“nette overlevingsuitrusting uitrusting voor overlevingsjager”

We kunnen dit bijvoorbeeld toepassen op de discussie rond de eindeloopbaanproblematiek. De regering Verhofstadt II [we zijn in sept. 2005; het zgn. Generatiepact werd pas in oktober 2005 door de regering Verhofstadt II aan het Parlement voorgesteld] poogt in zijn aanpak van die kwestie de werknemers met financiële stimuli ertoe aan te zetten hun pensioen uit te stellen en langer te werken. In principe moeten we echter stellen dat de modale werknemer er niet zozeer op uit is steeds meer te verdienen dan wel een billijk loon te krijgen, een loon dat in verhouding staat tot de geleverde inspanningen. De modale werknemer is niet voortdurend op zoek naar jobs waar hij of zij iets meer zou kunnen verdienen. We kunnen dan ook stellen dat voor veel oudere werknemers het pensioen een billijke beloning is voor het feit dat ze dertig à veertig jaar het beste van zichzelf hebben gegeven. Bovendien hebben oudere werknemers weinig reden om de ruil tussen meer verdienen (of een ietwat hoger pensioen) en langer werken te aanvaarden: zij moeten geen huis meer afbetalen, hun kinderen zijn afgestudeerd en ondertussen gesettled. En vooral heeft de nieuwe moderne en postmoderne cultuur bij hen verlangens opgewekt om met hun pensionering eindelijk ook voluit van het leven te genieten, zelf hun dag in te vullen, wat te ‘consumeren’, enzovoort. Mogelijk zal de economie met de loopbaanverlenging wat ze wint aan de productiezijde verliezen aan de consumptiezijde. Het zijn maar een paar algemene argumenten tegen een loopbaanverlenging: er zijn er meer concrete, nl. dat heel wat oudere werknemers verplicht zullen worden precaire jobs te aanvaarden. Of de modale werknemer zal ingaan op de regeringsuitnodiging om in ruil voor financiële incentives een paar jaar langer te werken zal moeten blijken. Misschien zullen heel wat werknemers de uitnodiging aanvaarden, maar zullen ze gelukkiger zijn, m.a.w. zullen hun prioritaire maar onderdrukte verlangens en doelstellingen om meer van het leven te genieten en bevrijd te zijn van de werkstress, voldaan zijn? In Zweden lijkt de drastische hervorming van het pensioenstelsel tot een enorme toename van het ziekteverzuim bij oudere werknemers te hebben geleid. De mensen vinden daar dus in de (al of niet gefakete) ziekte een uitweg om aan het werken te ontsnappen en zo toch hun zin te krijgen.
Naar het westen strekten de restanten van Delft zich uit in het stervende duister van de ochtend. Even stelde hij zich voor dat hij de windmolens kon zien waarmee dit alles was begonnen, voorbij de stad, over de velden en achter de duinen.
Er zijn een aantal overlevingskits op de markt die klaar voor gebruik zijn. En veel van die kits zijn zeer goed bedacht, spijtig genoeg is er ook een deel die een puur commercieel doeleinde hebben. Het onderscheid tussen deze kits maken is niet altijd evident. Nochtans vind ik het interessant om deze toch even in detail te bekijken om ideeën op te doen voor je eigen kit. Experten hebben dikwijls lang nagedacht over welke onderdelen toe te voegen in overlevingskits. Hun kennis over het onderwerp mag dus zeker niet verwaarloosd worden. Er bestaat een Amerikaanse site: http://www.equipped.com dat een overzicht geeft van een groot aantal commerciële kits die er wereldwijd bestaan.
Patiëntjes van MMC maakten samen met patissier Robèrt van Beckhoven een verjaardagstaart. De gevalideerde meting en rapportage richt zich op het dagelijks leven, zoals de mate van mobiliteit of de mate waarin een patiënt in staat is om voor zichzelf te zorgen.
Naast me begonnen de ratten zich ook overal te krabben, alsof ik hen met een instant-luizenplaag had aangestoken. Het was me wat met al dat zand. Het leidde tot een pak gedans met een zekere cadans. De cadans van ik-wil-niet-stoppen-maar-ik-zou-eigenlijk-wel-moeten.
Het beeldmateriaal dat moet beoordeeld worden door de twee kandidaten of “gasten” én door ons als kijkers thuis, is veel boeiender en gevarieerder dan de saaie vragen die een quizmaster doorgaans in een monotone en voorspelbare reeks afvuurt. De antwoordmogelijkheden bij elk onderdeel zijn telkens anders, heel wat diverser en frisser dan het simpele “ja of nee” of “waar of niet waar” van een ordinaire tv-quiz. Het ganse gebeuren oogt ook veel realistischer dan de burleske gebaren en de gekmakende totentrekkerij van Wauters vs. Waes. Kortom: het volgen van de oorlog via “Charles & Michel tegen de Kleine & Grote Mongolen” vraagt van ons kijkers toch een minimale inspanning. Maar geen bijzondere geschooldheid of gespecialiseerde voorkennis. Vandaar het enorme succes van het nieuwe infotainment-programma bij jong en oud, arm en rijk, vrouw en man, (werkloze) bouwvakker en bankier, ongeschoolde en universiteitsprofessor. Iedereen kan gelijkmatig en met gelijke kansen deelnemen. Mits je jezelf dus die kleine inspanning getroost. En dat doet gans kijkend Vlaanderen, neemt u het maar van me aan!
Het stoten van het hoofd van de piloot tijdens de noodlanding, het achterover hellen van de stoel van de piloot waardoor de passagier daarachter bekneld werd, alsmede de door de passagiers geuite problemen over de reddingsvesten waren reden voor nader onderzoek naar de overlevingsaspecten. onderzoeksraad.nl
Depressie. Het kan zijn dat de uiterlijke wereld niet overeenkomt met de Nieuwe, hoger vibrationele jij. Het voelt niet zo goed aan daarbuiten. Je verliest ook lagere, duistere energieën en je “doorziet” hen. Hou vol!
De resterende hoeveelheid noodzakelijke arbeid wordt gelijkmatig verdeeld onder de totale bevolking. Hetzelfde moet gelden voor taken die vooralsnog niet geautomatiseerd kunnen worden. Het staat uiteraard iedereen geheel vrij om arbeidsvreugde te zoeken en te vinden in niet-noodzakelijke taken.
Als ik de cabine uitstap, springen de lichten niet aan. Bij het opknappen van het lab heeft het team gekozen voor bewegingssensors, omdat die makkelijker te ver­zegelen waren dan gewone schakelaars. Toen ik de duisternis net voor het eerst opmerkte, was mijn aan­name dat Sal gewoon langer dan tien minuten weg was. Maar de chaos, en de weigering van de lampen om nu aan te springen, en, zoals ik nu zie, het feit dat zowel de binnen- als de buitendeur van de luchtsluis open zijn, en…
Hoe dan ook, waarom in godsnaam schrijven? Beter een film maken of een wervelende multimediale show on stage zetten, in samenwerking met Francesca Vanthielen of één van haar 10 dwergen. We leven immers in een tijd waarin “één beeld meer zou zeggen dan 1000 woorden”. Een idiote visie maar voor wie erin gelooft is het hoe dan ook een verheven en diepzinnige waarheid. Wereldvreemdheid is het om je adem te gebruiken voor het schrijven van lange teksten, vol logisch samenhangende argumenten. Pure domheid om je verstand te gebruiken en je inzicht in zekere toestanden te verfijnen, wanneer er alleen vraag is naar simplistische “beelden” voor het Goede Doel. Domheid plus uiting van een empathieloze “asociale persoonlijkheid”, kortom platte “psychopathie”.
‘Ach, mag hij wel zo’n stukje worst?’ vroeg de oudere meneer, terwijl hij over de toonbank naar de gekookte worst reikte die daar nog in stukken op de snijplank lag. Berend wilde hem tegenhouden maar de man had het vlees al gepakt en gooide het naar de hond, die het behendig opving. Het werd, met een korte, afgekapte kreet, in één keer weggehapt.
De Eenling Je bent de Alleen? enige niet FREE krant/reageer op www.de-eenling.nl Kvk 334183704 nr. 1 september oktober Eenzaamheid is een zelf vergrotende kracht Wat kunnen jongeren doen om een- zaamheid te bestrijden? Social media en internet kunnen zowel een zegen als een probleem zijn. Het is een voordeel Vind je me zielig om zo met vrienden en geliefden op omdat ik alleen ben? lange afstand te kunnen communiceren. Wat dacht je hiervan! Maar niet als ze internet gebruiken contact hebben. persoonlijk i.p.v. Mensen presenteren een geïdealiseerde versie van zichzelf en verwachten daar een sociaal leven in te krijgen. Een dergelijk misplaatst zelfbeeld kan leiden tot sociale vereenzaming. Openheid Terwijl meditatie technieken zoals mindfulness en apps zoals head- space trendy oplossingen zijn en aangeraden worden voor geesteli- jke problemen, helpen ze niet tegen eenzaamheid, omdat ze actief aansturen om ons met onze eigen gedachten bezig te houden. “ Je bent beter af als je eerst de achterliggende redenen van de eenzaamheid probeert te door- Engeland hoofdstad eenzaamheid van Europa gronden. Wat weerhoudt jou om eruit te gaan en mensen te zien?” 38% van de Nederlandse bevolking leeft met eenzaamheid. Dat is meer dan 6 miljoen mensen. Op het werk kan het in het voordeel 8% leeft altijd in eenzaamheid. Dat betekent ook dat iedereen wel iemand kent die in eenzaam- zijn om er gewoon eerlijk over te zijn. heid leeft. Iemand van de familie of iemand die uit een sociale kring die is weggevallen. In Iemand die vanwege een depressie of Engeland bleek uit cijfers dat qua eenzaamheid Engeland de hoofdstad is van Europa is. Ze zijn geestziekte een paar maanden niet minder in staat om goede vriendschappen te sluiten dan elders in Europa. En een gemiddeld kan werken merkt hoe moeilijk het hoger percentage heeft niemand om op terug te kunnen vallen in het geval van een crisissitu- terugkomen kan zijn. Een grotere atie. Ondertussen bleek eerder dit jaar uit onderzoek in Amerika dat eenzaamheid net zo onge- openheid naar werkgever en werkne- zond is als obesitas en een zelfde oorzakelijke kans op overlijden als armoe heeft. mers kan deze drempel verlagen want In Engeland eenzaamheid onder jongeren groter anders word je op je werk ook een- zaam. Praatje maken op het werk lijkt dan onder ouderen vaak op tijd verdoen, maar ze zijn fun- damenteel in het verdragen van de gevoelsmatige en psychologisch In Engeland is eenzaamheid onder jongeren een inhaalslag gemaakt. In 2010 beweerde Enge- effecten van werkdruk. Als jij connec- land’ s gezondheidszorg al dat eenzaamheid onder jongeren erger is dan onder ouderen. Gaan ties maakt met jouw teamgenoten dan wij in Nederland dezelfde kant op? In percentages verschillen de twee leeftijd groepen vaak kan je wel stress kennen maar je bent slechts een of enkele. In Engeland heeft de groep 18-34 jaar meer zorg over zich eenzaam en niet geïsoleerd. depressief dan de ouderen. We behandelen onze menselijke Eenzaamheid onder ouderen is al een erkend probleem. Er zijn centra en initiatieven om hen te netwerk omgevingen niet als funda- helpen. Nog lang niet genoeg maar het is in ontwikkeling. De vraag is of deze activiteiten eeu- menteel in ons geestelijk welbehagen. wigheid heeft. Woordvoerder UK gezondheidszorg zegt: “ wanneer jongeren boven de 21 zijn, Het belangrijkste is om een terugker- vallen ze niet meer onder jeugdzorg. Dat is ook problematisch vanwege de relatie tussen een- ende tijd en plaats te hebben waar je zaamheid en geestziekte. Het veroorzaakt bij jongeren toenemende stress, depressie, para- zelfreflectie van jouw leven kan geven noia, bezorgdheid, verslaving, ontkenning, en is bekend als een factor bij zelfmoord.” en iemand empathie kan tonen. Om persoonlijke vaardigheden zoals empathie te ontwikkelen kan je gees- telijke hulp zoeken. “ Lucht geven aan een probleem is een probleem gedeeld en soms heb je het nodig om te kunnen praten met iemand onaf- hankelijk van jouw familie en vrien- den,” zegt adviseur werkplekken voor Fuck you.! de Britse associatie voor psychother- apie. “ Veel universiteiten bieden stu- denten gesprekken aan zowel privé als in groepen gericht op het onderw- erp eenzaamheid. Als de laatste onderzoek resultaten geloofd moeten worden dan gaat een- zaamheid de ouderen naar het graf brengen. Ouder worden betekent niet per definitie eenzamer worden. Maar het fundament moet in jong volwas- sen jaren gelegd worden zodat men op oudere leeftijd niet vereenzaamt. En daar schuilt het grote gevaar. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Wij zijn roependen in de woestijn, de meute wordt niet wakker zelfs niet als hier aanslagen worden gepleegd. Ze zullen het inkapselen en ermee gaan leren leven als iets dat onvermijdelijk bij het leven hoort. De ‘pers’ en de politiek ‘correcte’ leiders zullen hen dit dagelijks als medicijn door de strot duwen tot ze weten dat ze dit zelf hebben uitgedacht. Domheid en lafheid, uw naam is mens!
De smalle straatjes die omhoog slingeren en klimmen naar de woningen van de beter gesitu­eer­den op de top van de rots vormen een stenen laby­rint met overhellende muren. Een wirwar van benauwde kloven die splitsen en kronkelen, ze komen samen en scheiden zich weer af. De huizen hier zijn tegen en soms gedeeltelijk in de karst gebouwd, zodat niet goed meer te duiden valt waar de natuur eindigt en de bouwkunst begint. De huts­pot van bouwstijlen ademt een vergane glorie en antiquiteit uit die de Oude Wereld suggereert.
Geen enkel regelement heeft het eeuwige leven. Deze opzet schrijvend verving de ene regel de andere. Iedere opzet pretendeert absoluut en finaal te zijn, maar de waarheid is anders. De ziel moge absoluut en finaal zijn, maar zijn materiële uitdrukking is dat niet. Het is in beweging, het is onderhevig aan de werkelijkheid van de tijd (afb.) die alles verandert. Derhalve is voortdurende aanpassing aan tijd en omstandigheden noodzakelijk. Daarom worden regels steeds gebroken en geschapen, weer gebroken en opnieuw gecreëerd. Dit is vanzelfsprekend voor de integriteit van het leven en de persoon. Alles is onderhevig aan het gewetensvolle van de aanpassende zichzelf verwerkelijkende ziel. Zekerheid wordt gevonden in de eeuwige waarden van rein waarheidlievend delen en zorgen (afb.) Zo lang de mens bestaat zullen ze de basis zijn van de menselijke integriteit en zullen ze nodig zijn hoewel de interpretatie ver uiteen zal lopen. Voor altijd.
Ik haalde de foto weg van het profiel. We hadden altijd nog een back-up, de foto zat in mijn privé-foto­collectie en afgedrukt op fotopapier in mijn porte­feuille. Ik zou mij door die foto nog tot in lengte van dagen kunnen laten herinneren hoe het was, in die tijd vlak na haar geboorte, toen ze kwetsbaar in de couveuse lag en naar mij lachte.
Ik ga naar Bequerel, vind een andere job en daarna kom ik terug om met jouw vrouw onze liefde te delen en haar voorgoed van je te bevrijden, zatte smeerlap, dacht ik. Enige voldoening nestelde zich in mijn gedachten bij dat denkbeeld. Een beeld dat betrekking had op Ansalaam, mezelf, een bed en weinig kleren. Tenzij op de grond. Geen geweld, geen slagen, geen drank. Vrede. Ik zat dom voor me uit te grijnzen, tot de man die recht tegenover me zat, een ratachtige met een vuile werk­manjas, me vragend en ook een beetje waarschuwend aankeek. Ik trok snel mijn gezicht in de plooi en staarde door het raam.
Er is een eerlijke reden. Maar eerlijkheid hoort bij de wereld van de prehistorische werkelijkheid. In de lang vervlogen Middeleeuwen slaagde men er nog in wat restanten ervan te bewaren. Toen waren u en ik nog niet geboren. Bijlange niet.
Ik hou haar nog steeds tegen me aan gedrukt, maar iets in haar toon­zetting versterkt de argwaan in mijn achterhoofd. Ik ken haar te lang en te goed, we hebben te veel gepraat, om niet elke nuance van haar idioom op te pikken. Mentaal zet ik een eerste turfje.
Harrald knikte. ‘Ik had artikelen gelezen over de experi­menten met incubators en kunstmatige zwanger­schappen en ik hoopte dat het een oplossing voor ons kinderprobleem kon zijn. Ik zocht al een paar jaar naar deze plek.’
Alles. Je hebt nu ook bijna de dood van een kind veroorzaakt. De teller loopt op, doe je goed. Je kind, je man, Miranda’s kind … wat wil je nog meer op je geweten hebben? Je vergiftigt alles en iedereen om je heen, wat doe je hier nou nog? Niemand wil jou.
Niet alleen de objecten in de buitenwereld, ook het lichaam ging men als een ‘vreemd’ object waarnemen en visualiseren. Handelingen werden waargenomen en in woorden uitgedrukt. En veranderingen in de eigen lichaamstoestand werden als gemoedstoestanden en emoties benoemd. Het woord ‘vrolijk’ gaat etymologisch bijvoorbeeld terug op ‘opspringen, dansen’. ‘Blij’ (van dezelfde stam als ‘blik’) slaat op de glans in de ogen, de lichtstraal die ontspringt in de ogen van de ander en dus ook in de eigen ogen. ‘Angst’ gaat terug op een stam ‘eng’ met de betekenis ‘de keel dicht knijpen of dicht geknepen worden’. ‘Moed’ betekent ‘in beweging zijn’. ‘Woede’ verwijst naar een extatische gemoedstoestand en een razend lichaam (Latijn ‘vates’ = ‘ziener’, een ziener ging bij zijn voorspellingen altijd razend tekeer; ‘woede’ komt ook terug in de naam Wodan, de Germaanse god die in verband staat met het dodenrijk). Ook de stam en de familiegemeenschap waarvan men deel uitmaakte, krijgen hun visualisatie en hun naam: zo betekent Franken ‘de mensen die behoren tot de stamgemeenschap’ en het woord ‘volk’ moet betrekking hebben op ‘de kring van gewapende mannen binnen de omheining’, terwijl het Griekse ‘dèmos’ (volk) gelezen met worden als ‘de mensen onder wie het voedsel verdeeld wordt’ (later: het land). Uiteindelijk ging men ook zichzelf als een biologisch autonome entiteit gaan zien die anders was dan de medemensen en die dus een eigen naam kreeg, in eerste instantie niet door de betrokkene zelf, maar door de gemeenschap. Het was doordat men door de anderen als een afzonderlijk ‘voorwerp’ werd gezien, dat men ook zichzelf als een entiteit is gaan zien. Zoals een kind zichzelf als een totaliteit leert ontdekken doorheen het feit dat voortdurend naar hem gewezen wordt.
Wij willen instructeur René Bakker en DHTC bedankt voor hun geheel belangeloze bijdrage om deze training te faciliteren. Kijk voor meer informatie over Reddingsbrigade Paal 13 op http://www.paal13.com
Het boek “Het raadsel van alles wat leeft” is een fijne leidraad voor leerlingen. Wetenschappelijke theorieën worden uitgelegd aan de hand van eenvoudige, dagelijkse situaties. Zo kan je tijdens de lessen PAV gedurende het hele schooljaar telkens een stukje lezen of beluisteren, om alzo de leerlingen niet te overtroeven met de volledige evolutieleer.
It’s about people addicted to wine, junk food, television, everything “the small world” offers to poison them, while they forget their inner divine vision, the child of vision. I remember family played it like crazy in the car so I grew up with the song, of course not understanding a word of it when I was young. The singer said he wrote all his songs for God. They basically ruled the world in the 70s pretty much, like heavenly programming.
De voorbije weken zou de Mens nog maar eens ontdekt zijn. Althans volgens een bericht op de website van De Standaard van vandaag 5 maart 2015, bericht overgenomen van de Britse krant The Guardian. Dit onder de titel We zijn 400.000 jaar ouder dan we dachten en met ondertitels als ‘Eerste mens’ ontdekt en ‘We hebben een mens’, ondertitels die zonder meer tot de verbeelding en de intellectuele appetijt spreken.
TE KOOP IN DEZE KINDVRIENDELIJKE WOONWIJK BIEDEN WIJ U DIT RUIME LANDHUIS MET GARAGE TE HUUR AAN. DE WONING IS VOORZIEN VAN GEHEEL BETEGELDE GEZELLIGE DOORZON WOONKAMER MET DUBBELE OPENSLAANDE DEUREN NAAR
Zowel in de Bijbel als bij Homeros, in het bijzonder in de Ilias (de Odysseia is van een latere datum), vinden we getuigenissen van dergelijke ‘bezoeken’ van de goden aan de mensen. In de Ilias verschijnt de godin Athene aan Achilleus en zegt hem wat hij in de strijd moet doen. En wanneer visuele hallucinaties en stemmen samengaan, verschijnt de godheid doorgaans in een lichtstraal of een mistige wolk. Zo kwam Thetis tot haar zoon Achilleus en Jahwe tot Abraham en Mozes. Afhankelijk van de situatie kon een specifieke godheid worden opgeroepen zoals de moedergod, de jachtgod of de oorlogsgod. De goden werden vereenzelvigd met overleden stamfiguren die op de geschiedenis van de stam hun stempel hadden gedrukt en in die zin door de traditie werden overgedragen als idolen die de mensen raad gaven. Die adviezen waren in eerste instantie de letterlijke woorden zoals de godheid die eertijds uitgesproken had en die door de traditie al of niet vervormd van generatie op generatie werden doorgegeven. Elk kind kreeg deze woorden mee in zijn opvoeding, ongeveer zoals een moeder nu soms nog aan haar kind zegt: ‘Je grootvader zei altijd dat …’. Wist de godheid geen antwoord op een nieuwe vraag, dan werden zijn woorden min of meer aangepast zonder dat het ganse mythische bouwwerk echter in elkaar stortte. Dit aanpassen was een eerste vorm van persoonlijke mening. Wie rare dingen zei maar een oplossing bood voor bestaande technische of sociale problemen, was bezeten door een goede geest (genius, zoals in ons ‘ingenieur’); wie rare dingen zei die blijkbaar nergens op sloegen, was in de macht van een kwade geest: hij of zij werd gek verklaard en min of meer uit de gemeenschap verwijderd.
Doordat fabrieken in Frankrijk en Tsjechoslowakije op last van de bezetter tijdens de oorlog de Fi 156 hadden moeten bouwen waren de bouwtekeningen na de bevrijding nog steeds aanwezig en hebben beide landen de toestellen nog in groten getale gebouwd.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *