“overlevingsuitrusting en uitrusting boven overlevingsuitrusting 2014”

De waarheid onthult wat echt is, hetgeen de illusies en de controle van de illusies blootlegt.  Wanneer de Sirius vortex zich opent, opent hij energieën van onderwijzen en leren.  Er zal een toename zijn in het rijk van kennis, wanneer jullie je naar de Hal van Wijsheid en Leren bewegen.
Je wilde niets anders dan dat het moment lang duurde, en waar je mee begonnen was om haar uit te nodigen op de dansvloer, de snelle los van elkaar dans, was al snel veranderd in het verlangen naar een slow dance. De eigenlijke dans in mijn ogen. Haar in jouw armen nemen en genieten van de warmte en nabijheid van haar lichaam.
De sfeer, decor, muziek en camerabewerking van de film was prachtig. De heerschappij van malafide clans werd goed uitgewerkt en het trio krijgt met zo twee bendes te maken. Het is een business als een ander waar je moet afrekenen met concurrentie zullen die waarschijnlijk denken. Een ander bekend fenomeen, namelijk de kastesamenleving in India kwam in zijn geheel niet aan bod. Dat is geen verwijt, eerder een vaststelling. Mogelijk kon dat de film naar een nog hoger niveau gebracht hebben.
De kamer er rechts naast. Ze trok de deur open, bang voor wat er komen zou. Er was niets meer te zien van wat er zich vorige week had afgespeeld, maar toch spiegelde haar geest zich Peter weer voor, achterover hangend op de stoel achter zijn bureau, de plastic zak over zijn hoofd en haar potje met slaappillen naast zijn uitgestrekte, levenloze hand. Ze kneep heel snel haar ogen dicht, haar adem inhoudend, wetend dat haar brein haar voor de gek hield. En toch was ze één moment doodsbang dat dezelfde scène zich nu weer afspeelde, voor altijd en altijd in een krankzinnige cirkel waaruit ze nooit meer los zou komen, als een kwaadaardige Groundhog Day.
Glimlachend stond Leaf tegenover de journalisten die zich voor haar hadden verzameld. Ze kende ze alle­maal en wist hoeveel moeite ze hadden gedaan om hier te zijn. Vanochtend was de laatste persvlucht naar en van aarde geland en er waren slechts tien plekken op beschik­baar geweest.
Opnieuw een schreeuw, nu vanuit de keuken. Het geluid hield aan en begon te pulseren, alsof de adem in vlagen uit iemands longen werd gedrukt. Berend rende naar achteren en zag Willem grote brokken rund in de elektrische gehaktmolen gooien. Toen het vak boven op de molen vol was, draaide hij zich om en begon het varkensvlees dat op de werkbank lag in stukjes te snijden. Het malen van de vleesmolen kon het pul­serende geschreeuw van het vlees niet overstemmen en daarbij voegde zich nu de korte, droge kreten van de hamlappen. Berend klemde zijn handen om zijn hoofd. Vaag hoorde hij ergens het winkelbelletje en daarna zijn naam. Verdwaasd liep hij naar de winkel, waar de oudere meneer met zijn hondje aan de andere kant van de toonbank stond. De hond gromde.
Deze regel impliceert het hogere belang van de reflektie. Minder gericht op het lichaam en meer op de geest legt een grotere druk op het vermogen de gedachten te ordenen . Alleen een gewetensvol persoon is echt in staat tot een rustige levensstijl. Voor verwaarlozing bestaat er geen positieve en rustige geest. Een negatieve en rusteloze geest betekent ontevredenheid en desoriëntatie. Als je b.v. hongerig bent en niet weet wat te doen, moet je allereerst de juiste aktie ondernemen om de primaire behoeften te bevredigen van het lichaam en de persoon in zijn status (afb.) en levensoriëntatie (afb.). Alle gezonde reflektie is gebaseerd op op deze fundamentele zekerheid. Oorlog bij voorbeeld kan worden herkend als een vicieuze cirkel: vanwege een ontbrekende zekerheid is er een conflict, en vanwege het conflict is er een gebrek aan de zekerheid.
Ik ga Marijke van Langen helpen bij een activiteit van de kleine wilg. Deze is bedoeld voor mensen die anderen meenemen de natuur in. En daar een verdieping in willen bereiken. Marijke doet dat op een bijzondere manier, maar gebruikt dezelfde oefeningen als Barefeet Survival.
Het geheel van de kultuur is een droom die mensen durven te delen proberend alle geheime winstmotieven en oneerlijkheden te vergeten. God komt gewoonlijk op de laatste plaats daar voor het kind het een volwassen iets is en voor een gerijpte persoon iets kinderachtigs. God is eenvoudigweg orde voor de rationalist en de Heer is gewoon een andere persoon die handig genoeg is om je jaloers te maken daar hij het patent op de liefde en het wonderbaarlijke schijnt te hebben. Maar je eigen weg vindend wordt het voorbeeldige o.k. bevonden en geen werkelijke hindernis. Het is zoiets als het huis uit gaan: je vindt je eigen droom en wonder van de liefde en aan iets anders behoor je niet zo veel te twijfelen of geloven. Het is de wijsheid van de gewone man. Het bedrijven van de liefde is niet een eenvoudige spontane gebeurtenis tussen twee sympathiserende mensen. Het bedrijven van de liefde is ook gekoppeld aan de wereld in zijn geheel zowel historisch als naar de toekomst: liefde breekt alle beperkingen van de visie van het eigenbelang open: het wordt herkend als in alles en iedereen. Het is het verruimen van de blik wat de opwinding van de rijping is. Hoewel het lichaam ouder wordt, wordt de ziel niet ouder, dit inziend. Succesvol voor de ziel levend wordt het verouderingsproces of een lichamelijk gebrek irrelevant. Wat telt is de zelfverwerkelijking die zijn hoogte- en dieptepunten mag hebben wanneer ook in het leven. De dood is niets anders dan het verwisselen van de aankleding: men neemt een ander lichaam aan herinnerd zijnd aan de mate waarin men zijn best deed of vergeten en/of vergeven zijnd als men verkeerd (of niets) gedaan heeft. De intelligentie weet altijd duizend verklaringen te geven om dingen en mensen die fout gingen te aanvaarden, alleen maar om de mensen en dingen die goed zijn een dienst te bewijzen. Het belang van de eerste regel is geloof te hebben in de liefde: durf het ware te dromen. Het is allemaal een kwestie van vertrouwen om je idealen na te jagen, van belemmeringen af te komen, illusies in werkelijkheid te veranderen voorzover het dromen rechtgeaarde liefde voor de waarheid was. Eenmaal verslaafd aan de liefde, houdt het leven nooit op hetgeen de eeuwigheid meer werkelijk maakt dan het tijdelijke spel der vormen. 
Daar identificatie zowel het probleem is als de oplossing, is het van het grootste belang er de nodige aandacht aan te besteden. Als probleem heeft identificatie betrekking op de valsheid van de duurzaamheid van de materiële vorm terwijl wat betreft het positieve religieus de eer van de heiligheid, politiek de eer van het worden en wetenschappelijk de eer van de vaderlijke zorg. Aan dit positieve van de identificatie zou de natuurlijke optie moeten worden toegevoegd van de eer der zelf-evidentie. Om het volkomen geheel te respekteren in dezen is de werkelijkheid van het heilige, zelf-evidente, vaderlijk zorgdragende worden het object van de identificatie. Religieus mag men de Heer aanroepen, wetenschappelijk de biologische vader en politiek het hoofd van de staat. Maar van de natuurlijke zelfevidentie volgt men zijn hekel en liefde om te volgen of oppositie te voeren van het persoonlijke naar het onpersoonlijke. Hoewel het persoonlijke de weg van het leren in identificatie is, dwingt de gerijpte optie in de richting van de onpersoonlijke normen en waarden van het zich gelijkrichten met de onzichtbare verbindende ziel van de ziel: de superziel religieus God, wetenschappelijk de ware tijd of het ideale, ware zelf en politiek de bedoeling van de utopie genaamd.
68. Verandering in lichaamssamenstelling 0 0,5 1 1,5 2 2,5 0 3 6 9 12 %FMSDS time Fat mass Hematological Solid Brain -2,0 -1,5 -1,0 -0,5 0,0 0,5 0 3 6 9 12 FFMSDS time Fat free mass hematological brain Lansky ↓ meer stijging Stijging %FM SDS hangt niet samen met: Leeftijd, geslacht, BMI ouders, vet massa bij diagnose, intake, sondevoeding, klachten, zwaarte/fase behandeling, corticosteroïden
Tien dagen de intense smaken van de hawker stalls en de hi-end restaurants, de gourmet safari in Feast Village, alles in smaak alleen nog maar in verfijning overtroffen door de heerlijkheden van Bali. En dat onder de gidsende leiding van de mentor van de Nederlandse keuken, zoals Robert Kranenborg door veel mensen in het vak gezien wordt. gesprek met een banaan
De vellen papier waren dichtbeschreven, maar de inkt was na zoveel jaren verbleekt tot een vaag bruinoranje dat maar nauwelijks leesbaar was. Harrald nam plaats op de stoel en las een verslag van de laatste dagen van ene Arnold Janssens die zijn einde voelde komen en in zijn eenzaamheid zijn gedachten op papier zette. Hij las hoe een groepje onderzoekers en technici waren ingesloten in het onderzoeks­centrum, dat zelfs na enkele tientallen jaren de sensors nog steeds een niveau vier biobedreiging maten in de buitenlucht. Harrald dacht terug aan het biohazard­lampje op de sensorplaat buiten. Hij begreep nu waarom de deur gesloten bleef. Maar hij voelde zich verder goed, dus of de sensor was stuk of hij was immuun voor wat het dan ook was dat daarbuiten dreigde. Blijkbaar was het eng genoeg dat ze vrijwillig opgesloten bleven.
Het nieuws werd geleverd door een nota bene Nederlandse onderzoeker, Carsten de Dreu die aan de universiteit van Amsterdam een experiment uitvoerde na toediening van snuifdoses oxytocine aan een groep studenten-proefpersonen. Zij kregen vervolgens de opdracht om een toets in te drukken na lezing van verschillende namen. Nederlandse namen werden sneller ingedrukt dan buitenlandse (islamitische, Poolse) namen, en die langere pauzetijd was een aanwijzing voor conflicterende emoties die de beslissingskeuze in de weg stonden. De studenten kregen ook nog de vraag wie zij op een overvolle reddingsboot zouden redden: de vijf mensen aan boord of degene die nog moest instappen. Cruciaal bleek de naam van deze kandidaat. Heette hij Maarten dan kon hij op meer steun rekenen dan de personen met Mohammedaanse namen. Uiteraard werden de resultaten vergeleken met die van ‘cleane’ studenten. En de verschillen waren zoals dat heet significant.Het resultaat is overigens ergens wel logisch: het hormoon is natuurlijk een genetisch overlevingshulpmiddel, bedoeld om de mens in de clan te beschermen en dat betekent natuurlijk ook: tegen gevaar. Alarmerend is alleen dat studenten, hoog opgeleid en van de wereld inmiddels zou je zeggen, onbewust, nog steeds vreemd / Mohammediaans aan gevaar koppelen. De bij herhaling in media aangedragen associatie, is kennelijk in het onbewuste systeem verankerd geraakt. Je mag maar hopen dat deze studenten als ze even nadenken, cognitieve activiteit toevoegen aan de emotie, zichzelf corrigeren.
Het kleine kamertje rook wat bedompt en stoffig, maar was verder keurig opgeruimd. De muren waren zachtgroen en het meubilair whitewash. Peter en zij hadden geweten dat ze het ooit moesten gaan opruimen, maar ze hadden tot nu toe de moed niet kunnen verzamelen. Het had veel te veel pijn gedaan, hoewel de constante aanblik van het wiegje en de pluche knuffeldieren dat ook deed. Vrolijke houten letters die de naam ‘FLEUR’ spelden hingen nog aan de muur.
“Het liefst springt men een drenkeling achterna, wanneer er toeschouwers zijn die het zelf niet durven”, sprak Nietzsche en misschien heeft dat wel een rol meegespeeld toen ik graag zonder de steun van een uitzendorganisatie en gewoon op een locaal salaris, en zonder franje als reiskosten, pensioenpremies en ziektekostenverzekering weg wilde.
Hier ligt de eerste man van wie ik ooit heb gehouden, breng ik mezelf in herinneringen. Ik roep de beelden op van late avondwandelingen, die zeldzame over­gebleven fles wijn die we samen soldaat hebben gemaakt; de liefde bedrijven, zowel ruwer als meer intiem dan met alle vrouwen die ik heb bemind. Ik herinner me zijn geur, het gevoel van zijn sterke, behendige handen.
Met haar adem ingehouden luisterde ze gespannen. Ongewild drong de gedachte aan de droom van vorige nacht zich weer aan haar op. De vrouw aan het einde van haar bed, de zwarte, vage roerloze gestalte. Dat was ook in de slaapkamer geweest. Wat als ze de deur opentrok en oog in oog met dat ding zou staan? Of nog erger, dat het tegen het plafond zat, met lange spin­achtige ledematen, alsof de zwaartekracht niet bestond?
En wat je doet bij een gevecht is heel erg verschillend het is van vele factoren afhankelijk, hoeveel mensen zijn er(en durven te helpen) welke honden zijn het, hoe hebben ze elkaar vast en hoe ben jezelf….
Hij had de vernieling en chaos gezien op de oude journaalbeelden. Er was genoeg bewaard in het archief, van oorlogen en ziekten van de eenen­twin­tigste eeuw, die de mensheid op de rand van de vernietiging brachten tot het totale ineenstorten van de beschaving. Voor hij ging slapen, spande hij lijnen met belletjes rond zijn tentje om hem voor eventuele indringers te waarschuwen.
Oxytocine is een in de hersenen werkzame stof die een moeder vanzelf aanmaakt als ze een baby krijgt. Tegenwoordig wordt postnatale depressie verklaard door een tekort aan die stof. Het hormoon komt ook vrij als geliefden of familieleden elkaar strelen, knuffelen, of als mensen elkaar in nabijheid gewoon aandacht geven.

One Reply to ““overlevingsuitrusting en uitrusting boven overlevingsuitrusting 2014””

  1. Je kunt bijvoorbeeld de behoefte hebben om vaker plassen.  Het spijsverteringsstelsel zal erg verschuiven tijdens deze tweede vier maanden.  Als je dit deel van het lichaam hebt voorbereid, kom je in een meer bevredigende ervaring met je gevoelens.
    Die zekerheid maakte dat ze iets van de angst en het verdriet kon wegduwen. Haar armen voelden als lood, maar ze hief ze op en strekte ze uit naar haar over­leden man. Hij greep een van haar handen, met een warme, tastbare grip. Samen maakten ze een vuist, en duwden de kwalijke entiteit resoluut uit Laura’s lichaam.
    Het geheel van de kultuur is een droom die mensen durven te delen proberend alle geheime winstmotieven en oneerlijkheden te vergeten. God komt gewoonlijk op de laatste plaats daar voor het kind het een volwassen iets is en voor een gerijpte persoon iets kinderachtigs. God is eenvoudigweg orde voor de rationalist en de Heer is gewoon een andere persoon die handig genoeg is om je jaloers te maken daar hij het patent op de liefde en het wonderbaarlijke schijnt te hebben. Maar je eigen weg vindend wordt het voorbeeldige o.k. bevonden en geen werkelijke hindernis. Het is zoiets als het huis uit gaan: je vindt je eigen droom en wonder van de liefde en aan iets anders behoor je niet zo veel te twijfelen of geloven. Het is de wijsheid van de gewone man. Het bedrijven van de liefde is niet een eenvoudige spontane gebeurtenis tussen twee sympathiserende mensen. Het bedrijven van de liefde is ook gekoppeld aan de wereld in zijn geheel zowel historisch als naar de toekomst: liefde breekt alle beperkingen van de visie van het eigenbelang open: het wordt herkend als in alles en iedereen. Het is het verruimen van de blik wat de opwinding van de rijping is. Hoewel het lichaam ouder wordt, wordt de ziel niet ouder, dit inziend. Succesvol voor de ziel levend wordt het verouderingsproces of een lichamelijk gebrek irrelevant. Wat telt is de zelfverwerkelijking die zijn hoogte- en dieptepunten mag hebben wanneer ook in het leven. De dood is niets anders dan het verwisselen van de aankleding: men neemt een ander lichaam aan herinnerd zijnd aan de mate waarin men zijn best deed of vergeten en/of vergeven zijnd als men verkeerd (of niets) gedaan heeft. De intelligentie weet altijd duizend verklaringen te geven om dingen en mensen die fout gingen te aanvaarden, alleen maar om de mensen en dingen die goed zijn een dienst te bewijzen. Het belang van de eerste regel is geloof te hebben in de liefde: durf het ware te dromen. Het is allemaal een kwestie van vertrouwen om je idealen na te jagen, van belemmeringen af te komen, illusies in werkelijkheid te veranderen voorzover het dromen rechtgeaarde liefde voor de waarheid was. Eenmaal verslaafd aan de liefde, houdt het leven nooit op hetgeen de eeuwigheid meer werkelijk maakt dan het tijdelijke spel der vormen. 
    Wel een opmerking: vandaag is bekend gemaakt dat ” verwarde” mensen een rode vlag achter hun naam krijgen en direct door de politie met ” gepaste” middelen kunnen worden opgepakt. Hoe bepaald word wie een vlaggetje krijgt en wat de definitie is van verward is relatief en dus vrij invulbaar. Kortom, er is zojuist een vrijbrief gegeven om mensen direct van de straat te plukken. Met “gepaste” middelen, in mijn geval zal dat neekomen op worden neergeschoten want of een of andere manier heeft men achter mijn naam staan dat ik een moord zou hebben gepleegd.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *