“basis overlevingsuitrustinglijst ramp survival gear lijst”

Boot- en vliegtuigkits zijn gekend omdat ze meestal verplicht zijn. Autokits worden vaak gebruikt in grote gebieden en waar de vier seizoenen in een dag kunnen voorkomen. Al deze kits zijn omvangrijk en wegen dan ook redelijk wat, ze hoeven ook niet noodzakelijk klein en licht te zijn want zij worden vervoerd in hun respectievelijke voertuigen. Het bedenken van deze kits laat ik aan iemand anders over. Mijn onderzoek gaat over de draagbare overlevingskit, diegene die je altijd kan bij je hebben onder eender welke omstandigheid. De kit moet de juiste elementen bevatten zodat je er eender waar kan op rekenen en gebruiken. De kit moet niet groot of klein zijn, dik of dun, 100 dingen bevatten of 10, maar moet exact die essentiële elementen bevatten die nuttig zijn in een noodsituatie. Een klein kitje maken dat past in een tic tac doosje kan nooit efficiënt genoeg zijn om je in je overlevingsbehoefte te voorzien. Het is ook van groot belang dat je overlevingskit niet te opvallend is. Camouflage kleuren en commando uitrustingen lijken heel stoer maar kunnen bij vele mensen de verkeerde gedachten oproepen.
Onder water worden zijn spartelende ledematen gegrepen en gefixeerd door sterke vingers met zwem­vliezen. Zijn sabel ontglipt hem en zinkt weg in de oer­soep. De vismensen hebben hem te pakken. Soepel als dolfijnen dartelen zij om hem heen, klauwend en bijtend trekken ze hem mee omlaag, steeds verder de diepte in. Een worsteling met de allure van een dans. De enige muziek is de waterdruk die trommelt in zijn oren. Zorgvuldig, bijna sensueel wordt zijn broekriem los­gemaakt, alsof de aanvallers benieuwd zijn naar het enorme lid dat de man zich weer heeft laten aannaaien, maar de vingers met zwemvliezen halen slechts de sleutelring en het holster met het pistool los van de riem. De wijde broek glijdt omlaag tot aan de gezwollen enkels om daar te blijven haken. Uiteindelijk binden de vis­mensen hem vast aan een verroest afgeworpen anker dat half begraven in de drek op de bodem ligt.
Het probleem is de verdringing van de oorspronkelijke aandrift van de persoon. Ervaring opdoend, stervend voor de liefde die men leeft moet men lijden en niet zelden resulteert dit in een negatieve houding jegens de geliefde. Als alle getrouwde paren zo beleefd voor elkaar zouden zijn als voor hun eigen buren of zelfs huisdieren, zou de wereld er heel anders uitzien. Als men eenmaal een zekere zwakheid gedeeld heeft, kan het ertoe lijden dat men sterke banden vormt en eenmaal genezen van die zwakheid kan de oorspronkelijke liefde nog een hele tijd zelfs sterker worden ontkend dan men neutraal zou doen. Ook van datgene waar je nee tegen zegt kan je leren wie je bent. Een bijzondere afkeer kan niets anders dan een getraumatiseerde liefde zijn. Psychotherapeuten weten dit en gebruiken het in deconditioneringstherapieën om fobieën te overwinnen. In het bijzonder in datgene wat men vreest gaat het geheim schuil van de zelfverwerkelijking die men zoekt. Zeer verlegen mensen bang voor alle geweld kunnen de grootste soldaten blijken te zijn. Enkel na het herwinnen van het evenwicht van de emoties (herintegratie) zal het zelfverwerkelijkingsproces zich voortzetten en tot nieuwe avonturen van verhouden en cultivering leiden.
Het is goed naar school te gaan en je te onderwerpen. Het is slecht er een eeuwige plicht van te maken. Het is goed te veranderen van school, het is slecht niet te hebben geleerd zelf school te maken. Aldus willen iedere vrouw en man van nature baby’s ter wille van hun eigen school van opvoeding, hoewel het niet altijd duidelijk is wie er de leraar is. De grote misère van de religie en de politiek bestaat uit het onvermogen de leerschool te internaliseren en het geleerde te integreren met andere bestuurlijke opties. Dit is het ware probleem: de voortdurende noodzaak nieuwe informatie aan te nemen en te integreren. Ten eerste is er het probleem dat gevorderden geneigd zijn minder te leren in de praktijk van hun eigen conclusies. Ten tweede is er het probleem van de evolutie. Hoe kan een school vooruit streven zonder in zijn geheel ontworteld te raken? Dingen lopen mis met de overdracht van kennis: boeken worden onleesbaar vanwege specialisatie en leraren weigeren nieuwkomers met andere aanpassingen dan die hun eigen zijn te accepteren. Aldus herhaalt zich steeds hetzelfde fenomeen: mensen vormen hun eigen school en gezag. Dit is natuurlijk en moet worden getolereerd. Deze regel impliceert leven en laten leven: een slechte school zal de tand des tijds niet doorstaan, normaliter hoeft men daar geen bijzondere oppositie tegen te voeren. Niet te vergeten: alle pogen tot redelijkheid kan worden herkend als dienst aan de ziel (1l); zolang een school er is om te onderrichten en niet om te heersen, mag iedere afgestudeerde voor zichzelf uitmaken of hij meer heeft geleerd dan slechts geduldig zijn.
Je zult beginnen te begrijpen wat het betekent om te geven en te ontvangen. Ze zijn verbonden.  Als je echt uit jezelf geeft, ontvang je de diepte van de ervaring.  Als je echt ontvangt, zul je meer verlangen creëren om te geven en je te verbinden.  Het zal een wederzijdse inspiratie zijn.
Hij trok de revers van zijn jasje recht. ‘We hadden de bui al een tijdje zien hangen. De publieke opinie begon zich tegen ons te keren en anti-kapi­ta­listische filoso­fieën begonnen opgeld te doen. Een groep van de rijkste CEO’s en ondernemers ter wereld besloot hun fortuin veilig te stellen. We investeerden niet alleen in de satelliet, maar ook in de nieuwste kwantum- en DNA-computers. Die waren toen al zo ver door­ont­wikkeld dat complete menselijke persoon­lijkheden konden worden gekopieerd. De satelliet zou een virtueel paradijs scheppen, waar we konden leven in oneindige overvloed, zonder ooit te hoeven sterven.’ Hij keek langs zijn eigen lichaam op en neer, met een tevreden uitdrukking op zijn gezicht. ‘Ik ben in honderd jaar geen seconde ouder geworden.’
Het kleine kamertje rook wat bedompt en stoffig, maar was verder keurig opgeruimd. De muren waren zachtgroen en het meubilair whitewash. Peter en zij hadden geweten dat ze het ooit moesten gaan opruimen, maar ze hadden tot nu toe de moed niet kunnen verzamelen. Het had veel te veel pijn gedaan, hoewel de constante aanblik van het wiegje en de pluche knuffeldieren dat ook deed. Vrolijke houten letters die de naam ‘FLEUR’ spelden hingen nog aan de muur.
News-Medical.Net provides this medical information service in accordance with these terms and conditions. Please note that medical information found on this website is designed to support, not to replace the relationship between patient and physician/doctor and the medical advice they may provide.
Het onderbewustzijn zal zich openen, de poort die in het thymusgebied wordt bewaard.  Er zal veel loslaten zijn, hetgeen het onderbewustzijn toestaat zich naar intuïtie te bewegen en de macht van de hogere wil de leiding te laten overnemen van de bewuste geest.
Ik had onlangs het genoegen een voordracht bij te wonen van de sympathieke Astrid Van Triet over het nieuwe ruilmiddel de equi (wat staat voor equivalent of gelijkwaardig). Er is veel over te vertellen en ik verwijs verderop naar enkele websites waar nog veel meer informatie te vinden is.
De journalisten juichten bij het horen van haar iconische strijdkreet. De zwotor kwam in rap tempo dichterbij en Leaf herkende het blauw van de veeg­troepen. Ze draaide de hendel naar volle kracht en stoof weg.
Muziek verzachtte ook de zeden. Het gebruiken van de hersenen, het spreken en het oordelen was op het niveau van de hersenconnecties nog niet afgezonderd van de passie en ging dus gepaard met een algehele verhitting van het zenuwstelsel, incluis een toegenomen seksuele excitatie, al beoogde het brein eigenlijk het hart af te koelen, zoals Aristoteles al besefte. Deze nerveuze bezigheid, deze algemene cerebralisering waarbij ook de passies werden geactiveerd, verstoorde op de duur de rust en de slaap. Meer en meer ging men uit een soort noodzaak planten en kruiden gebruiken die de geest tot rust brachten, zoals men hallucinerende planten gebruikte om bepaalde visoenen op te roepen. Drugs dus. Met als gevolg en ook als oorzaak dat men bij het aanbreken van de dag dan weer opwekkende stoffen nodig had. En in de landbouwsamenlevingen zou men dan oog krijgen voor de gisting die ontstond in te lang bewaarde gerst en druiven: alcoholische gisting die we nu kennen als bier en wijn. Babylonische teksten wijzen erop dat men in Babylon zeker reeds bier brouwde rond 4.000 v. Chr. Ook de Egyptenaren dronken bier: farao Ramses III was eigenaar van een brouwerij die de tempels bier leverde. Wijn die ontstaat door de omzetting van de druivensuiker in alcohol, moet men ook al duizenden jaren geleden hebben gekend. De alcohol was dubbel krachtig: in eerste instantie exciteerde zij en maakte de mensen vrolijk, daarna liet zij hen zalig (maar snurkend) in slaap vallen.
Harrald knikte. ‘Ik had artikelen gelezen over de experi­menten met incubators en kunstmatige zwanger­schappen en ik hoopte dat het een oplossing voor ons kinderprobleem kon zijn. Ik zocht al een paar jaar naar deze plek.’
11. Woord voorafDeel 1 beschrijft wat ik het ‘Groeimodel’ ben gaan noemen. Het is eenmodel dat het me mogelijk maakt de evolutie van een bedrijf, een carriè-re, een leven te beschrijven op basis van ratio en emotie, hetgeen hetonderwerp van dit boek is. Dit model is gebaseerd op het gedachtegoedvan Prof. Ulrich Libbrecht. Zijn gedachtegoed wordt in dit deel tevenskort toegelicht. Ook een korte voorstelling van wie ik ben en wat ik doe,komt aan bod om zo mijn inzichten en ervaringen te kunnen kaderen.Deel 2 gaat in op verschillende werksituaties (vergaderen, beslissingen,leiding geven, …) of onderdelen van het bedrijfsleven (creativiteit, dewerkplek, het personeel, …) en hoe we die op basis van ratio en emotiekunnen evalueren. Hier bespreken we waar we typisch emoties vergetenaandacht te geven en hoe we meer aandacht voor emotie kunnen latenontstaan. XIII
Vandaag was er nog een verrassing: de overheadtank stroomde weer over. Die is dus weer afgevuld en de kleinere tank die lager staat zit ook weer boordevol. Nu heb ik weer voor weken genoeg water. Een zorg minder. Ik had een week lang twee lege watertanks gehad, omdat iemand (die zijn naam er niet bijgeschreven had) de hoofdkraan van de toevoer had dichtgedraaid; de hoofdkraan, die ergens in de tuin verstopt zit in een rechtop staande buis en waarvan ik het bestaan niet eens had vermoed. Hoewel er steeds water in mijn richting was gepompt kwam dat water dus een week lang niet aan. En ook de weken daarvoor dus al niet. Zodat tenslotte de hele watervoorraad was opgebruikt. Dit probleem zal zich dus op deze manier niet nog een keer voordoen.

One Reply to ““basis overlevingsuitrustinglijst ramp survival gear lijst””

  1. 3. de jagersmythologieën waren zo toegespitst op de jachtdieren dat een nieuwe kijk op planten uitgesloten was. De kennis betrof de jacht (en de oorlog) en al wat ermee samenhing. Ook de ontwikkeling van nieuwe technieken gebeurde vermoedelijk in eerste instantie met betrekking tot de jacht. Grondige aanpassingen van de kennis en de mythologieën, op basis van veranderingen in de levenscondities, waren alleen mogelijk daar waar er nog een ‘gezonde’ balans of mix was tussen mythische elementen die naar dieren verwezen en elementen die naar planten verwezen. Elders, daar waar de jacht dus overheerste, werden wijzigingen aan de mythologieën als dissidente goddeloosheid afgedaan en die dissidenten maakten amper een kans het publiek maken van hun voorstellen te overleven.
    Analyse van het sociaal gedrag van primaten geeft aan dat matrilokaliteit (dus de meisjes blijven in de moedergemeenschap) de agressie van mannetjes tegen vrouwtjes (seksuele dwang en verkrachting, woedeaanvallen, ja zelfs doden van het kind van het vrouwtje) meer dan terugdringt. Eén van de effectiefste methodes om deze agressie te kortwieken en agressieve mannetjes te verjagen is het vormen van coalities van vrouwelijke verwanten, zoals dus blijkbaar bij de bonobo’s gebeurt. Een andere manier om mannelijke agressie in te dijken is het aangaan van een relatie met één of meer mannetjes die het vrouwtje tegen de agressieaanvallen van andere mannetjes beschermt of beschermen, doorgaans in ruil voor instemming met de paringswil van de ‘vriend’ of ‘vriendjes’.
    Helaas zaten al deze zoekers op een verkeerd spoor. Immers: aan de orde was niet de scheiding tussen mens en dier en tussen soorten onderling in het algemeen. Dat samenstellen van classificaties en catalogi van afzonderlijke soorten was een 18de-19de eeuwse liefhebberij in een tijd toen postzegels en sigarenbandjes nog hun intrede niet hadden gemaakt. Biologen durven ondertussen schaamteloos toegeven dat soorten naadloos in elkaar overvloeien en niet van elkaar af te zonderen zijn. Of zoiets als de “soort” bestaat en als zinvol begrip kan ingezet worden, wordt zelfs onomwonden in twijfel getrokken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *