“nette overlevingsuitrusting metalen gear solide zombie survival”

In deze context verdampt de socialistische klemtoon op het beheersen en beheren van de economische hefbomen. Zoals zo veel linkse partijen in Europa schakelde de sp.a dan over op “identity politics”: m.a.w. het opkomen voor de rechten van “gediscrimineerde minderheden” (ondertussen is de bewuste discriminatie als feitelijk gegeven een kwestie van hoe je de zaak bekijkt). Klassiek hierbij is het trio vrouwen, holebi’s en allochtonen. Aangezien deze klemtoon amper verschilt van deze van andere partijen (liberalen, groenen, …), levert deze oriëntatie programmatorisch noch electoraal veel op. Resultaat: nog een reden voor meer traditioneel denkende mensen, waaronder heel wat industriearbeiders, om dan maar naar meer extreme partijen uit te wijken.
Hier ligt de eerste man van wie ik ooit heb gehouden, breng ik mezelf in herinneringen. Ik roep de beelden op van late avondwandelingen, die zeldzame over­gebleven fles wijn die we samen soldaat hebben gemaakt; de liefde bedrijven, zowel ruwer als meer intiem dan met alle vrouwen die ik heb bemind. Ik herinner me zijn geur, het gevoel van zijn sterke, behendige handen.
Aan de leden en vrijwilligers van muziekvereniging NLS Klaaswaal Klaaswaal, 31 augustus 2012 Betreft: NLS – Muziekmarathon 2012 Het is zover! Wij kunnen gaan beginnen met het werven van sponsors voor de
Het laadstation lag in een klein dorp, boven de enorme zonnecellen die als reusachtige zwammen uit de witte klif beneden het station staken. De dikke koperen kabels lagen verborgen in witte buizen die langs de rotswand omhoog liepen.
De soldaten dragen rode knielange jassen en vilten puntmutsen met gaten voor ogen en mond. Zwijgend en argwanend slaan ze de menigte gade, musketten in de hand, sabels aan de zij. Een omroeper declameert wat onduidelijkheden over ‘misdaden tegen het Gemenebest’. In Wurm­water zijn begrippen als rechtvaardigheid en schuld betekenisloos gewor­den. Er is nog maar één strafmaat en die wordt uitgemeten door de Bloedvuist. Als hij ten tonele verschijnt in zijn slagersschort wijkt de opdringerige menigte uiteen. Een reus van een man, de langsten onder de toeschouwers reiken nog niet tot aan zijn borst. Hij heeft een slepende tred. Hij draagt zware slegge over zijn ontblote schouders. Zijn huid is krijtbleek. Zijn overmaatse kop wordt verhuld door een juten aardappelzak, gedoopt in scharlaken verf, met twee rafelige ooggaten. Er wordt van de Bloedvuist gezegd dat hij sterk genoeg is om bloed uit een steen te knijpen. Hij schept er genoegen in om de hoofden van degenen die hem ter beschikking gesteld worden met één machtige slag plat te slaan. Slechts heel zelden heeft hij twee of meer slagen nodig. Zijn werk gedaan, verdwijnt de beul weer. De andere Roodjassen scheppen de gekliefde overblijfselen in een houten kruiwagen en voeren ze af. Er wordt gezegd dat ze de hoofdloze kadavers verbran­den in ondergrondse ovens die zo heet zijn dat zelfs de botten tot as vergaan.
De moritat-zinger besluit toch een andere plaats te zoeken om haar liederen ten gehore te brengen. Ze haalt haar juist vastgespijkerde doek weer los, rolt hem behendig op, hangt haar kleine draaiorgeltje weer aan de leren band over haar schouder en maakt zich dan uit de voeten, het kwetterende aapje in haar kielzog.
Het jaar 2011 zal weer een belangrijke opening van de Sirius vortex omvatten.  Wanneer dit gebeurt, zal het een kruis van vier kwadranten vormen.  Elk hiervan regeert het fysieke, emotionele, mentale en spirituele, dat zich voorbereidt op de opening van het zielsbewustzijn.  Deze opening zal leiden tot een versnelde fusie van deze vier lichamen.
Hoeveel Lleroh waren door haar woorden, door haar verslagen in de problemen gekomen? Hoeveel had ze, met haar afgedwongen loyaliteit, bijgedragen aan de langzame status-val van haar eigen volk in haar eigen moederland?
De ‘irrationaliteit’ slaat dus op de aangewende middelen: personalisering en emoties beletten de persoon tot een ‘optimale’ beslissing te komen en tot het gebruik van een ‘verkeerd’ middel om een doel te bereiken. Beleggers die zich emotioneel te zeer laten meeslepen door bijzondere gebeurtenissen die de aandelenmarkten kunnen beïnvloeden, zullen ‘verkeerde’ beslissingen nemen. Maar voor de testpersonen in het treinexperiment gaat de keuze niet meer tussen één of vijf doden, maar tussen één door mezelf vermoorde persoon en vijf doden als gevolg van een ongeval. Dit is geen rekenkundig probleem meer. De meeste testpersonen hebben nu niet langer één doel maar twee doelen: zoveel mogelijk levens redden én hun morele integriteit behouden. Testpersonen die zonder pardon de man van de brug afduwen, blijven blijkbaar bij het éne doel: voor hen blijft het dilemma dan ook een rekenkundig probleem en de hersendelen die geactiveerd worden, zijn deze die normaliter actief zijn bij een louter uitvoerende taak. De testpersonen die hun morele integriteit willen vrijwaren, zijn echter even ‘rationeel’ in functie van het doel dat hen voor ogen staat: zij gooien de man niet van de brug, zij willen geen moord op hun geweten hebben. Maar daar zij in de context van het experiment worstelen tussen twee doelen (levens redden; bewaren integriteit), gaan andere hersendelen die zich zogezegd met sociaal-emotionele processen inlaten, actief worden. Kortom, om uit te maken of een gedrag rationeel is moeten we niet zozeer kijken naar de middelen om een doel te bereiken, maar in de eerste plaats ons de vraag stellen: wat is het doel dat de persoon voor ogen heeft? Niet alleen kwantitatieve ‘winstmaximalisatie’ (10 euro i.p.v. 5; 1 dode i.p.v. 5), maar ook sociaal-emotionele toestanden kunnen als doel fungeren: gelukkig zijn, met rust gelaten worden, vrij zijn van schuldgevoelens, enzovoort.
ISIS is in die zin in de regeringshuizen. Het werkt door alles heen, door de dode massa. Toen het Oude Testament al haar gruwelen had volbracht kwam er een Nieuw Testament, maar het Nieuwe Testament voor de Koran moet nog komen. Het Nieuwe Testament voor de Koran is er al, voornamelijk verborgen in het hart van de mens. ISIS houdt dit testament opgesloten in Mosul. Zij bewaken de schat. De Arabische wereld heeft prachtige esoterische juwelen, die zijn buitgemaakt door rovers. Veel ervan is op te pikken in bijvoorbeeld de beroemde sprookjes serie 1001 Nacht, oftewel de Arabische Nachten. Een ander deel is op te pikken in de esoterische islam, de metaforische mythologie van de islam. Het is als proza en poezie. Het is kunst.
Wat is er fout aan om een fout te maken, dat is menselijk, maar de sfeer in partijen is zo moordend dat niemand toegeven aandurft. Van alle kanten worden messen in je gezet, met name in je rug om zo plaats te maken voor een ladderbeklimmer die de wereld gaat redden, ja zeker, zijn of haar eigen wereld! En zo hobbelen we verder, van ramp naar ramp en zijn heel kwetsbaar voor een goed georganiseerde aanval. Welkom in de nieuwe Weimar republiek!
Wat heb ik met Santiago? Ik heb geen katholieke wortels, maar ben wel erg geïnteresseerd in hoge energie. De route naar Santiago, el Camino, loopt over leylijnen, de meridiaanbanen van de aarde. Daarnaast is Galicië al duizenden jaren geleden door de Kelten ontdekt. Hier leefden hun druïden, de heilige mannen die veel wisten van hoge energie. Hun geest waart nog rond in Galicië. Hun gebruiken, die altijd in het teken stonden van vuur, water en wind, leven hier nog steeds. Men gelooft aan heksen, geesten en zielsverhuizing. De aarde is heilig. Makelaars verdienen een karig belegde boterham, want je eigen grond verkoop je nooit. Eten en drinken is de bron van hun leven. De producten die hier op tafel komen, zijn met pijn en moeite aan land of zee ontfutseld en dat geploeter verguldt de prachtige schotel met schaal- en schelpdieren of het mooie stuk vlees op je bord. De taal, meer een soort zingen, is het Galego, een mengelmoes van Spaans en Portugees. Veel X-en in de woorden, de J is X, Juan wordt Xoan, Pesces zijn Peixes en Pobo is pueblo. Als je het door hebt, wordt het makkelijk. De vriendelijkheid van alle mensen die we ontmoeten, is bijna shocking. Komt dat door leylijnen en de positieve energie?
++In je tekst maak je op heldere manier duidelijk wat je visie is. Hierin gebruik je verschillende perspectieven. Uit de verantwoording van de keuze van de trends en drijvende krachten blijkt een heldere visie op onderwijs waarbij verschillende perspectieven worden meegenomen (o.a. maatschappelijk, wetenschappelijk en economisch)
+ voldoende zou ik zeggen. Daar dit beoordeelcriterium m.i. niet echt tot een heldere invulling leidt. De trends en drijvende krachten zijn helder beschreven en onderbouwd met actuele en relevante (wetenschappelijke) literatuur
Deze holster werd veel gebruikt door de hospikken in het veld en door de officieren.  Nu de dag word deze nog wel eens gebruikt door de mensen die de kazerne bewaken zoals de NATRES (Nationale reserve) en voor rest nog heel weinig.    
62. 60 Van degenen die ‘nee’ hebben geantwoord (38) zijn tien stellen niet meer bij elkaar; anderen binnen deze groep geven aan liever samen te praten over de problematiek, en ervaren dit als voldoende. Dit doen ze of op eigen initiatief, of in de vorm van relatietherapie. Er zijn daar- naast een aantal reacties waarin aangegeven word dat het stel nog overweegt om in therapie te gaan. Er is tot slot een groep vouwen die zegt dat ze wel graag zien dat hun man in therapie gaat, maar dat de man zelf geen stappen in die richting zet. Deze vrouwen zoeken dus vooral individueel hulp. In figuur 11 is te zien in hoeverre de partner bij het hulpverleningstra- ject betrokken werd en of daar (meer) behoefte aan was. Figuur 11: betrokken bij de hulpverlening? Van de respondenten gaf er 21 %aan niet betrokken te zijn geweest bij de hulpverlening. Een deel hiervan geeft ook aan daar geen behoefte 9% 12% 25% 16% 38% Nee, ik had er ook geen behoefte aan. Nee, maar ik had wel de behoefte. Ja, en dat was toereikend. Ja, maar te weinig. Overig
23. 21 Figuur 5: schematisering wel en niet toegestane delen Het toegestane deel is de sterk ontwikkelde kant van je innerlijk ge- voelsleven die als goed ervaren wordt, oftewel het uiterlijk zichtbare gedrag. Het niet-toegestane deel is die kant die vaak onzichtbaar is, die zich echt in het innerlijk afspeelt. Dit gedeelte is vaak zwak en ongedif- ferentieerd en wordt door het individu als slecht ervaren. Er zijn echter wel gevoelens en gedachten uit het niet-toegestane deel die om uit- drukking vragen (in het schema verbeeld door de dikke pijl). Op de scheidslijn ontstaat een interne dialoog waarin veroordeling van en verzet tegen datgene wat niet toegestaan is, samenkomen. Om de interne controle te handhaven, streven de toegestane delen naar macht, status en prestige. Hiermee controleren ze niet alleen de interne en externe relaties; ze gebruiken dit ook om de gevoelens van
Ze liet het laserpistool zakken. ‘Ik wil echt bij haar blijven, Qwerty.’ Leafs stem was onvast en haar tranen klonken erin door. ‘En ja, ik vond de media aandacht leuk, ontzettend leuk. Maar ik ga sterven voor haar, voor de aarde, dan mag dat toch wel.’
Enkele tientallen meters verderop, aan boord van de Baal, zwermen de vismensen uit over het dek om naar de brand te kijken. Om aan het gewemel op het dek te ontvluchten is Tobias in het want geklauterd. Hij wordt heen en weer geschud door de wind en heeft geen droge draad meer aan zijn lijf, maar toch kan hij zijn ogen niet van het spektakel afhouden.
Marsjaar 358, sol 668, was weer een van die dagen waarop ik het leven droeg als een bokkenpruik. Ik spuwde in het stoffige zand van inter­kraterstad Euphrat. Bijna greep ik mijn staart om erin te bijten, een nare gewoonte die ik had aangenomen sinds, nou, dat wil je niet weten. Echt. Eerlijk. Er zijn nu eenmaal dingen die je niet wilt weten, snap je? Toch ga ik je op deze pagina’s het een en ander vertellen over mijn leven, of dat je nou bevalt of niet, en goh, alle planeten op een stokje, wat maakt het ook uit? Diep vanbinnen ben ik nog altijd niet meer dan een bionische eekhoorn-mijnbouwdeskundige, op zoek naar een beter leven. En voor Marsdieren die dat doen, een beter leven zoeken, is het leven automatisch een bokkenpruik, een die stinkt en waar je het chagrijn van krijgt, neem dat maar van me aan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *