“overlopende weg om te overleven lopen over de weg om te overleven ultieme uitrusting”

De Stanley Food Jar is een lekvrije thermosbeker- of pot, gemaakt van dubbelwandig roestvrij staal. Het blik kunt u eenvoudig dicht of open draaien en de grote opening maakt drinken of eten uit het blik gemakkelijk. Dankzij de goed geïsoleerde binnenwand blijft eten tot 15 uur warm of gekoeld. De behuizing is gemaakt van extreem sterk RVS, waardoor
Heeft € 50 gedoneerd dan hoeft U niets te betalen, heeft U minder gedoneerd, dan dient U het verschil over te maken .  Uw inschrijving is van belang voor de registratie van uw persoonsgegevens, die op de deelnemerslijst komt. Heeft U problemen met inschrijven info@icm-online.nl
De Italiaanse filosoof Giorgio Agamben heeft in zijn werk duidelijk laten zien wat een kamp is (van Nazi-concentratiekampen tot transitzones in luchthavens voor asielzoekers, etc.): een kamp is een ruimte waar de uitzondering regel is. In het kamp is, zoals Hannah Arendt zei, in principe ‘alles mogelijk’. De ingezetenen hebben geen of een duister juridisch statuut: ze kunnen zich voor een menswaardige behandeling niet beroepen op politieke of burgerlijke rechten, maar zijn afhankelijk van de goodwill van bewakers en opzichters. Zijn de politiemensen in de transitzone van Zaventem vriendelijk, dan heb je geluk; zijn ze brutaal dan heb je pech. Zo simpel is dat.
Neuroeconomics, of neuro-economie, is een relatief jonge subwetenschap die neuroscience, economie en psychologie met elkaar combineert in de studie van keuzes, beslissings- en besluitvormingsprocessen. Neuro-economie focust op de rol van de hersenen bij het nemen van beslissingen, het evalueren van risico’s en beloningen, het kiezen bij dilemma’s en dergelijke. Doorgaans gaat het om financieel-economische beslissingen, maar in een bredere context kunnen de bestudeerde problemen ook van morele, sociale of juridische aard zijn, bvb. het oordeel over schuld of onschuld door een jury in een rechtszaak. Vandaar dat sommigen spreken over neuronomics. Neuro-economie baseert zich niet op logisch-wiskundige modellen zoals waarschijnlijkheidsmodellen maar op neurobiologische modellen. Deze zijn van tweeërlei aard:
Lars schudde zijn hoofd. ‘Ik wil dat je er bent als ze terugkeert. Ik overleef nog wel een paar uitzettingen, wij hebben samen nog zeker drie heerlijke verloven voor de boeg.’ Hij maakte een spierbal. ‘Wij worden oud.’
Algemene verzorgingstips voor je Engelse Stafford We houden allemaal van onze Staffordshire Bull Terrier en willen hem het beste geven. Een goede verzorging houdt dan ook niet op bij de juiste opvoeding en een goede training. We willen graag het één en ander vertellen over de lichamelijke verzorging van je Staffordshire Bull Terrier. Zodat je ook op die manier kunt werken aan de gezondheid en het welzijn van je Engelse Stafford. Hieronder volgt een overzicht van dagelijks te controleren punten van verzorging.
Gerard en Maria keken elkaar aan. ‘Dat was tien jaar geleden, Harrald,’ zei Gerard. ‘Die archieven vertellen over iets dat tweehonderd jaar geleden actueel was. Het heeft al jaren geduurd om de weg naar Eind­hoven terug te vinden. Hoe lang doe je erover gebouwen te zoeken en binnen te komen?’ Zijn argument was duidelijk: Eindhoven was groot, te groot voor één jongen om helemaal om te spitten.
éér dan een café! méér dan een café! Grand Café Cambrinus is meer dan een café. In de loop der jaren, sinds 1980, heeft Cambrinus zich ontpopt tot een sfeervol Grand Café waar u, met de muziek op de achtergrond,
Harbrand gaf het bevel, zijn laatste wapenknecht rende naar binnen en kwam even later terug met een brandende twijg, die hij op het lage dak gooide. De anderen rezen op vanachter de houtstapel waarachter ze dekking voor de pijlen hadden gezocht, en spurtten naar het wrakke steigertje waaraan de veerboot lag.
Maar Berend was de keuken al uit en klom met dichte ogen de trap op. Hij liet zijn kamer donker, kleedde zich snel uit en stapte in bed. Inderdaad niet best, dacht hij. Hij snapte niet wat er nou was gebeurd. Met zijn knieën en de dekens hoog opgetrokken, probeerde hij zichzelf in slaap te denken. Als die pijn in zijn hoofd morgen maar weg was, dat zou een stuk schelen.
Van de fundamentele waarde van zorg dragen als een hoeksteen van het huis van de kultuur kan worden gezegd dat traditioneel in respekt met het voorouderlijke, de verwanten zorg zouden moeten dragen voor het menselijke belang zonder enige verwachting van wederkeer. Tegengesteld aan zorg is er zelfzucht die het ontbreekt aan mededogen en uitmunt in wedijver. Wedijver mag dan een aardig idee zijn om een spelletje te spelen, maar voor het belang van het mededogen kan het schadelijk zijn. Mededogen is niet een simpel sentiment van sympathiseren met de zwakken en behoeftigen. Het is een groot verschil of men neerkijkt op of echt onzelfzuchtig bereid is te leven met. Het maakt een groot verschil alleen met menselijke wezens te voelen en te leven of met de grotere natuur in zijn geheel. Wat is traditie, wie noemen we broeders en zusters, en aan wie hebben we het allemaal te danken? Een enggeestige ziet alleen vrouw en kinderen, zoals ieder zelfzuchtig dier de rest als concurrentie of voedsel ziet. Een ruimdenkende kan intelligenter zijn in het herkennen van zijn eigen belang in dat van vreemden en andere diersoorten en de belangstelling voor andere vrouwen zien als een uitdaging tot emancipatie om gelijke mensen te realiseren. Naar de traditie van de mensheid is er veel verwarring over wat onze wortels werkelijk zijn: zijn we vleeseters die wedijveren met de grootste roofdieren eventueel elkaar eveneens verslindend of zijn we natuurlijke primaten hoofdzakelijk vegetarisch geïnteresseerd levend in vrede en harmonie met de natuur als een soort knutsel-aap. In het bijzonder vanwege de groei van de bevolking wordt het antwoord op de vraag dringend. De leidraad van het mededogen volgend als de sleutel voor het begrip van juiste zorg met het idee van wedijver en zijn zelfzucht als een tegendeel van roofdierachtig belang, kan men logisch vasthouden aan de vegetarische levenswijze als een bereikbaar idee van de toekomst. Het vegetarische is zeker de traditie van de geestelijke discipline die onze huidige kultuur grondvestte en de sympathie met de neanderthaler liefde voor het jagen en verzamelen minder dominant maakte.
Maar recht voor zich ontvouwt zij zich. Iedere keer is het alsof hij haar voor het eerst ziet. Iedere keer weer, ook al bezoekt hij haar soms wel twee keer per dag, bij voorkeur tijdens de ochtendschemering of na het onder­gaan van de zon. Ze strekt haar ene arm voor zich uit, haar biceps rustend tegen de zachte welving van haar prachtige gezicht, haar reikende open hand is een smeekbede waarmee ze om de toegang tot tot zijn kapiteinshut verzoekt. De souplesse in die pols, de expressie in haar tastende vingertoppen!
Ten tijde van oorlog en ziekte stort alles in: menselijk vertoog, socialisatie, huwelijk, sociale zekerheid en het maken van afspraken kan allemaal gefaald hebben. Dit vormt een enorme breuk in het vertrouwen. Alles was gebaseerd op de vrede en kontinentie van het luisteren naar elkaar, samen zijn,getrouwd zijn, sociaal zeker zijn in een aangename dagelijkse orde. Opnieuw beginnen is onvermijdelijk na mislukking. Het leven moet worden geleefd wat de mislukking ook is. Niettemin zal er de nodige aandacht zijn over wat de oorzaak van de mislukking zou zijn geweest. Misschien teveel sex ondanks het huwelijk? Misschien te bang om uit te gaan en onder vreemden te verkeren? Misschien teveel vooroordelen tegen alternatieve levensgewoonten en opvattingen? Misschien te weinig respekt voor de sociale zekerheid? Misschien werd de verkeerd soort van tijd gerespekteerd? Van iedere mislukking gaat er druk uit een juist antwoord te vinden op deze vragen. Alleen met een zekere conclusie van berouw kan men opnieuw beginnen en het weer proberen. Hiertegen vechten is hetzelfde als vechten tegen ervaring en evolutie vechten. De mens is een evolutionair proces omdat het een brein ontwikkelde en het succesvol zal blijven niet het gebruik van dat vermogen tot aanpassing ontkennende. Vertrouwen zal voortkomen uit het zich bedachtzaam gelijkrichten met de orde van het ware zelf, in gedachten houdend dat vergeetachtig en repressief zijn gelijk staat aan het verloren hebben van (het zicht op) die goddelijkheid (afb.). 
1 een uitgave van A en C Media B.V. met wekelijks 60 edities / 60e jaargang, nummer 12 / Woensdag 18 maart 2015 Music & Passion 2015 / 3 Geloof en Ongeloof in de Oertijd / 7 Reddingsbrigade Aoreven in de prijzen / 15 KERNgezond ROGGEL – Op zaterdag 7 maart heeft de eerste familieactiviteit van KERNgezond plaatsgevonden in recreatiepark de Leistert te Roggel. Maar liefs tweehonderd KERNgezonde kinderen, broertjes, zusjes en ouders uit Roggel, Neer en Nederweert hebben een KERNgezonde middag beleefd in het teken van gezonde voeding, gezond bewegen en gezond gedrag. Lees verder op pagina 3. Win een cadeaubon van 50,- euro Wordt ook een van de museuminspecteurs HAELEN – Wil jij iets te doen hebben in je vrije tijd en ben je tussen de 6 en de 12 jaar? Doe dan tot en met 12 mei mee met de actie museuminspecteurs en kom controleren of het Leudalmuseum aan de Roggelseweg 58 in Haelen ook kidsproof is! Tevens maak je kans op een cadeaubon ter waarde van 50,- euro. Het Leudalmuseum heeft een vaste en een wisselende tentoonstelling. De vaste tentoonstelling bestaat uit een grote collectie opgezette dieren, archeologie, de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog in het Leudal en aandacht voor Heemkunde met voorwerpen uit het dagelijks leven van pakweg een eeuw geleden. Maar voldoet deze vaste tentoonstelling wel aan jouw eisen en is deze naar jouw mening wel kidsproof? Om daar achter te komen heeft het museum een aantal jonge museuminspecteurs nodig! Alle inspecties die door de kinderen worden ingezonden op vóór 12 mei maken kans op een cadeaubon ter waarde van 50,- euro te besteden in een museumwinkel naar keuze. Kinderen tot 12 jaar hebben gratis toegang tot het museum. Kom dus snel naar het Leudalmuseum! Mailstoring LEUDAL In verband met een storing in de mailserver, zijn helaas waarschijnlijk niet alle mails, verstuurd in de afgelopen week, op onze redactie aangekomen. Het kan dus zijn dat uw bijdrage deze week niet is gepubliceerd. Door het overzetten van de data naar een nieuwe server, werkt vanaf heden alleen nog het mailadres: Onze excuses voor het ongemak. Themaconcert Freedom in Bombardon HEYTHUYSEN – Freedom! Vrijheid, een eenvoudig woord maar anno 2015 nog steeds allerminst een vanzelfsprekendheid. Onderdrukking en het herwinnen van onze vrijheid is het thema voor het gezamenlijke concert van zanggroep Kazoo en harmonie L Union, op 21 maart in de Bombardon, Infoavond gebiedsontwikkeling Wijnaerden aanvang uur. Entree 10,- euro. Voorverkoop: harmonielunion.nl, Spoormakers Interieur, Dorpstraat 51a; De Bombardon, St. Antoniusstraat 2; Coffee & Toffee, Kloosterstraat 5a. Voor meer info: of Inloopcafé voor werkzoekenden NEER – Donderdag 19 maart en dinsdag 31 maart is het inloop café open voor werkzoekenden van uur. Dus ben je werkzoekende en kun je hulp gebruiken of wil je even met gelijkgestemde in gesprek en wil je van elkaar leren? Kom een kijkje nemen een van deze morgens bij Kruisstraat 5 in Neer. EPILEREN Iedere vrijdag 9,50 5,- Panningen % BTW- VOORDEEL OP MONTAGE * 21% BTW KORTING OP PRODUCTEN * nieuwe badkamer? HEYTHUYSERWEG 8, 6085 NH HORN, T. +31(0) Ontvang een vrijblijvend advies in de showroom of bij u thuis Meijel Bosrand 7 (077) Weert Roermondseweg 58 (0495) Geleen Rijksweg-Centrum 55a (046) * tot 1 juli Vraag naar de voorwaarden. Ramen – Deuren – Serres – Zonwering Lichtstraten – Overkappingen goed bekeken n klasse beter
Voor niets zijn we tegenwoordig meer bevreesd dan voor het oplopen van een “trauma”. Of meer specifiek: voor niets zijn we als ouders meer bang dan dat ons kind een “trauma” zou oplopen. (Hoezo: ons kind? Moeder spreekt over “mijn kind”, Vader ook over “mijn kind”, waarbij je je dus kunt afvragen of we het beiden wel over hetzelfde kind hebben.)
22. 20 wij voor de vraag hoe wij nu nog zorg kunnen dragen voor onszelf en tegelijkertijd een goede relatie met de ander kunnen onderhouden. Dit dilemma vormt de kern van veel problemen en symptomen waar men- sen mee te maken krijgen. Wel en niet-toegestane delen Elke man of vrouw wil erkenning van zijn of haar autonomie, van een eigen bestaan, en wil zelf beslissingen kunnen maken; maar iedereen wil ook verbondenheid, het relationele onderdeel. Eenieder moet leren om samen met anderen te leven zonder zichzelf of anderen te- kort te doen. Als het door jezelf niet toegestaan wordt bepaalde ge- voelens, gedachten en gedragingen te uiten, wordt dat ontkend en genegeerd. Het gehoorzamen aan wat verwacht wordt, dus kiezen voor verbondenheid, levert patronen op, die ook in latere relaties een rol spelen. In figuur 5 is weergegeven hoe de wel en niet-toegestane delen een rol spelen in de persoon zelf en waar symptoomgedrag tot uitdrukking komt.
Soms, ja zelfs regelmatig, culmineren deze gestolen ontmoetingen, als het verlangen ziedend in hem brandt, in een dierlijk schurken, hij maakt woest en onstuimig zijn riem los, trekt zijn kleren opzij en wrijft zijn tumescente onderlijf tegen haar buik, tot hij iets van verlichting heeft bereikt.
Meditatie: Serieuze overweging overeenkomstig een plan. De bewuste handeling van het gelijkrichten van de geest met de (waarden, kennis, individuele en sociale werkelijkheid van de) ziel. Omdat met mediatie een proces van deconditionering op gang wordt gebracht, wordt de energie die door het proces vrijkomt gewoonlijk gebonden middels oefeningen: gebed, lichaamshoudingen,en rituelen. De klassieke waarschuwing is dat meditatie zonder het juiste binden van de energie het gevaar geeft mentaal en sociaal te ontsporen. Het vormt het alternatief voor afreageren dat het ego met het lichaam verbindt de energie zonder plan loslatend (afb.).
Hij leert de mens dat hij niet meer hoeft te reageren op de oude manier en durft los te komen van zijn beleving als slachtoffer. Durft open te staan voor andere mogelijkheden, ondanks allerlei diepgewortelde scenario’s. Door zijn leven niet meer te laten leiden door ervaringen van toen krijgt hij weer greep op en zeggenschap over zijn eigen actuele levenssituatie, kan hij er ook de verantwoordelijkheid voor nemen en is hij geen slachtoffer meer in de zin van toen.
De ziel is objectief.  De vorm is objectief.  Wanneer deze samengaan, zul je het leven vollediger beginnen waar te nemen.  Vanuit deze nieuwe manier van omgaan zullen spontane inzichten ontstaan en geïnspireerd worden.  Zicht en inzicht, uiterlijk en innerlijk in gemeenschap.
Ik gromde en greep hem bij zijn kraag. Met een bevredigende klap sloeg hij tegen een scheefgezakte cateringkar. Voordat ik echter iets kon zeggen, wrong hij als een slang in mijn handen en draaide zich met een grom los, om me vervolgens in een houdgreep klem te zetten.
‘Wacht eens even!’ Ik sta met haar mee op. ‘Dus u zegt dat we het arbeidspotentieelvermogen van onze robots moeten doorgeven, zodat u daar arbeids­potentieel­belasting over kan heffen, maar u verbiedt ons tegelijker­tijd de robots in te zetten voor arbeid, zodat we er geld mee kunnen verdienen?’
Ik wil graag een kanttekening plaatsen als het gaat om het handelen voor iets dat groter is dan jezelf. Voor een hoger en groter doel. Dit kan er ook voor zorgen dat normale humane grenzen worden overstegen omdat het belang van het geheel zwaarder gewogen wordt dan het belang van de enkeling. Dit kan dus zowel positief als negatief uitwerken. Deze drijfveer kan mensen levensgevaarlijk maken en rationeel doen omgaan met zaken die normaal niet goed te praten zijn zoals vaak in een tijd van oorlog gebeurt. Vanaf 14 februari 2011 komt de noordelijke Maansknoop in Boogschutter en kan men vanuit inspiratie en bevlogenheid of het stellen van een hoger of spiritueel doel gaan handelen. *18 De zwarte Maan gaat vanaf 22 maart 2011 naar Ram. Onevenwichtige mannelijke energie kan in 2011 rare bokkensprongen maken. Deze stand kan natuurlijk zowel positief als negatief uitwerken. We krijgen dan ook de mogelijkheid de hogere kosmische bedoeling van de schepping te ervaren.
Hij knipperde met zijn ogen. De graanvelden en het meisje – Machteld! – verdwenen, in hun plaats kwam een oudere man die hem geduldig aankeek. Het gezicht van de man kwam hem bekend voor. Een oudere versie van iemand die hij kende, maar een naam kwam niet.
Niet alleen de objecten in de buitenwereld, ook het lichaam ging men als een ‘vreemd’ object waarnemen en visualiseren. Handelingen werden waargenomen en in woorden uitgedrukt. En veranderingen in de eigen lichaamstoestand werden als gemoedstoestanden en emoties benoemd. Het woord ‘vrolijk’ gaat etymologisch bijvoorbeeld terug op ‘opspringen, dansen’. ‘Blij’ (van dezelfde stam als ‘blik’) slaat op de glans in de ogen, de lichtstraal die ontspringt in de ogen van de ander en dus ook in de eigen ogen. ‘Angst’ gaat terug op een stam ‘eng’ met de betekenis ‘de keel dicht knijpen of dicht geknepen worden’. ‘Moed’ betekent ‘in beweging zijn’. ‘Woede’ verwijst naar een extatische gemoedstoestand en een razend lichaam (Latijn ‘vates’ = ‘ziener’, een ziener ging bij zijn voorspellingen altijd razend tekeer; ‘woede’ komt ook terug in de naam Wodan, de Germaanse god die in verband staat met het dodenrijk). Ook de stam en de familiegemeenschap waarvan men deel uitmaakte, krijgen hun visualisatie en hun naam: zo betekent Franken ‘de mensen die behoren tot de stamgemeenschap’ en het woord ‘volk’ moet betrekking hebben op ‘de kring van gewapende mannen binnen de omheining’, terwijl het Griekse ‘dèmos’ (volk) gelezen met worden als ‘de mensen onder wie het voedsel verdeeld wordt’ (later: het land). Uiteindelijk ging men ook zichzelf als een biologisch autonome entiteit gaan zien die anders was dan de medemensen en die dus een eigen naam kreeg, in eerste instantie niet door de betrokkene zelf, maar door de gemeenschap. Het was doordat men door de anderen als een afzonderlijk ‘voorwerp’ werd gezien, dat men ook zichzelf als een entiteit is gaan zien. Zoals een kind zichzelf als een totaliteit leert ontdekken doorheen het feit dat voortdurend naar hem gewezen wordt.
Sterre trok haar arm los en draaide zich om. Ze was vastbesloten het meisje niet alleen achter te laten. Ze keek naar het perron, maar in het geweld van rook, vleugels en tentakels was het arme kind niet te zien. ‘Waar is ze gebleven?’
Het 12de huis in Maagd waar het aardingspunt van de kosmische instroom van energie staat voor 2011, laat zien dat we de mogelijkheid krijgen om onderscheidingsvermogen te ontwikkelen over wat de losse facetten zijn van de eenheid en het universele zijn.*5 Een belangrijk thema is het mannelijke en vrouwelijke en hoe deze zich tot elkaar verhouden. Pas als we kunnen waarnemen dat het mannelijke en vrouwelijke gepolariseerde facetten van de eenheid zijn, die niet los van elkaar kunnen functioneren en beide hun eigen bedoeling hebben in het geheel, kunnen we werkelijk heel worden. Het ontvankelijke van het vrouwelijke, verbonden met het innerlijke van de mens, kan niet voldoende tot haar recht komen zonder de mannelijke actieve pool die de rijkdom naar buiten laat stromen. En bij te weinig verbinding met het vrouwelijke wordt een mens hard, afgesloten en krijgt een te grote focus op de buitenwereld. Het is heilzaam om beide polen in ons te ontwikkelen, om een dynamische schepper te zijn van je leven.
Zohra liep naar een deur met het pictogram van een trap. De deur was uit de scharnieren getrokken en hing schuin in het kader. Ze kroop door het driehoek­vormige gat naar binnen. Aangezien de maan zich aan de andere kant van het gebouw bevond, was het hier pikdonker. Ze knipte haar hoofdlamp aan en scheen ermee op de betonnen trappen. Heel even waagde ze het om in het ravijn tussen de trappen naar boven te gluren. De hoogte was duizelingwekkend.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *