“survival gear supplies winter wildernis survival uitrusting”

De verticale as van inspiratie en energiestroom met de Bron en de kern van de Aarde stroomt wel met je Wezenskern en kan je werkelijk voeden. Dan is er energie genoeg. De verticale energiestroom van de Bron en de kern van de Aarde kan via de mens het horizontale vlak in stromen, de organisatie van het grotere geheel in. In iedere cel en in ieder orgaan vindt er dan een bevruchting plaats die doorwerkt naar de omgeving en van de omgeving terug naar de mens. Iedereen en alles profiteert ervan. Het oeroude symbool van het gelijkbenige kruis van creatie wordt dan volledig benut.
Wat de stijl of het karakter van het zelfverwerkelijkingsproces ook is, beslissend is echter of de lust is overwonnen of niet. Het is niet een denkbeeldig probleem om velen aan te treffen die zich bekeerd hebben maar nog steeds dezelfde oude lust koesteren of vele geliefden aan te treffen in absoluut onvermogen om samen te rijpen en onafhankelijker te zijn. Men kan gemakkelijk van kleding wisselen en nog steeds dezelfde leugenaar zijn. Het is ook makkelijk om jezelf, ouder wordend als minaar, te ontdekken als dezelfde oude dwaas. liefde kan, net als God, vele vormen aannemen en wordt gekenmerkt door zijn vitaliteit van verandering. Derhalve kan men, met de zelfde oude lust eenvoudig getransformeerd enkel qua leeftijd of kultuur, die manier van bestaan veilig vaarwel zeggen kiezend voor een beter begrip van planning en begrijpen. In een kasteel leven kan heel aantrekkelijk zijn maar om die glorieuze woning in de lucht te zien hangen kan een diepe val ten gevolge hebben niet alleen voor een enkel stel geliefden, maar ook voor de mensheid in zijn geheel. 
De stilaan bejaarde maar nog steeds kranige Italiaanse filosoof Giorgio Agamben (°1942) wijdde destijds in zijn boek “The Coming Community” (1993, Italiaans origineel 1990) enige verrassende beschouwingen aan het ‘geluk’ van de bewoners van de kinderlimbo. Dit in het kader van zijn concept ‘Inclusieve Exclusie’, een schemerzone van niet-onderscheid (zone van non-distinctie) waarbij iets of iemand noch uitgesloten noch ingesloten is, of beter: én buitengesloten én ingesloten is, erbij hoort én er tegelijk niet bij hoort. Zo is bv. een gevangene uit de maatschappij verwijderd maar valt hij/zij toch nog steeds 100% onder de wetten van die maatschappij. Analoog stelt Agamben dat de limbo-zieltjes noch ‘gered’ (‘verlost’) noch ‘niet-gered’ kunnen worden. Ze kunnen niet gered worden omdat er bij hen gewoon niets te redden valt. Ze zijn daarom reeds uit hun eigen aard ‘volmaakte wezens’: ze kunnen in geen enkel opzicht ‘onvolmaakt’ worden gemaakt. En in die zin zijn ze dus ook bij voorbaat reeds ‘gered’.
23. 21 Figuur 5: schematisering wel en niet toegestane delen Het toegestane deel is de sterk ontwikkelde kant van je innerlijk ge- voelsleven die als goed ervaren wordt, oftewel het uiterlijk zichtbare gedrag. Het niet-toegestane deel is die kant die vaak onzichtbaar is, die zich echt in het innerlijk afspeelt. Dit gedeelte is vaak zwak en ongedif- ferentieerd en wordt door het individu als slecht ervaren. Er zijn echter wel gevoelens en gedachten uit het niet-toegestane deel die om uit- drukking vragen (in het schema verbeeld door de dikke pijl). Op de scheidslijn ontstaat een interne dialoog waarin veroordeling van en verzet tegen datgene wat niet toegestaan is, samenkomen. Om de interne controle te handhaven, streven de toegestane delen naar macht, status en prestige. Hiermee controleren ze niet alleen de interne en externe relaties; ze gebruiken dit ook om de gevoelens van
34. DE KIKKER EN DE OCEAANHet is een structuur die hij als canvas gebruikt om de verschillende vor-men of manifestaties van het levensbeschouwelijk denken op te plaat-sen. Die ziet er als volgt uit: Vrij Informatie Ratio Emotie Energie GebondenDe verticale as is de as van de Energie. De horizontale as is de as van deInformatie.6 Energie en Informatie gebruikt Libbrecht als uitgangspun-ten7 om het Aardse leven en hoe het zich uiteindelijk als een cultuurorganiseert, mee te beschrijven. Zijn assenstelsel is orthogonaal, hetgeenin de wiskunde wil zeggen dat Energie en Informatie twee ‘onafhankelij-ke’ variabelen zijn. Dit zijn variabelen waarbij als je de één verandert, deandere niet via een wetmatigheid beïnvloed wordt. Zo zijn de variabelenlengte en gewicht quasi onafhankelijke variabelen om een mens tebeschrijven. Het gewicht van een persoon zegt niets over de mogelijke6 Het snijpunt van de assen is geen ‘nulpunt’. Zoals later in de toelichting zal blijken, duidt de horizontale as een dichotomie of tweedeling aan. Het nemen van een positie op deze as duidt dan aan in hoeverre er in de informatie veel emotionele of rationele informatie aanwezig is.7 Met uitgangspunten bedoel ik dat deze parameters aan de basis van de beschrijving van wat wij werkelijkheid noemen liggen. Deze parameters zijn paradigmavrij, zoals Libbrecht zegt. Noch energie, noch informatie zijn een gevolg van een specifiek inge- nomen cultureel standpunt. Deze beide begrippen komen overal voor en zijn door iedereen gekend, weliswaar in verschillende bewoordingen. 24
De VS, Rusland, Korea en China zullen alle sleutelfiguren zijn in het omvormen van relaties.  Ze zullen de mogelijkheid krijgen om elkaars wederzijdse behoeften te zien, waardoor internationale relaties kunnen verschuiven. Er zullen ook heel wat conflicten in religieuze oorlogen en bij tegenstanders zijn.
Nu lijkt het… misschien of ik graag afzie, maar dat is niet zo. Met goede spullen hoef je het helemaal niet koud te hebben. Maar een test in de tuin zodat je zo weer naar binnen kunt als je wilt, kan heel handig zijn. Helaas bleek dat de onderkant van mijn donzen slaapzak weer leeg begint te raken. Daardoor kreeg ik het koud als ik op mijn zij probeerde te slapen. Hoog tijd om hem weer bij te vullen.
Commentaar van Dr. Dirk Van Duppen, arts Geneeskunde voor het Volk: ‘In het licht van de dramatische gebeurtenissen bij Volkswagen-Vorst is dit cijfer zeer veelzeggend. Als het mentale lijden in een doorsnee bevolking in België zo hoog is, hoe groot is dit dan niet bij de 10.000 arbeiders en gezinnen die nu met afdanking worden bedreigd? Onderzoek toont aan dat jobverlies in zeer belangrijke mate geassocieerd is met het voorkomen en aanslepen van ernstige psychische stoornissen van de patiënt en zijn directe omgeving. Deze arbeiders en hun gezinnen lijden momenteel gezondheidsschade. Het antwoord van een ex-Sabénien? De enige methode om weer een beetje mens te worden is je te organiseren met de anderen!’
10 De Specialist Wij doen alles voor uw auto! Auto wassen? Dat kan bij ons in de carwash Wij doen alles voor uw auto! Autocenter MEBO bv Bevelantstraat 20a Roggel T VOORJAARSACTIE Automatische sectionaaldeur 1249,- incl. plaatsen Noordervaart 5 I Beringe I (077) I Mindfulness en verslaving LEUDAL – Het Mindfulness Based Relapse Prevention is zo n twintig jaar geleden ontwikkeld door Alan Marlatt en in de VS wetenschappelijk onderzocht en effectief bevonden. In Nederland wordt deze training geïntroduceerd door deskundigen op het gebied van verslaving én Mindfulness. Indachtig biedt dit acht-wekentraject aan. Hierin wordt geleerd de kracht van Mindfulness (opmerkzaamheid) in te zetten om je neiging tot verslavingsgedrag om te buigen. Je leert anders omgaan met het trekkende gevoel dat kan ontstaan als je niet meer toegeeft aan je impuls. Tenslotte leer je om verslavingsgedrag te vervangen met gedrag dat meer voedend, rijk en prettig is. In de greep van een gewoonte Verslaving is te omschrijven als het in de greep zijn geraakt van (genots)middelen of van gedrag dat constant moet leiden tot bevrediging. Kenmerkend hierbij is dat deze behoefte zo bepalend is, dat deze je beperkt in je levensvreugde, relaties en werk. Kortom: je kwaliteit van leven. De oplossing is het probleem geworden. Als de gewoonte je vrijheid en welzijn beperkt, dan mag je gerust spreken van een verslaving. Het maakt niet zoveel uit om welk middel of gedrag het gaat. Door verslaving neemt je zelfvertrouwen af en daarmee het plezier en vermogen om te functioneren. Effectieve hulp Je eigen, informele, pogingen zijn vaak niet afdoende om verslavingsgedrag definitief een halt toe te roepen. Als je dat merkt, en je wilt je niet neerleggen bij de beperkingen die de verslaving oplegt, dan is het tijd om te kiezen voor een ondersteunend programma dat je helpt om de moedeloze slingerbeweging tussen goede voornemens en terugval te doorbreken. Mindfulness Based Relapse Prevention is een bewezen effectief programma. Meer info hierover is te verkrijgen via tel en/of Wij zijn hét adres voor Luxaflex Terraszonwering Een goede voorbereiding loont… Nu bij ons 20% korting alleen voor snelle beslissers… Voor heerlijke lentes Designed by Luxaflex. Inspired by you. en (na)zomers! Zonwering Rolluiken Horren Pieter Hendriks Kunststof kozijnen Overkappingen Lindenstraat 42, Neer – Tel Mindfulness Aandachtgerichte training Regelmatig starten er nieuwe trajecten in de regio Mindfulness – Based Stress Reduction Acceptance and Commitment Therapy (ACT) Compassievol leven (nieuwe training) Mindfulness bij volwassenen met autisme (A. Spek) Mindfulness bij kanker (Trish Bartley) Mindfulness – Based Relapse Prevention (bij verslavingsproblematiek) Ga voor meer info naar Locaties: Huisartsenpraktijk Habets Heythuysen Chiropractie Leudal Heythuysen De Kern Maasbracht Angelique Didderen Mobiel Website
Niets verkeerd aan mensen met een lager IQ , die zeggen tenminste waar het op staat , mensen met een zogenaamd hoog IQ durven niet zijn te laf of verdienen er vet aan en buiten het uit dus geef mij maar de normale mensen en niet die huichelaars want IQ zegt niets over de Goedheid van de mens en wat is HOOG IQ en op welk vlak ? Tegen het gestoorde aan ?
“Ik vind het een vorstelijke geschiedenis,” zei Louis. Hij zette telkens het potlood op de tafel, duwde het tussen de twee vingers en de duim door en liet het dan duikelen. “Het is net zo’n prachtverhaal als van die dokter en die twee kinderen.”
Nieuwsbrief 2 e jaargang nr. 1 winter 2013. Beste Vrienden van de stichting, Nog een paar weken en dan is het zover, dan staat ons tweede event voor de deur. Let op zoals eerder vernoemd is de datum gewijzigd
Hij knipperde met zijn ogen. De graanvelden en het meisje – Machteld! – verdwenen, in hun plaats kwam een oudere man die hem geduldig aankeek. Het gezicht van de man kwam hem bekend voor. Een oudere versie van iemand die hij kende, maar een naam kwam niet.
Berend huiverde en keek de vrouw geschrokken aan. ‘Ja, natuurlijk,’ zei hij en griste een plastic tasje van de haak achter de toonbank. Gehaast deed hij de karbonades er in en gaf het aan de vrouw, die het met opgetrokken wenkbrauwen aannam en hoofd­schud­dend de winkel uitliep.
‘Uw roem was ooit groot in het Frankenland. Maar terwijl u uitdoofde onder de slagen van het lot, besloot ik voortaan te nemen, toe te slaan, in plaats van genomen en geslagen te worden. Ik, een vrouw. Terwijl u treurde onder de rokken van een of andere abt, zette ik graaf Hardrad aan tot zijn revolte, stookte ik Pepijn met de Bult op tot het verraad aan zijn vader.’
‘Ja. Plannen. Mijn doel is de mensheid redden, weet je nog?’ zei Ariadne. ‘Ik wil weten of je dorp veilig is voor kinderen. Veel kinderen. En of er voldoende voor­zieningen zijn. Vers water, elektra, voedsel…’
Tranen vulden haar ogen. Ze moest hier weg, maar opstaan was gelijk aan een doodsvonnis. De dood door zijn hand, de dood van haar familie door zijn agenten. Blijven betekende de rest van haar leven in een cel in Yig-Masuul. De macht lag bij hem.
Deze regel heeft betrekking op het verschil tussen het het hebben van plezier en spelen in de privésfeer en het serieus betrokken zijn in een sociaal spel van wedijver om de gunst van de Heer van de Tijd die onze ziel zou behouden voor onze voorkeur van het dienen van het ‘goede doel’. Aldus bezien zou het hebben van een wetenschappelijke leerschool, een politieke partij of een religie rondom de historische realiteit van een manifeste Heer allemaal behoren tot de privésfeer van een praktizerend vermogen, in de moraal trainend en plannend voor doelen en strategieën in voorbereiding. Het ware ervan is in feite de totaliteit van de samenleving buitenshuis bereid de confrontatie te aanvaarden van de verschillende gerijpte filosofieën, strategieën en doelstellingen. De bekende illusie dat deze of gene religie, filosofie of wetenschappelijke benadering het zou winnen en de wereld beheersen is hiermee ontkracht: men kan alleen zeggen dat tijdelijk dit of dat team het gewonnen heeft, maar dat, aangezien de samenleving alleen zinnig is met met het levensspel van de confrontatie van de verschillende partijen, er altijd het winnen van het spel zelf zal zijn en nooit één of ander team op de lange duur. Het is belangrijk te onthouden dat teams in het ‘nederlands voetbal’ worden gevormd terwille van het spel alleen. Men moet zich werkelijk terugtrekken en een nieuw team vormen na iedere spel. Voor iedere periode, verschijnen er nieuwe religies, wetenschappelijke denkmodellen en politieke strategieën om te bewijzen dat de oude aanpassingen een reformatie nodig hebben. Vechtend om de gunst van het grotere van de samenleving te winnen moeten allen delen in de vrije associatie (afb.) van de samenleving buitenshuis, teams vormend van welke aard dan ook. Hoewel teams elkaar kunnen bevechten kan niemand de noodzaak ontkennen van het spel zelf. Allen tesamen het spel verliezen is niets dan oorlog en totale vernietiging in de valse overtuiging dat iedere optie van teamwork privé onbeperkt zou kunnen heersen of bestaan zonder de spelen van oppositie spelen in een faire en gereguleerde confrontatie. 
Afspreken met betekent risico’s nemen. Je bent iemand anders aan het leren verkennen. Je probeert erachter te komen hoe het zich verhoudt. Met sexuele belangstelling bestaat er de mogelijkheid van geslachtsverkeer daar de hartstocht het kan winnen van de rede. Zowel in het belang van het lichaam als in het belang van de ziel moeten voorzorgen worden genomen. Een klassieke regel is vast te houden aan je klasse en je inmengen met anders denkenden te vermijden. Deze regel is door politieke en religieuze reformatie ter zijde geschoven. De sociale optie van de politiek streeft gelijkheid na, terwijl religieuze hervormingen het gehele belang van kapitaal, klasse en status (zie kleurenkode) hebben onderworpen aan de gemeenschappelijke noemer van de orde van de ziel. Het wetenschappelijk antwoord is geformuleerd als psychoanalyse welke de mens zou verenigen in een vrije associatie van zelfverwerkelijking. Politiek perverterend in de macht, religieus vervallend in onredelijkheid en wetenschappelijk falend door paradigmatische oppositie, werd het idee van eenheid in verscheidenheid niet bereikt. Kulturen van gelijkheid, ziel en vrijheid zouden op zichzelf eenvoudig de natuurlijke harmonie missen om het gelijkrichten van het ego met de ziel te bereiken waarop men gehoopt had. Dus zijn er de ecologische ‘groene’ motieven, alternatieve religies, en nieuwe wetenschappelijke paradigmata om meer intelligent om te gaan met de aard van de persoon als een werkelijkheid van tijd en ruimte, hier en nu, ziel en ego. Deze uitbreiding door de politieke, wetenschappelijke en religieuze alternatieven vormen een voorzorg tegen het zich verliezen in ongewilde opposities. Voor het lichaam moeten ook voorzorgsmaatregelen worden getroffen. Of men nu tot dezelfde klasse en status behoort of niet, liefde is er gelijk voor iedereen die afgaat op spontaniteit en vergetelheid. In het licht van de liefde zijn we gelukkig onderscheidingen te vergeten van wetenschappelijke paradigmata, geboorte of ontwikkelingsstadium en politieke voorkeur. Tegengestelden trekken elkaar aan, het één heeft het andere nodig, ieder licht een schaduw. Deze natuurlijke werkelijkheid, koersend op sociale chaos, maakt de eenvoudige voorzorgen voor de sexuele gemeenschap noodzakelijk. De kultuur accepterend als een paringsritueel in het belang van het lichaam zijn er condooms, pillen,abortus en medicijnen tegen geslachtsziekten. Niettemin kan men staande houden dat het niet noodzakelijk moet zijn deze middelen ter preventie en behandeling te gebruiken. Het geheel van de kultuur terugbrengen tot de sexuele aandrift is een val. Kultuur kan ook worden herkend als de poging van de mens vrede te vinden met de tijd, God en de Gelijkheid. Seks moge dan de grote bevrijder zijn tegen de overheersing van een tijd-begrip, een orde van de ziel of een politiek van gelijkheid, niettemin kan het niet worden beschouwd als het volkomen geheel in zichzelf. De filosofie van de natuur en het alternatief mogen seks schijnen te zijn, maar alles wat niet geweten wordt kan niet als zodanig worden weggewuifd. Voor ieder van de vier opties van religie, wetenschap, politiek en natuurlijk leven (afb.) is er seks. Er vanaf komen zal niet worden gevonden in de toeschrijving aan een ander voorkomen. Met paren individueel of wereldkulturen collectief afspraken maken terwille van een relatie van vrede vinden met het sexuele, betekend op veilig spelen te gaan voor al deze vier geledingen van de kultuur en aldus de noodzaak voorkomen van ongewilde maatregelen. Een gebrek aan sexuele beheersing kan ook worden herkend als een gebrek aan kulturele inhoud.  
De pijn barstte in alle hevigheid los, alsof iemand met alle macht op zijn hoofd instak en in zijn hersenmassa wrikte. Vanuit de ruimte achter de winkel klonk een vreselijk, ijzingwekkend gekrijs. Berend haastte zich naar de deur. ‘Willem!’
Onder het schrijven, vanavond om acht uur, viel het licht uit gedurende een half uur. Maar het is ook weer aangegaan. En ik heb gewoon kunnen doorschrijven met behulp van mijn oplaadbare lamp met LED lampjes.
Ze liepen in stilte verder tot ze bij de voordeur van Samuels huis stonden. Hij was niet van plan iets te zeggen van wat Helena hem verteld had, maar de drang was te sterk. ‘Gaetan, ik moet je iets vragen.’ Samuel dwong de woorden uit zijn mond. ‘Is het waar? Dat mijn dood geen ongeluk was, maar zelfmoord?’
Berend vluchtte de straat op. Hij deed een paar passen richting het plein, deed weer een paar passen terug en zonk door zijn benen. In de miezerregen, gehurkt tegen de gevel van de slagerij, probeerde Berend zijn gedachten te ordenen. Hij begreep niet waar dat allesdoordringende geluid vandaan was gekomen – en vooral, waarom Willem het niet had gehoord. De band trok weer strak om zijn voorhoofd.

One Reply to ““survival gear supplies winter wildernis survival uitrusting””

  1. De makkelijke broek van Zusss in zwart is een fijne basic om in je kledingkast te hebben. De broek in maat L/XL is gemaakt van nylon en elastane en heeft een naad aan de voorzijde van de pijpen. Zo kun je hem eenvoudig omtoveren van relax broek tot zakelijke outfit. Je kunt de Zusss broek wassen op 30 °C, hij mag niet in de droger.
    Alles wat we weten of menen te weten (versus de loutere ervaring en gewaarwording) over wat zich buiten ons zenuwstelsel bevindt en afspeelt, is resultaat ven zuiver wiskundige berekeningen, hetzij op het puur neurofysiologisch domein van onze zintuigen en hersenen, hetzij op basis van mentale vergelijkingen en andere operaties, hetzij op basis van de inzet van eenvoudige of meer gesofisticeerde meetinstrumenten allerhande. Dat astronomen tot het besluit zijn gekomen dat de aarde rond de zon draait en niet omgekeerd bijvoorbeeld, danken we aan betere berekeningen, beter in de zin dat ze meer coherent zijn met andere of nieuwere berekeningen of dat ze aanleiding hebben gegeven tot adequate berekeningen op andere domeinen. Berekeningen moeten echter aanvaarden dat ze altijd gerelativeerd kunnen en zullen worden binnen een ruimer of hoger niveau van berekeningen. Ongeveer alles dat we als kennis in de meest brede betekenis van het woord aanvaarden, stoelt op berekeningen of de verhoogde precisie ervan. Fotografie, het werk van de camera, is een zaak van berekeningen. Net zoals hersenscans dat zijn: die zijn geheel en al het product van berekeningen op getalwaarden (bv. van de bloeddoorstroming in de diverse hersensgebieden), gekoppeld aan puur mensenwerk in de vorm van operationele beslissingen en besluitvormingsprocessen.[iii]
    Het lijkt er echter op dat met “Keulen” één of meerdere etterbuilen die voorheen goedaardige symptomen waren, gebarsten zijn. 2016 wordt een boeiend jaar. Hier en daar wordt al gesignaleerd dat de ganse kwestie in het voorjaar (wanneer weer een paar miljoenen vluchtelingen en asielzoekers klaar zouden staan om zich in Europa te “vestigen”) tot een ware revolutie zal leiden. En dat signaal komt dan nog van een journalist met een behoorlijk integere reputatie, Arnold Karskens. En Karskens mag dat vandaag (8 januari 2016) zelfs in de NRC schrijven (dé Nederlandse kwaliteitskrant).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *