“diepe bossen overlevingsuitrusting beste survival kookuitrusting”

Maar Berend kreeg geen antwoord over zijn lippen. Hij staarde, met ogen zo wijdopen gesperd dat zijn hele iris wit was omrand, naar de saucijs op Willems bord. Zijn mes had een snee in het vel gemaakt, waar het vlees zich nu doorheen perste. Een klein plasje jus breidde zich eronder uit. Het was een korte maar harde kreet geweest, rauw en vol wanhoop.
‘U heeft veel staan en alles is prima onderhouden. Ik stel voor dat u zelf de meting uitvoert.’ Ze diept een vouwscherm op uit haar tasje en klapt het uit. ‘Ik heb alles op de foto, dus niet smokkelen, hoor.’
Het einde is hier. Je vertrouwde leventje is voorbij na de grootste zombie uitbraak ooit. Nu moet je samen met andere mensen die de uitbraak hebben overleeft zien te herbouwen, en te blijven overleven. Jij kiest zelf vanaf waar je dit doet, waar je je basis bouwt en hoe je deze basis verdedigd en verstevigd. Ga mee met gevaarlijke zoektochten naar
Aptonia – Triathlon – Triatlonpak Broek trisuit voor dames zwart/roze. Ontworpen voor: triatletes die de drie disciplines aan elkaar willen rijgen (voor triathlon afstand M tot XL) Dunne en soepele gelzeem, hindert bij geen van de disciplines. Siliconen elastieken onder aan de dijen zodat de broek beter blijft zitten. Dankzij het mate
En internationaal wordt onze economie voor een flink stuk gedirigeerd door een geglobaliseerd neoliberalisme. In West-Europa is deze dan nog gekoppeld aan een verregaande “soberheidspolitiek”, opgelegd door de Europese Commissie. Op die manier neemt de inkomensongelijkheid steeds meer onrustwekkende hoogtes aan. Socialistische partijen die zich profileren als beleidspartijen, kunnen in deze context niet anders dan zich voor een niet onbelangrijke mate te verloochenen. Het levert hen het pijnlijke verwijt op “kaviaarsocialisten” te zijn (waar ze vroeger “salonsocialisten” waren). Een parlementaire meerderheid is doorgaan ook maar tijdelijk, onvoldoende om een beleid op halflange termijn uit te voeren (cf. Labour in Engeland, de PS in Frankrijk, enzovoort). Een democratische wereldregering zoals met aandrang gevraagd door de vermaarde Pools-Britse socioloog en sociaaldemocraat Zygmunt Bauman, zit er niet aan te komen (5). En het is ook niet duidelijk wat men zich daarbij moet voorstellen, vooral bij dat “democratische”. Waar is de tijd van de Socialistische Internationale waar heel wat Belgische socialisten een prominente diplomatieke bemiddelingsrol speelden?
De oplossing is gevonden in de zuivering van de discipline van het leven. De zuivering die de werklast vermindert wordt gevonden in de konstruktie en de orde van het belang van de eeuwige waarden van fundamentele waarheid, reinheid, delen en zorgen (afb.). Praktisch kan dit worden bereikt door de gehechtheid te checken aan b.v. de boekenkast en het domein van fixaties op literatuur, andere dingen en bedwelmende middelen van overeenstemming die de degradatie ondersteunen, je ervan weerhouden energie-consumerende geheime relaties en aktiviteiten te koesteren met jezelf en anderen, de rechtvaardiging te stoppen van het stelen en doden door meer vegetarisch te worden en beschermend te zijn naar de zwakken en kwetsbaren en een deel van je financiële reserve te reserveren voor liefdadigheid en goede doelen (afb.). Geld in reserve houden, niet verschuldigd zijn, en de onafhankelijke positie bevorderen is o.k. (afb.), maar er God van verwachten als je in een kluis leeft zonder de zaak van God te dienen is zotheid. Zo tot gezond verstand komend zal de last van het energieverslindende en ziekmakende vicieuze van het materiële motief verminderen. Waar mee rekening moet worden gehouden is dat in liefdadigheid geven organisatie vereist. Er zelf verantwoordelijkheid voor nemen is altijd beter dan van anderen verwachten dat voor jou te doen. Dus betekent het spenderen in liefdadigheid ook het spenderen van tijd. Alleen je zakportefeuille geven of je kluis in een tempel veranderen zal geen hart dragen voor de persoonlijke noodzaak van het goed-doen. Iedereen mag bedelen in naam van God, maar behoefte aan geld mag niet het feit verdoezelen dat het meest gewilde feit is dat men er zelf in naam van God zorg voor draagt. 
16. DE KIKKER EN DE OCEAANbij menig HR-manager dit inzicht zeker leeft, heb ik toch het gevoel datde HR-functie in een onderneming veel meer aandacht besteedt aan hetbeschrijven van de medewerker in objectieve criteria dan aan het zienvan de medewerker als een uniek individu. Objectieve criteria kunnenworden vergeleken, unieke eigenschappen niet.Ik probeer een inzicht te ontwikkelen over de mens als mens en wat hemmens maakt. Als dat geen ambitie is. Meer bepaald plaats ik dit inzichtin het bedrijfsleven. Hoe overleeft een mens in zijn job? En hoe kunnenwe ervoor zorgen dat de overlevingskansen om het als mens uit te hou-den, zo groot mogelijk zijn. Een dergelijke definitie is weliswaar negatiefgeïnspireerd, alsof we ervan uitgaan dat organisaties per definitie mens-onvriendelijk zijn.Positief geformuleerd zou je kunnen zeggen dat ik probeer te beschrijvenwat een geschikt biotoop is om als medewerker in een organisatie voluitte kunnen gaan. Om ongehinderd je hele zelf in je ‘werk’ te leggen, nietin het minst omdat dit veel fijner is dan je werk te moeten doen omdathet moet of afgesproken was. Komt daarbij dat, als je echt in je werk kuntopgaan, je het werk meestal beter doet. Mijn job is dus een hoopvol,inspirerend bedrijfsklimaat te helpen creëren.Ik stel vast dat zowat iedereen, laat ons zeggen 99%, met goeie moed enenthousiasme aan zijn nieuwe job begint. Men is trots op zijn aanwer-ving, men is gemotiveerd, men staat voor en achter het bedrijf, zijn pro-ducten, zijn logo. Ik stel, samen met meerdere studies waarnaar ik laterzal verwijzen, eveneens vast dat na enkele jaren minder dan 99% van demensen, sommigen hebben het over minder dan 30%, nog gemotiveerdis. Bij velen ontstaat een vorm van onverschilligheid ten opzichte vanhun werkgever. Bij sommigen is er zelfs sprake van tegenwerking. Het isdus blijkbaar geen evidentie om ervan uit te gaan dat eens gemotiveerd,altijd gemotiveerd maakt. Meer nog, het lijkt min of meer een evidentiedat we allemaal wel ooit eens gedemotiveerd zullen raken. Niet zomaareen slechte maandagochtend, maar een fundamenteel ongenoegen datgroot genoeg is om er de brui aan te geven. Dit is dus het terrein waaropik werk.Het advies dat ik verleen, de seminaries en lezingen die ik geef, zijngewoonlijk niet praktisch. Ik heb geen letterwoorden en geen zeven stap-pen om meer aandacht te besteden aan emotie. Mensen zijn, vandaagmeer dan ooit, op zoek naar praktische hulpmiddelen: geef me de vijfstappen van veranderingsmanagement, de zeven denkhoeden om te ver- 6
Pregnancy survival kit: Baby bath tub Pregnancy magazine Stretch mark cream Ginger ale Water Saltine crackers Protein bars EOS lim balm Bath salts Spa socks Nail polish- with baby related names The Belly Book What To Expect When Your Expecting Sonogram frame New mother Christmas ornament Prenatal vitamins Cold Stone gift card
Ik houd het geld dus en deel het bij mijn weggaan wel uit aan arme patiënten, veelbelovende nurses die dokter willen worden, enzovoort en ik kan een deel aan mijn bedienden van 30 jaar geleden geven. Ik kan ook een deel besteden aan het opsturen naar Nederland van al mijn spullen. Misschien schieten mij nog wel meer dingen te binnen. Ik zie wel.
Het zijn visioenen van de andere kant, ook door die nieuwe muziek en de verbindingen die je daarmee voelt. Het is inderdaad een verhaal, waar de Vur ook over gaat. Alles is al opgetekend. De visioenen zijn de illustraties van het verhaal en dat gaat dieper en dieper. Je ziel schrijft het boek of leest het weer opnieuw, als een herinnering, juist doordat je aan de andere kant bent gekomen. Daar ligt ook zoveel opgeborgen van het verhaal. Het zijn inderdaad aparte, vreemde verhalen. Het is allemaal veel grootser dan het huidige verstand laat doorschemeren. Er schuilt een machtige intelligentie achter met oog voor groot detail. Daartoe mag je ontwaken.
Deze Fosco Industies Survival eet set is een lichtgewicht set gemaakt van Lexaan-polycarbonaat. Door het lichte gewicht een mooi set voor het kamperen. Lexaan is een zeer geschikt materiaal voor kampeerbestek. Het set wordt geleverd in een opbergnet en bevat een kop, een bord, 2 lepels, een vork en een mes. Kortom een volledig set voor elke outdoor
Kortom, de situatie van de eerste mensengroepen was vergeleken met de mensapen in de oerwouden precair op drie vlakken: 1) het voedsel was niet zomaar te vinden; 2) ze werden belaagd door vijandige en gevaarlijke dieren en 3) ze kwamen in aanraking met ook al vijandige andere mensengroepen. In heel wat kringen wordt vermeld dat de uitbarsting van de Toba-vulkaan op Sumatra, gedateerd op 71.000 jaar geleden, met een zes jaar lange vulkanische winter als gevolg, de menselijke bevolking zou hebben gedecimeerd, ook de Homo Sapiens die toen al meer dan 50.000 jaar in Afrika leefde. In Afrika heerste door die vulkaanuitbarsting een ondraaglijke droogte, de inlandse meren verdampten. In die situatie zouden de resten van Homo Sapiens, geschat op nog amper een 10.000-tal, zich hebben verspreid langs de kustlijn en zou een deel van hen begonnen zijn aan de tocht naar Arabië en Azië, waarna de mens over de ganse aardbol zou zijn uitgezwermd.
Karagiozis kan er in zijn huidige penibele situatie nog niet echt om treuren. Hij ligt nu vastgespijkerd op een zware tafel in de kajuit van de Baal, de ijzeren nagels zijn tussen de botten van zijn polsen en door zijn voeten geslagen. Bij de ondervraging is zijn rechteroog al uit de kas gehaald met een vishaak. Karagiozis wilde wel antwoord geven op de vragen die hem gesteld werden, maar zijn longen en maag zaten vol met water en slijk, zodat hij niet anders kon dan overgeven en hoesten. De visman die hem ondervraagt, dezelfde bootsman Barnabas Wade die hij enkele dagen daarvoor te snel af was, lijkt mede­dogen noch geduld te kennen.
Zohra kreeg een déjà-vu. Twaalf maanden geleden was ze opgepakt voor het bekladden van een oude treinwagon. Wat zij als kunst beschouwde, noemde de rechter vandalisme. Ze werd veroordeeld tot een taakstraf en moest ook de kosten voor het reinigen van de treinwagon betalen. Die taakstraf vond ze niet eens zo erg, dan had ze tenminste iets om handen. Het wegwassen van haar creatie daarentegen voelde als een abortus.
Vanaf 22 maart 2011 komt de instroom van kosmische energie binnen via Ram. Ram is verbonden met het mannelijke voor zowel de man als de vrouw. Uit evenwicht zijnde mannelijke kracht kan in deze periode zijn slagkracht verliezen.*6 Egoïsme, machogedrag, hardheid en strijd worden niet ondersteund en kunnen vervallen in onvoorspelbaar gedrag en chaos. Het overlevingsmechanisme staat dan in Weegschaal, daardoor komt er nadruk te liggen op verbindingen, relaties en op de ander. Er moet worden samengewerkt, vanuit de overleving is dit dan niet vanuit vrije wil. Diplomatie en onechte verbindingen vanuit afhankelijkheid en om toch je voordeel te behalen zijn dan de drijfveren. Dit geldt voor zowel het bedrijfsleven, internationaal (landen), als op persoonlijk niveau. De zwarte Maan staat in Ram van 22 maart 2011 tot ongeveer 18 december 2011 en daarna nog even kort van 4 februari 2012 tot 20 maart 2012.*6
Het is eerder mijn overtuiging dat het uiten van heftige gevoelens en emoties (zowel positieve als negatieve) de komende jaren steeds verder ingeperkt zullen worden, zeker in de publieke ruimte en op het werk. Zij zullen vermoedelijk voorbehouden worden voor specifieke contexten, settings of evenementen (bv. feesten en festivals). Als iedere bevolkingscategorie gaat eisen dat ze niet meer op bepaalde manieren worden aangesproken of dat niet meer op bepaalde wijzen over hen gesproken of geschreven worden zoals voorzien in seksisme-wetten en beteugeling van homohaat, dan kan het resultaat volgens mij op langere termijn alleen maar een sterk uitgeklede taal zijn. Een dergelijke taalverarming past wonderwel in wat we in navolging van de Franse filosoof Gilles Deleuze  maar best de controle-maatschappij noemen (6). We gaan de volgende hoofdstukken dieper in op de reeds grotendeels voltrokken evolutie naar een “controle-maatschappij”. Met “société de controle” wordt bedoeld dat mensen niet langer gedisciplineerd worden via beloning of straf in specifieke instellingen (school, internaat, hospitaal, kampen, gevangenis, gesticht, enzovoort), zoals Michel Foucault in de jaren 1960 en 1970 de zaken analyseerde, maar via permanente controle en ogenblikkelijke communicatie. Deleuze ontwikkelde het concept op een moment dat ICT ons leven nog niet beheerste.
Bevrijding: het doel van de geestelijke oefeningen. Vaak geassociëerd met het begrip verlichting. Terwijl verlichting het (soms plotselinge) resultaat is van onthechting (denk aan “een zucht van verlichting” als iets van je afvalt) heeft bevrijding een ruimere betekenis in de zin van ook nog komen tot een idee van dienstbaarheid aan datgene wat de verlichting bewerkstelligt. Waar verlichting bij gebrek aan formulering van wat er voor de last in de plaats komt een gevaar van psychische ontsporing in zich houdt wordt bevrijding als een hoger doel gezien omdat ze het idee van dienst aan het ideaal, God , de ziel, de Orde of de gemeenschap insluit. Het begrip bevrijding heeft vooral betrekking op het realiseren van een dienstbare relatie op het geestelijk vlak. Op het materiële vlak spreekt men van gehechtheid als dat niet is onderworpen aan het geestelijk doel (b.v. t.v. kijken uit ‘liefde voor de medemens’ kan een bevrijding zijn, mits men op geestelijk gezag ook een dagje nee kan zeggen tegen die afstandelijkheid.).
Voor Heiploeg zijn vooral de machinaal gepelde garnalen het product van de toekomst. Groot voordeel is dat de garnalen zo meteen na de vangst gepeld en verpakt kunnen worden in Lauwersoog. De firma heeft veertien pelmachines in gebruik en volgend jaar komen er nog tien bij. “De onderhandelingen met meerdere grote afnemers zijn inmiddels afgerond. Het komende jaar wordt gezorgd voor een bredere verkrijgbaarheid met meer verkooppunten. Zowel bij de betere vishandel zoals het Visgilde, als bij de groothandel, denk aan Hanos en de Makro, zal onze garnaal verkrijgbaar zijn”, aldus Roel Soldaat.  Aardig is dat op het sluitzegel de naam van het schip dat de garnalen gevangen heeft staat.
Eenmaal op de gang boven bleef ze besluiteloos tegenover de twee deuren naast elkaar staan. Iene miene mutte, welke doet het meeste pijn? Het begon als een dwaas kinderrijmpje door haar hoofd rond te zingen. Ze besloot als eerste de deur links te pakken, al was het maar om het gekmakende deuntje te smoren.
Waarom is deze technisch onderlegde mens niet in zijn toestand blijven bestaan? De verworvenheden van de primitieve mens zijn immers enorm. Behalve de Eskimo’s, de aborigines en een aantal verspreide stammen hier en daar, bijvoorbeeld in de regenwouden van de Amazone, zijn alle andere volkeren overgestapt naar een volgend stadium, dat van de landbouw of veeteelt. Zijn deze uitzonderingsstammen restanten uit het paleolithische tijdperk of zijn het stammen die door omstandigheden verplicht zijn geweest terug te keren naar een levenswijze van jager-verzamelaars?
[By the way: de slogan “Alles moet kunnen!” is eigenlijk een variant van de trefzin waarmee Hannah Arendt rond 1950 het totalitarisme, in eerste instantie dat van de nazi’s maar heel snel ook dat van de stalinistische Sovjet-Unie, samenvatte. “Everything is possible!” (Hannah Arendt “The Origins of Totalitarianism.”, New York, Schocken Books, 1951). Opmerkelijk dat dit totalitarisme dat Arendt uitsluitend in de vorm van louter staatsinitiatief ontleedde, als een slang die in de eigen staart bijt (de befaamde “ouroboros”) lijkt samen te vallen met een puur libertarisch principe waarbij de “totale vrijheid” van de individuen de motor is. De idee dat een puur liberalisme, in geval van een diepgaande ‘crisis’, niet anders kan dan culmineren in een zuiver staatstotalitarisme, is de politieke filosofen, critici en wetenschappers echter geenszins vreemd. Verre van. De redenering is eigenlijk vrij simpel. Nemen we het volgende als kenschets van het liberalisme: individuen als afzonderlijke (a)sociale atomen vinden elkaar slechts via de markt. Het maatschappelijke resultaat verschijnt dus alsof het teweeggebracht is door een “onzichtbare hand”. Dan kan een coördinatie van deze intermenselijke interacties, in geval de zaken niet meer zo gesmeerd lopen als ideaal zou moeten, slechts bewerkstelligd worden door het verschijnen van een “zichtbare hand”. Een heel harde “zichtbare hand”. Vermits de burgers onderling niet rechtstreeks met elkaar samenleven en geen beslissingen nemen op basis van democratische deliberaties, komt elke burger dan rechtstreeks onder controle te staan van een “dictator” of een dictatoriale Staat, die volkomen vrij spel heeft. Dit is uiteraard een zeer schematische voorstelling. Ze gaat uit van de vooronderstelling dat het liberalisme niet meer kent aan intermenselijk verkeer dan enkel economische ruiltransacties via de ‘markt’. Niet meer dus dan marktrelaties waarbij individuen geacht worden “rationeel” (op basis van kwantitatieve kosten-batenanalyse) te handelen en puur uit zijn op de maximalisatie van hun eigenbelang.]
Ik kreeg ineens een mailtje terug: ga de verblijfsvergunning morgen maar ophalen in Bolgatanga, vraag het ziekenhuis maar om een chauffeur om je te brengen en neem je paspoort en nog een extra pasfoto mee. Dan is het klaar. Blijkbaar het sluitstuk na drie maanden uitgebreide bemoeienis en inspanning van zijn kant.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *