“open water overlevingsuitrusting 2012 overlevingsuitrusting”

17. 15 stappenplan, of ligt het daadwerkelijke probleem misschien dieper dan gedacht? Oorzaak van het probleem Het zoeken naar de oorzaak of het begin van het probleem is een vaak gehoorde behoefte van zowel de (ex-)verslaafde als de partner. De achterliggende gedachte hiervan is, dat het vinden van de oorzaak van de seksverslaving kan helpen om de problematiek beter te leren be- grijpen. De gedachte is vaak, ‘Als we de oorzaak weten, dan kunnen we die aanpakken.’ Veel behandelingsmethodieken zijn hierop gericht, zoals de methodes die afgeleid zijn van het 12-stappenmodel van Al- coholics Anonymous – maar is dat terecht? De oorzaak van seksverslaving is onderzocht door onder anderen Goe- de (2003), Carnes (1989) en van Zessen (1995). Daarbij is seksversla- ving vaak gelinkt aan verslavingen door pijn uit het verleden. Carnes beschrijft dat seksverslaving een ziekte is die ontstaat als overlevings- strategie bij kinderen die misbruikt, mishandeld of verwaarloosd zijn, of die op een andere wijze zijn grootgebracht die niet aansluit bij de natuurlijke behoeften van een kind. Uit een al wat ouder onderzoek van Carnes (1989) blijkt ook dat 81% van de seksverslaafden als kind seksueel misbruikt is, 72% fysiek en 97% emotioneel. Predisponerend, oftewel bevorderend voor de aanleg voor een vol- wassen seksverslaving, waren in het onderzoek van Van Zessen (1995) onder andere: • een emotioneel koud gezin; • een angstige of vermijdende hechting; • emotionele verwaarlozing of geweld (traumatische ervaring in de kindertijd);
Samenkomen voor deze zielsoplossingen zal jullie dienen.  Waar jullie weerstand bieden, is het een weerspiegeling van de dualiteit die jullie in je eigen leven en het collectieve bewustzijn hebben vastgehouden.  Dit zal een van de laatste jaren zijn die de dualiteit op een directe manier uitdagen. Dit is sinds 2004 een grotere focus geworden.
De Swiss Emblem waterflessen zijn gemaakt van een stuk kwalitatief hoogwaardig aluminium. Door het gebruik van dit materiaal heeft Sigg gezorgd voor een erg lichte waterfles die extreem sterk is. Door de combinatie van robuustheid, maar toch licht, is deze waterfles ideaal om te gebruiken in zwaardere omstandigheden zoals bijvoorbeeld survivallen o
Als je denkt dat je als Indo gitarist het wel effe doet, dan bega je een enorme blunder, want dit circuit vergt wel effe een ander manier van spelen. Techniek heeft weinig te maken met het inleven in de soort van muziek. Je kunt het afraffelen, maar het spelen zoals het eigenlijk structuur is, dat valt tegen. De rockabilly muziekstijl vergt effe een andere aanpak en solostijl.
Wanneer onze Belgische en Europese politici het over de toekomst hebben, over “onze kinderen en kleinkinderen” waarmee clichématig wordt geschermd, dan haalt de grote meerderheid uitsluitend de opwarming van de aarde aan. De pogingen tot beperking van de CO2-uitstoot die de op til zijnde klimaatveranderingen (al of niet veroorzaakt door de mens) moeten tegengaan plus de consequenties ervan voor de leefbaarheid van de planeet op korte en vooral lange termijn, worden alhier op Europees niveau aangepakt. Die gevolgen zijn vandaag nog niet echt aan de orde, op een toename van stormen en orkanen na, maar zullen zich vooral na 2030 of 2050 laten voelen. De global warming zal zijn hevigste gevolgen vertonen in de 2de helft van onze eeuw. Als er al opwarming zal zijn; misschien is de opwarming niet door de mens veroorzaakt en koelt de boel misschien volgens een cyclische regelmaat ondertussen weer af. Maar de zaak van het klimaatscepticisme laten we hier aan ons voorbijgaan. Omtrent opwarming van de aarde is ongeveer alles gezegd en de kwestie is gemeengoed is geworden, ook bij “de man in de straat” (een seksistische uitdrukking, dat zal me hier en daar zeker worden verweten).
‘Ik heb het geschreven kort nadat je …’ begon Dan schudde hij zijn hoofd. ‘Het spijt me, ik wil het er niet meer over hebben.’ Hij liep weg, zijn handen diep in zijn vestzakken gepropt. Zonder afscheid te nemen en zonder om te kijken.
Een regering die deze argumenten serieus neemt zou de hindernissen van het economisch vermogen als overwonnen kunnen beschouwen door het toekennen van subsidies voor mensen die de orde respekteren ongeacht hun soort van materiële arbeid (zolang ze zich er niet voor schamen). Subsidies zijn vormen van bekrachtiging . Een regering zou dus moeten weten naar welk idee van gedragswetenschap men betrokken is op het effectief zijn in het opbouwen van een samenleving en orde die voor die allen zou bevredigen. Onrecht in dezen kan worden aangetroffen in onwetendheid en negatief denken van b.v. leiders gevangen in de strikken van van het ‘niet-dit’ denken van materiële gebondenheid. Op deze manier kan men zelfs de kulturele identiteitscrises en depressies van de verloren idealen te boven komen door ontspanning en vermaak. Zoals allen weten: genezen van een trauma is een psychologische zaak. Goede psychologie, slechte psychologie, eenmaal gedaan is het verstaan.. 
Op de kaart staan initiatieven van 24 Europese landen met een link naar de projectwebsites, details van de interventies en informatie over de doelgroepen. De nadruk ligt op volwas-senen, waaronder de achterstands- en lage inkomensgroepen. De nieuwe atlas maakt deel uit van het SPOTLIGHT project, een door de EU gesubsi dieerd programma (drie miljoen euro uit het FP7 programma). Coördinator is het VU Medisch Centrum in Amsterdam, de data zijn verzameld door de Universiteit Maastricht en Bergen University (Noorwegen).
Voorheen konden de Grieken (althans de vrije min of meer “aristocratische” burgers, zij dus die wapens mochten dragen) zich ego-zorgeloos verliezen in het beheer van hun polis. Een mens was een “zo-on politicon”, een “politiek dier”. Maar met de machtsovername door de “Macedoniërs” was het uit met deze dagvullende bezigheid. Wat nu? Het is in deze periode dat de Oudgriekse filosofie geleidelijk (maar in onze geschiedenisboeken abrupt) een fundamentele wending maakte. Filosofie werd van bespiegelingen over de “aard der dingen” een zaak van geneeskunde en therapie (voor een magistrale behandeling, zie Martha Nussbaum “The Therapy of Desire: Theory and Practice in Hellenistic Ethics”, Princeton NJ, Princeton University Press, 1994). We (wij, de hedendaagse Westerlingen) associëren deze nieuwe filosofie klassiek met Epicurus, de stoïcijnen van Zeno (die van Kition, niet die eerdere van Elea met zijn paradoxen) en de cynici van Diogenes de Hond. Deze lieden gingen zich onledig houden met wat we nu “welzijn (vs. welvaart)” zouden noemen. Ze “plooiden zich terug op zichzelf”. Niet dat ze solitair levende, asociale egoïsten of asceten gingen worden. De “zelfzorg” was hoe dan ook een zaak die in gemeenschap bedreven werd, het was geen affaire van een reeks cavaliers seuls of egotrippers. En zeker was het geen narcisme. Het was zaak je alleen over te geven aan “engagementen” waar je zelf controle over had en waar je niet per definitie afhankelijk was van anderen, van aan je wil ontsnappende externe factoren (zoals het geval is voor bv. status of rijkdom) of van de overheid of de “Staat”. In deze context was het minstens interessant “jezelf te kennen”.
Toen braken ze de mistbank uit, en in het volle zonlicht ontrolde het windmolenveld zich voor hen. Kim floot en hij liet het gas los. Sals mond viel open. De boeg zonk terug in het water; de dinghy deinde en danste.
Dan zit jij verkeerd. Het is inderdaad voor de meeste mensen onmogelijk om gelukkig te worden van alleen bezit. Maar ze heeft naast bezit ook nog vriendschap, kijk maar naar jezelf. Daarnaast wordt niet iedereen gelukkig van hetzelfde, mensen die alleen bezit nodig hebben om gelukkig te zijn bestaan ook, maar dat zijn grote uitzonderingen.
Lieven greep haar pols vast. ‘Kom, we moeten hier weg.’ Hij trok haar dieper de tunnel in. Met hun hoofd­lampjes als gids ontweken ze de troep op de grond. Ze moesten snel zijn, want de opzichter was van het platform gekropen en had de achtervolging inge­zet. Zijn lichtbundel schoot alle kanten uit. Zijn zware passen weergalmden tussen de betonnen muren. Hij schreeuwde iets, maar zijn woorden klonken als één langgerekte echo.
‘Nu toch niet zeg, hee,’ Willem begon de stukken rundvlees uit de bak van de molen te halen. Berend zuchtte en voelde aan de stekker, die stevig in het stopcontact zat. ‘Tis niet de stekker,’ zei hij.
Anders wordt het wanneer de nu in talloze drommen in de Randstad aanwezige moslims aan het rellen slaan, want die zijn volkomen in staat om een Kalachnikow op een ME peleton leeg te sproeien, want Allah is groot en de ongelovige zionisten moeten dood.
Willem deed een stap achteruit zodat de man de slage­rij kon verlaten. Hij knikte vriendelijk, maar de man zette zijn kraag op en mopperde dat ze de slagerij niet open moesten doen als er niemand was om hem te helpen. Willem keek de man verward na en liep naar binnen. Het belletje rinkelde. Er stond niemand achter de toonbank en hij hoorde geen geluid vanuit de keuken of het slachthok.
Dit Survival Kit biedt Roll-on oplossingen voor het dagelijks leven.Voelt u de druk? Kan u niet ontspennen? Wilt u meer energie?Deze handige kit zal u helpen de dagelijkse ups en downs te overleven.Bevat de De-Stress, Sleep & Energise Aromatherapie Roller Balls
Eerder onderzochten wij dat muziek maken goed is voor je brein. Vervolgens vroegen wij ons af hoe verslavend het maken van muziek eigenlijk is. Het logische vervolg is om te onderzoeken hoe erg verslaafd jijzelf eigenlijk bent. Ben je een gematigde muzikant, een excellerende artiest, een ware muziek maniak of een music addict to the max?
Heel even vertrok Roberts gelaat, maar direct keerde zijn glimlach terug. ‘Om jou een aanbod te doen.’ Hij boog zich naar me toe, dichter dan ik comfortabel vond. Al wist ik dat wat ik zag geen werkelijkheid was, toch meende ik zijn adem in mijn gezicht te voelen. ‘Ik kan van jou de rijkste man ter wereld maken.’
Een ander punt ter herinnering is dat vasten alleen maar één bepaald soort voedsel kan betreffen voor een bepaalde periode. Naar de natuur heeft de menselijke kultuur m.b.v. religieuze regulatie perioden van vasten ontwikkeld aan het eind van de winter eenvoudig om op beschaafde wijze om te kunnen gaan met een krimpende voedselvoorraad. Met de kracht van de konditionering aan de tijd kon dit aarden als een gepaste gezondheidsstrategie voor de waakzaamheid van het lichaam (en de religieuze geest) door onthouding hoewel er geen echte voedseltekorten meer zijn aan het einde van de winter.. Geen vlees eten op vrijdagen en geen plantaardig eiwit eten op de elfde dag na de volle en nieuwe maan zijn andere voorbeelden van vastenstrategieën die meer bekend staan om hun konditionering dan om hun oorspronkelijke bedoeling van het alert maken van het lichaam. Men kan vasten, niet zozeer terwille van het lichaam, maar voor de geest van de Tijd als uitdrukking van God en de Ziel. Geen vlees op vrijdag vormt een ondersteuning van de romeinse juliaans-gregoriaanse kalender terwijl vasten van bonen en granen een meditatie vormt op de regelmaat van de maan. Deze perioden van vasten mogen worden vergeten als eenmaal de orde van de tijd en het dieet een verdere regulatie van het vasten overbodig maakt.
‘Niets, mevrouw,’ zei Gaetan haastig. Hij probeerde op een sussende toon te spreken, maar leek al even geschrokken als Samuel van de vijan­dige blik van de vrouw. ‘We dachten alleen dat Erwin misschien toch geen eersteling is, dat hij onzeker is over wat hem overkomt. We willen hem gewoon helpen.’
Buiten in de dorpsstraat vloeit sepia als een dreigende schaduw over de gevels. Ik ren naar huis door straten die met de seconde vernauwen. Voorbijgangers staren me vernietigend aan en de winkelpuien zelf buigen zich naar voren om hun uithangborden tegen me aan te zwiepen. Alsof niet alleen de stugge dorpelingen, maar het dorp zelf weet wat we gedaan hebben en ons ervoor haat.
Coen Stehouwer geniet bekendheid vanwege zijn hypothese dat een haperende microcirculatie leidt tot ziekten zoals diabetes. Tien jaar geleden ontmoette hij vooral veel scepsis, nu bestaat er meer en meer consensus over deze theorie. Stehouwer vertelt over zijn onderzoek en de vooruitgang van de behandeling van diabetes type 2.
Cullmann Panama Action 100. Type etui: Compacte behuizing, Merkcompatibiliteit: Universeel, Waterdicht, Kleur van het product: Zwart- Robust strong padding provides optimal safety for the equipment;- Flexibly adjustable interior arrangement;- Stable, length-adjustable shoulder strap with shoulder padding;- Extremely durable, water-re
Een dubbele standaard hebben is de corruptie van de liefde. Het ruïneert het vertrouwen en kweekt konflikten. De verleiding van de sex is jezelf er superieur mee te achten. Men kan er de Hoogste Persoonlijkheid in vinden en dat is de reden waarom zoveel mensen denken dat er geen verschil is tussen sex en liefde. Ongereguleerde sex echter wordt lust genoemd. Het voelt precies als echte liefde maar werpt een schaduw van misbruik, verwaarlozing, neergang, eenzaamheid en misère. Het kan worden vergeleken met de manier waarop men met geld omgaat. De lust van het geld is het naar eigen idee uit te geven en de liefde van het geld is het te doen op een gereguleerde manier. Ongereguleerd geld uitgeven resulteert in een budgettair tekort dat aanleiding geeft tot allerlei moeilijkheden er gewoonlijk toe leidend dat men geld gaat lenen en verdere miserabele complicaties. De profiteur wordt schuldig, verschuldigd en een slaaf van de arbeid zijnd daar hij meer uitgevend dan hij zich kan veroorloven. Op de andere manier je van sex onthouden en er heiligheid en geluk van verwachten kan worden vergeleken met het gelijksoortige bijgeloof dat geld sparen en op een berg van goud zitten alle macht en geluk in de wereld zou geven. Het is de tegenhanger van misbruik en werkt als een spiegelbeeld: het is een ander soort van verwaarlozing, misbruik, misère en eenzaamheid. Religie verklaart dat de rijkdom het grootste obstakel voor de hemel is. De politiek die op jacht is naar accumulaties van geld verklaart het een burgerlijke zonde om kapitaal te onttrekken aan de economie. Geld dat niet wordt uitgegeven is geld dat niet beheerst wordt en het investeren enkel op de waarde van kapitaalgoederen speculerend in plaats van het algemeen ondersteunen van de ‘s mensen aktiviteiten voor het goede doel, is de dood van de samenleving en het recht. Psychologisch is geld als het bloed in het lichaam: het behoeft een goede circulatie om alle weefsels te voorzien. Het hart, of de bank, moet het rond pompen zoveel als maar nodig is, afhankelijk van het seizoen of arousal-nivo van het lichaam of de samenleving. Dit betekent echter niet dat geld sparen of abstineren een soort van verraad zou zijn aan het ware zelf op zich. Sexuele abstinentie drijft de energie naar hogere nivo’s in geval van gepaste sublimatie terwijl het naar behoren sparen van geld de macht geeft te oordelen en te handelen op een economisch meer ontwikkeld nivo. Duidelijk is het moeilijk om het wetenschappelijke, politieke aspekt van het onttrekken van energie of geld te scheiden van het politieke motief.
Een paar dagen voor Kerst is het koor van de Nurses Training School op alle afdelingen langs geweest en heeft overal ook uitgebreid kerstliederen gezongen en heeft ook iedere patiënt een cadeautje gegeven: Heel practisch: een fles frisdrank en een rol WC papier.
Drie uur lang groef ze ongestoord door oude boeken en verfriste ze haar herinneringen van technische schakelingen, technische beschrijvingen, praktische beschrij­vingen voor gebruik. Niets dat ook maar een hint bevatte naar de manieren waarop ze een com­puter zoals die van Yuun Kuhalin kon laten samen­werken met de fabriek onder het Paleis. Ze nam twee uur de tijd om door de deprimerende verslagen over de Tweede Val en de daaropvolgende Opruiming te gaan, opnieuw te lezen over de gruwelen die gepro­duceerd waren, in de hoop iets nieuws te vinden.
De sneeuw was op de meeste plekken gesmolten en alleen op de plekken waar de wind het had opgeblazen lagen nog zielige hoopjes ijs. Het betekende ook dat de grond modderig was en dat bemoeilijkte het lopen.
Merkwaardig dus dat net socialisten en sociaaldemocraten, en zelfs de resterende communisten, nog amper van een toekomstbeeld vertrekken, toch zeker niet wanneer ze zich tot “de mensen” richten. De socialistische dromen kwamen op het volgende neer: staatseigendom of staatsbeheer van de hefbomen van de economie; algemeen stemrecht; arbeidsduurverkorting met redelijke arbeidsvoorwaarden en -condities plus billijke lonen en effectieve beveiliging tegen arbeidsongevallen en een jaarlijkse vakantieperiode; geringe maar eveneens als billijk ervaren inkomensongelijkheid; gelijke toegang tot de geproduceerde goederen en diensten; oprichting van sportverenigingen en bouw van bibliotheken in het kader van zelfstudie en van de vrijetijdsbesteding; democratische controle over de verkozen mandatarissen, parlementairen en regeringsleden. Naast deze zogenaamde etatistische strekking stond een semi-anarchistische die de nadruk legde op coöperatieven waar de werknemers direct zeggenschap hadden over hun arbeidsvoorwaarden via arbeiderscontrole of zelfbeheer. Deze twee strekkingen waren niet onverzoenbaar: de Staat kon coöperatieve bedrijven financieel ondersteunen en stimuleren. De communisten daarentegen droomden van een paradijs op aarde maar waar ze geen concreet beeld over hadden tenzij een visioen van Marx & Engels in hun jonge jaren (1): “… vandaag dit en morgen dat te doen, ’s morgens te jagen, ‘s middags te vissen, ’s avonds veeteelt te bedrijven en na het eten de kritiek te beoefenen, al naar gelang ik verkies zonder ooit jager, visser, herder of criticus te worden”.
De bio-psychiatrie stelt voor om fysieke tekortkoming als de oorzaak van de mentale ontsporing aan te nemen. B.v. bij manisch-depressieven kunnen afwijkingen worden opgemerkt in het chemisch evenwicht van de hersensubstanties (neurotransmitters). Niettemin zal de normale wetenschapper zeggen dat alle causale verklaring afhangt van het paradigma., de theorie die als verklaring dient voor een praktijk. Zo kan de bio-psychiater het bij het juiste eind hebben, kan hij zich vergissen of kan hij slechts een halve waarheid koesteren die praktisch is in zijn medische betrokkenheid van verschaffing van medicijnen bij wijze van therapie. Postmoderne benaderingen zullen het belang benadrukken van interdisciplinair teamwerk in de behandeling van manische afwijkingen en andere psychiatrie. Het betreft niet alleen maar psychologie aangezien het de grenzen overschrijdt van wat geestelijk gezond en veilig is. Niettemin is de psychologische oorzaak, het psychologisch uitgaan van gezondheid en zelfverantwoordelijkheid belangrijk. Soms is het de enige uitweg uit de moeilijkheden het idee te verdedigen dat de manicus een speciaal geval van geestelijk gezond zijn vertegenwoordigt en alleen tot een einde kan komen als de persoon zijn doel zelfverantwoordelijk inziet. Het is alsof men in de rechtszaal zit: de psychiater is de aanklager die de persoon ervan beschuldigt een patiënt te zijn die anderen en zichzelf in gevaar brengt. De psycholoog voert de verdediging die moet aantonen dat de speciale vorm van gedrag binnen de normale grenzen ligt en zelfs van belang is voor anderen en hemzelf. Het probleem bevindt zich op het vlak van het beoordelingsvermogen; wie moet er als rechter beslissen; of amerikaans: waar is de jury die zal beslissen over schuld en onschuld? In feite is er een formele orde nodig die de verdediging voert in het belang van de ziel. Van deze orde kan het duidelijk zijn wat onwaar is en verraad, egoïsme en bezitsdrang. Van deze orde kan begrepen worden waarom er een afwijking optreedt en hoe die kan worden vergeven. Manie bij voorbeeld wordt in het theater toegestaan terwijl privé een dergelijke vertoning niet kan worden getolereerd. Doorslaggevend is de trouw aan een script daar het script de grenzen vastlegt. Op dezelfde manier kunnen manische buien in een menselijk leven worden getolereerd als er een garantie is van trouw aan een orde vastgelegd in voorschriften. Bij voorbeeld soldaten ten tijde van oorlog kunnen compleet manisch zijn voor het heil van een overwinning totdat ze hun superieuren ongehoorzaam zijn. Alleen dan zijn ze plotseling potentiële criminelen die eventueel ter plekke moeten worden geëxecuteerd. Concluderend is het van belang dat jezelf bevinden in een staat van uitbundigheid, opgewektheid, overlopend van inspiratie, met energie en richting gevend etc., men in dergelijke gevallen zich altijd moet verzekeren van de motieven van de aktie die door overeenstemming ondubbelzinnig helder en gefixeerd moeten zijn. Anders zal met het laatste de sociale kontrole verloren gaan en zal men gedwongen zijn de toevlucht te nemen tot minder wenselijke kontrolemaatregelen die aan de gerijpte optie van degene die afwijkt voorbijgaan. Hieruit volgt het belang van een expliciet begrip van formele sociale orde die de limieten van de kontrole vastlegt. Vroeg of laat zal iedere persoon moeten ervaren wanneer ‘de wil van God’ of de werkelijkheid van de sociale kontrole in dienst van de ziel de claim van de onafhankelijkheid en rijpheid zal overtreffen. Een gebrek aan formele orde zal resulteren in een overmaat aan afwijkend gedrag: misdaad, waanzin en corruptie. Om het recht in dezen te behartigen staat gelijk aan toewijding tot een formeel begrip van orde dat het motief onder woorden zal brengen, de handelwijze en de kontrolerende sancties. Zoals gesteld vindt er positieve sanctionering plaats bij inwijdingsceremoniën, speciale onderscheidingen en geldelijke beloning in de vorm van betalingen of andere voordelen (privileges, aandacht, vrijheid, etc.). Normaal geschiedt negatief sanctioneren middels het achterwege laten van positieve sankties of zelfs wettelijk bepaalde straf. Al dit tesamen zal de persoonlijke motieven zuiveren en de samenleving zekeren tegen de schade van individuele manie en andere afwijkingen. 
Ik ken helaas weinig socialisten die vooruitziend zijn en nu reeds klaar staan om de 2de proactieve optie voor te bereiden. En dat met een positieve maar nuchtere kijk op een toekomst die ons hoe dan ook te wachten staat. Socialisten die de ganse kwestie terdege ernstig nemen en die beseffen dat misère mensen eerder doet opteren voor extreemrechtse en zelfs (neo)fascistische groepen of partijen. Dat soort reacties van bedreigde of aan lager wal geraakte mensen komt me zo logisch voor dat ik niet begrijp dat socialistische politici ervan overtuigd waren dat mensen als gevolg van de crisis van 2008 “socialist” zouden worden. Waarom zouden ze? De ganse geschiedenis van de 20ste eeuw (en later) levert voldoende bewijs en veel voorbeelden dat het rechtse extremisten zijn die garen spinnen bij torenhoge werkloosheid of relatieve of absolute daling van de lonen.
Darwin propageerde rond 1860 de manische idee dat de mens van lagere diersoorten afstamde, en niet (zoals de goegemeente tot  dan toe aannam) van God, die vanzelfsprekend niet in vraag kon worden gesteld, niet op zijn doen en laten kon aangesproken worden. Sindsdien is het een hels heen en weer geweest van koortsachtig zoeken naar tastbare verschijningsvormen van de Eerste Mens (versus de romanficties in schunnige boeken zoals de toen populaire maar half op de “index” staande Bijbel, met al zijn harde porno). En een zoeken naar “missing links” tussen u en ik aan de ene kant en bavianen, gorilla’s en chimpansees aan de andere kant. De Mens is ondertussen al honderden keren op een eerlijke, faire manier gevonden maar is ook al even veel keer door fraudeurs in elkaar geknutseld met wat klei en ongebluste kalk.
Er zijn een aantal overlevingskits op de markt die klaar voor gebruik zijn. En veel van die kits zijn zeer goed bedacht, spijtig genoeg is er ook een deel die een puur commercieel doeleinde hebben. Het onderscheid tussen deze kits maken is niet altijd evident. Nochtans vind ik het interessant om deze toch even in detail te bekijken om ideeën op te doen voor je eigen kit. Experten hebben dikwijls lang nagedacht over welke onderdelen toe te voegen in overlevingskits. Hun kennis over het onderwerp mag dus zeker niet verwaarloosd worden. Er bestaat een Amerikaanse site: http://www.equipped.com dat een overzicht geeft van een groot aantal commerciële kits die er wereldwijd bestaan.
Dit zal je op meer eenheid voorbereiden, met onderlinge afhankelijkheid, geen mede-afhankelijkheid.  Verbinden, delen, geven en ontvangen waar beiden vrije individuen zijn.  Gehechtheid, anderzijds, is gebaseerd op de agenda van narcisme/zelfzucht.  Dit houdt geen rekening met beide personen of beide kanten/behoeften.
13. 11 Figuur 3: samenvatting definities partners. Een aantal definities die partners gaven (zie bijlage 2 voor meer defini- ties): “Het gedrag was problematisch omdat zijn hele gedrag en emotionele wereld erop was gericht zonder dat hij dit kon stoppen. Liegen, mas- turberen en buitenechtelijke relatie(s). Veranderde uiting van zijn emo- ties en zijn seksualiteit met mij. Ik was de man kwijt waarmee ik was getrouwd.” “Wanneer hij een blijkbaar onweerstaanbare drang heeft om dit ge- drag te beleven en hij niet aarzelt om hiervoor leugens en uitvluchten te verzinnen.” “Als het de seksualiteit en intimiteit verstoord. Maar ook (stiekeme) zelfbevrediging is heel kwetsend en vernederend. Seksualiteit is een intiem bindmiddel tussen man en vrouw en alles wat daar tussen komt heeft hoe dan ook een effect”. “Als het de relatie met het gezin/partner negatief beïnvloedt, min- der/geen aandacht meer voor gezinsactiviteiten vanwege de constante hunkering naar porno/daten/fysieke contacten etc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *