“gratis survival gear catalogi overlevingsuitrusting nekmes”

Daarnaast wordt de bezorgtijd mede bepaald door je locatie en waar je bestelling vandaan komt. Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze klantenservice; we voorzien je dan zo snel mogelijk van een antwoord. Veel shop-plezier!
Hij staart omhoog naar de maan, die als een uitgeslagen wiel kaas aan de hemel schimmelt. Hij laat zijn kale schedel rusten tegen zijn bult alsof hij een kussen meedraagt tussen zijn schouderbladen. Zijn vingers verkennen het ruwe oppervlak van de schutting waar hij tegenaan leunt. Hij probeert een liedje te neuriën dat hij eerder die dag uit een draaiorgel gehoord heeft, maar zijn mond is te droog. Hij likt aan zijn gebarsten lippen.
Ik houd het geld dus en deel het bij mijn weggaan wel uit aan arme patiënten, veelbelovende nurses die dokter willen worden, enzovoort en ik kan een deel aan mijn bedienden van 30 jaar geleden geven. Ik kan ook een deel besteden aan het opsturen naar Nederland van al mijn spullen. Misschien schieten mij nog wel meer dingen te binnen. Ik zie wel.
‘Nee,’ zei ze en deze keer bleef ze hem in zijn kille ogen kijken. Iets in haar brak los, bewoog opnieuw mee met de stroom van gebeurtenissen rondom haar. ‘Ik ben een Agent-Voyeur. Een Lleroh uit Yin-Ghuel. Niet alleen van afkomst, maar in hart en ziel. Met wie ik slaap verandert daar niets aan, heer Eijsson.’
Met uitstellen echter moet men ook voorzichtig zijn. Verliefde mensen moeten hun liefde bevestigen. De vlam moet brandend gehouden worden. Als je te lang twijfelt elkaar de eerste zoen te geven, kan het er wellicht nooit meer van komen daar er dan geen verschil waarneembaar is met gewoon met elkaar omgaan. De genen praten ook een woordje mee en ze willen eenvoudig sexuele bevrediging. Het ontkennen van sex met de goede wil van zuiverheid is geen succes voor het lichaam dat ook leiding geeft in motivatie en ambitie. Het is zelfs zo dat ontkenning van sexualiteit tot ernstige geestesziekte zal leiden zoals zelfs de religieuzen het sexuele als een positief sacrament kennen. Men kan zich alleen van sex onthouden als men een filosofie aanhangt van positief sexueel verhouden: men hoeft niet noodzakelijkerwijze zelf aan sex te doen om er goedkeurend tegenover te staan. Daarom is het moeilijk nee te zeggen tegen de sex als de andere persoon eenmaal intiem gekend wordt.
Lijkt het niet volkomen vanzelfsprekend dat enkel iemand die zich “verveelt”, iemand die zich een “veelvoud” voelt van zichzelf en die dus in morele zin “zichzelf te veel” is, een filosofie kan propageren die cirkelt rond de gekende spreuk “gnoothi seauton”, “ken u zelf”? (Al is deze zinsnede niet door onze brave Socrates zelf bedacht, het Attische narcisme hing immers boven de Atheense agora al in de lucht vόόr Socrates dagelijks de straten errond afschuimde). Want bij dit “ken uzelf” zijn we al meteen allemaal met zijn of haar tweetjes: het kennende zelf en het gekende zelf. Want verveling is natuurlijk ook een kwestie van elementaire wiskunde: je moet eerst minstens één ondeelbare “daimōn” hebben voordat je opgescheept kunt zitten met nog een tweede of een derde “daimōn” die je zodanig te veel aan het worden is dat je hem naar de hel verwenst.
Je laat alles toe…..als je maar niet waar hoeft te hebben dat ze het echt op jou hebben gemunt; als je maar niet waar hoeft te hebben dat je echt tussen onmenselijke wezens aan het roeien bent (met de verkeerde riemen); riemen die je geen steek verder brengen, in water dat steeds meer begint te stinken, als in ‘een poel des verderfs’  .
Het heeft al maanden niet geregend. Dat begint pas weer in mei. Het is een beetje mistig, je kunt geen heuvels meer zien in de verte, soms is het een dag mistig, 500 meter zicht. De wind komt steeds uit het noordoosten en brengt droge woestijnlucht mee. Die is eerst nog koel, maar wordt in maart en april heet. Eigenlijk moet ik iedere week een keer het huis aanvegen en dweilen omdat het erg stoffig is. Maar meestal komt daar niet van.
Water… Na de crematie werd de as van Gaetan over de vijver verspreid, een geliefkoosde plek hiervoor. Machteld had dezelfde laatste wens gehad. Het zesde symbool op de puzzeldoos was dus logischerwijze water. De herinnering aan Machteld beet nog altijd hard in zijn ziel, maar dat leek na het nemen van zijn beslissing toch al minder te zijn. Na de uitstrooiing had Samuel de doos zonder te openen in zijn tuin begra­ven. De brieven die Machteld hem geschreven had in haar volgende leven hoefde hij niet nog eens te lezen. De herinnering hield zich schuil tussen de tienduizenden anderen. Alle brieven kwamen op hetzelfde neer: ‘Ik kom niet, ik kan het niet. Het spijt me.’ Was het zelf­bescherming of mezelf gewoon iets wijsmaken? Daar had hij nog geen antwoord op. Het maakte hem niets uit. De belofte die hem zo lang aan dit dorp gebonden had, was een droom geweest, gebaseerd op herinneringen van een lang vervlogen tijd. Het was tijd om die belofte achter hem te laten. En mis­schien had hij zo tijd genoeg om te voorkomen dat zijn herinne­ringen een nachtmerrie werden, zoals bij Erwin het geval was. Hij stond op, legde zijn hand op zijn borst en zei:
Het festivalseizoen is aan! Chordify-homebase Nederland produceert bijna 900 festivals per jaar en wordt daardoor ook wel ‘festivalland’ genoemd. Niet alleen de festivals poppen als paddenstoelen uit de grond, ook de innovatieve ideeën om de boel te verduurzamen. Want tot aan je kuiten door de plastic bekers waden, dat kan echt niet meer.
Deze week was het thema Ruimte, zag Helga. Drones in de vorm van SpaceX-landers brachten de drankjes rond en de spiesen met gamba’s. Boven hun hoofd dreven de ruimtesteden langs: Putingrad en Nue Berlin, Goederede met zijn immense zonnezeilen.
Het verhaal van Jamal Malik, een jong weeskind dat besluit deel te nemen aan de Hindi versie van het programma ‘Who Wants to be a Millionaire’. Het hele land kijkt toe terwijl Jamal nog maar één vraag verwijderd is van de hoofdprijs. Tijdens de pauze van het programma gebeurt er echter iets waar Jamal niet op had gerekend; hij wordt gearresteerd, omdat de politie zeker weet dat hij de boel aan het oplichten is. Ze kunnen het niet geloven dat een straatjongen zoals hij zoveel kennis heeft. Vastberaden zijn onschuld te bewijzen vertelt Jamal verhalen over de krottenwijk waar hij samen met zijn broer opgroeide, de avonturen die ze beleefden, ontmoetingen met bendes en hij vertelt over zijn vroegere liefde. Elk hoofdstuk in zijn verhaal is een wonderbaarlijke sleutel naar het antwoord op elk van de vragen. Verwonderd over zijn verhalen vraagt de politie zich af wat een jongen als hij – zonder een schijnbaar verlangen naar rijkdom – op zo’n spelvertoning doet. Als de laatste vraag beantwoord moet worden krijgen ze, samen met ongeveer negentig miljoen kijkers antwoord op deze vraag…
‘Heb ik je uitgelegd. Ze was niet meer te redden. Geloof me. We moeten weg hier!’ Hij gaf haar een zet zodat ze verder struikelde, kwam toen naast haar lopen en greep haar elleboog vast. Zo snel als hij kon trok hij Sterre mee. Ze wilde eerst tegenwerken, maar de twijfel die ze eerder voelde kwam terug, versterkt door Heinrichs woorden.
De ontwikkeling van techniek en technologie zou mooi lineair kunnen verlopen, maar dit is nooit het geval. En dat is te wijten aan het feit dat het bezit of de toegang tot de bestaande en de nieuwe technieken én de macht om zich de vruchten en de meeropbrengst van productieve technieken toe te eigenen reeds sinds de eerste beschavingen (en misschien zelfs al voorheen) ongelijk verdeeld zijn geraakt. Al wie onze kapitalistische maatschappij analyseert volgens een simpele pseudo-marxistische strijd tussen Arbeid en Kapitaal doet geen recht aan zekere onbetwistbare gegevenheden. Kapitalisten zijn zelf ook onderling verdeeld als een reeks diverse concurrenten soms zeer uiteenlopende belangen. En dat geldt ook voor de werknemers. “Allen voor één, Eén voor allen!” overheerst enkel in bijzondere omstandigheden de onderlinge relaties, ook deze tussen Kapitaal en Arbeid zelf. Voeg daarbij de specifieke belangen en verzuchtingen van niet-productieve groepen zoals werklozen, zieken, ouderen en kinderen en je krijgt al een eerste beeld van de complexiteit van ontwikkelde samenlevingen.
Gelukkig vonden we snel een manier die iedereen prettig vond: Lars en moeder de dagelijkse dingen, ik de bijzondere. Lars school, ik zwaaien met schoolreis. Moeder koken, ik taarten bakken met mijn kleine meisje. Lars de dokter, ik klaar zitten met open armen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *