“open water overlevingsuitrusting beste overlevingsuitrusting ter wereld”

Je ziet het nu al gebeuren, zoals de Wikileaks schandalen …  de website die de geheime informatie van regeringen en leiders openbaart.  Dit alles leidt tot de revaluatie van keuzes en hoe ze dienen of niet dienen.
Deze interactieve speelmat moedigd uw kindje aan om naar de leuke hangdiertjes te grijpen, ze naar beneden te trekken en ermee te spelen. Ondertussen kan uw kindje kruipen en rollen op de zachte kleur
Rug aan rug volgden ze het spoor. Lieven hield een spuitbus in de aanslag. Een weinig doeltreffend wapen, besefte hij, maar voldoende om een belager mee te desoriënteren zodat hij kon ontsnappen en niet in de container zou belanden. Zo slopen ze meter voor meter naar hun doel. Bij elk appartement bukten ze zich om buiten het gezichtsveld van de spionnetjes te blijven. De deuren waren gesloten. Zohra beeldde zich telkens in dat achter het kijkgaatje een duister oog hen in de gaten hield. Ze was voorbereid op het moment waarop de psychopaat naar buiten zou stormen. Ze zou het glas recht door zijn hart stoten.
‘Hallo ma, ik ben veilig aangekomen in het hotel… Zoals gewoonlijk. Ja. De stalen zijn wat gekreukt maar Nee. Dat zit goed. Morgen, hoop ik. Ik ga zo bellen. Volledig.’ Ze deed alsof ze moest lachen. ‘Hoe staat het met de Oba-rellen? Niet? Gelukkig! Ja. Het is vreselijk. De doden Ik begreep dat Geen graan en rijst, ja. En water? De branden. Ja. Ik hoorde daarover, van Loheij. Goed. Oké. Ja mam. Dat komt goed. Ik bel zodra ik meer nieuws heb. Ik ga nu wat eten.’ Drie piepjes. ‘Het geld is op. Kus!’
Milwaukee INKZALL™ Fijne punt kleur Markeerstift 4-delig Set: zwart, rood, blauw en groenBijzonderheden· Duurzame punt van acryl is ideaal voor schrijven op ruw materiaal zoals OSB en beton · Ook geschikt voor hout, metaal, kunststof en keramiek · Punt van acryl blijft langer scherp, zelfs onder druk stompt de punt niet af · De inkt droogt
Nooit meer ging ik de ruimte in. Nooit meer. Het was tijd voor mijn pensioen. Ik ging voor hem zorgen, hij had me nodig. En met Ella zou ik alles goedmaken. Waar het precies was misgegaan, wist ik niet, maar we waren ongeveer even oud, we konden vriendinnen worden.
Een ander punt ter herinnering is dat vasten alleen maar één bepaald soort voedsel kan betreffen voor een bepaalde periode. Naar de natuur heeft de menselijke kultuur m.b.v. religieuze regulatie perioden van vasten ontwikkeld aan het eind van de winter eenvoudig om op beschaafde wijze om te kunnen gaan met een krimpende voedselvoorraad. Met de kracht van de konditionering aan de tijd kon dit aarden als een gepaste gezondheidsstrategie voor de waakzaamheid van het lichaam (en de religieuze geest) door onthouding hoewel er geen echte voedseltekorten meer zijn aan het einde van de winter.. Geen vlees eten op vrijdagen en geen plantaardig eiwit eten op de elfde dag na de volle en nieuwe maan zijn andere voorbeelden van vastenstrategieën die meer bekend staan om hun konditionering dan om hun oorspronkelijke bedoeling van het alert maken van het lichaam. Men kan vasten, niet zozeer terwille van het lichaam, maar voor de geest van de Tijd als uitdrukking van God en de Ziel. Geen vlees op vrijdag vormt een ondersteuning van de romeinse juliaans-gregoriaanse kalender terwijl vasten van bonen en granen een meditatie vormt op de regelmaat van de maan. Deze perioden van vasten mogen worden vergeten als eenmaal de orde van de tijd en het dieet een verdere regulatie van het vasten overbodig maakt.
30 jaar geleden was het nog the great white north maar nu denk hier klopt iets niet als je weer eens een kamele neuker op de witte steppen betrapt. Als het hier te gek wordt ga ik beslist weer verhuizen, ik ga niet ten onder aan een kinderneuk geloof.
Van de Nederlandse OK assistente die meekomt wordt te weinig geleerd. Ik zie zelf niet veel bereidheid bij het OK-personeel om iets te leren, iets van het Nederlandse OK team aan te nemen en het dan ook zelf te gaan doen.
15 woensdag 18 maart 2015 Pagina 15 DOS BAEXEM Programma Zaterdag 21 maart 18.:00 Baexem 2 – Kessel Baexem 1 – Hegelsom 2 Ons Genoegen ELL Programma Vrijdag 20 maart Ell 3 – Belfeld 1 Zaterdag 21 maart Ell 1 – Neer Sevenum 1 – Ell 3 OES HEYTHUYSEN – Programma Donderdag 19 maart Helden – Heythuysen Vrijdag 20 maart Heythuysen – Grathem Seniorenmiddag: dinsdag van uur. NTO LEUDAL – Uitslagen Speelweek 22 Hoofdklasse Grathem 1 – Wessem Roggel 1 – Heytse O. Smidse 1 – Haelen Heel 1 – Beegden Beegden 2 – Tenniscenter Klasse A Heytse 3 – O. Smidse De Prairie 1 – Heytse De Sport 1 – Ittervoort Heel 2 – Buggenum Heytse 2 – O. Smidse De Sport 1 – Ittervoort Klasse B O. Smidse 4 – Ittervoort Heytse 5 – Heel De Sport 2 – De Prairie Heel 4 – Beegden De Prairie 3 – O. Smidse Klasse C Ittervoort 3 – Grathem Heel 5 – Wessem De Graaf 1 – O. Smidse Grathem 3 – Heel Grensschutters HALER-UFFLSE Uitslag zaterdag 14 maart vriendschappelijke wedstrijd tegen Hunsel: 1e zestal 1255; 2e zestal 1115; 3e zestal 353 (drie schutters). Hoogste schutter van Vriendschap en Strijd was Frank Wijnen met 238 punten. Bij De Grensschutters was Peter Brouns met 220 punten de hoogste schutter. Heideroosje HEIBLOEM Uitslagen 12 t/m 15 maart onderlinge bekerwedstrijd in Roggel: 1e zestal 1352; 2e zestal 1268; 3e zestal 1166; 4e zestal 1098; 5e zestal 1020; 6e zestal (twee schutters) 315. Jeugd 18 mtr: Mike Sijbers 227 en Olga Sijbers 209. Olga Sijbers behaalde zaterdag 14 maart tijdens de Nederlandse Kampioenschappen in de klasse jeugd dames tot en met 12 jaar een4eplaats.olgaproficiat! Zondag 22 maart oefenwedstrijd voor alle Roggelse jeugdschutters om uur op de banen van Heideroosje. www. heideroosjeheibloem.nl Vriendschap en Strijd HUNSEL Uitslag zaterdag 14 maart vriendschappelijke wedstrijd te Haler: 1e zestal 1356; 2e zestal 1209; 3e zestal 124 (1 schutter). Zondag 15 maart behaalde het eerste zestal tijdens de EUregio cup (teams uit Nederland, België en Duitsland) een mooie 3e plaats. Fanfare Aurora BAEXEM Repetities Baexheimerhof Fanfare: vrijdag 20 maart uur. Zaal gereed maken Els Jacobs, Pieter Winkelmolen. Jeugdfanfare: vrijdag 20 en maart uur. Jeugdensemble: vrijdag 20 en 27 maart uur. Slagwerkgroep: woensdag 18 en 25 maart uur. Potgrondbestellingen kunnen nog doorgegeven worden aan Geert Janssen, tel Activiteiten 29 maart: jeugdfanfare naar Triple B music day te Ittervoort. 4 april: generale repetitie the Passion. 5 april: The Passion. Fanfare Excelsior BUGGENUM Zondag 22 maart mogen Syb Geraets en Jens Wilms deelnemen aan het LK solistenconcours in Heel. Succes. Zondag 22 maart organiseert Excelsior het HBN-concert, aanvang uur in gemeenschapshuis De Roffert. Dit jaar spelen door omstandigheden alleen de korpsen van Nunhem en Buggenum. Ook zullen de jeugdkorpsen van beide verenigingen enkele stukken ten gehore brengen. De entree is gratis. Zaterdag 28 maart is het Onderling Solisten Concours om de eerste prijs en de Jan Houben wisseltrofee. Men speelt in drie categorieën: slagwerk, blazers t/m 12 jaar en blazers 13 en ouder. Aanvang uur in De Roffert. De entree is gratis. Harmonie L Union HEYTHUYSEN Repetities Vrijdag 20 maart Jeugdharmonie Heythuysen/ Haelen van uur bij Aldenghoor. Harmonie van uur. Podiumdienst: Louis Houben, Martijn Geenen, Roland Geraats (indien nodig). Agenda Zaterdag 21 maart: themaconcert Freedom. Kaarten a 10,- euro zijn te bestellen via het secretariaat. Opbouw zaal vanaf 9.30 uur door de mensen die toegezegd hebben. Aanwezig uur; inspelen uur; concert uur. Na afloop concert opruimen: slagwerk door slagwerkers / trombones; stoelen op podium / matten door klarinetten / hobo s / fluiten; podiumversiering door tuba s; inklappen praktikabels door saxen. Zaterdag 4 april: oud papier, wijk zuid. RVPC Baexem BAEXEM Uitslagen 14 en 15 maart tijdens het CH Someren: Lindy Vorselen met Lando in het DM1 2e prijs; Karin Hendriks met Lucky in het DM2 1e prijs. Proficiat! Reddingsbrigade Aoreven in de prijzen HEYTHUYSEN – Op zondag 22 februari kwamen acht reddingsbrigades naar Laco – Nederweert voor de estafettewedstrijd. Voor Heythuysen deden vijf teams mee. Voor sommigen was dit de eerste wedstrijd, best welspannenddus!deaspiranten D (t/m 11 jaar) behaalden een 1e en 2e plek. spelend voor de organiserende vereniging SV Leudal is, met 5½ punten uit 7 wedstrijden winnaar geworden van het 35ste Bayer Schaaktoernooi. Voor Jan Broekhuis was dit, na een aantal ex aequo eerste plaatsen, nu voor het eerst een ongedeelde eerste plaats. Winnaar van de B-poule werd Arthur Hendrickx uit Heythuysen. Er werd in acht poules van acht personen gespeeld in deze jubileumeditie van het Bayer Schaaktoernooi en werd voor de derde keer georganiseerd op de thuislocatie van SV Leudal, De Roffert te Buggenum. In totaal deden er twee vrouwen mee aan het toernooi. Vanwege het jubileum ontvingen alle deelnemers naast de traditionele komkommers ook een fles Bayer-Leudalwijn. Het volledige verslag en uitslagen zijn te lezen op St. Jan BAEXEM Alle donateurs bedankt. De schutterij nodigt SV Leudal iedereen alvast uit voor de volgende activiteiten in Baexem en LEUDAL – Regerend kampioen van het Bayer (voorheen dag: Koningschieten, 31 mei omstreken: 27 april Konings- Nunhems) Schaaktoernooi Dorpsschieten Baexem, 25 juni Jan Broekhuis uit Helmond én Kinjer OLS Maasniel, 12 juni Bij de aspiranten C (t/m 14 ) werden de meisjes 4e en 5e, de jongens werden 4e. Het aspiranten D team dat 1e werd bestaat uit: Jaimy, Marjolein, Kim, Calista en Irene (zij staat helaas niet op de foto). Het aspiranten D team dat 2e werd bestaat uit: Leonie, Kim, Mette, Fenne en Daphne. dens optocht of terreinwedstrijden. Maandag 23 maart: repetitie drumband om uur, het trompetterkorps gezamenlijk om uur en de blazers om uur. Maandag 23 maart: vanaf uur kan de nieuwe editie van het Snuffelblad worden afgehaald. Leden die helpen bij bezorgen kunnen het tevens deze avond op komen halen. Zaterdag 4 april: finale windbuksschieten, aanvang schietseizoen buiten. Tot uiterlijk vrijdag 20 maart Jaimy, Marjolein, Kim en Calista (Irene staat niet op de foto) kunnen potgrondbestellingen doorgegeven worden via nicolaasheythuysen.nl of tel (na uur; bij geen gehoor aub bestelling en adres inspreken). Leonie, Kim, Mette, Fenne en Daphne Dekenaal Schuttersfeest Leveroy, 5 juli OLS Maasniel. St. Nicolaas HEYTHUYSEN Agenda Zaterdag 21 maart: windbus schieten tussen en uur. Zondag 22 maart neemt Tim Nies om uur deel aan het Limburgs Kampioenschap voor Solisten in CC Don Boscro, Mgr. Savelbergweg 100 te Heel. Supporters zijn welkom. Zondag 22 maart: instructiemiddag EMM bij St. Nicolaas Meijel, aanvang uur voor leden die te maken krijgen met (individuele) beoordeling tij- Hulp gezocht voor de Koningsspelen op vrijdag 24 april; van 9.30 tot circa uur en voor ondersteuning tijdens de vrijmarkt op zondag 3 mei. Opgeven via of tel Bussen Schutten NEER Programma Zaterdag 21 maart: uur VoBeNo bekerschieten; let op! gewijzigde aanvangstijd. Maandag 23 maart: wekelijkse repetitieavond. Zaterdag 28 maart: uur vervolg VoBeNo beker. Zaterdag 4 april: uur oefenschieten. WV La Rochelle ROGGEL – Zaterdag 21 maart wordt de openingsrit van het seizoen gereden. Alle 47 leden van de Wielervereniging La Rochelle, die vorig jaar is opgericht, worden dan in clubtenue verwacht aan de kerk in Roggel. De start is om circa uur en we koersen ongeveer 50 kilomter. Interesse in wielersport? Kijk op voor meer informtie. NIEUWS DELEN? GEZIEN.NL 24 uur per dag online, mobiel en in de krant
‘Verbaast je dat? Yuun Kuhalin was niet de enige Lleroh met deze technologie. Ik had je hier liever buiten gelaten, maar ik kan niet zonder jouw unieke blik op deze zaken. Je bent één van de weinige mensen die ik ken die beide voeten op de grond heeft staan en hier werkelijk iets zinnigs over kan zeggen. Ik wil de mening van iemand die niet haar tijd verdoet aan die paranoïde samenzwerings-onzin van de Kiteh. Ik wil dat jij gaat uitzoeken waarom Yuun Kuhalin pogingen heeft gedaan om bij de kweekfabriek van Yin-Ghuel te komen.’ Haar wijsvinger raakte even de lippen van Meyago. ‘Uiterst vertrouwelijk uiteraard,’ zei ze zacht. ‘Niet gebonden aan een harde deadline. En niet iets dat je met de Kiteh gaat delen in je dagelijkse rappor­tages. Behandel dit voor de Kiteh vooralsnog als een normale zaak, met de gebruikelijke ingre­diënten. Moord. Landverraad. Diefstal.’
Zowel in de Bijbel als bij Homeros, in het bijzonder in de Ilias (de Odysseia is van een latere datum), vinden we getuigenissen van dergelijke ‘bezoeken’ van de goden aan de mensen. In de Ilias verschijnt de godin Athene aan Achilleus en zegt hem wat hij in de strijd moet doen. En wanneer visuele hallucinaties en stemmen samengaan, verschijnt de godheid doorgaans in een lichtstraal of een mistige wolk. Zo kwam Thetis tot haar zoon Achilleus en Jahwe tot Abraham en Mozes. Afhankelijk van de situatie kon een specifieke godheid worden opgeroepen zoals de moedergod, de jachtgod of de oorlogsgod. De goden werden vereenzelvigd met overleden stamfiguren die op de geschiedenis van de stam hun stempel hadden gedrukt en in die zin door de traditie werden overgedragen als idolen die de mensen raad gaven. Die adviezen waren in eerste instantie de letterlijke woorden zoals de godheid die eertijds uitgesproken had en die door de traditie al of niet vervormd van generatie op generatie werden doorgegeven. Elk kind kreeg deze woorden mee in zijn opvoeding, ongeveer zoals een moeder nu soms nog aan haar kind zegt: ‘Je grootvader zei altijd dat …’. Wist de godheid geen antwoord op een nieuwe vraag, dan werden zijn woorden min of meer aangepast zonder dat het ganse mythische bouwwerk echter in elkaar stortte. Dit aanpassen was een eerste vorm van persoonlijke mening. Wie rare dingen zei maar een oplossing bood voor bestaande technische of sociale problemen, was bezeten door een goede geest (genius, zoals in ons ‘ingenieur’); wie rare dingen zei die blijkbaar nergens op sloegen, was in de macht van een kwade geest: hij of zij werd gek verklaard en min of meer uit de gemeenschap verwijderd.
Om de behoefte aan privaat en publiek vermaak te reguleren bij voorbeeld, heeft men een duidelijk gesteld alternatief nodig van een ander schema dan de normale kalender en het bewustzijn dat de stress voorstaat dan waaraan men in het vermaak probeert te ontsnappen. Zonder dit zal het vermaak een andere manier zijn om met het systeem, de waanzin en de ziekte te werk te gaan en aldus de aantrekking ervan verliezen. Een bepaald gewaar zijn van zeg het weekordebewustzijn geneest niet van zijn fixatieziekten als men geen bevrijding kan vinden naar een alternatief.
In de moeder-kind relatie vinden we nog een combinatie van gedragskoppeling en taal. Bij jagers, die geen fysiek contact hebben, worden door gebarentaal en woorden de gedragingen gecoördineerd en op elkaar afgestemd. De werktuigelijke efficiëntie van de taal maakt dat ze zich bijzonder snel zal verspreiden en zich ontwikkelt tot de complexe systemen die wij nu als natuurlijke talen kennen. Klankverbindingen worden woorden en woordafleidingen, woorden worden aaneengeregen tot zinnen, waarbij diverse uitingen kunnen worden gecombineerd. ‘Zie daar dat beest’ combineert de aansporing aan de ander om te kijken met de mededeling dat er iets te zien valt, wat er te zien valt en waar iets te zien valt. De basis van de zinnen vormen werkwoorden (handelingen, bewegingen, veranderingen) en zelfstandige naamwoorden (wezens of voorwerpen), maar daarnaast worden ook relaties tot uitdrukking gebracht met behulp van wat we nu voorzetsels noemen, eigenschappen via bijvoeglijke naamwoorden, enzovoort. De voorstelling van de wereld in termen van wezens/objecten en handelingen/bewegingen kan echter op verschillende manieren worden uitgedrukt. Zo spreken sommige Afrikaanse talen niet van ‘het paard loopt’, maar er wordt gezegd ‘het lopen paard-t’.
lieve wilma, ik weet dat ik er elke keer weer bovenop kom, ook al is ’t moeilijk…..en dan is het zelfs soms nog mooier en fijner dan de vorige keren….ik leef met je mee en je zult zien als je huis klaar is: zit je rond te kijken van pure verbazing…dikke knuf van mij liefs rietje
Er waren inmiddels een paar dagen verstreken en ondanks dat Laura het erg moeilijk had gevonden om die eerste nacht de slaap te vatten, leek het gebeuren in de studeerkamer al weer ver weg. Er hadden zich verder geen vreemde dingen meer voorgedaan en op een of andere manier had ze het voor elkaar gekregen om het voorval diep in haar geest op te bergen en er verder geen aandacht meer aan te schenken. Niet aan denken was het beste, hoe onwaarschijnlijk en bizar het ook was geweest.
Het is een belangrijke wet die leert dat er voor iedere werklast een consequentie is waaraan men moeilijk kan ontsnappen. Voor wat voor soort liefde men ook kiest te leven, er is altijd een wederkeer. Op de lagere nivo’s van de liefde is dit effect materiëler dan op de hogere nivo’s. Voor geestrijke spirituele aktiviteiten kan er een schaduw van hartstocht zijn bekend tot deze of gene strategie van handelen. Als men lief heeft op een sociaal nivo, in de sfeer van overheersing of in de sexualiteit, kan de liefde ernstige gevolgen met zich meebrengen die moeilijker te overwinnen zijn. Een verliefde sexuele partner kan men niet zomaar aan de kant zetten zonder het hart ernstige schade toe te brengen. Overheersen in b.v. de liefde voor het opvoeden geeft verantwoordelijkheden die je hele levensduur beslaan en mensen liefdadig liefhebben kan komplikaties van gehechtheid geven die voor de rest van je leven bepalend kunnen zijn. Meedogend zijn naar het hart echter en werken op hogere nivo’s van zelfverwerkelijking in de liefde draagt het karakter van de onthechting waardoor de werklast aanvaard minder ernstige materiële gevolgen zal hebben. Religieus vormt het een garantie, politiek gaat men ervan uit dat het volhouden van het overleg de beste garantie tegen oorlog is en psychologisch is het gezegd dat een goede analyse het halve werk is. Dit alles betekent dat om te ontkomen aan een ongewenste wederkeer als een oorlog, gebroken harten of een geruïneerde reputatie, een gezonde zin voor sublimatie ter wille van het zich gelijkrichten naar de orde en realiteit van de ziel, het standaardrecept is. In de liefde de wederkeer aanvaarden betekent dat men evenwicht zal houden en zich zal ontdoen van perversies geboren uit het onbeheerste van de lust. Het is een publiek geheim dat het opgeven van (ongereguleerde) sexualiteit alleen maar mogelijk is door alleen maar het initiatief op te geven maar niet de liefde liefde voor alle sex die zich vanzelf voordoet. Daarmee moet men zich er niet over verbazen dat de sexuele wederkeer dezelfde vorm aanneemt als de oorspronkelijk eigen aandrift. Daarin kan de sex als een spiegel zijn waarin men zichzelf kan leren kennen. Sex kan vanwege zijn samenhang met de Hoogste Persoon altijd worden gezien als een soort van les die moet worden geleerd in de school van de zelfbeheersing die al de waarden van de eeuwigheid predikt. Niettemin blijft de algemene les van de sex: het moet liefde zijn. 
Er zijn drie soorten van werk: materiëel werk, ongewenst werk en werk voor de ziel. Dezen worden normaal werk , misdaad en liefdadigheid genoemd. (afb.) Maar de zaken zijn niet zo eenvoudig verdeeld. Voor de ziel werkt men ook met een materiële uitkomst. Voor de ziel is het werk ook niet altijd gewenst. Noch is ongewenste arbeid zonder materiële motieven of zonder een ziel. Belangrijk is niet de ziel te verzaken op de eerste plaats en ten tweede te werken in overeenstemming met bij voorkeur de wetten van het land in het algemeen en op afspraken met mensen in het bijzonder. Het belang van enkel het ego bevorderend, wordt werk een last, een stoornis voor anderen, een konflikt van motief en identiteit. Het belang van enkel de ziel bevorderend strandt men vaak op theologische debatten en het ego van de bevrijding: traditie. Op geen enkele manier kan het geheel van de samenleving worden onderworpen terwille van deze of gene religie, Godheid of systeem. De enige reële manier is een keuzevrijheid te ontwikkelen, regelend welke alternatieven in overeenstemming zijn met de wet en welke crimineel. Alleen het gelijktijdig naast elkaar bestaan van verschillende systemen maakt een gezonde samenleving. Daarom zou de overeenkomst van de wet altijd op de eerste plaats moeten staan, er in het parlement voor amenderend om de tijd te dienen. Ten tweede om te ontsnappen aan egoïsme en zijn waanzin, relaterend aan anderen, werkend of niet naar welke definitie van arbeid dan ook, zou het belang van de ziel moeten prevaleren. In een welvaartsstaat betekent ziel het dierlijke principe van het overleven van de sterkste los te laten. De basis van de sociale zekerheid is er in het belang van iedereen. Geen weelde is gelukkig zonder de wettelijke regeling van het belonen van fundamentele aanpassing. Zonder dit is het spel van de samenleving een dwangneurose elkaar hatend voor de winst levend in angst. Ziel betekent ook onafhankelijkheid en emancipatie. Dit zou niet moeten worden verward met het individualisme van ego-verlangens: bezitsdrang en valse trots. In plaats daarvan heeft de persoonlijke openheid de overhand daar de ziel geweten ontwikkelt jegens iedereen. Naar een meer wetenschappelijk begrip van de ziel ligt de nadruk van zijn belang meer op opvoeding dan op religie of politiek alleen. Religie en politiek vinden hun plaats binnen de opvoeding, waarbij het het het belang van de educatie is vrij beschikbaar voor iedereen te zijn zonder winstmotieven. Het laatstgenoemde is het ideaal van een informatiecultuur: alle informatie is netjes geprogrammeerd en beschikbaar voor de gewone man in ieder huis als een belang van de staat. Het kopen en verkopen van informatie of het beperken ervan binnen één school alleen maakt valse elites en eilanden die alle werkelijke sociale vooruitgang blokkeren. Kennis is eigendom van het gewone volk. Het volledige van de culturele fixatie te digitaliseren en het beschikbaar te hebben in een centrale computer (netwerk) schijnt de enige oplossing te zijn voor het probleem van het bereiken van een vrije keuze, bewustzijn, vooruitgang en ziel. Zoals iedereen weet, is het enige ware geluk dat geluk wat aan de ziel wordt ontleend. 
Btw: ik las in Dawkins’ Voorwoord dat zijn vrouw hem bij het schrijven van zijn boek “met zachte hand door al zijn aarzelingen en alle twijfels aan zichzelf had geloodst”. Er is dus nog hoop voor de man!
Muziek verzachtte ook de zeden. Het gebruiken van de hersenen, het spreken en het oordelen was op het niveau van de hersenconnecties nog niet afgezonderd van de passie en ging dus gepaard met een algehele verhitting van het zenuwstelsel, incluis een toegenomen seksuele excitatie, al beoogde het brein eigenlijk het hart af te koelen, zoals Aristoteles al besefte. Deze nerveuze bezigheid, deze algemene cerebralisering waarbij ook de passies werden geactiveerd, verstoorde op de duur de rust en de slaap. Meer en meer ging men uit een soort noodzaak planten en kruiden gebruiken die de geest tot rust brachten, zoals men hallucinerende planten gebruikte om bepaalde visoenen op te roepen. Drugs dus. Met als gevolg en ook als oorzaak dat men bij het aanbreken van de dag dan weer opwekkende stoffen nodig had. En in de landbouwsamenlevingen zou men dan oog krijgen voor de gisting die ontstond in te lang bewaarde gerst en druiven: alcoholische gisting die we nu kennen als bier en wijn. Babylonische teksten wijzen erop dat men in Babylon zeker reeds bier brouwde rond 4.000 v. Chr. Ook de Egyptenaren dronken bier: farao Ramses III was eigenaar van een brouwerij die de tempels bier leverde. Wijn die ontstaat door de omzetting van de druivensuiker in alcohol, moet men ook al duizenden jaren geleden hebben gekend. De alcohol was dubbel krachtig: in eerste instantie exciteerde zij en maakte de mensen vrolijk, daarna liet zij hen zalig (maar snurkend) in slaap vallen.
Je zult de eenzijdige benadering van de dingen die niet in gelijkheid geïnteresseerd zijn, beginnen te zien.  Er is veel corruptie in gehechtheden en agenda’s geweest.  De oplossing van deze dingen zal enige tijd duren, maar het zal op dit moment beginnen te roeren.
Een rokende, stinkende, geel-oranje vlag, zeker vijf meter lang, snijdt me schuin de weg naar links af. Een tweede voegt zich erbij in de andere richting. Tegenover me, door de trillende hitte van het benzine­vuur, zie ik nog twee soldaten die ik niet ken. Hun gezichten, zwetend in het licht van de vlammen, grijn­zen als ze zich in beweging zetten.
Op scholen leer je werken met de veranderlijkheid van banen en wat hoofd en bijzaak is. Kennis en verschillende skills om met flexibel te kunnen zijn voeren te boventoon. Mensen zoeken elkaar op en hebben authentiek contact om van elkaar te leren en met elkaar te samen te werken. Omdat kennis makkelijker te bereiken is van persoon tot persoon en omdat mensen gebonden zijn aan tijd en plaats. Informatie is niet makkelijk toegankelijk dus mensen worden niet zo snel overladen met nieuwe kennis.
But in the 1930’s, in the aftermath of the Great Depression, the “femme fatale” reappeared again in the “film noir”, as the fleshy gate to the abyss middle-class men were not always reluctant to fall into.
Een nare bijkomstigheid is echter dat zij vreselijk stinkt. Doordat haar ene werkende nier de afvalstoffen niet kan verwerken komt het uit haar bekkie en porien. Verder gebruik ik Rehmannia, een Chinees kruid, of het helpt weet ik niet maar ze doet het goed.Tegen alle verwachtingen in is ze nu 8 jaar.
De belangrijkste verbinding is de verbinding met jezelf en met je eigen innerlijk en Hoger Zelf (Ziel, Godsvonk, Geest). Vooral deze verbinding zal aandacht vragen en ons laten zien hoe conditioneringen uit onze jeugd die we hebben aangenomen van onze omgeving de verbinding met je eigen kern verstoren. De autoriteit is bij velen buiten onszelf komen te liggen. Saturnus in Weegschaal wil ons deze relatie helder maken zodat we de conditioneringen kunnen loslaten en de verbinding met onze Wezenskern kunnen herstellen. In mei, juni en juli staat Saturnus in het Priapus kanaal in Weegschaal en wordt de werking van Saturnus versterkt. Het nemen van verantwoordelijkheid voor je eigen vormkracht in relaties wordt dan krachtig aangesproken. Dit kan betekenen dat er meer autoritair gedrag is maar ook kan begrenzing in verbindingen zich duidelijker aftekenen. Voedende samenwerkingen en verbindingen kunnen in deze bijzondere periode tot stand komen en vrucht dragen.
Hij haalde zijn schouders op. ‘Ik weet niet wat ik ben. Dood niet, denk ik. Helaas.’ Hij gooide zijn lege heup­flacon op de rails en keek vervolgens om zich heen. ‘Maar ik vraag me af waar we nu zijn. En waar de trein is gebleven.’ Het spoor was inderdaad leeg.
Het is een moeilijke weg, want niet overal wordt je begrepen, de commercie en de Euro tekens bepalen wat de organisatoren voor ogen hebben. Jammer want ook daar is copieren van elkanders concept de orde van de dag.
Ik swipete door mijn privé-fotocollectie. Verbleekte foto’s schoven aan mij voorbij. Soms herkende ik een vage omtrek, zoals de schaduwen van een verder lege couveuse, of de spitsbogen van een kerk. Ik weet niet hoe het algoritme zich verspreidde, maar hier en daar las ik dat het viral was gegaan. Het verspreide zich als een ziekte, mensen die werden getroffen door de nadelige effecten noemden het pixelpest. De pixelpest had ook mijn back-ups bereikt. Ergens wist ik dat het algoritme dat op de digitale bestanden was losgelaten misschien teruggerekend kon worden, zodat de gevol­gen ongedaan konden worden, maar veel hoop had ik niet. Toch bewaarde ik de bestanden, die uit een schrikbarend laag aantal bytes bestonden. Het werden er dagelijks minder.
Onze hond had een volledig nierfalen, maar kreeg speciale voeding zonder eiwitten waardoor de nieren eigenlijk zo goed als niet hoeven te werken.Kreeg ze wel eiwitten dan moest het wel door de nieren en vergiftigde ze zichzelf.Wij hebben dit een half jaar lang kunnen doen maar ze was al 12jaar en voor een grote hond is dit stokoud.En zoals ik hier nog gelezen hab,ken je je maatje dan zie je het aan haar snuitje en met veel pijn hebben we toen besloten haar te laten inslapen. Maar we hadden pas een paar dagen ervoor nog een zak van dat dure spul gekocht en nu staat dat hier nog, dus als ik er iemand van jullie een plezier mee kan doen,graag.Men kan hem gratis komen afhalen.
Op een paar meter van het licht voelde Sterre een verscheurende pijn in haar rechterdij. Ze keek en zag een klauw die zich om haar bovenbeen geklemd had, met lange, scherpe, zwarte nagels die dwars door de stof van haar jeans haar vlees in gingen. Ze gilde van pijn en paniek.
Fysiek contact tussen mensen wordt blijkbaar steeds problematischer gemaakt. Steeds meer en meer moet je op je tellen gaan passen wanneer je fysiek in contact komt met andere mensen. Stilaan wordt fysiek contact met anderen hoe dan ook “potentieel misdadig” en onderhevig aan willekeurige verdachtmaking. Het risico om bij toevallig fysiek contact met een onbekende of juist een ons al te bekende persoon, opgescheept te zitten met een klacht, een boete of maandenlange juridische miserie, wordt met de dag groter. Het is zeer de vraag wie daar nu eigenlijk beter van wordt. Finaal installeren net die querulerende mensen die ook steeds haantje de voorste zijn om te klagen over de verkilling en de verzuring van onze samenleving of over de voortschrijdende vereenzaming, een sfeer waar elke fysiek contact tussen mensen meteen verdacht kan worden gemaakt. De uitdrukking die aan misdaadbestrijding wordt gegeven, wordt op de duur wel angstwekkend ambigu. Met als resultaat dat mensen echt ook nog verder van elkaar gaan vervreemden en pure “objecten” voor elkaar gaan worden, m.a.w. dingen die je af en toe eens gebruikt zij het zonder er wettelijk verboden misbruik van te maken.
Zelfs het plasproces zou verward kunnen raken.  Het is belangrijk om de hulpmiddelen te zoeken voor het opruimen van de blokkades die in je lichaam zijn vastgehouden, gebaseerd op je overlevings- en verdedigingsbenadering van het leven.  Als je je blokkades gezuiverd hebt, kan er meer welzijn en evenwicht plaatsvinden.
‘Een vijfjarig kind met een tas vol boodschappen’ Grondtoon van het beeld: Klaarstaan als de gelegenheid zich voordoet dat men gevraagd wordt sociale verantwoordelijkheden te aanvaarden die uitgaan boven het gewone ontwikkelingsniveau dat men heeft.’*3
Ook de hardnekkige poging om de zogenaamde linkervleugel van de nog steeds christelijke partij CD&V (voorheen CVP), het Algemeen Christelijk Werknemersverbond (ACW, sinds 2014 beweging.net) los te weken van die partij, bleek een misrekening. Die pogingen dateren reeds van 25 jaar geleden, vanaf de beginjaren van de Vlaamse socialisten als afzonderlijke partij, zo rond 1975. De electoraal opportunistische uitspraak van de eerste voorzitter, Karel Van Miert (overigens een zeer verstandig en integer man), “Wij zijn christelijker dan de christendemocraten!” verleidde hooguit een paar ACW-ers. Misschien maar goed ook, je riskeert je eigenheid te verliezen. Miltante ACW-ers voelen zich beter bij de groenen (ook deels christelijk) of de PvdA (met ook een pak mensen van zuiver katholieke afkomst en met een neiging zich als halve missionarissen te storten op paternalistische of caritatieve ontwikkelingshulp).

One Reply to ““open water overlevingsuitrusting beste overlevingsuitrusting ter wereld””

  1. Een paar weken later ging ik aan boord van de Casanova-monorail­verbinding. Ik zocht en vond mijn plaats in een tweederangscoupé. Natuurlijk. Sociale orde heeft nood aan evenwicht wat betreft mentale behoeften en materiële realiteit. Maar wat betreft de middenklasse, was dat evenwicht altijd onbevredi­gend. De middenklasse vergat de bescheidenheid van de onderklasse en verlangde ernaar zich de glorie van de topklasse aan te meten. Echter…zonder in staat te zijn die werkelijk te verwezenlijken.
    Poeh lastige vraag Wilma. Ik herken veel in het antwoord van Jeroen, ook ik heb geleerd dat juist dat vaak het beste werkt voor mij; anders kan ik wel aan de gang blijven haha. En idd op sommige dingen weer op de automatische piloot. Wat altijd helpt in zware tijden zijn mijn kanjers en MUZIEK!!!
    Wat verderop hield de man halt. ‘Rotjochies.’ Hij rochelde en spuwde. ‘Die klootzakjes mogen blij zijn dat ik hen niet te pakken heb gekregen.’ Hij scheen met zijn zaklamp in de uitgestrekte duisternis.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *