“uitrustingsoverblijfselen voor overleving willekeurige survival gear”

Natuurlijk is afhankelijkheid een ruim begrip als het aankomt op voedsel. Men kan voor de voeding afhankelijk zijn van andere mensen, dieren of zelfs plantaardig leven. De kinderen zullen er geen bezwaar tegen hebben van mensen afhankelijk te zijn, de volwassenen zullen het niet bezwaarlijk vinden afhankelijk te zijn van dieren terwijl de zelfgerealiseerden er geen bezwaar tegen zullen hebben van planten afhankelijk te zijn. Net zoals een kind moet rijpen om niet afhankelijk te zijn van mensen, moeten volwassenen leren zich niet afhankelijk van het dierlijke op te stellen. In feite handelt het overgrote deel van de religie over de afhankelijkheid van dieren: het is een voortdurende prediking terwille van de menselijke waarden die vergeten worden voor het dierlijke gaand. De zuivere vegetariër mag dan gerijpt zijn en niet besmet zijn met dierlijke motieven, maar moet nog steeds oefenen om van zijn plaats te komen en niet gehecht te raken aan de vrede en inertie van de plantaardige natuur. Het kan een mystiek zijn je spiritueel te verenigen met het bewustzijn van planten. Het is zeker een vorm van spirituele therapie voor rusteloos jagende en verzamelende vleeseters. Maar eenmaal dat groene anker gevonden hebbend moet het aktief worden herinnerd dat men de verleiding van de inertie moet weerstaan. Naar behoren volwaardig gevoed is de vegetariër niet zwakker dan de vleeseter en zal mogelijk zelfs langer leven zijn energie niet verspillend aan niet-noodzakelijke destructieve levensgewoonten. Daar afhankelijk zijn van het kunstmatige en chemische het menselijk wezen te snel kan maken, niet geïntegreerd met de grotere natuur, kan de afhankelijkheid van planten te langzaam maken overmatig geïntegreerd met het plantaardige motief. Men is wat men eet, zegt men. Noch kunstmatig, noch inert zijn behoort tot de definitie van een evenwichtige geestelijk en lichamelijk gezonde persoon. Met het definiëren van het ongeluk en zijn schaduw van ziekte in de kunstmatige, dierlijke en passieve modus, bestaat het geheim van naar behoren eten eruit je te heugen dat geluk betekent dat je echt, menselijk en aktief bent. 
En er liggen nog twee vrouwen die misschien nog een curettage nodig zullen hebben wanneer ze blijven vloeien. Maar de steriliteit is niet maximaal hier en dan is het het mooiste wanneer de vrouw op de natuurlijke manier het proces van een miskraam doorloopt.
Bij het vallen van de avond was de muurschildering af. Net zoals het monster was de hemel een explosie van kleuren. De ondergaande zon bloedde in onheil­spellende tinten langs de randen van een onweerswolk. Een sterke wind was komen opzetten. Zohra en Lieven keken beiden naar de lucht. ‘Gelukkig is de verf al droog,’ zei ze. De kristallen waren bijna uitgewerkt. Ze wist dat de klop elk moment kon Dan zou ze zich slap en ziek voelen, maar ze had tenminste een rustige plaats om te slapen.
In het systeem van de verwantschapsfamilies met hun eigen kampement of nederzetting (eerst semi-sedentair, later min of meer permanent sedentair, maar dan naderen we de uitvinding van landbouw en veeteelt en daar willen we nog even mee wachten) woonden de mogelijke partners op een bepaalde zij het relatief korte afstand van elkaar: waarschijnlijk is de ‘psychische’ afstand hierbij belangrijker geweest dan de fysische. Hierdoor deed zich nog een ander eigenaardig verschijnsel voor. Waar voorheen de tijdsafstand tussen seksueel verlangen en de daad relatief kort was, ontstaat nu een ruim tijdsinterval tussen seksueel verlangen en de mogelijkheid tot seksuele vereniging. Kortom, er vormde zich een ruimte voor seksuele fantasieën: het visuele element in de seksuele opwinding kwam op de voorgrond. Anderzijds werden vermoedelijk ook seksuele zelfbevrediging of uitgediepte homoseksuele contacten (binnen de jagersgroep) en lesbische contacten (binnen de verwantschapsfamilie) belangrijker. Daar de vorming van een paar nu betekende dat één der partners van woonst verhuisde, is het aannemelijk dat de paring vooraf gegaan werd door een (uiteraard ‘religieus’ ingekleed) stamritueel: de echtelijke verbintenis, die bovendien een wettig karakter had (voor de introductie van de Wet in het stamleven, zie sub). Met de echt treedt vermoedelijk ook voor het eerst werkelijke paarvorming op: koppels die effectief samenleefden en samen hun nachten doorbrachten. Voorheen sliep iedereen vermoedelijk nogal ordeloos door elkaar, in het nomadisch stadium onder de blote hemel, met de eerste kampementen al snel beschut door windschermen die op de duur complexer werden en een dak kregen dat ook beschermde tegen regenval: de eerste hutten waren gebouwd. In die hutten sliepen oorspronkelijk geen paren maar ganse families: met de sociale differentiatie binnen de stam zowel naar afkomst als naar functie werden ook de woonplaatsen opgebroken in kleinere eenheden, zoals we b.v. bij de Noord-Amerikaanse Indianen konden zien. Wijzelf hebben in 1995 in Kenia, in de buurt van Mombasa, nog een kleine stam bezocht die omwille van het toerisme volkomen ‘traditioneel gebleven was’: mannen en vrouwen hadden er elk één gezamenlijke slaapplaats, een hut die de grootte had van een schuurtje. Oorspronkelijk diende de woonplaats, de hut ook alleen als slaapgelegenheid en schuilplaats voor slecht weer.
Die menselijke muur tussen sukkelaars allerhande en de modieus geklede upper middle class wordt door politie en justitie gevormd. Er is het jongste decennium sterk geïnvesteerd in ons politiewezen. Er werd voorheen inderdaad nogal wat afgelachen met de slogan “De Rijkswacht, Uw Vriend!” De uitbreiding en modernisering van de politie werd op basis van het Pinksterplan van 5 juni 1990 ingezet met de demilitarisering van de Rijkswacht. Op 23 mei 1998 keurde het Belgische federale parlement dan het Octopusakkoord goed dat de bestaande politiediensten grondig hervormde. Dit akkoord werd vertaald in de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst. De klassieke politiediensten op dat ogenblik, zijnde de rijkswacht, de gemeentepolitie en de gerechtelijke politie bij de parketten, werden vervangen door een volledig nieuwe politiestructuur volgens twee niveaus, het federale niveau en het lokale niveau. Op 1 januari 2001 trad de zaak organisatorisch in voege. De affaire-Dutroux versnelde in 1996 alleen maar die ontwikkeling naar een nieuwe conceptie van de politiediensten omdat ze liet zien dat de demilitarisering van de Rijkswacht niet voldoende was om een operationele efficiëntie op het terrein te waarborgen: de samenwerking tussen de verschillende politiediensten liep volledig mank.
De noordelijke Maansknoop stond tussen 11 november 2010 en 27 november 2010 in een exacte samenstand met Pluto en speelt ook een hoofdrol in de jaarhoroscoop voor 2011. Deze samenstand is als een vortex waarin wij ons bewegen naar het stille oog van de storm. Zowel in onze persoonlijke als collectieve processen. Ben je aan de rand, dan zijn er veel verstoringen en machtsconflicten, ben je in het centrum dan is er stilte en het grote NIETS, het ZIJN. Deze samenstand werkt in de jaarhoroscoop voor 2011 stevig door en Pluto dwingt ons in contact te gaan met wat concreet IS. *1 Er is geen ontkomen meer aan, we moeten zien hoe het werkelijk is en door de illusie heenprikken, om vervolgens tot acceptatie te komen, wat ons weer aanzet tot andere acties.
Er zijn ook bands die hun bandjes afspelen tijden hun zogenaamde optreden, dat vind ik persoonlijk heel erg, als je niet echt goed kan spelen bedonder je de zaak en laat iedereen in de waan van jouw kwaliteit.
‘Vervalsingen,’ snoefde de Meester toen hij er een blik op wierp. ‘Gefotoshopt, iedere idioot kan het. U kunt me niets maken. Het enige dat u wilt, is mij zwart maken. U zou beter excuses aanbieden voor de manier waarop u mij hiermee krenkt.’
‘Het geeft niet. Ik heb eigenlijk liever dat mensen er wel naar vragen dan dat ze op hun tenen om me heen gaan lopen. De buren staren me toch al aan alsof ik ze allebei eigenhandig vermoord heb of zo.’ Dat was het nadeel van wonen in deze flat: er was niet heel veel contact tussen de buren onderling dus niemand wist precies van elkaar wat er in hun levens speelde. Daarnaast waren haar buren aan beide zijden van het type gluren-achter-de-vitrage, iets waar ze niet bepaald op zat te wachten. Weer een reden om dit huis zo snel mogelijk van de hand te doen.
Over drie weken hoop ik weer terug te vliegen. Dat is voor mij nu wel zo ongeveer zeker na 5½  maand hier als “vrijwilliger”. Ik ben nu erkend als specialist huisartsgeneeskunde. In Ghana betekent dat ook dat je de verloskunde en de kindergeneeskunde goed beheerst en daar ook onderwijs in kan geven aan medisch studenten en artsen die hun verplichte twee jaar werken onder toezicht doen.
Heinrich pakte haar van achter vast en hield haar in een houdgreep. ‘Het kan niet. Je kunt haar niet redden. Ze is gegrepen door de engelen. Kijk dan, haar kleur. Geloof me, wat je ziet is valse hoop.’
Op persoonlijk niveau maakt Saturnus in Weegschaal ons bewust van onze verbindingen zoals; de relatie met jezelf, Hoger Zelf, levenspartner, kinderen, vrienden, familie, buren, dieren, planten, je huis, auto, andere materie en alles waar je een verbinding mee aan kan gaan. Ongezonde verbindingen vragen nu aandacht en moeten onder de loep genomen worden. Dit kan leiden tot macht en onmacht en strijd,*12 maar kan ook inspirerend werken en communicatie op gang brengen.*13 De verleiding om relaties te verbreken en ‘het kind met het badwater weg te gooien’ is groot, maar eigenlijk wil Saturnus in Weegschaal ons alleen maar inspireren om verantwoordelijkheid te nemen voor onze verbindingen waardoor we andere keuzes zullen gaan maken. Keuzes voor voedende en meer volwassen verbindingen. Saturnus in Weegschaal kan ons ook inspireren om samenwerkingsverbanden aan te gaan.
Ooit had ook háár volk vertegenwoordigers gehad in dat monster. Maar het idee achter de Zuivering was zo krachtig gebleken dat het zelfs binnen de Vijf tot scheuring had geleid. Jammer voor het welzijn, de rechten en de privileges van de Oba toen Vijf werd gereduceerd tot Vier. Spijtig voor de Gehina toen Vier werd gereduceerd tot Drie. Heláás voor alle rijk­dom­men en verworvenheden van de Lleroh nu Drie riching Twee begon te schuiven. Maar wie zouden uiteindelijk de overwinnaars zijn? De Kiteh? De Timbesh?
Houdt u van kamperen, klimmen, wandelen of andere activiteiten in de buitenlucht? Welnu, met de zomer aan de horizon op het noordelijk halfrond is het nu tijd om klaar te zijn om van de natuur te genieten. Ben je echter voorbereid als er iets misgaat? Buitenveiligheidsexperts raden aan dat je tot 72 uur kunt overleven in geval van nood, zoals ernstig letsel, slecht weer of verdwaald raken. Het bedrijf Wisdom Survival Kits werd in 2012 opgericht door “de visie om mensen te helpen zich voor te bereiden op het ergste, zodat ze hun best kunnen doen”. Het is een klein winkelbedrijf dat zich richt op de behoeften van het milieu in Edmonton, Alberta, Canada. Wees voorbereid Wisdom Survival is ontworpen om mensen te helpen bij het voorbereiden van een noodpakket, te beginnen met de belangrijkste dingen, zoals voedsel, water en een op batterijen werkende of opwindende zaklamp, en organiseer het zodat het gemakkelijk te vinden is. Een breed scala aan overlevingspakketten is beschikbaar op de web-site van de winkel. U kunt een reeks eerstehulpkits, speciale noodkits voor voertuigen, boeken, overlevingshulpmiddelen, tandwielen en gadgets vinden om veilig te reizen. Je kunt zelfs je eigen overlevingspakket samenstellen en aanpassen met items zoals water en voedsel, mes, lucifers, persoonlijke hygiëne, slaapzak of tent en andere dingen waarvan je denkt dat die nuttig zouden zijn in geval van een onverwacht scenario of die de merkkits met wijsheid aanpassen. . “Wij zijn een geautoriseerde dealer voor zowel Berkey als Katadyn; we dragen de volledige lijnen van deze merken, zelfs als ze nog niet in de lijst staan, aarzel niet om ons een e-mail te sturen en we zullen een artikel voor uw aankoop vermelden. ”
Volgens de minister zouden kwaadwillenden hier hun gedrag op kunnen aanpassen. Verder stelt Plasterk dat er na het openbaren van de tapstatistieken geen principiële bezwaren meer zouden kunnen zijn tegen het openbaren van statistieken over andere bijzondere bevoegdheden, zoals hacken, volgacties en brieven openen.
De belangrijkste verbinding is de verbinding met jezelf en met je eigen innerlijk en Hoger Zelf (Ziel, Godsvonk, Geest). Vooral deze verbinding zal aandacht vragen en ons laten zien hoe conditioneringen uit onze jeugd die we hebben aangenomen van onze omgeving de verbinding met je eigen kern verstoren. De autoriteit is bij velen buiten onszelf komen te liggen. Saturnus in Weegschaal wil ons deze relatie helder maken zodat we de conditioneringen kunnen loslaten en de verbinding met onze Wezenskern kunnen herstellen. In mei, juni en juli staat Saturnus in het Priapus kanaal in Weegschaal en wordt de werking van Saturnus versterkt. Het nemen van verantwoordelijkheid voor je eigen vormkracht in relaties wordt dan krachtig aangesproken. Dit kan betekenen dat er meer autoritair gedrag is maar ook kan begrenzing in verbindingen zich duidelijker aftekenen. Voedende samenwerkingen en verbindingen kunnen in deze bijzondere periode tot stand komen en vrucht dragen.
Er sprongen tranen in haar ogen. Toch glimlachte ze, een glimlach die met 87 procent waarschijnlijkheid echt was. Ze spreidde haar armen en legde haar hoofd in haar nek. ‘Ik ben heel trots op je.’ Ze sloot haar ogen. Er rolde een traan op haar wang.
Je leest soms dingen die je dwingen een klein halfuurtje stil te staan bij één en ander. Zo bijvoorbeeld: “De meeste Oude Romeinen waren van oordeel dat de gewoonte onder verwanten om elkaar te kussen alleen maar in zwang gekomen was om vrouwen erop te onderzoeken of ze geen wijn gedronken hadden. Een kus betekende zoiets als: ‘Ruikt ze naar wijn?’. De kus was dus een soort politionele controle. Bij de Oude Romeinen zou immers hebben gegolden dat vrouwen voor twee misdaden ter dood konden worden veroordeeld: echtbreuk en wijn drinken.”
Ik sloot mijn ogen. ‘En wat als ik niet ga? Heb je daar­over nagedacht?’ Ik ging rechtop zitten en wees naar ons huis, tuin, zwembad, de garages. ‘Dit opgeven? Of kunnen jij en ik iets op aarde vinden wat zo goed betaalt?’ Ik zuchtte diep. ‘Jij hebt niet eens werk.’
Er was inmiddels een programma. Onze bijdrage om iets over ziektes te vertellen, tja, daar leken ze niet echt op te zitten wachten, de vier ziektes konden ook wel samen in 15 minuten. Wanneer? Dat was nog niet bekend, ergens tussen twaalf en drie.

One Reply to ““uitrustingsoverblijfselen voor overleving willekeurige survival gear””

  1. Hij reikte naar haar, zoals hij eerder had gedaan toen de Shinigami haar overweldigd had in de badkamer. De warmte stroomde in haar lichaam. Ze verwelkomde hem, liet alle liefde die ze voor hem had naar boven komen, in hem stromen, alles wat ze achter die muur van schuld en blaam had weggestopt. Het was een eruptie van gevoel. De schuld­gevoelens werden weg­gevaagd, samen met haar angst en verdriet. Al wat over bleef was liefde. En het maakte hem zoveel sterker.
    25. 23 seksueel gedrag, gokken, overwerken, overeten, overspel, roekeloos rijden, of dwangmatige handelingen. Wanneer deze brandblussers geactiveerd worden, kunnen zij de persoon zo te overheersen, dat deze een urgente dwang voelt om zich met de zelf verstikkende activi- teit te verbinden (Bouwkamp 2009). Zulke symptomen hebben een drietal functies (De Vries 1987): • Het symptoom signaleert dat er een probleem is dat wij niet kunnen oplossen. • Het symptoom beschermt ons en onze omgeving voor het onder ogen zien van dat probleem: het beschermt ons tegen pijn. • Het symptoom stelt ons in staat om te kunnen blijven functi- oneren in een impasse. Door ervaringen in relaties kan de verbindingslijn tussen het toegesta- ne en niet-toegestane deel meer openingen gaan vertonen en kunnen niet-toegestane delen bewerkbaar worden. Daardoor kan ook wat eerst niet toegestaan was, ontwikkeld worden en bijdragen aan het gevoel van autonomie, het mogen zijn wie je bent, en aan verbonden- heid met anderen. Zo kunnen uiteindelijk meer volledige relaties aan- gegaan worden. Een groot deel van de hulpverlening in Nederland lijkt gebaseerd op het seksverslaving-als-ziekte-model. Dit model ziet seksverslaving als equivalent van alcoholisme en drugsverslaving, als een ziekte met een vaak progressief verloop. Daaruit vloeit een behandelnadruk voort op het wegnemen van de seksuele symptomen (Van Zessen 2011).
    Met het verzaken van initiatief zal de wet van oorzaak en gevolg een vermindering van aktiviteit gebieden. Dit leert dat de liefde die je krijgt gelijk is aan de liefde die je geeft. Niemand houdt van je als je down bent en eruit ligt. Spelletje afgelopen. Ook kan men veel energie investeren en bemerken niets in wederkeer te ontvangen. Dat is als het betalen van een rekening: een bepaalde liefde moet in wederkeer betoond worden. De zaken af te handelen, tot een konklusie komen is belangrijk. Zonder zal het verlangen voortduren als een eeuwigdurend vuur. De kunst om zaken af te doen impliceert het derde soort van arbeid: liefdadigheid (afb.). Werkend, niet voor de vruchten, maar uit liefde voor de mensheid, worden verlangens overwonnen komt men tot konklusies. Alleen een karwei afronden geeft een karwei geklaard. Het verlangen naar de vruchten handhavend, raakt het werk in feite nooit afgerond. Men mag bidden voor een eeuwigheid, maar zonder een konklusie wat betreft de zonde zal de wereld niet een betere plaats zijn. Dus veranderen relaties: mensen verdwijnen en andere mensen komen in zicht. De associatie verandert, evenals de kwaliteit van het werk. Vooruitstrevend zal de kwaliteit toenemen. Moe van de oude manier, verfrist door de nieuwe benadering, gaat het initiatief voor de mindere kwaliteit verloren. Alleen het achten van de dynamiek zal de vooruitgang geven. Gehecht aan en gefixeerd op de oude manieren (en mensen) gaat de kwaliteit verloren. Gaand voor meer van hetzelfde, zal kwantiteit het probleem niet oplossen. Alleen met mensen gelijk in het belang van de vooruitgang kan men doorgaan. Het gevolg van mensen achterlaten is dat men school moet maken. Er kan geen diefstal zijn, men moet een spoor achterlaten: dit is de manier vooruit te streven. Anderen mogen die weg volgen. Zonder dit zou de wereld voortdurend instorten als leiders dood gaan of zich terugtrekken. De leiders bouwen het systeem op dat werkt als een school waar ze zelf van af kunnen studeren. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *