“wazoo survival gear llc overvallers”

De waarheid onthult wat echt is, hetgeen de illusies en de controle van de illusies blootlegt.  Wanneer de Sirius vortex zich opent, opent hij energieën van onderwijzen en leren.  Er zal een toename zijn in het rijk van kennis, wanneer jullie je naar de Hal van Wijsheid en Leren bewegen.
Dit is een gezond verstand regel die alle menselijke interaktie regelt naar de norm van de goedheid. Dieren blaffen en brullen terwijl mensen worden verondersteld redelijk te blijven, dat wil zeggen: vriendelijk en beleefd blijven in de verbale en fysieke zelfbevestiging. Naar de andere sexe staat deze voorkomendheid bekend als hoffelijkheid. Het was geenszins de bedoeling dat zich zo verplichten uitsluitend in de privé-sfeer van sexuele toenadering of als een herenakkoord onder enkel heren moest blijven. Lijdend onder de lasten van het ego wordt deze regel vaak geschonden. Men kan een neurotische angst voor verplichtingen voelen of ontsporen terwijl men in eigenwaan onrust stookt. Verkrampend op het ego vergeten mensen aardig te zijn en verliezen ze het kontakt simpelweg door niet genoeg aandacht te besteden. Iedereen erom roepend terwijl niemand het schenkt is symptomatisch voor een neurotische samenleving vervreemd van de belangen van de ziel. Geen last te hebben van je zenuwen houdt in dit geval in dat je het lef moet hebben om aardig en beleefd te zijn.
Men moet waar zijn naar de eigen oorspronkelijke aard. Men kan een ware en eerlijke leugenaar zijn: ik sympathiseer, ik ontken mezelf in mededogen, ik leef voor jou. Maar dat is God niet, dat kan God zijn maar kan ook de hypocriet zijn, de leugenaar of de lafaard. Als God mededogen is, houdt mededogen God nog niet in. Het is een fundamentele fout om een element van een categorie aan te zien als exclusief voor de categorie, terwijl ze zeer goed eveneens kan behoren tot een andere categorie. Naar het idee van God denken we dat God alles is, dus is er niets uitgesloten van God en derhalve is mededogen God. Maar God is onomkeerbaar wat betreft zijn schepping. De schepping is deel van God, maar nooit volledig God. Het medium is niet de boodschap. Iedereen weet dat de verpakking niet de inhoud is. Als God de inhoud is, spreken van de duivel, de andere categorie, als het alleen maar om de verpakking gaat. Dus alleen voor het mededogen is net zo goed van de duivel van het materialisme en egoïsme. Zo ook oprecht en waar naar de discipline, de persoon, de orde, het ritueel, het sexuele, het boek etc. etc. kan net zo goed van de duivel zijn. De verpakking is nog niet de inhoud. Het is de eerste fout de waarheid van God om te draaien daar God altijd meer is dan welk afgeleide ook. Zelfs de ziel is niet God, daar zielen zeer goed in onwetendheid kunnen verkeren.
Ze dacht aan haar moeder. De neerwaartse spiraal van haar eigen leven sinds haar afdeling was over­genomen door de Timbesh, haar onder­zoeks­­richting geen fondsen meer had gekregen, zijzelf was ontslagen.
Karagiozis jammert het uit. Nu hij toch begonnen is met de waarheid, stroomt deze uit hem. ‘Ik verkocht ze aan een levende dromer. Een grootmeester uit Gent. Het is een ouwe sluwe sjacheraar. Er zijn manieren om voor­werpen mee te smokkelen naar de dagwereld. Het is moeilijk, maar voor iemand met inventiviteit en door­zettingsvermogen is het mogelijk. Ik doe vaker zaken met hem. Ik kan met hem in contact komen. Ik kan hem vragen…’
Dit zal je op meer eenheid voorbereiden, met onderlinge afhankelijkheid, geen mede-afhankelijkheid.  Verbinden, delen, geven en ontvangen waar beiden vrije individuen zijn.  Gehechtheid, anderzijds, is gebaseerd op de agenda van narcisme/zelfzucht.  Dit houdt geen rekening met beide personen of beide kanten/behoeften.
Geen loodzware en onvermijdbare polarisaties in mijn “wereldbeeld” dus! Geen clash tussen Licht en Duisternis, Goed en Kwaad, Waarheid en Schijn of wat dan ook. Maar met aan de basis toch een uitgesproken dualiteit of zelfs misschien een eerder verwarrende pluraliteit die in eerste instantie mogelijke perspectiefwisselingen wil vertolken. Het is bv. vanzelfsprekend dat de kijk op een fenomeen of een gebeuren sterk zal verschillen naarmate je je positioneert bij de aanvangsfase dan wel na afloop op de zaak terugblikt. Maar waar slaat die dualiteit of pluraliteit dan precies op?
René kwam na een half jaar op bezoek. Het was een prima kerel, keurig opgevoed. Hij gaf me een doosje muffins, die me goed smaakten. Ik merkte dat hij smoorverliefd was op mijn dochter, ze waren een dubbelster, zo stralend dat ze het duistere heelal om zich heen niet zagen. Ze gingen samenwonen. Soms ontving ik soundscapes van haar, maar als ik ze terugzocht kon ik ze niet vinden. Het was in die tijd dat ik haar naam begon te vergeten en af en toe twijfelde aan het bestaan van mijn dochter. Dan pakte ik de foto van het Texelse strand, die over­belichte foto met de vage contouren waarin ik mijn dochter her­kende. Ze kwam nog maar zelden op bezoek, wij bezochten haar zelden, want ze zei het druk te hebben met haar afstuderen en trok zich daarom terug in haar schulp, beschermd door René.
Op een paar meter van het licht voelde Sterre een verscheurende pijn in haar rechterdij. Ze keek en zag een klauw die zich om haar bovenbeen geklemd had, met lange, scherpe, zwarte nagels die dwars door de stof van haar jeans haar vlees in gingen. Ze gilde van pijn en paniek.
De stoel was leeg. Geen pillen rondgestrooid op het tapijt. Geen glazige ogen die haar ondersteboven aankeken door de wazige plastic zak die aan de binnenkant beslagen was door zijn laatste adem. Laura’s maag­inhoud kwam omhoog en ze vloog naar de deur links achter in de ruimte die toegang gaf tot een toilet en bad. Ze redde het maar net. Geknield en met een hand op haar maag braakte ze de broodmaaltijd uit die ze na afloop van de begrafenis samen met de familie genuttigd had. Het smaakte zuur, slijmerig en brandde in haar keel en neusgaten.
Terug naar het paleolithicum. De personalisering stoelt op haar tegengestelde, de reïficatie of verzakelijkte verzelfstandiging van de gemeenschap tot een beginvorm van de Maatschappij of de Staat. Het individu kan door de gemeenschap beoordeeld en ook veroordeeld worden. Hij kan worden terechtgewezen en wanneer zijn handelen de samenleving ontwricht uitgestoten worden. In de eerste mensengemeenschappen zonder bezit, zonder vaste huwelijksrelaties kon niet zoveel mislopen. Met het voedsel van een ander gaan lopen werd vermoedelijk op algemene afkeuring onthaald. Mogelijk bestond er geen verbod op kindermoord als de moeder aanvoelde dat de pasgeborene niet levensvatbaar was. Het waren hoe dan zaken die het samenleven niet ontwrichtten. Wat wel tot consternatie leidde waren uitbarstingen van agressie en woede tegenover een stamgenoot: een hoog oplopend handgemeen tussen mannen, scheldpartijen tussen vrouwen of een verkrachting van een vrouw door een brutale man. In dat geval lieten de groepsleden of een deel ervan (b.v. alleen de vrouwen) luid hun afkeer blijken. En wat tot ontwrichting leidde (naast externe catastrofes zoals natuurrampen) was in het bijzonder de (in warmen bloede) gepleegde moord op een evenmens, zeker wanneer het slachtoffer een directe bloedverwant betrof. Verbijstering en verwarring alom (‘bijster’ komt van een Indogermaanse wortel ‘bhei’ = beven, wild rondlopen; ‘war’, ‘verwarring’ vinden we terug in het Engelse ‘war’ en het Franse ‘guerre’, die beide ‘oorlog’ betekenen: immers oorspronkelijk trok men niet in gespreide slagorde maar in complete ‘verwarring’ de vijand tegemoet). En in die luidkeels geuite verwarring werd de moordenaar ofwel verjaagd ofwel dood getrappeld. Daarover werd niet van gedachten gewisseld. De verjaagde of vertrappelde moordenaar werd ‘vogelvrij’ verklaard: zijn lijk mocht niet begraven worden en werd overgelaten aan de vogels. Hij was in de termen van Giorgio Agamben de voorloper van de Romeinse homo sacer, de Germaanse weerwolf, de rechteloze mens die gedood mocht worden zonder dat er van moord sprake was én tegelijk niet mocht geofferd worden (en dus ook niet ceremonieel begraven mocht worden). De Bijbel vertelt ons hoe Kaïn na de moord op zijn broer Abel (de eerste moord uit ’s mensen geschiedenis; Kaïn sloeg Abel dood omdat Jehovah meer oog had voor Abels offer als schaapherder dan voor het zijne als landbouwer) het land moet verlaten: ‘En nu zijt gij vervloekt en verbannen van de aardbodem, die zijn mond heeft geopend om het bloed van uw broer uit uw hand te ontvangen. (…) Een zwerveling en een vluchteling zult gij worden op de aarde’ (Genesis 4:11-12). Waarop Kaïn klaagt: ‘… en ik zal voor uw aangezicht verborgen zijn; en ik moet een zwerveling en vluchteling worden op de aarde, en het is wel zeker dat een ieder die mij vindt, mij zal doden.’ (Gen. 4:14). Jehovah bracht daarop het zogenaamde Kaïnsteken aan op Kaïns voorhoofd ‘opdat verhinderd werd dat iemand die hem vond, hem zou doodslaan’ (Gen. 4:15). God verjaagt dus Kaïn maar vermijdt dat die zelf ter dood zou worden gebracht. Straf (verbanning) en vergiffenis komen hier dus al samen. We zouden tegenwoordig stellen dat God verzachtende omstandigheden in acht heeft genomen.

One Reply to ““wazoo survival gear llc overvallers””

  1. Op die plaats een nieuwe stad bouwen was in die tijd zeker geen evidentie. De aangekochte gronden lagen ver van alle bestaande infrastructuur en bovendien moesten de kilometers brede en hoge duinen gefixeerd worden. De Belgen besloten maar om alles tegelijk te doen, de enorme wandelende duinen fixeren en beginnen bouwen.
    Hartstocht is een natuurlijk gevolg van het leven; een geaardheid van de natuur (afb.) De wereld is verleidelijk, het hart smachtend, en de geest in vervoering. Dit is passie; ze wordt gekoesterd en bevorderd als de essentie van het leven en de schepping en niemand kon zonder leven. Het moge allemaal zo zijn, van het indolente van de onwetendheid,kan niet worden ontkend dat de verantwoordelijkheid van de hartstocht het betere is. Maar passie kan niet een doel in zichzelf zijn. Passie leidt ook tot misdaad en oorlog. Ze kan worden herkend als de gezonde weerzin tegen passieve onbeweeglijkheid en de daaruit volgende waanzin. Niettemin, op zich zelf kan ze niet zuiveren van de besmetting van de waanzin: verstandig zijn wordt opgeofferd in naam der liefde en zonder de afremmende kracht loopt dit vroeg of laat uit op oorlog. Daarom is God, of de kultuur van de goddelijke inhibitie, gedefinieerd als het absolute van de goedheid, waarin de duivel de gepersonifieerde werkelijkheid van het niet zo willen zijn is. Goedheid is de fundamentele aard van de ziel terwijl het fundamentele aard van het ego bekend staat als zijnde de hartstocht. Voor de hartstocht is er altijd het materiële motief zoals er voor de ziel geen andere waarde echt betekenisvol is dan de continentie der goedheid. Woede als de schaduw der hartstocht, is zo bezien een vorm van onwetendheid, terwijl de verzotte goedheid der gehechtheid kan worden herkend als soortgelijk groeiend in dezelfde tuin. Waarheid, mededogen en ontzeggingen zijn altijd de secundaire waarden van de ziel die onderworpen is aan het gebod der eeuwige goedheid.
    Commentaar van Dr. Dirk Van Duppen, arts Geneeskunde voor het Volk: ‘In het licht van de dramatische gebeurtenissen bij Volkswagen-Vorst is dit cijfer zeer veelzeggend. Als het mentale lijden in een doorsnee bevolking in België zo hoog is, hoe groot is dit dan niet bij de 10.000 arbeiders en gezinnen die nu met afdanking worden bedreigd? Onderzoek toont aan dat jobverlies in zeer belangrijke mate geassocieerd is met het voorkomen en aanslepen van ernstige psychische stoornissen van de patiënt en zijn directe omgeving. Deze arbeiders en hun gezinnen lijden momenteel gezondheidsschade. Het antwoord van een ex-Sabénien? De enige methode om weer een beetje mens te worden is je te organiseren met de anderen!’

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *