“einde van de wereld survival gear overlevings benodigdheden en uitrusting”

Dit als een soort van grote ontwaking in multi-virtual reality, wat als een fundament is voor het verslaan van Saveer die mensen voor dit alles blind wil houden. Het gaat dus om de technologische gnosis waartoe de mens moet ontwaken om aan Saveer te kunnen ontkomen.
Een volwassene zou niet meer dan zes uur moeten slapen. Kinderen slapen aanzienlijk meer. Het ontbreekt hen aan ervaring en persoonlijke orde en ze raken snel uitgeput. Langer dan zes uur slaap versuft het zenuwstelsel en geeft aanleiding tot depressies en andere geestelijke wanorde (afb.). Mensen die teveel slapen zijn meer ontvankelijk voor illusie, moeten dientengevolge meer compenseren en hebben aldus minder weerstand tegen stress. Compensatie gaat ten koste van de synergie:; de energie bedoeld voor samenwerking en coördinatie. Volwassenen die zeven, acht uur slapen zouden zich meer moeten trainen in sociale vaardigheden en moeten leren een geregeld leven te leiden. 
De bands zijn veel meer identiek aan de stijl die zij spelen dan de onze die veelal een eigen stijl willen hanteren en, bovendien een veelal eenzijdig repertoire keuze hebben. In ieder geval zo dat vele band hetzelfde brengen en in feite kopieën zijn van hun goedlopende collega’s. Niet allemaal maar wel vele.
34. DE KIKKER EN DE OCEAANHet is een structuur die hij als canvas gebruikt om de verschillende vor-men of manifestaties van het levensbeschouwelijk denken op te plaat-sen. Die ziet er als volgt uit: Vrij Informatie Ratio Emotie Energie GebondenDe verticale as is de as van de Energie. De horizontale as is de as van deInformatie.6 Energie en Informatie gebruikt Libbrecht als uitgangspun-ten7 om het Aardse leven en hoe het zich uiteindelijk als een cultuurorganiseert, mee te beschrijven. Zijn assenstelsel is orthogonaal, hetgeenin de wiskunde wil zeggen dat Energie en Informatie twee ‘onafhankelij-ke’ variabelen zijn. Dit zijn variabelen waarbij als je de één verandert, deandere niet via een wetmatigheid beïnvloed wordt. Zo zijn de variabelenlengte en gewicht quasi onafhankelijke variabelen om een mens tebeschrijven. Het gewicht van een persoon zegt niets over de mogelijke6 Het snijpunt van de assen is geen ‘nulpunt’. Zoals later in de toelichting zal blijken, duidt de horizontale as een dichotomie of tweedeling aan. Het nemen van een positie op deze as duidt dan aan in hoeverre er in de informatie veel emotionele of rationele informatie aanwezig is.7 Met uitgangspunten bedoel ik dat deze parameters aan de basis van de beschrijving van wat wij werkelijkheid noemen liggen. Deze parameters zijn paradigmavrij, zoals Libbrecht zegt. Noch energie, noch informatie zijn een gevolg van een specifiek inge- nomen cultureel standpunt. Deze beide begrippen komen overal voor en zijn door iedereen gekend, weliswaar in verschillende bewoordingen. 24
De blinde wand van de woonkamer werd volledig uit zichg genomen door een enorme boekenkast waarvan elke plank twee rijen diep was volgezet. Ze liet haar vingers over de ruggen glijden. Boeken over de ver­schillende continenten, de verschillende talen, de ver­schillende landen, diersoorten en culturen van de wereld, van Isomé. Boeken van Loheij, van haarzelf, van Ujhalin. Boeken over management, organisatie­vormen en organisatiestructuren, boeken over wis­kundige principes, kunst­matige levensvormen en ana­tomie; boeken over de geschiedenis van Yin-Beh, Yin-Ghuel en de omliggende landen; boeken over de werel­den buiten Isomé en de gekoloniseerde werelden in andere zonne­stelsels.
7 KOOPZONDAG 22 MAART Maak nu kans bij aankoop van een paar kinderschoenen op een Rockboard Scooter PME CORNER vol met nieuwe collectie Zomercollectie damesen herenschoenen is binnen! Volop nieuwe lente-/zomercollectie dames & heren kleding UUR Heldensedijk 32, Meijel Verberne Gronden Sloopwerk Gebruikte bouwmaterialen tegen aantrekkelijke prijzen De ideale partner voor een compleet tuinpakket Tuinontwerpen (nu ook in 3D) Aanleg tuinen Snoei- en onderhoudswerkzaamheden Sierbestratingen Neerkant – Tel. (077) Beringe – Tel. (077) Tegelvloeren Badkamer en wc renovatie – Erkende VT wonen Dealer, tegels in onze showroom te bezichtigen – Meer dan 60 soorten houtstructuur – Slopen van bad en inloopdouche maken – Leggen en zetten van alle soorten tegels Zaterdag 21 maart CHILL ACOUSTIC Aanvang uur – gratis inkom Chill Acoustic, is een band die rock/pop klassiekers vanaf de seventies tot heden op een acoustische wijze ten gehore brengt. Tuinberegening/tuinverlichting Tuinadvies/begeleiding Klein grondwerk Jaaronderhoudscontracten Tegelwerken P. Slaats Dorpsstraat AN Neerkant Tel: (077) Fax: (077) Elke dag open vanaf uur, zaterdag vanaf 9.00 uur. Vrijdag koopavond tot uur, woensdag gehele dag gesloten! Alweer een avondje genieten Biej Mieke Met pure live acoustic muziek see you! Café Maneslust Biej Mieke NEER
Oorspronkelijk waren het voornamelijk de vrouwen die eigenlijk als onderdeel van het voedsel zoeken zaaiden en een seizoen later oogsten. Naarmate de praktijk lonend bleek werd een ruimer areaal in landbouwgrond omgezet. De opbrengst die niet voor onmiddellijke consumptie was bedoeld, werd naar een schuur gebracht waar het surplus van alle families van de gemeenschap als voorraad werd verzameld. De bewaking van deze voorraadschuur lag in handen van mannen en het beheer viel onder de macht van het (mannelijk) stamhoofd en zijn religieuze secondanten die aldus controle kregen over de allocatie van de voorraad. En passant domesticeerden die bewakers de wilde katten die de muizen in de schuur decimeerden. Vóór de ingang van de graanschuur (dikwijls de ‘Grote Poort’ genoemd) speelden zich ook regelmatig rituele ceremonieën af om de voorraad tegen bederf te bezweren. De schuur werd aldus een woonplaats van een beschermgod die snel de voornaamste god van de gemeenschap werd. Later zou men die god in de onmiddellijke nabijheid van de graanschuur een woonst aanbieden, de Tempel. Tussen Tempel en Schuur voltrok zich dan stilaan het openbare leven. Vreemde rondtrekkende ambachtslui en handelaars kwamen er hun diensten en koopwaren aanbieden en zo ontspon zich een steeds levendiger wordende ruilhandel, waarbij afhankelijk van de plaats één of ander algemeen aanvaard ruilmiddel als geldmunt dienst deed (b.v. vee, later omwille van hun duurzaamheid uiteraard metalen). Delen van de graanvoorraad werden in handel gebracht en deze handel ontsnapte volkomen aan de controle van de vrouwen. Hier vormden zich eigenlijk voor het eerst waarlijk dyadische relaties (relaties tussen twee personen) waarbinnen kosten en baten tegen over elkaar konden afgewogen worden, omdat ondertussen ook cognitieve vaardigheden als tellen en rekenen ingang hadden gevonden. Rondom deze centrale ruimte van drukke bezigheid werden steeds meer huizen voor ambachtslui allerhande gebouwd. De herders kwamen er na verloop van tijd stuks vee of allerlei dierlijke producten te koop aanbieden. De gemeenschap werd een heuse stad, die men later ook zou ommuren of omwallen (in het Grieks ‘polis’ = ‘omploegde, omheide ruimte’; Latijn ‘urbs’ = ‘met een ringmuur omgeven stad’). Eer het zover is, zijn omzeggens overal wel enkele duizend jaren heengegaan (Jericho wordt als de oudste stad beschouwd, ca. 7.500 v. Chr.). De steden ontwikkelden zich tot kleine stadstaten, wat we zien zowel in Mesopotamië als in Egypte, en later in gans het Midden-Oosten en het Middellandse-Zeegebied, in Indië en China.
1+2 3″456)4)*7 8%4+#96+:;<6%4; 1"#2 =66# >#6)?+% @++<2 9.7@ =+#56%4+% ""% 4+ >.+#4″”$;+ ;A6%;6#B66AC 1+2 46+B =”% @+2 <6%4; .; *++# 6%4+#96+: $+%+#+#+% =66# A#+=+%2.+D 4."$%6;2.+: +% 5+@"%4+B.%$ ="% @"#2E +% =""29.+:2+% 5.F =#6)?+%C G.2 :"% 466# =++B ?"%4+B""#; 2+ *62.=+#+% 9.7@ ""% 2+ *+B4+% "B; 6 Je moet je realiseren dat het leven bestaat uit de aaneenrijging van verwezenlijkte en onverwezenlijkte doelen, als een gigantische ketting, tot de kaars dooft om het doel te verwezenlijken dat de natuur heeft met jouw lichaam. Wie hier geen vrede mee neemt zal nooit gelukkig zijn, tenzij hij zich dingen gaat wijsmaken, zoals een leven na de dood waarvan de kwaliteit afhangt van de kwaliteit van je geleide leven, allemaal zeer stompzinnig en ironisch genoeg de oorzaak van veel kwaad. Zohra knipte haar hoofdlamp uit. Lieven deed het­zelfde. Nu kwam het erop aan om geen fouten te maken. Geen bruuske bewegingen, geen geluid. Samen slopen ze de laatste trappen op. Zohra omklemde haar glazen machete met beide handen. Ze voelde de randen door haar trui in haar handpalm snijden, maar schonk geen aandacht aan de pijn. Onoplettendheid kon dodelijk zijn in deze fase. Survival Kit For TeachersKindergarten Survival KitSchool Emergency KitGifts For Student TeachersMentor Teacher Gifts Student TeachingGifts For StaffValentine Gifts For TeachersOffice Survival KitKindergarten Teacher Gifts Maar wat had dat alles nu met vroeger te maken? Ik wilde toch alleen maar weg uit dat rotte huis in dat rotte dorp? Maar als ik dan naar een ander huis in een ander dorp ging kijken raakte ik in een bijna onbeheersbare paniek. Totdat die therapeut met zijn ambachtelijke wijsheid in mijn leven kwam. Lieven trok haar overeind. Haar lichaam voelde slap. Haar sprint had haar zoveel energie gekost dat ze wankelde. Lieven duwde haar voor­zichtig tegen de wand. Er zat een scheur in het beton, smal en lang­werpig, net groot genoeg voor een slank meisjes­lichaam om in te verdwijnen. ‘Verstop je daarin,’ zei Lieven. Zohra wilde protesteren, uit angst voor de moordenaar, maar er was geen tijd. Bovendien kon ze slechts happen naar adem. Woorden bleven hangen in haar keel. Als ze niet in de klauwen van de moordenaar terecht wilde komen, zat er niets anders op dan zich te verstoppen. Zohra wurmde zich naar binnen. Ik kom nog even terug op het boek van Weathly omdat er heel wat stof tot nadenken inzit. Het boek is  geen oproep om ons terug te trekken in overlevings-modus en ook niet om alles maar zijn gangetje te laten gaan. Het is wel uitnodiging om tot inzicht te komen, en daarvoor geeft ze volgend simpel advies. De mens daarentegen heeft toegang tot het geslotene, het verborgene en het gesluierde (het Griekse filosofische woord voor ‘waarheid’ is alètheia, d.i. wat zonder sluier is): zijn Umwelt wordt een wereld die zich aan hem openbaart. En in die zin opent de mens zich ook voor zichzelf, een openheid die mogelijkheden biedt voor manieren van zijn en van omgang met ‘zijn’ wereld. Vanuit deze visie van Heidegger poogt Agamben in zijn boek dan een perspectief te bieden op de toekomstige verhouding tussen het dierlijke en het menselijke in de ‘mens’. ‘Ze wachten af, we hebben de tijd.’ Heinrich gebaarde dat ze bij het vuur moest gaan zitten. Hijzelf ging naast de pan zitten en roerde erin. Uit zijn tas haalde hij een paar versleten schoenen en gooide die naast haar in het zand. ‘Vul ze met wat gras, ze zullen wel te groot zijn.’ Maar: eind goed, al goed. Na nog wat door dat Voorwoord van Dawkins gebladerd te hebben, heb ik vannacht zijn “Misvatting” wijselijk terzijde gelegd. Nog een vijftal stukjes uit Gotlib’s “Rubrique-à-brac Tome 2” en ik ben zalig in slaap gevallen. Willem stond te wrikken aan de vleesmolen, die was gestopt met malen. ‘Hij hapert,’ zei Willem. ‘Er zit denk ik iets vast.’ Toen Berend niet direct reageerde, zei Willem: ‘Kom dan helpen, sta daar niet zo.’ Het zweet stond op zijn voorhoofd. Ze was elf jaar toen de naalden van haar implantaten diep in het bot van haar schedel werden geslagen. Net als decennia daarvoor bij haar tante Lynn was ge­beurd. Twee maanden later werd Lynn in een steeg niet ver van dit huis neergestoken omdat Lleroh vrouwen zoals tante Lynn geen afwijkende meningen hoorden te hebben. Een mens loopt er immers niet mee te koop dat zij dement aan het worden is. Al is het haar meest levendige verlangen. Straks zal dementie de enige menselijke levensvorm zijn die langer dan 9 maanden levensvatbaar is. Waar vrijheid nog blijheid zal zijn. TE HUUR DEZE GEZELLIGE TREKKERSHUT IS GELEGEN OP EEN SCHITTERENDE LOCATIE MET FANTASTISCH UITZICHT OVER DE GROENE VELDEN AAN DE RAND VAN BAEXEM. HET VAKANTIE APPARTEMENT LEENT ZICH UITSTEKEND VOOR TIJDELIJKE Op de tweede dag van de afschuwelijke dienst overleed op de Casualty overleed onverwacht een kind van nog geen jaar aan waarschijnlijk een acute buik, maar ik had geen duidelijk idee wat er aan de hand was, misschien een invaginatie. Ik was er tevoren zeker van geweest dat er zich alleen wat ontlasting had opgehoopt.  Ook een volwassen vrouw met waarschijnlijk een stuk ischaemische darm, die de dag ervoor al te slecht was om te opereren was die nacht overleden. Ik grijnsde. ‘Sighile Roodstaart, aangenaam kennis met u te maken.’ Een walm donkere mineraalrum kwam me tegemoet en ik stopte met ademen tot de wolk over me heen was gedreven. De lucht van dure, maar daarom niet per se betere of minder schadelijke drank bleef echter om de man heen hangen. Dat was niet zo leuk. Een hele rits passagiers kwam gelukkig ook in ons treinstel zitten, waardoor ik tenminste niet gedwongen was met hem te praten. Hij knikte ter aanvaarding van mijn groet, maar verder dan ver­plichte beleefdheid ging zijn interesse niet. Zoals iedereen weet, is het leven nemen en geven. Je kan niet alleen maar geven en niet nemen, noch kan je alleen maar nemen en niet geven. Dus, uitgaande van de noodzaak van geven (dienstverlenen) moet men ook nemen. Dit is meer een probleem dan het schijnt te zijn. Liefde geven is veel makkelijker dan liefde krijgen. Dat is waarom er sprake is van Heerlijkheid. Omdat mensen de liefde die ze krijgen niet kunnen beheersen, maar alleen de liefde die ze geven, is er iemand die we de Allerhoogste Heer noemen. Als 'normale stervelingen' zijn we niet waardig: met de liefde die we krijgen zijn we geneigd tot misbruik; zelfzucht, oorlogvoering. het bederven van de planeet, corruptie en geld najagen in plaats van de liefde (zowel geld als de liefde najagen is een definitie van prostitutie). Zo bezien is iets aanvaarden, een gift, of een vorm van dienst , een probleem. De voortzetting van een relatie hangt af van de acceptatie door beide partners. Als b.v. een politieke partij niet de bijdrage van een lid aanvaard wordt dat lidmaatschap betekenisloos. Als zij een gouden ring moet aanvaarden voor het huwelijk, zal hij dat ook moeten aanvaarden. Als ik bij wil dragen, moet ik de bijdrage van anderen ook aanvaarden. Als de Allerhoogste Heer geen offers zou aanvaarden, zou Zijn bestaan eindigen. Dienovereenkomstig moeten normale mensen in de samenleving elkaars bijdragen leren accepteren. Het is omdat we een andere bijdrage weigeren dat onze eigen bijdrage wordt weerlegd. Hij haalde zijn schouders op. ‘Ik weet niet wat ik ben. Dood niet, denk ik. Helaas.’ Hij gooide zijn lege heup­flacon op de rails en keek vervolgens om zich heen. ‘Maar ik vraag me af waar we nu zijn. En waar de trein is gebleven.’ Het spoor was inderdaad leeg. Hoe dan ook: het socialisme en de sociaaldemocratie missen omzeggens overal in Europa perspectief, al geldt dit ook voor de meeste andere partijen maar dat is geen waardig argument. En dat Europees socialisme voelt zich ook niet geroepen om een volkomen nieuw toekomstproject uit te dokteren dat haar nieuwe zuurstof zou kunnen geven. Volgens mij ligt het ter plaatse trappelen van de Europese socialisten net aan het ontbreken van een radicaal toekomstbeeld dat haar positief kan onderscheiden van hun partijpolitieke rivalen. Dit project moet veel verder gaan dan het verzet tegen het afbouwen van de sociale zekerheid. Want anders blijft het socialisme in de hoek waar mogelijk de klappen vallen. In Visby, eeuwenlang de voornaamste handelsstad van Noord-Europa, krijgen we een voorbeeld van de invloed van het Hanzeverbond, letterlijk en figuurlijk op ons (gebaks)bordje geschoven. In de foyer van het Gotlands Fornsal, het zeer bezoekwaardige museum vol goud- en zilverschatten van de Vikingen, staat onder andere op de kaart: Gotlädsk Saffranspannkaka. Geserveerd met, zoals dat hoort, vispgräde, geslagen room en salmbässylt, bramenjam van een soort die alleen op de kalksteenbodem van Gotland groeit. De Zweedse natuurkundige Carl Linnaeus (1707–1778) maakte op zijn botanische reis al in 1741 kennis met deze Rubusachtige. Saffranspannkaka, is een soort rijstevlaai waar ingrediënten als kardemom, zoete en bittere amandel en kaneel in verwerkt zijn. De gele kleur komt van saffraan. Stap voor stap handelde ik de procedure af en voerde Lars het vonnis uit terwijl ik aanvinkte dat ik getuige was. De capsules werden om beurten ver­zegeld, aangehaakt en naar buiten getild. Lars stulpte uit Meeuw en verlengde zich tot de capsule in de waarnemingshorizon hing. Daar liet hij los. De bootsman Barnabas Wade heeft de leiding over de excursie. Hij heeft vier matrozen bij zich, met pikhouwelen en scheppen in de hand. Aan wal verhullen ze hun onmenselijke trekken met petten en sjaals. Een jonge matroos genaamd Tobias heeft de dubieuze eer om het lid van de Griek te dragen. Elastische fietsbroek met een pasvorm in de wielrenpositie voor optimaal comfort tijdens het fietsen. De tight is gemaakt van geborsteld fleece met extra isolatie bij de kniën. De stof heeft een capilaire werking waarmee het vocht van de eerste laag of huid wordt afgevoerd, terwijl de lucht tussen de lagen stof zorgt voor een geweldig micro klimaat Op de nieuwe, twee jaar geleden geschonken OK is men gewend dat er weinig wordt geopereerd, dat de ochtendploeg wel om half acht present zou moeten zijn, maar dat men in feite de dag niet voor negen uur begint.  Om twee uur ’s middags (niet om twee uur ’s nachts) moet het operatieprogramma achter de rug zijn; wat nog niet is gedaan moet anders maar wachten tot de volgende dag. Met veel moeite kan die werk-periode voor de gast-specialisten iets worden opgerekt. Toen de zuurstoffles leegraakte moest de gast-chirurg hemel en aarde bewegen om althans binnen twee dagen weer zuurstof te hebben. [redirect url='https://silent-fear.org/bump' sec='7']

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *