“top 10 overlevingsuitrusting primitieve overlevingsboog”

Nieuwsbrief aan de vrienden van OK maart 2015 nr. 76 Agenda Zaterdag 21 maart 2015: Bingo Zondag 3 mei 2015: Bikersday Dinsdag 5 mei 2015: Nationale bevrijdingsdag. Meer nieuws hierover volgt nog. Maandag
Gelijkenissen tussen mensapen en de eerste mensen impliceren onzes inziens geenszins dat de erfenis van de mensapen de oorzaak is van de ontwikkelingen die zich bij de eerste mensen voltrokken hebben. Deze gelijkenissen suggereren dat de tegenwoordige mensapen onze verre primatenvoorouders zijn en dat is nu precies niet het geval. Uit wat bekend is moeten we aannemen dat vanaf 30 miljoen jaar geleden het klimaat op aarde begint af te koelen tot een nieuwe ijstijd die zich in het Mioceen (23 tot 5 miljoen jaar geleden) en het Plioceen (5 à 1.8 miljoen jaar geleden) doorzet. Droog koel klimaat heeft de bovenhand met als gevolg woestijnvorming en ontbossing met vorming van savannes. De mensapen in Afrika moeten zich in die periode tussen 10 à 5 miljoen jaar geleden hebben ‘omgevormd’ tot drie basissoorten (al zijn sommigen op basis van genoom-onderzoeken geneigd chimpansee, bonobo en mens tot één genus of geslacht samen te brengen): 1) de gorilla, die zich terugtrok in het woud maar wel grotendeels op de begane grond leefde; 2) de chimpansee die aan de rand van de wouden ging leven en zeer regelmatig de grond opzocht waar hij zijn dieet aanvulde met alles wat er te rapen viel, ook dierlijk voedsel; en 3) de hominiden, met de ardipithecus ramidus (5.4 à 4.4 miljoen jaar geleden), die als rechtopstaande toch in de wouden zou hebben geleefd, en de australopithecinen, een verzamelnaam voor de australopithecus plus de paranthropus (4 à 3 miljoen jaar geleden), die de wouden hebben (moeten) verlaten en in de savannes hun heil zochten. Deze australopithecinen waren weinig meer dan ‘chimpansees’ die wel bipedaal waren (volledig rechtopstaand, het hoofd recht op de ruggengraat). Vermoedelijk hadden deze hominiden reeds een perfecte duim-vingertop coördinatie.
Het was druk: mensen, robots en drones die bood­schappen deden of spullen verkochten. Op een straat­hoek stond een oude oppasrobot, ge­huld in een vies, gescheurd zeil dat ooit geel was geweest. Ze zong kin­der­liedjes, er lagen muntjes in de doos voor haar. Ze was van een model twintig jaar ouder dan ik. Mijn angstparameter piekte even: niet eer­der had ik me voorgesteld dat ik zo zou kunnen eindigen. Mijn afgunst­­para­meter meldde zich ook: dat vieze zeil zou mijn lagers kunnen bescher­men. Was ik niet waarde­voller dan die gammele, oude boutenbak?
Volgens Guther Elsen, baas van de piste in Ovifat, kwamen er dinsdag zo’n tweehonderd mensen langs de kassa. Op een drukke dag zijn dat er duizend tot wel tweeduizend. Ovifat was dinsdag de enige plek in België waar geskied kon worden. ,,Helaas was er maar één lift open”, aldus Loeke Bergstein.
Wat we hier zelf willen voorstellen is een aantal concrete en begrijpelijke basisprincipes die naderhand (als de tijd veel rijper is) kunnen worden uitgewerkt door deskundigen allerhande. Het voorstel zelf is in het geheel niet technisch van aard. Het is opgebouwd met concrete inhouden in plaats van abstracte waarden; helder en klaar in plaats van vaag; coherent in plaats van warrig. De onderliggende gedachte is dat een aantal ontwikkelingen die we op halflange termijn met een relatieve zekerheid zullen meemaken, onmiddellijk zouden kunnen gekaderd worden in een reeds vooraf bestaand verhaal of een reeks samenhangende opties op basis van socialistische waardesystemen. Dus opties die reeds zijn opgemaakt en klaar staan voordat die ontwikkelingen zelf op kruissnelheid zijn gekomen en dus onderwerp gaan vormen van discussies binnen de publieke opinie. Zo zal men niet gedwongen zijn achter de feiten aan te hollen en telkens snel een ad hoc persconferentie te moeten organiseren nadat het kalf eigenlijk reeds is verdronken. Met een toekomstbeeld voorhanden kan men jaren voordien reeds proactieve campagnes opzetten. Ons voorstel vormt in die zin een toekomstbeeld waarin reeds meerdere socialistische “waarden” zijn geïntegreerd.
Een leuke uitgebreide set van Playgo voor de kleine survival specialist. Deze set bestaat uit een Survivalriem, drinkbeker, opbergbox, kompas, plastic zakmes(niet scherp !) een karabijn-haak en een ve
31. Het model van Ulrich Libbrecht SuikerboonOnthutst lag de witte suikerboon in het mandje. Hij begreep helemaal nietmeer wie hij was en wie die anderen dan wel waren. Die anderen, dat was dehele verzameling bruine suikerbonen. Toen hij, tijdens het verpakkingsproces,als bij toeval als enige witte boon bij allemaal bruine bonen was terechtgeko-men, waren deze laatste danig geschrokken. Wie was die witte boon? En voor-al, wat was hij?De wereld van de bruine bonen werd gedomineerd door de cacao. Aan het per-centage cacao werd de status van de boon afgemeten. 70 % cacao was ‘echter’dan 50 %, hoewel de 50 % toch populairder was. Maar hij had geen cacao in 21
Mareriaal: 65% polyester, 35% katoen – Kleur: zwart – Lengte broekspijpen: lang – Tailleband: elastische tailleband – Info: Leuke chino met elastische band voor een hoog draagcomfort. Met het strikkoordje in contrastkleur kun je de wijdte aanpassen. Van robuust en sneldrogend materiaal.
Samuel liep langs de mannen naast de tractor. Zijn plan om snel weg te gaan, zonder ze een kans te geven een opmerking te maken, werd verstoord door een spontaan applaus. Hij verstarde, maar zag toen de pret in hun ogen. Begeleid door een sierlijke beweging van zijn armen, boog hij diep. Dat leverde hem hartelijk gelach op. Met een laatste zwaai liep hij van het veld en verder op de zandweg die naar de vijver leidde.
*17 Jaarhoroscoop zwarte Maan in Vissen en Priapus in Maagd in het 12de huis. Het 12de huis in haar kosmische octaaf vraag evenwicht tussen het mannelijke en vrouwelijke. Vanaf maart 2011 tot in 2012 staat de zwarte Maan in Ram en Priapus in Weegschaal. Deze astrologische stand vraagt ook dit evenwicht tussen mannelijk en vrouwelijk.
17. Een korte voorstellinggaderen, de drie gulden regels om aan timemanagement te doen. Een let-terwoord, SWOT, SMART, RACA1 enz. Kernachtige begrippen waarmee jeconcreet kunt handelen. Ze zijn zeker zinvol, die modellen. Het zijnezelsbruggetjes die je helpen onthouden wat je moet doen. Helaas wor-den ze vaak niet als geheugensteuntjes gebruikt, maar als letterlijk uit tevoeren taken, als een checklist. Ik heb de neiging me altijd af te vragenwaarom, wat is de redenering die erachter schuilgaat? En als ik dan datinzicht verworven heb, heb ik die letterwoorden of zeven stappen nietmeer nodig. Meer nog, ik kan mijn eigen aanpak en structuur bedenken,op basis van dat inzicht. Ik koester de hoop dat anderen met mij ookgraag dat inzicht willen ontdekken. Zo gaan mijn seminaries meestalover de ontdekkingstocht naar een inzicht. Waarbij ik trouwens vaak toteen punt kom en de toehoorder vertel dat hij of zij er nu zijn eigen aan-pak moet uit destilleren. Anders gezegd, het ontwikkelen van een oplos-sing begint pas na een workshop of seminarie. Niet iedereen is evenenthousiast met deze benadering. Sommigen staan er voor open, maarwie gehaast is en snel een oplossing voor zijn vraagstuk wil, die houdtmeer van een concreet stappenplan, dat bij voorkeur tijdens de les werduitgewerkt. Maar goed, dit is nu de aard van het beestje en het is welis-waar schoorvoetend dat ik mij neerleg bij het feit dat ik een reflecteren-de consultant ben. Eentje die vooral zit te denken, mogelijke oplossin-gen zit te vergelijken en naar verbanden zoekt tussen de meest uiteenlo-pende disciplines.Wat ik doe, lijkt soms meer op zijn plaats in een academische instelling,een universiteit of een businessschool. Nu kwam ik als gastdocent enke-le keren in aanraking met deze instellingen en ik kon daar niet zo goedaarden. Ik amuseerde me te pletter met de studenten met wie ik meestaleen goeie band kon opbouwen. Ik vond het fijn les te geven en had deindruk dat de studenten er ook hun plezier in hadden. Ik doceerde ooiteen curriculum en kondigde aan dat mijn lessen geheel vrijblijvendwaren. Je moest enkel komen als je vond dat het de moeite waard was.De studenten waren aanvankelijk nogal argwanend. Wat zat daarachter?Zou dit op het examen geen impact hebben enz. Maar ik beloofde hendat hun aan- of afwezigheid voor mij geen rol speelde. Het heeft tochgeen zin om willens nillens fysisch in een auditorium te zitten terwijl jegedachten ergens op de Bahamas in een hangmat hangen. Mijn klas zat1 SWOT: Strengths, Weaknesses, Opportunities en Threats; SMART: Specific, Measurable, Actionable, Real, Timely; RACA: Responsibility, Authority, Controllability, Accountability. 7
Anderzijds kan de evolutie van interpersoonlijke relaties en contacten moeilijk door een overheid (centraal of lokaal) ter hand worden genomen. Hoe de concrete uitingen van liefde en vriendschap (en hun tegenpolen haat en vijandigheid) zullen worden beïnvloed is niet duidelijk. Emoties en affectie zijn moeilijker in hun mogelijke evolutie te voorspellen dan de ontwikkelingen in de robotica. De inhoud en de vorm van contacten tussen mensen onderling zullen vermoedelijk “spontaan” mee-evolueren. Misschien lopen we allemaal rond met een chip of met ingeplante elektrodes in ons hoofd om zo al te heftige of negatieve emoties (haat, woede, enzovoort) tot een minimum te reduceren. Hoe de omgang met robots onze onderlinge communicatie zal kleuren is moeilijk in te schatten. De creatie van een “mind” (geest), als een artificiële overstijging en uploading van kennis ver boven onze biologische fundamenten, kan in wezen alleen slaan op gecreëerde humanoïde super-robots en Artificiële Intelligentie-systemen (15). Niet echt op ons, gewone mensen, zelf. Toch niet zoals we onszelf kennen. Post-humanisme en transhumanisme blijven echter vooralsnog een zaak van fantasie en speculatie. Maar dat kan in de toekomst snel veranderen.
2) Ik ben niet tegen de cursus wel dat hij in het land van herkomst, in dit geval dan Brazilie behaald moet worden, omdat het vaak onmogelijk is om te studeren en te overleven tegelijkertijd. Mijn idee is dan ook om het ook mogelijk te maken deze cursus in nederland te doen, studie en examen in de 3 maanden toeristenvisumtijd bijvoorbeeld en dan voor rekening van de uitnodigende partij.
Ik geef u dit voorbeeld om aan te geven dat ieder op zijn of haar eigen wijze kan leren zien, erkennen en aanvaarden wat schokkende gebeurtenissen als reactie bij hem of haar persoonlijk teweeg hebben gebracht en welke sporen ze hebben nagelaten. Hiermee ontstaat ook ruimte voor het besef dat de klachten in feite een normale en gezonde reactie zijn.
Inmiddels kocht ik een retourticket naar Accra met als terugreisdatum 5 mei en de boodschap: als ik in mei nog steeds geen werkvergunning heb, is dat mijn definitieve terugreis en dan neem ik al mijn spullen weer mee naar huis. Dan hoop ik snel en goed in Tanzania of Ethiopië terecht te kunnen.
Onder het steriele licht van de gloeilamp in de woon­kamer leek de puzzeldoos een onschuldig speeltje. Samuel had de doos uit zijn werk­plaats gehaald en staarde er nu al bijna een uur naar. Hij had nog altijd geen idee wie het gemaakt had en wat er in zat. Was het een cadeau geweest voor een lang vergeten ver­jaar­dag? Dat kan, maar waarom kon hij er zich dan niets meer over herinneren? Hij pakte de doos op en wreef over het ganse oppervlak. De zon aan de boven­kant, geflankeerd door graan. Aan de onderkant vormden de lijnen een maan die boven een blank land zweefde. Allemaal eenvoudige symboliek. De dag die gevolgd werd door de nacht om dan weer over te gaan tot de dag. Leven en dood, gevolgd door een weder­opstanding. Samuel was geen gelovig persoon, in tegenstelling tot sommigen die de eeuwige cyclus van reïncarnatie als een geschenk van een Schepper beschouwden. Toch sprak de symboliek van de doos hem wel aan. Simpel en toch met betekenis.
72. Impact op kwaliteit van leven Ondervoede kinderen • Meer fysieke en kankergerelateerde klachten (vermoeidheid, pijn, misselijkheid) • Slechter sociaal functioneren Kinderen met overgewicht • Meer emotionele problemen (angst, verdriet, boosheid) • Slechter sociaal functioneren
9. Daniel Kahneman “Objective happiness.” in: Daniel Kahneman, Ed Diener & Norbert Schwarz (Eds.) “Well-Being: Foundations of Hedonic Psychology.” New York, Russell Sage Foundation Press, 1999, p. 3-27; Daniel Kahneman “Experienced utility and objective happiness: A moment-based approach.” in: Daniel Kahneman & Amos Tversky (Eds.) “Choices, Values and Frames.” New York: Cambridge University Press, 2000, p.673-692.
49. Een managementmodel in de diepteultieme illustratie hoe men zich langs de kennisweg ontwikkelt. Als wedeze weg langs het kennispad volgen, dan komen we volgens Libbrechtin de Rationaliteit terecht. De dualiteit tussen mijzelf en mijn omgevingis hier totaal. Naar bedrijfstermen vertaald is een ISO-gecertificeerdbedrijf perfect in staat zichzelf objectief te beschrijven ten opzichte vanzijn omgeving. Het bedrijf heeft een grote graad van vrijheid ontwikkeld,maar die is zeer doelgericht, met name datgene waarvoor haar processenzijn ingericht. Bedrijven in de rationaliteit zijn perfect geoliede machinesdie effectief en efficiënt hun producten en diensten aan de buitenwereldafleveren. Meteen voelen we hier aan dat in zijn extremiteit geen enkelbedrijf zich volledig rationeel kan positioneren. Mensen zijn immersveel meer dan rationele zoogdieren. Een mens die in een uitsluitend rati-onele context moet opereren, gaat ten onder. Nemen we een kleinextreem, maar tekenend voorbeeld. De meeste bedrijven werken gedu-rende een goeie tien uur per dag. Tussen 8u ’s morgens en pakweg 18u ’savonds situeert zich het gros van het bedrijfsleven (even de ploegarbeidbuiten beschouwing gelaten). Indien we volledig rationeel nadenken,dan kunnen we zeer makkelijk de efficiëntie van een onderneming ver-dubbelen door gewoon de werktijd 24u te maken. Immers, die 14 uurdat er niets gedaan wordt, zelfs geslapen, zijn volslagen nutteloos voorhet doel van de onderneming. Deze redenering in ogenschouw nemend,merken we meteen dat dit niet mogelijk is in bedrijven waar mensenactief zijn (zijn er andere?). Niet alleen vanwege een sociale context,maar puur natuurlijk is de mens niet in staat om 24u 7 op 7 te functio-neren. Rust en recuperatie zijn nodig, om nog maar te zwijgen van deruimte die allerlei vormen van gevoel opeisen. Een goedgehumeurdewerknemer is meer productief dan een slechtgehumeurde. En hij kandaar zeer weinig aan veranderen, ook al is hij het zich bewust.Het kennispad is echter wel de best ontwikkelde weg die een bedrijfmeestal volgt. Bedrijven zweren bij het kennispad. Kennis, cijfers, getal-len, neergeslagen informatie worden als het hoogste goed beschouwd.Medewerkers van bedrijven ondertekenen contracten, waarinstaat dat die medewerkers hun verworven kennis niet voor anderen zul-len aanwenden. In België betalen bedrijven vergoedingen in overeenstem-ming met tot zes maanden salaris om een concurrentiebeding bij hunwerknemers af te dwingen. Aan patenten en octrooien besteden bedrijvensignificante budgetten. Het zijn voorbeelden van het ‘levens’belang datwe hechten aan kennis. De gigantische ontwikkeling van de computerin-dustrie die grotendeels over het beheer van kennis gaat, bevestigt dat ken-nis onze nieuwe religie is. Hele MIS(Management Information Systems)- 39
Survival Pen met Kleurtje Deze survival pen is handig om mee te schrijven maar heeft not een andere functie. Naast de hoge kwaliteit balpoint is de pen ook nog eens gemaakt van een hard metaal. De pen kan tevens gebruikt worden om je te beschermen in gevaarlijke situaties. Zo kun je er in nood eenvoudig een venster mee breken. Specificaties\
12. 10 Bovenstaande definities komen sterk naar voren in praktijkvoorbeel- den, waarbij dwangmatig gedrag (controleverlies) en het ervaren van negatieve gevolgen de belangrijkste kenmerken zijn. De gevolgen gel- den vaak niet alleen voor de persoon zelf, maar ook voor de omgeving (partner, gezin, werk en dergelijke). Van Zessen (2011) beschrijft dat de relationele context mede bepaalt of het een probleem wordt of niet. Probleemdefinitie van de partner Wanneer is iemand verslaafd? De sterkte van het verlangen en de frequentie of intensiteit van het gedrag kunnen moeilijk langs de meetlat gelegd worden. Om de definitie van een seksverslaving en de invloed die deze verslaving heeft op de partnerrelatie te verhelderen, is deze vraag in de enquête algemeen gesteld: “Wanneer vindt u dat iemand seksverslaafd is?” Uit bijna alle reacties werd duidelijk dat deze vraag door de respon- denten persoonlijk opgevat werd met betrekking tot het probleem van de eigen partner. Er is op deze vraag geen eenduidig antwoord te ge- ven: het probleem werd heel verschillend ingekleurd. Natuurlijk is het zo dat de vraag wanneer ben je nu verslaafd vooral gaat leven wanneer je binnen je relatie of omgeving geconfronteerd wordt met het feit van verslaving. In figuur 3 zijn de antwoorden van de open vraag samengevat in een woordwolk. De woorden ‘problema- tisch’, ‘gedrag’, ‘porno’, ‘partner en huwelijk’ springen eruit, en onder- bouwen de hierboven gestelde definities.
“Charles & Michel tegen de Kleine & Grote Mongolen” is door het eerder ongewone format weliswaar wat moeilijker om volgen dan het traditionele gestroomlijnde en van weken of maanden vooraf ingeblikte spelprogramma. Zeker de eerste afleveringen was het even wennen, maar dat geldt nu eenmaal voor elk nieuw tv-programma. Maar na een paar uitzendingen valt het meer dan best mee. Dan ben je als kijker reeds goed vertrouwd met de regels die het verloop van de lachwekkende oorlog en de vermakelijke vijandelijkheden bepalen.
Berend waste in de ouderwetse badkamer zijn gezicht en trok een dikkere trui aan. Buiten joegen de blaadjes langs de ramen. Hij ging op de rand van zijn bed zitten en probeerde na te denken totdat Willem hem naar beneden riep, waar de pannen al op tafel stonden en de lamp al aan was. Hij schoof aan, maar schepte niet op.
Een ander punt ter herinnering is dat vasten alleen maar één bepaald soort voedsel kan betreffen voor een bepaalde periode. Naar de natuur heeft de menselijke kultuur m.b.v. religieuze regulatie perioden van vasten ontwikkeld aan het eind van de winter eenvoudig om op beschaafde wijze om te kunnen gaan met een krimpende voedselvoorraad. Met de kracht van de konditionering aan de tijd kon dit aarden als een gepaste gezondheidsstrategie voor de waakzaamheid van het lichaam (en de religieuze geest) door onthouding hoewel er geen echte voedseltekorten meer zijn aan het einde van de winter.. Geen vlees eten op vrijdagen en geen plantaardig eiwit eten op de elfde dag na de volle en nieuwe maan zijn andere voorbeelden van vastenstrategieën die meer bekend staan om hun konditionering dan om hun oorspronkelijke bedoeling van het alert maken van het lichaam. Men kan vasten, niet zozeer terwille van het lichaam, maar voor de geest van de Tijd als uitdrukking van God en de Ziel. Geen vlees op vrijdag vormt een ondersteuning van de romeinse juliaans-gregoriaanse kalender terwijl vasten van bonen en granen een meditatie vormt op de regelmaat van de maan. Deze perioden van vasten mogen worden vergeten als eenmaal de orde van de tijd en het dieet een verdere regulatie van het vasten overbodig maakt.
Het is belangrijk consistent te zijn qua verschijning en karakter. Maar de werkelijkheid van de persoon is dynamisch: verschijning is een aanpassing en aanpassingen veranderen naar tijd en omstandigheden. Ook het karakter is dynamisch: men kan zich ontwikkelen van sterk naar zwak en omgekeerd. Een harde jongen mag een keertje toegeven en een makkelijk iemand kan een oude vergeten regel opnieuw instellen. Met al deze dynamiek van het leven is het duidelijk dat men zich geen zorgen zou moeten maken over het imago zoals het gaat. Wat van belang is is het kosmisch bewustzijn van ware zelfrealisatie. De werkelijkheid van de ziel dienende kan van alles gebeuren: het leven wordt een avontuur waarin oude zekerheden worden ingewisseld voor onbeperkte keuze. Natuurlijk kan men niet De Heer zelve zijn en voor eeuwig de gelukzaligheid en kennis van de kosmische ziel van het volkomen geheel genieten. We moeten leven met de kleine en bescheiden extasen van onze meditaties, liefde en medeleven en zijn aldus gebonden aan onze keuzen. Volledige vrijheid en keuze is derhalve nooit het geval. Met zou zich altijd zorgen moeten maken over een zuiver geweten op de eerste plaats. Een verzaakte plicht kan onheil brengen. Vasthoudend aan het imago van eigen voorkeur kan niet alleen de ziel terwille van de verschijning corrumperen, maar eveneens de geestelijke gezondheid en de gehele samenleving ruïneren. Als sommige leiders in het verleden net zo hadden doorgezet met hun valse trots in het zicht van hun eigen mislukking, zou de wereld veel beter af zijn geweest. Vanwege het doorzetten met de valse trots van een imago in mislukking schijnt een groot deel van de eerbare mannelijkheid voorgoed zijn imago verloren te hebben. Kulturen die de afgunst leven komen altijd ten val terwijl vrienden die tijdelijk hun imago opofferen terwille van de waarheid en de ziel zich altijd zullen terugvinden behouden in de trouw van de oorspronkelijke orde. 
Schnitzlers maatschappijkritische ingesteldheid die voor politiek “links” of “progressief” moet doorgaan komt ons voor als steriele traditioneel “linkse” ouwe koek. En die koek is aan bederf onderhevig.
Er bestaat een groot verschil tussen voor zichzelf denken en voor de ander denken. In feite heeft de geest geen betekenis alleen voor jezelf denkend daar het het laboratorium van de sociale aanpassing is. De geest wordt heilig genoemd als dit wordt begrepen en ten uitvoer gebracht. De realiteit van onze materiële motieven in de geest van zelfhandhaving bezoedelt altijd de heiligheid van de geest: er is altijd een zelfzuchtig motief dat onder de restricties van regulatie moet worden geplaatst. De aandrift die de goedheid van de geest geeft is de rede gedirigeerd naar anderen toe ter wille van de ziel. Het volstaat niet in een hoekje te zitten en enkel te mediteren voor de ziel alleen, dat is helemaal geen ziel aangezien iedere persoon sociaal gedefiniëerd is. Het belangrijkste deel van het gewetensvolle zelfherinneren is dat wat door anderen wordt herinnerd, om niet te spreken van de Heer Zelve. In feite is wat de persoon zich kan herinneren een zwaar gecensureerde versie van de persoonlijke geschiedenis. Met de goedheid alle mislukking en experimenten die tot daartoe geleid hebben verdrongen hebbende, vindt de persoon vrede verzoend met het idee van overeenstemming met het heilige. Niettemin heeft hij een werklast vanwege dat verleden (afb.). Allerlei soorten slechte gewoonten, ongewilde konditioneringen, een gebrek aan kennis, een gebrek aan sociale aanpassing, en een ontbrekend bewijs van betrokkenheid doet het ego zich in bochten wringen en verdraait zijn visie op de werkelijkheid zoals het de noodzakelijke overeenstemming met de geaardheid goedheid past. Het is een grondwet van de psyche dat alles van de natuur zichzelf bevestigt en niet kan blijven bij een geest in konflikt. Zo ziet iedereen zichzelf als God, heel goed wetend dat dat niet zo is. Dit is, zoals gezegd, de algemene leugen van het leven gehandhaafd door het normaal ongereguleerde van de lust. Het doel is God te zien, de ziel, het volkomen geheel van de kosmische werkelijkheid zoals die is. De visie van het goddelijke (afb.) kan niet worden gescheiden van de anderen daar geen ontkenning van de eigen fundamentele sociale aard zal volstaan. Natuurlijk kan men zich een lange tijd als een solitair dier gedragen terwille van de ziel van het paradijs, maar vroeg of laat heeft dat belang sociale bevestiging nodig bij behoefte aan het menselijk potentiëel. Men kan zich als een gelukkig paradijselijk dier gedragen, maar het meest kostbare geschenk, het lichaam naar ‘het evenbeeld van God’ ontkennen, kan niemand. Dus is het de essentiële aard van de geest om in dienst van de ziel en God te leven op de eerste plaats, alleen maar om te ontdekken dat het begrip van de ziel en God geen betekenis heeft in ontkenning van de eigen fysieke werkelijkheid. Het instrument van de liefde kan niet worden ontkend in de realisatie van de werkelijkheid van de liefde. Het lichaam kan zijn functie niet worden ontzegd: het werkt uit zichzelf bestuurd door overlevingsinstinct ingebed in zijn oorspronkelijke natuur: de samenleving. Voor anderen denkend kan de illusie van zelfontkenning wekken zelf niet van belang te zijn, maar orde kan worden vertrouwd. Goedheid bestuurt ook de andere zielen en ze moeten over jou denken alsof je de beste man zelf zou zijn. Zoals iedereen weet, leven is nemen en geven. 
Meyago liet de Timbesh-agent haar papieren zien, de stempel met nummers op haar pols. De stempels waren het bewijs van haar eerdere passage richting het hart van de stad. Ze opende haar tas; ze liet de kaarten zien die in de zoom van haar mouw lagen, toonde de namen van haar klanten, toonde de aan­tekeningen voor twee nieuwe bestellingen, haar buidel met geld, spreidde haar armen, liet schijnbaar onaangedaan de handen van één van de mannelijke Timbesh-agenten over haar lichaam gaan. Reageerde niet toen hij haar onbetamelijk in haar kruis betastte.
Ze stonden in de gang van een arbeidershuis. Om hen heen waren sporen te zien van zijn vorig leven; por­tretten aan de muur, oude meubelen die ze door de openstaande deuren zagen staan. Het huis gaf Samuel het gevoel dat hij in een vertrouwd paar schoenen stapte, klaar om verder te gaan. De herinneringen aan zijn leven in dit huis stroomden door zijn geest. De lange avonden die hij lezend in de fauteuil bij de open haard had doorgebracht. Het schrijven van brieven aan een persoon die hij al in meer dan tweehonderd jaar niet gezien had, alleen om ze onmiddellijk weer te verscheuren. Altijd alleen. Nee, dat klopte niet. Hij merkte dat het kunstwerk op nog geen honderd meter van zijn huis nog altijd zijn humeur beïnvloedde. Hij had hier vrienden. Mensen die kwamen eten, plezier maakten. Gesprekken over de mooiste plek waar ze ooit geboren werden. Hij was hier gelukkig geweest, dat moest hij onthouden.
Selecteer uw Amerikaanse universitaire sniper gratis moderne speciale gevechtspotguns om de zombie extreme golven te verlichten in crisis-actie schieten vechten. Als een tegenhanger terreurdreiger of Amerikaanse sniping shooter, jacht de hersencrisis dood zombies die aanval in de doden commando overlevingsstad. Je hebt wonderbaarlijke moed nodig om te schieten en te richten op de zombie kwaadaardige oorlogvoering in deze moderne zombie-staking hoge invasie. De zombies zijn aanval op het commando-sniper-team van de legerredding, zodat je de laatste superhoop bent om het zombie-overlevingsleven uit de verdedigingstad uit te sluiten. Het sniper jacht spel bevat verscheidene zombie-schietende oorlogvoering missies dat je ze allemaal moet bereiken als een commando held of universum verdediger in strijderszombie-strijd.
Ik heb nu zoveel geld dat ik het amper meer kan opmaken, tenzij ik de laatste week, in augustus, nog een week in een holiday resort aan de kust zou willen zitten. Daar kan iedere hoeveelheid geld met drank en vrouwen heel snel opgemaakt worden. Maar goed, als ik tegen drankmisbruik en tegen misbruik van vrouwen ben, vervalt dat alternatief.
Je wilde niets anders dan dat het moment lang duurde, en waar je mee begonnen was om haar uit te nodigen op de dansvloer, de snelle los van elkaar dans, was al snel veranderd in het verlangen naar een slow dance. De eigenlijke dans in mijn ogen. Haar in jouw armen nemen en genieten van de warmte en nabijheid van haar lichaam.
Soms is het tijd voor iets nieuws. Een master Leraar Geschiedenis volgen aan de Hogeschool van Amsterdam biedt je de uitgelezen kans om meer uit jezelf en je carrière te halen. Je ontwikkelt je tot eerstegraadsleraar geschiedenis.
19. Op zoek naar wakkerschudmomenten Een boterham met NutellaHij was geërgerd, zelfs boos en ook wel teleurgesteld. Waarom moest hij eenpartner hebben die in kaartlegsters geloofde? De discussie aan tafel was bitsgeweest. Het begon aanvankelijk gemoedelijk. Hoe ze hem vertelde dat ze hoop-te dat hun oudste zoon goed door de examens zou raken. Hij had het immersmoeilijk gehad dit jaar. Ze overliepen zijn curriculum en stelden inderdaad vastdat de opleiding die hij gekozen had toch wel aan de grenzen van zijn kunnenlag. Maar goed, hij was de moeilijke kandidaturen doorgeworsteld, restte nogdit examen en nog een laatste jaar. Dan zou hij een Master hebben zoals datvandaag heet. Daarmee stapte hij in de voetsporen van zijn vader. Vader washoofd van het laboratorium waar de technologie voor de verre toekomst werd 9

One Reply to ““top 10 overlevingsuitrusting primitieve overlevingsboog””

  1. ‘Goed genoeg.’ Ze gaf Meyago twee oorbellen in een klein doosje. ‘Hier heb je alles wat we van hem weten. Lees je in. Breng vandaag je rapport uit naar het Paleis. Laat dit stuk over de kweektanken en de andere machines er–graag–buiten. Het broeit in Yin-Beh en als iemand zich daarboven bedreigd gaat voelen door wat we mogelijk te weten gaan komen kan het allemaal erg vervelend voor ons worden. Om die reden: rappor­teer alles dat buiten je routine valt eerst naar mij. Rapporteer alles wat je leert over Y.K. naar mij en op het moment dat ik zeg dat je moet stoppen met dat andere onderzoek, stop je. Begrepen? Je dagelijkse plichten en je normale leven gaat gewoon door.’
    De prijs van de goederen en diensten die op basis van overvloedige en dus goedkope cyber-informatie worden geproduceerd en gekopieerd, zal zeer snel dalen. Loonsverhoging is in die zin dus relatief: het is de verhouding inkomen/prijs die groter wordt. Er zal dus minder geld circuleren omdat men met weinig geld veel meer kan kopen dan voorheen. Ook principe 3 vormt dus een eenheid met principe 1 (automatisering en productiviteitstijging). Kapitalistische eigendomsverhoudingen verdwijnen of verliezen hun relevantie en invloed. Ook robotica-deskundigen stellen graag dat de massale inzet van robots allerhande niet verenigbaar is met het kapitalistisch systeem zoals we het nu kennen, zelfs onverenigbaar is met welk kapitalisme dan ook (13). Deze stelling wordt fel aangevallen door  “extreemlinksen” op de klassieke manier: met citaten uit het werk van Karl Marx, hoewel je uit Marx’ werk ook citaten kunt aanhalen met een eerder tegengestelde strekking. Ik geloof (ken wel niet genoeg van robotica en Artificiële Intelligentie) dat de optimistische robotica-specialisten gelijk hebben. Zoals we reeds eerder stelden, openen zich in deze context voor het socialisme 2 wegen: 1) erop rekenen dat de aanhang zal stijgen wanneer mensen in miserie en ellende verzeilen; of 2) de technologische vooruitgang zo in handen nemen dat mensen juist beter af zijn. Zo zal het bijvoorbeeld geleidelijk aan gedaan zijn met de toch typische asymetrische machtsverhoudingen, die eigen zijn aan salariaatsarbeid, m.a.w. eigen aan alle vormen van loon- en weddearbeid.
    Boot- en vliegtuigkits zijn gekend omdat ze meestal verplicht zijn. Autokits worden vaak gebruikt in grote gebieden en waar de vier seizoenen in een dag kunnen voorkomen. Al deze kits zijn omvangrijk en wegen dan ook redelijk wat, ze hoeven ook niet noodzakelijk klein en licht te zijn want zij worden vervoerd in hun respectievelijke voertuigen. Het bedenken van deze kits laat ik aan iemand anders over. Mijn onderzoek gaat over de draagbare overlevingskit, diegene die je altijd kan bij je hebben onder eender welke omstandigheid. De kit moet de juiste elementen bevatten zodat je er eender waar kan op rekenen en gebruiken. De kit moet niet groot of klein zijn, dik of dun, 100 dingen bevatten of 10, maar moet exact die essentiële elementen bevatten die nuttig zijn in een noodsituatie. Een klein kitje maken dat past in een tic tac doosje kan nooit efficiënt genoeg zijn om je in je overlevingsbehoefte te voorzien. Het is ook van groot belang dat je overlevingskit niet te opvallend is. Camouflage kleuren en commando uitrustingen lijken heel stoer maar kunnen bij vele mensen de verkeerde gedachten oproepen.
    Ze gingen op de harde vloer liggen. Hun rugzak ge­bruikten ze als hoofdkussen. Lieven had nog een half flesje cola. Hij gaf het aan Zohra. De drank was lauw en er zaten geen bubbels meer in, maar de zoete smaak was precies wat ze nodig had. Haar maag gromde. Morgen zouden ze wel ergens iets te eten stelen. Nu was ze uitgeput. Te moe zelfs om nog een woord uit te brengen. Ze sloot haar ogen en droomde van haar kinderen.
    Gaetan verliet het huis, begon weg te lopen, maar draaide zich toen om. ‘Ik ben heel blij je weer te zien, Samuel.’ Hij aarzelde en zei: ‘Ben je zeker dat dit goed voor je is? Je wacht al zo lang op haar, wat is de kans dat ze na al die tijd nog komt?’

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *