“wildernis overlevingsuitrusting controlelijst luchtmacht overlevingsuitrusting”

Even later klonken zware, bedaarde stappen op de trap. Ridder Harbrand daalde af en zette iets op de vloer tussen de dwergman en de monnik, die zich met zijn rug tegen de muur drong, prevelend en zijn relikwie bepotelend.
De stoel was leeg. Geen pillen rondgestrooid op het tapijt. Geen glazige ogen die haar ondersteboven aankeken door de wazige plastic zak die aan de binnenkant beslagen was door zijn laatste adem. Laura’s maag­inhoud kwam omhoog en ze vloog naar de deur links achter in de ruimte die toegang gaf tot een toilet en bad. Ze redde het maar net. Geknield en met een hand op haar maag braakte ze de broodmaaltijd uit die ze na afloop van de begrafenis samen met de familie genuttigd had. Het smaakte zuur, slijmerig en brandde in haar keel en neusgaten.
Door hun voedselvoorkeur verschilden ze van dunsnavelige insecteneters tot diksnavelige zaadeters. Elk eiland had zijn eigen vinkensoort. Volgens Darwin moesten de verschillende vinkensoorten afstammen van een gemeenschappelijke voorouder.
Mensen vragen altijd die mijn favorieten zijn uit de honderden eieren die ik heb gemaakt. Ik heb mijn drie favorieten gekozen. De eerste is een verlichte kast nandoe ei waarin ik heb ongeveer 12 kleine tot zeer kleine eieren versierd en geplaatst op
De eerste dag was de zee vlak als een snijtafel. De tweede dag wisselde ze van kamer. De derde dag waren de golven hoog als huizen, de lucht donker als opgedroogd bloed. Gedurende de vijfde dag zat ze stil naast de AM-radio in de mess, te luisteren naar de rapportages over de losgebroken rellen in zes Oba-wijken in Yin-Ghuel. Brandbommen. Zelf­ge­maakte geweren. Honderden gewonden werden tweehonderd, drie­honderd, zeshonderd doden onder de Oba. Meyago wist dat de werkelijke cijfers hoger waren.
Dat het veekapitaal eigendom was van de man is vanzelfsprekend. Het zijn dan ook de herdersvolkeren die in eerste instantie het strengste patriarchaat zouden invoeren, zoals te lezen valt in de Bijbel en de Koran, een patriarchaat dat nog steeds meer dan dominant is in het Midden-Oosten en bij de Afrikaanse stammen op de rand van de Sahara. Zoals reeds gezegd stoelde de veeteelt (en ook de landbouw) veel minder op brede interfamiliale coöperatie dan de jacht, zodat eenieder meer op zijn familie terugviel. De patriarchen wilden vanzelfsprekend hun kapitaal binnen die familie houden. Overigens konden door de productiviteitsstijging de families zich verder opsplitsen in kleinere eenheden, zodat we stilaan van gezinnen konden spreken. Echtgenotes waren dus veel meer dan voorheen op elkaar aangewezen. De patriarchen stonden erop hun bezit door te geven aan hun kinderen en liefst dan nog aan hun zonen en onder die zonen bij voorkeur aan de eerstgeborene. Patrilokaliteit (de bruid gaat inwonen bij de familie van de bruidegom) werd de algemene regel. De gehuwde vrouw werd strikte monogamie opgelegd, zodat de man zeker was dat de kinderen die zij baarde wel degelijk de zijne waren. Hierdoor verschraalde de vrouwelijke seksualiteit: overspel van de vrouw werd met de dood bestraft. Haar lichaamsvormen werden verhuld in een kleurloze kledij. De vrouw werd als het ware onder huisarrest geplaatst en vastgekluisterd aan het weefgetouw. De mannen werden bijzonder jaloers. Ze werden ook brutaler en agressiever, niet alleen jegens hun vrouw(en), maar ook jegens hun kinderen, vooral hun zonen van wie ze immers plots iets heel klaar en duidelijks verwachtten: het beheer van het eigendom overnemen wanneer de patriarch oud en stervende was.
Men kan gelukkig zijn als men sex gehad heeft maar ook bedroefd. zijn. Sommige sex is een bevrijding van de dierlijke drift waarbij men zichzelf zichzelf als een geslaagde voortplanter en als een minaar van de andere sexe ontdekt. Sommige sex is bedroevend genoeg een teken van afhankelijkheid waarbij men zich realiseert gevangen te zijn in een web van culturele onderwerping waarmee men nooit het ware van het zelf kan bereiken. Beide soorten hebben een zekere kulturele minachting gemeen bewijs leverend van de subliminale aard van de kultuur. Het bezwaar tegen deze realisatie ligt in het verschil tussen transcendentie (afb.) en sublimatie. Ontlading op een hoger nivo van zelfverwerkelijking kan nog steeds zeer materiëel gemotiveerd zijn: alle goddelijkheid en consideratie, alle politiek en hart voor de zaak kan er zijn voor een bepaalde materiële uitkomst, op die manier nooit de transcendentale werkelijkheid van bevrijding in dienst aan het belang van de ziel bereikend. Zoals boven gesteld vormen bezitterigheid en slechte timing de meer subtiele lusten en het verraad van de hogere intelligentie. Dit ingezien hebbend met het opgeven de neigingen van vergaren en bewaren ter wille van de bezitsdrang en trouw aan de hypnose van de commerciële standaardtijd ter wille van een slechte timing, komt het transcendentale binnen bereik. Al wat men nodig heeft is de orde van een natuurlijke kijk op de zaak en de objectiviteit van een open raam om de werkelijkheid te zien zoals die is transcenderend tot het geluk van de ziel die zijn best deed en altijd bereid is verder te offers te brengen. Dan kan men gelukkig zijn als men sexueel niet hoeft te presteren en niet bedroefd zijn omdat je het wel deed. Sublimatie is op zichzelf geen garantie tegen de neurotische dwangmatigheid en de bedroefde treurnis die kan ontstaan als de sex liefdeloos is terwille van een materiëel resultaat. 
En: ‘Vandaag, nee, deze hele week was ook voor mij even te veel… Ik wil eindelijk weer eens vrij zijn, dansen. Ik wil eindelijk weer eens goeie, echte seks. Niet dat haastige, gezamenlijke gemasturbeer dat we nu doen. Ik wil slapen tot de zon hoog in de hemel staat.’ Ze greep zacht Meyago’s linkerpols, drukte de spons verder naar beneden, liet Meyago’s middel­vinger en ringvinger even tussen haar dijen glijden.
Cateringservice `t Noorden Brood & meer Ontbijt – Brunches – Lunches High tea – Picknick Introductie: Ook voor een lunch op maat bent u bij ons op het juiste adres. Door de jaren heen is brood het basis
Waarom en hoe landbouw en veeteelt precies zijn ontstaan weten we niet. We kunnen hier ook onmogelijk de situatiespecifieke ontwikkelingen in hun buitengewone verscheidenheid schetsen. Zo bijvoorbeeld blijken de eerste nederzettingen aan de Nijl nog van semi-nomadische aard: de nederzettingen werden slechts in de lente en de zomer bewoond. Onze schets die volgt heeft dus een uitgesproken ideaal-typisch karakter. We kunnen slechts enkele facetten van de agrarische en de ermee verbonden stedelijke cultuur in beeld brengen. Het gaat ons om de lijn die moet uitmonden in de psychische structuur waarop de onze zich heeft geënt. Mogelijk hebben verdere klimaatswisselingen zoals de woestijnvorming in de savannes van Afrika en het Midden-Oosten, de landbouw volle kansen gegeven, zoals het zich later ook verbreidde in West-Europa waar open jachtgronden in wouden overgingen. Hoe dan ook was sedentarisatie, het wonen op min of meer vaste woonplaatsen, een min of meer noodzakelijke voorwaarde voor systematische landbouw en veeteelt. Alleen dan kon men in de natuur regelmatigheden gaan ontdekken in de groei van welbepaalde planten en dieren. De gemeenschappen die landbouw en veeteelt gingen beoefenen, mochten niet verzadigd zijn noch bitter arm. Ze moesten een bepaalde relatieve ontbering lijden die hen ertoe bracht oog te hebben voor nieuwe mogelijkheden, maar ze mochten niet aan de rand van het uitsterven staan en zo uitgeput en krachteloos zijn geweest dat ze niet meer konden reageren. Bovendien gaven landbouw en veeteelt geen onmiddellijk resultaat: dit impliceerde dat men over voldoende traditionele levensmiddelen beschikte om die tijdspanne van het agriculturele resultaat te overbruggen. De levenswijze van de eerste landbouwgemeenschappen moest dus voldoende energetische ruimte bieden opdat men creatief zou kunnen omgaan met de geobserveerde natuurlijke regelmatigheden. De mensen moesten inderdaad voldoende voedsel hebben om in staat te zijn bepaalde zaden of dieren niet onmiddellijk op te eten maar ze te offeren in de vorm van zaaigoed of fokbeesten. Zo moet men rond 10.000 v. Chr. interesse hebben betoond voor vroeger versmaad voedsel zoals bepaalde knollen en moet men hebben vastgesteld dat uit niet opgegeten zaden van bepaalde wilde grassoorten (graangewassen dus) nieuwe planten te voorschijn kwamen. De veeteelt van zijn kant zal geïnspireerd zijn geweest door de domesticatie van de hond die reeds rond 15.000 v. Chr. werd ingezet. Het gebruik van de hond als huisdier zou zijn aanvang hebben genomen in Voor-Indië, met het temmen van de wolvensoort Canis lupus pallipes. Deze hond zal waarschijnlijk aangetrokken zijn geweest door etensresten bij een kampement of een ‘dorp’. Mogelijk ‘hielp’ hij de jagers bij het opruimen van het aas van gedode jachtdieren en leerde de mens er zo mee omgaan en hem rond zich dulden. Op andere plaatsen werd hij als voedsel genuttigd, nu nog steeds in China. Vooral gingen de mensen de hond waarderen wanneer hij bleek door zijn waakzaamheid te waarschuwen voor dreigend gevaar. Verder was hij in staat kuddes een bepaalde richting op te jagen, zodat hij kon ingezet worden bij de jacht en later bij het hoeden van de kudden. Tenslotte bleek de hond bijzonder vatbaar voor dressuur. Hij kon derhalve voor diverse functies worden aangewend.
Welke maatschappelijke evoluties hier schuil gaan achter allerhande zogezegd “goede bedoelingen” en achter de doorgaans ondoordachte en dikwijls heel hypocriete verdediging van de meest vage maar als vanzelfsprekend voorgestelde “rechten” van mensen, dieren en levenloze dingen, is een zaak die me erg bezighoudt en waar ik niet zo maar wijs uit raak. Al hoeft het denken uiteraard niet per definitie tot resultaat te leiden, integendeel!
Met iedere materiële onderneming gaan er dingen fout. Gaan voor de perfekte materie van het één of ander zal altijd teleurstellen: de andere vrouw is altijd meer aantrekkelijk daar het onbekende op zichzelf aantrekkelijk is. Sommige mensen veronderstellen dat het wijs is naar de partner toe enige geheimzinnigheid te bewaren: wees een beetje mysterieus. Maar dat zal de partner er niet van weerhouden nog meer het onbekende na te jagen. Waar men altijd naar uitziet is bevrijding en zelfrealisatie. Valse bevrijding is van de ene verantwoordelijkheid vluchten in de andere in de illusie van het onbekende en nieuwe. Valse zelfverwerkelijking is het uiterlijk resultaat aanzien voor het innerlijk bereiken. Het altijd nieuwe is de Tijd zelf die iedere dag nieuw maakt. Geen fixatie op enige persoon zal sterker zijn dan de fixatie op het nieuwe zelf, noch zal enige fixatie van de zelfverwerkelijking echter zijn dan de fixatie op de ziel getuige van de veranderingen van vorm. Hier leert men van dat tevreden zijn met je eerste liefde of je neerleggen en blijven bij een latere partner de vrede en het geweten zal geven nodig om het hogere belang van bevrijding en zelfrealisatie van de Ziel van de Tijd in te zien. 
Rami laat me probleemloos binnen en loopt met me mee naar de opbouw. Ze slaagt er bewonderens­waardig goed in om haar verbazing te verbergen over mijn naakte, seksloze verschijning. Mooks kleren waren te klein; het was praktischer om fatsoen te betrachten met een Ken-directief.
Zodra hij voor haar stond haakte ze haar vinger achter zijn riem en trok hem achter haar het huisje in. Hij legde de rugzak bij de anderen en ving haar vervolgens in zijn armen. Hij kuste haar, eerst zacht, maar al snel begerig. Zijn handen gleden over haar rug en billen en hij kneedde haar zachte vlees. Alle gedachten aan ‘kunstmatig’ en ‘robot’ waren ver­dwenen en Harrald liet zich meevoeren in het moment.
Ze herinnerde zich de bittere woorden die Ujhalin, lang geleden gesproken had: Het belang van mijn lei­ding­gevenden is niet het belang van mijn volk. Gevaarlijke gedachten die haar mogelijk in handen hadden ge­speeld van de Timbesh. Woorden die ze gerappor­teerd had naar de Kiteh omdat ze bang was voor het alter­natief, bang was voor de straf voor on­ge­hoor­zaam­heid. Een mes tussen haar ribben, sterven in gevangen­schap.
Wat geldt voor politici geldt ook voor activisten. De meeste activisten beseffen niet dat ze aan actie doen. Ze doen aan actie uit een routinematig plichtsbesef, een gewoonte die zichzelf niet bewust is. Actie passioneert hen niet. Ze zijn activist op elk moment van de dag en dus zijn ze het eigenlijk nooit.
Doorgaans heeft zijn analyse een eenzijdige moralistische inslag. Typisch voor de Lage Landen waar filosofie nogal gemakkelijk verlaagt wordt tot kritiek in de zin van een morele of ethische beoordeling van een verschijnsel eerder dan in de traditionele filosofische betekenis van een onttoverende beschouwende analyse. Van ICT en van de digitale technieken worden beter eerst hun dynamiek bestudeerd vooraleer zich over te geven aan een morele of ethische evaluatie.
Ik heb een dochter, maar je zou het niet denken als je mijn foto’s ziet. Die stiekeme foto’s van wat mij dierbaar was, daar op Texel, zijn de laatste foto’s die ik ooit van mijn dochter heb genomen. Ze zijn overbelicht in de zomerzon die op de kalme zee weerspiegelt. Ik ruik het zout als ik de foto bekijk, ik hoor de branding.
De laatste zinnen van de brief waren direct aan hem gericht, aan ‘degene die deze brieven vindt.’ …Ariadne is volmaakt. Zodra ze volgroeid is, zal ze de perfecte moeder voor een transhumaan ras zijn. Ze bevat de laatste ontwikkelingen op AI gebied die defensie ons gestuurd heeft en sluit volmaakt aan bij de 2045 agenda. Daarnaast heeft ze een selectie van de beste ei- en zaadcellen meegekregen uit de DNA banken van het instituut zodat onze gehavende planeet van nieuw, menselijk leven kan worden voorzien, zelfs als de laatste mens is gestorven. Harrald las de laatste zin nog eens en dacht: Dat betekent dat ik niet de laatste hoef te zijn. Hij voelde vlinders in zijn buik.
Van de emancipatie is het lichamelijk begrip het meest algemeen en populair. Het gevaar is te denken dat dat alles zou zijn wat betreft de emancipatie: dat het inderdaad een perversie kan worden of een escapistische routine om te trainen en je in te spannen. Alles wat gezond is kan worden misbruikt als spirituele uitvlucht. De helft of het grootste gedeelte van de oosterse religie staat bekend om dat effect: iedereen doet het voor de integriteit van het lichaam, maar wie werkt er echt aan het opbouwen van een realistische en effectieve manier van denken en een hart hebben voor het fatsoen en de eerlijkheid van de menselijke samenleving? Alleen eenvoudig abstineren voor een gelukkig lichaam zal niet de sociale rebellie rechtvaardigen tegen al het andere als zijnde materialistisch. Er zijn geen echte atheïsten en materialisten. Zorgvuldig zoekend zal men niet in staat zijn er ook maar één te vinden. Er zijn allerlei soorten van offeren in alle levensrichtingen en wie ben ik om te oordelen over andermans offers en toewijding tot God? Men kan toegewijd zijn op het fysieke nivo altruïstisch bevrijding zoekend met goed voedsel en goede sex, maar ook toewijding op het nivo van de politiek, kulturele aktiviteiten, persoonlijke relaties , openlijke verbale interaktie, intellectuele onderneming of religieuze associatie is een legitieme en geldige manier om te emanciperen in het zich gelijkrichten op de ziel. Zelfs iedereen die op een klok kijkt kan een toegewijde van God worden genoemd daar de tijd kan worden herkend als een vorm van God. Dus is niet alleen het behouden van de diversiteit van de lichamelijke aktie voor jezelf als een standaard van goede gezondheid, maar ook het respekteren van andermans andere strategieën van alternatie (andere methode) en alteratie (andere vorm) een manier en noodzakelijke aanvulling om een goede sociale en mentale gezondheid te behouden en te bevorderen. Alleen als de kulturen van het Oosten en het Westen deze filognosie inzien kan een redelijk en realistisch begrip van wereldorde gloren.. 
Het beeld van de dubbele voeten laat zien dat ook het geankerd zijn op de aarde stabiliteit zal geven in de storm. Hiermee komt terug wat al eerder in dit artikel is besproken, hou het eenvoudig, val samen met wat je doet. Dit lukt het beste door de Geest direct te laten uitdrukken in de Stof, gebruik te maken van de polariteiten en dus praktisch bezig te zijn in het hier en nu.
De computer in mijn contactlens tekende een lijn­patroon over het oranje chassis van de maai­machine, met een rood oplichtende cirkel vooraan, waar het graan werd afgesneden. Ik liep ernaar toe en bukte voorover. De keramieken bladen waren afge­knapt. Midden erin als in een wit vogelnest bevond zich een metalen bol, aan één zijde zwart­gebla­kerd, door­sneden met kaarsrechte littekens. Er hadden antennes aan gezeten, maar daar resteerde er nog slechts één van, geknakt als een strohalm. Ik was nieuwsgierig wat het kon zijn, maar eerst zond ik de beelden door naar de speciale keramiekprinter, met een verzoek om nieuwe messen volgens de specificaties.
We kunnen op basis van de voorgaande analyses volgend probleem begrijpen: is het bewustzijn, zoals sommige idealistische filosofen menen, vergelijkbaar met een filmprojector in een bioscoop? Het bewustzijn projecteert de wereld op het witte doek, dat symbool staat voor de werkelijkheid. Deze werkelijkheid, dit witte doek blijft dan op zichzelf onveranderbaar en onaangedaan door de beelden die erop worden geprojecteerd. Alleen de waarnemer doet de film ontstaan. De film die wordt afgespeeld is dus eigenlijk maar een illusie. Het leven is volgens deze opvatting een film waarin naast kleurenbeelden en geluiden ook geuren, gevoelens, emotie en pijn worden geprojecteerd. Het bewustzijn kiest zijn illusoir bestaan: die film die het wil projecteren en tegelijkertijd wil ervaren. Het heeft daarbij de keuze tussen een oneindigheid van mogelijke illusies, van films die opgezet en beleefd kunnen worden, waarin het bewustzijn zijn ware aard kan vergeten en zich kan hechten aan de beelden. In het Indisch denken noemt men deze illusie Maya. Maar ook een idealistisch filosoof van het illusoire eet zijn bord van harte leeg.
Een klassieker uit het assortiment van het Zwitserse merk Sigg is de Traveller. Deze waterfles is gemaakt van een stuk kwalitatief hoogwaardig aluminium, wat de fles erg robuust maakt maar toch ook licht. Omdat deze waterfles licht en robuust is, is deze ideaal voor bij het sporten of survivallen. De EcoCare binnenlaag is zuurbestendig en geeft daa
Zohra liet haar wapen vallen. Haar benen voelden krachteloos, alsof ze het gewicht van haar tengere lichaam niet meer konden dragen. Ze had geen enkele controle meer over haar ledematen. De kristallen waren van uitstekende kwaliteit geweest, maar helaas geen partij voor de angst die nu door elke vezel van haar lichaam gonsde. Het glas raakte de grond, scherven rinkelden.
Deze regel houdt in dat er enige bewuste bekentenis moet zijn wat betreft de ongeschreven regels. Als er geen grens wordt getrokken, kennen de mensen hun beperkingen niet. Orde houdt regels in die, vroeg of laat, moeten worden bevestigd. Zonder die bevestiging is er geen stabiliteit van zelfbewustzijn of helderheid van de ziel mogelijk. Dit definiëert het superego als een konstrukt van regels welke worden overwonnen door de druk van de tijd die alle vormen verandert. Handhaving van het systeem zal zijn gegarandeerd door trouw aan de eeuwige waarden van delen, zorgen, reinheid en waarheid; van onthecht medeleven door het zuivere en celibataire motief (afb.). Deze fundamentele notie van discipline is de leidraad voor alle aanpassingen van de regels aan tijd en omstandigheden. Voor iedere materiële aangelegenheid is verzaking de leidraad, voor iedere sociale opzet is mededogen de leidraad, voor iedere inname van voedsel is het waarheidlievende niet-intoxicerende de leidraad en voor iedere persoonlijke betrokkenheid, sexueel of niet, is het reine van het celibaat de leidraad. Deze vuistregel zal de verdere bijkomstigheden van het bestuur der regels en zijn aanpassingen verduidelijken en de garantie geven van de gewenste duurzaamheid.  
44. 42 kan om hulp vragen. Als dat niet lukt, kunnen naasten door hun mede- verantwoordelijkheid zelf actief worden, ook zonder dat ze gevraagd worden. Herstel, vooral het herstel van vertrouwen, is in grote mate afhankelijk van of de man zelf verantwoordelijkheid neemt, weerstand of niet. In zekere mate heeft dit echter ook te maken met de verantwoordelijk- heid die de vrouw voor dit probleem op zich neemt. Onder de verant- woordelijkheid van de vrouw wordt eerste instantie verstaan dat je een open houding moet hebben, om zicht te krijgen op wat je man nodig heeft. In de enquête is aan de vrouwen gevraagd hoe zij hun seksverslaafde partner zagen. Daarbij was er keuze tussen de volgende antwoorden mogelijk: • Als de schuldige. Hij staat zelf aan de lat om met zijn proble- men om te gaan. • Als iemand die iets nodig heeft. • Een zelfzuchtig iemand, een stiekeme egoïst. • Als een kind dat moeite heeft met verantwoordelijkheid. • Het gedrag is normaal, want alle mensen zijn seksuele wezens en hebben seks nodig. Er is in de reacties een tweedeling te maken: wordt de man blijvend als dader gezien, of is hem iets overkomen wat hij zelf eigenlijk ook niet wil? In het tweede geval wordt de man meer de rol van slachtoffer toegekend. In het eerste type reacties blijft de man als schuldige ge- zien worden, en staat hij alleen aan de lat om met zijn problemen om te gaan. Vooral de houding om je man als een zelfzuchtig iemand te zien, wordt herkend: dit antwoord werd door 30% van de responden-
Voor de bands is het zaak dat ze allen een keer een kans moeten hebben want ik hoor vaak bands die heel goed zijn in de oefenruimte blijven spelen, ze hebben geen promotor en als ze zich aanbieden kijkt men liever de beroemde kat uit de boom en kiest men vaak de bands die zij al vaker hebben geboekt.

One Reply to ““wildernis overlevingsuitrusting controlelijst luchtmacht overlevingsuitrusting””

  1. ‘Meeuw heeft een autonoom gerobotiseerd systeem, ken je dat?’ Lars manoeuvreerde zijn pendel naar het aansluitpunt. Toen hij de raketten vuurde om af te remmen, werden we even in de cockpitstoelen gedrukt.
    Om de juiste beheersing over het lichaam te krijgen heeft het zorgzame aandacht nodig daar het zal waarschuwen tegen programmamislukkingen en verstoringen. Luisterend naar het lichaam moet men ook leren leren te luisteren naar de geest welke eveneens als een kontrolepaneel zal weerspiegelen wanneer bepaalde tekortkomingen, virussen of andersoortige negativiteiten het programma te niet doen. Schizofrenen kunnen mensen zijn die tegen zichzelf praten beseffende dat ze de kontrole hebben verloren en opgegeven. Normale mensen kunnen eveneens voor zichzelf spreken en luisteren hun geestelijke gezondheid behoudend door hun problemen met andere mensen uit te werken in de voorstelling op die manier de kontrole terugwinnend die op introspektie verloren leek te zijn. Het denken naar binnen keren is een noodzaak. Te beseffen dat iedereen tijdelijk een schizoïde gebrek aan kontrole over het denken heeft is essentiëel om gemotiveerd te kunnen zijn om bewust de aktie-programma’s door te werken en ze te corrigeren naar de veranderingen van de tijd. Dit is rijpheid. Aangaande de jongeren is het belangrijk ze te leren dingen door te praten zowel voor zichzelf als met anderen. Men kan het presenteren met gebeden of volkswijsheden om ze te leren zich te concentreren en stand te houden ter wille van een goede geest. Weglopen voor die werkelijkheid is een algemene basis niet alleen voor individuele ziekten, mentaal en fysiek, maar ook van collectieve sociopathische ontsporing. Jonge en onervaren mensen die later in het volwassen leven hun achterstand moeten inhalen met de geboden der rijpheid, leren onder begeleiding met het volwassen voorbeeld te internaliseren en zodoende te luisteren niet alleen naar hun eigen lichaam en geest maar ook naar mensen in het algemeen. De juiste identificatie met het ouderlijk gezag vormt de basis van alle goede lichamelijke en geestelijke gezondheid.. 
    Haar hand bewoog zich naar de scheermesjes en greep er een. De bewegingen waren wat traag en onge­coör­dineerd, waardoor ze in de scherpe kant greep en er onmiddellijk bloeddruppels opwelden uit de sneden die nu dwars over haar vingertoppen liepen. Ze vielen in het water en vielen daar uiteen in wolkende roze draden.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *