“groothandel survival gear china beste overlevingsuitrusting onder de 50”

*: Sterrendatum kalender wil niet zeggen dat deze kalender met de sterren gelijk loopt. De precessie wordt met de cakra-tempometer gerespekteerd door het vieren van de z.g. verjaardag van de zon, die van Waterman naar Vissen verschuift met een tempo van één dag in de 70 jaar. De kalender heet sterrendatum kalender omdat deze is afgeleid van de manier waarop in de Veda’s (de z.g.vijfde Veda) de sterrenhemel met een jaarindeling in 48 z.g. paksah’s of pancha dasa’s (=15-daagse periode) werd gerespekteerd. Het jaar werd wel gedefinieerd naar de noord-zuid gang van de zon (naar de seizoenen dus).
De voorstelling van de wereld en van onze eigen gemoedstoestanden is zoals we hebben gezegd gebaseerd op de zintuiglijkheid van onze visuele waarneming en op haar mentalisering. Onze voorstellingen en het menselijk leren in het algemeen verschijnt als een slide-in tussen onze zintuiglijkheid en onze omgang met de wereld. Die zintuiglijkheid van onze mentale ervaringen vinden we terug in de wortels van onze filosofiegeschiedenis: de pre-socratische filosofie behelst een in wezen situationele en zintuiglijke ontologie en kennisleer. Kennis is in-zicht, geen verstandelijke gevolgtrekking. Wat we zagen was waar. Over wat we niet zagen wisten we niets. In de veranderingsfilosofie van Heraclitus en de zijnsleer van Parmenides (6de-5de eeuw v. Chr.) leeft de filosoof nog in de dingen, hij is samen met de dingen in het hier en nu. De mentalisering liet evenwel toe de inhoud van de beeldvoorstellingen te verzelfstandigen en dat gaf aanleiding tot een gans andere metafysica, die we een metafysica van het ‘tegenover’ kunnen noemen.
[i] Humberto R. Maturana & Francisco J. Varela “Autopoiesis and Cognition: The Realization of the Living.” Dordrecht, D. Reidel Publishing Company, 1980. Zie ook: http://www.inteco.cl/articulos/004/texto_ing.htm . [Humberto R. Maturana “Ontology of Observing: The Biological Foundations of Self Consciousness and the Physical Domain of Existence.” 1988]
Overleven. Dat is precies waar het om draait in deze game. Bij de start van de game wordt je zonder tutorial of andere instructie over wat je moet doen in een huis gedeponeerd. Je ziet het huis in dwarsdoorsnee zij-aanzicht, zoals je bijvoorbeeld ook in Fallout Shelter ziet. De grafische stijl is meteen vrij donker, met wit/zwarte houtskool tekeningen. Je ontmoet al snel je drie personages, die je de oorlog door moet gaan helpen. Ik weet niet of voor iedereen dezelfde drie start-personen gelden, maar voor mij waren dat Bruno, Pavle, en Marko. Iedere persoon heeft zijn eigen voor- en nadelen, en het is belangrijk om deze eigenschappen goed te bestuderen. Bruno is bijvoorbeeld een prima kok. Dat betekent dus dat je hem alle maaltijden klaar moet laten maken, hij gebruikt minder grondstoffen bij het bereiden. Andere personages zijn heel stil, en kunnen dus goed sluipen, of zijn goed met wapens, en dus uitmuntend geschikt voor het verdedigen van je huis tegen inbrekers, en weer anderen kunnen extra veel sjouwen, en zijn dus geschikt als nachtelijke speurtochten door de wijk, op zoek naar waardevolle grondstoffen.
En blijkbaar slaagt men er niet in deze klassiekers te actualiseren in een nieuw wervend en mobiliserend project. De sociaaleconomische thema’s verdwijnen steeds meer naar de achtergrond ten voordele van voorgestelde oplossingen voor ad hoc actualiteitsproblemen. Bij verkiezingen vult de actualiteit grotendeels het programma dat daardoor een gefragmenteerd karakter krijgt, net zoals de fragmentering van de samenleving zelf. Dit geldt evenwel ook voor omzeggens alle andere politieke partijen. Men weet dus niet in hoeverre een centraal gestelde langere termijnvisie “ideologisch” en electoraal zou lonen. Zeker wanneer men over geen model beschikt van zo’n toekomstbeeld.
Lunch Broodjes Tosti s Kaas of ham 2.75 Kaas 2.75 Oude kaas 3.25 Ham, kaas 2.75 Rosbief 3.25 Hawaï 3.50 Filet American 3.25 Brie, tomaat, ui 3.75 Kroket of frikandel 3.00 Gezond ` 4.00 Gerookte zalm 4.50
Zo in het genre van: “Liesje S., een 12-jarig meisje uit Uienkerke, werd al maanden gepest door kwelgeestige klasgenootjes. Maar zoals ze gisteren in onze krant getuigde, besloot ze niet te verzinken in depressieve gemoedstoestanden en zelfmoordgedachten. Ze sloeg terug. En hoe!” Die opgevoerde, doorgaans verzonnen, Liesje S. moet dan bewijzen dat heel wat kids (hoeveel precies?) pestgedrag niet meer pikken. En vooral de boodschap doorgeven aan lotgenoten dat ze pestgedrag niet langer moeten en mogen pikken en lijdzaam ondergaan. De suggestie wordt gewekt van een nieuwe algemene trend, waarbij Liesje S. dus staat voor “Eén, twee, drie,…, vele Liesjes!” Een volkomen fictieve trend waarvoor ook niet het minste bewijs wordt geleverd. Het is niet meer dan een oproep, een wensdroom van de columnist-opiniemaker (of journalist tout court) dat iedereen zou moeten worden als Liesje. Een trend dus waarvan de opiniemaker zelf graag de gangmaker wil zijn (en daar uiteraard nadrukkelijk voor erkend wil worden). Terwijl de werkelijkheid hoogstwaarschijnlijk is dat gepeste kinderen juist steeds meer het pesten ondergaan zonder weerwerk te bieden en dus riskeren zich in een diep depressiesyndroom te laten wegkwijnen. Dat soort hypersentimentele oproepen en getuigenissen zouden immers compleet overbodig zijn indien weerwerk tegen pesterijen de normale of natuurlijke en meest vanzelfsprekende zaak van de wereld was. Het opvoeren van de getuigenis van Liesje wordt op deze manier boven verslaggeving of commentaar getild en neemt de manifeste allure aan van een (uitnodiging tot) “politieke interventie”. Een interventie die in het geheel niets meer met de lotgevallen van Liesje zelf van doen heeft.
I could use this as an outdoor pack or emergency pack. Multi-Purpose 1 day pack ( FirstSpear is a brand created by former U. servicemen, they develop enhanced light-weight load carriage solutions for the US Special Forces )
Wij, de inheemse volken, zijn niet vergeten dat de mens deel is van de natuur, zegt Davi Kopenawa. Als we de natuur beschadigen, beschadigen we ook onszelf. Wij weten hoe de bossen te beschermen. Geef ze terug aan ons, voordat ze doodgaan.
Het onderbewustzijn zal zich openen, de poort die in het thymusgebied wordt bewaard.  Er zal veel loslaten zijn, hetgeen het onderbewustzijn toestaat zich naar intuïtie te bewegen en de macht van de hogere wil de leiding te laten overnemen van de bewuste geest.
Mijn hartslag was ondertussen weer genormaliseerd. Ik keek heen en weer tussen de strak geklede man en de bol. Er verscheen een geamu­seerde twinkeling in zijn ogen. ‘Dat is inderdaad waar ik me bevind. Mijn systeem prikkelt direct je visuele en auditieve centra. En de rest vullen je hersenen voor je in.’
In de verhitte drukte die ontstaat, is matroos Tobias ook in het gat gesprongen. Gehurkt als honden klauwen en graven de vismensen de kist vrij. De bootsman blijft hen aansporen vanaf de aarden wal. ‘Voorzichtig met de relieken. Voorzichtig.’
De schrijvers René Nauta en Beke Olbers zijn de eigenaren van Extra survival en bushcraft. Extra survival en bushcraft is al sinds 1997 actief in het organiseren van vele cursussen. De ervaring en kennis die ze in al die jaren hebben opgebouwd hebben ze verwerkt in het eerste Nederlandstalige handboek over bushcraft. Alle basisvaardigheden voor bus
Zo’n hippe oproepen zijn in mijn ogen hoe dan ook het werk van een halve of hele goeroe die erop uit is slaafse volgelingen te ronselen. En inderdaad blijkt ook onze eerbare Dawkins in zijn Voorwoord iedereen aan te manen om als atheïst “uit de kast te komen” en als trotse militante atheïst door het leven te gaan.  Nu heb ik, als 100% ongelovige zonder verdere pretenties naar anderen toe, niet bijzonder veel respect voor mensen die er trots op zijn hun wezen te herleiden en te verengen tot één identiteitscategorie, zij het geslacht, “ras”, nationaliteit, seksuele geaardheid, politieke of religieus-levensbeschouwelijke overtuiging, DSM-V diagnose, voetbalclub of wat dan ook. Dat soort trots en zelfinperking lijkt mij een bedenkelijk symptoom van een of ander quasi-pathologisch defect.
Zohra liep naar de hoek van het dak en ging met haar benen over de rand zitten. Ze keek uit over de stad. Zoveel mensen, zoveel bloed. Nu waren de monsters nog zwak, maar binnenkort zouden ze sterk genoeg zijn om Antwerpen over te nemen.
Vóór het 19uur-journaal op VRT-Eén wordt je dagelijks een aflevering aangeboden van het volkse en populaire quizprogramma Blokken. Normaliter maakt Ben Crabbé er een gezellige en gezapige bedoening van. Genietbaar voor jong en oud, rijk en arm. Alvast gezelliger en leerrijker dan het Journaal zelf.
Zo ver is mijn oude ik gekomen op zijn gedoemde tocht naar Mook. Ik voel alleen een vage melancholie, en een versterkt gevoel van urgentie dat mijn benen nog sneller doet bewegen. De neergestorte 747 ten noorden van Rotterdam echo’t het gevoel dat ik vlieg. Mijn spijkerbroek en overhemd klapperen als slecht gespannen zeilen. De wind van mijn voortgang giert langs mijn jukbeenderen, rukt aan mijn haar, schuurt mijn nieuwe huid tot ik begin te vrezen dat ik teveel van mezelf verlies.
Van de klanten wordt slechts verlangd dat zij vooraf betalen en dat zij zich verder niet storen aan het rochelachtig geknor van de zwart-witte zeug in haar modderige kot, of aan de zurige geur van de uitgekookte rats die in haar trog ligt te zweten.
‘Je mag dan wel herboren zijn, een nieuw lichaam hebben, toch ben je nog altijd die vuile smeerlap van vroeger. De leraar die altijd zo krampachtig probeerde om populair te zijn, zelfs al moest hij daarvoor meehuilen met de wolven. En nu kom je in mijn huis, om mijn zoon te beschuldigen.’
Keren we even terug naar het Niets en de Chaos waarin we vrolijk spartelend zweven en zwemmen. En naar de vormgeving die ervoor zorgt dat deze chaos een menselijk bewoonbare wereld is geworden en steeds voortgaat te worden. Hebben we die vormgeving op het meer “kosmologische” niveau geduid als de werking van een demiurg die de vormloosheid opheft en een geordende kosmos voortbrengt, dan gaat het in ons dagdagelijks bestaan als wezens die een kosmos hebben geërfd van de generaties die ons zijn voorgegaan, om (al of niet intentionele) interventies van mensen zelf. Concrete en steeds min of meer aanwijsbare mensen. Vormen, waaronder dus ook mensen, huisvesten blijkbaar een heel brede waaier aan mogelijkheden en potenties die zich kunnen actualiseren of dit juist niet kunnen doen. Een vermogen onaangeroerd laten, kan ook een bewuste vorm van handelen zijn. We hebben met betrekking tot onze vermogens steeds de keuze tussen “iets doen” en juist “niet iets doen”. Doorgaans focussen we ons op geactualiseerde vermogens: deze laten immers merkbare sporen na en zorgen voor waarneembare en bespreekbare veranderingen in plaats van nauwelijks te interpreteren radiostilte.
Consequent zijn, volhouden, vasthouden aan het principe van de ziel, moet niet betekenen dat je vervalt in materiële nalatigheid. In feite is men in het complexe van oorzaak en gevolg, verplicht gewetensvol te handelen ten einde de meditatie ter wille van de zelfherinnering te realiseren. Alleen met alle respekt wordt de ziel gevonden, niet met de excuses van nalatigheid die nooit vrede met de materiële wereld kunnen brengen en dus niet behouden. Dus, eenmaal de show gestolen hebbende, moet men doorgaan, maar hoe? Het geheime antwoord van de know how is niet te verraden. Verraden deed je al, maar verraad kan niet doorgaan. Evenals het sterven van datgene wat werd verraden, moet ook de verrader sterven. De vraag is dus, hoe je terug te trekken zonder de vertoning kwijt te raken. In de evolutie van de ziel is onthechting het mechanisme waarin het verloop van het zich opnieuw gelijkrichten de voortzetting van de vertoning uitmaakt. Dit kan alleen bestaan bij de gratie van het ontwikkelen van kracht. Het onttrekken van je energie aan het begrip van materiële bezitterigheid noodzaakt de herintegratie van lichamelijke en geestelijke kracht. Oude integraties die reeds lang vergeten waren doemen weer op en nieuwe capaciteiten ontwikkelen zich in de transformatie van de gelijkrichtende vertoning. Het geheim van het weten hoe wordt gevonden in het zich herverbinden van het oude ego-belang ,met het nieuwe belang van de orde van de ziel. De vertoning gaat door, de verschijning verschilt. Van vervreemd raakt men gelijkgericht. 
20 Zorg- en Welzijnsbeurs Heythuysen vrijdag 20 maart a.s. van uur HEYTHUYSEN – De seniorenvereniging Heythuysen gaat op vrijdag 20 maart een uitgebreide voorlichtingsdag verzorgen over de vele mogelijkheden welke actueel blijven en worden binnen het kader van de nieuwe zorgwetgeving. De vereniging doet dit door de organisatie van een breed opgezette beurs waar vrijwel alle organisaties en bedrijven, waarmee men met het vorderen der jaren geconfronteerd kan worden, vertegenwoordigd zijn. Zo vinden bezoekers bijvoorbeeld meerdere voorzieningen op het gebied van intramurale zorg, denk daarbij aan orthopedie en aan geriatrie. Maar ook thuiszorgvoorzieningen zijn ruim vertegenwoordigd. Verder treft men voorlichtingsstands over onder meer fysiotherapie, chiropractie, voetzorg, diabetes, gehoor, gezichtsvermogen, verantwoord medicijngebruik, gezonde voeding, Alzheimercafé, Huis voor de Zorg, op deze beurs aan. Ook een groot aantal hulpmiddelen en middeltjes die het leven veel makkelijker maken, zullen worden getoond. Denk daarbij ook aan het gebruik van moderne communicatiemiddelen, zoals een IPad om contact te onderhouden met de buitenwereld. Ook zijn er stands waar bezoekers voorlichting kunnen krijgen over de vele mogelijkheden om de woning levensbestendig te maken, waarbij men kan denken aan domotica- en beveiligingsvoorzieningen. Bij een aantal stands van makelaars en bouwverenigingen kunnen belangstellenden zich laten adviseren over het kopen of huren van een passende woning. De bank en het notariaat is eveneens aanwezig voor informaties over bijvoorbeeld een hypotheek(verhoging) of voor een (levens-)testament. Uiteraard is er ook aan ontspanning gedacht met mogelijkheden van (aangepaste) vakantiereizen, sporten, fietsen, enzovoorts. Tijdens de beurs is er in een tweetal zalen een continuprogramma met interessante presentaties over meerdere onderwerpen, zoals de mogelijkheden van een knie- of heupprothese, gezonde voeding, fysiotherapie, enzovoorts. Deze voorlichtingsbeurs vindt plaats van tot uur in De Bombardon, St. Antoniusstraat 2 in Heythuysen. De toegang is geheel gratis. Bijgaande deelnemers heten u van harte welkom Staat graag voor u klaar met: – Senioren yoga – Mindfulness – Pijnbestrijding – Muziekwaterbed – Rouwverwerking – Stervensbegeleiding St. Antoniusstraat GB Heythuysen Tel. (0475) Groene Kruis Ledenorganisatie, voor iedereen, voor elke levensfase. Bezoek onze stand en maak kennis met de vele voordelen en het gemak van Groene Kruis Ledenorganisatie T: Dorpstraat 16Dorpstraat EC Heythuysen 6093 EC Heythuysen T: (0475) T: (0475) T: 49 (0475) E: E: I: I: Proteion Thuis neemt deel aan de beurs zorg en welzijn. Van onderstaande deelnemers zijn vertegenwoordigers aanwezig ter beantwoording van vragen: Proteion Welzijn/de zorgondersteuner Proteion Behandelcentrum Proteion Zorg op afstand Proteion Thuiszorg team Leudal Proteion Thuisservice Proteion Revalidatiezorg Zorgcentra: Proteion Hornerheide, Proteion St. Magdalena en Proteion De Kreppel (088) Dorpsstraat 15, Heythuysen Tel Staat 1, Nederweert Tel Ook bij Oorzaak Hoorkliniek krijgt u GRATIS hoortoestellen Wij zijn een familie bedrijf dat zich onderscheidt door service en kwaliteit te leveren. Graag nodigen wij u uit voor een Vrijblijvend Hooradvies tijdens de beurs.
Recensie “door de ogen van het kind”  De vader van een bekende schrijver overleefde het jappenkamp door op zijn tellen te passen en door de macht van het getal de macht over zijn leven in eigen hand te houden (Adriaan van Dis, Duinen). 
‘Wat is dit?’ Het klonk wat weifelend. Miranda was inmiddels weer terug­gelopen naar de verzameling dozen die midden in de studeerkamer opgestapeld stonden. Ze hield een stuk papier vast dat zo te zien een haastig geschetste tekening bevatte met veel zwart. Het kwam Laura op het eerste gezicht niet bekend voor.
Dit was haar kans om te ontsnappen. Ze kon gebruik maken van zijn ontsteltenis om weg te sluipen, maar iets dwong haar te blijven kijken, ook al kon ze het zich niet veroorloven om weer gepakt te worden. Zohra was zo in de ban van dat ene beeld, dat ze maar bleef staren. Het verbaasde haar tegelijkertijd dat ze het lijk niet eerder had opgemerkt. Het lag naast de sporen. Even­goed zou ze erover gestruikeld zijn daarnet. Ze vroeg zich af hoe het daar terecht was gekomen. In haar hoofd ontvouwden zich de meest macabere scenario’s.
De makkelijke broek van Zusss zou je iedere dag wel willen dragen. Hij is er in verschillende kleuren en in deze variant uitgevoerd in zwart. Dit model in de maat M/L is gemaakt van nylon en elastane, materiaal met stretch dat heerlijk draagt. Door de naad aan de voorzijde kun je de broek combineren met iedere outfit. Dit kledingstuk kan worden gew
De makkelijke broek van Zusss in zwart is een fijne basic om in je kledingkast te hebben. De broek in maat L/XL is gemaakt van nylon en elastane en heeft een naad aan de voorzijde van de pijpen. Zo kun je hem eenvoudig omtoveren van relax broek tot zakelijke outfit. Je kunt de Zusss broek wassen op 30 °C, hij mag niet in de droger.
Ik gruw van zijn wijd opengesperde ogen, zijn pupil­len net te groot, en die verkrampte grijns om zijn mond. Niet omdat hij eruit ziet als een maniak, maar omdat hij er nauwelijks anders uitziet dan die Mook die vroeger mijn vriend was. Opeens weet ik niet meer zo zeker dat ik degene ben die is veranderd.
Kontakt verliezend met het belang van de ziel, begoocheld door de aantrekkelijkheid van de materiële natuur, kunnen paren afdwalen van het rechte pad der emancipatie (afb. & afb. ) en de minder gerechte bereiken van menselijke aktiviteit verkennen. Daarvan leert men zeker over de limieten en grenzen die men niet moet overschrijden. Een ander ongewild effect van een dergelijke ervaring is het machtskonflikt. Experimenterend verliest men makkelijk het gezag en de zekerheid van de kultuur en orde van de ziel. Proberen zelf de macht te krijgen in een begoocheld en verwrongen idee van gezag en rijpheid, kan men in een relationele hel belanden. De geliefde beminde wordt een diktator en het gekoesterde leventje wordt een leugen. Om een veilige weg terug te vinden, terug naar het goede en echte van de tijd, kan men tijdelijk aanvaarden terug te vallen in een situatie van leerlingschap ten einde de verloren discipline weer teug te vinden. Daar is vaak hulp bij nodig. Enkel door boeken alleen is het moeilijk ook maar iets vooruit te komen. Sommige dingen zijn zuiver sociaal en veel kennis en regelgeving is ongeschreven. Om iets te leren is er ook de bron van het gezag van buitenaf en andere zoekers van de waarheid van persoonlijke emancipatie (afb.). Daarvoor zijn er priesters, politici en wetenschappelijke therapeuten die onderrichten en helen overeenkomstig hun geloofsovertuiging, politiek en paradigmata. Ieder systeem mag claimen exclusief en de enige en ware oplossing te zijn, maar de politieke werkelijkheid leert ons dat klaarblijkelijk het naast elkaar bestaan van allen de behoefte is. Welk systeem van bestuur ook aangenomen, ieder zal vast houden aan zijn eigen overeenkomsten. Men mag meedoen voor zover men ertoe in staat is maar het veranderen zal moeilijk of onmogelijk zijn. Er is een natuurwet die de coëxistentie en continuering gebiedt van de diversiteit van alle levende wezens en alleen bij het verlies van funktie en aanpassing sterft de soort uit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *