“routekaart overlevingsuitrusting houston”

(Die vuile oorlog die je voelt, die aan je lijf kleeft, maar die je niet ziet. Toch niet alhier: hier kennen we geen Diamantwijken, geen in sociaaleconomische quarantaine geplaatste banlieues, ook geen heftige, compromisloze en politie-geleide uitgeverijen die weekbladen drukken op 60.000 exemplaren, niemand hier die weet over welke profeet men nu eigenlijk spreekt of schrijft of tekent (er zijn er zo veel, van die profeten!), hier ook geen zo groot geconcentreerd kapitaal dat op zijn eentje ergens in Libië of in Syrië een ganse militie op de been weet te houden. Hier wordt hoogstens voor wat catering gezorgd: broodjes met noordzeesalade.
Soldaat: ,,Rond juli/augustus was er een kentering en momenteel zijn er weer explosief veel garnalen. Wij hanteren dagprijzen maar het duurt soms lang voor de detailhandel de prijzen voor de consument aanpast.” Deels is dat volgens hem begrijpelijk. ,,Ze hebben eerder in het jaar ingeboet op ingecalculeerde marges en willen daar iets van goedmaken.”
Al onmiddellijk op de eerste pagina van het Voorwoord struikelde ik over de verwijzing naar John Lennon’s song “Imagine”, met de bekende verzen “Imagine there’s no heaven … No religion too”. Niet dat ik mij stoor aan deze tekstinhoud. Wél heb ik altijd al een niet te remediëren hekel gehad aan Lennon’s zielig-ziekelijke behoefte om zich steeds zo maar ostentatief voor te stellen als een moreel voorbeeld, na te volgen door allen en iedereen. Ik vind “Working Class Hero” een heel heel mooie song, maar krijg het bij zijn slotzin: “If you want to be a hero well just follow me” (de aristocratisch geboren Marianne Faithfull was dan ook zo wijs in haar cover van de song dat afgrijselijk arrogante slotvers te schrappen). En al even megalomaan klinkt Lennon in “Imagine” met de zin “I hope someday you’ll join us”.
Only the spatial proximity of the bodies of labourers and the continuity of the experience of working together lead to the possibility of a continuous process of solidarity. Without this proximity and this continuity, the conditions for the cellularized bodies to coalesce into community do not pertain. Individual behaviours can only come together to form a substantive collective momentum when there is a continuous proximity in time, a proximity that info-labour no longer makes possible.
De vraag is hoelang de grote structuren en machtsblokken, die allemaal onderling verbonden zijn, deze wereld van concurrentie, competitie, angst en materialisme nog in stand zullen kunnen houden. We merken allemaal dat er serieuze barsten in de constructie komen en de grondvesten onder onze beschaving instorten. Dat is trouwens eigen aan de evolutie en geen reden om bang te zijn. Beschavingen ontstaan, kennen een hoogtepunt en vergaan, waarna een nieuwe beschaving vorm krijgt. Dat is al honderden eeuwen zo. En nu zitten we volop in de ondergang van de industriële en patriarchale egobeschaving. De grote steunpilaren van kapitaal en macht zijn verroest en rot en het is enkel een kwestie van tijd voor deze waanzinwereld in duigen valt. De grote machtsblokken, zoals religie, regeringen, monetair systeem, farmacie, olie,…die ons (geholpen door media en militairen), al decennialang afhankelijk en onwetend houden, vallen nu steeds meer door de mand. Vooral met hulp van het vrije internet.
VIER UW FEEST BIJ ONS Gezelligheid en sfeer, alles tot in detail verzorgd, een passende zaal en een catering met de heerlijkste hapjes en gerechten. De kinderen hoeven zich ook niet te vervelen, want voor
En daar ben ik niet zo zeker van! De vraag wat Erwin precies tot zijn wan­hoopsdaad gedreven had, was het gespreksonderwerp van de week in het dorp. Helena had de vinger gewezen naar de andere kinderen in zijn klas. Pesterijen die te lang ongestraft bleven. En mis­schien had ze gelijk. Die ogen, dacht Samuel opnieuw, daar zat meer in dan een gekwetste jongen die te laat en te weinig hulp kreeg. Veel meer. Hij schudde zijn hoofd.
Good and bad can be found everywhere. No nation or religion is above the other in that sense. This is why we have to judge things “vertically” instead of “horizontally”. The spoilt, parasiting “christian” West has polarized everything, which is the sign of the nazi, and it has summoned the isis-ghost from the bottle. It hasn’t done justice to things as a whole.
Naar het westen strekten de restanten van Delft zich uit in het stervende duister van de ochtend. Even stelde hij zich voor dat hij de windmolens kon zien waarmee dit alles was begonnen, voorbij de stad, over de velden en achter de duinen.
Wees klaar voor alles met deze draagbare meerdere gereedschappen. Of u nu thuis bent of op de weg, in de bossen kampt of op het meer kunt vissen, de Compact kan u helpen om u veilig en klaar te houden voor alles wat u opkomt.
Het moet binnen het stramien blijven van wat men denkt te kunnen behappen, angsten voor het ondernemen, spelen op zekerheden die er nooit zijn. Al heb je een maandsucces de volgende avond kan zo maar in het niets vallen, zonder enige aanwijzing want niets is zo onvoorspelbaar als de muziekscene.
Willem zette de radio aan. Wat er precies was gebeurd, zou hij nog wel vragen, maar nu moest hij eerst maar opruimen. Gelukkig was de dokter onder­weg. Vreemd, tevreden zijn broer er uit zag, zittend op de keukenstoel, met bloed op zijn kaken en in de haren van zijn nek. Willem stak de stekker van de vleesmachine in het stopcontact, controleerde of de plug goed in het apparaat zat en zette hem aan. Even, met een blik op zijn verbonden hand, huiverde hij bij het geluid, maar wat moest gebeuren, moest gebeuren. Hij pakte de schaal met lamsvlees en kieperde deze in de bak van de vleesmolen.
Bauer – IJshockey – Bescherming – Broek Vapor X700 zwart/rood. Ontworpen voor: ijshockey, om de billen, dijen en onderrug te beschermen. Beschermt de billen, onderrug en dijen. Platsic schalen en gevulde zones voor een betere bescherming. Aanspanriem om de broek beter te laten aansluiten op de lichaamsbouw.
Allereerst moet je inzicht hebben, zoeken naar de betekenis van de huidige klachten, over wat er nu met je gaande is, zeker als dat je dwars zit. Mogelijkerwijs verwijst het naar wat je vroeger meemaakte en waarvan de gevolgen nog in je leven. Wat is dat, wat betekent dat ik slecht slaap, hoofdpijn heb, me snel irriteer, me terugtrek uit contacten. Eerst weten wat het is, erbij stilstaan, ernaar kijken.
Een herziening waar ik absoluut geen spijt van heb. Enkele scènes, bijvoorbeeld waar Jamal in de uitwerpselen springt voor een handtekening, stonden me nog wel bij. Verder was er vooral ontzettend veel verloren gegaan. Het was dus eigenlijk alsof ik de film opnieuw voor het eerst voor mijn neus kreeg. Ik kan wel zeggen dat het een aangename ervaring was. De wijze waarop het verhaal wordt uitgewerkt vind ik erg leuk. Middels de vragen in een spelshow word je meegenomen in het meeslepende levensverhaal van een jongeman die is opgegroeid in een Indiase sloppenwijk. Het afgrijselijke leven dat men moet leiden in deze slums wordt pijnlijk realistisch aan de kaak gesteld. Er zitten een aantal keiharde scènes, waarbij ik die waar het jongetje blind gemaakt werd om geld te verdienen, veruit het meest verafschuwde.
Voor de goede orde, ik nomineer alleen voor een inrichting. Ik ben geen voorstander van standrechtelijke executies of moordpartijen zoals de linkse makkers zo goed kunnen, Mao, Stalin, Pol Pot, Hitler (ja ook hij was namelijk nationaal socialist)
Er zijn drie soorten van werk: materiëel werk, ongewenst werk en werk voor de ziel. Dezen worden normaal werk , misdaad en liefdadigheid genoemd. (afb.) Maar de zaken zijn niet zo eenvoudig verdeeld. Voor de ziel werkt men ook met een materiële uitkomst. Voor de ziel is het werk ook niet altijd gewenst. Noch is ongewenste arbeid zonder materiële motieven of zonder een ziel. Belangrijk is niet de ziel te verzaken op de eerste plaats en ten tweede te werken in overeenstemming met bij voorkeur de wetten van het land in het algemeen en op afspraken met mensen in het bijzonder. Het belang van enkel het ego bevorderend, wordt werk een last, een stoornis voor anderen, een konflikt van motief en identiteit. Het belang van enkel de ziel bevorderend strandt men vaak op theologische debatten en het ego van de bevrijding: traditie. Op geen enkele manier kan het geheel van de samenleving worden onderworpen terwille van deze of gene religie, Godheid of systeem. De enige reële manier is een keuzevrijheid te ontwikkelen, regelend welke alternatieven in overeenstemming zijn met de wet en welke crimineel. Alleen het gelijktijdig naast elkaar bestaan van verschillende systemen maakt een gezonde samenleving. Daarom zou de overeenkomst van de wet altijd op de eerste plaats moeten staan, er in het parlement voor amenderend om de tijd te dienen. Ten tweede om te ontsnappen aan egoïsme en zijn waanzin, relaterend aan anderen, werkend of niet naar welke definitie van arbeid dan ook, zou het belang van de ziel moeten prevaleren. In een welvaartsstaat betekent ziel het dierlijke principe van het overleven van de sterkste los te laten. De basis van de sociale zekerheid is er in het belang van iedereen. Geen weelde is gelukkig zonder de wettelijke regeling van het belonen van fundamentele aanpassing. Zonder dit is het spel van de samenleving een dwangneurose elkaar hatend voor de winst levend in angst. Ziel betekent ook onafhankelijkheid en emancipatie. Dit zou niet moeten worden verward met het individualisme van ego-verlangens: bezitsdrang en valse trots. In plaats daarvan heeft de persoonlijke openheid de overhand daar de ziel geweten ontwikkelt jegens iedereen. Naar een meer wetenschappelijk begrip van de ziel ligt de nadruk van zijn belang meer op opvoeding dan op religie of politiek alleen. Religie en politiek vinden hun plaats binnen de opvoeding, waarbij het het het belang van de educatie is vrij beschikbaar voor iedereen te zijn zonder winstmotieven. Het laatstgenoemde is het ideaal van een informatiecultuur: alle informatie is netjes geprogrammeerd en beschikbaar voor de gewone man in ieder huis als een belang van de staat. Het kopen en verkopen van informatie of het beperken ervan binnen één school alleen maakt valse elites en eilanden die alle werkelijke sociale vooruitgang blokkeren. Kennis is eigendom van het gewone volk. Het volledige van de culturele fixatie te digitaliseren en het beschikbaar te hebben in een centrale computer (netwerk) schijnt de enige oplossing te zijn voor het probleem van het bereiken van een vrije keuze, bewustzijn, vooruitgang en ziel. Zoals iedereen weet, is het enige ware geluk dat geluk wat aan de ziel wordt ontleend. 
Sterre trok haar arm los en draaide zich om. Ze was vastbesloten het meisje niet alleen achter te laten. Ze keek naar het perron, maar in het geweld van rook, vleugels en tentakels was het arme kind niet te zien. ‘Waar is ze gebleven?’
Allerlei kinderen komen hier: van kinderen die 8 weken te vroeg zijn geboren tot dikke kinderen van een jaar of twaalf. Een kind boven de twaalf valt volgens de gewoontes hier onder de volwassen interne geneeskunde.

One Reply to ““routekaart overlevingsuitrusting houston””

  1. Iets rood, geel, steeg op uit de voorkant van de monorail. Ik kende het. Uit legenden, verhalen over onze bronplaneet. Het was echter nog nooit hier op Mars waargenomen. De atmosfeer erboven trilde, danste, en zwarte rook sloeg in dikke wolken omhoog.
    Ik dwing mezelf mijn armen uitnodigend voor haar te openen en we treffen elkaar aan het nabije einde van het bedieningspaneel. Ze beant­woordt mijn gespreide armen met de hare. Vaag merk ik de bewapende figuren op die in de hoeken van de brug toekijken, dan sluit ik haar tegen mijn borst. Haar armen vouwen zich om mijn flanken, terwijl ik bijna haar volledige gestalte omvat. De grauwzwarte hoed tuimelt naar achteren en stuit van het paneel op de grond; ik snuif de zoute, dierlijk-frisse geur van haar wilde kroes.
    ‘Natuurlijk. Compound jachtbogen, maar ook jacht­geweren, pistolen en volautomatische wapens.’ Hij dacht aan de zorg waarmee de wapens nog steeds onder­houden werden. Dat de begroeiing dichterbij mocht komen was een acceptabel risico, wapens die niet werkten of weigerden, waren dat niet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *