“bommenwerper overlevingsuitrusting overlevingsuitrusting marietta ga”

‘Dit is nu het gevaar wanneer ondeskundigen zich met theologische kwesties bezighouden,’ zei de monnik Urendel. ‘Spraakverwarring en gewauwel liggen op de loer. De heidenen aanbidden niets dan leugen­achtige afgoden en demonen. Maar wanneer wij christenen een kaarsje branden voor Sint-Muirgen, dan doen wij dit niet om de heilige meermin zelf te aanbidden, maar via haar uitsluitend de Almachtige en Zijn wonder­werken. Muirgen is zonder Zijn genade niets!’ Zijn gemelijke ogen blonken in het zwakke licht van de vetlamp, en de haren van zijn dunne baard leken zelf wel op de grijze wieren die Muirgens zeevolkje tot voedsel diende.
Door de innige samenstand van Uranus en Neptunus zijn bewustzijn en spiritualiteit inmiddels zo met elkaar geïntegreerd, dat wij ons niet meer voor kunnen stellen hoe deze twee krachten ooit los van elkaar hebben gefunctioneerd. Eenheidsbewustzijn is een begrip geworden. Een woord dat nu heel gewoon is geworden in spirituele kringen, maar dat was 10 jaar geleden niet zo. Eenheid en bewustzijn hoeven niet per definitie samen te gaan. Deze stand geeft ons ook helderheid over alles wat met het collectief te maken heeft. Deze stand rondt ook het Vissentijdperk af en brengt bewustzijn over eenheid, geloof en spiritualiteit. De oude ruïnes van het Vissentijdperk kunnen worden opgeruimd. Als collectief krijgen we de kans om ons bewust te worden en naar een verlichte samenleving te ontwikkelen, namelijk; Het Watermantijdperk.
‘Zijn de gevoelssensoren nog intact? Ze konden de druk van hun grijpers aanpassen aan hetgeen ze vast­pakten. Heel vaak gebruikt als oogstmachine voor kwets­bare gewassen.’ Haar hakken klikken over de betonnen vloer terwijl ze keurend om de IOX 380 heenloopt. ‘Fantas­tisch dat u hem behouden heeft!’ Ze foto­grafeert de robot en loopt verder langs de rekken. ‘Oh! En die! Dat is een Nemonido! Een echte?’ Haar mond staat open van verbazing.
JAARVERSLAG 2007 Het bestuur, bestaande uit: Lou Klaver, Anneke Helder, Peter Timmerman, Peter Sasburg en vanaf maart Annie Vlaar-Oudeman, is 8 maal voor vergadering bijeen geweest. In november konden
Een mens loopt er immers niet mee te koop dat zij dement aan het worden is. Al is het haar meest levendige verlangen. Straks zal dementie de enige menselijke levensvorm zijn die langer dan 9 maanden levensvatbaar is. Waar vrijheid nog blijheid zal zijn.
48. DE KIKKER EN DE OCEAANBespreken we een klassieke evolutie van een onderneming. We bevindenons onderaan de energieas, daar waar het kennispad en het belevingspadbeginnen. De onderneming is een idee dat op een of andere wijze con-creet werd gemaakt. In mijn lezingen verwijs ik vaak naar het romanti-sche voorbeeld van de twee studenten die besluiten van hun afstudeer-werk een onderneming te maken. Ze duiken samen de spreekwoordelij-ke garage van een van de ouders in en zetten zo hun eerste stappen alsondernemers. Het legendarische voorbeeld is het verhaal van BillHewlett en Dave Packard, die in 1939 in een garage hun eerste audio-oscillator bouwden, een elektronisch testinstrument dat gebruikt werddoor geluidstechnici. Na verloop van tijd werden ze geroemd om hunelektronische labapparatuur. Vandaag is Hewlett-Packard, beter gekendals HP, een toonaangevende speler in de informaticawereld. De kans isgroot dat u thuis of op kantoor een HP-kleureninkjetprinter heeft staan.Van Bill Gates, oprichter en eigenaar van Microsoft Corporation, is eensoortgelijk verhaal bekend. Dito Steve Jobs van Apple.We bevinden ons dus in de garage, waar twee toekomstige ondernemerssleutelen aan de toekomst. Ze bouwen een eerste, een tweede versie vanhun product. De gebeurtenis is een mix van kennis van de startende part-ners, maar ook van emoties. Stel de vraag aan iedere ondernemer die zijnzaak startte en hij/zij zal beamen dat er naast kennis eveneens veel emo-tie aan te pas kwam. Emotie zoals het fundamentele, vaak naïeve geloofin het eerste idee, geweldige frustratie bij de eerste mislukkingen, vreug-de bij de eerste centen die binnenkomen. Een start-up bevindt zich dusin punt A (zie eerder) van onze driehoek en zit dus in wat Libbrecht de‘naturaliteit’ zou noemen. Het bedrijf betrekt, zoals een baby de moeder-melk, de omgeving naar zich toe om te overleven. Het trekt kapitaal naarzich toe, klanten, leveranciers. We zitten in een fase van struggle for life.15Zodra de onderneming gelanceerd is, begint ze kennis te ontwikkelen.Uit de verschillende ervaringen worden lessen getrokken en afsprakengemaakt. Naarmate de tijd verstrijkt, schrijven we hele boeken vol met dekennis over hoe ons bedrijf haar producten maakt en zichzelf organi-seert. In de jaren tachtig van de vorige eeuw werden instrumenten zoalsISO-procedures zeer populair, hetgeen eigenlijk gedetailleerde recepten-boeken zijn van hoe een bedrijf op een gecontroleerde wijze haar pro-ducten en diensten kan maken en verkopen. ISO-procedures zijn de15 Libbrecht verwijst naar de verschillende eigenschappen van de drie hoeken van zijn model in het hoofdstuk ‘submodellen’, beschreven in ‘Burger van de wereld’ op p. 112 en volgende. 38
Mijn arm zwaait op volle snelheid tegen Mooks hoofd. Hij zwiept opzij in een halve radslag en verliest zijn grip op de vlammenwerper. Half tegen het raam komt hij tot stilstand, bloedend uit zijn linkeroor. Hij ziet mij en krabbelt ongecoördineerd overeind.
Onze persoonlijkheid reageert nog vaak vanuit angst om………. Vul maar in: angst om te verliezen, angst om niet te voldoen aan, angst om, etc. Door dit van onszelf te zien, en hier liefdevol mee om te gaan, groeien wij.
De omvorming van primaire agressie in doelgericht gedrag is vermoedelijk de eerste vorm van gedragsstilering geweest. Wild om zich heen slaan zal nu meer en meer de vorm, de stijl gaan aannemen van een hand- en vuistgemeen, een kaakslag of een schoppen met de voet. Met andere woorden ook de agressie tegen groepsgenoten, zowel van de eigen als van de andere sekse, krijgt een nieuwe dimensie. En het contact met andere mensengroepen verwordt tot oorlog. De eerste Homo’s beschouwden andere mensengroepen die ze ontmoetten, ongetwijfeld niet als soortgenoten, maar als ook een soort dieren en in ieder geval als rivalen voor dezelfde voedselbronnen. Ze zullen andere mensengroepen dan vermoedelijk op dezelfde manier behandeld hebben als hinderlijke wilde dieren. Oorspronkelijk wederzijds agressief gebrul zonder winnaar of verliezer, in een later stadium vermoedelijk afslachting door de groep die het best de jachttechnieken beheerste en over de doeltreffendste wapens (werktuigen) beschikte. In deze context is kannibalisme eerder voor de hand liggend dan immoreel. Het contact tussen diverse mensengroepen moet dan in bepaalde omstandigheden langzaam en schoorvoetend tot pacificatie hebben geleid, verzoening die steeds ritueel werd vastgelegd. Rituelen zijn inderdaad niets anders dan culturele gedragsvoorschriften om ‘natuurlijke’ vooral agressieve neigingen te onderdrukken. Die pacificatie was zeker vereist wanneer men, bij gelijke oorlogskracht, tot uitwisseling van goederen wou komen en men deze dus niet kon roven (uiteraard pas in een later stadium toen de mensengroepen reeds een surplus inruilbare goederen hadden geproduceerd).
Hoeveel Lleroh waren door haar woorden, door haar verslagen in de problemen gekomen? Hoeveel had ze, met haar afgedwongen loyaliteit, bijgedragen aan de langzame status-val van haar eigen volk in haar eigen moederland?
De paracord overlevingsriem wordt elke dag gebruikt, waar een zware riem nodig is om je broek vast te houden! De unieke weefpatronen van twee snaren van paracord laten de riem meer instelbaarheid in plaats van de vijf gaten of de aanpassingsbereik van…
Ik gruw van zijn wijd opengesperde ogen, zijn pupil­len net te groot, en die verkrampte grijns om zijn mond. Niet omdat hij eruit ziet als een maniak, maar omdat hij er nauwelijks anders uitziet dan die Mook die vroeger mijn vriend was. Opeens weet ik niet meer zo zeker dat ik degene ben die is veranderd.
Tijd om terug te keren naar het stadscentrum. Ook hier weer een bruidspaar. Ditmaal bij het standbeeld van Antony Bredov bij de ingang van het stadium aan de Prospect Lenina. Bredov is een Sovjetheld die zichzelf en verschillende Nazi’s opblies met een handgranaat, nadat hij zich door hen omsingeld wist. In de binnenstad zien we op meerdere plekken afbeeldingen van Lenin en van de rode vlag met het hamer- en sikkelsymbool ernaast. Aardig is ook het stadswapen met daarin een vis en een boot, dat samen met een stenen uitvoering van een  heldenmedaille (een vijfpuntige ster aan een rood lint) op een gebouw aan het centrale Sovietsky Konstitutsii plein is aangebracht. De medaille wijst erop dat Moermansk het predikaat heldenstad draagt. Dit vanwege de dappere rol die de stad speelde in de Tweede Wereldoorlog.
Kort daarna, voordat ze zou gaan studeren, gingen we voor de laatste keer met het hele gezin op vakantie naar Texel. Daar, op het strand bij de Slufter, nam ik stiekem enkele foto’s van mijn gezin terwijl we naar schelpen zochten en de hond blaffend tegen de golven tekeerging. De mooiste schelp namen we als souvenir mee naar huis.
Maar niet iedereen geeft zich over aan de siesta: er glijden schaduwen door het water, vluchtig als de vormen van mangrote vissen, vreemde lichamen die net onder het troebele olijfgroene water schuil gaan. Nu en dan verschijnt er heel even een snuit boven de waterlijn als van een kaaiman of een snoek. Ogen zonder oogleden volgen de gangen van de sleutel­bewaarder van net onder de waterlijn. Vier, nee vijf, van deze donkere vormen, elk zo groot of groter dan een mens, zwemmen achter hun prooi aan. Ze volgen de Griek al vanaf het kanaal der papyrus, en nu door de steeds smallere grachten en kreken van de achterbuurt die de Duivelsvingers genoemd worden. De steigers zijn hier lager, bevinden zich dichter bij het wateroppervlak. Met een behendigheid die zijn omvangrijke gestalte niet zou doen vermoeden balanceert Karagiozis over een van de doorverende kattenbruggetjes die de vlotten, woon­boten en steigers met elkaar verbinden.
In het Hôtel des Colonnes in Waterloo was men vertrouwd met het Franse chauvinisme toen Baudelaire er in 1861 over de vloer kwam. De dichter wilde de frieten proeven die Victor Hugo had omschreven als ‘blond, knapperig en zacht tegelijk. Een meesterwerk van bakkunst, zeldzaam in België.’ In zijn artikel ‘Quatre jours avec Baudelaire’ schrijft Maurice Kunel dat Baudelaire de ‘exquise’ frieten op zijn bord met de vingers at, zoals de literaire gourmet Brillat-Savarin had aanbevolen. Typisch voor Parijs, aldus Kunel, ‘zoals ook friet een Parijse vinding is.’ Geroepen door de smikkelende heerschappen, toonde waard Joseph Dehaze maar weinig nationale trots. Zonder blikken of blozen vertelde hij dat de Franse ballingen van 1851 de frieten in Brussel hadden geïntroduceerd. ‘Voordien kenden de Belgen ze niet. De twee zoontjes van meneer Victor (Hugo) hebben ons geleerd hoe ze te snijden en te bakken in olijfolie of reuzel en niet in het walgelijke ossenvet of schapensmeer, zoals vele van mijn landgenoten doen, uit onwetendheid of spaarzaamheid’ citeert Kunel.
Hier ben ik voor het eerst met de liefde van Jezus in aanraking gekomen, had deze nooit van mijn moeder gehad. Mijn ouders waren ook niet in staat geweest, om in mijn basisbehoeftes te voor zien, en mijn jeugd was blanco.
De variatie van soorten, van lichaamsvormen, van huidtekeningen en huidskleuren, kledingdracht en kledingkeuzes in Ebyon had haar de eerste keer met stomheid geslagen, evenals het aanzien dat de Lleroh hier nog steeds leken te bezitten; de gemengde wijken waarin verschil­lende rassen naast elkaar leefden; de openbare straffen en openbare executies van mis­dadigers, de prominente rollen die sommige Lleroh-mannen innamen.
Harrald hief zijn hand. ‘Ho, wacht, laat mij het even uitleggen. Ik ging op zoek naar de incubators in Eindhoven, zoals we besproken hadden. Maar die incubators waren niet operationeel en konden dat ook niet worden. Ik vond daar aanwijzingen voor een ander project van De Philips, genaamd Ariadne.’ Hij knikte opzij naar de vrouw die naast hem zat. ‘Dit is Ariadne. De grootste medische geleerden van toen hebben haar ontworpen en geconstrueerd. Ariadne is niet menselijk.’
Waarom begeven jongen mannen met hoge productieve en reproductieve waarde zich in zo’n risicovol gedoe als oorlog? De evolutionaire psychologie van de oorlog, ontwikkeld door John Tooby & Leda Cosmides, ziet vier essentiële condities waaronder oorlog kan en zal worden gevoerd:
Glimlachend stond Leaf tegenover de journalisten die zich voor haar hadden verzameld. Ze kende ze alle­maal en wist hoeveel moeite ze hadden gedaan om hier te zijn. Vanochtend was de laatste persvlucht naar en van aarde geland en er waren slechts tien plekken op beschik­baar geweest.
‘Dat is dan een pijnlijke vergissing.’ Ze keek langs mij heen de gang in, nieuwsgierig, keek nog eens in mijn ogen. Verbaasd keek ze naar het huis, de tuin, de straat, alsof ze daar voor de eerste keer was, maar enkele details toch leek te herkennen. Ze liep het tuinpad uit en aarzelde terwijl ze naar de blauwe hemel met de condensstrepen keek. Ze keek om, wierp nog een verwarde blik op mij, koos toen zorgeloos voor de weg naar het centrum. Ze bleef een vreemde voor me, gesloten als een oester, hoewel ze me ergens bekend voorkwam.
Muziek verzachtte ook de zeden. Het gebruiken van de hersenen, het spreken en het oordelen was op het niveau van de hersenconnecties nog niet afgezonderd van de passie en ging dus gepaard met een algehele verhitting van het zenuwstelsel, incluis een toegenomen seksuele excitatie, al beoogde het brein eigenlijk het hart af te koelen, zoals Aristoteles al besefte. Deze nerveuze bezigheid, deze algemene cerebralisering waarbij ook de passies werden geactiveerd, verstoorde op de duur de rust en de slaap. Meer en meer ging men uit een soort noodzaak planten en kruiden gebruiken die de geest tot rust brachten, zoals men hallucinerende planten gebruikte om bepaalde visoenen op te roepen. Drugs dus. Met als gevolg en ook als oorzaak dat men bij het aanbreken van de dag dan weer opwekkende stoffen nodig had. En in de landbouwsamenlevingen zou men dan oog krijgen voor de gisting die ontstond in te lang bewaarde gerst en druiven: alcoholische gisting die we nu kennen als bier en wijn. Babylonische teksten wijzen erop dat men in Babylon zeker reeds bier brouwde rond 4.000 v. Chr. Ook de Egyptenaren dronken bier: farao Ramses III was eigenaar van een brouwerij die de tempels bier leverde. Wijn die ontstaat door de omzetting van de druivensuiker in alcohol, moet men ook al duizenden jaren geleden hebben gekend. De alcohol was dubbel krachtig: in eerste instantie exciteerde zij en maakte de mensen vrolijk, daarna liet zij hen zalig (maar snurkend) in slaap vallen.
Ik denk dat jij zelf weinig gespeeld hebt met een opgroeiende puber. Als deze bij een trek spel hapt is het in mijn ogen per ongeluk als hij zijn bekje verplaatst in het spel. Er komt ook adrenaline vrij en zeker geen stress. Als een spel stress zou opleveren ga ik zeker niet aan een spel beginnen.
Die laatste is natuurlijk essentieel, zeker als één van je overlevers gewond geraakt is. Zeker in de eerste dagen is het van groot belang dat je veel, en vooral de juiste grondstoffen zoekt. Het is leuk om wapens en –onderdelen te zoeken, maar als je geen eten kan koken omdat je te weinig hout hebt, heb je nog weinig aan je goede verdediging. Het is dus constant zoeken naar het minimaal noodzakelijke, en het vermijden van overbodige luxe. Hoewel, ook wat luxe lijkt, zoals een radio of toch die sigaret, kan een depressie vermijden, en daarmee op langere termijn toch essentieel zijn.
Uw aanklachten kunt u in de comments kwijt en dan, mits het voldoet aan de hieronder te noemen voorwaarden, verwerken wij dat in de definitieve lijst. Niet dat wij pretenderen een definitieve lijst samen te kunnen stellen. Het Verraad is veel te groot en alomvattend dat wij als simpel blogje dat in zijn geheel zouden kunnen beschrijven. Het is een beginnetje. En elke hulp is welkom. We zullen ze toch moeten berechten uiteindelijk, ik was niet van plan de grootste misdaad in de geschiedenis onbestraft te laten, dat druist in tegen elk rechtvaardigheidsgevoel dat ik heb.
Met deze druppelslang verzorgt u uw tuin zoals professionals dat doen. De slang is flexibel en poreus zodat er over de gehele lengte druppels uit komen. Zo wordt uw tuin gedoseerd en zuinig van water voorzien voor optimale groei en onderhoud van planten.
‘Het is niet natuurlijk dat we alles proberen te onthouden’ was in een krant te lezen geweest. Namens een actiegroep hield mijn dochter een interview. ‘De natuur is een levend wezen dat alles beter kan verteren als het langzaam vergaat.’ Ze herhaalde wat ze jaren terug in haar spreek­beurt had verwerkt, over de talloze cloudservers die onze herinneringen moesten bewaren, en de vele back-ups daarvan. ‘Het is beter dat we vergeten.’
Electric Vehicle Railway Direct Mail Nederland, Verenigd Koninkrijk, Italië, Duitsland, Polen, Oostenrijk, Tsjechië, Slowakije, België, Zwitserland, Hongarije, Frankrijk, Spanje, Portugal, Denemarken, Litouwen, Letland, Estland, Zweden, Finland 25-35 werkdagen
Wonder: Een uitzondering op de natuurwetten die ontsnapt aan wetenschappelijke verificatie omdat het niet naar eigen wil kan worden herhaald maar afhankelijk is van de noodzaak van genade. Ze vormt het bewijs van God dat een Heer kan leveren daar, wetenschappelijk gezien, incidenteel de macht van de tijdconditioneringen sterker kan blijken te zijn dan een natuurwet. Eveneens hangt de macht van goochelaars af van het vermogen tot manipulatie van de geconditioneerde verwachtingen van de toeschouwers door afleiding en de juiste timing. Dit maakt het moeilijk te onderscheiden tussen wonderen en herhaalbare goocheltrucs. Een andere manier om wonderen te definiëren is ze te zien als een verbeelding van de werkelijkheid zelf (‘de werkelijkheid zelf verbeeld zich’) er bewijs van leverend dat materie slechts een soort gedachte is.
Het drinken van alcohol geschied traditioneel terwille van de ontspanning en het je laten gaan. In het bijzonder moeten vleeseters hun lichamen bovenmatig inspannen om af te komen van hun giftige afvalstoffen. Op een onnatuurlijke manier gestresst zijn ze geneigd de kulturele omstandigheid ervan te beschuldigen en ontlenen ze daar in een snobistische verheffing in de aard van het roofdierachtige een wrokkige houding aan van minachting jegens de samenleving om hun alcoholmisbruik te rechtvaardigen. Zware verslaving volgt op de mislukking zich aan te passen in de negativistische benevelde toestand. Men kan jaren lang liegen om de schijn van gezondheid op te houden, maar het proces is moeilijk terug te draaien zonder een serieuze omslag naar de hogere waarden van de ziel.(afb.) Om te handhaven en succesvol te zijn in de sport en de samenleving in het algemeen, is helemaal niet roken en drinken het beste. Praktisch gezien zal een bewuste bekentenis naar de eeuwige waarden met een wijze houding van matiging wat betreft ieder bedwelmend middel (ook thee, cacao, koffie en softdrugs) een acceptabel resultaat opleveren. 
Er stond een zachte bries. Een eigenaardige, niet te definiëren geur dreef Zohra’s kant op. Intuïtief wist ze dat ze die geur moest volgen, ook al walgde ze ervan. Ze probeerde een overzicht te krijgen van het dak. Het was zo groot als een voetbalveld en ingericht als een doolhof met ventilatieschachten, antennemasten, lift­okers en trappenkamers die het zicht belem­erden. Ze strompelde naar de dichtstbijzijnde mast en verschool zich erachter. Het inademen van de buitenlucht deed haar deugd. Langzaam voelde ze het leven weer in haar lichaam sijpelen.
Daarom blijf ik juist in de wereld waarin niemand meer meetelt als hij niet in iedere zin enthousiast het begrip social media laat vallen, pleiten voor wat ik noem platforming: het verzinnen van leuke aantrekkelijke excuses om verschillende mensen fysiek in real life bij elkaar te brengen. Je schept hierdoor ook gelegenheid om te matchen. Excuus kan een open discussie ergens over zijn, een brainstorm, een lezing, een festival, dansen, straatdiners, gezellige winkelformules, kunst, groot in een zaal of klein in een huiskamer. Tussen de schuifdeuren, ik juich de initiatieven hier en daar van harte toe, want ik ben er erg voor improvisatie, temidden van al die techo-luxury. Het goede van platforming is dat je in het echt kennis maakt met onverwachte anderen, zodat ze alsnog familie van je kunnen worden in je cognitieve systeem. En dat je in de stemming wordt gebracht voor liefde: je komt in the mood for love. Jawel, veel bezongen, van Sinatra tot Bono tot Brian Ferry.

One Reply to ““bommenwerper overlevingsuitrusting overlevingsuitrusting marietta ga””

  1. Ik las toen omzeggens alles. Studies over primaten en mensapen. Over fossielen en paleolithische vondsten. Over primitieve stammen. Over het ontstaan van de landbouw en de vorming van de eerste steden. Over het Romeins arbeidsrecht. Ik las kapittels uit de Bijbel en uit de Indische upanishads. Ik doorworstelde stukken van Bachofens Mutterrecht, gepubliceerd in 1861. Bachofen (1815-1887) was een Zwitserse rechtshistoricus die als eerste stelde en argumenteerde dat in de eerste mensengemeenschappen volledige promiscuïteit heerste, met als gevolg moederrecht, vermits het vaderschap van een kind niet kon worden vastgesteld. Idealist als hij was associeerde hij het moederrecht met de stof (de materie) en hij bejubelde dan ook de historische overgang van het moederrecht naar het vaderrecht, dat stond voor de geest. Hij beschrijft zijn stellingen aan de hand van een buitengewoon spitsvondige lectuur van een omvangrijke reeks klassieke werken. Onvergetelijk vind ik zijn lezing van het lotgeval van Orestes, zoals verhaald in Aeschylos’ trilogie Oresteia, een tragedie uit 458 v. Chr.:
    Aan Ansalaam. Aan Ansalaam met eenzelfde zorg­zaamheid in haar karakter, aan Ansalaam die onder dezelfde vossenstreken geleden had als waardoor deze arme Ezel het leven had gelaten. Neen. Márk. Soms kennen we dieren pas echt als ze dood zijn. Als ze hun laatste slag van de molen hebben gekregen.
    En wat betreft iemand iets geven: men zal altijd zeggen: “prachtig, geef maar”. Maar het is niet duidelijk wat men zal doen met ons aanbod om ergens mee te helpen. Of onze gift dan ook nuttig wordt gebruikt moet je maar afwachten.
    Voor de ziel moet men zich schikken naar het volkomen geheel waarvoor een keuze nodig is wat betreft de structuur van een gewetensvolle regeling van de tijd. Dit moet dynamisch zijn met de grootst mogelijke diversiteit. Een programma is nodig om de gasten te bedienen met voedsel, onderdak en een vertoning voor de goede heugenis. De vertoning is bij voorkeur kleurrijk, met muziek en spraak in dienst van de orde van de ziel: men moet goede herinneringen opbouwen en niet worden vervloekt door de gasten. Zoals hiervoor gesteld, er zou geen fixatie op enig iemand in het bijzonder moeten zijn maar een voorkeur voor een vrije associatie. De behoefte aan vrijheid en persoonlijke spontaniteit beperkt de vertoning. Hoe meer er van hetzelfde is, des te minder waarschijnlijk de aandacht zal zijn. men gaat naar het theater omdat een andere film wordt vertoond. Men gaat naar de kerk omdat er een andere preek wordt gehouden. Men bezoekt vrienden omdat een andere conversatie en/of een ander feest gewenst is. Men gaat naar de kroeg om met een andere groep mensen te zijn. Als de mensen voor de ziel komen en niet voor je ego moet je een (dienaar van) God zijn. Aangezien dat nooit helemaal mogelijk is, zal bezoekers ontvangen altijd een soort slavernij zijn: altijd moet je ze dienen, beleefd zijn, bescheiden en voorkomend, terwijl er altijd iets verkeerd kan gaan waar jij dan de schuld van krijgt. Niettemin zal de illusie van verzorgd te worden door de bezoekers en de inspiratie van de mensen die tot een vertoning aanspoort, met het voordeel van de twijfel (…). en de mogelijke offers door hun gebracht, tesamen afdoende de geleden schade compenseren. Een gebruikelijke oplossing voor het probleem van het angstige ego en de lijdende ziel is de ziel en het ego als hetzelfde te zien. De dualiteit is beëindigd en dus het (mentale) konflikt: alleen de onrede van de plankenkoorts blijft over. Natuurlijk is dit alleen maar een kneepje van het vak. De dubbelhartigheid van het voorwenden van de ziel met het ego zal geen stand houden. In feite is het de oplossing om het aandacht vragen op te geven en, deze regel terug brengend tot het onpersoonlijke, zelf moedwillig ontsnappen aan mensen die achter je lichaam aanzitten. Naar de uiteindelijke orde van de bevrijding kan niemand worden vervolgd. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *