“meest bruikbare overlevingsuitrusting vrouw in overlevingsuitrusting”

In onze modernere wereld is de behoefte aan een overlevingskit niet meer sociaal verantwoord, nochtans zou iedereen er baat bij hebben om terug een aantal voorwerpen op zak te hebben in geval van een ramp of een onvoorziene nood situatie.
Toen naar de afdeling, een death certificate schrijven. Ik had het nog niet geschreven of ik werd al weer bij een ander spoedgeval geroepen: iemand die nabloedde na de geboorte van een tweeling anderhalf uur eerder. Er zat geen infuus in, geen katheter, er was trouwens ineens geen katheter meer op de hele afdeling, de laatste was voor de voorgenomen sectio gebruikt. De verloskundige riep: een cervixruptuur, natuurlijk. Maar het was natuurlijk een atone nabloeding bij een door een tweelingzwangerschap uitgerekte baarmoeder. Ze was nog net niet in shock. De baarmoeder zat vol stolsels en ook heb ik nog wat placentaweefsel verwijderd, er was géén cervixruptuur. Ze kreeg Cytotec tabletten rectaal en twee zakken bloed. Ik zat wel tot halverwege de bovenarmen onder het bloed.  Uit mijn eigen voorraad maar twee katheters voor hen achtergelaten.
Het lijkt mij al voldoende om het merendeel ervan publiekelijk in het media-schandblok te zetten, met vermelding van hun misdaden, en een stuk of 20/30 van de allerergsten, die duidelijk aanwijsbaar verantwoordelijk zijn voor de islamisering en de EU, financieel volkomen kaal te plukken.
5 woensdag 18 maart 2015 Pagina 5 Nieuwe brouwmeester bij Lindeboom Neer Van links naar rechts: Jan Willem den Hartog, Theo Sonnemans en Paul Joosten NEER – Zijn naam: Jan Willem den Hartog. Een brouwmeester met ervaring. Daarmee een waardig opvolger van Lindebooms vertrouwde brouwmeester en bier-icoon Theo Sonnemans. Jan Willem is in 2000 afgestudeerd op de TU in München en gedurende de afgelopen acht en een half jaar werkzaam geweest bij de Gulpener Bierbrouwerij als brouwmeester. Requiem Gabriel Fauré HEYTHUYSEN – Op zondag 22 maart wordt in de Nicolaaskerk in Heythuysen het Requiem van Gabriel Fauré uitgevoerd. Het Requiem is Faurés bekendste langere werk. Het stuk is geschreven voor koor en orkest. In Heythuysen wordt het Requiem uitgevoerd door het projectkoor Multivocaal. Een speciaal voor deze uitvoering samengesteld koor van enthousiaste kundige zangers uit de hele regio dat onder leiding van dirigent en initiatiefnemer Vierdorpenconcert Hij was verantwoordelijk voor de bierkwaliteit, de receptuur en de technische optimalisatie van het brouw- en verpakkingsproces. Jan Willem treedt per 1 mei in dienst bij de Lindeboom Bierbrouwerij te Neer en zal op termijn de roerstok van Theo Sonnemans overnemen. Jan Willem is in de Lindeboom Brouwzaal verwelkomd bij een gezamenlijke toost met t Bier van Hier. Luc Jakobs uit Heythuysen vanaf oktober tweewekelijks repeteert. Het koor wordt bij de uitvoering ondersteund door een orkest en de solisten Katarzyna Wilk (sopraan) en Raoul Reimersdal (bariton). De kerk is vanaf uur geopend. Kaartjes kosten 10,- euro aan de deur. En in de voorverkoop 8,- euro bij Verheggen Mode, Dorpstraat 33; Wijnkoperij Storms, Dorpstraat 108; of bij Luc Jakobs via tel. (0475) / HUNSEL – De vier dorpen uit de voormalige gemeente Hunsel behouden hun jarenlange traditie. Zaterdag 21 maart vindt wederom het Vierdorpenconcert plaats. Elke deelnemende vereniging (fanfare St. Cecilia Hunsel, fanfare Ellona Ell, fanfare Concordia Ittervoort en harmonie St. Lucia Neeritter) met haar eigen muziekkeuze en stijl met als rode draad Jazz/Big Band. Locatie: Parochiezaal, Jacobusstraat 9, Hunsel, aanvang uur. Entree is gratis. Einde van de armoede begint op school NUNHEM – In juli 1967 las Mia Cox uit Roermond Maalbroekgrens een oproep in het blad Libelle om straatkinderen in India financieel te adopteren zodat ze in India naar school konden en daardoor een menswaardig bestaan opbouwen. Mia reageerde op de advertentie. Zij kreeg een brief terug van Sr. Bridgid de Mello van de Lourdes Society uit Surat in de staat Gujarat te India. Dat briefje, of nog beter gezegd die noodkreet bleek het begin te zijn van de Stichting Children Sponsorship, waarvan het secretariaat is gevestigd bij Paula en Dick Vermeer in Nunhem. Paula Vermeer, een zus van Mia Cox: Voor 25,- gulden per maand adopteerde Mia destijds een kind in India. Nu in 2015 is die bijdrage nog steeds hetzelfde namelijk 12,- euro. Mia is destijds in India geweest. Wat ze daar zag maakte zo n grote indruk dat ze bij terugkomst haar familie, vrienden en bekenden warm probeerde te maken om ook sponsor van een Indiaas kind te worden. Wilt u meer informatie over de stichting en mogelijkheid van sponsoring dan kunt u contact opnemen met Stichting Children Sponsorship: Dick Vermeer, secretaris, tel. (0475) of en: hetnet.nl; ANBI erkenning door belastingdienst nr: Lees het volledige verhaal op Paula en Dick Vermeer helpen al 40 jaar met hun Stichting onderwijs mogelijk te maken voor kansarme Indiase kinderen ROCK ITtervoort ITTERVOORT Zaterdag 28 maart vindt opnieuw ROCK ITtervoort plaats in CC de Mortel te Ittervoort. De organisatie heeft voor deze editie niemand minder dan Anneke van Giersbergen met The Gentle Storm weten te contracteren. Naast optredens in Londen, Parijs en Amsterdam komen ze ook naar Ittervoort. Speciale gast deze avond is Sylvium. De afgelopen edities had het festival een internationaal karakter door bezoekers uit veel Europese landen en zelfs uit Turkije en de Verenigde Staten. ROCK ITtervoort wordt door en voor de plaatselijke fanfare Concordia georganiseerd. De voorverkoop voor dit unieke editie van ROCK Ittervoort is inmiddels begonnen. U kunt uw kaarten bestellen bij www. therockonline of stuur een e- mail naar: Regelingen en financiën mantelzorgers Geslaagde informatie bijeenkomst Wim Gort nieuwe directeur Synthese LEUDAL – De nieuwe directeur-bestuurder van welzijnsorganisatie Synthese wordt de heer Wim Gort. Hij volgt Marcia Adams op. Zij maakte verleden jaar de overstap naar zorginstelling Dichterbij in Gennep, waar ze aan de slag is gegaan als bestuurder. De raad van toezicht van Synthese heeft voor de heer Gort gekozen vanwege zijn grote ervaring met het vak. In eerdere functies was hij verantwoordelijk voor inkoop van zorg- en welzijnsdiensten, ketenzorg en aanbestedingstrajecten. Daarnaast werkt hij in zijn huidige functie als directeur bussiness development bij de Antes Groep in Zuid-Holland nauw samen met welzijnsorganisaties in speciale arrangementen die mensen met psychische problematiek helpen meer grip LEUDAL – Samen met vrijwilligers en het steunpunt mantelzorg Leudal werd op 24 februari jl. in de Bombardon te Heythuysen een informatiebijeenkomst regelingen en financiën voor mantelzorgers Leudal georganiseerd. Ruim 45 bezoekers waren op deze avond aanwezig om te luisteren naar de heer Chris Rijks, medewerker van de Rabobank en de heer Ruben Kuijper, notaris van het notariskantoor Van Hecke en Houben en Schijns. De aandachtspunten van de heer Rijks waren: veilig bankieren en volmachten. Robin Kuijper, stelde het onderwerp levenstestament aan de orde. Lees het volledige verslag van deze avond op leudal/nieuws op hun leven te krijgen. De nieuwe directeur begint op 1 april aan zijn klus bij Synthese. De rol van directeur werd sinds oktober waargenomen door Thea Bongers. TUMMERS SERVICE CENTER: 7 DAGEN PER WEEK ECHTE SERVICE! Electro World Tummers heeft niet alleen een groot assortiment aan elektrische apparaten, maar ook een uniek Service Center in onze vestiging op het Retailpark in Roermond. Dit Service Center richt zich in zijn geheel op onder andere reparaties, ondersteuning, onderdelen, installatiematerialen, onderhoudsproducten en bekabeling. 7 dagen per week geopend online support eigen reparatiedienst telefonische support ook voor onderdelen meer dan 90 jaar kennis & ervaring Niek Filiaalleider Service Center Wij zijn pas klaar als u tevreden bent! Heeft u een technisch probleem? Wij repareren uw apparaat snel, vakkundig en met de grootste zorgvuldigheid in onze eigen reparatie-afdeling. U kunt ons ook bellen. Zelfs op zondag! Wij staan ook dan voor u klaar en doen er alles aan om een passende oplossing voor u te vinden. Onze ruim 90-jarige kennis & ervaring komt daarbij uiterst goed van pas! Zoekt u onderdelen? Daarvoor kunt u natuurlijk ook bij ons terecht. Hebben we ze niet, dan bestellen we ze! Verder hebben wij een groot assortiment aan installatiematerialen, lampen, onderhoudsproducten en bekabeling op voorraad! Kortom het Tummers Service Center is er voor u! Met vriendelijke groet, Niek ruim assortiment installatiematerialen, lampen, onderhoudsproducten en bekabeling voor de vakman en doe-het-zelver ROERMOND SCHAARBROEKERWEG 28 T IEDERE ZONDAG OPEN van uur DONDERDAG & VRIJDAG KOOPAVOND Afbeeldingen kunnen afwijken, drukfouten en wijzigingen voorbehouden.
Tevens voor verhuur van kleine en grote zalen. bv: Uw feest totaal verzorgd 50 personen voor 1300,- all-in Incl: consumpties onbeperkt(6 uur) en een koud buffet a 8,- p.p. Standaard Koud buffet: 8,- p.p.
winzip is gecodeerd geheimen elektrische boekenkast deur tablet vloerstandaard arm haarband met cyberlocks soorten miniatuur tuinen oneindige klok diy kluis samurai kostuum maken kreeft ravioli ramsay faraday zak
Met de landbouwsamenleving kunnen de mannen volgens Hrdy controle verwerven over de productiebronnen waar ook vrouwen voor hun ontwikkeling en hun reproductie afhankelijk van zijn, en pas in die context kan er van patriarchaat gesproken worden. Hier staat Hrdy dus op dezelfde lijn als de marxistische opvatting die Friedrich Engels reeds de vorige eeuw op basis van zijn lezing van het werk van antropoloog Lewis Morgan formuleerde. Het was dus niet de vrouwelijke voorkeur voor mannen met veel vermogen en bezit van hulpbronnen die er de mannen toe bracht productiemiddelen en goederen te accumuleren. De mannelijke controle over middelen bestond volgens Hrdy immers reeds bij de primaten, nl. de controle over territoriums, en deze controle gaat dus vooraf aan de vrouwelijke partnervoorkeur voor mannetjes met veel resources. Bij de primaten kan dus reeds verwacht worden dat vrouwtjes een voorkeur zullen hebben voor mannetjes die levensmiddelen controleren, maar dat impliceert geenszins dat de vrouwelijke voorkeuren verantwoordelijk zijn voor de competitie tussen mannetjes of voor de mannelijke controle over resources. De voorkeur van vrouwen voor mannen met resources is voor Hrdy een respons op een situatie waar de vrouw economisch kwetsbaarder is dan de man. De competitie tussen de mannen én de mannelijke controle over levensmiddelen zijn reeds bij de hominiden aanwezig. Zij gaan dus vooraf aan de vorming van de vrouwelijke partnervoorkeuren. Voor een verdere behandeling van het patriarchaat wachten we evenwel tot we de ontwikkeling van de eerste paleolithische mensengemeenschappen in detail hebben geschetst.
Samuel liet de rugzak op de grond vallen en liep de woonkamer binnen. Met zijn hand streelde hij het eikenhout van de tafel. Honderd jaar geleden, twee levens ondertussen, had hij deze zelf gemaakt met hout van een pas gerooid bos uit een naburig dorp. Hij herinnerde zich de uren werk, maar voelde de afstand tot die ervaring die de tijd met zich meebracht.
‘Erwin!’ Samuel bereidde zich voor om zich op de jongen te werpen als hij nog een stap dichter bij de kinderen kwam. Tot zijn verbazing draaide de jongen zich weer om. ‘Je moet mij toch hebben?’ zei Samuel. ‘Laat de anderen gaan, ik blijf hier.’
Het zullen de vage herinneringen zijn die door mijn hoofd spoken, de schimmen die eens zo fief de pasjes doen, de passie van de jeugd en dan de vergrijsde jongeren die nog hun laatste beentjes op de dansvloer bewegen.
Gevangen in de dualiteit van materiële oppositie loopt iedere sportieve of professionele wedijver de kans op een ‘niet-dit’-realisatie van begoocheling. Deze staat is algemeen ongewenst, destructief en verzwakkend. Men vervreemdt, lijdt verlies en verliest kwaliteit als gevolg van de ‘niet-dit’-realisatie. De hele betekenis van een spiritueel begrip van orde gaat over het verslaan van de illusies van het ‘niet-dit’-soort van bewustzijn. Het gaat er niet om de standaardmanier zelf begoochelend te noemen. Het is door het gebrek aan bewustzijn van het complementerende en uitbreidende alternatief dat de misvatting post vat. Het negatieve gebrek aan respekt dat het kent als ‘niet-dit’ ruïneert alle respekt en vooruitgang van iedere goedheid van de standaardgemeenschap een nachtmerrie van verslaving, gevangenschap, en ziekte makend. De sleur hatend, het doorzettingsvermogen missend, mist men het niet wetende wat. Dat is misère. Om uit de oude misère te geraken van het ‘voetbal’ dat altijd lijden kende in misconcepties van oppositie, is de positie van de scheidsrechter nodig. De scheidsrechter zou niet gefixeerd moeten zijn op het turven van overtredingen en doelpunten, maar zou degene moeten zijn die beslist over tijd om het vermogen tot beheersing te beoordelen. Aldus zal de scheidsrechter door de spelers worden gewaardeerd die een positieve sanctie nodig hebben voor hun spel. De onpartijdige beoordelaar zou niet de God moeten zijn die wordt gehaat en gevreesd daar hij altijd de zondaars zou straffen. De onpartijdige beoordelaar zou de medemens moeten zijn die in staat is boven de dualiteit te staan van de tegenstellingen beoordelend wanneer het spel terecht van deze of gene persoon en team is. De beoordelaar is onpartijdig als hij zelf niet in oppositie met het spel zelf verkeert dat vals zou zijn zonder hem. De beoordelaar zou enkel beoordelen en niet lijden onder de misvattingen van het ‘niet-dit’-spel denkende dat hij de spelers kan kontroleren door middel van bestraffing. Het spel wordt gekontroleerd door zijn regels en de regels worden ontleend aan de natuurlijke werkelijkheid zoals God die gewild heeft. Een spel dat voortdurend de bestraffende autoriteit nodig heeft is eenvoudigweg een slecht spel dat revisie behoeft. En deze notie betreft niet alleen het engelse voetval. Ook b.v. in het politieke veld vermag de onpartijdige beoordelaar het de kwaliteit van een team te waarderen naar de duurzaamheid van zijn heerschappij. 
Culinaire arrangementen bij de Eeshof Januari 2014 Wilt u uw verjaardag, familiefeestje of een andere gelegenheid vieren? Dan bent u bij de Eeshof aan het juiste adres. Met onze speciale arrangementen
Je bent een R&R mens onverbloemd.En je schrijft lekker uit de losse pols En het warm hart voor muziek En de schoonheid en echtheid van het leven.Alles En En zonder te veel aan veelvoud.Ik geniet altijd van je hersenspinsels en gedachten sprongen zoals ik dit schrijven noem. Ja jong ouder worden we alleen nog maar, met of zonder gebreken. En ja die eigenwijze spieren. Vergeet niet dat die het hardste werk hebben geleverd al die levens jaren. Ertegenin trainen na acceptatie helpt nu en dan. meer nu dan dan..Maar je kan terug blikken op een rijk leven. Rijk in alle opzichten, ervaringen, ontmoetingen , wegen , geuren, kleuren, klanken, harmonie en schoonheid. Hallo… schatrijk is de R & R geest.Wens je nog steeds een fanatstisch vol leven toe. Doei, ellen hauwert
‘Maar is dat niet dat spul dat adrenaline bevat? En alcohol? En…’ Mijn ademhaling versnelde toen ik me de reclamefoto’s ervan voor de geest haalde. Pure energie. ‘Maar da’s hartstikke gevaarlijk!’ Ik keek van Lars naar moeder. ‘Ze is pas twaalf!’
krant/reageer op www.de-eenling.nl 4 nr. 1 september oktober Hooguit Mijn eerste column die ik mezelf gegeven heb. Het idee van de krant is van mij voortgekomen, subsidie aangevraagd, alles geregeld, en de tweede editie wil ik met adver- tentiegeld en bijdrage van vrijwilligers maken. Maar dan ook een column en nu ik het zit te schrijven vraag ik me echt af waarom dat altijd zo speciaal heeft gevoeld. Te kunnen zeggen dat je een column schrijft, daarom dat ik het maar Hooguit noem want het enige dat ik kan bedenken is om hier en daar wat commentaar te leveren alsof ik van hoog af neerkijk. Eenlingen zijn mensen die iets compleet zelf doen. Eenzame mensen doen alles zelf want als zij het niet doen dan flikkert alles in elkaar. Het huishouden, de boodschappen, de administratie, de loodgieter bellen als er een lekkage is, een lekke band van een fiets, het eten ‘s avonds maken, de vuilnisbak buiten zetten, alles altijd maar zelf doen. Er is nooit eens iemand anders die dat voor je doet. Dat vraagt discipline, verantwoordelijkheid, en men- tale volharding. En gebrek aan sociale contacten verhard. Daardoor krijgt het een eigen identiteit. Een geïsoleerde persoonlijkheid in een zowat onontkoombare positie. Het blokkeert. Sociale vaardigheden roesten vast en dat tezamen creëert een neerwaartse spiraal zonder alarmbel- len. Eenzame mensen zijn echter niet zielig of van porse- lein. Maar er zijn meer eenlingen in deze wereld. Iemand die een eenling activiteit heeft, zoals een schrijver van boeken of een schilder van schilderijen. Joris van Huijstee En anders maak ik er een wisselcolumn van. Op uitnodiging erland is te klein om verdeeld te zijn. Bijna 40% lijdt aan of geschreven door een medewerker van De Eenling. Ned- Mijn weg naar isolatie was een onbewuste. Doordat er eenzaamheid, 8% altijd, en de rest vaak. Vergeleken met tegenwoordig internet is, sociale media, en er vlucht mo- Engeland en Duitsland staan we qua eenzaamheid nog gelijkheden als gamen zijn, besef je niet dat je vereen- maar pas in de kinderschoenen. Echter is het voor een klein zaamt. De angst om te vereenzamen neem je van je zelf land relatief duurder. Een kleinere groep van mensen doen weg. De onrust wordt geneutraliseerd en als je dan een- het zonder de eenzamen. Onder de groep van bijna 40% maal eenzaam bent en alle menselijke sociale contacten zitten ook veel niet werkers. Niet werkers die gehaat en van je af gevallen zijn, ik was in dit proces niet onschuldig, geboycot worden voor niet werken. Die terug in hun woning het is geen verwijt, maar dan is vanuit eenzaamheid de weg gejaagd worden. Die als outcast naar een geïsoleerd besta- terug niet of nauwelijks te maken en te vinden. Ik zelf heb an geleid worden. Mensen die hun woning amper uitkomen. wel eens gezegd dat ik iemand ben die met sociale con- Er zijn werklozen en werklozen maar er zijn ook werkers en tacten de middelbare school doorloopt, zijn studietijd, werkers. De ene is de andere niet. Waar ik tijdens mijn lev- vanuit daar het werkleven in en een levenmoet hebben van ensweg me groen en geel aan geërgerd heb is het appels ononderbroken zijn van een sociaal leven. Maar ik raakte in met peren vergelijken. Werkers moeten omhoog kijken en een psychose, begin twintig, en op mijn 24ste zat ik een niet na hun eerste baantje beginnen met naar beneden te jaar in een inrichting, en daarna is alles van me afgevallen. trappen. Omhoog kijken en de geïsoleerde mensen wat Het was een proces van een jaar of vijf begonnen met mari- ruimte geven om uit hun schulp te kruipen en het leven aan huana en drugsgebruik. Die onderbroken continuïteit heeft te gaan. Dat is op de lange termijn goedkoper en prettiger. bij mij later een onherstelbaar gevoel voor een sociaal Voor iedereen. Nederland is te welvarend om met een zwart leven gemaakt. Vanaf na die periode een doorlopen in tijd wit mening rond te lopen. Verbindingen tussen alle gele- die mijn persoonlijkheid vaster en meer naar binnen dingen. We komen uit de crisis, het inwoner zijn van een gekeerd maakte. groot EU met één munteenheid heeft zijn verhardende cul- turele aanpassingen gehad, maar ligt achter ons. Neder- Op zes jarige leeftijd is mijn overlevingsleven begonnen en land is toe aan een nieuwe vorm van nationalisme. Het helaas was op latere leeftijd de basis van nul tot zes vrij loslaten van groepsvorming en verstotingen. Het leven is van geest zijn een te kleine basis om het harnas leven, het grijs en we leven in een participatiemaatschappij. werkleven, aan te kunnen. Ik heb veel gewerkt en ook tijden dat ik geen betaald werk kon doen. Wel heb ik altijd mijn Die 6,4 miljoen mensen hebben bijna allemaal stemrecht. verantwoordelijkheden opgepakt. Veel vrijwilligerswerk Het wordt tijd dat een politieke partij vereenzaming tot gedaan en me altijd afgevraagd wat ik dan wel kon doen en speerpunt van de agenda maakt. met overtuiging actief en ondernemend nageleefd. Joris van Huijstee …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
In Ethiopië is blijkbaar een stuk onderkaakbeen gevonden waaruit blijkt dat de mens 400.000 jaar ouder is dan we tot nu dachten. Een vondst van wetenschappers van de Arizona State University. Een stuk kaakbeen met vijf tanden die een deel van de geschiedenis van de mensheid helemaal zou kunnen herschrijven. Het kaakbeen behoort toe aan een Homo, de soort die uiteindelijk tot de moderne mens leidde, tot ons dus. De “eigenaar” van het kaakbeen zou zo’n 2,8 miljoen jaar geleden hebben geleefd. 400.000 jaar eerder dan de Homo-fossielen die tot nu als oudste werden beschouwd. Het onderkaakbeen is duidelijk afkomstig van een volwassene, met tanden die een stuk smaller lijken dan die van onze beroemde Lucy, het skelet van een van de oudste tot nu toe bekende aap-mensachtigen, dat zo’n 3,2 miljoen jaar oud moet zijn en in dezelfde regio werd gevonden. Is de soort van Lucy, de Australopithecus afarensis, geëvolueerd tot de eerste primitieve echte Homo-mens? Dat argumenteren alvast de vinders, met als woordvoerder de onderzoeker professor Brian Villmoare. De ontdekking van het been zelf werd twee jaar geleden gedaan. Professor Brian Villmoare herinnert zich tijdens de expeditie het moment van de vondst nog goed. “Ik hoorde mensen mijn naam roepen. Ik ging de hoek om en hoorde een Ethiopische student, Chalachew Seyoum zeggen: We hebben een mens.” De opgraving kan een licht werpen op de tijdsperiode van twee tot drie miljoen jaar geleden, toen de cruciale overgang begon van mensaapachtige wezens naar soorten die werktuigen gebruikten en uiteindelijk op de hedendaagse mens begonnen te lijken.
Als je op deze manier een praktisch project tot stand brengt, is er een constante afstemming tussen de innerlijke stroom van inspiratie, gevoel en het laten uitstromen van deze stroom. Er wordt geen verstandelijke, praktische structuur gevolgd maar dat wat zich innerlijk laat ervaren, is leidend. Dan voelt het gewoon goed om hier of daar mee te beginnen en dit kan ingaan tegen de normale logische structuur. De impuls trekt de praktische situatie naar manifestatie. De synchroniciteit kan zich dan ook maximaal ontvouwen. Er is tijdens de uitvoering een constante samenstroom met het innerlijk en de Wezenskern (Godsvonk) en deze is in een continue verbinding met het AL(les) waardoor je plotseling dingen in de schoot geworpen worden, je als het ware toevallen.
Maar stel je eens voor dat je elke avond helemaal alleen moet gaan slapen in dat grote huis, helemaal niemand om je heen. Stel je eens voor dat je een film wilt gaan kijken en dat je helemaal niemand hebt om een film mee te kijken.
c. Moralisme. Schnitzler en heel wat van zijn gelijkgezinde collega’s benaderen de digitale technieken en netwerkstructuren principieel vanuit een negatieve morele evaluatie. Een evaluatie die steunt op een idee van menselijkheid versus vervreemding en ontmenselijking. ICT in haar huidige vorm zou de mensen bedreigen in hun menselijke waardigheid als vrije personen met een vermogen tot een bewuste en eventueel kritische kijk op de wereld. Dat sommige mensen zich ongelukkig voelen als gevolg van te hoge verwachtingen van Facebook, enzovoort, betekent niet dat mensen nu ongelukkiger zouden zijn dan vroeger. De plattelanders die tijdens de Industriële Revolutie naar de fabriekssteden trokken, waren zeker niet gelukkig. Alcoholisme en psychiatrische stoornissen (hoewel dikwijls vanuit een eerder morele visie gedefinieerd) waren meer dan schering en inslag. Dat kunstenaars, intellectuelen en opiniemakers ons waarschuwen voor de gevaren en verlokkingen van ICT en de doorgedreven digitalisering doet ons vergeten dat zij één van de bevolkingsgroepen zijn die het meest digitale technieken, sociale media, enzovoort gebruiken en zo ICT dus een duwtje in de rug geven. Een pak mensen (steeds meer en meer) verdient ook zijn dagelijks brood bij internetgiganten en bij alles wat met ICT te maken heeft.
Ezel snoof alleen maar huiverend door zijn masker en schudde zijn kop tot zijn lange oren heen en weer flapten. Hij zag er behoorlijk onnozel uit voor zo’n slim beest, maar dat is van de meeste intellectuelen hun listige leest. Je denkt dat je hen aankunt, tot je te laat ontdekt dat het niet zo is. Ik vroeg me af wat het zou worden tussen de ezel en de vos en ik grijnsde. Wat zouden ze dansen, die twee.
Wat betreft het ontmoeten van de ander voor een duurzame relatie zal gewoonlijk afspreken in stadium acht het beste werken daar het mensen verenigt in een gemeenschappelijk begrip. Ook is zo duidelijk dat slecht ontwikkeld zijn in de vroegere stadia het afspreken minder succesvol zal maken. Eerst de zaken en dan het meisje zal altijd beter zijn. De klassieke held bevrijdt de gevangen vrouwe of verstoorde wereld. Dit is hoe mensen elkaar respekteren: door de kwaliteit van de dienst aan het ware. Hiertoe wordt men gevormd door de beproeving van de afwijzing. 
De illusie van narcisme is dat er iets buiten mij ligt dat mijn waarde bepaalt.  Dit alles zal op dit moment naar verbinding beginnen te verschuiven.  Gehechtheid is afscheiding en controle.  Gehechtheid wordt geregeerd door de lagere verlangennatuur van de persoonlijkheid, via emotionele gehechtheid aan specifieke vormen en situaties.  Dit heeft je weerhouden je eigen heilige waarde te kennen.
Mareriaal: 65% polyester, 35% katoen – Kleur: zwart – Lengte broekspijpen: lang – Tailleband: elastische tailleband – Info: Leuke chino met elastische band voor een hoog draagcomfort. Met het strikkoordje in contrastkleur kun je de wijdte aanpassen. Van robuust en sneldrogend materiaal.
Geen loodzware en onvermijdbare polarisaties in mijn “wereldbeeld” dus! Geen clash tussen Licht en Duisternis, Goed en Kwaad, Waarheid en Schijn of wat dan ook. Maar met aan de basis toch een uitgesproken dualiteit of zelfs misschien een eerder verwarrende pluraliteit die in eerste instantie mogelijke perspectiefwisselingen wil vertolken. Het is bv. vanzelfsprekend dat de kijk op een fenomeen of een gebeuren sterk zal verschillen naarmate je je positioneert bij de aanvangsfase dan wel na afloop op de zaak terugblikt. Maar waar slaat die dualiteit of pluraliteit dan precies op?
Daar identificatie zowel het probleem is als de oplossing, is het van het grootste belang er de nodige aandacht aan te besteden. Als probleem heeft identificatie betrekking op de valsheid van de duurzaamheid van de materiële vorm terwijl wat betreft het positieve religieus de eer van de heiligheid, politiek de eer van het worden en wetenschappelijk de eer van de vaderlijke zorg. Aan dit positieve van de identificatie zou de natuurlijke optie moeten worden toegevoegd van de eer der zelf-evidentie. Om het volkomen geheel te respekteren in dezen is de werkelijkheid van het heilige, zelf-evidente, vaderlijk zorgdragende worden het object van de identificatie. Religieus mag men de Heer aanroepen, wetenschappelijk de biologische vader en politiek het hoofd van de staat. Maar van de natuurlijke zelfevidentie volgt men zijn hekel en liefde om te volgen of oppositie te voeren van het persoonlijke naar het onpersoonlijke. Hoewel het persoonlijke de weg van het leren in identificatie is, dwingt de gerijpte optie in de richting van de onpersoonlijke normen en waarden van het zich gelijkrichten met de onzichtbare verbindende ziel van de ziel: de superziel religieus God, wetenschappelijk de ware tijd of het ideale, ware zelf en politiek de bedoeling van de utopie genaamd.
Maarten was in alle haast gekomen toen ze hem had gebeld, maar de ambulance was eerder geweest. Laura had niet geweten wat te doen – ze had nog nooit een vroeggeboorte meegemaakt en het leek haar het beste om 112 te bellen. Miranda was vastgesnoerd op een brancard en met gillende sirenes afgevoerd. Laura was bij haar gebleven in de ambulance. Gelukkig had Maarten de tegenwoordigheid van geest gehad om de vluchttas mee te grijpen, al zaten er nog lang niet alle benodigdheden in. Het was voldoende geweest voor deze noodsituatie.
Deze boodschap sloeg in als een bom, want mijn vader had mij de naam van zijn overleden dochter gegeven. Later liet God mij zien dat ik toen ik geboren ben en de naam van overleden halfzus had gekregen er een doodsmacht bij mij binnen was gekomen en ik daarom gevangen in mij zelf was en geen eigen identiteit op kon bouwen en mijn emoties niet tot leven konden komen.
Vaak zat ik in de cockpit, op het bovendek, alleen maar omhoog te kijken hoe sterren en planetoïden blauwachtig op ons af raasden en naar rood verkleurden terwijl we ze passeerden. Het was een betoverend schouwspel. Naarmate de snelheid toenam, werden de verkleuringen steeds sterker, tot­dat de langsrazende puntjes samen één gepixe­leerde cirkelvormige regenboog vormden.
Op de kaart staan initiatieven van 24 Europese landen met een link naar de projectwebsites, details van de interventies en informatie over de doelgroepen. De nadruk ligt op volwas-senen, waaronder de achterstands- en lage inkomensgroepen. De nieuwe atlas maakt deel uit van het SPOTLIGHT project, een door de EU gesubsi dieerd programma (drie miljoen euro uit het FP7 programma). Coördinator is het VU Medisch Centrum in Amsterdam, de data zijn verzameld door de Universiteit Maastricht en Bergen University (Noorwegen).
Deze action packed zombie shoot survival game heeft meerdere Amerikaanse verdedigers sniper super shooting doelstellingen. Je missie is om de zombie-vijand kwaadaardige oorlogvoering te schieten in de strijder dodelijke zombie-oorlogsoorlog. Elk zombie raketcrisisniveau heeft verschillende doelen die u moet completeren met uw gevechtsspecial sniper arms shortgun inclusief sniper. Wees niet bang van fatale zombie-uitbraak omdat je tegenstander bent van de Amerikaanse grote shooter universum verdediger. Net klaar voor de zombiejacht in commando army redding sniper gratis 3D verlaten luchthaven omgeving.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *