“unieke overlevingsuitrusting bos overlevingsuitrusting”

Ze draaide, naar buiten, half van het pad af, en trok de ezel mee omdat hij de gazelle opzij had geduwd toen het rotsblok viel. Hij balkte en danste in de lucht toen hij over de rand werd getrokken aan de riemen die om zijn bovenlijf zaten, maar dat wou niet baten. Daar hing hij dan, wel honderd meter hoog en vooral droog aan de haak: de riemen bleven aan een rotspunt hangen, gleden naar zijn keel, geraakten er omheen gedraaid, knepen zijn strot fijn als een rietje… en wij stonden allen op een kluitje.
Daar de tijd verandert en de regels eveneens, spreken we altijd van De Andere Regels. Ze zijn nooit precies de geschreven of gesproken regels. Het element van onzekerheid is essentiëel voor de vrijheid van de wil. Het kan niet worden ontkend (afb.). We moeten lijden onder de milde neurose van niet altijd (of meestal niet) Hem zijn, of ons ideale ware zelf. Dit is de eeuwige psychologie: twijfel naar de onzekerheid van alles om de rijpheid van het persoonlijke oordeel te behouden, leidt tot de moeilijkheid van tijdelijk enige neurose. Vasthoudend aan de fixatie zal de neurose verergeren en uitlopen op een geestesziekte. De neurose is het resultaat van het vasthouden aan of gehecht zijn aan een materiële fixatie die zich vormde om te ontsnappen aan de angst van het verliezen van de vorm onder de druk van de tijd. Aldus leidt iedere fixatie tot de moeilijkheid van valse zekerheid – de angsten van verandering ontkennend – en neurotische onzekerheid in angst voor het verlies van de fixatie. Dit wordt traditiegetrouw besproken: we hebben een wetboek, maar moeten amenderen. We hebben belastingen vastgesteld, maar moeten de uitgaven bediscussiëren om er achter te komen dat de fixatie moet veranderen. We moeten investeren, om in te zien dat dat aan het eind van het project moet veranderen. De enige uitweg uit de moeilijkheden van de tijd en zijn fixaties, angsten en neurose is te spreken over de moeilijkheid en tot besluiten te komen over het Heer-spel. Als het praten faalt met een parlement of een persoonlijke relatie in reces, dan doemt de oorlog op. De kontrole van de rede missend, blijft er alleen nog maar fysieke aktie over. Daar fysieke aktie zijn einde moet vinden, zullen vernietiging en geweld het gevolg zijn, variërend van enigszins gestoorde minachting van de Heer tot internationale oorlogvoering om de eigen superioriteit aan te tonen op de onredelijke manier. Daarom moet de vertoning van de discussie gaande gehouden worden. Politiek, wetenschappelijk en religieus naar de tripolariteit van de Andere Regels (afb.), afgewisseld door de tegenstellingen van rust, studie en festiviteit, zullen er altijd moeilijkheden zijn in het Heer-spel waarvoor het bespreken de meest vredelievende en konstruktieve manier is om oorlog te voeren tegen de illusie van niet-goedheid. 
De laatste tijd speel ik veel First Person Shooters. Call of Duty: Advanced Warfare, Medal of Honor: Warfighter, Battlefield 3/4. Prachtige games, waarbij vooral de single-player verhaallijn je meesleept in een verhaal van dood en destructie, aangericht door jou en je team-maten. Het (per ongeluk) doden van burgers wordt niet getolereerd (tenzij je het befaamde No Russian level van Modern Warfare 2 speelt), maar verder bekommer je je eigenlijk weinig over de destructie die je achter je laat, zolang je de missie maar succesvol afrondt.
Een open vuur is – vooropgesteld, dat je bepaalde veiligheidsmaatregelen treft – al iets leuks. Of het nu een kampvuur op het strand van Waikiki is, om het strandfeest af te sluiten (geldt natuurlijk ook voor elk ander strand), of een open haard in de skihut (of zomaar een hut) voor romantische uren – vuur is altijd goed. Maar vuur ziet er ook altijd hetzelfde uit (dat hoort er nu een keer bij), en daarom dachten wij, wij gaan daar optisch iets aan doen.
Jonas Grimpeerd grimaste naar me. ‘Zie je wel, noten­kraker,’ zei hij. ‘Ik zei toch dat we naar Euphrat zouden gaan? Het is onze beste optie, weet je,’ vervolgde hij toen minzaam, maar net iets te sluw.
Op internet deel verkrijg je de voor jou belangrijke kennis. Je beslist zelf waar je je in wil verdiepen. Deze keuzes kan je maken omdat je kritisch naar de maatschappij kijkt. lerende zich zichzelf niet als middelpunt van de maatschappij maar als belangrijk onderdeel ervan. Je hebt er soms zelfs invloed op maar deelt altijd je kennis. Kennis delen en elkaar opzoeken gaat heel gemakkelijk met iedereen over de wereld, zo blijf je bij de tijd en kan vanuit dat perspectief weer volgende keuzes maken.
Het is dus niet dat we medelijden hoeven te hebben met links ofzo. islam heeft gecombineerd meer doden op zijn geweten dan alle linkse helden bij elkaar, Che Guevara, Hitler, Lenin, en de hierboven genoemden. En ook van die meest moorddadige machine die de geschiedenis ooit heeft voortgebracht is links weer volkomen idolaat. 
Bij het praktijkonderdeel in het zwembad werden diverse scenario’s behandeld waaronder het juiste gebruik van de overlevingsuitrusting, procedures bij het verlaten van een schip, persoonlijke- en groepsoverlevingstechnieken, vlot lanceren en kennis van de uitrusting van het reddingsvlot. Tot besluit van de praktijkoefening werd er een hoist oefening gedaan.
Je zult de eenzijdige benadering van de dingen die niet in gelijkheid geïnteresseerd zijn, beginnen te zien.  Er is veel corruptie in gehechtheden en agenda’s geweest.  De oplossing van deze dingen zal enige tijd duren, maar het zal op dit moment beginnen te roeren.
‘Ik ga!’ hoorde Berend de volgende ochtend van onderaan de trap. Hij zag voor zich hoe Willem daar stond, met zijn jas al aan en zijn blik op de klok. Even later hoorde Berend de deur in het slot vallen. Hij kneep zijn ogen stijf dicht en wenste dat hij sliep, wat niet hielp. Hij stond toch maar op.
Wij zien dus de eerste succesvolle mensengroepen als in wezen coöperatief en vrij egalitair. We kunnen zonder meer bedenkingen uiten ten aanzien van de theorie van het reciprocal altruism, waarbij wederzijdse samenwerking zou ontstaan zijn uit welbegrepen eigenbelang, het geven van een gunst met de verwachting dat de ander in de nabije toekomst een wederdienst zal bewijzen. We betwijfelen ten zeerste of de menselijke coöperatie zich op basis van dergelijke ‘economistische’ modellen ontwikkeld heeft. Deze modellen suggereren dat de coöperatie zich in de eerste plaats tussen twee personen gevormd heeft én daarenboven dat het niet gaat om een gezamenlijke activiteit, maar om daad en wederdaad. Wij geloven niet dat de samenwerking primair dyadisch was: de enige echt dyadische handeling was seks. Wij achten de kans veel groter dat de mensengroep omzeggens in zijn geheel achter de eerste jachtprooien aanging. Coöperatie is het afstemmen van elkaars gedrag op elkaar, geen ruil van een gunst voor een tegengunst. Een aantal mannen jaagt het wild op, enige anderen omsingelen het en versperren het de uitweg, een paar anderen maken de prooi af: iets in deze trant. Dit is geen kwestie van (wederkerig) altruïsme waarbij de ander de één later iets teruggeeft. De meeste evolutionaire psychologen geven de indruk alsof de jagers van meet af aan individueel jaagden en eventueel hun buit, als die te groot was, deelden met een andere jager, opdat de volgende keer die andere jager, als die zijn buit nu groter was, hetzelfde zou doen. Maar jagen gebeurde in groep en de buit was collectief. Slechts later als technologieën zoals pijl en boog stevig ontwikkeld waren, konden jagers individueel gaan jagen. xxDus zelfs al waren individuen voor hun survival en reproductief succes genetisch geprogrammeerd op basis van zelfzuchtige genen: de vorm die het productief leven aannam was een collectieve zaak. En dit maatschappelijk, cultureel gegeven heeft o.i. de biologische preprogrammatie gekanaliseerd, gestileerd, bijgestuurd of onderdrukt, afhankelijk van de situatie.
Harrald zocht zacht zingend zijn eigen bed op, maar hij kon niet in slaap komen. In het donker van zijn kamer besefte hij dat hij met een robot, een kunst­matige mens, gekust had. Wat hem het meest aan zichzelf deed twijfelen was dat hij er plezier aan beleefd had. Haar lichaam tegen het zijne wond hem meer op dan Lotte ooit gedaan had en zijn interesse voor de andere vrouw was geheel verdwenen.
Bij het vierde appartement dat ze passeerden stond de deur open. Zohra aarzelde om naar binnen te kijken. Uit de ruimte dreef een mengeling van geuren. Het waren geen typische geuren van een bewoond huis, eerder een soort walm van dood vlees, zij het niet zo sterk als in de stortplaats. Zohra gebaarde naar Lieven om te wachten. Na een uitwisseling van tekens gingen ze elk aan weerszijden van de deur staan. Toen ze lang genoeg geluisterd hadden om te horen dat het volledig stil was in het appartement, waagden ze het om naar binnen te gaan.
Wat wij als afspraken en beloftes zien, ervaren de mensen hier vaak niet als een morele verplichting. En van de tekst: “Heeft de rechtvaardige gezworen tot zijn schade, evenwel verandert hij het niet” uit Psalm 15 hebben de mensen hier nog nooit gehoord.
[ De limbo dus, een woordje uitleg! Doorheen de vroege Middeleeuwen, met de ruimere en bredere organisatie van de katholieke Kerk en haar toenemende greep op het alledaagse leven van de gelovigen (én de ongelovigen) moeten bepaalde rechtschapen lieden en/of tegendraadse ambetanteriken gewezen hebben op een onrechtvaardigheid met betrekking tot het lot van de onsterfelijke zieltjes van baby’s die gestorven waren of stierven voordat ze gedoopt waren geweest. Deze kwestie zie je best tegen de toenmalige achtergrond, met het doorslaggevende feit dat Jezus Christus, de Messias, zijn eerst vrij snel verwachte Wederkomst blijkbaar steeds maar uitstelde – overigens met de nogal logisch daaruit voortvloeiende onzekerheid of dat uitstel dan eventueel ook geen definitief afstel was. Al die zielen van onze dierbare afgestorvenen zaten ondertussen maar te wachten op de Dag van het Laatste Oordeel, op hun gebeurlijke Verlossing en op de Opstanding van de Doden. De middeleeuwse kerkgeleerden begonnen in die context dan ook meer en meer aandacht te besteden aan het wel en wee, het wat en het hoe van het leven in het Hiernamaals. De gang van zaken in de Hemel dus (moeten de mensen daar bv. eten en drinken “om in leven te blijven”?). Alvast zorgden de theologen voor wat meer comfort in de Hemel: er werden nieuwe meubeltjes geïnstalleerd en een paar extra cafés en terrasjes geopend. De intellectuele ijver van de kerkgeleerden betrof echter vooral de Hel, een plaats waarvan de voorheen eerder vage realiteit ondertussen steeds meer benadrukt was geworden als middel om de gelovige schapen te beletten om even de kudde te verlaten, om zoals wielrenners in een koers een dubieuze ‘plaspauze’ in te lassen en zich al was het maar voor een secondetje aan het mens- en diervriendelijk oog van de Herder te onttrekken. Wie Dante’s La Divina Commedia (1ste helft van de 14de eeuw – 1310 tot 1320 om wat preciezer te zijn) had gelezen met al die gruwelijke beschrijvingen van het meer dan pijnlijke leven in de helse compartimenten, en daarnaast kinderen had gekregen of had gekend die ongelukkig gestorven waren vóór ze gedoopt konden worden (een niet zo uitzonderlijk gebeuren in die tijden), stelde zich ongetwijfeld met ontzetting een paar knellende en kwellende vragen. “Die dutsjes hebben niets misdaan, ze kunnen niet naar de Hemel, maar moeten ze dan écht naar de Hel? Is er dan geen rechtvaardigheid meer in deze wereld, meneer de pastoor?”
De belangrijkste verbinding is de verbinding met jezelf en met je eigen innerlijk en Hoger Zelf (Ziel, Godsvonk, Geest). Vooral deze verbinding zal aandacht vragen en ons laten zien hoe conditioneringen uit onze jeugd die we hebben aangenomen van onze omgeving de verbinding met je eigen kern verstoren. De autoriteit is bij velen buiten onszelf komen te liggen. Saturnus in Weegschaal wil ons deze relatie helder maken zodat we de conditioneringen kunnen loslaten en de verbinding met onze Wezenskern kunnen herstellen. In mei, juni en juli staat Saturnus in het Priapus kanaal in Weegschaal en wordt de werking van Saturnus versterkt. Het nemen van verantwoordelijkheid voor je eigen vormkracht in relaties wordt dan krachtig aangesproken. Dit kan betekenen dat er meer autoritair gedrag is maar ook kan begrenzing in verbindingen zich duidelijker aftekenen. Voedende samenwerkingen en verbindingen kunnen in deze bijzondere periode tot stand komen en vrucht dragen.
Wel een opmerking: vandaag is bekend gemaakt dat ” verwarde” mensen een rode vlag achter hun naam krijgen en direct door de politie met ” gepaste” middelen kunnen worden opgepakt. Hoe bepaald word wie een vlaggetje krijgt en wat de definitie is van verward is relatief en dus vrij invulbaar. Kortom, er is zojuist een vrijbrief gegeven om mensen direct van de straat te plukken. Met “gepaste” in mijn geval zal dat neekomen op worden neergeschoten want of een of andere manier heeft men achter mijn naam staan dat ik een moord zou hebben gepleegd.
‘Het lijkt erop. Die heuvel was ook de plek waar ik na wat zoeken een ingang vond. Er stond vroeger waar­schijnlijk een flat, maar hij was verzakt en over­woekerd. Als ik het bord niet had gevonden zou ik niet weten dat ik in Eindhoven was.’
Over rechten spreken we echter meestal, naast mensen, met betrekking tot dieren. In Nederland is er zoals u weet al jaren een Partij Voor de Dieren, al bekoelde het enthousiasme al snel toen na de intrede in de Tweede Kamer bleek dat de voornaamste geldschieter de eigenaar is van een chemisch bedrijf dat zijn productinnovatie volledig baseerde op ja experimenten met proefdieren. En partij-coryfee Marianne Thieme bleek lid te zijn van een fanatieke religieuze sekte. In Nederland heb je natuurlijk een Partij voor alles wat bedreigd is: Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit (NVD) voor de pedofielen en natuurlijk de Partij Voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders voor Nederland tout court dat immers in zijn geheel bedreigd is. Bij de volgende verkiezingen komen gewis een Partij voor de Processierupsen (PVP) en een Partij voor de Bacteriën in het Afvalwater (PBA) stemmen afsnoepen van de kleurloos geworden CDA, PvdA en VVD. Plus een Democraten 16 voor het Behoud van Democraten 66 (D16D66) die hoopt op een stemresultaat gelijk aan het % van D66 plus één.
Vanavond is er een vaste klant aangetreden: de Griekse bultenaar Karagiozis. (Van de schaduw die hem al de nodige tijd volgt door de drukke straatjes van Wurm­water heeft hij geen weet.) Hij is gekomen voor zijn pleziertjes. Hij heeft eerst zijn blaas geleegd op het achter­plaatsje en propt nu zijn van anticipatie aanzwel­lende olifantslid door een spuigat dat zich voor hem op praktische hoogte bevindt. Zo wacht hij af, terwijl Mumbai op straat een meisje van de nacht probeert te regelen. Het ongewisse van zo’n uitwisseling is wat Karagiozis zo bevalt.
Het spirituele wat de mens heeft en wat de dieren niet hebben is dat zij in hun genen de herinnering blijven meedragen aan de tijd dat onze verre voorouders vanuit elders in het heelal op deze planeet kwamen en toen hadden gedacht een wezen te scheppen met de zelfde biologische eigenschappen als die van de aardse levens, dus volledig is overeenstemming met deze planeet, die hun eigen evenbeeld zou kunnen zijn.
13. Een korte voorstelling Rood Blauw OranjeIk zou graag een spotlight ophangen in de kantoren van mijn klant. Zo’n rode,oranje of zelfs een blauwe. Waarom zelfs geen setje van vier eigenlijk?Vorige week had ik de eer vier evenementen op rij te bezoeken. Dat daar inspi-ratie voor een schrijfsel uit moest komen, lag voor de hand. Ik was achtereen-volgens op donderdag te gast op het communie-/lentefeest van de school vanmijn zoon, waar ik acht kinderen zag percussie spelen, met zon in de ogen.Vrijdag herkende ik diezelfde glinstering bij Mark Knopfler en Emmy, die zichkostelijk amuseerden in Vorst. Zaterdag zat ik naast mijn zoon in Oostende tegenieten van de voorlaatste voorstelling van Pinokkio en zondag dan weer 3

One Reply to ““unieke overlevingsuitrusting bos overlevingsuitrusting””

  1. Maar soms circuleren er rond dezelfde “figuren”, “personages” en “feitelijkheden” echter verschillende elkaar tegensprekende verhalen. Emotionele reacties kunnen dan alleen maar reacties zijn op die aangeboden versies en niet op de feiten zelf, gezien zoiets als de feiten zelf niet meer bestaat. We reageren op betekenissen, we weten dat en we hebben eigenlijk per definitie geen toegang meer tot de waarheid (die als waarheid niet eens meer bestaat). Juist omdat we niet zelf aanwezig zijn bij de gerapporteerde gebeurtenissen, lezen we de krant of nieuwssites en kijken we naar het tv-journaal om te zien waar we eigenlijk aanwezig hadden kunnen zijn. (Sommige aanwezigen bij zekere feiten kijken als ultra-narcisten speciaal in de camera om daarna op het scherm nu precies te zien waar ze inderdaad wél aanwezig waren.)
    Dit leuke zwarte stretch broekje heeft een rits met mooie zilveren knoop en achterzakken. De zwarte stof is stretch en heeft een chique glans. Heel stijlvol broekje voor de zomer, een festival of de club. Een hoogwaardige productie van Roma Costume. Set bestaat uit:- Zwart Broekje

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *