“overlevingsuitrusting 2017 overlevingsuitrustinggoeroe”

Samuel kon niet anders dan meelachen. Ze waren echt vrienden, dat wist hij nu zeker. En dat had meer kunnen zijn, dat herinnerde hij zich ook. Zijn belofte had altijd een barrière gevormd, had voorkomen dat hij zich voor iemand anders open durfde te stellen. Hij ervoer een vaag gevoel van spijt. Toen ze verder liepen, keek Samuel om naar het kunst­werk. Het irriteerde hem meer dan hij zou durven toegeven. Dit was zijn straat, nu bezoedeld door die troep. De sfeer was niet meer hetzelfde, de rust voor altijd verbroken.
Let op: gebruik de hulpmiddelen alstublieft zorgvuldig. Houd het deel van het gereedschap weg van uw lichaam en handen, vooral als u de tang uitsteekt. U kunt het mes beter sluiten als u andere gereedschappen gebruikt, omdat het mes zo scherp is.
Hij keek de winkel rond. Alles zag er uit zoals het er uit hoorde te zien, behalve dat de krijtdoos open op de grond lag en het bord met de aanbiedingen niet in de etalage stond. De zware houten voordeur viel langzaam achter hem dicht. Op zijn hoede liep Berend naar de keuken, maar ook daar was alles normaal.
‘Wat jouw scheppers jou hebben aangedaan!’ Haar stem sloeg over. ‘Om een prachtige, weerloze creatuur zo te hersenspoelen dat zij alleen maar slaaf kan zijn voor volgevreten vetkleppen zoals die meneer Steiner van jou! Alsof het al niet erg genoeg is dat hij mensen uitbuit in die fabriek. Nee, hij moest ook nog een slaaf op maat hebben.’ Ze zakte terug op haar kruk sloeg haar hand voor haar ogen.
Socrates is de eerste ons overgeleverde filosoof die zichzelf en zoiets als zijn Ego (zijn “daimōn”) tot onderwerp van reflexief en filosofisch denken nam (via Plato’s pluim weliswaar). Socrates’ “daimōn” is niet de Geest, de Ratio of de Logos die zich bij iedereen, bij elke mens dus (vrouwen, minderjarigen en slaven even buiten beschouwing gelaten), op een min of meer gelijkwaardige wijze manifesteert. Zijn hebbeding had al evenmin iets weg van het vluchtige “Ik” waar in die tijd boeddhistische welgeborenen en andere wijzen uit meer oosters en esoterisch gelegen landstreken hun giftige pijlen op richtten. Nee, de “daimōn” waar Socrates zich op beriep, was zijn hoogst eigen, hoogst particulier privébezit, dat ding dat we in onze moderne tijden zouden aanduiden als “karakter” of “persoonlijkheid”. Zijn “daimōn” was van hem, van hem alleen en van niemand anders.
De mensheid in het bijzonder houdt ervan om alleen voor de sport uit te putten en te wedijveren. Dit zou niet altijd even verantwoordelijk kunnen zijn, niet alleen massa’s geld verspillend met het verkeerd stellen van de prioriteiten maar ook complete kulturen en mensen verspillend in het overschatten van hun waarde het eigenbelang vergetend. Een van de beste strategieën in dezen is aandacht te besteden aan de werkelijkheid van het b.v. olympisch gelijk gericht zijn als een vertrouwdheid van het zelf. Het is in je eigen belang je eigen gelijkgericht zijn te herkennen in de andere persoon en kultuur. Hiervoor moet men open en ontvankelijk blijven, de zwakheden van doofheid, lafheid en vooroordeel vermijdend. Te luisteren, te durven en te vertrouwen naar alternatieven en andere mensen is niet iets exclusief voor de jongeren en verlichten. Het is de definitie van de geestelijk gezonde persoon, die in feite voorgaat op de weg, in het algemeen.
Met name in de liefde is niet handelen één van de beste dingen. Niet ook maar iets ondernemend kan men open staan voor alles en zo echte liefde voor wat dan ook zijn. Hierom gaan criminelen naar de gevangenis. Welke onderneming ook is expliciet verboden voor gevangenen en dat is de manier waarop ze door inaktiviteit leren de liefde te herwinnen die ongerecht verloren ging. Alhoewel het idee van rechtgeaardheid kultureel relatief is, wat goed is volgens de één is onrecht volgens de ander, scoort de waarde hoog op de lijst van de eeuwige waarden. Het is de tweelingbroer van het houden van de waarheid die bereikt wordt door een duidelijk (e.g. onbeneveld) beeld van de werkelijkheid. Rechtgeaardheid is de term voor de juiste aktie en liefde zonder kan alleen een meditatie terwille van de waarheid zijn. Als men ervan houdt niets te doen kan het de grootste liefde zijn voor de wereld die er mogelijk is: alleen het werk voor een goede geest blijft over. Maar altijd moet men in gedachten houden dat men alleen maar succesvol kan en mag mediteren nadat de plichten zijn vervuld: daarvóór contempleert men eenvoudigweg op de rechtgeaardheid van de aktie om niet in één of andere gevangenis te belanden. Meditatie zonder is niets dan solliciteren naar de psychiater: men wordt gek van de rusteloze geest die aandringt naar gelang de verwaarloosde verplichtingen. Zo voor de sex vluchtend wordt men gekweld door het denken van de lust, vluchtend voor de pacificatie zal men met zichzelf vechten, en ontsnappend aan de konfrontatie zal men stemmen horen die je zeggen wat je niet wilt horen. Psychiatrie is alleen maar een ander soort gevangenis voor een andere soort van misdaad: de verwaarlozing van de plicht of mislukking in te zien wat dat zou kunnen zijn.
De grote wereld en de vrouw individueel, of de vrouwelijke kant van alle mannen, wordt weerspiegeld door emotie. Gevoelens van haat en liefde drijven tot oorlog en schepping. Het begrip kontrole wordt gevonden in het structurele, het ordelijke, het redelijke, wetgevende en verstandige. Deze laatste categorie, als typisch mannelijk beschouwd, zou niet moeten voeren tot een algemeen idee van overheersing. In tegendeel het zou zijn specificiteit moeten afleiden terwille van de werkelijkheid van de persoon. Maar hoe kan er enige orde zijn in de wereld als een ieder zijn eigen specifieke ding doet? Dit is de domheid van de rede: ze begrijpt niet dat het zich met de ziel gelijkrichtende ego en de met rede gelijkrichtende gevoel betekent een zelfgerealiseerde persoon te zijn die niet bezorgd is over macht, religie of een tijdsysteem. Het gaat er niet om systemen te weerstaan, het gaat erom het belang te benadrukken van de eigen aard waaruit alle gevoelens geboren worden. Dit inziend zal de vrouw niet langer vreemd zijn, noch de grote wereld een bedreiging zijn voor die van jezelf. De domheid is overwonnen met het realiseren van de gemeenschappelijke noemer van alle systemen van tijd, religie en politiek: het is de kosmische werkelijkheid van het volkomen geheel t.o.v. waarvan de mensheid moet leren de consequentie te leven. Deze kosmos wordt objectief gekend als de sterrenhemel, wetenschappelijk gekend als de ware sterrentijd, religieus herkend als een vorm van de Heer, en politiek gekend als gelijkheid (vrede) voor alle leefwerelden. Van dit alles zijn de emoties afkomstig die haar kosmische ziel vormen hem zeggend zich met haar gelijk te richten naar zijn eigen zelfgerealiseerde aard. Haar gevoelens begrijpen, betekent met dit alles rekening te houden: er is de verscheidenheid van kultuur en de belangen van het lichaam. Ze zal het aanvoelen wanneer het één in konflikt is met het andere zonder ooit de gebruiksaanwijzing gelezen te hebben voor welk van de opties dan ook. Van hem verwacht ze de beheersing te hebben: als hij het niet doet zal zij het wel. Aldus vormen al de vereisten van het afspraken maken met haar of de grote wereld willen een uitdaging tot emancipatie en zelfrealisatie van menszijn. 
Het tweede wat de monsters, ondanks hun verschil­ende uiterlijke ken­merken, met elkaar verbond, was Zohra. Zij had hen het leven geschon­ken in de vergeten hoeken en krochten van de stad. Zij had hen bedacht en een gezicht gegeven, met verf op beton. Zij waren de kunstwerken die zo gehekeld werden door het establishment. De verstotelingen van Antwerpen hadden zich allemaal op het dak van de wolkenkrabber verzameld, ver weg van de bekrompen burgers.
Met zijn vingers streek hij over de zijkant van de doos waarop zes andere symbolen aangebracht waren. Opnieuw graan, merkte hij. Daar­naast ook een hond, een bloem, iets wat leek op een wolk, een huis en nog een symbool dat hij niet kon thuisbrengen. Vijf golvende lijnen die boven elkaar lagen. Water, dacht hij opeens. Zijn ademhaling versnelde bij die gedachte. Als de doos wedergeboorte als thema heeft, wat betekenen die zes andere symbolen dan?
Barbara Smuts schuift, niet ten onrechte, vooral één factor naar voren die bepalend is voor de indamming van de mannelijke agressie, met name de sociale steun die een vrouwtje kan krijgen van verwanten en vriendinnen. Deze steun wordt in de hand gewerkt door matrilokaliteit en de al of niet bestaande geneigdheid en gelegenheid om bindingen met lotgenoten aan te gaan. Barbara Smuts leidt uit het gegeven van de patrilokaliteit van heel wat tegenwoordige jager-verzamelaars, waarbij het meisje dus haar moedergemeenschap en haar kring van verwanten verlaat, af dat ook onze hominide voorouders patrilokaal zijn geweest. De overheersing van patrilokale residentie plus de weinig sterke neiging of het gebrek aan gelegenheden van huwende meisjes om in hun nieuwe vreemde gemeenschap coalities met lotgenoten uit te bouwen was dan een eerste stap naar het machtsoverwicht van mannen, het patriarchaat dus. Het is overigens in een soortgelijke situatie dat Chinese vrouwen de enig ooit gekende gesproken en vooral geschreven vrouwentaal ontwikkelden, het Nüshu. Het Nüshu, letterlijk ‘vrouwenschrift’, werd, waarschijnlijk in de 3de eeuw n. Chr. in de provincie Hunan ontwikkeld door vrouwen die thuis ‘niets’ zaten te doen en nauwelijks contact hadden met andere vrouwen. Vrouwen werden niet geacht te leren schrijven. In die context ontwikkelden ze hun eigen schrift, dat ze in het geheim aan elkaar leerden en dat dus alleen door vrouwen werd gebruikt. Anders dan het gewone Chinese schrift waarin elk karakter een woord of een deel van een woord is, was het vrouwenschrift fonetisch. Er zijn maar een paar manuscripten in het vrouwenschrift bewaard gebleven, want het gebruik was een ontvangen boodschap na het lezen te vernietigen. De laatste vrouw die de taal schreef en sprak, Yang Huanyi, overleed op 20 september 2004.
‘Kijk om je heen, Alloceur.’ Ze blaft de titel als een scheldwoord. ‘De wereld ligt in puin. Pakken wat er te pakken is, meer is er niet. Jouw idealisme? Daar lach­ten we samen om, Mook en ik.’ Ze reikt achter zich en trekt haar pistool uit haar broekriem. Met een zweem van triomf in haar ogen richt ze op mijn voorhoofd. ‘Explosieve kogels, Ferdi. En ergens in die nanowolk van je moet nog een brein zitten. De mens­heid heeft allang geen plek meer voor idealisme.’
47. Een managementmodel in de diepteallerlei oppervlaktestructuren, zoals de beschrijving van een religie ofeen levensfilosofie, een samenlevingsmodel, rituelen enz. Ze gaatimmers terug tot de onderste laag van wat we zijn: energie in een bepaal-de vorm.Mijn managementvertaling is een vertaling in de diepte. Het model datik in dit boek ontwikkel, is geen nieuw model dat ik naast de talrijkeandere managementmodellen wil plaatsen. Het is een schema dat zich,gezien haar oorsprong, in de diepte bevindt, op de onderste laag van wateen onderneming is: energie in een bepaalde vorm gegoten. Dit model isgeen strategisch model, geen bedrijfsorganisatorisch model, geen marke-tingmodel, geen accountingmodel. Die zijn, om Libbrechts woorden tegebruiken, oppervlaktestructuren waarin een onderneming zich manifes-teert. Mijn model, het Groeimodel, zoals ik het ben beginnen noemen,is een kapstok waaraan we alle verschillende managementuitdagingenkunnen ophangen om daarna te onderzoeken of we die momenteel goedof minder goed aanpakken.Laten we eerst teruggrijpen naar de basistekening van Libbrecht. Vrij ing Ke lev nn Be Informatie is Ratio Emotie Energie Gebonden 37
In de verte klinkt uit de andere computer van mij muziek van Hooverphonic. Het is een heel rustige dienst voor mij. Er liggen een paar vrouwen die misschien nog een ingreep nodig zullen hebben, maar nu niet. Eén heeft een voldragen tweeling die niet goed voor de uitgang ligt en wanneer de vrouw weeën krijgt heeft ze binnen 4-6 uur een keizersnede nodig. Dan is er een vrouw die 30 weken zwanger is met volgens het verslag van de ECHO een hooggelegen placenta, maar ze bloedde vandaag wel en had minimale contracties. Eigenlijk zou ze pas over twee maanden moeten gaan bevallen. De ECHO doet het niet. Bij inwendig onderzoek dacht ik een klein stukje placenta te kunnen voelen naast een hoeveelheid stolsels. Haar toestand is stabiel, ze heeft een normale bloeddruk en de pols is “maar een beetje” sneller dan normaal. Er is bloed beschikbaar en ze vloeit nu nauwelijks. De vrouw krijgt twee dagen injecties om de longrijping van het kind te bevorderen zolang dat tenminste verantwoord lijkt.
Bij de volgende halte, de Sint Nicholas kerk, staat ook al weer een kleine bruidsstoet foto’s te nemen. De orthodoxe kerk, gewijd aan de beschermheilige van de scheepslieden, werd pas in 1992 voltooid. Aanvankelijk stond er op dezelfde plek een houten kerk, gebouwd net na WO II. Rond 1984 vond de geloofgemeenschap echter dat het tijd was voor een stenen kerk. Toen de communistenleiders van de illegale bouw hoorden, stuurden ze mijnwerkers naar de kerk om hem op te blazen. Om dit te voorkomen omsingelden gelovigen de kerk. Uiteindelijk werd besloten dat de kerk mocht blijven staan, maar dat de bouw moest worden stilgelegd. Pas in 1987, als gevolg van de Perestroika, mocht begonnen worden met de afbouw van de kerk.
Vanmorgen, zaterdagmorgen, had ik geen dienst. Maar ik werd wél om half zeven gebeld: iemand meldde dat er een vrouw aan het bevallen was van een tweeling, de eerste leek in aangezichtsligging te liggen maar er was ook een uitgezakte navelstreng; er was zes cm ontsluiting. De dienstdoende dokter wilde liever dat ik dit zelf afhandelde. Dus maar snel het bed uit, kleren aan, op de fiets, vijf minuten later op de verloskamer. Bij onderzoek een voldragen zwangerschap, de beide hartjes klopten nog goed; de katheter zat verkeerd, de ballon half leeg en toe naar boven geduwd; in de diepte ver weg een lis van een navelstreng en ver daarachteer een gezicht of een paar billen, maar ik wilde de navelstreng niet onnodig prikkelen (dan trekken de bloedvaten samen, zegt men) Vrouw plat. In linker zijligging, géén van de verlosbedden kan in zijn geheel met het hoofdeinde omlaag; blaas vullen met 400 ml zout water, klem op de katheter, OK bellen, anaesthesist bellen, twee antibiotica in het infuus, één ervan is er niet, dan maar een ander soort, man en vrouw moeten een toestemmingsformulier tekenen…..
De overeenkomst met onze actuele jaren hoeft geen verdere toelichting. Alleen zijn de intellectuelen vervangen door ordinaire opiniemakers, slecht geïnformeerde journalisten en geleerden die zich opgesloten hebben in een particuliere wetenschappelijke subdiscipline. Zeker in Europa is het zoeken naar mensen die zich weten te ontpoppen tot een “homo universalis”. Deze situatie loopt natuurlijk parallel aan een samenleving die weergaloos versplinterd en gefragmenteerd is geraakt. Maar ook de coördinatie van partiële denkwijzen en perspectieven tot een dynamisch en coherent geheel lijdt onder een ongeneeslijke bloedarmoede. Zeker in Europa waar radicaal nieuwe gedachten botsen op de muur van de dictatuur van de politieke correctheid met haar onbegrijpelijke maar steeds scherper wordende verarming van de taal.
Een half uur vestreek. Lleroh en Kiteh spraken rond­om haar over persoonlijke zaken, handel, tegen­slagen. Welkom voer voor Agent-Voyeurs. Sociale veelvraten zonder duidelijke kenmerken, waar vrijwel niemand weet van had.
‘Ik ben er geboren, ik weet niet beter.’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Ik wou dat ik je het kon vertellen. Ik… wacht even!’ Een twinkeling verscheen in zijn ogen. ‘Ik heb iets voor je. Misschien dat het ietsjes helpt.’ Hij dook de moskamer in trok daar een klein deurtje open wat grotendeels overgroeid was met mos. ‘Een klein experimentje voordat ik in de cryonische slaap ging. Misschien…’ Qwerty haalde een glazen stolp tevoor­schijn en koppelde een slang los. ‘Ha, zie je, het leeft nog.’
Het laadstation lag in een klein dorp, boven de enorme zonnecellen die als reusachtige zwammen uit de witte klif beneden het station staken. De dikke koperen kabels lagen verborgen in witte buizen die langs de rotswand omhoog liepen.
Hij greep één van de computers. ‘Stel dat u dit Yin-Ghuel binnen­smokkelt. Stel dat u een agent bent van een vijandige mogendheid. Hypothetisch. Stel dat dit werkt. Stel dat u door weet te dringen tot de kweek­machines. Wat zou u kunnen of willen doen met dit ding?’
Wat wij als afspraken en beloftes zien, ervaren de mensen hier vaak niet als een morele verplichting. En van de tekst: “Heeft de rechtvaardige gezworen tot zijn schade, evenwel verandert hij het niet” uit Psalm 15 hebben de mensen hier nog nooit gehoord.
Zachte Vaardigheden Arabisch patroon Arabisch patroonVoortdurende verbetering Constant Change Growth ProgressLeer meer Voortgezet onderwijsSeminarie Arabisch patroon De lunch en leert Teken Islamitisch patroon Open boek met OnderwijspictogrammenVoorzie van wegwijzersContinings professionele ontwikkeling Volwassenen in een Universiteitsklaslokaal Communautaire Universiteit Arabisch patroon Patroon in Islamitische stijlHoofd met Toestellen en Voortgezet onderwijs op toetsenbord generaties Islamitisch patroon Islamitisch patroon Islamitisch patroon Opleiding en onderwijs Islamitisch patroon Naadloos weefselpatroon in oosterse stijlNaadloos Islamitisch 3d patroon Traditioneel Arabisch ontwerpelementDiplomaArabisch patroonWebinarconcept, onderwijsNaadloos Islamitisch 3d patroon Traditioneel Arabisch ontwerpelementNaadloos Islamitisch 3d patroon Traditioneel Arabisch ontwerpelement Islamitisch patroon Islamitisch patroon Islamitisch patroon Islamitisch patroon Patroon in Islamitische stijl OnderwijsNaadloos Islamitisch 3d patroon Traditioneel Arabisch ontwerpelementMenselijk middelbeheer, HRMHet Onderwijs van Internet Patroon in Islamitische stijlU bent Onvolledige Onvolledige Onvolmaakte Raadselstukken Improvemen Patroon in Islamitische stijlDeze Manier aan het Teken Vernieuwbare Middelen Viab van de DuurzaamheidssnelwegToolbox van overlevingshulpmiddelen Vaardighedenkennis hoe te overlevenHet Net die van de de Pijlgrafiek van voortdurende verbeteringwoorden zich omhoog bewegenDocument grijs naadloos patroon De woordenvoortdurende verbetering op cirkelpijlenZijn voortgezet onderwijs o.k. voor medische van de het woordwolk van de codagecarrière het concepten vectorachtergrond Medisch onderwijsNaadloos Islamitisch 3d patroon Traditioneel Arabisch ontwerpelementNaadloos Islamitisch 3d patroon Traditioneel Arabisch ontwerpelement Zaken en Financiële KennisDe Pijl Constant Better Progress van de voortdurende verbeteringboogNaadloos Islamitisch 3d patroon Traditioneel Arabisch ontwerpelementNaadloos Islamitisch 3d patroon Traditioneel Arabisch ontwerpelement Raadselknoop: het eLearningConstant het Leren Voortdurende de Groeionderwijs OpleidingVoortdurende verbetering Drie Pijlcirkel Constant GrowthVoortgezet onderwijs Constant Learning Street Signs Patroon in Islamitische stijlConstant Growth Learning Improvement Always die beter wordenDe online gediplomeerde van de de universiteitsschool van het cursusonderwijs Voortgezet onderwijs Patroon in Islamitische stijlHet conflict loste vraag en antwoordselectie opDe illustratieontwerp van voortgezet onderwijsverkeersteken Nieuwe baan Islamitisch traditioneel ornamentMenselijke het conceptenillustratie van het middelbeheer Online Onderwijs op smartphone Arabisch patroonCertificaatVan de de Veerkrachthouding van de overlevingsduurzaamheid directi van de verkeerstekenpijlen Islamitisch patroonTraditioneel bloemen Islamitisch ornamentBedrijfs opleidingZult u Vraag Mark Background Endurance Survival overlevenOnderwijsconcept: Gouden Voortgezet onderwijs
De mens is een wezen dat behoefte heeft aan sociale contacten, en de behoefte naar sociale contacten komt in deze film erg sterk naar voren. Uiteindelijk sluit de man zelfs een zombie in zijn huis op om er tegen kunnen te praten. Terwijl de tijd verstrijkt begint hij steeds gekker te worden. Hij hoort overdag geluiden en gaat dagdromen. Op een gegeven moment kan hij zelfs amper de realiteit van de werkelijkheid onderscheiden. Tot overmaat van ramp schiet hij per ongeluk de enige mens dood die hij sinds voor de apocalyps heeft gezien. Alleen in zijn dagdroom leeft ze nog. In de film lopen deze gedachten en de werkelijkheid naadloos in elkaar over en het is dus moeilijk deze te onderscheiden. Zo wordt de kijker meerdere keren op het verkeerde been gezet.

One Reply to ““overlevingsuitrusting 2017 overlevingsuitrustinggoeroe””

  1. ‘Hallo ma, ik ben veilig aangekomen in het hotel… Zoals gewoonlijk. Ja. De stalen zijn wat gekreukt maar Nee. Dat zit goed. Morgen, hoop ik. Ik ga zo bellen. Volledig.’ Ze deed alsof ze moest lachen. ‘Hoe staat het met de Oba-rellen? Niet? Gelukkig! Ja. Het is vreselijk. De doden Ik begreep dat Geen graan en rijst, ja. En water? De branden. Ja. Ik hoorde daarover, van Loheij. Goed. Oké. Ja mam. Dat komt goed. Ik bel zodra ik meer nieuws heb. Ik ga nu wat eten.’ Drie piepjes. ‘Het geld is op. Kus!’

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *