“survival wandeluitrusting waar is de beste plaats om overlevingsuitrusting te kopen”

‘Die vergelijking van jouw leven en het mijne, loopt spaak. Mijn verdriet is geen vergelijk met wat er destijds is gebeurd.’ Sterre knikte voor zich uit. ‘Ik hoor wat je zegt en toch hoop ik dat hij daar staat en op me wacht.’
Speciaal voor gewondentransport werd de Fi 156D ontwikkeld. De voorserie Fi 156D-0 werd uitgerust met een Argus As-10P-1 motor en geschikt bevonden voor dit doel. De productieserie werd de Fi 156D-1, waarbij aan stuurboord een luik was aangebracht om het laden en lossen van een brancard te vergemakkelijken. De Fi 156D-2 was identiek, echter werd geproduceerd in bezet Tsjechoslowakije.
Als in een droom draaide Laura’s lichaam zich lang­zaam om. De armen die nog steeds langs haar zijden hingen, bungelden slap. Ze voelde hoe ze een paar slepende stappen naar de badkamer zette en was machte­loos om er iets tegen te doen. Het geluid van stromend water werd luider en Laura besefte dat de kraan boven de badkuip open stond. Ze kon zich totaal niet herinneren dat ze dat gedaan had. Afgrijzen bekroop haar.
Drommel stierf tijdens mijn volgende uitzetting. Ik condoleerde moeder, Lars en Ella. Mijn dochter ant­woordde fijntjes dat mijn condoleance ‘maar een maandje of twee’ te laat was. Volgens Lars moest ik het me maar niet aantrekken, Ella puberde. Toch ver­dween het rotgevoel in mijn maag pas toen ze me onder aan de Elevator stond op te wachten.
1. de voedingsgewoonten van deze stammen waren afgestemd op vlees en er was dan ook geen incentive die hen ertoe bracht oog te hebben voor nieuwe vormen van plantaardig voedsel of voor een planmatige productie van dat plantaardig voedsel. Vermoedelijk hebben deze geweldige jagers zich later, in het tijdperk van landbouw en veeteelt, ontpopt tot gewelddadige ruitervolkeren die stammen die van landbouw en veeteelt leefden, genadeloos plunderden (de Scythen, de Hunnen, de Mongolen).
Vol afschuw zag ze hoe haar zielsverwant in elkaar zakte. Zijn gelaat was getransformeerd tot een rode brij. Nog voor ze kon beslissen of ze zou vluchten, zich over hem zou ontfermen of de tegenaanval inzetten, voelde ze een klap op haar hoofd. Plots was de wereld stil en zwart.
Maar als er iets in het water valt, is het gedaan met de kalmte. Ogenblikkelijk wordt het water een woelende, kolkende maalstroom van tanden en honger. Even later is de rust weer teruggekeerd. Geen rimpel herinnert nog aan de chaos van zojuist.
‘Als gewoonlijk wend jij voor het met mij eens te zijn, maar bespeur ik in je woorden niets dan sarcasme en druipende spot,’ stelde Urendel vast. ‘Met zo’n wendbare tong, als een paling, moet je misschien op­passen. Voor je het weet heeft een op dit gebied minder gezegende gespreksgenoot hem uit je bek gerukt, mismaakte aap.’
14. 12 Het ergste vind ik het dat hij het verbergt voor mij en er niet/nauwelijks ook achteraf mee komt. Daarnaast vind ik het moeilijk dat het altijd achter je rug om gebeurt (logisch, maar pijnlijk en destructief voor ons huwelijk), een paar meter bij mij vandaan, als ik boven op bed lig, of als hij op zolder (thuis) werkt. Het ‘ja’ zeggen, maar ‘nee’ doen – valse beloftes doen….” Het doel van het verhelderen van het probleem en de definitie is voor- namelijk bewustwording. Helaas gebeurt dat vaak pas wanneer je geconfronteerd wordt met het probleem. Als je op voorhand helder voor je ziet wanneer het gedrag van een seksverslaafde partner voor jezelf problematisch wordt, zorgt dit ervoor dat je van daaruit je ver- antwoordelijkheid en je grenzen heel helder richting je partner kunt stellen. Maar wat nu als je als partner de enige bent die het gedrag ziet als een probleem en daarbij merkt dat de ander eigenlijk niet eens wil veran- deren – is er dan wel sprake van een probleem? Dit zijn veel voorko- mende vragen en gedachtes. Voor je het weet sta je als partner onvol- doende sterk in je schoenen en wordt het probleem verdund door reacties van je verslaafde partner, zoals: ‘Iedereen kijkt wel eens por- no.’ Het is daarbij belangrijk om vast te houden aan je eigen gevoel van normen en waarden. Stel van daaruit grenzen die voor jou belangrijk zijn en laat je niet afzwakken met opmerkingen als, ‘Iedere man doet het’, of ‘Het is toch normaal?’ Door zeer duidelijke grenzen te stellen, aangevuld met acties die nodig zijn om je partner te activeren, zorg je ervoor dat de verantwoordelijkheid ook bij je partner komt te liggen. Zeker in het begin als je midden in de crisis zit (bij het uitkomen van het probleem) zijn dit de belangrijkste stappen om te nemen.
Het meest recente dodenlijstje van de PVV-aanhang Hardwerkende Bezorgde Burgers valt te bewonderen bij fenixx.org, een site die op één dag meer hoaxes en complottheorieën weet te produceren dan Micha Kat in een jaar.
De grote wereld en de vrouw individueel, of de vrouwelijke kant van alle mannen, wordt weerspiegeld door emotie. Gevoelens van haat en liefde drijven tot oorlog en schepping. Het begrip kontrole wordt gevonden in het structurele, het ordelijke, het redelijke, wetgevende en verstandige. Deze laatste categorie, als typisch mannelijk beschouwd, zou niet moeten voeren tot een algemeen idee van overheersing. In tegendeel het zou zijn specificiteit moeten afleiden terwille van de werkelijkheid van de persoon. Maar hoe kan er enige orde zijn in de wereld als een ieder zijn eigen specifieke ding doet? Dit is de domheid van de rede: ze begrijpt niet dat het zich met de ziel gelijkrichtende ego en de met rede gelijkrichtende gevoel betekent een zelfgerealiseerde persoon te zijn die niet bezorgd is over macht, religie of een tijdsysteem. Het gaat er niet om systemen te weerstaan, het gaat erom het belang te benadrukken van de eigen aard waaruit alle gevoelens geboren worden. Dit inziend zal de vrouw niet langer vreemd zijn, noch de grote wereld een bedreiging zijn voor die van jezelf. De domheid is overwonnen met het realiseren van de gemeenschappelijke noemer van alle systemen van tijd, religie en politiek: het is de kosmische werkelijkheid van het volkomen geheel t.o.v. waarvan de mensheid moet leren de consequentie te leven. Deze kosmos wordt objectief gekend als de sterrenhemel, wetenschappelijk gekend als de ware sterrentijd, religieus herkend als een vorm van de Heer, en politiek gekend gelijkheid (vrede) voor alle leefwerelden. Van dit alles zijn de emoties afkomstig die haar kosmische ziel vormen hem zeggend zich met haar gelijk te richten naar zijn eigen zelfgerealiseerde aard. Haar gevoelens begrijpen, betekent met dit alles rekening te houden: er is de verscheidenheid van kultuur en de belangen van het lichaam. Ze zal het aanvoelen wanneer het één in konflikt is met het andere zonder ooit de gebruiksaanwijzing gelezen te hebben voor welk van de opties dan ook. Van hem verwacht ze de beheersing te hebben: als hij het niet doet zal zij het wel. Aldus vormen al de vereisten van het afspraken maken met haar of de grote wereld willen een uitdaging tot emancipatie en zelfrealisatie van menszijn. 
Het is inderdaad pas met Michel Foucault eind de jaren 1970 dat Nietzsches “zelfzorg” weer de waardering en rehabilitatie krijgt die ze verdient, in het kader van Foucaults analyse van de “biopolitiek” eigen aan de Moderniteit, waarbij de Staat zich de macht toe-eigent soeverein te beschikken over leven én dood van wat ondertussen minzaam en subtiel wordt aangeduid als haar “bevolking” (“populatie”), een woord dat in pre- en vroegmoderne tijden niet eens bestond.
Prijscourant St. Pieter 9 Welkom bij: Sint Pieter St. Pieter is gevestigd in Medemblik. Het pand is gebouwd in 1915 met als functie van parochiehuis. Vanuit de overleving wordt verteld dat mede door een
De Ghanese dokters in het zuiden staken; nu doen ze ook geen spoedgevallen meer, volgens de TV. Iedereen die wat te melden heeft of te klagen heeft over zijn lichaam moet maar naar een private clinic. De grote ziekenhuizen schijnen plat te liggen. Hier in het noorden werken we gewoon door. Morgen zijn er wél vier van de negen artsen weg, naar een nascholing in Tamale. Over patiënten-rechten.
Ik ken weinig socialisten die de 2de optie ernstig nemen en beseffen dat misère van mensen eerder (neo)fascisten maakt dan socialisten. Dat lijkt me zo logisch dat ik niet begrijp dat socialistische politici ervan overtuigd waren dat mensen als gevolg van de crisis van 2008 “socialist” zouden worden. Waarom zouden ze? De geschiedenis van de laatste 100 jaar en ook deze van vandaag levert voldoende voorbeelden dat het rechtse extremisten zijn die garen spinnen bij torenhoge werkloosheid of relatieve of absolute daling van de lonen. Juist Kareltje (Marx dus) wist al dat er met het lompenproletariaat niets positiefs valt aan te vangen. Vandaar dat we voldoende principes hebben voorzien (3, 4, 5 en 7, zie hieronder) die ervoor zorgen dat technologische vooruitgang ook sociale vooruitgang zal zijn. Als er zoiets als het “ware socialisme” bestaat, dan is het dat wel!
De nevel was opgetrokken. Het meer was eindeloos naar alle kanten, het water grijs met tere hinten blauw en groen, de hemel boven hun hoofden als melk, waar de zon nu doorheen begon te prikken. Het werd benauwd, ze zweetten. Eochaid en de soldaat peddel­den, Urendel staarde op zijn handen met prevelende lippen, Harbrand wierp zijn blikken keer op keer in alle windrichtingen.
Portugal wordt meer en meer populair, de keuken raakt bekend en daarmee ook de wijnen die goed zijn en in verhouding weinig kosten. Dus wie weet wat er met Madeira gaat gebeuren. Nu gaat er hooguit gaat er een miniflesje uit de supermarkt door een gerecht, al zijn er wel liefhebbers voor een glas Madeira bij de bouillon of bij een chocoladedessert. Maar een goede fles, van één enkele druivensoort en een jaar of twintig oud, kost al gauw honderd euro.
Een ‘psychopathische persoonlijkheidsstoornis’ is de benaming en omschrijving die voorheen gegeven werd aan de persoonlijkheidsstructuur of -stoornis die tegenwoordig beter bekend is als de ‘antisociale persoonlijkheidsstoornis.’ Dit betreft een persoonlijkheidsstoornis waarbij de gewetensfunctie die zich in baby- en peuterfase ontwikkelt, achterblijft in de ontwikkeling of geheel niet tot stand komt. Deze antisociale persoonlijkheidsstoornis is een stoornis die wordt gekenmerkt door antisociaal en impulsief gedrag.
In de jacht krijgt de mens besef van perspectief: hij beseft dat hij iets anders ziet dan de andere jagers die zich aan een andere kant van de prooi bevinden. En om zijn eigen handelen te bepalen en efficiënt te maken moet hij zich identificeren met het perspectief van de andere jagers. Ik en Ander verschijnen hier voor het eerst in een dialectische relatie. In de jacht moet men niet alleen zijn eigen perspectief, zijn eigen verhouding ten opzichte van de prooi bepalen, maar zich ook voorstellen in het perspectief van de andere jagers. Men moet de zaak vanuit een andere hoek bekijken. Naarmate de stam zich afsplitste in afzonderlijke wooneenheden of families, ontwikkelde zich ook een familieperspectief gebaseerd op de eigen ervaringen van elke familie. En naarmate elkeen binnen deze meer gedifferentieerde wereld ook meer en meer alleen ging zijn, deed men persoonlijke ervaringen op en bouwde men gedragsrelaties op met voorwerpen of wezens waar niemand anders zo’n verhouding mee had. Uiteindelijk kon men spreken in naam van de stam, van de familie of van zichzelf, dit in verschillende contexten maar ook gewoon door elkaar in een zelfde conversatie. Men kon zichzelf ‘tegenspreken’ en tussen sprekers konden meningsverschillen ontstaan. Op het niveau van de hersenen betekent dit dat mensen persoonlijke hersenconnecties en hersencircuits vormden die ze met niemand anders deelden. Er kwam met andere woorden ruimte voor zoiets als persoonlijkheid. De één reageerde op nieuwe voorstellingen en ervaringen door emotioneel te reageren (connecties tussen cortex en limbisch systeem), de ander door deze nieuwe voorstellingen te verbinden met eerdere (associaties tussen verschillende delen van de cortex). Vrouwen reageerden anders dan mannen, kinderen anders dan volwassenen en ouderen. En nog duizenden jaar later, in de neolithische beschaving, zou de smid anders reageren dan de priester of de soldaat. Breinen gingen dus verschillend gaan functioneren. Het brein van hersenfilosoof Daniel Dennett functioneert anders dan dat van de intellectuelen van de Parijse rive gauche. Het hier ingevoerde begrip persoonlijkheid slaat op een gedragsstijl, niet op het Ego als ‘centrum’ van ons wezen.
Het mooie is dus dat het systeem (en de wetten) niet langer opgelegd worden vanuit de top der hiërarchie door leiders met een eigen ego-agenda( zoals nu). Nee, de mensen kiezen en creëren zelf een nieuwe manier van omgaan en uitwisselen met elkaar. En dat doen ze samen. Wat ons bij een ander begrip brengt: Crowd Power. Het betekent dat we de kracht niet langer halen bij instanties, wetten, externe bronnen,…maar uit de mensen zelf en hun vrije samenwerking, uit een groep mensen die hun talenten en mogelijkheden samenbrengen en delen onder elkaar.

One Reply to ““survival wandeluitrusting waar is de beste plaats om overlevingsuitrusting te kopen””

  1. Beginnen we met te stellen dat autoriteit NIETS met dwang, bevel of repressie te maken heeft. Autoriteit als woord, begrip en realiteit komt uit de beginjaren van het Oude Rome. De wortel van het woord ‘autoriteit’ is het Latijnse werkwoord augeo, dat als eerste betekenis heeft ‘(de landbouwgewassen) doen groeien’. Dat ‘doen groeien’ was het werk van een bijzondere figuur, de augur. De augur was een gezaghebbende vogelwichelaar, die uit de vlucht van vogels het tijdstip afleidde waarop gezaaid moest worden. Bij het zaaien zong en sprak hij dan volgens een bepaald ritueel of ceremonieel. De augur was dus iemand die op basis van bepaalde tekens (de auspiciën – van avis, vogel, en specio, kijken) en zekere vastgelegde uitspraken deed. Hij voerde het woord namens het geheel van de gemeenschap. In wezen werd een augur (er waren er meerdere tegelijk) geraadpleegd bij alle belangrijke beslissingen, maar de oorspronkelijk meest tot de verbeelding sprekende was toch het bepalen van de zaaitijd, bron van voedsel en voorspoed. Met andere woorden, de augur had gezag – ‘zag’ van ‘zeggen’ en ‘ge-’ wijst op een collectief. Het Nederlandse woord gezag betekent dus in zijn oorsprong ook ‘zeggen, spreken namens iedereen’. ‘Gezag’ staat dus niet voor ‘bevel’, waarbij de bevolene bij niet-uitvoering kan gestraft worden. Bij gezag is er geen tegenstelling tussen woordvoerder en de groep namens wie deze spreekt. Bij bevel bestaat die tegenstelling juist wel! Kortom, de augur was dus (bij het zaaien en andere aangelegenheden) een woordvoerder die de nood, wens of de wil van de gemeenschap tot uitdrukking bracht.
    Het is m.i. niet de anonimiteit van een Facebook enzovoort die mensen uitnodigt of ertoe brengt zich te laten opmerken met hatelijkheden en agressief taalgebruik. Het lijkt me correcter ervan uit te gaan dat mensen die zich verlagen tot dit soort posts of comments, effectief om één of andere reden (tijdelijk of relatief permanent) woede en haat in zich dragen en deze willen ventileren. Ongetwijfeld zal die woede of agressiviteit ook geuit worden in andere settings. Mensen die zich ergeren aan alles en nog wat, mensen die zich op Facebook als de betweter presenteren: dat soort mensen had je vroeger ook.
    Door Fieseler werd voorgesteld om twee versies van het toestel te gaan produceren, een militaire versie, de Fi 156A, en een burgerversie, de Fi-156B. Door capaciteitsproblemen en voorrang aan militaire productie is de Fi 156B nooit gebouwd.
    ‘Ja. Plannen. Mijn doel is de mensheid redden, weet je nog?’ zei Ariadne. ‘Ik wil weten of je dorp veilig is voor kinderen. Veel kinderen. En of er voldoende voor­zieningen zijn. Vers water, elektra, voedsel…’
    Rijbroek Heren Coolstar Zwartn- Met leren zitvlakn- Kleur: ZwartnnDeze comfortabele rijbroek voor heren is geheel van stretch en voorzien van een leren zitvlak voor extra comfort. Aan de voorkant van de broek zitten twee steekzakken. Bij de enkel sluit de broek met klittenband.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *