“nieuwe overlevingsuitrusting 2017 low-tech overlevingsuitrusting”

In onze modernere wereld is de behoefte aan een overlevingskit niet meer sociaal verantwoord, nochtans zou iedereen er baat bij hebben om terug een aantal voorwerpen op zak te hebben in geval van een ramp of een onvoorziene nood situatie.
op een zeedijkterras turen naar de wateren van de zee. Ik ken mensen, mensen die alle respect verdienen, die bij hoog en bij laag beweren, zweren zelfs, dat het zicht op de zee hen vergunt het oneindige, de oneindigheid, te aanschouwen. Zoals een Oudgrieks filosoof die vol minachting voor de oppervlakte der dingen, zich aanmaande hun diepte te peilen. “Denk aan de liefde”, zeggen die respectabele mensen dan: “Is die niet volkomen onbegrensd? Is die wel in stukken op te breken? De liefde van Romeo en Juliet bijvoorbeeld! Die is toch zuiver goddelijk, niet te vatten binnen de omheiningen van tijd en ruimte, niet te smoren in een immense poel van troebel water en familiegeheimen. Vind je niet?”
Erwin had niet geschreeuwd toen hij naar beneden viel, dat wist Samuel zeker. Dat had hij niemand verteld, niemand zou hem trouwens geloofd hebben. Hoe kon hij dat weten? In de verwarring van het moment, het geroep van iedereen op het plein was dat niet te bepalen. En toch wist hij het zeker. Erwin scheen hem opgelucht te zijn, alsof hij wist dat hij bevrijd zou zijn van wat hem ook kwelde. Tenminste, tot de volgende wedergeboorte. Heel even twijfelde Samuel om alles aan de psychologe te vertellen, zijn hart te luchten. De puzzeldoos, Machteld, alles. Misschien had dat Erwin wel kunnen redden, iemand hebben waar hij alles aan kwijt kon. Zodat hij zijn verleden los kon laten, zodat het hem niet meer zo kon belagen. ‘Wees gerust,’ zei hij. ‘Ik heb tijd genoeg gehad om erover na te denken.’ Meer dan tweehonderd jaar, dacht hij.
De Italiaanse filosoof Giorgio Agamben heeft in zijn werk duidelijk laten zien wat een kamp is (van Nazi-concentratiekampen tot transitzones in luchthavens voor asielzoekers, etc.): een kamp is een ruimte waar de uitzondering regel is. In het kamp is, zoals Hannah Arendt zei, in principe ‘alles mogelijk’. De ingezetenen hebben geen of een duister juridisch statuut: ze kunnen zich voor een menswaardige behandeling niet beroepen op politieke of burgerlijke rechten, maar zijn afhankelijk van de goodwill van bewakers en opzichters. Zijn de politiemensen in de transitzone van Zaventem vriendelijk, dan heb je geluk; zijn ze brutaal dan heb je pech. Zo simpel is dat.
Beslist.nl maakt gebruik van cookies en soortgelijke technieken. Wij gebruiken onder meer analytische cookies voor optimalisatie van jouw gebruik van onze website. Daarnaast plaatsen ook derden tracking cookies om jou bijvoorbeeld gepersonaliseerde advertenties te tonen. Ook social media-netwerken plaatsen tracking cookies. Deze cookies volgen je gedrag op internet. Lees ook ons cookiestatement voor meer informatie. Ga je verder met een bezoek aan onze website door een klik te plaatsen, of door hierna op akkoord te klikken, stem je in met het plaatsen van cookies en het verwerken van de gegevens die wij en onze partners daardoor verkrijgen.
‘Een lang verhaal,’ zei Heinrich. ‘Ik probeerde een zelfmoord te verhin­deren. Maar ik was net te laat om haar te redden. Toen ik mijn ogen opendeed was ik hier beland.’ Met zijn arm veegde hij zijn ogen droog. ‘Een moment later werd ze gegrepen en…’ Hij hield zijn mond, hield zijn hoofd schuin en leek te luisteren. ‘We moeten weg. De engelen zoeken prooi. Zij zullen niet toeslaan als de man met de holle ogen nabij is, dus zij zullen voor hem willen toeslaan. Ik voel hun nabijheid, al zijn ze op hun hoede.’ Hij borg zijn lepel en pan op en gooide zijn plunjezak over zijn schouder.
Goedkope Puma Basket Heart-> (2270) Goedkope Verkoop Puma Creepers-> (2210) Goedkope Verkoop Puma Fenty-> (2070) Goedkope Verkoop Puma Ignite-> (780) Goedkope Verkoop Puma Platform-> (470) Goedkope Verkoop Puma Rihanna-> (1970) Goedkope Verkoop Puma Schoenen-> (5160) Goedkope Verkoop Puma Suede-> (3510) Goedkope Verkoop Puma Velvet-> (630) Goedkope Verkoop Puma X-> (560)
Maar ik vind het vooral ook raar dat ‘vreemd’ nog bestaat in dit connected digitale tijdperk. We leven in de village, die Marshal McLuhan in het midden van de vorige eeuw voorspelde. Over deze mediadenker van wie ook de uitspraak is: “The medium is the message” heeft de schrijver Copeland, bekend van de X-generation, overigens juist recent een interessant boek geschreven. Het medium heet alleen nu social en je had mogen hopen dat social inmiddels ook de boodschap was. Ik heb op Linked al meer dan vijfhonderd connecties en op Facebook loopt mijn rij vriendschappen ook al lekker op. Er zijn daarentegen ook vrienden die mij niet meer als vriend willen hebben omdat ze er al genoeg hebben! Iedereen twittert en chat met elkaar en zelfs premier Rutte vertrouwt ons digitaal toe uit armoe in de politiek te zijn gegaan omdat hij niet goed genoeg piano speelde. Ik las in een interview met een actrice dat zij getwitterd had over haar twee miskramen, terwijl niemand in haar intieme omgeving daarover wist. Onthulling all over, we vertrouwen elkaar zoveel toe, dat we er zelfs tegen gewaarschuwd moeten worden. Kennelijk voelen we ons nu digitaal allemaal familie van elkaar, ongehinderd door afstand, ras, opleiding, gender en andere verschillen. Dat zou mooi zijn, maar er is dus toch nog een verschil met real life. Want krijg je van twitteren ook oxytocine? En voel je je echt loyaal naar al die followers? En reken je omgekeerd op echte loyaliteit bij de reddingsboot?
3) het aandeel in de buit moet evenredig zijn met de bijdrage in het gevecht. Leiders krijgen meer dan voetvolk. Dat leiders dikwijls hun troepen ‘zich eens laten uitleven’ past echter niet meteen in dit kader.
Vermoedelijk hebben onze jongeren omtrent deze zaken in het geheel geen doordachte en coherente mening. In de veralgemeende connectie aan info-machines verloopt het handelen immers automatisch. Het is niet eens meer een “agir, puis réfléchir”: zelfs na het handelen wordt niet meer gedacht.
Zohra kreeg een déjà-vu. Twaalf maanden geleden was ze opgepakt voor het bekladden van een oude treinwagon. Wat zij als kunst beschouwde, noemde de rechter vandalisme. Ze werd veroordeeld tot een taakstraf en moest ook de kosten voor het reinigen van de treinwagon betalen. Die taakstraf vond ze niet eens zo erg, dan had ze tenminste iets om handen. Het wegwassen van haar creatie daarentegen voelde als een abortus.
David Buss en zijn evolutionaire psychologie projecteren het huidige monogame gezin waarbij in de eerste plaats de man zorgt voor resources en aan de vrouw een lange-termijn commitment belooft terwijl de vrouw vooral investeert in het kroost, op de realiteit van de prehistorie. Dit kan echter geen juiste weergave van de prehistorische seksuele verhoudingen zijn. Mannen en vrouwen leefden dikwijls gescheiden. Vrouwen zorgden dikwijls als groep voor de kinderen en mannen beschermden als groep het geheel van de vrouwen en de zwakkeren. De verwachtingen die de seksen ten overstaan van elkaar hadden, waren dus zeker niet zo eenduidig als Buss voorstelt. Hoewel de evolutionaire psychologie ongetwijfeld gelijk zal hebben als ze stelt dat de partner die het meest in het kroost investeert, kieskeuriger zal zijn in de partnerkeuze, lijkt het alsof Buss op twee paarden wedt. Hij suggereert dat mannen minder investeren en minder kieskeurig zijn omdat ze zich gemakkelijker begeven in short-term mating, en tegelijk dat bij een lange-termijn verhouding beide partners veel investeren en dus dat beide geslachten selectief zullen zijn in hun partnerkeuze. De genen zijn dus op alles voorzien, en zo krijgt de evolutionaire psychologie ook altijd gelijk. Kieskeurig of niet, competitie of coöperatie, enz. het zit telkens beide in de genen.
Vlak voor de eerste huizen van het dorp schoot een tiener op een hoverboard vlak langs me voorbij. ‘Kijk uit waar je loopt, ouwe,’ riep ze, haar stem vervormd. Een vuurwerk van graffitivirussen en spookbeelden flakkerde over mijn gezichtsveld. Haar lachen stierf weg achter me, zonder dat ik had kunnen zien wie het was. Mopperend zette ik de reinigings­programma’s aan het werk. Toen ik jonger was, hadden mensen hun eigen uitzicht niet steeds virtueel schoon hoeven boenen.
Het toekomstproject zou best moet kunnen samengevat worden in een elegante aantrekkelijke maar concreet blijvende naam, of een korte uitdrukking of slogan. Het moet best ook in visuele beelden en muziek kunnen worden omgezet. Ook voor dit aspect kan beroep worden gedaan op deskundige mensen, in casu taalvirtuozen, videokunstenaars, enzovoort.
Deze shemagh (sjaal) krijgen de militairen niet direct als ze de AMO (Algemene Militaire Opleiding)  doen die krijgen ze later pas als je er door heen zijn en met hun opleiding beginnen zoals infanterist of genist enz.
‘Boegbeeld? Zijn jullie je boegbeeld verloren? Zo hard heeft het vannacht toch niet gestormd? Het is de vloek van ons verblijf in deze baai. Schepen zijn bedoeld om te varen, niet om te verrotten in dit akelig klimaat.’
Ik had een zoon. Denk ik. Zijn naam was René. Hij wilde zijn verleden vergeten, de pijn, de schaamte, zodat hij scheikunde ging studeren, wat hem in staat stelde met drugs te experimenteren. Hij kende een meisje dat hem van haar passie vertelde: het door haar bedachte algoritme dat alle digitale bestanden kon laten verweren, liet vervallen, rotten, af­breken, tot er niets meer van over was. Samen met haar werkte hij aan een chemische formule die hetzelfde deed. Het product dat daaruit voortkwam noemde hij letheïde. Aanvankelijk verwerkte hij het in muffins die hij aan ons aanbood. Letheïde bleek zich later op een bijzon­dere manier te kunnen verbinden met kerosine.
De vrouw fluisterde de laatste twee zinnen. Het leek Samuel echter of ze het met een megafoon in zijn oor riep. Hij merkte niet dat ze zijn hand losgelaten had en weer rechtop zat. De kamer draaide. Haar woorden waren als kometen neergeslagen in zijn hersenen, allesverwoestend.
Woensdag was druilerig. Willem vertrok al vroeg naar de slagerij, zoals elke ochtend. Berend sleepte zich naar de badkamer, naar de keuken, naar de voordeur. Hij had aan één stuk door geslapen, maar was doodop wakker geworden. Zijn hoofdpijn was gelukkig groten­deels weggezakt en wat overbleef, een zeurende pijn laag in zijn achterhoofd, was te negeren.
De dwerg draafde al aan. ‘Ach, ja, de versteenden,’ zei hij, duim en vinger in peinzende pose aan de kin. ‘Zij die ooit recht in de ogen keken van de hoedsters van de Toren: gorgonische schepsels uit de grens­landen, van eeuwen her. Misschien rekening mee houden – in het achterhoofd.’ Hij lachte weer zijn aantrekkelijke, kwetsbare lachje.
Overleven het onverwachte gaat over voorbereid zijn, en het Bear Grylls compacte vaste mes overtreft de norm. Weinig mensen weten meer over overleven dan Bear Grylls, voormalig Britse Special Forces-officier, ervaren bergbeklimmer en gerespecteerde overlevingscoach. Door gebruik te maken van de jarenlange ervaring van Gerber en de avontuurlijke kennis van Bear Grylls, biedt het agile compacte vaste blad u de mogelijkheid om in de eeuwigdurende overlevingsmodus te communiceren met uw omgeving.
De volgende middag cirkelen er meerdere minibusjes met bestemming Moermansk door Kirkenes.  Er is ook een grotere, oude bus die trots de naam Sputnik op de zijkant draagt. De voorruit vertoont een flinke barst. Een Noors gezin bestaande uit vader, twee kinderen en opa en oma, twee alleen reizende mannen, een Russische vrouw met drie zware tassen en twee dames van het lokale reisbureau zijn vandaag de passagiers.
7 KOOPZONDAG 22 MAART Maak nu kans bij aankoop van een paar kinderschoenen op een Rockboard Scooter PME CORNER vol met nieuwe collectie Zomercollectie damesen herenschoenen is binnen! Volop nieuwe lente-/zomercollectie dames & heren kleding UUR Heldensedijk 32, Meijel Verberne Gronden Sloopwerk Gebruikte bouwmaterialen tegen aantrekkelijke prijzen De ideale partner voor een compleet tuinpakket Tuinontwerpen (nu ook in 3D) Aanleg tuinen Snoei- en onderhoudswerkzaamheden Sierbestratingen Neerkant – Tel. (077) Beringe – Tel. (077) Tegelvloeren Badkamer en wc renovatie – Erkende VT wonen Dealer, tegels in onze showroom te bezichtigen – Meer dan 60 soorten houtstructuur – Slopen van bad en inloopdouche maken – Leggen en zetten van alle soorten tegels Zaterdag 21 maart CHILL ACOUSTIC Aanvang uur – gratis inkom Chill Acoustic, is een band die rock/pop klassiekers vanaf de seventies tot heden op een acoustische wijze ten gehore brengt. Tuinberegening/tuinverlichting Tuinadvies/begeleiding Klein grondwerk Jaaronderhoudscontracten Tegelwerken P. Slaats Dorpsstraat AN Neerkant Tel: (077) Fax: (077) Elke dag open vanaf uur, zaterdag vanaf 9.00 uur. Vrijdag koopavond tot uur, woensdag gehele dag gesloten! Alweer een avondje genieten Biej Mieke Met pure live acoustic muziek see you! Café Maneslust Biej Mieke NEER
‘Een weddenschap. Als ik het hier drie maanden zou volhouden, zou ik tienduizend credits van een paar vrienden krijgen.’ Qwerty had al die tijd zijn ogen strak op de loop van haar wapen gehouden. ‘Zeg, ik weet niet op welke stand je dat ding hebt staan, maar ik zou het erg op prijs stellen als je het niet op mij richt. Wie ben jij trouwens?’
Doken herinneringen soms ‘spontaan’ op, men kon de herinnering ook actief oproepen door zich te concentreren of door gebruik te maken van een hulpmiddel, een effigies of evenbeeld in hout of steen. Een effigies is een metafoor (iets wat op het reële gelijkt, zoals de afbeeldingen in de grotten van Altamira en Lascaux), maar de herinnering kon ook opgewekt worden door een metonymie (iets wat aanleunt bij het reële, zoals bijvoorbeeld het gewaad of het huis van een overledene). Metaforen en metonymieën fungeren dus als een soort ‘fetisj’: etymologisch is het woord ‘fetisj’ dat uit het Portugees stamt, overigens verwant met de fi- wortel van ‘effigies’, zoals in het Latijnse ‘fio’, ‘ik word’, ‘facio’, ‘ik maak’ en ‘fingo’ of ‘effingo’, ‘ik boetseer, ik vorm’ of ‘ik beeld uit’). Later zou op die manier ook op basis van afbeeldingen het pictografisch schrift ontstaan (zoals het Chinese beeldschrift en de Egyptische hiërogliefen), waaruit zich dan nog vele eeuwen later ons letterschrift heeft ontwikkeld. In plaats van in hout te kerven, ging men op een rol papyrus krassen (‘schrijven’, Latijn ‘scribere’ = krabben, schrijven; zoals het Griekse ‘grafô’ = kerven, schrijven). Het zelf oproepen van herinneringen (al of niet met behulp van een effigies) kon lustvol zijn: de lustervaring kwam ongeveer overeen met de omgang met een reëel lustvol object). Vandaar onze tegenwoordige obsessie voor het maken van foto’s van al wie we kennen, van alle gebeurtenissen die we hebben meegemaakt en van alle plaatsen waar we geweest zijn. Spontane herinneringen konden echter ook pijnlijk zijn (‘kwade geesten’), zoals de herinnering aan het gegeven dat men door iemand vernederd of geslagen is geweest. Om zich te beschermen tegen kwade invallen ging men amuletten gebruiken, om een blij gemoed op te wekken werden talismans aangewend.
Technieken, rituelen en mythologie vormen één geheel. Al die aspecten getuigen van de praktische ingesteldheid van de eerste mensen. Zij waren niet op zoek naar waarheid maar naar concrete oplossingen voor concrete problemen met betrekking tot de primaire levensbehoeften: voedsel, dieren, planten en het materiaal voor de werktuigen. Wanneer deze interesses verwezen naar zaken die voordien niet de aandacht hadden getrokken zoals de stand van de hemellichamen, dan verbreedde zich de belangstelling. De kijk-grijp coördinatie was de basis van het rationeel denken: de hefboom, waarbij je van tevoren kan weten wat er aan de andere kant gebeurt als je de éne kant in beweging brengt, was ongetwijfeld de bron van de mechanica. De primaire conceptualisatie berustte op het zien en voelen hoe iets werkt. Latere wetenschappen vergden meer ervaring: je kunt bij gisten, koken en brouwen niet zomaar zien wat er gebeurt. In de chemie ontwikkelde zich dan ook het idee van krachten en geesten. Een absoluut onderscheid tussen descriptieve en verklarende kennis is er echter niet: de kennis blijft grotendeels op het niveau van de beschrijving (dat geldt zelfs nog grotendeels voor Aristoteles’ wetenschappelijke studies). Classificaties van de levende wezens leidden wel tot een begin van biologie. Wezens konden onderscheiden worden van levenloze voorwerpen en deze beide van bewegingen of handelingen. En mensen konden ook gebeurtenissen die ze konden voorzien afzonderen van deze waarvoor ze beroep moesten doen op een magisch ritueel.
Toen Harrald zijn verklikkers en draden opruimde, zag hij het lichaam van de vrouw die hij gisteravond neergeslagen had. Het lijf was in dozijnen stukjes uit elkaar getrokken en onderdelen waren netjes op een rij gelegd en opengemaakt. Hij keek naar Ariadne en riep: ‘Heb jij dit gedaan?’
Hij vertelde zelf dat hij overwoog om hier drie jaar te komen werken als gynaecoloog. Hij wilde eerst kijken of hij voor zijn kinderen (jongetjes die ik schat op vijf en zeven jaar) een goede school was. Zijn vrouw is accountant. Hij was ’s middags al rondgeleid op de verloskunde afdeling toen ik op de poli zat.
April 2017 Deze maand hebben we weer tal van activiteiten voor u, o.a.: l Koningsfilm l Spelletjesmiddag l Bingo l Dansavond Zaterdag 15 april Paasbrunch met medewerking van de Donjongens foto Aanvang:
Hij moet met mededogen naar zichzelf leren kijken en alle facetten ervan in zichzelf leren inleven en aanvaarden als zijnde van zichzelf, bij hem horend. Dan ook kan hij de verantwoordelijkheid leren nemen voor zijn eigen leven, inclusief de beperkingen en frustraties die het leven nu eenmaal inhouden. Leren in de zin dat hij leert inzien dat hij zelf in staat is gedrag te ontwikkelen dat onafhankelijk is of los staat van het trauma.
Tweede paasdag was hier het feest van de ricotta, georganiseerd door de Culturele Vereniging. Ik (Kees) was de trouwste van alle vrijwilligers tijdens de voorbereidingen (zei de man die fungeert als motor van deze evenementen). Omdat veel mensen inmiddels weten dat we hier weggaan, was het vooral een dag van afscheid nemen. Het was hartverwarmend: wat jammer dat jullie weggaan, want jullie waren zo sympathiek, betrouwbaar, netjes en ga zo maar door. Maar ook: jullie hebben groot gelijk, want zo’n huis en een grote tuin vragen zo veel werk, dat is op het laatst niet meer op te  brengen, ga nu maar lekker met pensioen. 
Digitalisering heeft een grote impact op een brede sector in het onderwijs, al weten we niet waar de drijvende krachten ons brengt. Desondanks kiezen steeds meer scholen voor digitale middelen boven analoge middelen om de lerende te motiveren en voor te bereiden op een wereld waar digitale middelen een steeds grotere rol gaan spelen. Online technieken voor snellere, tijd en plaats ongebonden communicatie en sociaal-media zijn hier voorbeelden van. Daarbij kunnen leerkrachten en lerende profiteren van nieuwe kennis uit de neurologie door steeds geraffineerdere digitale technieken (Klingberg, 2011).De lerende op scholen gebruiken deze digitale media en omgevingen ook om te communiceren en samen te werken. Voogd en Roblin (2010) onderstrepen hierbij het toenemende belang van vaardigheden op het gebied van communicatie, samenwerking, sociaal-cultureel bewustzijn en ICT-vaardigheden. Veranderingen door technologische vooruitgang heeft invloed op veranderingen op communicatie gebied. Dat is niet alleen een scholen kwestie, maar ook een maatschappelijke (SLO, 2014).
En dan, rillend van angst onder de dekens, zie ik … mezelf. Tuitlippend, met lachkuiltjes die ik vijftien jaar niet heb laten zien. O, wat ik voel haar verlangen! Of voelt zij mijn verlangen? Het doet er niet meer toe: wij geven ons over aan het gevoel.
Leaf omklemde haar laserpistool. ‘Nee,’ zei ze zacht. ‘Ik ben de laatste op aarde. Ik zal bij moeder Aarde blijven als ze sterft. Dit is mijn levensdoel.’ Ze duwde het laserpistool tegen Qwerty aan. ‘Naar achteren, nu.’

One Reply to ““nieuwe overlevingsuitrusting 2017 low-tech overlevingsuitrusting””

  1. We zijn ervan uitgegaan dat de eerste mensen oorspronkelijk allen ongeveer dezelfde ervaringen hadden. Hun breinen ontwikkelden zich dan ook gelijklopend. Met de duur verpersoonlijkten de ervaringen zich echter. In eerste instantie trad een differentiatie op tussen mannen en vrouwen, op basis van hun verschillende functie in de voedselproductie. Deze differentiatie entte zich op de ‘natuurlijke’ differentiatie in de zin dat vrouwen kinderen baarden en grootbrachten. Reeds bij dieren zien we dat hormonale werking de structuur en het functioneren van de hersenen kan beïnvloeden. De beïnvloeding betreft vooral het netwerk van de zenuwcellen, maar ook hun omvang. Zo zien we bij kanaries dat de werking van mannelijke hormonen tijdens de voortplantingstijd een bepaald gebied in de hersenen tijdelijk vergroot. Bij de mens zien we soortgelijke fenomenen: na de geboorte gaat bij jongens onder invloed van testosteron een celgroep in de hypothalamus minder in omvang afnemen dan bij meisjes. Met het verschil in opgedane ervaringen en de activiteiten waarin men zich engageert, gaan de breinen van mannen en vrouwen zich verpersoonlijken, uitgaande van de reeds aangeboren geslachtsverschillen in de hersenstructuur. Mannelijke hersenen zijn gemiddeld 10% groter dan vrouwelijke hersenen, maar vrouwen blijken in sommige hersenregio’s meer zenuwcellen te hebben, met name in het corpus callosum, de hersenbrug die de beide hersenhelften met elkaar verbindt, wat mogelijk zou kunnen te maken hebben met een grotere synthese tussen wat we voorheen de aspecten ‘samen’ (het eenvoudige zien) en ‘tegenover’ (het kijken dat gepaard gaat met denken en taal) hebben genoemd, zoals dat tot uiting komt in de moeder-kind relatie. Richard Haier stelde op basis van een morfometrische analyse van hersenscans vast dat vrouwen meer witte stof in de hersenen hebben (waardoor de transmissie van informatie tussen hersencellen vlotter verloopt) en minder grijze stof (die informatie lokaal verwerkt). De correlaties tussen grijze stof en intelligentie blijkt zich bij mannen ook in andere delen van de hersenen te situeren dan bij vrouwen: bij vrouwen bijvoorbeeld meer in de rechtervoorhoofdskwab. Vrouwen hebben dus gemiddeld genomen door hun andere hersenstructuur dus ook een ander type intelligentie. Vrouwen blijken beter dan mannen in het herkennen en herinneren van ruimtelijke configuraties van voorwerpen, met aandacht voor details, perifere waarneming en de verhoudingen tussen voorwerpen over een bepaalde oppervlakte. Deze spatiale vaardigheden worden in verband gebracht met het voedsel zoeken en verzamelen. Mannen daarentegen blijken sterker te zijn in oriëntatievaardigheden, in mentale transformaties nodig om de oriëntatie te behouden tijdens een beweging en mentale rotatie (zich een object voorstellen vanuit een andere hoek of vanuit iemands anders perspectief): dit zijn vaardigheden die nuttig zijn voor de jacht en het terugvinden van de weg van jachtterrein naar verblijfplaats. In hoeverre deze verschillen genetisch vastliggen of doorheen de fysiologische en psychische ontogenese en de confrontatie met de grillen van de leefsituatie worden gevormd is onduidelijk. We verwijzen hier naar het onderzoek waaruit blijkt dat de hersenontwikkeling zich op basis van nieuwe levensuitdagingen tot na de adolescentie voortzet.
    Van Zon s Feestdagencatering Van Zon s Feestdagencatering Van Zon s Catering Clarissenstraat 2 5281 AZ Boxtel Tel: 0411 68 30 50 Neem ook eens een kijkje op onze website: http://www.vanzonscatering.nl Fotografie:
    En zelfs al was het dat niet: hier bij de wasstraat voel ik niet wat ik bij Meneer Steiner voelde. Mijn tevreden­heidsparameter staat weliswaar op 60 procent. Ik heb een dak boven mijn hoofd en verdien genoeg om in leven te blijven. Maar mijn gelukkig­heidsparameter staat gemiddeld maar rond 30 procent. Dat was vroeger minstens 80. Mijn woede is nooit meer naar nul gezakt. En mijn haat op Daniëlle staat tegen­woordig perma­nent op 100 procent.
    Ten einde b.v. met geld of andere privileges of erkenning te kunnen bekrachtigen moet men eerst weten wat men dient zo dat wordt geweten wat gewenst is. Het democratisch principe is in zichzelf politiek van nut, maar om de leiding te nemen volstaat ze niet. Men kan niet botweg de onwetendheid der massa’s dienen en daar een ordelijke en rechtgeaarde wereld van verwachten. Het democratische wordt beheerst door het lustprincipe van het dionysisch motief: zij, terecht, willen feest vieren. Het werkelijkheidsprincipe van het apollinische motief schrijft de leiding van de samenleving haar waarden voor (afb.). Bekrachtiging moet dus worden gegeven aan het bewijs van de fundamentele kwaliteiten van de ziel: houdt men stand; beloning. Ondersteunt men het gelukkige: beloning. Overstijgt men: beloning. Zonder deze helderheid van bekrachtiging kan de werkelijkheid van de ziel nooit vooropgaan als de opzet van dienstbaarheid in de samenleving. Mensen die verdriet veroorzaken, slechts een schijn van goedheid handhaven, en wiens bewustzijn zelden boven de gordel uitkomt kunnen niet worden beloond boven een redelijke standaard van sociale zekerheid om hen te weerhouden van het vervalsen van het gezag. Maar fundamentele aanpassing moet echter wel onvoorwaardelijk worden beloond en dezelfde status van lidmaatschap in de samenleving krijgen. Vrede-bewarende mensen die van de sociale zekerheid leven zouden niet een mislukking om te werken moeten worden genoemd, om niet te zeggen werkeloos, maar moeten worden behandeld als gelijkwaardige leden van de samenleving hoewel niet met de hoogste achting voor hun minimale tot verwaarloosbare materiële bijdrage. De kansen keren en dit spel van bepalen wie waaraan bijdraagt ontkennen, is kostbaarder dan alle sociale zekerheids beloningen gegeven tesamen. Het roven van de eer van gelijksoortig aangepaste mensen is als moord of sociale zelfmoord met geen ander gevolg dan een burger- of internationale oorlog van mensen tegen mensen.
    Het is zover. De Schepper neemt een deel van ons werk hierin over. Het is Scheppingswerk geworden! De lichtwerker die in zijn talenten staat, zal nu met minimale inzet, maximaal resultaat kunnen halen om de materie verder tot vervulling te brengen. De Schepper zegt het is nu 51% mijn werk en 49% jouw werk om te doen. Maak je keuzes vanuit jouw diepten, vanuit jouw ziel, en wij, de schepping, doen de rest.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *