“survival gear youtube artic overlevingsuitrusting”

aarzelen adolescent allemaal altijd Annie M.G. Schmidt Antje aspecten bedplassen beïnvloedingen betekenis binnen Brecht buikpijn cliënt contact context creëren dagcentrum denken dingen doet effecten eigen elkaar emoties ervaringen gaan gaat gedrag gesprek gestructureerd geven gevoel gevoelens gezin gezinsleden gezinstherapeut gezinstherapie goede redenen groep heel Helena iets interacties Jolien jongeren kader kazoe Kevin kijken kind kindermishandeling klachten komt krijgen last lastig leuk lijkt maken mama manier Margaux meisje mensen metafoor moeder moeilijk mogelijk nodig onze ordeningen ouders papa perspectief pijn praten proberen problemen psychodrama psychosomatiek psychotherapeut psychotherapie puzzel realiteit regenworm relatie rollenspel ruimte samen Sanne school seksueel misbruik sessie setting situatie sociale soms speelsheid spel spelkamer speltherapie spreken stoel systeemtheoretische systeemtherapeuten systeemtherapie thera therapeut therapeutische therapie thuis vaak vader vanuit verbindingen verdriet verhaal verkennen verschillende vertellen vinden visie voelen voelt volwassene volwassenen vraag wanneer weer werkelijkheid werken met kinderen zegt zelf zichzelf zien zoals zoeken zowel
In 2009 ging ik als kersverse brugklasleerling naar de Lumière Cinema als onderdeel van een excursie naar Maastricht. De film die we daar keken heette Slumdog Millionaire. Ik denk dat ik de film destijds niet zo goed gesnapt heb of niet zo aandachtig gevolgd heb, want ik heb er eigenlijk tot nu toe nog altijd met gemengde, maar overheersend negatieve, gevoelens op teruggekeken. Het is desondanks wel een titel die me altijd is bijgebleven. Een hoop jaren en (hopelijk) de nodige filmervaring later vond ik me wel bereid om deze opnieuw eens een kans te geven.
Het onderlichaam zal naar een hogere wijze van waarneming bewegen, wanneer deze hogere energieën geïntegreerd zijn.  Je zult je naar heldervoelendheid bewegen, om te voelen op gevoelsniveau, gebaseerd op een intuïtief weten.
Zoals bekend kan niet alles worden gezegd en onthuld. Men moet de eer hooghouden. Hoewel men zich niet teveel zorgen moet maken over het imago, moeten zaken die echt goed gaan of slecht niet het belang verduisteren van het gaande houden van de vertoning. Zo zijn veel mensen dus niet zo heilig en zuiver zoals ze zich voordoen of zich uitspreken. Dit is volkomen normaal en o.k. Dit is een eeuwige praktijk van de menselijke samenleving die van zijn leden vraagt trouw te zijn aan de algemene standaard ten opzichte waarvan een alternatief niet destructief mag zijn. Het is zelfs één van de grootste krachten van de mensheid: als eenmaal een bepaalde vorm van sociale kontrole werkzaam is, kan de hele samenleving in vrees leven die collectieve eer te verliezen. In oorlogstijd zal de angst voor vrijheid en emancipatie zich manifesteren in vijandigheid op die manier de gekoesterde eer verspelend: Op die wijze verloor de mensheid veel van haar kostbare maar verkeerd beijverde idealen. Eer die uitdraait op valse trots is een drama en een trauma voor de mens.
Ooit waren de straten van Yin-Ghuel verzadigd van kleuren. Kleding vol rijke patronen, gemaakt van weelderige stoffen voor stralende mensen van honder­den verschillende mensensoorten. Gewone mensen woonden in huizen met voorzieningen die nu alleen voor de rijken waren.
Ego: Het bewustzijn van een zelf. Het begrip van een ik. Het wordt onderscheiden van een ziel als potentiëel zijnde zonder een geweten. Het wordt vaak vals genoemd als het geïdentificeerd is met materie. Het ware van het ego is gevonden in de zelfrealisatie van ziel die rijpt naar zelfverantwoordelijkheid niet langer afhangend van gezag van buitenaf. Het is de zetel van de angst daar de geneigdheid zich te identificeren met de materie de garantie is voor mislukking aangezien niets materiëels zijn vorm voor eeuwig behoudt. De notie van een superego heeft betrekking op een sociale konstruktie van gedragsregels die de maatschappelijke werkelijkheid moet definiëren.
‘Ja,’ zei ze tenslotte. Ze keek nors en ook een beetje bedroefd. Met haar hoofd schuin leek ze net een vogeltje. ‘Jij hebt … jij hebt Shinigami om je heen. Gaat met je mee. Je bent besmet. Het is lelijk en zwart en het wordt steeds groter als jij niet stopt met zielig doen.’
In een laatste poging grabbelde Samuel naar de loshangende kleding van de jongen. Hij voelde de stof scheuren, zag dat Erwin naar links gesmeten werd door de kracht van de ruk, struikelde en door de relingen van het balkon naar beneden viel. De gil van Helena sneed door het geroep van de andere mensen heen.
Een puzzeldoos. Dat moest het zijn, ongelooflijk gede­tailleerd afge­werkt. Wie had deze gemaakt en waarom kon hij zich niet herinneren dat hij hier stond? Zijn vingers volgden de fijne lijnen, krullen die samen­smolten en weer uiteen gleden in een patroon dat hij vaag herkende. Hij probeerde de doos te openen, maar het lukte niet. Een doos zoals deze kon maar op één bepaalde manier geopend worden, niet eenvoudig om dat zelf uit te zoeken. Hij liet zijn vingers opnieuw over de krullen glijden. Was dat een aan de bovenkant?
Grote etui van gerecycled leer – elk exemplaar is uniek Heb je behoefte aan een grote etui- Een waarin je veel teken- en schrijfgerei in kwijt kunt. Of juist veel make-up spullen. En dan het liefst een die niemand anders heeft- De Astuccio van het merk Pivvicci biedt de ruimte die je nodig hebt. Bovendien is deze etui gemaakt van reststukjes
We volgden Jonas. Met lede ogen zag ik hoe de plaats van de crash steeds kleiner werd. De gewonden in Casanova’s laatste intacte inge­wanden, die eenzijdige minnaar van alles wat buitenissig en exclusief was, waren er erg aan toe. We moesten haast maken, en haast maken dat deden we. Grimpeerd zette er stevig de pas in, de kippen trippelden, de eekhoorns dartelden en de ratten stoven om ons heen door het zand.
Ik ben een paar keer in Brazilie geweest en kreeg daar het vervelende gevoel dat de Nederlandse man negatief aangekeken wordt vanwege de verplichte inburgeringscursus die behaald moet worden in het land van herkomst. In eerste instantie denk ik dat deze cursus gemaakt is voor de islamitische mens die wel in Nederland wil wonen maar vanwege reliqieuze standpunten het nederlandse cultuurklimaat haat en eigenlijk de dood wenst en dus alleen maar in Nederland wil wonen vanwege onze maatschappelijke rijkdom. Dat is op zich begrijpelijk, maar wat ik nu ook begin te denken is dat alleen de Brasileira deze verplichte cursus moet doen en niet de Venezuelaanse, zeg ik dat correct? En dat derhalve de afkeer van de nederlander in Brazilie terecht is, tenzij je gewoon een 100% hoerenloper bent dan kom je wel aan je trekken, maar geld deze verplichte cursus voor iedereen uit Zuid-Amerika die in Nederland wil wonen of alleen voor mensen uit Brazilie? Let wel; ik vind het schandalig dat deze curus niet gewoon in Nedderland gemaakt kan worden. Mensen in een arm land hebben levenszorgen als geldbehoefte, eetzorgen van de dag, is er wel een mogelijkheid om naar een dokter te gaan als dat noodzakelijkl is. Kort samengevat een overlevingsleven waarbij studeren voor een cursus en deze met goed resultaat behalen een onmogelijkheid is zelfs al is deze cursus erg makkelijk. Het zou eigenlijk ook gewoon mogelijk moeten zijn om deze test te halen in Nederland waar het leven dergelijke problemen niet kent. Ik weet dat het mijn stokpaardje is maar de constatering werkte ontnuchterend voor me en ik vind het belangrijk. Hoe zit dat nu precies?

One Reply to ““survival gear youtube artic overlevingsuitrusting””

  1. Duizend jaar later en we zijn nog steeds niet in staat geweest iets vergelijkbaars te produceren als van voor de Tweede Val! Wat hebben we? Technologie die door hand­werkers gemaakt kan worden. Glasblazers, koperwerkers, edelsmeden. Schijt: zelfs de Oorspronkelijke Mensen van Aarde zijn met hun natuurlijke middelen en hun natuurlijk verstand verder gekomen dan dit!
    Een volgend punt van belang is dan ook de identificatie der deelnemers. Hoe weet je dat je met een echte mens te maken hebt? Dit kan door het Timay-id netwerk (afkorting van: this is me and you). Je zou het kunnen vergelijken met het rijksregister hier in België, maar zonder de noodzaak tot controle en volledig transparant. We gaan elkaar bevestigen als werkelijk bestaande persoon en dat is voldoende, zo kun je geregistreerd worden en met equi beginnen werken. Iemand persoonlijk kennen is voldoende om te registreren.
    Moeder was honderdzestien toen ze stierf. Ik was drieënveertig en halverwege een uitzetting toen het nieuws me bereikte. Mijn dochter nam de moeite een bericht te sturen. Haar roodomrande ogen staarden in de camera. Ik wilde naar haar toe en haar troosten en samen huilen, maar bevroor toen ik werd getroffen door de kilte in haar stem.
    Tooby & Cosmides’ theorie levert verschillende predicties. Een verrassende betreft de invloed van de mortaliteitsgraad op de evolutionaire selectiekrachten voor GPA’s (Geëvolueerde Psychische Adaptaties) die mannen ertoe brengen oorlog te voeren. Stel dat tien man een ‘coalitie’ vormen en bij een raid op een naburige stam vijf vrouwen kunnen roven. Als alle tien mannen de raid overleven, dan is de gemiddelde winst in seksuele toegang per man .50 (vijf vrouwen gedeeld door tien mannen). Nemen we nu dat vijf van de tien man sterven in de raid maar dat toch evenveel (vijf) vrouwen worden geroofd. Nu is de winst per man 1.0 (vijf gedeeld door vijf). De gemiddelde winst voor het geheel van de mannen die aan de raid deelnamen, blijft evenwel .50: onafhankelijk van het aantal doden blijft het aantal geroofde vrouwen door de inzet van tien mannen gelijk. Met andere woorden, de reproductieve baten van de beslissing om de raid uit te voeren zijn identiek voor beide gevallen, of er nu geen dan wel vijf van de tien mannen zijn gedood. De ‘hulpbronnen’ die de gedode mannen zouden verworven hebben, zijn nu toebedeeld aan de overlevenden. De gemiddelde reproductieve baten veranderen dus niet als de helft van de mannen in de raid sterft. Op die manier kan natuurlijke selectie GPA’s bevorderen die mannen ertoe brengen oorlog te gaan voeren, zelfs als deze GPA’s hen blootstellen aan het risico te sterven. KAN, zouden we zeggen: want opdat zo’n GPA’s echt zouden geselecteerd worden moet het risico op sterfte leiden tot een grotere in plaats van een gelijke reproductieve winst. Hoe dan ook, Tooby & Cosmides’ redenering lijkt ons niet veel meer dan een knap staaltje logica. De hypothese wordt dan ook met geen enkel onderzoeksgegeven onderbouwd. Ze is in se overigens niet testbaar: men kan immers nooit van vooraf weten hoeveel manschappen zullen sterven. Maar men kan het eventueel wel inschatten. En dan lijkt de hypothese een beetje te vloeken met een andere hypothese van Tooby & Cosmides die stelt dat mannen in paniek zullen slaan en zullen deserteren wanneer dood hoogstwaarschijnlijk is als men in de oorlogscoalitie blijft. Dit houdt ook in dat mannen niet zullen beslissen ten oorlog te trekken als de kans hoog is dat ze in grote getallen zullen afgeslacht worden. Maar dat wisten we reeds.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *