel werd. Hij kon tijdens het lied ‘Lente Me’ plots geen woord meer uit-brengen. Ik citeer een stukje uit de begeleidende tekst bij de dvdx vandeze show: de echtheid waar Toon z’n hele carrière in zijn werk naar hadgestreefd, had hem ingehaald. Hij wilde steeds dichter het punt naderenwaar geen sprake meer was van ‘spelen’, maar van ‘zijn’. Einde citaat.Een kort fragment van de tekst van het lied Lente Me:Lente me, zomer meSeptember me en winter meWant ik heb je onophoudelijk liefMorgen me, middag meAvond me en nacht meMet andere woordenBlijf bij me, alsjeblieft13 Toon Hermans trad het liefst alleen live op. Veel van zijn shows kwamen toch op tele- visie, een medium dat aan het opkomen was tijdens zijn carrière, maar Hermans zal er zijn hele leven naar verwijzen als een instrument dat hem niet ligt en dat niet echt geschikt is voor wat hij doet. Hij kon immers de kijker thuis, in de sofa, niet bereiken, niet voelen, niet in interactie komen. 33
Iedereen gaat er dus vanuit dat de mens zelf in 2050 of 2100 er nog net zal uitzien als wij er nu uitzien. Dit is merkwaardig want een 200 jaar geleden liepen de meest mensen (boeren en ambachtslieden) niet echt rechtop, maar min of meer voorovergebogen, ietwat naar de grond kijkend. Ze waren letterlijk nederig, afgeleid van het woord “neder” en identiek aan het Latijnse “humilis” met de betekenis: laag, kruipend, onaanzienlijk, onderdanig. Het Latijnse woord is immers het bijvoeglijk naamwoord dat hoort bij “humus” = grond(laag), aardbodem. Ook het werkwoord “neigen” betekent “buigen”, “vernederen” en daarbij hoort ook het woord “genegen” = bereid (tot), welwillend. Soit. Alleen de koningen en de aristocraten met hun staf en dienaars liepen mooi rechtop, reeds bij de Egyptenaren en de Oude Grieken zoals de afbeeldingen en standbeelden van goden, halfgoden en bijzonder eerbare stervelingen laten zien. Zij konden immers ander volk voor hen op het land laten en doen werken. De rechtopstaande houding is eigenlijk pas met de verstedelijking en de industrialisering van de 18de-19de eeuw “gedemocratiseerd” geworden. Nu nog hebben heel wat mensen uit de onderklasse een hoofd dat niet helemaal recht op hun hals en schouders rust, maar dat ietwat (±3cm.) is vooruitgeschoven. Ook merk je bij sommige allochtonen dat ze op straat met open ellebogen lopen, ik neem aan dat ze in hun oorsprongsland op het platteland woonden.
Na de kwallen liep Helga naar de achterplecht om de kweeknetten met kelp binnen te halen. De woonboten en piepschuimenvlotten van Buiten­dijks reikten tot voorbij de westelijke horizon: zes miljoen zeezigeuners die letterlijk van de wallenkant geduwd waren door de schatrijke een- procenters.
‘U heeft veel staan en alles is prima onderhouden. Ik stel voor dat u zelf de meting uitvoert.’ Ze diept een vouwscherm op uit haar tasje en klapt het uit. ‘Ik heb alles op de foto, dus niet smokkelen, hoor.’
Films zijn de beste manieren om weekends of vrije tijden te genieten en iedereen houdt ervan om films te kijken, zowel online of offline. Maar online film streaming is trending tegenwoordig, nu mensen liever hun favoriete films online kijken, in plaats van offline.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *