“lawine overlevingsuitrusting westerse overlevingsuitrusting”

Leaf beet op haar lip en keek naar de grond. ‘Een journalist vanmorgen zei dat ze de scanners op mijn signaal hebben afgestemd, om beter te kunnen zoeken. Ze zoeken niet meer naar menselijke sig­nalen…’ ze richtte haar blik op Qwerty. ‘Ze zoeken alleen nog maar naar mij.’
This is a forward. For those interested in Supertramp I would suggest to check out “Gone Hollywood” and “Fool’s Overture” by the same band, but that’s just the tip of the iceberg of Supertramp. Anyone who knows me knows I wouldn’t forward trash. I only forward ammunition, as antidotes against present day matrix/ illuminati programming. When I go to the supermarket I sometimes want to put my fingers in my ears because of the meaningless trash they play to make people reckless consumers. It’s a battle about the ears. Much more than it was in the 70s and 80s. The new generations have opened the pits of hell, as was predicted. Arm yourself. It simultaneously goes along with ISIS.
Hij bracht zijn rechterhand, met het grootste gedeelte van het wensbotje, richting zijn rechteroor. Met iets meer moeite kreeg hij het recht voor zijn gehoorgang. Hij sloot zijn ogen en prikte. De pijn was verblindend: het was alsof iemand met de punt van een scherp mes langs de binnenkant van hoofd schraapte. Een plotselinge duizeligheid overviel Berend en hij verloor zijn evenwicht. Hij probeerde de rand van de werktafel nog vast te pakken maar maaide alleen stukken vlees op de grond terwijl hij neerging.
41. 39 tijdens of na de therapie stuk omdat de kwetsing te groot is, of het vertrouwen te beschadigd. Soms komt de cliënt wel van zijn seksver- slaving af, maar slaagt hij er niet in om zich als verantwoordelijke part- ner te gaan gedragen (Van Zessen 2012). Reactie van de man tijdens de crisis Je eigen man (de verslaafde) is vaak de eerste die direct te maken krijgt met het effect dat de verslaving op jou als vrouw heeft. Een di- lemma, omdat de man ook nog eens de veroorzaker van de crisis is. De reacties van de man in het begin van de crisis zijn erg wisselend. Een gedeelte is of lijkt beschikbaar om over het gebeurde te praten (28% van de vrouwen geeft dit aan in de enquête), waardoor de part- ner zich vaak, ondanks de ellende waar ze in terecht is gekomen, ge- zien/gehoord voelt. Dit kan om het uiten van gevoelens gaan maar ook om vragen over alles wat er gebeurd is. Als deze gesprekken ontstaan in de crisis zien beide partijen wat er bij de ander speelt en wat die nodig heeft. Als je beide komt met verlan- gens in plaats van met verwijten ontstaan er vaak openingen waarin de man zijn partner kan troosten en er ook op een lichamelijk manier voor de partner kan zijn (18% van de vrouwen geeft dit aan). Dat dit in de eerste fase van de crisis niet gebeurt, is heel normaal. “We kunnen er samen goed over praten, door praten voel ik me gezien. Ik kan me laten troosten en voel me gezien als het opkomt, het raakte hem ook om mij zo verdrietig te zien”. Aan de andere kant blijven veel vrouwen er alleen voor staan omdat de man zichzelf verdedigt en verontschuldigt (39% van de vrouwen geeft dit aan). Ook kan het zijn dat de man er niet over wil praten, waardoor er een situatie ontstaat waarin er voor beide partners geen
Ik heb erg genoten, die keren dat ik op de sneeuw geslapen heb. Dus zodra de sneeuw weer valt maak ik mijn bedje binnen op: Matje slaapzak en kussen in een bivakzak (een waterdichte hoes voor je slaapzak). Dan kan ik het geheel zo in mijn pyjama mee naar buiten nemen en erin kruipen. Ik heb ernstig getwijfeld gisteravond, toen na de sneeuw een fikse regenbui kwam. Maar tegen bedtijd was het droog en had ik geen smoes meer. Behalve dan dat de sneeuw bijna weg was.
Om me een houding te geven, autoriseerde ik het uploaden van de vluchtgegevens, vrachtbrieven en paklijsten. Daarna keek ik in de ondiepe holtes die ogen moesten voorstellen. ‘Ik ben van plan meer dan vijf uitzettingen te doen.’
De periode 2015-2040 zal één zijn van weeral nieuwere dan nieuwe technologieën: massale inzet van “intelligente” robots; automatisering van allerlei diensten; gesofisticeerde en geavanceerde medische technologieën.  Verwacht wordt dat tegen 2030 1 op 3 of zelfs 1 op 2 banen zouden sneuvelen. In deze situatie openen zich nu reeds, anno 2015, voor het socialisme twee wegen: 1) hopen dat de werkloos geworden slachtoffers die vrezen of dreigen in miserie en ellende te verzeilen en in een sukkelstraatje terecht te komen, zich zullen wenden tot het socialisme, m.a.w. de socialistische aanhang zou fors toenemen; of 2) de technologische vooruitgang nu reeds inrekenen in het socialistische denken en acties. Zo staat men immers klaar om de technologische ontwikkelingen en hun effecten op te vangen. En meer nog: de technologische revolutie van den beginne politiek te kunnen kaderen met de integratie van allerlei socialistische basiswaarden in die alomvattende technologische veranderingen die er zitten aan te komen. De optie om ervoor te kiezen om één en ander op zijn beloop te laten en om passief en gelaten af te wachten, is bijzonder riskant. Men rekent er dan op dat de “slachtoffers” zich tot het socialisme zullen wenden, terwijl men zelf door de eigen passieve opstelling medeplichtig is aan de “productie” van massa’s slachtoffers. Alsof we als socialisten gewoon maar wantrouwig en klagerig zouden neerkijken op onafwendbare maar lang te voren te voorziene evoluties. Alsof we te doen hebben met een vreemde, valse en vijandige indringer die men zo lang mogelijk buiten moet houden. Dat zou een zeer conservatieve houding zijn, socialisten onwaardig. Want in dat geval zal het kalf natuurlijk al verdronken zijn voordat men op die ontwikkelingen een amorele nuchtere visie gaat formuleren. Dan zitten die slachtoffers van de technologische revolutie al lang bij “extreem rechts”.
Harrald knikte en glimlachte. ‘Oh, bedoelde je dat. Ik heb niet overal antwoord op, maar ik kan je vertellen dat er oorlogen zijn geweest en bioterrorisme.’ Zijn glimlach verdween. ‘De mensheid is grotendeels uitge­storven. Ik woon met mijn familie in een dorp op een paar dagen hiervandaan. Ik denk dat we de laatste mensen op Aarde zijn.’
Nog zo’n schijnheilige moet topschrijver Dimitri Verhulst zijn. Eindelijk nu de westenwind omtrent zijn boek “De Helaasheid der Dingen” al meer dan enkele jaren is uitgeraasd, nam ik het boek uit de meterslange rekken van de bibliotheek. Ik heb het amper 2 bladzijden uitgehouden. Kreeg ik namelijk te lezen: “Wij waren altijd arm, altijd geweest, maar droegen onze armoe met trots. Dat er iemand zijn luxueuze auto voor onze deur plaatste ervoeren wij als een vernedering, en we schaamden ons bij de gedachte dat iemand van het dorp zou hebben gezien dat er een Verhulst het financieel behoorlijk stelde.”
De evolutionaire psychologie beschouwt de mannelijke jaloezie (en de ermee gepaard gaande agressiviteit) als genetisch geprogrammeerd, als een geëvolueerde psychologische adaptatie (GPA). Mannen blijken, overal ter wereld, een voorkeur te hebben voor een vrouw die seksueel onvoorwaardelijk trouw is. Het hoorndragerschap, het bedrog van de vrouw, doet de man het risico lopen te investeren in een kind dat niet het zijne is en dus zijn genen niet draagt, een situatie die inderdaad zal gepaard gegaan zijn met een ernstig verlies aan reputatie en status in de gemeenschap. Jaloezie is het GPA-wapen dat de man helpt seksuele ontrouw van zijn vrouw vóór te zijn. De jaloezie verhoogt zijn waakzaamheid en hij zal zijn vrouw nauwlettender in het oog houden (of laten houden). Het contact van de vrouw met andere mannen wordt beperkt. Kapers op de kust worden desnoods hard aangepakt. En misschien zal de man geneigd zijn zelf ook meer in de relatie te investeren. De jaloezie geldt niet alleen gepleegd overspel maar ook de perceptie van potentiële rivalen. Vrouwen lijden ook wel onder de ontrouw van hun echt, maar ze weten steeds dat de kinderen die ze hebben hoe dan ook hun kinderen zijn. Vrouwen zouden, blijkens onderzoeksresultaten van de evolutionaire psychologie, gevoeliger zijn voor de mogelijkheid dat een man zich emotioneel gaat binden aan een andere vrouw en dus resources naar die andere vrouw en haar kinderen zal toeschuiven. Dus de vrouwelijke jaloezie betreft niet in de eerste plaats het seksuele overspel zelf, maar de emotionele ontrouw die erin besloten kan liggen. De studies laten wel zien dat ook mannen niet geheel ongevoelig zijn voor emotionele ontrouw van hun partner en vrouwen van hun kant staan ook niet geheel onverschillig tegenover seksuele ontrouw van hun man. Andere onderzoeken geven aan dat mannen eerder dan vrouwen geneigd zijn hun partner verborgen te houden, haar tijdverdrijf te controleren, haar eeuwige trouw te zweren, fysieke signalen van een bezitsverhouding uit te zenden (arm over de schouder leggen van de partner) en geweld te gebruiken tegen de partner of tegen de potentiële rivaal. Vrouwen zullen eerder hun fysieke schoonheid opkrikken of hun man licht tot heftig jaloers maken om zo diens trouw en relatiegehechtheid te testen of te versterken. Hierbij treedt wel een zekere context-specificiteit op: mannen doen meer echtelijke inspanningen naarmate zij rekening houden met de mogelijkheid van ontrouw van de partner of wanneer de partner hoge reproductieve waarde heeft (dus jong en mooi is). Vrouwen perken hun man eerder in als hun partner ambitieus is en alles in het werk stelt om zijn sociale status te verhogen. Verder blijkt dat jonge, attractieve vrouwen eerder af te rekenen hebben met jaloezie van de partner, alsmede van het erbij horend geweld. Vrouwen met veel verwanten in hun omgeving hebben daarentegen minder te lijden onder seksueel geweld. En tenslotte blijken mannen die weinig resources beschikken, zich gemakkelijker te buiten te gaan aan geweld tegen de partner.
©1998 theorderoftime.com: dit boek kan vrij worden gedownload voor enkel privé-doeleinden. Ander gebruik, zoals verkoop en publiceren op andere sites vereist toestemming: stuur een e-mail vanaf: http://theorderoftime.com/ned/info/i/feedback.html
Miranda ging met wat moeite zitten in de leunstoel voor de boekenkast en kruiste haar enkels over elkaar. ‘Als je er niet over wil praten, moet je het zeggen, maar…’ Ze aarzelde. ‘Ik snap het gewoon niet. Ik had het gevoel dat het zoveel beter met jullie ging. Dat de therapie hielp. Jullie zijn samen nog naar Japan geweest, Peter zat helemaal vol plannen met zijn nieuwe boek. Wat ging er nou mis?’
We zullen moeten zien wat waarachtig is en wat onze drijfveren zijn in contacten die we aangaan. We mogen onze emotionele mening en ideeën van de zuidelijke Maansknoop in Kreeft in het 9de huis ontwikkelen naar een meer concrete communicatie over de feiten. Dan is het zoals het is, zonder oordeel. Dit geldt zowel voor iedereen persoonlijk als voor de collectieve processen en processen van openbare instellingen.
Jaargang 02 nummer 02 2013 Informatieblad Secretariaat: D. Goldenbeld. Meidoornstraat 16, 6011 RT ELL. 0495 551574 d.goldenbeld@ziggo.nl Agenda: 20 maart: Jaarvergadering. Aanvang 13.30 uur in Ellenhof.
‘Natuurlijk wel, u bent een ervaren leraar. Ik hoop dat u zich niet teveel laat leiden door wat er gebeurd is. Erwin was een jongen die geplaagd werd door proble­men. Het bestuur houdt u voor niets verantwoordelijk, ook niet voor de pesterijen die misschien wel tot deze tragedie geleid hebben.’
Maar er is meer aan de hand met de trauma-bedoening dan louter een kwestie van psychologie of geestelijke gezondheid. Economische en politieke crisissen voorstellen als een plots en onverwacht trauma is een ware beleidsstrategie geworden voor regeringen. Een voorbeeld levert ons de overtuigende analyse van James Brassett & Nick Vaughan-Williams met betrekking tot de Britse regeringsaanpak van de subprime-crisis (“kredietcrisis”) van 2008. Deze subprime-crisis vormde, zoals algemeen geweten, de aanzet van een wereldwijde financiële en economische crisis, die ondertussen nog steeds niet helemaal is verteerd, zeker niet in Europa als gevolg van de erop aansluitende staatsschuldencrisis en de beklemmende “euro-crisis” (J. Brassett & N. Vaughan-Williams “Crisis in Governance: Sub-prime, The Traumatic Event, and Bare Life.” Global Society, 2012, vol.26, n°1, p.19-42). De Britse overheid wist de evenementen voor te stellen als een traumatiserende catastrofale natuurramp (een “tsunami”). Hierdoor kregen de spaarders en de getroffen huiseigenaars het statuut van getraumatiseerde slachtoffers die “gered” moest worden als passieve ontvangers van “humanitaire slachtofferhulp” en “therapeutische opvang en begeleiding”. Het is een procedé dat meer en meer opduikt bij het beheer en de beheersing van crisissituaties: de overheid werpt zich op als een soort neutrale en onschuldige therapeut van mensen en instellingen die in de rol van passieve slachtoffers gedwongen worden en zich hebben neer te leggen bij de inhoud en de vorm van de aangeboden “hulp”. Op deze manier verdwijnen de oorzakelijke machinaties van de “grote spelers” achter de schermen (in de Britse casus: de verantwoordelijke banken en de overheid zelf) geheel buiten beeld. De aanpak door de Belgische regering van haar bankencrisis (najaar 2008 – voorjaar 2009) kan op analoge wijze worden geanalyseerd, met deze keer niet alleen de spaarders en beleggers maar ook en vooral de “banken” zelf mooi neergezet in een heuse meelijwekkende slachtofferrol.
Weet waar je loyaliteit ligt, had Beijjun gezegd, voordat ze de auto het terrein op had gereden. Vertel de Kiteh wat je weet. Laat je niet afleiden door je politieke over­tui­gingen, als je die al hebt. Aan de oppervlakte zijn we allemaal gelijk aan elkaar. Lleroh, Kiteh, Timbesh. Broeders en zusters.
In een maatschappij die zich steeds sneller ontwikkelt en daardoor steeds sneller verandert, stellen scholen ook de inhoud van opleidingen ter discussie (van Kan, 2009). Dit is een veel gehoorde trend in het onderwijs. Daarom moeten studenten duurzaam leren en het liefst om een leven lang te leren of in ieder geval lerend willen werken Onstenk, J. (1997). Wat is dan dat duurzaam leren en wat leren de leerlingen dan. Voogd en Roblin (2010) presenteerde zeven vaardigheden voor de 21e eeuw die hierbij aansluiten: Samenwerken, Probleemoplossend vermogen, ICT geletterdheid, Creativiteit, Kritisch denken, Communiceren, Sociale en culturele vaardigheden.
De kultuur is niet anders: complexiteit kan toenemen maar het bestaande verdringen is een oorlog. Bij voorbeeld wat betreft tijd hadden we de oude dynamische definitie van de werkelijkheid van de hemellichamen. Later werd daar de electromagnetische definitie van de tijd aan toegevoegd die de stabiliteit van de gemeten tijdeenheid definiëerde met behulp van het element Cesium Dat atomaire begrip van de tijd echter vormde niet echt een inbreuk op de autoriteit van de zonnewijzer die het dynamische van de tijd definiëert. Nog steeds moet de exacte lengte van atomair getelde tijdeenheden zoals uren en dagen, worden gecorrigeerd naar de klaarblijkelijke instabiliteit van het gemiddelde van hun natuurlijke lengte (de aarde draait steeds langzamer t.o.v. de zon). De wet van de tijd luidt dat ze moet veranderen; geen maat houdt stand hoezeer we ons ook fixeren op een standaard meeteenheid. Het verschil tussen wat met meet en waarmee men meet gebiedt een dualistisch begrip van validiteit als het aankomt op het vestigen van een veelomvattende orde van de tijd. Uit dit voorbeeld mag duidelijk zijn waarom het gezag van buitenaf belangrijk is in het overwinnen van machtskonflikten en psychologie binnen een zeker systeem van bestuur en fixatie. (afb.). Het leven ruïneert alle systemen en dwingt ze tot (her-)aanpassing aan de werkelijkheid buiten ons voor hun overleven. 
Er is net wisseling van de wacht, iedereen doet wat, en in 15 minuten is de vrouw gereed voor OK. Ze krijgt Ketamine, Geen spinaal, want dan moet de moeder zitten en kan de navelstreng die inmiddels naar buiten is gekomen worden afgekneld. De katheterklem ligt aan mijn kant naast haar, ze mag in slaap en even later komen de babies, de eerste tóch in stuit (even grabbelen voor dat duidelijk is) Beide babies zijn ook in slaap, maar worden op mijn herhaaldelijk geroep alleen beademd en niet onnodig uitgezogen of op de billen geslagen. Een paar minuten later brullen ze allebei in koor. Ze hebben er dus niets aan over gehouden. Een half uur later is het klaar, moeder nog even op de verkoever.
‘Noem me niet zo, smerig vossenbeest,’ balkte Ezel. Hij rukte het gasmasker van zijn snuit. Zijn kaken klapten op elkaar en een pluk groen vossenstaarthaar bleef tussen zijn tanden hangen. Hij spuwde het uit en trok snel het masker weer aan.
nummer 1 I JAARGANG 1 Wie zijn wij? ACTIES Evenementen Friends time schoon madammen avonden Bachelorette day Are you ready to get married Hoge hakken avond Thema weekends Wie zijn wij Het Corbie team,
Ik ben niet zo stuk van duo’s, trio’s etc., die met een bandje meezingen, ik hou meer van het echte werk, de band met zijn onvolkomenheden en verrassingen die voortkomen uit de menselijke emoties van het muziek maken, dan bedoel ik muziek maken middels de instrumenten die je bespeelt.
Portugal wordt meer en meer populair, de keuken raakt bekend en daarmee ook de wijnen die goed zijn en in verhouding weinig kosten. Dus wie weet wat er met Madeira gaat gebeuren. Nu gaat er hooguit gaat er een miniflesje uit de supermarkt door een gerecht, al zijn er wel liefhebbers voor een glas Madeira bij de bouillon of bij een chocoladedessert. Maar een goede fles, van één enkele druivensoort en een jaar of twintig oud, kost al gauw honderd euro.
Een reusachtig verticaal silhouet schoot aan de linkerkant voorbij. Even later scheerden ze rakelings langs een huizengrote ronde vorm aan de rechterkant. De mist dunde uit tot losjes samenhangende flarden. Hij ving glimpen op die hij vooralsnog weigerde te geloven.
Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.
De kerk nog volop gebruikt. Jonge vrouwen staan met hun baby’s klaar om ze te laten dopen. Gelovigen kussen de iconen. De kerk is van buiten wit geschilderd en heeft grote goudkleurige,  tulpvormige, koepels. De ligging tussen braakliggend  terrein en eindeloze rijen grauwe, grijze flats doet de kerk mooier lijken dan hij  is. Vlakbij staat op een iets lager niveau een roodwit gestreepte vuurtoren. Althans zo lijkt het, in werkelijkheid is het een monument voor alle doden op zee, waaronder ook de doden van de in 2000 gezonken kernonderzeeër Koersk.
‘U hebt niet het recht.’ Ik was weer van tutoyeren afgestapt om aan te geven dat ik afstand van haar wilde hebben. Ik wilde haar niet kennen. Ze was niets voor me. Ik wilde haar uit mijn leven. ‘Ik ben eigendom van meneer…’
Met vastberaden blik trok hij zijn jas uit, hing deze aan de kapstop onder de klok en haalde roze, plastic handschoenen uit het keukenkastje. Terwijl Berend een emmer vol liet lopen, poetste hij de vegen op het aanrecht weg. Hij deed ook in de winkel en het slachthok de lampen aan, zette de radio aan en begon de slagerij schoon te maken.
Metaforisch gezien zijn we, na een lange steile klim, energetisch aangeland op een soort plateau. Een periode waarin we stil kunnen staan om de illusie te lokaliseren, los te laten wat er niet meer toe doet en waarachtige wijsheid te laten groeien. *5 Maar ook om vanuit het grote NIETS in het hier en nu de nieuwe verbinding van Geest en Stof te laten ontwikkelen.

One Reply to ““lawine overlevingsuitrusting westerse overlevingsuitrusting””

  1. 36. 34 denkt en alles gewoon lijkt. Deze afwisseling heb je nodig en behoort tot het proces dat verwerking mogelijk maakt in de eerste fase. Tweede fase: emotionele reacties In de enquête is aan de partners gevraagd wat voor emotioneel effect het op hen had, toen zij geconfronteerd werden met de verslaving van hun partner. De reacties zijn niet eenduidig samen te vatten in een bepaald gevoel, maar zijn vaak op te vatten als ‘een draaimolen aan gevoelens’ of ‘een emotionele achtbaan’. De verschillende emotionele reacties kunnen naast elkaar voorkomen, of zich afwisselen. Golven van verdriet kunnen zich bijvoorbeeld afwis- selen met golven van woede. Een aantal reacties waren bijvoorbeeld: “Ik was totaal van slag, ik wist niet wat ik mee maakte en ik had het ook niet verwacht. Ik voelde me in de steek gelaten, verdrietig, ge- kwetst, onaantrekkelijk, angstig en boos.” “ik schrok enorm toen ik het voor de eerste keer hoorde. Het drong pas langzaam tot mij door wat er ECHT aan de hand was… een dag later was ik heel erg verdrietig. Daarna werd ik super boos. Weer later werd ik heel achterdochtig en vertrouwde ik hem niet meer.”
    Hierop hebben jullie je voorbereid, terwijl je je resonantie naar zielsbewustzijn begint te verplaatsen.  Je gevoel zal blijven groeien.  Je zult via het innerlijke oor horen en meer toegang krijgen tot de klanken van het universum.  Sommigen zullen nu zelfs meer telepathisch worden.  Sommigen ervaren dit zelfs wanneer je weet wat een vriend denkt of gaat zeggen.  Dit zul je steeds meer vertrouwen als een deel van diepere verbinding.
    Snel verliet Samuel het klaslokaal, het beeldje van Erwin nog in zijn handen. Hij liep naar het raam in de brede gang, dat een uitzicht bood over de speelplaats. Een grote groep kinderen had zich verzameld om op hun ouders te wachten of om snel nog een spel te spelen voor ze naar huis gingen. Hij kon in de kluwen van kinderen de blonde jongen niet meteen terug­vinden.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *