“granieten staatswapens en overlevingsuitrusting asap survival gear rugzakken”

Zohra dacht na. ‘Een ander circuit misschien?’ gokte ze. Feit was dat het veel eenvoudiger was om een lijk met de lift te verplaatsen dan via de trappen. Blijkbaar had de slachter voor zichzelf een manier gevonden om dat probleem op te lossen.
De Bijbel verhaalt de herinneringen van het verleden, het wezen voor de mutatie en de levensvorm voor de mutatie. Het heeft vele waarheden maar is door de dierlijke ontwikkeling die in de mens is blijven bestaan verkeerd begrepen en uit de vage herinnering van wat eens was voor de mutatie, verteld en geschreven zoals de mens het kan bevatten.
Voorzorgen zijn er om te voorkomen dat men de kontrole verliest. Zodoende moet een schema van aktiviteiten worden aanvaard dat middels de tijd de behoefte aan de juiste educatie, vooruitgang, identiteit, gelijkrichting, binding en onafhankelijkheid regelt. De levensstadia zouden moeten worden gerespecteerd zowel als de dagelijkse routines nodig om iedere kultuur voor zichzelf te kunnen regelen. Zo ook kan een bepaalde sport voor zichzelf worden beschouwd als een voorzorg; het voorkomt dat mensen vervreemden van de ware structuur en de aard van het spelen zelf. Men zou, door het spel, zich moeten realiseren dat het hele leven een spel is waarbij er vele complicaties van interaktie tussen het ‘gehoor’ of het ‘publiek’ en de tegengestelde partijen zijn waarbij men niettemin zijn eigen identiteit behoudt. 
69. 67 Hoe doe je dit als therapeut? Het is van belang de partners te helpen om hun behoeften niet op een verwijtende manier naar voren te bren- gen, maar als wens (stap 1). Is dit gelukt, dan kun je ze beide helpen om de wens van de ander te horen en hierbij stil te staan (stap 2), en vervolgens om te formuleren waarom zij deze de wens wel of niet willen vervullen (stap 3). Je helpt ze vervolgens weer hiernaar te luiste- ren en stil te staan bij wat de partner over zichzelf en over de ander te vertellen heeft (stap 4), te overwegen wat dit voor henzelf betekent (stap 5) en dit op een vriendelijke (verlangende) manier te verwoorden (stap 6). Dit is een stappenplan om constructief met een relatieconflict om te gaan. Voorbeeld Vrouw: “Elke keer als hij moet overwerken, krijg ik het gevoel dat hij vreemdgaat. Hij houdt er totaal geen rekening mee hoe dit voor mij voelt. Man: “Als ik elke keer moet voelen hoe het voor jou moet voelen kan ik wel stoppen met werken, je zeurt me de oren van mijn hoofd.” De man voelt de reactie van de vrouw als verwijt. Hij reageert hier geïrriteerd op terug met een volgend verwijt. Uiteindelijk krijgen ze beide niet wat ze echt nodig hebben. Een belangrijke stap voor de therapeut is nu dus om niet op de inhoud in te gaan, maar alleen te kijken naar het proces. Als therapeut kun je nu helpen het verwijt van de vrouw om te buigen naar een persoonlijk verlangen. Je kunt probe- ren om de man hierbij stil te laten staan en hem met een eigen verlan- gen terug te laten komen.
12. Welke evidence Pubmed Complicerende factoren bij aantonen effectiviteit • verschillende systemen • verschillende eindpunten • gelijktijdige -implementatie RRT/MET -aanpassing protocollen -scholing en non-technical skills Pubmed studies: validering +++ outcome –
‘Niet veel,’ zei Robert Minson, zijn gelaat weer gladgestreken. ‘Dat is juist het mooie. We hoeven alleen maar te zorgen dat we de mensen laten betalen voor iets waar ze niet zonder kunnen. Of denken niet zonder te kunnen. Dat maakt natuurlijk geen verschil.’
Ik weet nog goed hoe ik vroeger op moeders schoot zat te kijken naar de opnamen die papa ons door­stuurde. Iedere zaterdag, stipt om half zes. Pyjamaatje aan, haartjes nog nat van de douche. Ik leefde van bericht naar bericht en voelde dat hij dichtbij was, ook al was hij dat niet.
Regelmatig lees ik in artikels van het genre “10 Tips voor …” dat het geen goed idee is in bed bij het slapen gaan een boek te lezen (toch niet als je echt ook dra in slaap wilt vallen). Nu pleeg ik dit misdrijf bijna nachtelijks, en ik geef toe: soms lukt het me niet om vlot in slaap te raken.
‘Jij weet beter dan ik hoeveel van de welvaart van het Schip naar de Mast stroomt.’ Ik sta mijzelf een kleine, ironische glimlach toe terwijl ik naar het gezicht tegenover me kijk, dat nadrukkelijk neutraal knikt. ‘Maar weet je ook hoe de Achterlanden er aan toe zijn? Ik ben er geweest, Va. Elke winter sterven er honder­den omdat ze zich niet warm kunnen houden. Hun oogsten vloeien naar het westen in ruil voor energie, en zelf houden ze amper iets te eten over. De Groot-Alloceur dient het belang van allen, staat in het Manifest. Laat me niet lachen. Hij dient al tijden louter die maniak in de Mast.’
Ze liepen door de heuvels van Eindhoven toen de zon onderging. Harrald zocht een droge, beschutte plek en zette daar zijn tent op. Bij het licht van een klein vuur at hij nog wat van zijn rantsoenen. Hij bood Ariadne een stuk brood, maar ze weigerde.
Met nieuwe energie trok hij de rugzakken weer omhoog en begon aan het volgende deel van de tocht terug, met een ruime boog om het nest galspinnen heen. Zijn vermoeidheid maakte dat hij af en toe struikelde op de ongelijke bosgrond. Na de derde keer besloot hij rustiger aan te doen, want hij herkende zijn eigen haast die werd ingegeven door zijn verlangen naar de vrouw die thuis op hem wachtte. De avond is nog jong, Harrald, beter wat later en in één stuk dan vroeg met een gebroken been. Of erger.
Naast deze mentalisering ontspon zich bij het verschrikken van het wilde dier ook een coördinatie van handelingen tussen verschillende individuen: een aantal brullen, één gooit met keien, een ander slaat met een stok. Op de duur werden deze verschillende handelingen van verschillende individuen op elkaar afgestemd, waarbij ook linguïstische communicatie tot stand kwam doorheen gebarentaal en klanken die als woorden, als aanduiding van objecten en handelingen, gingen fungeren. Naarmate men er zo in slaagde het dier met succes te verjagen, ging men uiteindelijk de dieren ook achtervolgen en verder verjagen, tot het dier misschien gewond neerviel en kon worden afgemaakt. De stap naar het zelf opzoeken van grotere dieren en dus naar de jacht is dan vermoedelijk snel gezet geweest.
‘Kraai heeft gekrast,’ zei Cynethryth zacht, maar met een heldere stem die klonk tot in de verste hoeken van de Hal. ‘Wijn is gemorst. Oliekruik val om, nevel kom!’ Ook Hygeberht liet verbluft zijn staf zakken en tastte vaag naar het kruis op zijn borst. ‘Nokbalk splijt, zwarte hond is gekomen,’ zei Cynethryth. ‘Nevel spreidt, slang kruipt in de hof.’
De twee mannen schrokken uit hun stilte op door het gejoel en gelach van een groep kinderen die in de vijver sprongen. Samuel herkende ze als dezelfde die met het maaien meegeholpen hadden. Uitgelaten zwommen ze naar het midden waar twee jongens onder water doken. Twee meisjes gilden toen ze ook onder water getrokken werden.
Het gaat bij dierenrechten in wezen steeds over onze problematische omgang met andere (levende) wezens, en in die zin kunnen we ook over plantenrechten en zelfs rechten van rotsen spreken. De term dierenrechten verdoezelt die menselijke verantwoordelijkheid en suggereert dat wat dieren van ons mogen doen en laten voortvloeit uit hun “natuur”. Dit leidt tot een absurde kijk op de dingen. Want als wij een dier geen pijn mogen doen, heeft een vogel dan ook niet het recht om pijnloos door de kat opgepeuzeld te worden? Vissen leven niet in het water omdat ze “recht” hebben op water. Dierenrechten zijn dus eigenlijk mensenplichten, afspraken die wij maken om niet nodeloos de levende en levenloze natuur geweld aan te doen als dat niet voor ons eigen overleven en welzijn nodig is. En dat geldt m.i. dan als uitbreiding van wat we elkaar als mensen mogen aandoen. Wat voor zin heeft het een verbod op het doden van dieren uit te vaardigen als oorlog nog altijd wettelijk gewaarborgd is door het internationaal recht! Wat voor hypocrisie is het het ecosysteem van de gorilla’s te beschermen als we tegelijk de Afrikanen aldaar het leven zuur maken en hen quasi dwingen en masse te emigreren en in gammele bootjes te versukkelen ergens tussen Marokko, Libië en Fort Europa?
Na ons eerste bezoek aan de weide, zeurde Janneke steeds vaker dat ze naar de weide terug wilde gaan. Ze wauwelde over het moeten ontsnappen aan de verstikking van het dorp. Ze praatte net zo lang op me in tot ik meeging. Keer op keer, langer en intenser, kropen we in de huid van één van de doden op de weide. Tot ik het echt beu was, en Janneke en ik zo’n slaande ruzie kregen dat we een week lang elkaars bestaan ontkenden. We hebben het goedgemaakt, zo’n beetje toch, maar daarna sprak ik nooit meer over de weide met Janneke.
68. Verandering in lichaamssamenstelling 0 0,5 1 1,5 2 2,5 0 3 6 9 12 %FMSDS time Fat mass Hematological Solid Brain -2,0 -1,5 -1,0 -0,5 0,0 0,5 0 3 6 9 12 FFMSDS time Fat free mass hematological solid brain Lansky ↓ meer stijging Stijging %FM SDS hangt niet samen met: Leeftijd, geslacht, BMI ouders, vet massa bij diagnose, sondevoeding, klachten, zwaarte/fase behandeling, corticosteroïden
8 0,25p.st. Ruim 60 kleuren KWALITEIT VOOR EEN LAGERE PRIJS Dresscode LADIES FASHION STORE Wij zijn verhuisd! Je vindt ons nu aan de Markt 134 in panningen GRATIS Excellent POTGROND Samengesteld door Wim Hendriks Bij besteding va. 40,- ONTVANG BIJ AANKOOP EEN HIP KADOOTJE! OP = OP! Aan de Napoleonsbaan 10 min. vanaf Venlo 10 min. vanaf Roermond 150 GRATIS parkeerplaatsen Tot 15% KORTING op de NIEUWE collectie POTTEN & MANDEN * voorwaarden zie winkel VOORJAARSBLOEIERS va. 0,50 Primula, Narcis, Hyacint Groente & kruiden planten va. 0,17 p.st. VELDWEG 1, KESSEL BIJ MCDONALDS KESSEL INRIJDEN, HIERNA 1E STRAAT RECHTS T. (077) M OPEN: MAANDAG t/m VRIJDAG TOT UUR, ZAT TOT UUR RUBRIEKSADVERTENTIE? BEL uur per dag online, mobiel en in de krant Lekker lopen en er goed uitzien! PAASBRUNCH 1ste paasdag 5 april 2015 en 2de paasdag 6 april 2015 U wordt verwacht tussen en uur. het brunchbuffet begint om uur. Soep, buffet, dessert inclusief koffie, thee, appelsap en jus d orange. Volwassenen: 20,50 p.p., kinderen halve prijs. Trendy sneaker met perfecte pasvorm. In twee verschillende uitvoeringen en kleuren Trendy sneaker met perfecte pasvorm Paasbrunch: – romige bospaddenstoelensoep – rundvleessoep met groentegarnituur en vlees Broodsoorten: – verschillende soorten brood, broodjes hard en zacht. – diverse vleeswaren en kaas – zoet beleg – koude schotel en gevuld ei – diverse salades: eiersalade, zalmsalade, kipkerriesalade en tonijnsalade – ardennerham met meloen – aspergerolletjes met ham – diverse rauwkostsalades – fruitsalade – gekookte eieren – roerei – visplateau met gerookte zalm, paling, forel en makreel – krieltjes met spek, ui en champignons – pasteitjes met kippenragout – varkenshaas met champignonroomsaus Brouwestraat 48 Tel * Maandag gesloten * Gratis parkeren voor de deur * Vrijdag koopavond tot uur Dessertbuffet: bestaande uit chocolade mousse, vruchtenbavarois en ijs Iedere 2e zondag van de maand: brunchen van uur Graag vooraf reserveren! Eetcafe de Prairie, tel. (0495)
Ik las toen omzeggens alles. Studies over primaten en mensapen. Over fossielen en paleolithische vondsten. Over primitieve stammen. Over het ontstaan van de landbouw en de vorming van de eerste steden. Over het Romeins arbeidsrecht. Ik las kapittels uit de Bijbel en uit de Indische upanishads. Ik doorworstelde stukken van Bachofens Mutterrecht, gepubliceerd in 1861. Bachofen (1815-1887) was een Zwitserse rechtshistoricus die als eerste stelde en argumenteerde dat in de eerste mensengemeenschappen volledige promiscuïteit heerste, met als gevolg moederrecht, vermits het vaderschap van een kind niet kon worden vastgesteld. Idealist als hij was associeerde hij het moederrecht met de stof (de materie) en hij bejubelde dan ook de historische overgang van het moederrecht naar het vaderrecht, dat stond voor de geest. Hij beschrijft zijn stellingen aan de hand van een buitengewoon spitsvondige lectuur van een omvangrijke reeks klassieke werken. Onvergetelijk vind ik zijn lezing van het lotgeval van Orestes, zoals verhaald in Aeschylos’ trilogie Oresteia, een tragedie uit 458 v. Chr.:
Heinrich pakte haar van achter vast en hield haar in een houdgreep. ‘Het kan niet. Je kunt haar niet redden. Ze is gegrepen door de engelen. Kijk dan, haar kleur. Geloof me, wat je ziet is valse hoop.’
In deze context verdampt de socialistische klemtoon op het beheersen en beheren van de economische hefbomen. Zoals zo veel linkse partijen in Europa schakelde de sp.a dan over op “identity politics”: m.a.w. het opkomen voor de rechten van “gediscrimineerde minderheden” (ondertussen is de bewuste discriminatie als feitelijk gegeven een kwestie van hoe je de zaak bekijkt). Klassiek hierbij is het trio vrouwen, holebi’s en allochtonen. Aangezien deze klemtoon amper verschilt van deze van andere partijen (liberalen, groenen, …), levert deze oriëntatie programmatorisch noch electoraal veel op. Resultaat: nog een reden voor meer traditioneel denkende mensen, waaronder heel wat industriearbeiders, om dan maar naar meer extreme partijen uit te wijken.
The digital network is provoking an intensification of the info-stimuli, and these are transmitted from the social brain to individual brains. This acceleration is a pathogenic factor that has wide-ranging effects in society.
Equi schenkt aan iedereen de mogelijkheid tot gelijke, onvoorwaardelijke en voldoende toegang tot het leven. Dit is een zin met diepgaande boodschap. En het enige wat je hoeft te doen om die toegang te verwerven, is ervoor kiezen. Iedereen zomaar vrije toegang tot het leven geven zonder voorwaarden, ongeacht wie je bent of wat je doet, is een totaal nieuw paradigma. In het huidige systeem krijg je namelijk enkel voldoende toegang tot het leven als je werkt, in een uitkeringsstelsel zit, de juiste connecties hebt, voldoende euro’s verzamelt, in het sociale opvangsysteem belandt, enz. Nu de crisis hard toeslaat, vallen steeds meer mensen uit de boot, terwijl de kloof tussen arm en rijk groeit. Maar de oplossing is vrij eenvoudig, namelijk een gelijk basisinkomen voor iedereen. Dit is een onderdeel van het equi model. Iedere maand krijgt iedere deelnemer 750 equi op zijn/haar rekening. Dit bedrag stemt overeen met de huidige levensduurte in Nederland en is voldoende om in de basisbehoeften te voorzien. Het bedrag kan evenwel hoger of lager worden naargelang de consumptie- en andere prijzen stijgen of dalen.
De stoomfluit van de trein blies een schrille uitdaging en uit de rook schoten tentakels naar voren om het meisje te grijpen. De engel strekte lange armen uit en greep twee van de tentakels vast terwijl zijn vleugels de andere tentakels afweerde. Losse veren vlogen in het rond terwijl de engel achteloos de tentakels in een hand nam en vervolgens met de andere hand de schakels lostrok. De losse stukken vielen op de grond. De uiteinden met hun stalen bekken bleven happend kronkelen op de grond tot de engel ze met zijn klauwvoeten kapot trapte. Meer tentakels wikkelden zich om zijn benen en vleugels. Het wezen negeerde ze en bleef tentakels, die het meisje probeerden te bereiken, afweren en ver­nielen. Het meisje bleef onbewogen voor zich uit staren.
Ik sloot mijn ogen. ‘En wat als ik niet ga? Heb je daar­over nagedacht?’ Ik ging rechtop zitten en wees naar ons huis, tuin, zwembad, de garages. ‘Dit opgeven? Of kunnen jij en ik iets op aarde vinden wat zo goed betaalt?’ Ik zuchtte diep. ‘Jij hebt niet eens werk.’
Ik keek hem met opgetrokken wenkbrauwen aan. Mijn staart zwiepte heen en weer. ‘De boel organiseren. Wat anders? Heb je er al een idee van hoe we Euphrat kunnen waarschuwen? Jij zat toch bij de admini­stratie, zo te zien? Dan zou ik maar snel proberen of je nog contact kunt leggen met Casanova, niet?’
Willem schudde zijn hoofd en wees met zijn mes op Berends lege bord. ‘Ik weet niet wat je hebt, maar eet nou maar.’ En met de zijkant van zijn vork drukte hij de saucijs langzaam in twee stukken. In de volgende, langgerekte kreet, klonk pijn en afgrijzen.
De continuïteit van de visuele beelden in hun sequentie, de beweging als een verplaatsing van een wezen of ding van hier naar daar, moet immers tot een voorstelling van hun ‘eeuwigheid’ hebben geleid, eeuwig in de zin dat ze de tijd overspanden. Het opnieuw zien van de dingen bij het wakker worden, dit opnieuw kennen, herkennen, bracht het besef teweeg dat de dingen een bestaan buiten ons leiden. Verder moet de vaststelling dat twee dieren van een zelfde soort gelijk waren maar toch ook verschillend waren hebben geleid tot een idee van een overkoepelend begrip dat verwees naar de verzameling van alle dieren van die soort. In één ruk zien we hier dus én de Ideeënleer van Plato ontstaan (waarbij de dingen die in onze waarneming verschijnen slechts illusies zijn en een afspiegeling van ‘eeuwige’ en ‘goddelijke’ Ideeën) én de in wezen op een materialisme gebaseerde metafysica en logica van Aristoteles. Aristoteles’ categorieën (het Griekse ‘katègoria’ betekent ‘het gezegde’) of predikaten zijn de overkoepelende begrippen die in de waarneming van gelijkheid en verschil zijn gevormd: ‘Dit is een mens’. Aristoteles, een bijzonder nauwgezet man, poogde orde en systematiek te scheppen in de wijze waarop wij over de werkelijkheid spreken, met zowel oog voor wat van wat we over de dingen zeggen echt als substantie bestaat (metafysica) als voor wat als waar en onwaar moet worden beschouwd (logica). Aristoteles’ categorieënleer vormt nog altijd de basis voor de neuropsychologie van het geheugen, van het opslaan en terugvinden van geheugenmateriaal. Informatie zou piramidaal zijn georganiseerd van bijzondere categorieën (X is Socrates) naar meer algemene categorieën (X is een man => X is een mens => X is een levend wezen). Binnen die piramidale structuur wordt het mogelijk een gegeven onder te brengen in meer algemene categorieën of het af te zonderen door af te dalen naar meer bijzondere categorieën. Of het geheugen echt zo volmaakt logisch is gestructureerd lijkt niet aannemelijk: het wordt niet systematisch opgebouwd maar brok bij brok, op basis van ervaringen die niet systematisch maar casueel zijn gestructureerd. Hoe dan ook, de tweespalt tussen Plato’s denken en Aristoteles’ systematiek heeft de ganse geschiedenis van de filosofie beheerst.
Mike staarde haar aan vanaf een foto van hem en de Linda-snol die alle hoop aan diggelen sloeg. Hij had zijn tong zo ver in haar mond gestoken, het leek alsof hij een inwendig onderzoek aan het verrichten was. De klootzak.
Het hielp helemaal niets. Ze schopte uit alle macht tegen de denk­beeldige muren die haar in bedwang hielden, klauwde met haar nagels langs fictieve wan­den, proberend een weg naar buiten te graven, een uit­weg te vinden uit deze benauwende stilte in het meest diepe van haar geest. De knoppen te vinden waarmee ze zelf de controle weer terug kon krijgen en haar lichaam de baas zou worden. Het haalde niets uit. Ze moest willoos toezien hoe haar eigen handen de klink van de badkamer­deur naar beneden duwden.
Op persoonlijk niveau maakt Saturnus in Weegschaal ons bewust van onze verbindingen zoals; de relatie met jezelf, Hoger Zelf, levenspartner, kinderen, vrienden, familie, buren, dieren, planten, je huis, auto, andere materie en alles waar je een verbinding mee aan kan gaan. Ongezonde verbindingen vragen nu aandacht en moeten onder de loep genomen worden. Dit kan leiden tot macht en onmacht en strijd,*12 maar kan ook inspirerend werken en communicatie op gang brengen.*13 De verleiding om relaties te verbreken en ‘het kind met het badwater weg te gooien’ is groot, maar eigenlijk wil Saturnus in Weegschaal ons alleen maar inspireren om verantwoordelijkheid te nemen voor onze verbindingen waardoor we andere keuzes zullen gaan maken. Keuzes voor voedende en meer volwassen verbindingen. Saturnus in Weegschaal kan ons ook inspireren om samenwerkingsverbanden aan te gaan.
Opeens schoten beelden door mijn hoofd: een straat met houten huisjes, een roodaangelopen, vuistschuddende man in stijve kleren en een bespottelijke kap op zijn hoofd. Ik verstond geen woord van zijn vreemde taaltje. Ik giechelde.
Je kunt met je geestesoog de eigenlijke vorming van een afbeelding beginnen te zien, een completere visie.  Wanneer de lagere chakra’s over manifestatie handelen, zal de ziel beginnen door te dringen en je in de richting van nieuwe creaties en manifestaties inspireren.
Het gebouwtje waarin ze zich had verschanst leek op een wachtruimte zoals ze die van verschillende sta­tions kende. Nu ze binnen was reali­seerde ze zich dat het licht weliswaar fel was, maar kleurloos. Wat nu, hoe kom ik hier weg? Haar oog viel op een verweerd stuk bruin papier, het enige stukje kleur, dat hier al lang op de verder lege grond leek te liggen. Ze pakte het op. In grove houtskoolletters stond een boodschap geschre­ven: ‘Vijf kilometer voorbij de watertoren. Zoek Heinrich.’
Samenvattend heeft het sexuele altijd regulering nodig. We kunnen het niet zomaar op straat doen met iedere vreemde daar misbruik zeker moeilijkheden zal geven. Een vergunning is gebruikelijk om zich te verzekeren van de instemming van de gemeenschap: voor de sex trouwt men legaal en religieus. Zonder dat zijn er ook regelingen nodig: kontrakten om samen te leven of de band te houden zoals ze in onderlinge overeenstemming is. In feite wordt de lust in liefde veranderd door al dit soort van regelingen. Of het sexuele motief nu overheerst of het culturele motief, of men nu trouwt vóór het hebben van sex of er na, niemand houdt ervan misbruikt te worden en dus heeft iedereen behoefte aan een goede regeling van de sex. Vaak nemen mensen hun toevlucht tot masturbatie in het zicht van alle kulturele frustraties vanwege de planning van de sexuele aangelegenheid. Maar ook voor jezelf is de zelfde waarheid van toepassing. Is er echt een verschil in je sexueel verhouden tot jezelf of iemand bij de gewoonte betrekken? wat echt telt is het vermogen om te kunnen gaan met het dynamische en complexe van de kultuur. Het vermogen verliezend kan men perverteren of perverterend kan men het vermogen verliezen. Het kan een vicieuze cirkel zijn. Goede sex en goede kultuur is waar het ware huwelijk met haar en/of de wereld om draait.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *