“groothandel overlevingsuitrusting voor wederverkoop beste tactische overlevingsuitrusting”

Ik kom nog even terug op het boek van Weathly omdat er heel wat stof tot nadenken inzit. Het boek is  geen oproep om ons terug te trekken in overlevings-modus en ook niet om alles maar zijn gangetje te laten gaan. Het is wel uitnodiging om tot inzicht te komen, en daarvoor geeft ze volgend simpel advies.
Een heel pak informatie voorwaar, die wellicht heel wat vragen oproept. Het duurt echt tijd om in te tunen en dit nieuwe paradigma volledig bewust op te nemen. Het opzoeken van de antwoorden zal nieuwe inzichten brengen. En je zult merken dat er op die manier een verschuiving in het bewustzijn plaatsvindt, je krijgt een totaal nieuwe kijk op en een nieuwe relatie tot geld, werk, waarde, overvloed, delen,… Equi brengt een nieuw bewustzijn, een sterk vertrouwen in onze eigen inherente kracht. Zodanig dat onze angst voor tekort verdwijnt en er geen onzekerheid meer is mochten oude systemen crashen. Ook de wedloop naar geld en de spilzieke consumptiedrang worden met nieuwe ogen gezien.
Die menselijke muur tussen sukkelaars allerhande en de modieus geklede upper middle class wordt door politie en justitie gevormd. Er is het jongste decennium sterk geïnvesteerd in ons politiewezen. Er werd voorheen inderdaad nogal wat afgelachen met de slogan “De Rijkswacht, Uw Vriend!” De uitbreiding en modernisering van de politie werd op basis van het Pinksterplan van 5 juni 1990 ingezet met de demilitarisering van de Rijkswacht. Op 23 mei 1998 keurde het Belgische federale parlement dan het Octopusakkoord goed dat de bestaande politiediensten grondig hervormde. Dit akkoord werd vertaald in de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst. De klassieke politiediensten op dat ogenblik, zijnde de rijkswacht, de gemeentepolitie en de gerechtelijke politie bij de parketten, werden vervangen door een volledig nieuwe politiestructuur volgens twee niveaus, het federale niveau en het lokale niveau. Op 1 januari 2001 trad de zaak organisatorisch in voege. De affaire-Dutroux versnelde in 1996 alleen maar die ontwikkeling naar een nieuwe conceptie van de politiediensten omdat ze liet zien dat de demilitarisering van de Rijkswacht niet voldoende was om een operationele efficiëntie op het terrein te waarborgen: de samenwerking tussen de verschillende politiediensten liep volledig mank.
Uit armoede ontdekt men de kulturen van het geluk, door tegenslagen leert men te onthechten en een uitdaging te aanvaarden, van ziekte leert men spijt te hebben en van verlies raakt men bevrijd. De hindernis (afb.) op de weg van al dit leren, dat vroeg of laat geaccepteerd moet worden daar iedereen ontdekt wat het is om zonder middelen te zitten, geluk te hebben, gezond te zijn of ondersteuning te krijgen, wordt gehechtheid genoemd. Men kan gehecht zijn aan rijkdom, de discipline ontberend om in armoe te kunnen overleven, men kan op de gemakkelijke manier aan alles gehecht zijn niet in staat enige verantwoordelijkheid of stress te verdragen, men kan gehecht zijn aan de gezondheid wanhopig wordend bij het ouder worden en men kan gehecht zijn aan mensen en voorzieningen volledig uitgeput rakend in je afhankelijkheid. Noch als een individu, noch als een getrouwd stel kan men doorgaan zonder te worden gekonfronteerd met deze test van de tijd. Zonder het vaste voornemen trouw te blijven in tijden van ziekte, armoede, tegenspoed en verlies kan geen relatie met de ander of met jezelf worden gehandhaafd. De trouw heeft betrekking op de fundamentele waarden die de werkelijkheid garanderen van de ziel . Rijk blijvend, gezond, geluk hebbend en ondersteund zijn of niet, garanderen deze waarden de continuïteit van de persoonlijke en echtelijke integriteit. 
Cullmann Panama Action 100. Type etui: Compacte behuizing, Merkcompatibiliteit: Universeel, Waterdicht, Kleur van het product: Zwart- Robust strong padding provides optimal safety for the equipment;- Flexibly adjustable interior arrangement;- Stable, length-adjustable shoulder strap with shoulder padding;- Extremely durable, water-re
Robette stierf in 1920 in Europa en Poli gaf het gevecht tegen de duinen en daarmee het ganse Ostende-project op. Enkel Bourel bleef in Ostende om te plannen af te werken en de strijd tegen de duinen verder te zetten en uiteindelijk min of meer slaagde.
De uitbater van Het Spuigat is een kleine man die Mumbai genoemd wordt, naar de stad waar hij ooit geboren was. Hij doet denken aan een poetsgarnaal met zijn kruiperige, springerige bewegingen. Ook zijn stekelige doorgegroeide bakkebaarden en de sprietige spierwitte wenkbrauwen- herinneren aan de kleinste der kreeftachtigen.
Daar de tijd verandert en de regels eveneens, spreken we altijd van De Andere Regels. Ze zijn nooit precies de geschreven of gesproken regels. Het element van onzekerheid is essentiëel voor de vrijheid van de wil. Het kan niet worden ontkend (afb.). We moeten lijden onder de milde neurose van niet altijd (of meestal niet) Hem zijn, of ons ideale ware zelf. Dit is de eeuwige psychologie: twijfel naar de onzekerheid van alles om de rijpheid van het persoonlijke oordeel te behouden, leidt tot de moeilijkheid van tijdelijk enige neurose. Vasthoudend aan de fixatie zal de neurose verergeren en uitlopen op een geestesziekte. De neurose is het resultaat van het vasthouden aan of gehecht zijn aan een materiële fixatie die zich vormde om te ontsnappen aan de angst van het verliezen van de vorm onder de druk van de tijd. Aldus leidt iedere fixatie tot de moeilijkheid van valse zekerheid – de angsten van verandering ontkennend – en neurotische onzekerheid in angst voor het verlies van de fixatie. Dit wordt traditiegetrouw besproken: we hebben een wetboek, maar moeten amenderen. We hebben belastingen vastgesteld, maar moeten de uitgaven bediscussiëren om er achter te komen dat de fixatie moet veranderen. We moeten investeren, om in te zien dat dat aan het eind van het project moet veranderen. De enige uitweg uit de moeilijkheden van de tijd en zijn fixaties, angsten en neurose is te spreken over de moeilijkheid en tot besluiten te komen over het Heer-spel. Als het praten faalt met een parlement of een persoonlijke relatie in reces, dan doemt de oorlog op. De kontrole van de rede missend, blijft er alleen nog maar fysieke aktie over. Daar fysieke aktie zijn einde moet vinden, zullen vernietiging en geweld het gevolg zijn, variërend van enigszins gestoorde minachting van de Heer tot internationale oorlogvoering om de eigen superioriteit aan te tonen op de onredelijke manier. Daarom moet de vertoning van de discussie gaande gehouden worden. Politiek, wetenschappelijk en religieus naar de tripolariteit van de Andere Regels (afb.), afgewisseld door de tegenstellingen van rust, studie en festiviteit, zullen er altijd moeilijkheden zijn in het Heer-spel waarvoor het bespreken de meest vredelievende en konstruktieve manier is om oorlog te voeren tegen de illusie van niet-goedheid. 
Hoe meer je daar je best in doet, hoe meer angst je daar tegelijkertijd mee, en achter kunt verstoppen voor jezelf. Net zolang totdat je er zelf in blijft geloven, dat er inderdaad niets is om bang voor te hoeven zijn.
Nogmaals: het mag merkwaardig heten dat net het socialisme niet langer beschikt over een concreet uitgetekend toekomstproject op (half)lange termijn. Helaas is het een Europese ziekte. In Europa ontbreekt momenteel zo ongeveer bij iedereen een optimistische kijk op de toekomst. Meer de Europese Unie dreigt ten onder te gaan aan nieuwe vormen van nationalisme en particularisme. Het neoliberalisme drukt velen in het verweer, maar ook in de gelatenheid en de berusting. Het gat wordt gevuld door single-issue actiegroepen en voorvechters van een “goede zaak”: deze hoeven zich van de bredere achtergrond van hun “zaak” of “issue” weinig aan te trekken en scoren precies daarom en zeker ook door de media-aandacht vrij goed.
In eerste instantie kan worden vertrouwd op afspreken met het andere geslacht of je verhouden in een meer gevorderde staat op voorwaarde van een privéplek, kamer of stoel waar men zich kan terugtrekken en recapituleren. Praktisch betekent dit dat sociaal ondernemen zal falen zonder een eigen plek te hebben. Het is wat kan worden waargenomen in apartementengebouwen waar het het eerste belang van de mensen is om de aanwezigheid van de anderen te ontkennen. Alleen als je erin slaagt je privé te realiseren kan de sociale realiteit als een spel zijn dat je kan winnen of verliezen. Met haar overeen stemmen over het privé en het sociale belang zal het succes verzekeren van de verhouding. Noch het benadrukken van het eenzijdig privé of het sociale alleen zal de totale behoefte aan overeenkomst dekken. Politiek moeten het socialistische en liberale motief overeenstemmen in een parlement om zich aan te passen aan de behoeften van de tijd. Deze democratische verworvenheid kan niet worden afgeblazen, noch voor het parlement, noch voor de woonkamer, zonder de vrede en orde te verliezen van multicultureel samenleven. 
De schok werpt me over het bedieningspaneel. Twee ramen barsten in duizenden stukken naar buiten. Va zelf wordt achterover geworpen en slaat tegen de vloer, bloed gutsend uit de flarden vel en vlees waar eerst haar hand zat. Haar gezicht trekt bleek weg terwijl ik overeind kom. Ze poogt zich op een elleboog op te richten, maar zijgt weer achterover in de groeiende bloedplas. Ik hurk bij haar hoofd.
36. DE KIKKER EN DE OCEAANDit, zo zegt Libbrecht, is de essentie van ons aardse bestaan. We ontvan-gen energie en hiermee evolueren we in verschillende vormen.10Bekijken we nu beide assen en het spectrum dat ze beschrijven meer indetail.De energieas begint onderaan met wat gebonden (immanente) energiewordt genoemd. Bovenaan is de energie vrij, oftewel transcendent. Eenkorte verklaring.Een kind wordt geboren. Wie kinderen heeft, die weet dat kinderen volenergie zitten. Veel van deze energie kunnen we echter bij een pasgebo-rene, deels metaforisch, maar ook letterlijk, als gebonden energie benoe-men. Een baby is niet echt vrij. Veel vrije wil heeft een babytje niet. Hetzet energie om in geschreeuw als het honger heeft en het stopt als wij, endan vooral de moeders, het de borst geven. Laat ons het gedrag van debaby een voorbeeld van uiting van gebonden of immanente energie noe-men. Bij een baby is de emotionaliteit gericht op overleven. Dit noemenwe ego-intentionaliteit.viii Moeders hebben de vrije wil om al dan niet deborst te geven. De baby heeft dat niet. De baby wordt een kleuter dieondertussen al een stuk meer vrije energie bezit, want hij kan kiezen metwelk speelgoed hij nu gaat spelen. Als ouder beseffen we vooral via detiener- en puberjaren dat de vrije energie steeds meer om zich heenbegint te schoppen. Om een lang verhaal kort te maken, zodra hij vol-wassen is, heeft de mens de vrije wil over de wijze waarop hij of zij zijnleven inricht en leidt en kiest hij zelfs een eigen levensbeschouwing. Debeperkingen die hem begrenzen, betreffen de regels van de maatschappijwaarin hij leeft en uiteraard zijn genetische code (zoals bij de plant), diebijvoorbeeld dicteert dat de mens water nodig heeft om te overleven, ofhij wil of niet. Met dit voorbeeld zien we dus het verschil tussen gebon-den energie, energie waar alles wat buiten de ‘wil’ van het subjectgebeurt, is bepaald, en vrije energie, zijnde energie die het subject naareigen inzicht aanwendt en dit niet meer uitsluitend voor zijn persoonlij-ke (overlevings)behoeften. Hij kan ontroerd worden, empathie ontwik-kelen voor de gevoelens van de andere. Zo ontwikkelen de eerder vermel-de moeders, en bij uitbreiding ouders, een bijzondere empathie voorhun kinderen die niet meer in relatie staat tot hun eigen behoefte. Meernog, zoals Daniel Goleman beschrijft in zijn boek ‘Emotionele10 Later zal Libbrecht toelichten dat we niet alleen energie ontvangen, maar dat we zelf ook energie zijn, in de vorm van een mens gebracht. 26
Zie, het druppelt nog maar een beetje. Schichtige krielkippen beginnen in en uit de gapende deur­openingen te scharrelen. De eerste mensen schuifelen ook tevoorschijn uit hun krochten en schuilplaatsen. Een uitgestoken hand en een schattend oog. Blijft het nu droog? In de verte, achter de gespleten top van de karst die vanuit de juiste positie inderdaad iets wegheeft van een opgestoken krabbenklauw, rolt de donder zachtjes en geduldig. De druppels beginnen alweer te vallen.
De deelname aan die poll is zeker geen sinecure. Heel wat kijkers bezorgen zich (nodeloos, zie sub) tal van hoofdbrekens. Want hoe moet je een aanslag van de vijand op het Museum Aan de Stroom (waarbij de terroristen niet verder zijn geraakt dan de vestiaire en de loketten voor de ticketverkoop) nu vergelijken met de beelden waarop Franse elite-eenheden in Toulouse een vijandelijk exemplaar uitschakelen nadat die een verlaten en vervallen legerkazerne heeft opgeblazen, maar zonder dat geweten is of het kadaver al of niet alleen handelde? Hoe moet je een afweging maken van een verklaring van Angela Merkel dat vandaag in Duitsland vijf geplande aanslagen zijn verijdeld, versus een videoboodschap van Ben Ali Benghali die met het zwaard in de hand aankondigt dat binnen de week nieuwe aanslagen zullen volgen in drie niet nader genoemde Europese grootsteden? De meeste kijkers hebben echter wel door dat het er niet om gaat gesofisticeerde berekeningen te maken. Je moet enkel intuïtief je gevoel aangeven. De poll wil alleen het “moreel” van de bevolking en het thuisfront meten.
Het toekomstproject zou best moet kunnen samengevat worden in een elegante aantrekkelijke maar concreet blijvende naam, of een korte uitdrukking of slogan. Het moet best ook in visuele beelden en muziek kunnen worden omgezet. Ook voor dit aspect kan beroep worden gedaan op deskundige mensen, in casu taalvirtuozen, videokunstenaars, enzovoort.
Naar het grotere van de samenleving zijn de regels nogal duidelijk: ze zijn bij de wet ingesteld in overeenstemming met religieuze, wetenschappelijke en politieke overwegingen. Misschien is moeder natuur vergeten, maar ze zal de mensheid zeker laten weten en voelen wat de gevolgen zijn van overbevolking, vernietiging van diersoorten, ecologisch falen of het leven in gevaarlijke gebieden. Voor iedere sporter is dit niet anders: de regels van het spel zijn bekend terwijl het vergeten van de geliefde echtgenote thuis of het grotere belang van de samenleving, de ziel en de natuurlijke werkelijkheid, zijn gevolgen zal hebben. Het spel heet niet koken en poetsen. Noch heet het spel slapen en vergeten. Niettemin wordt een groot deel van het leven in beslag genomen door het belang van de private natuurlijke sfeer. In feite moet men de schizoïde positie van de mensen die zich heen en weer bewegen tussen de twee posities te boven komen. Het spel zou het natuurlijke belang omvatten, terwijl de privésfeer niet zijn politieke, religieuze en wetenschappelijke werkelijkheid kan worden ontzegd. Voor het spel, zowel als voor het privébelang, kan men een grote passie of onwetende indolentie hebben. Beslissend is de praktijk van het bereiken van en handhaven in de geaardheid goedheid.(afb.). Hiertoe moet men uitstijgen boven de lagere nivo’s van persoonlijke integriteit te weten het sexuele, machtige, sociale of emotionele. Je hoofd erbij houden houdt in dat je je uitspreekt, inzicht ontwikkelt en het goddelijke van de zelfverwerkelijking in het alledaagse bereikt. (afb.). Middels de hogere nivo’s bereikt men de zuivere goedheid van God, het doel en het goddelijke van de zelfverwerkelijking. Dit is het ware bestuurscentrum dat niemand kan vervalsen daar iedereen ermee verbonden is en ernaar gekontroleerd is. Naar de geaardheid goedheid kan alleen de realisatie standhouden dat men een dienaar is geworden van het goddelijk belang. Ieder lager motief van sexuele, dominante, sociale of emotionele aard zal worden gekleurd door de geaardheid hartstocht welke de woede als zijn schaduw heeft en de geaardheid der onwetendheid die wordt gevolgd door de waanzin (afb.). Volle kontinentie in de geaardheid goedheid met alle macht, rijkdom, schoonheid, kennis, verzaking en roem (afb.) kon alleen Onze Lieve Heer bereiken. Eenmaal aanvaard hebbend dat men als een normale profiteur van de samenleving altijd heeft te gaan voor die horizon van het ideale zelf die men nooit bereikt, kan de goedheid er zijn als een eenvoudig idee van dienstbaarheid in toewijding. Met het koesteren van afgunst, woede, bezitsdrang, lust misvattingen en trots (afb.) echter zal men, gehecht aan de bijprodukten of volheid van de geaardheid goedheid, het eigenlijke doel van de zelfverwerkelijking missen. Voor de goedheid moet men werken voor het spel van het accepteren van de uitdaging met het tegengestelde. Geen escapisme binnen welk systeem ook zal de goedheid en vrede brengen die de menselijke samenleving nodig heeft om te kunnen overleven met moeder natuur. Als eenmaal de regels van het spel vastliggen kan er de goedheid zijn van het accepteren van winnen en verliezen in een fair spel. 
Het succes van de poll kan zeker mede hierdoor verklaard worden dat er elke dag een aantrekkelijke prijs wordt verloot onder de kijkers die een smsje hebben verstuurd. Een elektrische fiets, een etentje met de minister van Oorlog of met het hoofd van de Staatsveiligheidsdienst, een zakloze stofzuiger, een gesigneerd truitje van de Rode Duivels, een gratis jaarabonnement van het weekblad Knack, enz.
Kort daarna, voordat ze zou gaan studeren, gingen we voor de laatste keer met het hele gezin op vakantie naar Texel. Daar, op het strand bij de Slufter, nam ik stiekem enkele foto’s van mijn gezin terwijl we naar schelpen zochten en de hond blaffend tegen de golven tekeerging. De mooiste schelp namen we als souvenir mee naar huis.
De Soft Pro Shape Short Evo Wms is een zachte damesimpactshort van Dainese. De broek is voorzien van Pro Shape padding en Crash Absorb inserts die de dijen, heupen en het stuitje beschermen. De elastische banden met siliconen grip bij je taille en dijen zorgen dat de impactshort goed op zijn plaats blijft. Het elastische Jersey Holl materiaal zorgt
Ik kreeg ineens een mailtje terug: ga de verblijfsvergunning morgen maar ophalen in Bolgatanga, vraag het ziekenhuis maar om een chauffeur om je te brengen en neem je paspoort en nog een extra pasfoto mee. Dan is het klaar. Blijkbaar het sluitstuk na drie maanden uitgebreide bemoeienis en inspanning van zijn kant.
Vooral in Europa lijken de politieke partijen nog niet eens verder te kijken dan hun neus lang is. Geen enkele partij , van welke “ideologische” signatuur ook, heeft een programma dat manifest bestaat uit een toekomstvisie, een doel op (half)lange termijn plus een overgangsprogramma om dat doel te bereiken en die toekomst waar te maken. En zeker huivert iedereen bij de gedachte dat de Mens het in zijn/haar hoofd zou halen om God te spelen. Er mag dan worden gelachen met de paus maar als hij waarschuwt voor de menselijke hoogmoed, knikt iedereen instemmend.
Mijn bevinding is dat men het bij de Nederlanders anders beleeft. Een georganiseerde avond moet een gezellige avond zijn en daar wil men kunnen luisteren en genieten van de avond en de muziek, het dansen is een bijzaak.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *