“essentiële overlevingsuitrusting opvouwbare overlevingsboog primaire uitrusting”

De twintigste verdieping was afwisselend gehuld in plassen van duisternis en plaatsen waar de bleke maan-gloed zich over de vloer uitstrekte. Aan het plafond hingen tl-lampen. De meesten waren stuk­gegooid en het glas lag versplinterd op de grond. Links en rechts bevonden zich de wooneenheden. Zohra keek beide kanten op. Nergens geluid, nergens beweging. Ze verstevigde de grip op haar wapen. In haar handpalm welde bloed op. Ze voelde zich zo zeker van haar stuk, dat ze geen angst voelde om de confrontatie aan te gaan met de serie­moordenaar. Het maakte niet uit of hij twee meter groot was en honderd kilo woog. Ze zou zijn keel doorsnijden voor hij nog maar besefte dat ze voor zijn neus stond.
57. 55 “Belangrijkste motivatie in het beginstadium waren de kinderen. Door de kinderen zijn we in gesprek gegaan. Dat was een belangrijke stap. Ik wilde begrijpen wat er gebeurd was. Om mijn man te begrijpen en Ook om mezelf te begrijpen. Later veranderde dat. Toen zag ik eindelijk wat voor een persoon hij werkelijk was. En toen groeide onze band, omdat er eerlijkheid was en hij zich kwetsbaar opstelde. Toen wilde ik en hij werken aan de relatie.” Een vervolgstap is het zoeken en vinden van hulp. Dit is vaak een direct gevolg van het aangeven van goede grenzen door de partner. Het zoeken van hulp heeft meerdere doelen en redenen, maar een belang- rijke factor is het krijgen van erkenning voor het probleem van een professional, vriend, predikant of wie dan ook. Dit haalt je uit je eigen isolement. “Ik heb mijn man buiten de deur gezet en hem voor de keuze gesteld: Je gaat nu hulp zoeken, eerder kom je er niet meer in. Heb zelf (met zijn toestemming) hulp gezocht voor hem en mijzelf. Na 3 weken een ge- sprek gehad, waarin hij aangaf dat hij er spijt van had. Hij laat nu in alles zien, dat de hulp effect heeft en heeft (tot nu toe) totaal geen lust meer om naar andere vrouwen te kijken. Hij waardeert mij zeer,veel meer dan voorheen, en dat geeft mij mijn zelfvertrouwen en vertrou- wen in hem en onze relatie terug.” De belangrijkste raad die gegeven wordt door diegenen die deze situa- tie zelf hebben meegemaakt, is het niet wegstoppen van het probleem maar het blijven praten over de situatie, en het zoeken van hulp. Een stapje dieper Als er uiteindelijk ruimte ontstaat om de partner anders te gaan bekij- ken en daarin stappen te zetten, dan hangt het pad van herstel ook weer van veel factoren af. Het belangrijkste wat hierbij helpt, is dat de
De toren van het oude Meru-klooster was een welkome aanblik. Hij miste de gewapende uitkijk die er normaal stond, maar de ijzige kou van de afgelopen weken was misschien wel een betere bewaker dan een oude man of vrouw met een automatisch geweer.
Ik heb een vriend die commentaar gaf me dat het leek alsof ik was erin geslaagd om een ​​goed aanbod van brandhout te krijgen. Ik vertelde hem nee, dat was het niet brandhout. Hij was zeer verbaasd. Ik probeerde uit te leggen dat ik het gebruiken voo
Onderdak: Na dat je jezelf de eerste zorgen hebt toegepast ben je toe aan je tweede prioriteit. Bescherming van de natuurlijke elementen zal je toelaten om voor een langere periode je overleving voort te zetten. Zorg er voor dat je onderdak zo compact mogelijk is, een schuilplaats bouwen voor 4 personen terwijl je alleen bent is een verspilling van werk en warmte. Je onderdak moet waterdicht, winddicht en zo goed mogelijk geïsoleerd zijn. De locatie van je onderdak of schuilplaats is ook van groot belang. Bouw nooit je schuilplaats naast een stroom of riviertje, bij hevige regenval kan de rivier buiten zijn oevers treden en je schuilplaats doen onderlopen. De ideale locatie bestaat niet, maar wanneer je rekening houd met een aantal belangrijke punten kan je een min of meer comfortabele schuilplaats bouwen. Ten eerste, zorg voor een veilige locatie die je bescherming biedt tegen barre weersomstandigheden (wind, regen, sneeuw, zon, etc.). Ten tweede, zorg er voor dat je genoeg natuurlijke middelen ter beschikking hebt om je vuur aan te houden en je van drinkwater te voorzien. Begin steeds met je voorzieningen zo ver mogelijk van je schuilplaats te ontginnen, wanneer je dan zwakker wordt zal het makkelijker zijn om de materialen dichter bij je onderdak te gebruiken. Ten derde, kijk uit voor een open plek dicht bij je schuilplaats om de aandacht te trekken van de reddingswerkers.
Iets verderop waren de bomen rechter en bezaten ze een bladerdak. Nog steeds verstoken van alle kleur, maar in ieder geval leek het nog ergens op. Ze merkte dat ze bijna onwillekeurig een pad volgde, dat haar bij een open plek bracht. Daar brandde een vuurtje met grijze en witte vlammen. Aan de rand van het vuur stond een pan waaruit een kruidige geur kwam.
De handeling van het beproeven van de grenzen wordt soms omschreven als psychopatisch of sociopathisch. Het zou een omstandigheid zijn waarin andere mensen zouden worden beproefd en belast ter wille van het eigen verlangen naar kontrole en macht. Vreemd genoeg weerspreken allerlei soorten van religieuze, politieke en wetenschappelijke oplegging in de vorm van onderzoeksprogrammering, experimentering en hervorming deze definitie in de naam van God, de goede wil en de liefde voor de waarheid. Georganiseerd wordt het oogluikend toegestaan en verdragen terwijl egoïstisch gepraktizeerd in de privésfeer, sexueel, politiek of wetenschappelijk de familieleden het zouden kunnen proberen er van af te komen door de psychiater te bellen. Hoe dan ook gepraktiseerd moeten de grenzen van wat mogelijk is worden verkend in de zoektocht naar oplossingen voor de verbijstering van de moderniteit. Testen kan een teken van ziekte zijn, een symptoom van onrust en bewijs van ontevredenheid en ongemak met al het nieuwe van de kultuur. Het vergt bijna een leven lang van experimenteren hoe t.v., radio, computeren, het lezen van boeken, het naspeuren in kranten, het waarderen van tijdschriften, aandacht besteden aan de bioscoop en aanverwante moderniteiten zouden werken en het best zijn uit te balanceren. Het essentiële probleem van de gerijpte persoon is zichzelf telkens weer gevangen te zien in konditioneringen, verwachtingen en afhankelijkheden die de integriteit van het denken en de ziel ruïneren uitgeroepen zijnde tot inferieure volgeling of demonische verrader. De hele kultuur schijnt soms te zijn verworden tot een onmogelijke last waaraan men alleen in het klooster of in een andere afzondering kan ontkomen, alleen maar om te ontdekken dat dat de plaats is waar het huidige tijdbewustzijn zijn oorsprong vindt en wordt gehandhaafd.
Electric Vehicle Railway Direct Mail Nederland, Verenigd Koninkrijk, Italië, Duitsland, Polen, Oostenrijk, Tsjechië, Slowakije, België, Zwitserland, Hongarije, Frankrijk, Spanje, Portugal, Denemarken, Litouwen, Letland, Estland, Zweden, Finland 25-35 werkdagen
En het mooie is dat er al lang vele alternatieven bestaan om een nieuwe en meer harmonische wereld te creëren op het puin van de oude. Dit zijn er enkele. Opgelegde ‘schuld en boete’ religie wordt vrije spiritualiteit. Landen met schijndemocratieën en dictaturen worden regio’s met sociocratische dorpen die zelfbestuur hanteren. Consumptie economie wordt sociale economie. Chemische farmacie wordt natuurlijke fytotherapie. Symptoom geneeskunde wordt energetische geneeskunst. Giflandbouw wordt permacultuur. Olie- en kernenergie wordt hernieuwbare en/of vrije energie. Vervuilend transport en auto’s worden antizwaartekracht voertuigen. Patriarchaat wordt matriarchaat. Allerlei uitkeringen worden vervangen door een basisinkomen voor iedereen. De euro wordt equi. Enzovoort.
Overigens: in zijn algemeenheid een uiterst gecompliceerde kwestie. Is het bevorderlijk voor de ontwikkeling van een kind dat het nooit zou te maken krijgen met pijn of andere “trauma’s”? Pijn en leed horen bij het leven, en wie niet weet wat leed, verdriet en pijn is, kan ook niet weten wat vreugde, blijheid of “geluk” is (en vice versa). Cf. de discussie omtrent de onrustwekkende toename van allerhande allergieën bij de jongere generaties die blijkbaar in veel te hygiënische omstandigheden zouden zijn opgegroeid. Zodanig dat door het gebrek aan contact met agressieve en venijnige stoffen of andere stressoren, hun immuunsysteem en meer in het algemeen hun lichamelijke en psychische weerbaarheid zich niet voldoende zouden hebben kunnen ontwikkelen en oefenen.
Ook maar even langs de Casualty: Er was nog iemand met buikpijn, die wél huilde van de buikpijn, maar eerst niet onderzocht wilde worden. Die heb ik toen op een kamertje 20 meter verderop maar nagekeken: geen specifieke afwijkingen. Toen kon ik naar huis: de vogels beginnen alweer te zingen, uit wel tien moskeeën klonk een kakofonie van moslim gebeden die half gezegd, half gezongen worden. Eerst de bloes met korte mouwen in een emmer sop gezet, anders wil het bloed niet meer uit de mouwen. En toen maar weer eens naar bed om kwart voor vijf.. Ik had tot kwart over twaalf al een half uur geslapen.
Projectontwikkelaar Jorge Bunge slaagt er een paar km verderop wel in om de duinen door bebossing te fixeren. Zo wordt in 1943 Pinamar ingehuldigd als badplaats. Hierdoor raakt het oude project “Ostende” wat in de vergetelheid.
Harrald schudde zijn hoofd. ‘Dat denk ik niet, mam. Volgens mij werd die alleen voor ceremoniële spelen gebruikt. Voetbal en andere sporten ter ere van De Philips. Armena dacht dat ook.’ De blik in de ogen van zijn ouders gaf hem een kil gevoel in zijn maag. ‘Is er iets? Met Armena? Of was de stroom weer op?’
Afspreken met betekent risico’s nemen. Je bent iemand anders aan het leren verkennen. Je probeert erachter te komen hoe het zich verhoudt. Met sexuele belangstelling bestaat er de mogelijkheid van geslachtsverkeer daar de hartstocht het kan winnen van de rede. Zowel in het belang van het lichaam als in het belang van de ziel moeten voorzorgen worden genomen. Een klassieke regel is vast te houden aan je klasse en je inmengen met anders denkenden te vermijden. Deze regel is door politieke en religieuze reformatie ter zijde geschoven. De sociale optie van de politiek streeft gelijkheid na, terwijl religieuze hervormingen het gehele belang van kapitaal, klasse en status (zie kleurenkode) hebben onderworpen aan de gemeenschappelijke noemer van de orde van de ziel. Het wetenschappelijk antwoord is geformuleerd als psychoanalyse welke de mens zou verenigen in een vrije associatie van zelfverwerkelijking. Politiek perverterend in de macht, religieus vervallend in onredelijkheid en wetenschappelijk falend door paradigmatische oppositie, werd het idee van eenheid in verscheidenheid niet bereikt. Kulturen van gelijkheid, ziel en vrijheid zouden op zichzelf eenvoudig de natuurlijke harmonie missen om het gelijkrichten van het ego met de ziel te bereiken waarop men gehoopt had. Dus zijn er de ecologische ‘groene’ motieven, alternatieve religies, en nieuwe wetenschappelijke paradigmata om meer intelligent om te gaan met de aard van de persoon als een werkelijkheid van tijd en ruimte, hier en nu, ziel en ego. Deze uitbreiding door de politieke, wetenschappelijke en religieuze alternatieven vormen een voorzorg tegen het zich verliezen in ongewilde opposities. Voor het lichaam moeten ook voorzorgsmaatregelen worden getroffen. Of men nu tot dezelfde klasse en status behoort of niet, liefde is er gelijk voor iedereen die afgaat op spontaniteit en vergetelheid. In het licht van de liefde zijn we gelukkig onderscheidingen te vergeten van wetenschappelijke paradigmata, geboorte of ontwikkelingsstadium en politieke voorkeur. Tegengestelden trekken elkaar aan, het één heeft het andere nodig, ieder licht een schaduw. Deze natuurlijke werkelijkheid, koersend op sociale chaos, maakt de eenvoudige voorzorgen voor de sexuele gemeenschap noodzakelijk. De kultuur accepterend als een paringsritueel in het belang van het lichaam zijn er condooms, pillen,abortus en medicijnen tegen geslachtsziekten. Niettemin kan men staande houden dat het niet noodzakelijk moet zijn deze middelen ter preventie en behandeling te gebruiken. Het geheel van de kultuur terugbrengen tot de sexuele aandrift is een val. Kultuur kan ook worden herkend als de poging van de mens vrede te vinden met de tijd, God en de Gelijkheid. Seks moge dan de grote bevrijder zijn tegen de overheersing van een tijd-begrip, een orde van de ziel of een politiek van gelijkheid, niettemin kan het niet worden beschouwd als het volkomen geheel in zichzelf. De filosofie van de natuur en het alternatief mogen seks schijnen te zijn, maar alles wat niet geweten wordt kan niet als zodanig worden weggewuifd. Voor ieder van de vier opties van religie, wetenschap, politiek en natuurlijk leven (afb.) is er seks. Er vanaf komen zal niet worden gevonden in de toeschrijving aan een ander voorkomen. Met paren individueel of wereldkulturen collectief afspraken maken terwille van een relatie van vrede vinden met het sexuele, betekend op veilig spelen te gaan voor al deze vier geledingen van de kultuur en aldus de noodzaak voorkomen van ongewilde maatregelen. Een gebrek aan sexuele beheersing kan ook worden herkend als een gebrek aan kulturele  
Survival combat kit doos waterproof.Inhoud:verbandzaag lucifers firestarterkompaspotloodwaxine kaartdraadwatten condoom (waterzak)zoutvishaakjesnaaisetjepaperclipsscheermesjeBinnen één dag geleverdKom ook eens langs in onze winkel in Kampen, Burgwalstraat 16
Leaf beet op haar lip en keek naar de grond. ‘Een journalist vanmorgen zei dat ze de scanners op mijn signaal hebben afgestemd, om beter te kunnen zoeken. Ze zoeken niet meer naar menselijke sig­nalen…’ ze richtte haar blik op Qwerty. ‘Ze zoeken alleen nog maar naar mij.’
Alles moet kunnen: oneindige aantallen mogelijkheden waardoor juist de realisatie van een mogelijkheid geen bevrediging meer schept. Integendeel, juist doordat de uitgeprobeerde mogelijkheid toch niet “dat” is waarvan men finaal droomde. Omdat elke gerealiseerde mogelijkheid zich toch maar eindeloos aandient als de obsessie om de goegemeente weer op te schrikken met de verwerkelijking van weer nieuwe mogelijkheden. In een soort spiraalbeweging worden zo steeds verdere en meer absurde mogelijkheden uitgeprobeerd. Op de duur kunnen ze uiteraard alleen nog maar als des te saaier en des te frustrerender worden beleefd, naarmate ze excentrieker en bewust shocking zijn. Alles in een gemarket vacuüm dat naar geen enkele context meer verwijst. Het “nieuwe” blijkt hooguit een herhaling te zijn, steeds meer “more of the same”. Wat hebben we ondertussen niet aan seksuele standjes, aan Femen-borsten, aan porno-op-maat, aan “ludiek” gedoe bij betogingen of acties om de aandacht van het publiek te trekken. In de poëzie verwerd typografie tot een ad random selectie van letters, woorden en halve zinnen, niet alleen inhoudsloos maar ook al even vormloos. Heel wat poëzie anno 2014 is loutere replicatie van dadaïst Tristan Tzara’s parodie “Comment écrire un poème”. Kortom, dat gedoe lachte zichzelf eigenlijk al een kleine eeuw geleden vierkant uit.
De evolutionaire psychologie beschouwt de mannelijke jaloezie (en de ermee gepaard gaande agressiviteit) als genetisch geprogrammeerd, als een geëvolueerde psychologische adaptatie (GPA). Mannen blijken, overal ter wereld, een voorkeur te hebben voor een vrouw die seksueel onvoorwaardelijk trouw is. Het hoorndragerschap, het bedrog van de vrouw, doet de man het risico lopen te investeren in een kind dat niet het zijne is en dus zijn genen niet draagt, een situatie die inderdaad zal gepaard gegaan zijn met een ernstig verlies aan reputatie en status in de gemeenschap. Jaloezie is het GPA-wapen dat de man helpt seksuele ontrouw van zijn vrouw vóór te zijn. De jaloezie verhoogt zijn waakzaamheid en hij zal zijn vrouw nauwlettender in het oog houden (of laten houden). Het contact van de vrouw met andere mannen wordt beperkt. Kapers op de kust worden desnoods hard aangepakt. En misschien zal de man geneigd zijn zelf ook meer in de relatie te investeren. De jaloezie geldt niet alleen gepleegd overspel maar ook de perceptie van potentiële rivalen. Vrouwen lijden ook wel onder de ontrouw van hun echt, maar ze weten steeds dat de kinderen die ze hebben hoe dan ook hun kinderen zijn. Vrouwen zouden, blijkens onderzoeksresultaten van de evolutionaire psychologie, gevoeliger zijn voor de mogelijkheid dat een man zich emotioneel gaat binden aan een andere vrouw en dus resources naar die andere vrouw en haar kinderen zal toeschuiven. Dus de vrouwelijke jaloezie betreft niet in de eerste plaats het seksuele overspel zelf, maar de emotionele ontrouw die erin besloten kan liggen. De studies laten wel zien dat ook mannen niet geheel ongevoelig zijn voor emotionele ontrouw van hun partner en vrouwen van hun kant staan ook niet geheel onverschillig tegenover seksuele ontrouw van hun man. Andere onderzoeken geven aan dat mannen eerder dan vrouwen geneigd zijn hun partner verborgen te houden, haar tijdverdrijf te controleren, haar eeuwige trouw te zweren, fysieke signalen van een bezitsverhouding uit te zenden (arm over de schouder leggen van de partner) en geweld te gebruiken tegen de partner of tegen de potentiële rivaal. Vrouwen zullen eerder hun fysieke schoonheid opkrikken of hun man licht tot heftig jaloers maken om zo diens trouw en relatiegehechtheid te testen of te versterken. Hierbij treedt wel een zekere context-specificiteit op: mannen doen meer echtelijke inspanningen naarmate zij rekening houden met de mogelijkheid van ontrouw van de partner of wanneer de partner hoge reproductieve waarde heeft (dus jong en mooi is). Vrouwen perken hun man eerder in als hun partner ambitieus is en alles in het werk stelt om zijn sociale status te verhogen. Verder blijkt dat jonge, attractieve vrouwen eerder af te rekenen hebben met jaloezie van de partner, alsmede van het erbij horend geweld. Vrouwen met veel verwanten in hun omgeving hebben daarentegen minder te lijden onder seksueel geweld. En tenslotte blijken mannen die over weinig resources beschikken, zich gemakkelijker te buiten te gaan aan geweld tegen de partner.
Het kamp bestond uit twee groepen. De eerste was groot, zeker twee derde van de overlevenden die niet gewond waren. Dat was Jonas’ groep. Ze dansten als kleine wilden rond de smeulende en vlammende resten van de cockpit, schaduwen op de rotsen werpend, joelend als knaapjes op hun eerste avontuur, en net als die knapen overmoedig, onbevreesd en onvermoeibaar. Ondoordacht en jong.
Ik hou haar nog steeds tegen me aan gedrukt, maar iets in haar toon­zetting versterkt de argwaan in mijn achterhoofd. Ik ken haar te lang en te goed, we hebben te veel gepraat, om niet elke nuance van haar idioom op te pikken. Mentaal zet ik een eerste turfje.
Zo begint Two For the Road, een hilarisch verslag van een culinaire ontdekkingsreis die nu al zo’n dertig jaar duurt. In een tijd waarin het gastronomisch vizier vooral op haute cuisine was gericht, krijgt het duo een redacteur zo gek hen een miniem voorschot te geven voor het schrijven van een gids die gaat over de beste truckstops, juke joints, diners, barbecue shacks en andere regionale juweeltjes.
Harrald staarde naar de naakte vrouw in de tank voor hem. Voor zover hij kon zien was ze compleet, waren er geen elektrische of elektronische compo­nenten zichtbaar en kon ze volledig doorgaan voor een echt mens. Het leek even alsof hij moeite had met ademen en hij bedacht zich dat hij Ariadne een bijzonder mooie vrouw vond. Ze was ook de enige vrouw van zijn leeftijd die hij kende, vrijwel alle andere waren de veertig gepasseerd, meestal flink.
Een „zieke dag moet niet boring zijn en het moet niet met videospelletjes worden gevuld en de televisie,“ zegt David Abelman, A.C. Moore de Uitvoerende Ondervoorzitter van Kunsten & van Ambachten en de Op De Markt Brengende en Verhandelende Ambtenaar van de Leider. „Met weinig die, kan een zieke dag met creativiteit en het leren door kunsten en ambachten worden gevuld plant. Wij hebben het voor ouders gemakkelijk om voor zieke dagen met grote projectideeën en producten gemaakt worden voorbereidingen getroffen die voor een gemakkelijkere zieke dag voor zowel de ouders als hun kind.“ zullen maken
Steeds meer mensen praten over bewustwording en ontwaken van onze ziel. Praten over leven en werken vanuit ons hart, ons gevoel. De slogan van mijn bank is bijvoorbeeld: “Volg je hart, gebruik je hoofd.” Ook steeds meer organisaties willen alleen nog maar maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Enkele weken na de moord op Joe Van Holsbeeck werden in Brugge een paar allochtonen door skinheads toegetakeld, één voor de rest van zijn leven, en een week later volgde Hans Van Themsche’s tocht door de Antwerpse binnenstad waarbij hij twee allochtone vrouwen en een 2-jarige peuter neerknalde. Het ontlokte ons de bedenking dat de ‘globalisering’ zich bij ons voltrekt in een context waarbij: a. voortdurend nieuwe sociale ongelijkheden zijn en worden geschapen en b. omzeggens elk individu zich genoodzaakt ziet om voor zijn sociale ‘overleving’ in de meest verschillende domeinen enkel en uitsluitend nog op zichzelf terug te vallen. Deze globalisering trekt daarom een sleep achter zich van nieuwe vormen van psychische ontwrichting in een klimaat waar elkeen de ander gaat wantrouwen en verdacht maken. Vlaanderen is electoraal gezien het meest racistisch geprononceerd, de kinderen van allochtonen hebben er, vergeleken met andere Europese regio’s, de grootste onderwijsachterstand. Maar Vlaanderen is ook de regio met een uitzonderlijk hoog aantal zelfmoorden en vermoedelijk ook een hoge score qua depressies en angststoornissen als wij ons (onder andere) baseren op de tonnen psychofarmaca die hier worden geslikt. Was het begrip depressie geen allegaartje van allerlei zielenroerselen, zowel bij de psychiatrische diagnostici als bij de patiënten zelf (die leren b.v. ‘ergens’ dat, als ze onrustig en angstig zijn, ze een ‘depressie’ hebben), dan zou men op de prevalentie van depressie waarschijnlijk beter zicht hebben. Maar goed: een depressie kan men eventueel nog als een transitiefenomeen beschouwen, samenhangend met de nomadisering die onze levenstrajecten kenmerkt (waarbij wij veel gemakkelijker – vrijwillig of gedwongen – partner, woonplaats, werk en zelfs persoonlijkheid wisselen). Na de depressie komt de betrokkene dikwijls tot veelal weer op plooi. Maar een zelfmoord is een pure menselijke en maatschappelijke kost waar geen enkel baat tegenover staat. En deze neerwaartse trend slaat bij de individuen op steeds jongere leeftijd toe. In de States krijgt een toenemende massa kinderen nu vrij routinematig twee of drie psychiatrische diagnoses mee (b.v. ADHD en bipolaire stoornis of manische depressiviteit) en voor elk van die diagnoses slikken ze de ‘aangepaste’ medicijnen met de bijhorende nevenwerkingen en lange-termijn-consequenties. Omtrent de geestelijke gezondheid van hun kinderen krijgen ouders een steeds langer wordende lijst van labels aangereikt die moet getuigen van de ‘vooruitgang’ in de psychiatrie als wetenschap. Die diagnostische labels veranderen vaak even snel als de schoenmaat van de kids. Ook bij ons hebben meer en meer psychiatrische ziekenhuizen speciale afdelingen voor zogenaamde dubbeldiagnoses, meestal adolescenten, afdelingen die tien jaar geleden niet bestonden. Zo maar eventjes 6 miljoen en meer Amerikaanse kinderen worden medisch gezien beschreven als ‘mentaal gestoord’. De cliché-slotzin die daarbij hoort, luidt dan ook: Waar zijn wij mee bezig?
47. Doorléven • Verlies van gezondheid • Verlies van vanzelfsprekendheid en onbevangenheid • Verlies van het gewone leven • Verlies van controle op wat er gaat komen • Verlies van aandacht (broers en zussen) • Verlies van veiligheid • …

One Reply to ““essentiële overlevingsuitrusting opvouwbare overlevingsboog primaire uitrusting””

  1. Waarom ben ik dan zo naïef geweest al die tijd, met mijn band AdVenture heb ik jaren lang in het Nederlandse Circuit gezeten als Ventures Tribute Band, later bekend geworden als de band die de lead gitarist Nokie Edwards op zijn Europa tour begeleid heeft.
    70. Overleving en infecties (n=269)1  zBMI< -2  kans overlijden 3x zo groot (15% vs 43%) 1 Loeffen Supp Care Cancer 2014 goede voedingstoestand slechte voedingstoestand  Ernstig gewichtsverlies (> 5%)  meer infecties
    Toen braken ze de mistbank uit, en in het volle zonlicht ontrolde het windmolenveld zich voor hen. Kim floot en hij liet het gas los. Sals mond viel open. De boeg zonk terug in het water; de dinghy deinde en danste.
    Het eerste van vele stukjes dierlijkheid. Hoeveel was ik er al van kwijt­geraakt door Zorani te bedriegen? Door me door Grimpeerd, die sluwe vos, voor zijn kar te laten spannen terwijl ik hem zou moeten lynchen maar besefte dat ik niet sterk genoeg was? Mijn vrouw, Zorani, was niet slecht. Het was alleen dat Ansalaam… nou ja, onweerstaanbaar was. Mijn soort. En onder Grimpeerds tirannie leefde. Ik krabde verwoed aan mijn jeukende schouders, en vervolgens aan mijn linkerzij. Niet toevallig waar mijn hart zat, toch? Vervloekte Marszandallergie. Vervloekte Mars, tout court.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *