“legeroverlevingsuitrusting esee izula uitrusting survival kaartenset”

Soit. Precies omwille van een verwachte luchtigheid dacht ik gisterennacht: nu na 10 jaar Dawkins dood is zonder gestorven te zijn, zal “The God Delusion” me wel amusant-slaapverwekkend zijn. Daarom ook dat ik de Nederlandse vertaling uit de bib had opgehaald, want in een Engels boek bots ik toch wel eens op een woord dat ik niet begrijp; en woordenboeken zijn zeker niet slaapbevorderlijk.
Drie fabrikanten, Fieseler, Siebel en Messerschmitt schreven hier op in, terwijl Focke Wulf op eigen titel met de gevraagde specificaties een gewaagd experiment opzette voor de bouw van een autogyro (voorloper van de helikopter).
Gewis hadden die contestanten met hun rechtsgevoel en in hun woede en machteloosheid rellen veroorzaakt, winkels en banken geplunderd en als zondebok een troep joden gelyncht en hun huizen in brand gestoken, indien de kerkelijke voormannen de gemoederen niet hadden kunnen bedaren door erop te wijzen dat de middeleeuwse super-theoloog Thomas van Aquino (1225 – 1274) dit dossier reeds deskundig had afgehandeld en een elegante oplossing had uitgedokterd. “Het lot van deze zielen is onbepaald”, zo luidde zijn geruststellend verdict. De zielen van ongedoopte gestorven kinderen verblijven ‘in limbo’ (Latijn ‘limbus’ = rand, zoom). Thomas voorzag in dat limbo overigens twee aparte hotels: het limbo van de kinderen en het limbo van de vaderen. In het limbo van de vaderen toeven de zielen van voorbeeldige gelovigen en heidenen die gestorven waren vóór Jezus’ verlossende Verrijzenis. Zo bijvoorbeeld de Oudtestamentische Job. (In Dante’s limbo vinden we o.a. Homeros, Euclides, Plato, Socrates, Cicero, Ovidius, Vergilius, Averroes en Saladin.) Die zielen wonen daar maar tijdelijk tot ze bij de Wederkomst van Christus zullen “gered” worden. (Oef! Dan toch finaal eerherstel voor die arme wegens goddeloosheid ter dood veroordeelde Socrates!)
poeh…..uh, in en rond de tijd van m,n scheiding enkele jaren terug kwam alles tegelijk op me af.er gebeurde dus heftige dingen in die tijd en zoals zo vaak…komt het in driexc3xa9n,althans bij mij was dat zo.
Let op: gebruik de hulpmiddelen alstublieft zorgvuldig. Houd het deel van het gereedschap weg van uw lichaam en handen, vooral als u de tang uitsteekt. U kunt het mes beter sluiten als u andere gereedschappen gebruikt, omdat het mes zo scherp is.
Heinrich pakte haar van achter vast en hield haar in een houdgreep. ‘Het kan niet. Je kunt haar niet redden. Ze is gegrepen door de engelen. Kijk dan, haar kleur. Geloof me, wat je ziet is valse hoop.’
*15 Moord op Pim Fortuyn 6 mei 2002 Noordelijke Maansknoop conj. Saturnus, Mars, Venus en Mercurius is Tweelingen en de zuidelijke Maansknoop conj. Pluto in Boogschutter. Zwarte Maan stond in Ram, Priapus in Weegschaal.
Daar gaat Mackie Messer, de pooier. Hij heeft betere dagen gekend. Zijn haar wordt dun en hier en daar grijs. De praalhans in zijn ooit dure, maar nu gelapte heren­jas. Verborgen in die jas draagt hij zijn messen, met lemmeten die je pas ziet blikkeren als het te laat is.
19. 17 Maar wat is een symptoom, waar komt dat vandaan, en waar staat het voor? Om op deze vragen een antwoord te vinden is het goed om eerst terug te gaan naar een beschrijving van de basisbehoeften van mensen, vanwege de sturende invloed die deze behoeftes hebben op al onze relaties en interactiepatronen. Verbondenheid en autonomie Als we kijken naar de visie van de EPT (Ervaringsgerichte Psychosociale Therapie) zien we dat kinderen probleemgedrag ontwikkelen door destructieve interactiepatronen. Dit komt doordat er een evenwicht nodig is aan twee basisbehoeften: verbondenheid en autonomie. Dit in relatie met ons innerlijk evenwicht aan niet en wel toegestane delen. In deze paragraaf wordt dit nader uitgewerkt. Aan bijna ieder menselijk streven liggen twee basisbehoeften ten grondslag. In de eerste plaats is er de behoefte om van betekenis te zijn voor (belangrijke) anderen: de behoefte om coöperatief te zijn en voor de ander te zorgen. Dit is de behoefte aan verbondenheid. In de tweede plaats is er de behoefte om de eigen mogelijkheden te realise- ren, de eigen behoeften te bevredigen en goed voor zichzelf te zorgen. Dit is de behoefte aan autonomie. De opgave waarvoor mensen zich gesteld zien, is om beide behoeften te realiseren en ze te integreren: om binnen het zorgen voor de ander ook op te komen voor de eigen belangen.
Hij liet het licht van de lamp over de verroeste auto’s spelen. Op ver­schillende voorruiten zaten nog stickers verpakt in laminaat waarop hij letters kon onder­scheiden: Philips Medical. Hij kreeg een raar gevoel in zijn onderbuik en hij voelde een vleugje hoop opwellen. Als ze hier hun auto’s parkeerden, dan werkten ze hier misschien ook. Hij keek om zich heen. Waar zou ik de ingang maken?
Uiteraard worden de keuzes steeds lastiger. Er komen steeds mensen aan de deur, soms om handel te drijven, soms met een voorstel om gezamenlijk een nachtelijk avontuur aan te gaan (met risico, maar ook met grote opbrengsten), maar soms ook met slechte bedoelingen. Als de winter je overvalt, wordt voedsel alleen maar schaarser, en zal je je huis goed moeten verwarmen, wil je niet doodvriezen. En dan nog The Little Ones. Deze kinderen zijn een toevoeging aan het originele spel, die de Playstation-versie er standaard bij krijgt. De kinderen trekken pas later in het spel bij je in het huis, en eerlijk gezegd heb ik het zelf nog niet eens zover overleefd. Ik kan daar dus nog niet veel over zeggen, behalve dat dat een duidelijke extra emotionele dimensie aan het spel geeft. Kinderen zijn immers vaak de eerste, en meest onschuldige slachtoffers van oorlog, en daar wordt je op deze manier wel heel erg mee geconfronteerd.
Een ander punt van belang is definitie van arbeid. Werkeloosheid is een relatief begrip. Iedereen die niet het werk doet dat ik doe is niet als zodanig werkzaam. Ik heb mijn eigen waarden over aan wat en hoe te werken. Werk verricht ter wille van de ziel lijkt futiel in de ogen van diegene die op winst uit is. Van de andere kant bekeken is uit zijn op profijt precies dé manier om geen enkel effect te hebben in de ogen van degene die voor de ziel leeft. Als succes wordt gedefinieerd als tevredenheid met de aktiviteit van je voorkeur, winstgevend of niet, dan is de wereld bevrijd van de slavernij van zijn strijdige dwangmatigheden.
Drida stond naast haar echtgenoot; om hen heen was niets dan blauwachtige heiigheid en de geur van gele lente­bloempjes. Al wat je zag was hoe Offa’s dijk onder hun voeten van de ene einder naar de andere sneed. ‘Deze dijk houdt ze allemaal tegen. Nu zullen ze ons niet meer aan­vallen in ons land noch in ons huis, op ons erf noch in onze Hal, in ons hoofd noch in ons hart. Ik heb dat allemaal voor jou gedaan, opdat geen heks ooit nog in je plaats zal treden.’ Dat zei Offa als de trotse en daadkrachtige koning die hij was. ‘Maar je moet mij eerst nog bevrijden, mijn heer,’ antwoordde Drida en ze hoorde zelf hoe zilverachtig haar stem was, zo in tegenstelling met de tinnen ketting die ook van de ene einder via de band om haar hals helemaal naar de andere einder liep. Offa luisterde niet, hij strekte zijn linkerhand naar haar uit, de hand waarin een kloppende rode vleesklomp lag. ‘Het hart van Cynethryth is uitgekerfd en uitgerukt,’ zei Offa, zijn hand druipend van bloed. Drida schrok – ‘Maar ze heeft toch helemaal geen hart?’ hoorde ze zichzelf zeggen. Offa keek misnoegd naar haar, en gooide het hart ver buiten de dijk. Hoewel Drida duizelig op Offa’s dijk stond, met haar ontstemde echtgenoot die een eindeloos labyrint in zijn hoofd had, zodat hij iedereen op elk moment kon verrassen en te slim af kon zijn, was het toch alsof ze ergens anders lag, in haar eigen bed in de Hal vermoedelijk; dat moest wel, want de dwerg of imp die eerst op haar had gezeten was weg met zijn boze oog en zijn lieve glimlach, en nu was het haar naar zweet en paardenzeik stinkende echt­genoot die op haar lag en op en neer bewoog en haar ver­schrikkelijk benauwd maakte, terwijl ze toch niet wakker kon worden.
Er is op dit moment een grote oorlog gaande in de op twee na grootste stad van Irak, die al lang bezet wordt gehouden door ISIS. Mosul is als het ware het van Irak”. ISIS begint uit woede massa’s mensen te vermoorden in die stad, ook kinderen. De inwoners pikken het niet langer en strijden terug. Sommige mensen hebben al dagen niets gegeten en gedronken. De armoede door deze oorlog is groot, en denk je eens in alle vluchtelingen. Nog steeds zijn er in het Westen mensen die hier niets om geven, en zij blijven hun verjaardagjes vieren met mooie kleren en ‘hoera, hoera’ roepende en geld aanbidden. Zij zijn zombies zonder hart, zonder ziel. “God en de engelen” (Mag je natuurlijk ook anders noemen) zijn dit spuugzat, kun je je dat voorstellen ? Iedereen die nog tranen laat om alle kinderen in oorlogslanden en arme landen krijgen een merkteken op hun hart van God en de engelen. Zij zijn in God’s hand. Je kan er soms wat van oppikken wat er gebeurt, als je je soms somber voelt. Het is voor onze eigen bescherming zodat we geen deel hebben aan de valse feestjes van het parasitaire westen.
Productomschrijving door messenshop.nl:Houten kistje met daarin de meest uitgebreide versie van de Victorinox Survival Kit met SOS set. De 52 functies zijn individueel beschreven (engelstalig).Door het formaat van dit artikel geldt de genoemde prijs enkel voor verzending binnen Nederland. Verzending naar overige Europese landen is ook mogelij
Maria hief haar hand op. ‘Begrijp me niet verkeerd, alsjeblieft. Het is gewoon een vraag die bij me opkwam.’ Ze keek haar zoon in zijn bruine ogen. ‘Je bent mijn enige kind, mag ik een beetje bezorgd zijn?’
Sex is, eenmaal ertoe gekonditioneerd een behoefte. Het vormt een evenwicht van neurotransmitters in de hersenen, een evenwicht van energie en voedselinname voor het lichaam,een evenwicht van associaties in de samenleving en een bepaald type van plicht naar de Godheid van de aanbidding, de politieke leider, het wetenschappelijk paradigma of zelfs een klimaat. Soms wordt de fixatie van het sexueel gedrag leven genoemd, terwijl anderen het een soort van dood noemen daar er niets schijnt te gebeuren buiten het kader van de sexuele konditionering: men ontwikkelt niet werkelijk nieuwe belangstellingen of intelligentie. Ook de creativiteit kan ernstig geblokkeerd zijn gehecht aan bepaalde perversies geen weerstand of genie vindend.
Leaf lachte zelfverzekerd. ‘Al zes maanden lang ben ik de patrouilles te slim af geweest. Ik laat me nu echt niet meer gevangen nemen.’ Ze trok haar gezicht in een ernstige plooi en legde haar handen op haar borst voor een extra dramatisch effect. ‘Ik zal als enige mens samen met de aarde sterven en niemand, ik herhaal, helemaal niemand kan mij daar vanaf houden.’
De paracord overlevingsriem wordt elke dag gebruikt, waar een zware riem nodig is om je broek vast te houden! De unieke weefpatronen van twee snaren van paracord laten de riem meer instelbaarheid in plaats van de vijf gaten of de aanpassingsbereik van…
‘Noem me niet zo, smerig vossenbeest,’ balkte Ezel. Hij rukte het gasmasker van zijn snuit. Zijn kaken klapten op elkaar en een pluk groen vossenstaarthaar bleef tussen zijn tanden hangen. Hij spuwde het uit en trok snel het masker weer aan.
Darwin propageerde rond 1860 de manische idee dat de mens van lagere diersoorten afstamde, en niet (zoals de goegemeente tot  dan toe aannam) van God, die vanzelfsprekend niet in vraag kon worden gesteld, niet op zijn doen en laten kon aangesproken worden. Sindsdien is het een hels heen en weer geweest van koortsachtig zoeken naar tastbare verschijningsvormen van de Eerste Mens (versus de romanficties in schunnige boeken zoals de toen populaire maar half op de “index” staande Bijbel, met al zijn harde porno). En een zoeken naar “missing links” tussen u en ik aan de ene kant en bavianen, gorilla’s en chimpansees aan de andere kant. De Mens is ondertussen al honderden keren op een eerlijke, faire manier gevonden maar is ook al even veel keer door fraudeurs in elkaar geknutseld met wat klei en ongebluste kalk.
We hebben het mentale ontleed als een afleiding van het visuele en daarbij reeds benadrukt dat deze transformatie samenhing met de taalvorming. De samenwerking tussen meerdere individuen die met hun blote handen of met ruwe stokken het jachtwild achtervolgden, was alleen mogelijk door communicatieve gebaren en geluiden. De eerste primaire vorm van taal zal dan ook vermoedelijk ouder of minstens even oud zijn als het vervaardigen van werktuigen of wapens. Omvat het coördinatiecomplex van kijken en grijpen meer dan de helft van de anatomische structuur van de hersens en is het als dusdanig overgeërfd van aapachtigen, dan is het complex van horen en spreken wel minder groot maar quasi volledig nieuw. Alle zoogdieren hebben een soort natuurlijke taal voor het uitdrukken van emoties en zekere gedragsintenties en het horen van deze signaalgeluiden lokt een bijpassende, aangepaste reactie uit. In de menselijke taal worden gebaren evenwel gekoppeld aan woorden: wijzen met de vinger + ‘daar’. De woorden hebben een arbitraire en conventionele relatie met de ‘dingen’ waarnaar ze verwijzen. Samenwerken is het beïnvloeden van andermans gedrag en het open staan voor beïnvloeding door anderen. De emotionele gedragsintentionele kracht van woorden is nog aanwezig in poëzie, zang en muziek, terwijl het puur descriptieve typisch is voor het wetenschappelijke of journalistieke verslag. Maar in wezen zijn het emotionele en het descriptieve niet van elkaar te scheiden. Woorden kunnen nog altijd aanmoedigen, ophitsen of opruien. In wezen is taal een verbale symboliek of kortschrift. ‘Daar!’ wordt in de meest diverse situaties gebruikt voor ‘Kijk daar, daar is iets te zien!’. De objecten en situaties waar de taal betrekking op heeft, zijn altijd veel gecompliceerder dan de klanken die de taal gebruikt. Vandaar dat het symboliseren eigenlijk altijd te kort schiet in de weergave van het Reële, wat één van de fundamenten is van Lacans psychoanalyse. Het hanteren van taalsymbolen in de hersenen en de directe visuele verbeeldingskracht zullen dan samen het denken uitmaken, zowel het ‘dwalen’ als het ‘wetenschappelijke’ kennen. Ligt het accent van de taal op het dwingend en emotioneel aspect van de woorden, dan krijgen we magische toverspreuken. Nemen de symbolen de plaats in van materiële objecten of van handelingen, dan wordt de instrumentele basis gelegd voor een logica.
In elke hut moeten de nodige instructies aanwezig zijn voor het gedrag van de passagiers bij alarm, brand, averij en evacuatie, alsmede over de plaatsen waar zich reddingsmiddelen bevinden. eur-lex.europa.eu
Naar een minder materiële definitie van het huwelijk geldt hetzelfde voor het krijgen van andere materiële bijprodukten dan kinderen. Voor het schrijven van boeken, toneelstukken, het schilderen van schilderijen, het bouwen van huizen etc. is het niet nodig sexueel te zijn. In tegendeel zal het uitstellen van de daad de subliminale kultuur van het scheppen tonen als een spel van sexuele aantrekking zonder met de sexuele daad bezig te zijn (aldus de sex in feite bevrijdend van zijn kulturele isolement). Dezelfde manier als waarop een haan veren kan hebben om zijn sexuele uiterlijk te verbeteren, kan de kultuur religie hebben om de sexuele belangen te beschermen. Door de kultuur van het celibaat kan het dierlijke belang van het materiële huwelijk worden gedekt. Religieus wordt dit het sacrament genoemd, wetenschappelijk professionele betrokkenheid en politiek lidmaatschap van de partij. Alles tesamen brengt de kultuur heel wat meer voort dan het enkel overeenstemmen naar het natuurlijk instinct terwille van nageslacht. Ook falend kultureel bij te dragen omdat de eigen ontvankelijkheid is geblokkeerd, de vitaliteit van de continentie niet funktioneert of kulturele invloeden de inspiratie hinderen, kan men zijn toevlucht zoeken in de hulp van ‘doktoren’ of adoptie van de kulturele produkten van een ander. Op deze manier kreeg het Westen allerlei buitenlandse leraren, terwijl de vreemde landen allerlei westerse hulp en uitrusting kregen. Hoewel eveneens net zo betwijfeld, kan iedereen kortgezegd door integratie van de wereldkultuur vooruitgang boeken ondanks de vruchteloze huwelijken van een eenzelvige kultuur. Wat geldt voor artsen die fysiek vruchteloze echtparen helpen kan ook waar zijn voor leraren en autoriteiten die andere kulturen helpen om vooruit te komen: als er een gemeenschappelijk begrip van orde is naar het goddelijke van de eeuwige waarden kan al het vreemde en betwijfelde worden getolereerd.  
Alain Caron en ik zijn op pad gegaan om restaurant ’t Nonnetje aan de culinaire tand te voelen. De chef kok, Michel van der Kroft volgen we al jaren. We kennen hem uit zijn tijd bij Le Garage, de Metropole en de Kersentuin. Mijn eigen echtgenote steekt nooit onder stoelen of banken dat ze bij de Kersentuin het allerlekkerst van haar leven heeft gegeten. Dat zet spanning op ons bezoek. Redt hij het, daar in het o, zo Hollandse Harderwijk, of redt hij het niet? Aan de overkant heeft restaurant Basiliek een Michelin ster en veel weerklank, dus de concurrentie zit hem op de lip.
Natuurlijk kan bijna alles in boeken worden gevonden. Nauwelijks enige regel of opmerking in deze verzameling is nieuw. Het is, echter, onmogelijk de bron te vermelden van ieder idee. Het is niet praktisch, niet gewenst en tegen de regel je eigen baas te zijn verstoppertje te spelen achter de rug van autoriteiten van buitenaf. Ik kan me vergissen, ik kan veranderen. Regels veranderen, uitdrukkingen veranderen, symbolen veranderen. Van het voorstel neergelegd in de voorgaande regel kan de uiteindelijke praktijk hemelsbreed verschillen. De mens wikt, maar God beschikt. Het is alleen maar het spel dat men speelt; de manier waarop men zijn best probeert te doen, een expert te zijn, loyaal te zijn, etc. Het is en blijft slechts een spel dat mensen graag spelen of niet. Intuïtie is van primair belang voor het begrip vrijheid. Alles betwijfelen met de traditie van de natuurwetenschap wordt gedaan in dienst aan de ziel welke dan de vrije teugel wordt gegeven middels de intuïtie (afb.) De regels kent men uit ervaring en men houdt zich er niet beter aan door ze mechanisch te leren. De regels hier opgevoerd vormen enkel een checklijst om aan te refereren of om op te mediteren; ze zijn niet bedoeld om op school te worden onderwezen. Er zijn genoeg scholen die de intuïtie afbreken in hun pleidooi voor de afhankelijkheid van de leerling. Computers fungeren als prima onderwijzers en scholen mogen worden hervormd door te leren naar eigen voorliefde. Het verduisteren van de eigen intuïtie is een rechtstreekse bedreiging voor het onderhouden en ontwikkelen van intelligentie.
Nog een woord over muziek en dans. Muziek en dans zijn essentiële elementen in de Darstellung van de maatschappelijke totaliteit. Zij verenigen iedereen met elkaar en met de Orde van de voorouders. Muziek en dans nemen de stamleden op in een lijfelijke beleving van de totaliteit. Zij brengen door hun ritme rust in de geest, een geest die door zijn intense bezigheid oververhit is geraakt. Zij brengen tevens gelijkgestemdheid in de groep. Muziek en dans van de jongeren vrolijkte de volksvergadering op. Muziek en dans hitsten bij oorlogsvoorbereiding de gemoederen op tot de adequate ingesteldheid van de lichamelijke kracht en zij begeleiden de krijgers naar het slagveld. Tot diep in de 19de eeuw en zelfs nog in de Grote Oorlog waren militaire fanfares met trommels en tamboerijnen actief tot op het strijdtoneel. Pas het vechten in gespreide slagorde met commando’s en patrouilles (via radioverbinding met de leiding) maakte de trommelaars en tamboeren tot militaire folklore. Ook muziek en dans gingen zich op de duur verzelfstandigen en ontwikkelen tot voltijdse functies of roepingen.
‘Nou, ga zitten,’ zei Gerard. Hij wees naar de stoelen rond de tafel, vervolgens opende hij een van de kasten en pakte daaruit glazen, een fles wijn, brood, kaas en droge worst. ‘Wat zijn jullie plannen, kinderen?’
Lange, kaarsrechte schaduwen sloegen het water­oppervlak aan stroken; zwiepende, roterende schadu­wen geselden hun boot. Een diep, ritmisch zoemen kietelde aan de ondergrens van zijn gehoor. Van einder tot vaalblauwe einder groeide een boven­maats, wit, dolgedraaid bos.
Zohra liep naar een deur met het pictogram van een trap. De deur was uit de scharnieren getrokken en hing schuin in het kader. Ze kroop door het driehoek­vormige gat naar binnen. Aangezien de maan zich aan de andere kant van het gebouw bevond, was het hier pikdonker. Ze knipte haar hoofdlamp aan en scheen ermee op de betonnen trappen. Heel even waagde ze het om in het ravijn tussen de trappen naar boven te gluren. De hoogte was duizelingwekkend.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *