“overlevingsuitrusting en voedsel de oer-uitrusting onbeperkte compacte opvouwbare overlevingsboog”

Buiten in de dorpsstraat vloeit sepia als een dreigende schaduw over de gevels. Ik ren naar huis door straten die met de seconde vernauwen. Voorbijgangers staren me vernietigend aan en de winkelpuien zelf buigen zich naar voren om hun uithangborden tegen me aan te zwiepen. Alsof niet alleen de stugge dorpelingen, maar het dorp zelf weet wat we gedaan hebben en ons ervoor haat.
Hierop hebben jullie je voorbereid, terwijl je je resonantie naar zielsbewustzijn begint te verplaatsen.  Je gevoel zal blijven groeien.  Je zult via het innerlijke oor horen en meer toegang krijgen tot de klanken van het universum.  Sommigen zullen nu zelfs meer telepathisch worden.  Sommigen ervaren dit zelfs wanneer je weet wat een vriend denkt of gaat zeggen.  Dit zul je steeds meer vertrouwen als een deel van diepere verbinding.
1) zelfgemaakte ‘mukluks’, eskimolaarzen. Met meerdere wollen sokken, bankstellen leer en rendiervacht. Herten haren zijn hol en daardoor extra isolerend en breekbaar. Let op als je zelf ooit van plan bent om een rendiervacht te kopen; Ze vallen dus allemaal gigantisch uit. Ik dacht dat dat buiten wel kon. En met die hoeveelheid haren blijft er genoeg over.
Het vreemde is evenwel dat de overgrote meerderheid der mensen nog altijd bij het oude systeem blijft en de nieuwe wereld niet bewust kiest. De echte crisis op Aarde is eigenlijk niet het huidige systeem dat aan het instorten is, maar het feit dat de meeste mensen niet aansluiten bij de nieuwe ontwikkelingen. Ze houden vast aan de bestaande systemen en aan hun vertrouwde leven, hopend op verandering. Denk bvb. aan de bankrun van 7 december die een flop was, omdat bijna niemand bereid was zijn geld uit het misdadige monetaire systeem te halen. Maar het systeem, de regering, de macht,…die gaat de verandering nooit brengen. Die willen de huidige machtsverhoudingen behouden en zelfs versterken. Alleen mensen die bereid zijn tot nieuwe keuzes en daar ook naar handelen (!), kunnen een nieuwe Aarde creëren voor zichzelf en hun kinderen. En dat vraagt moed, want er is veel tegenkanting en obstructie vanuit vele hoeken. Mensen ervaren veel weerstand om de oude systemen te verlaten omdat er angst is voor materiële onzekerheid (onderdak, energie, voeding,…), en omdat de verzorgingsstaat zo aanlokkelijk blijft en de beïnvloeding door de media zo overweldigend is. Maar de crash is onvermijdelijk en het kan raadzaam zijn het zinkend schip te verlaten en je energie zoveel mogelijk te richten op de oplossingen. In deze turbulente tijden zijn drie dingen belangrijk: blijf in je hartekracht , verbind je met zielsgenoten en maak de juiste keuzes. Laat ik enkele nieuwe keuzes en alternatieve oplossingen belichten.
De vage gestalte in de stoom werd tastbaarder. De omtrekken werden duidelijker, er kwam zelfs wat kleur in de vorm en Peters gezicht kwam naar voren uit de stoom. Hij had overduidelijk geen lichaam van vlees en bloed, maar hij was daar. Reëel. Ze twijfelde er geen seconde aan.
‘Ik ook,’ mompelde ik. Het idee dat zo-even bij me was opgekomen, was met het uitvallen van de machine verdwenen als een schichtige ree. Ik kon alleen maar hopen dat het uit zichzelf weer uit het kreupelhout van mijn onderbewuste tevoorschijn zou komen.
‘Doe maar, schat. Ik zorg er wel voor dat er wordt afgeruimd,’ zeg ik dan met een wenk naar ons krakend Botje. Zijn ene camera functioneert niet meer waardoor zijn dieptezicht ronduit slecht is en zijn onderste paar armen is de grijpfunctie kwijt, maar verder is hij nog een prima huishoudrobot waar Fioon en ik erg aan gehecht zijn.
staren in je zetel naar de muur vόόr je, met zijn decoratieve kaders, het ingelijste fotootje van je geliefde, de kleine beeldjes op een kastje, de plastieken margrieten in een vaas op je salontafeltje en al die andere dingen die je hart veraangenamen of met pijn van vroeger zijn beladen;
Het grootste deel van de menselijke moeilijkheden komt voort uit escapisme. Bang voor de zelfconfrontatie in de geest, raakt het geweten verwrongen om het materiëel motief te dienen. Met de materie alleen is men dus nooit echt in orde hetgeen zich zal uiten als een vorm van lust. Uit die lust komt een strijd om de macht voort waardoor men vroeg of laat de kontrole verliest. Zo komt de profiteur ten val en verliest hij zijn intelligentie. Het ‘niet-dit’ bewustzijn van de misvatting is het resultaat van de materiële begoocheling. Het bestaat uit illusies over het de beheerser en genieter zijn terwijl tegelijkertijd het geweten het tegendeel fluistert van lijden voor opofferingen en onderwerping terwille van de samenwerking. De geest zoals tot uitdrukking gebracht door kulturen van beheersing kan ontmoedigend zijn. Iedereen weet het zo goed voor zichzelf dat de ander wordt gezegd en veroordeeld hetzelfde te doen. Maar feit is dat niet iedereen hetzelfde is of hetzelfde kan doen. Eén moet verschillend zijn zijn terwijl twee hetzelfde moeten wezen. Dat is het probleem van het leven. De ontologische vraag van hoe met God te zijn, de Heer en de orde, staat gelijk aan het beantwoorden aan en beslissingen nemen over leven in harmonie (e.g. één bewustzijn van de tijd) of dat men de konfrontatie moet aangaan en moet leven overeenkomstig winnen en verliezen in het konfliktmodel (b.v. het aanvaarden van twee soorten van tijd). Om vrede te hebben moeten twee mensen de zelfde orde of harmonie (God) hebben. Om werk te hebben moet men zich altijd bewust zijn van het verschil tussen het ideale van de totale opoffering voor de harmonie en de onvolkomen confrontaties van het winstmotief. Noch zou men er bang voor moeten zijn zich op te offeren, noch zou men er voor moeten terugdeinzen om in oppositie met het imperfecte te verkeren. Het is als met werken en vrije tijd: het één lukt niet zonder het andere. Zonder het konflikt kan men niet werken en zonder het werk kan men niet gemotiveerd zijn voor de harmonie van het onverschillig zijn met de genade van God en de natuur. Wat de doorslag geeft is of men weet wie men is of niet. De ziel is een vergaarbak van identificatie met alle soorten van menselijkheid. Hiervan ontwikkelt zich een zekere samenhang van denken of een geest. Deze geest wordt gezekerd middels emoties die waarschuwen of men gelijk gericht is of niet. Hiervoor moet men regelmatig naar zichzelf luisteren, b.v. in de vroege ochtend vóór het ontbijt. Meditatie voorafgaande aan de aktie is onmisbaar om de zelfkennis en samenhang van de geest te bereiken nodig om de kontrole te houden. Veel mensen gaan ‘s zondags naar de kerk de priester de stem van het geweten gevend. Maar dit als een externe vorm van kontrole hebbend is nog steeds het zelfverantwoordelijke van een dagelijkse meditatie en een aparte dag (b.v. de vijftiende of aquariaanse zondag) nodig.. 
Zons- en maansverduisteringen hebben een ankerende werking in onze evolutie. In 2011 zijn er verschillende zons- en maansverduisteringen waar de Boogschutter energie wel een rol in speelt, maar geen enkele verduistering heeft een exacte samenstand met het Galactisch centrum. Mogelijk publiceer ik hier het komende jaar meer informatie over als dat aan de orde is. Even de verduisteringen voor 2011 op een rijtje:
Welke maatschappelijke evoluties hier schuil gaan achter allerhande zogezegd “goede bedoelingen” en achter de doorgaans ondoordachte en dikwijls heel hypocriete verdediging van de meest vage maar als vanzelfsprekend voorgestelde “rechten” van mensen, dieren en levenloze dingen, is een zaak die me erg bezighoudt en waar ik niet zo maar wijs uit raak. Al hoeft het denken uiteraard niet per definitie tot resultaat te leiden, integendeel!
Stap voor stap handelde ik de procedure af en voerde Lars het vonnis uit terwijl ik aanvinkte dat ik getuige was. De capsules werden om beurten ver­zegeld, aangehaakt en naar buiten getild. Lars stulpte uit Meeuw en verlengde zich tot de capsule in de waarnemingshorizon hing. Daar liet hij los.
Hier is zo langzamerhand de regentijd weer aangebroken. Het heeft deze week ook weer een keer enorm gestortregend. Overal stonden uren lang grote plassen water. Nu begint er overal gras en onkruid op te schieten. Misschien is alles, na nog twee regenbuien, over een week prachtig groen, misschien was het onkruid toch te optimistisch van aard en is alles over een week weer verdord… Ook voor boeren is het lastig te bedenken of ze nu moeten gaan zaaien of toch nog maar niet, de eerstkomende maand. Voor hen heeft het wel veel weg van “gokken met je laatste geld”.
En het is verdomd flink koud. Wel mooie blauwe lucht en talrijke ondergaande zonnen (achter iedere hoek van de straat een andere), maar deze nacht wordt ongetwijfeld de koudste die deze winter al tegen ons dakvenstertje is gegooid. Vuile oorlog als je je gedachten ook nog bij strooizout moet houden.)
Polly schudt de kussens op en het regent veren. Ze had gewoon bij Vrouw Holle moeten blijven werken. Waarom had ze zich ooit laten weglokken door Mackie? Vannacht was het weer raak geweest: eerst een pak slaag en daarna erop. Alle mannen zijn zwijnen, en Mackie Messer de ergste.
Het is een basisregel die voortkomt uit de eeuwige waarde van de waarheidsliefde. Zij die in strijd met de waarheid verkeren voelen dat. Diegenen die de waarheid aanhangen die in konflikt is voelen dat. Niet wetende hoe de waarheid te definiëren, welke overeenkomstig het woordenboek te begrijpen is middels de ware staat der dingen als een overeenkomst met de feiten of de realiteit, lijden mensen en willen ze ontsnappen. Drugs bieden zo’n ontsnappingsmogelijkheid. Voor een psychiater is een mens ziek zo gauw hij niet in staat is het probleem van de waarheid de baas te blijven: een dergelijk iemand zou een medicijn nodig hebben aangezien zijn brein niet naar behoren functioneert. Voor een psycholoog echter is een behoeftig persoon niet ziek als zodanig maar een persoon eerlijk genoeg om toe te geven dat hij zijn horizon niet bereikt heeft, die ook nooit zal bereiken maar niettemin af moet gaan op een horizon. Hoewel de psycholoog de horizon niet precies kan omschrijven omdat hij waardevrij moet blijven, kan hij helpen om te ontdekken wat de positie is die de persoon heeft ingenomen en naar welke horizon er een perspectief zou zijn. Voor een filognost is de horizon bekend: liefde voor kennis betekent dat men altijd voor de ziel gaat. De naam van de therapie is orde, de naam van de autoriteit is God, en de vorm van God is de Tijd. De filognost is de vertegenwoordiger van de God van de Tijd en de Heer is de oorspronkelijke uitdrukking van zijn praktijk. Waarheidlievend kan hij niet zeggen wat de naam van de Heer is daar de Heer vele namen heeft. Daarin blijft hij de wetenschapper die niet vastbesloten is over de waarde van deze of gene Godheid.
Het neuro-economisch onderzoek heeft echter weinig toegevoegd aan de resultaten die vroeger reeds werden bekomen bij onderzoek naar beslissingsprocessen zonder meting van de hersenactiviteit. We wisten reeds dat keuzes in morele dilemma’s zwaar door ‘emotionele’ componenten werden beïnvloed en dat mensen (consumenten, jury’s, beleggers, politici, enzovoort) in veel gevallen ‘irrationele’ beslissingen nemen die ingaan tegen de ‘logica’ van de ‘rationaliteit’ die ernaar streeft om met inzet van een minimum aan middelen (inputs) maximale resultaten te halen of een doel optimaal te bereiken (outputs). Waarom handelen mensen zo ‘irrationeel’ en zijn ze wel degelijk effectief ‘irrationeel’?
Dan moet je je afvragen hoe je dat zult moeten compenseren want wat vergeten wordt is dat de PA niet alleen de versterkende faktor is, maar ook jouw geluid versterkt die uit JOUW EIGEN versterker komt.
De zwarte entiteit maakte zich met een grauw los van Peters gedaante en kwam met een afschrik­wekkende snelheid op Laura af. Precies zoals ze het zich al eerder in haar gedachten verbeeld had. Ze gilde, wierp zich op de vloer in een poging om te ontkomen aan de zwarte klauwen die naar haar uitgestrekt werden. Haar rug werd ijskoud en ze wist dat het monster zich vlak boven haar bevond.
Het draait in de wereld van ICT ook steeds meer rond “levende dingen” met ingebouwde cognitieve schema’s en mechanismen die allen bij levende wezens, in het bijzonder de mens, voorkomen. Zoals een Smartphone en andere dingetjes die “smart” zijn, al is de populariteit van het woord “smart” ondertussen weer flink gezakt. Sensoren e.d. waren oorspronkelijk attributen van robots, maar tegenwoordig opereren ze meer en meer “autonoom” en dat niet alleen in het kader van gezondheidsmonitoring. De Google Glass geeft ons een idee van het soort post-humane transformaties die mogelijk binnen 5 à 10 à 20 jaar gemeengoed zullen zijn geworden. We vinden de digitale spulletjes voorlopig in de eerste plaats bij de uitrusting van “combat soldiers” (2).
Ik zet een derde streep bij de mentale turfjes die ik al heb. Terwijl ik haar opvang als ze in mijn armen springt, en haar omhelzing in ont­vangst neem, worste­len mijn emoties met de afwezigheid van traan­klieren.
Het is de God van de tijd die alle mensen beweegt naar de definitie van hun wezen: het is uw leven, het is uw aard, het is uw zaak. Het onvermogen afwijzing van de wereld en haar in persoon te aanvaarden vormt het bewijs van onwetendheid over de definitie van dienstbaarheid. Toegewijd aan de belangen van de ziel zal men zich vinden in een wordingsproces: het definieert emancipatie voor de man zowel als voor de vrouw. Dit proces bestaat uit negen leidend tot de bevrijde staat: ten eerste moet men in staat zijn te luisteren, ten tweede moet men leren te spreken, ten derde moet er een soort van herinnering zijn om geweten en concentratie te ontwikkelen: men moet leren de geleerde lessen te behouden. Ten vierde moet men leren anderen te helpen naar hetzelfde belang en ten vijfde moet men culturele fixaties accepteren: boeken, beelden, overeenkomsten, verdragen, regels, etc. Hiertoe moet men, ten zesde, leren zich te concentreren en bezinnen daar het de leidraad, het symbool en de totem is. Ten zevende moet men een dienaar worden van deze zaak van het ware zelf, waar naar de tijd en waar naar de eigen persoon. met die dienst zal men ten achtste vriendschap ontwikkelen, terwijl ten negende men ten slotte de volledige overgave bereikt van de dienst geëmancipeerd en bevrijd tot een onafhankelijke positie. In één zin betekent het proces: door luisteren spreekt men voor de heugenis te helpen gefixeerd in concentratie om het belang te dienen van vriendschap in volledige overgave aan de werkelijkheid van de ziel (afb.).
Anno 2015 beseffen de Vlaamse socialisten heel goed dat ze in een soort impasse zitten en zich voor een tweesprong bevinden. Electoraal is wat winst te verwachten als oppositiepartij maar die winst zal vermoedelijk heel vluchtig zijn. De concurrentie voor sp.a op de linkerzijde is met Groen en de PvdA ook groter geworden. En programmatorisch zal de partij slechts over nieuwe troeven beschikken als ze zich manifest weet te onderscheiden van de andere partijen. Ook de socialistische (en andere) vakbonden hebben het niet gemakkelijk. Daar zet men vooral in op het behoud van “verworven rechten”, in het bijzonder op vlak van de sociale zekerheid. Hierdoor krijgen de vakbonden een “conservatief” tintje. Veel alternatieven hebben de vakbonden niet: een radicale heroriëntatie kan uitlopen op zelfmoord. En met de enorme toename van het aantal jongeren met precaire en tijdelijke jobs slinkt het aantal trouwe militanten. En dat zeker in een context waar velen enkel en alleen aan zichzelf denken en niet happig zijn om een brede solidariteit op te brengen voor andere werknemers. Jongeren en ouderen staan meer en meer tegenover elkaar. Het discours van de vakbondsleiding en van de militanten stamt ook uit een tijd toen de werkzekerheid en dus de bestaanszekerheid voor een ruime meerderheid van de werknemers gegarandeerd werd door jobzekere arbeidscontracten van onbepaalde duur. Verder vormt de sterk toegenomen professionele en geografische mobiliteit geen ideale voedingsbodem voor syndicaal engagement (6). Alles samen genomen is de band tussen partij en vakbond doorheen de jaren steeds losser geworden.
Vliegen is niet gelimiteerd door dingen als honger, wat wel het sprinten tegengaat. De speler gaat vliegen wanneer twee keer op de “spring”knop (meestal de spatiebalk) wordt gedrukt en kan worden geactiveerd op elke hoogte in het spel. De speler kan omhoog en omlaag gaan door respectievelijk de “spring”knop of de “sluip”knop (meestal shift) ingedrukt te houden. Vliegen wordt automatisch uitgeschakeld wanneer de speler op een oppervlakte landt. Vliegen vergroot het zicht met 10. Een manier om te kijken of je vliegt of loopt is door naar de zon of maan te kijken, zij zullen in of uit zoomen tijdens het veranderen van modus. Vliegen is handig in het gevecht, omdat de speler niet alleen ongezien zijn slachtoffer kan benaderen, maar ook voor een voltreffer kan zorgen als de speler net omlaag is gegaan.
Het meest beroemde van de menselijke val is de theorie van de toeschrijving. Wie moet de schuld krijgen van al de moeilijkheden: is het de vlees-eter, de fundamentalist, de verdomde wetenschapper, de doortrapte politicus, de pervert, de wilde kunstenaar? Wie is nou de duivel in eigen persoon eigenlijk? Hebben we nog niet genoeg misdadigers? Al dit beschuldigen en vervolgen van zwarte schapen in de naam van één of andere theorie van toeschrijving is een schaduw van de behoefte aan een persoonlijke God. De persoonlijke God wordt gevormd uit het slechte van de mens dat behoefte heeft aan bestraffing. De klassieke held, ridder, profeet, hoogste persoonlijkheid, heilige etc., daalt neer uit de hemel neer met het oordeel van God moraliserend voor beter gedrag in de zin van meer afhankelijk zijn van de ziel dan van materiële genoegdoening. Het is omdat de mensheid in zijn geheel afdwaalt van het ‘rechte pad’ en niet omdat een enkele persoon slecht zou zijn. Net zoals het onwijs is geen respekt te hebben voor de missionaris van God, is het gelijkelijk onwijs wat voor persoon ook verantwoordelijk te houden voor al het kwaad in de wereld. Het is vanuit deze logica heel duidelijk dat het missen van de missionaris de schaduw geeft van het beschuldigen van zwarte schapen. En we kunnen niet altijd verwachten dat de God uit de hemel alle schuld op zich zal nemen om ons te beschermen tegen die schaduw. De leringen van al deze helden van God bestuderend is onzelfzuchtigheid het motief van hun prediking en handelen. Ze vragen er niet in het bijzonder om dat men hun de voeten kust, hoewel ze het toestaan; ze vragen altijd uitgerijpt zelf de verantwoordelijkheid te nemen van het hebben van een goed geweten naar het belang van de ziel. Dit overwegend wordt deze algemene regel van het niemand beschuldigen en in het bijzonder niet de Godheid in eigen persoon, duidelijk: beschuldig altijd jezelf en niet de ander. Ik ben degene die er niet in slaagde om te gaan met de complexiteit van haar of de wereld. Geen beschuldigen van anderen zal ook maar iets anders zijn dan lafheid, vooroordeel en doofheid: apenstreken. Het vastzetten van criminelen beschuldigd van het kwade (de duivel), kan alleen maar dit als doel hebben: ieder zou het kwaad bestrijden het in zichzelf moeten zoeken. Het is alleen maar omdat sommige mensen meer gevangen zitten dan anderen aangezien bevrijding in overgave aan de dienst van de ziel mogelijk is. Dit is ook waar voor de (ge)hechtenis die de huwelijkse overeenkomst vormt. 
Verlangen is verbonden aan pijn en genot, proberen te manipuleren, te verdedigen en je te verzetten tegen alles wat in de weg van bevrediging staat.  Dit houdt jullie in je wereld in weerstand.  Wanneer je de gehechtheden loslaat en je meer met je Zelf verbindt, bereid je je voor op de verbinding.  De ziel begint de persoonlijkheid op een emotioneel en relationeel niveau te doordringen.
Er klonk geen geschreeuw van boven. Er was – behalve de bellen die nog steeds van de gezonken wagen omhoog kwamen – geen spoor meer van haar aanwezigheid. Er waren slechts kalme stemmen. Flar­den van een gesprek in het dialect van Ebyon, dat van boven de boot bereikte, tot de stemmen afzwakten en verdwenen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *