“uitrusting voor overlevingskampeersystemen overlevingsuitrusting uit de middeleeuwen”

Plas en poep Het is mischien niet zo’n fris karwijtje, maar… bekijk regelmatig de plas en poep van je hond. Controleer op bloed in de urine, neemt de frequentie van plassen ineens toe of juist drastisch af? Dan is er iets aan de hand (bv blaasontsteking). De poep van een hond moet worm-vrij zijn. contoleer of er geen bloed in zit en of de hond niet aan de diaree is.
Denkend dat men niet de sex van een bepaald konditionering van het leven nodig heeft, moet men bedacht zijn op het het grote avontuur dat volgt. Precies waar allerlei zwakheden werden gekoesterd en overdekt door compensaties zal men de beheersing verliezen. Niet zelden resulteert dit in destructieve akties tegen de konditioneringen welke op zichzelf rechtgeaard en goed kunnen zijn. Men kan plotseling beschouwd worden als zijnde gek geworden. Sommige mensen die van de intelligentie niet veel terecht brachten kunnen naar de psychiater worden gebracht. In het bijzonder de jongeren lopen een groot risico niet te worden begrepen in hun celibataire, maar ziet zo wijze opstandigheden. Een persoon met mystieke talenten voor het occulte kan schizofreen worden gelabeld de juiste subculturele achtergrond van bevestiging missend. Personen met een meer rustige levensstijl kunnen worden aangezien voor en worden gekenschetst en gehypnotiseerd als chronisch depressief. Gesensitiseerd naar een (politiek) klimaat kan men manisch-depressief zijn. Het is in het geheel niet zo eenvoudig de oppositie te weerstaan met name in het begin van het zelfrealisatieproces. Voor dit doel ontwikkelden zich allerlei soorten van new-age therapieën welke kunnen worden herkend als vertegenwoordigers van een transformatiekultuur die gevoelig zijn voor de individuele werklast van mensen. Individualiteit en ego zijn belangrijk, met name als in het begin oppositie een plotselinge, flinke en bittere uitwerking kan hebben. Goede vrienden kunnen plotseling slechte vijanden worden terwijl een onpartijdige buur een ideale referentie voor de normaliteit kan zijn. In het begin is het gewoonlijk aan te raden om begeleiding te zoeken van een bonafide autoriteit: men moet zich niet tegen deze of gene denkrichting verzetten om te proberen te ontsnappen aan het dode (van een andere leerschool) van een zekere konditionering. Overeenkomstig de eigen geloofsovertuiging kan men argumenteren over wat bonafide is of niet. Legaal zou dat een systeem zijn met respekt voor de wet en de burgerrechten. Niet zelden nemen sekten te veel over van het ego de afhankelijkheid van mensen tot iets onvermijdelijks verklarend. Een bona fide leerschool realiseert zich altijd zijn beperkingen: voor iedere les is er een begin en een eind ondanks het feit dat er een mooie carrière is weggelegd binnen een zekere organisatie. Uiteindelijk moet alle educatie een rijpe min of meer onafhankelijke persoon voortbrengen die zich verantwoordelijk voelt voor zijn eigen handelingen. Geen school als zodanig kan het doel zijn hoewel onmisbaar als een middel om dat doel te bereiken. Men kan ook zeggen dat het er werkelijk niet toe doet welke school men volgt, het eindresultaat zou de zelfde gelukkige en geestelijk gezonde persoon moeten zijn. Of men nu in de gevangenis, een bordeel, een universiteit of een klooster was, men kan allemaal eindigen levend in de zelfde staat, bij elkaar komend in dezelfde kroeg, kijkend in de zelfde bioscoop. Samenvattend kan men zeggen dat het belang van het avontuur van het leven eruit bestaat allereerst een geaccepteerd rebel te zijn, vervolgens een emanciperende student en te eindigen als een ervaren rebel die geen (persoonlijke) behoefte heeft aan enig ander gezag nog lang en gelukkig levend. Verward in de tijd kan men ziekte aantreffen in de rebellie en de emancipatie missen niet in staat zijnd de opstandigheid te verwoorden of geaccepteerd te krijgen. Voor de filognosie is de timing allereerst van belang. 
Via deze 3 minder oppervlakkige maar fundamentele bemerkingen wil ik een en ander situeren in een meer globale economische, sociale en politieke context. We snijden deze 3 fundamentele bemerkingen en bezwaren tegen Schnitzlers visies aan in het volgende hoofdstuk. We willen hierbij wel benadrukken dat we Hans Schnitzler niet persoonlijk viseren. We voeren hem op als een symbool voor een voorstellingswijze die eigen is aan heel wat van zijn collega’s filosofen en intellectuelen. (Ik hoorde gisteren in een artistiek verantwoorde tv-serie een mooie zin die ik graag als volgt parafraseer: “Intellectuelen en opiniemakers zijn mensen die denken vanop hun morele hoogte een mooi uitzicht te hebben op alles en nog veel meer.” Waarschijnlijk geldt dit ook voor mezelf.)
De beheersing van het vuur liet toe vlees te roosteren of knollen te poffen. Koken ontstond pas als het kampvuur een gevestigde gewoonte was. Het koken was de eerste chemische praktijk en die was verbonden met pottenbakkerij en later de metaalbewerking. Koken veronderstelde dat men beschikte over met leem bekleed vlechtwerk of mandjes, die het water konden vasthouden en die op het vuur konden worden gezet. Het leem bleek door de hitte bovendien vaster en sterker te worden. Het werd bestand tegen warmte. In het verlengde van deze praktijken ontwikkelde zich dan later de pottenbakkerij als ambacht (‘ambacht’ betekent ‘het rond gaan van mens tot mens in een dorp’; de ambachtsman trok van huis tot huis om zijn diensten aan te bieden). In potten met vloeistof en etensresten kon men ook gistingsprocessen observeren (‘gist’ => ‘geest’). De mensen zagen proefondervindelijk hoe materialen chemisch reageerden door ze in vloeistof te leggen: brood bakken, leerlooien, verven én later brouwen van bier (‘brood’ en ‘brouwen’ stammen af van een wortel ‘bhru’ die betekent ‘zieden, gisten, koken’). Verder produceerde de mens tekens en symbolen, waaronder dus de taal maar ook de eerste kunstuitingen. Die tekens waren én magisch-artistiek (aanzet tot handelen; opwekken van een verlangen of wil om een handeling te verrichten zoals b.v. ‘laten we gaan jagen’) én indicatief-wetenschappelijk (beschrijven zonder echt aan te zetten tot handelen: ‘het regent’). Het magische en het indicatief-beschrijvende zijn nauw met elkaar verweven: in eerste instantie waren ze één, pas in een latere fase zouden ze geestelijk afgezonderd worden van elkaar, zoals nu wetenschap (kennis) en technologie (handelen) zich zelfstandig van elkaar lijken te bewegen.
De Stanley Adventure Vacuum Bottle is een lekvrije thermosfles, gemaakt van dubbelwandig roestvrij staal. De fles kunt u eenvoudig dicht of open draaien en de dop is tevens te gebruiken als beker. Dankzij de goed geïsoleerde binnenwand blijft uw drank tot 20 uur warm en gekoeld. Dit maakt de fles ideaal voor lange survival trips of andere avonturen
Een stinkende walm dreef naar buiten en Harrald kokhalsde. Hij herkende de geur van verrotting en oude lijken en voorzichtig stapte hij naar binnen, een trappenhuis in, knijpkat in de ene hand, zijn schep als wapen in de andere hand. Vocht was in de muren gedrongen en paddenstoelen en schimmels bedekten elk beschikbaar stukje. Hij liet zijn lichtbundel omhoog schijnen, vervolgens omlaag de duisternis in. Het geluid van de dynamo in de knijpkat vermengde zich met de echo’s van het constante druppelen.
Je bent een R&R mens onverbloemd.En je schrijft lekker uit de losse pols En het warm hart voor muziek En de schoonheid en echtheid van het leven.Alles En En zonder te veel aan veelvoud.Ik geniet altijd van je hersenspinsels en gedachten sprongen zoals ik dit schrijven noem. Ja jong ouder worden we alleen nog maar, met of zonder gebreken. En ja die eigenwijze spieren. Vergeet niet dat die het hardste werk hebben geleverd al die levens jaren. Ertegenin trainen na acceptatie helpt nu en dan. meer nu dan dan..Maar je kan terug blikken op een rijk leven. Rijk in alle opzichten, ervaringen, ontmoetingen , wegen , geuren, kleuren, klanken, harmonie en schoonheid. Hallo… schatrijk is de R & R geest.Wens je nog steeds een fanatstisch vol leven toe. Doei, ellen hauwert
Een creatieve start van het nieuwe seizoen Deze herfst staat in het teken van creativiteit bij het ZRCN. Zo kun je toneelspelen bij Trias en zijn wij benieuwd naar jouw ervaringsverhalen. Wil je liever
Hier ligt de eerste man van wie ik ooit heb gehouden, breng ik mezelf in herinneringen. Ik roep de beelden op van late avondwandelingen, die zeldzame over­gebleven fles wijn die we samen soldaat hebben gemaakt; de liefde bedrijven, zowel ruwer als meer intiem dan met alle vrouwen die ik heb bemind. Ik herinner me zijn geur, het gevoel van zijn sterke, behendige handen.
17. Welke evidence Pediatric Rapid Response Teams Intuïtief zinvol maar… toegevoegde waarde moeilijk aantoonbaar Verschillende studies met verschillende effecten Kosten MET? spoedopname PICU door CD ca. USD 100.000 jaarlijkse kosten RRT = 3,5 CD mortaliteit laag verschillende alternatieve eindpunten (CD: ‘critical deterioration’) Cost-benefit analysis of a medical emergency team in a children’s hospital. Bonafide CP et al Pediatrics. 2014
Offa, die zijn vrouw zoveel verdriet had gedaan, en aartsbisschop Hygeberht deinsden onwillekeurig terug. Wat keek Drida donker, zo anders dan vroeger! Waar was haar naïeve oogopslag, waar haar onbe­vangen levensvreugd?
‘Wie heeft een gouden ticket?’ Die vraag ging vorige week als een lopend vuurtje door het Havenziekenhuis in Rotterdam. Vanwege de ‘Dag van de verpleging’ op 12 mei kregen alle medewerkers een attentie: een dikke reep Tony Chocolonely-chocolade. Maar er was meer. In vijf van de 1000 tabletten zat een gouden ticket verstopt. De gelukkige winnaars kunnen zich binnenkort een paar uur Sjakie in de chocoladefabriek wanen en met de hele afdeling genieten van een grote chocoladefontein of andere smakelijke chocoladeprijzen. Op de foto Bianca Slooff van de polikliniek urologie. Zij is een van de gelukkige winnaars.
De PvdA heeft decennia geijverd voor wat er nu in Zuid-Afrika gebeurt. Het verkrachten van elke blanke vrouw, het vermoorden van elke boer, de ontelbare ‘Plaasmoorde’. Links steunde ook Stalin, Mao en de grootste van alle slachters in de geschiedenis: Mohammed (islam).
Laura staarde wild naar haar vriendin, naar de ruimte, naar het glas in het deurtje. Wat ze zojuist had gezien was verdwenen en ze begon aan haar verstand te twijfelen. De kamer voelde aan als een vrieskelder en ze vroeg zich af of ze haar adem in een klein wolkje voor zich uit zou zien stuiven.
Ik lees nu pas dat het befaamde om niet te zeggen wereldvermaarde KultuurKaffee van de Vrije Universiteit Brussel gesloopt is en plaats ruimt voor artistieke architectuur. Geen echte hoogbouw à la Marc Coucke. De VUB respecteert (toch op dat domein) haar reputatie.
Waarover pa en ma Rimbaud precies ruzieden is niet geweten. Moeder Vitalie was op zijn minst gezegd een harde tante (sic). Vader Frédéric Rimbaud bracht als legerkapitein 11 op 12 maanden door in zijn kazerne. Het spreekt alvast in zijn voordeel dat hij zich tijdens zijn korte verlofperiodes thuis voorbeeldig kweet van zijn echtelijke plichten. Op 7 jaar tijd leverde hij Vitalie 5 kinderen. Dan mag je wel aanspraak maken op enige rust en vader Rimbaud bracht daarna zijn verlofperiodes steevast elders door, al of niet om verder de continuïteit van de menselijke soort te waarborgen.
‘Zeker weten?’ Samuel stelde de vraag uit beleefdheid en wist dat Gaetan dit besefte. Het verraste hem dan ook niet dat de man het aanbod nog eens afwees. Ze liepen naar de voordeur waar Samuel een paar woorden van dank mompelde.
Leugenaars, allemaal, stuk voor stuk. Van mensen weten alleen de verdoemden, de vervloekten, de verraders en lafaards hun weg naar het RodeWolken Huis te vinden. En ze zijn ook nog eens morsdood. Ik vraag mij af wat de misdaad van deze krijgers was, al die eeuwen geleden. Lieten zij heer op het slagveld in de steek, verraadden zij hun strijdmakkers aan de buitenlandse duivels, sloegen ze eerloos op de vlucht?
Niet enkel de toekomst van de mensheid als geheel beschouwend maar ook het belang van het handhaven binnen een huwelijk in acht nemend, schijnt het afzwakken van de hartstocht met de leidraad van het mededogen een essentieel punt te zijn geboren uit de eeuwige waarden van de ziel (afb.) Praktisch betekent dit dat als je verwanten lief hebt, je in kontakt staat met een breder begrip van het voorouderlijke en je enig respekt hebt voor de kulturele traditie , het aangewezen is eenvoudig het vegetarisch motief te volgen en het vleesprodukt te vervangen voor bonen- en melkprodukten. Minder de hartstocht en meer het mededogen, zal er minder overspelig afwijkend gedrag zijn, meer interesse in menselijke emancipatie, minder vervreemding van verwanten en het belang van harmonie met de grote natuur en meer continentie in relatie tot de voorouderlijke grondvesting van het geestelijke deel van de kultuur.  
Ja, en misschien zou Utrecht morgen weer oprijzen uit het Glas. Dat Mook hem zou laten leven was nauwe­lijks waarschijnlijker. Ferdi grinnikte door zijn tranen. Dit was niet de manier om zijn laatste minuten door te brengen.
5. Joshua D. Greene, R. Brian Sommerville, Leigh E. Nystrom, John M. Darley, Jonathan D. Cohen “An fMRI investigation of emotional engagement in moral judgment.”, Science, 2001, vol. 293, Sept. 14, p. 2105-2108.
Lieven stond als eerste terug bij de voordeur. Voorzichtig keek hij om het muurtje de gang in. ‘Kom,’ fluisterde hij, en geruisloos liep hij naar buiten. Zohra volgde hem. Op hetzelfde moment ging er tegenover hen een deur open.
En daar ben ik niet zo zeker van! De vraag wat Erwin precies tot zijn wan­hoopsdaad gedreven had, was het gespreksonderwerp van de week in het dorp. Helena had de vinger gewezen naar de andere kinderen in zijn klas. Pesterijen die te lang ongestraft bleven. En mis­schien had ze gelijk. Die ogen, dacht Samuel opnieuw, daar zat meer in dan een gekwetste jongen die te laat en te weinig hulp kreeg. Veel meer. Hij schudde zijn hoofd.
‘Leer je biologie, Roodstaart. Vossen eten enkel vérs vlees. Zoals dat van eekhoorns, bijvoorbeeld,’ en met een laatdunkende blik keerde hij me de rug toe. Ik knarsetandde en volgde hem met veel tegenzin. Hoe had ik ooit kunnen denken dat dit leuk kon worden? Het leven is een rad, en ik stond er middenin, maar verdomme, het was trappelen geblazen om bij te benen.
Er zal activiteit in de zonnevlecht zijn met meer beweging in de spijsvertering.  Er kan brandend maagzuur zijn, wanneer de hogere energieën letterlijk doorheen alle blokkades branden.  Er kan een opgeblazen gevoel en de schijnbare toename van gewicht zijn, terwijl je de nieuwe energieën probeert te integreren welke eerst de blokkades zullen treffen.  Uitdagingen in het endocriene stelsel zullen in deze tijd duidelijker worden.  De thymus wordt wakker geschud.
‘Enkel de tag ontbreekt nog.’ Zohra wilde haar hand­ekening onder het kunstwerk zetten, maar werd plots verblind door een bundel licht. Ogenblikkelijk werden alle gore details in de tunnel zichtbaar: ratten, zwerf­vuil, een verdwaalde schoen, bloederig maand­erband, uitwerpselen van daklozen en heroïnenaalden. ‘Shit, we zijn erbij.’ Ze deinsde achteruit en struikelde bijna over het tramspoor. De lichtstraal was afkomstig van het platform. Daarachter dansten de contouren van een opzichter. Hij riep iets onverstaanbaars.
Tien minuten later stonden ze in de inkomhal. Daar­voor waren ze nog een keer rond het gebouw gelopen, op zoek naar de ingang die door de serie­moordenaar gebruikt werd, maar ze hadden niets gevonden. Daarom hadden ze een spaanplaat losge­wrikt en waren ze door de spleet naar binnen geglipt. Het schemerde in de inkomhal. De elektriciteit was al lang afgesloten, maar een smalle reep maanlicht viel door een gebroken venster naar binnen. Zohra en Lieven hadden hun hoofd­lampjes voorlopig niet nodig.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *