“groothandel survival gear china haven vracht overlevingsuitrusting”

Ze had New York gekozen als plek voor de ont­moeting en merkte tot haar tevredenheid op dat dit een goede keuze was. De journalisten filmden gretig het zielige hoopje steen dat ooit het Vrijheids­beeld was geweest maar nu, door straling en vervuilde regen, meer op een schimmelkaas leek. De dikke, bruine drab in de Hudson blubte en walmde.
Je moet je kunsten via de muziek instrumenten tonen en niet via een vooraf ingespeeld bandje dat natuurlijk beperkt is van begin tot het eind. Je kunt niet een nummer veranderen of langer maken door meer solo’s etc., ter plekke in te voegen.
Verwerkingstijd: De tijd die nodig is om jouw bestelling(en) te verwerken in ons warehouse. Dit is inclusief het verzamelen van je product(en), het uitvoeren van een kwaliteitscontrole en het verpakken voor verzending.
Leaf beet op haar lip en keek naar de grond. ‘Een journalist vanmorgen zei dat ze de scanners op mijn signaal hebben afgestemd, om beter te kunnen zoeken. Ze zoeken niet meer naar menselijke sig­nalen…’ ze richtte haar blik op Qwerty. ‘Ze zoeken alleen nog maar naar mij.’
Rijp toyonfruit op tak De close-up van het Toyonfruit op wit Rijpe toyonfruit en bladeren op witDe grote vallei bij Meer Henshaw overzietSneeuw die bij kampeerterrein op Palomar-Berg vallen Kampvuur in primitieve adobehutTijuana de chaos van het grensovergangverkeer De wilde oogst van de de zeepinstallatie van Californië Lange lijnen bij de grensovergang van Tijuana
73. 71 In een hechte band zijn er vaak niet heel veel woorden of oplossingen nodig. Het is juist belangrijk vastgepakt te worden, getroost te worden, het probleem en de emoties er laten zijn: dit helpt het trauma pas echt te herstellen (ontleend en vrij vertaald uit Hou me Vast van Dr. Sue Johnson). Het is dus belangrijk om op zoek te gaan naar die veilige plek. Daarbij moet je vaak grote angst en schaamte overwinnen maar het loont eigenlijk altijd. Door de verbinding op te zoeken kun je sa- men strijden tegen alles wat op je afkomt, en dat is effectiever dan alleen. Echt werken aan hechting! Zoals we eerder hebben gezien kan een onveilige hechtingsstijl door therapie veranderen in een veiligere. Hoe kun je dit proces als EPT- therapeut begeleiden? Therapeut-cliënt Het is ten eerste belangrijk om als therapeut beschikbaar en persoon- lijk te zijn. Je kunt bijvoorbeeld bij het weggaan de cliënt een schou- derklopje geven en zeggen: ‘Bel me morgen even om te vertellen hoe het gaat.’ Geef aan cliënten je telefoonnummer voor noodgevallen, en je zult zien dat ze nooit bellen: dat is niet nodig, omdat ze zich veilig voelen. Maar je kunt je cliënten ook leren over veilige hechting door betrouw- baar te zijn in je afspraken; door hem of haar niet in de steek te laten; door je cliënt op het juiste moment het vertrouwen te geven dat hij of zij het zelf kan; door je cliënt op het juiste moment ook weer los te kunnen laten. Kortom, je kunt je cliënt begeleiden door als therapeut sensitief en responsief te zijn ten aanzien van zijn of haar (ontwikke- lings-)behoefte (Bouwkamp en Bouwkamp 2010).
Wij, de inheemse volken, zijn niet vergeten dat de mens deel is van de natuur, zegt Davi Kopenawa. Als we de natuur beschadigen, beschadigen we ook onszelf. Wij weten hoe de bossen te beschermen. Geef ze terug aan ons, voordat ze doodgaan.
De twee trends sluiten aan op het vraagstuk die veel scholen beantwoordt willen hebben: ‘Wat leren we onze lerende om voorbereid te maatschappij in te kunnen?’. En ‘Wat kunnen we verwachten van de digitale mogelijkheden op het gebied van communicatie?’
Hi-Tec Para Mud Snow Boot is a heavy duty warm neoprene insulated heavy duty boot with all the waterproof protection of a wellington, but with the added benefit of a proper walking boot fit and a genuine heavy mud and snow walking Vibram sole.
22. 20 wij voor de vraag hoe wij nu nog zorg kunnen dragen voor onszelf en tegelijkertijd een goede relatie met de ander kunnen onderhouden. Dit dilemma vormt de kern van veel problemen en symptomen waar men- sen mee te maken krijgen. Wel en niet-toegestane delen Elke man of vrouw wil erkenning van zijn of haar autonomie, van een eigen bestaan, en wil zelf beslissingen kunnen maken; maar iedereen wil ook verbondenheid, het relationele onderdeel. Eenieder moet leren om samen met anderen te leven zonder zichzelf of anderen te- kort te doen. Als het door jezelf niet toegestaan wordt bepaalde ge- voelens, gedachten en gedragingen te uiten, wordt dat ontkend en genegeerd. Het gehoorzamen aan wat verwacht wordt, dus kiezen voor verbondenheid, levert patronen op, die ook in latere relaties een rol spelen. In figuur 5 is weergegeven hoe de wel en niet-toegestane delen een rol spelen in de persoon zelf en waar symptoomgedrag tot uitdrukking komt.
Hij danste niet meer. Hij lag daar als een zielig hoopje. Zand begon zich al in zijn vacht te nestelen, daar waar hij niet als een buffet was aange­sneden en aangevreten en het zand zich donker in half-geronnen bloed baadde. Zijn nette jasje, ondertussen gescheurd en vuil van al het sleur­werk dat hij had gedaan, zat als een groteske tent om hem heen gevouwen, flapperend in de wind. Hij was namelijk een groot deel van zijn tonrondte kwijtgeraakt onderweg, en zeker gisteren­avond.
Hij herinnert zich de jonge vissenkop nog wel. Zijn naam is hij vergeten, evenals de precieze plek waar hij hem begraven heeft. Over de jaren heeft hij zoveel slachtoffers in de grond gestopt om de wormen te voeren. Ze zien in hem een veerman die ze terug naar het leven kan loodsen, maar hij is hun engel des doods.
Fractalization is the modular and recombinant fragmentation of the period of activity. The worker no longer exists as a person. He or she is only an interchangeable producer of micro-fragments of recombinant semiosis that enter into the continuous flux of the internet.
Het Subject, als organisator van onze leefwereld en ons handelen, was oorspronkelijk een leegte. Af en toe werd die leegte doorbroken door ‘invallen’ of ‘hallucinaties’. Het lichaam van de eerste mensen vormde biologisch een eenheid, maar psychologisch was dat geenszins het geval. Gedrag was zeer contextspecifiek en het was beheerst door triggers waartussen geen verband bestond. Gedrag ‘hier’ was niet verbonden met gedrag ‘ginder’ en gedrag van vandaag was niet afgestemd op gedrag van gisteren, zij het dat dezelfde triggers op verschillende plaatsen en op verschillende tijdstippen ceteris paribus dezelfde reactie uitlokten. Er was nog geen instantie die gedrag in een ruimte-tijd continuüm coördineerde. Mensen hadden als dusdanig geen doelen in een nabije of verre toekomst, ze hadden geen ambities. Vermoedelijk zullen doelen vooral bij kinderen en jonge volwassenen zijn gaan functioneren, bijvoorbeeld bij het leren maken van werktuigen. Jongeren leerden met opzet werktuigen maken voor een bepaald doel: ook het bereiden en klaar maken van voedsel volgde dit schema. Dit maken veronderstelde een voorstelling van het eindproduct, een mentaal beeld dat als doel ging fungeren: het maken werd een ontwerp volgens een plan en op basis van een doel. De toekomstdimensie deed zijn intrede. Op sommige archeologisch gevonden onafgewerkte vuurstenen is bijvoorbeeld de omtrek van het te maken werktuig aangegeven. Marx beschouwde dit mentale beeld van het doel als een essentieel kenmerk van de arbeid.
Om zich veilig te voelen voor de toekomst en om zich te verzekeren van een constructieve evolutie, is de verzoening van generaties, politieke partijen en wetenschappelijke paradigmata noodzakelijk. Niet te verdringen, maar te integreren en tolereren, vraagt om een begrip van orde dat allen ondersteunt en duidelijkheid en éénpuntigheid (het woord dat aan vele woordenboeken zal mankeren) verzekert. Dubbelzinnigheid kweekt dubbelhartigheid, teleurstelling, ongeloof en uiteindelijk perversie, neergang en vernietiging. Het gaat er allereerst om de intelligentie en de rede te bewaren daar emoties altijd tot van alles en nog wat zullen aanzetten. Derhalve is het onvermijdelijk in de liefde voor duidelijkheid te kiezen. Van deze duidelijkheid zal men een eerlijke kans hebben om te kiezen zodat men zichzelf niet gedwongen zal zien tot iets of ertoe geforceerd zal zijn ergens uit te stappen. Een grotere continentie van kultuur zal een minder experimenterende mensheid scheppen met een betere vastbeslotenheid in haar ondernemingen.  
Zowel in de Bijbel als bij Homeros, in het bijzonder in de Ilias (de Odysseia is van een latere datum), vinden we getuigenissen van dergelijke ‘bezoeken’ van de goden aan de mensen. In de Ilias verschijnt de godin Athene aan Achilleus en zegt hem wat hij in de strijd moet doen. En wanneer visuele hallucinaties en stemmen samengaan, verschijnt de godheid doorgaans in een lichtstraal of een mistige wolk. Zo kwam Thetis tot haar zoon Achilleus en Jahwe tot Abraham en Mozes. Afhankelijk van de situatie kon een specifieke godheid worden opgeroepen zoals de moedergod, de jachtgod of de oorlogsgod. De goden werden vereenzelvigd met overleden stamfiguren die op de geschiedenis van de stam hun stempel hadden gedrukt en in die zin door de traditie werden overgedragen als idolen die de mensen raad gaven. Die adviezen waren in eerste instantie de letterlijke woorden zoals de godheid die eertijds uitgesproken had en die door de traditie al of niet vervormd van generatie op generatie werden doorgegeven. Elk kind kreeg deze woorden mee in zijn opvoeding, ongeveer zoals een moeder nu soms nog aan haar kind zegt: ‘Je grootvader zei altijd dat …’. Wist de godheid geen antwoord op een nieuwe vraag, dan werden zijn woorden min of meer aangepast zonder dat het ganse mythische bouwwerk echter in elkaar stortte. Dit aanpassen was een eerste vorm van persoonlijke mening. Wie rare dingen zei maar een oplossing bood voor bestaande technische of sociale problemen, was bezeten door een goede geest (genius, zoals in ons ‘ingenieur’); wie rare dingen zei die blijkbaar nergens op sloegen, was in de macht van een kwade geest: hij of zij werd gek verklaard en min of meer uit de gemeenschap verwijderd.
Uiteindelijk zou men ook het geheel der dingen een naam geven: de kosmos, de orde in de Chaos, tot stand gebracht door het woord (Logos). En ook het geestesvermogen dat al dat moois verwerkelijkte, het blikveld (de oorspronkelijke betekenis van het Griekse ‘nous’ voor geest of verstand), ging men als een verzelfstandigde kracht zien. De geest maakt zich in die zin los van het lichaam en verschijnt als vrij. Deze opvatting zou eeuwenlang stand houden en pas met Heidegger fundamenteel in twijfel getrokken worden. Heideggers Dasein (er zijn, in de wereld zijn vs. tegenover de wereld staan) brengt ons bij een van de grondslagen van ons psychisch beleven: de tweespalt tussen het opgaan in de dingen en het afstand nemen. We hebben dit reeds aangeroerd wanneer we vrouw met ‘samen’ hebben geassocieerd en man met ‘tegenover’. Die tweespalt leeft dus nog vinnig voort in de populaire ietwat afgezaagde tegenstelling tussen gevoel en verstand. In wezen vormt de tweespalt een hechte eenheid. Afstand nemen en opgaan in de dingen wisselen elkaar voortdurend af en liggen voortdurend in elkaars verlengde. Samen vormen ze de oorsprong van onze waarnemingen en onze woorden. Wetenschappelijke taal en methodologie (gebaseerd op een strikte subject-object scheiding) nemen echter alleen afstand, ze gaat niet of nog nauwelijks op in de dingen. Daarom slaagt wetenschap er niet in het geheel van de werkelijkheid te vatten. In haar doortastende houding streeft ze dan maar naar de uitschakeling van het subject. Maar steeds zal iets aan de greep van de wetenschap ontsnappen, dat ‘iets’ dat gewoon aan de Taal zelf ontsnapt. En daarom zullen we steeds ook open staan voor ‘esoterische’, ‘onwetenschappelijke’ denkbeelden zoals de psychoanalyse van Lacan, hoe spartelend deze denkbeelden ook zijn in hun poging het onuitspreekbare uit te spreken. Zelfs de meest positivistische wetenschapper laat zich soms gaan en schakelt over op een andere manier van kennen. In dit zich laten gaan is men bij de dingen, in plaats van tegenover de dingen.
Goede dramafilm met een vleugje romantiek en misdaad dat terecht zijn oscars heeft gewonnen naar mijn mening. Deze film vertelt op een originele manier het verhaal van een Indische slumdog dat “Who Wants To Be A Millionaire” speelt, maar belangrijker is de verhaallijn die rond dat spelletje is geweven en waar we via flashbacks meer te weten komen. Origineel idee!
JILONG Camping luchtbed flocked queen, Blauw, Vinyl, Volwassenen, 3 min, 1520 mm, 2,03 m Luchtbed Flocked Queen is een extra groot 2-persoons luchtbed met een sterke constructie van vinyl. De waterdic
Wanneer de energieën van de vijfde chakra zich naar beneden bewegen, onthullen ze veel van de geheimen die bewaard werden in de schaduw van het onbewuste.  Dit zal voor mensen individueel gebeuren en ook in de macrokosmos van het wereldbewustzijn.
In gedachten verzonken liep hij bijna met zijn hoofd een cluster galspinnen in. Pas op het laatste moment merkte hij de felgroene stippen op hun dikke achterlijven op. Heel voorzichtig stapte hij achteruit, bedacht op struikeldraden en gaten in de grond. Galspinnen vormden grote nesten. Ze joegen collectief en vingen vaak prooi die een enkele spin nooit zou kunnen vasthouden. Harrald had wel eens een jonge ree gevonden, dood en stijf en helemaal bedekt met galspinnen. Hij zocht een nieuwe weg op respectvolle afstand van het nest.
Wanneer er een behoeftige klant zijn broek had laten zakken en plaats nam voor een van de gaten, was het slechts een kwestie van tijd voordat Mumbai iemand vond om plaats te nemen aan de andere zijde van de schutting om de overeenkomst te bezegelen. Ofwel een van de tippelaars die hier over straat zwalkten, of wanneer hij het met de lichtekooien niet eens kon worden over de vergoeding dan stuurde nog wel eens de doof­stomme keukenhulp, die hij dreigde met slaag.
‘Herinneringen. Ik moest denken aan mijn tijd met mijn engel. Hij vulde mijn hoofd met leugens en valse hoop. Hij zou me helpen te ontsnappen, als maar naar hem luisterde. Al die tijd zoog hij me langzaam leeg als een soort overmaatse teek. En hij gebruikte me om anderen te lokken. Het duurde lang voor ik het doorhad.’
De weldenkende mensheid wordt nog steeds geplaagd door een oeverloze verwarring omtrent de betekenis van de Oudgriekse spreuk “Ken u zelf!” of “Ken uzelf!”, zoals die ingeschreven stond in de muren van allerlei eerbiedwaardige tempels. Zoals, de meest befaamde in die kwestie, deze in Delphi waar van oudsher (i.e. vroeger reeds dan de Golden Age van Perikles, de jaren 450-400 v. Chr. dus) het Orakel bij monde van de Pythia zitting hield.
Op de kinderafdeling probeer ik te bereiken dat men de moed niet zo gauw opgeeft: bel na een minuut opnieuw de dienstdoend arts als die de eerste keer niet opneemt, blijf aandringen op voldoende medicijnen en laat je niet afpoeieren, leg je niet neer bij kapotte ramen en kapotte muskietenwering.
Hiermee maakt hij een einde aan afhankelijkheid van en weerloosheid ten opzichte van de geweldpleger of de gewelddadige situatie zodat als einddoel van zijn begeleide ontwikkeling kan worden bereikt dat hij zich weet te bevrijden van zijn slachtofferschap. Zo kan hij het roer weer zelf in eigen handen nemen. Zijn identiteit is dan niet meer alleen verdriet en machteloosheid, maar ook weerbaarheid. Er komt een proces op gang waarin hij onderscheid begint te maken tussen wat hem is aangedaan in het verleden en hoe hij er nu in de huidige realiteit mee omgaat.
Do You Have Your Survival Gear Ready In A Bug Out Bag? Do You Have Your Gadgets And Tactical Weapons For A Major Emergency Or Event? The Apocalypse Might Not Be Coming But Emergency Preparedness For Camping, Hiking, Backpacking, And Fishing Are Important. What If Your Trip Takes An Unexpected Turn For The Worst? DIY And Homemade Tools, Weapons, And Cool Backpacks To Help You Be Survival Ready. #survivalaxe #backpackingtools #survivalgearbugoutbag #survivalgadgets #coolcampinggear
Ik heb een dochter gehad. Denk ik. Hoe ik mij zorgen om haar heb gemaakt, heeft soms fysiek pijn gedaan, daarom denk ik dat. Dan pak ik de foto, genomen tijdens een sinds lang vergeten vakantie, op een zon­over­goten strand. Ik kijk naar haar. Denk ik, want er is weinig meer van de foto over dan enkele vale vlekken tegen een bleekblauw achter­grond. Misschien ben ik het zelf op die foto, misschien is het de hond geweest.
De glanzende vloer van de enorme hal was een platgeslagen doolhof van zwart en witte stenen. In het centrum stond een blok van grijs steen waarop een magere Kiteh-vrouw zat, deels verborgen achter de lage rand van haar koperbeslagen fort. Haar schedel was kaalgeschoren. Gouden ringen hingen neer uit haar lange oren. Witte lijnen vormden sierlijke krullen over haar diepblauwe handen, haar armen, over haar bijna vierkante gezicht. Ze droeg brede lijnen langs haar neus, fijne spiralen op haar voorhoofd en over de rug van haar handen. Geen make-up maar genetisch- en erfelijk bepaalde pigmentverschillen. Haar nagels waren zorgvuldig bijgeslepen, afgerond.
Met een klap was ze weer terug in het heden. Er daalde een alles ver­stikkende deken van verdriet over haar neer. Tot drie dagen geleden was ze vergeten dat verdriet gewoon fysiek pijn kon doen. Dat het je bij de strot greep, misselijk maakte totdat je het gevoel had dat je gewoon wel kon kotsen.
10 De Specialist Wij doen alles voor uw auto! Auto wassen? Dat kan bij ons in de carwash Wij doen alles voor uw auto! Autocenter MEBO bv Bevelantstraat 20a Roggel T VOORJAARSACTIE Automatische sectionaaldeur 1249,- incl. plaatsen Noordervaart 5 I Beringe I (077) I Mindfulness en verslaving LEUDAL – Het Mindfulness Based Relapse Prevention is zo n twintig jaar geleden ontwikkeld door Alan Marlatt en in de VS wetenschappelijk onderzocht en effectief bevonden. In Nederland wordt deze training geïntroduceerd door deskundigen op het gebied van verslaving én Mindfulness. Indachtig biedt dit acht-wekentraject aan. Hierin wordt geleerd de kracht van Mindfulness (opmerkzaamheid) in te zetten om je neiging tot verslavingsgedrag om te buigen. Je leert anders omgaan met het trekkende gevoel dat kan ontstaan als je niet meer toegeeft aan je impuls. Tenslotte leer je om verslavingsgedrag te vervangen met gedrag dat meer voedend, rijk en prettig is. In de greep van een gewoonte Verslaving is te omschrijven als het in de greep zijn geraakt van (genots)middelen of van gedrag dat constant moet leiden tot bevrediging. Kenmerkend hierbij is dat deze behoefte zo bepalend is, dat deze je beperkt in je levensvreugde, relaties en werk. Kortom: je kwaliteit van leven. De oplossing is het probleem geworden. Als de gewoonte je vrijheid en welzijn beperkt, dan mag je gerust spreken van een verslaving. Het maakt niet zoveel uit om welk middel of gedrag het gaat. Door verslaving neemt je zelfvertrouwen af en daarmee het plezier en vermogen om te functioneren. Effectieve hulp Je eigen, informele, pogingen zijn vaak niet afdoende om verslavingsgedrag definitief een halt toe te roepen. Als je dat merkt, en je wilt je niet neerleggen bij de beperkingen die de verslaving oplegt, dan is het tijd om te kiezen voor een ondersteunend programma dat je helpt om de moedeloze slingerbeweging tussen goede voornemens en terugval te doorbreken. Mindfulness Based Relapse Prevention is een bewezen effectief programma. Meer info hierover is te verkrijgen via tel en/of Wij zijn hét adres voor Luxaflex Terraszonwering Een goede voorbereiding loont… Nu bij ons 20% korting alleen voor snelle beslissers… Voor heerlijke lentes Designed by Luxaflex. Inspired by you. en (na)zomers! Zonwering Rolluiken Horren Pieter Hendriks Kunststof kozijnen Overkappingen Lindenstraat 42, Neer – Tel Mindfulness Aandachtgerichte training Regelmatig starten er nieuwe trajecten in de regio Mindfulness – Based Stress Reduction Acceptance and Commitment Therapy (ACT) Compassievol leven (nieuwe training) Mindfulness bij volwassenen met autisme (A. Spek) Mindfulness bij kanker (Trish Bartley) Mindfulness – Based Relapse Prevention (bij verslavingsproblematiek) Ga voor meer info naar Locaties: Huisartsenpraktijk Habets Heythuysen Chiropractie Leudal Heythuysen De Kern Maasbracht Angelique Didderen Mobiel Website
Ik klauter op de kade die het park aan de voet van de Mast omgordt, hand- en voetsteun vindend aan brok­kelend beton en verroeste beton­ijzers, gaten en kieren, en zo nodig een Gekko-directief. Met mijn elle­bogen op de rand peil ik de omgeving.
Commentaar van het Netwerk Psychiatrie & Samenleving, netwerk dat opkomt voor een radicale humanisering van de geestelijke gezondheidszorg: ‘1. Vreemd: het onderzoek wordt eerst in het buitenland gepubliceerd voordat het in België wordt geopenbaard. De onderzoekers zijn blijkbaar meer begaan met hun cv met het oog op een internationale loopbaan dan met het leveren van een bijdrage aan de Volksgezondheid. Dit is niet de eerste keer dat wij dit merken. Ook Dr. Pascal Sienaert b.v., ElektroConvulsieTherapie-promotor van het universitair psychiatrisch ziekenhuis Kortenberg, publiceerde eerst zijn weinig opbeurende bevindingen over de elektroshock-praktijken in Vlaanderen en Brussel in het Engels: in de later verschenen Nederlandse versie zijn heel interessante passages anders voorgesteld. 2. waarom spreekt men plots van psychiatrische stoornissen in plaats van mentale? Het zal wat worden als die 42% door psychiaters behandeld moet worden. Het wordt tijd dat de psychiaters toegeven dat ze in de geestelijke gezondheidszorg gewoon een belanghebbende partij zijn zoals vele anderen en niet de ‘experten’ die vanuit een zuiver neutrale positie zouden weten wat ‘geestelijke gezondheid’ is. Van de geneesmiddelen die voorgeschreven worden, weet de doorsnee psychiater niets meer af dan wat er op de bijsluiter staat, dus niet meer dan de mondige patiënt zelf. En men zal moeten beseffen dat geestelijke gezondheid in de eerste plaats een sociaal-politieke aangelegenheid is en geen medische. Zolang men de geestelijke gezondheidszorg ziet als een relatie tussen een alwetende ‘expert’ – zij het psychiater, zij het gedragspsycholoog – en een onwetende ‘patiënt’ is geen vooruitgang mogelijk. Zelfs het woord ‘zorg’ moet in de sfeer van het psychosociaal welzijn dringend overboord gegooid worden. Het verwijst te zeer naar een ‘christelijke’, schijnheilige barmhartige die zijn mantel in tweeën snijdt om een deel ervan aan een naakte sukkelaar te geven. Niemand weet wat onder geestelijke gezondheid moet verstaan worden: de medici zijn zelf van de term ‘ziekte’ (illness) overgestapt naar de term ‘stoornis’ (disorder), een term uit de wereld van de ingenieurs. Maar de mens met een psychisch probleem is noch een zieke, noch een gestoorde, noch een onverzorgde: het is een mens die hoopt dat met hem of haar samengewerkt wordt aan de ontplooiing van zijn of haar mogelijkheden om een stukje betere wereld voor zichzelf en zijn/haar nabestaanden uit te bouwen. Het is precies de hedendaagse aanpak van die mens met existentiële of psychische problemen – en die hebben wij allemaal een beetje – die, door hem of haar af te zonderen en uit te sluiten, van hem of haar een zieke en een gestoorde maakt die niet meer in staat is zichzelf te verzorgen.’)
Ik keek naar de schelp die we hadden gevonden op Texel. Tot dusver was die nog niet aangetast door pixelpest. Ik dacht aan de miljoenen jaren oude fos­sielen van schelpen die waren gevonden: hoelang zou deze schelp nog een herinnering zijn? Misschien was het belangrijker hoe lang ik me nog kon herinneren waarvan de schelp een souvenir was.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *