“ark overleving geëvolueerd uitrusting cool nieuw overlevingsuitrusting”

Ik zat in een van de achterste coupés. Het geluk van platzak te zijn. De voorste coupés waren samengeperst schroot, Marsiaanse dieren incluis. Eén blik door het raam was genoeg om daar vrij zeker van te zijn. Bij ons viel het, daarmee vergeleken tenminste, nog mee. Het monorailstel hing scheef, de vloer helde helemaal naar rechts, en uiteindelijk hingen we toch nog op de rail, vastgehouden door de andere treinstellen voor en achter ons. Er waren gaslekken, giftige atmosfeer drong langzaamaan naar binnen, er waren gewonden, er was bloed, er was gejammer en gesnik en wat deed Jonas Grimpeerd? Zijn pak afvegen, een gasmasker opzetten, en hooghartig om zich heen kijken. Het lef van een eerste­klasser die per ongeluk het geluk had in tweede klas te belanden, en daarmee zijn leven gered zag.
Cateringservice `t Noorden Brood & meer Ontbijt – Brunches – Lunches High tea – Picknick Introductie: Ook voor een lunch op maat bent u bij ons op het juiste adres. Door de jaren heen is brood het basis
Vanwege het niet weten zal een eerlijk persoon altijd een zoeker zijn. Niemand is de volledigheid van de zelfherinnering, aangezien niemand kan claimen het ware zelf of God te zijn. Psychologisch is het zelfs eenvoudigweg dom te claimen het ware zelf gerealiseerd te hebben. Voor een weldenkend mens is er altijd een nieuwe horizon. Daarom is het altijd een stap voor stap voorwaarts en nooit het helemaal bereiken. Het is de paradox van de haas die niet in staat is de schildpad in te halen: hij kan nooit meer dan de helft van de afstand afleggen. Materiëel is dit non-sense, maar voor de ziel bestaat er geen twijfel over. Zoekende heeft men behoefte aan het vertrouwenswaardige dat dan gedefiniëerd wordt als expertise in relatie tot de ziel. In materiële kennis mag men meer weten dan de heilige man, maar een computer is niet een heilige man. Men kan geïnformeerd zijn over de ziel door leraar, boeken en gezelschap, maar informatie zonder gemeenschappelijkheid is leeg. De valse prediker zal pleiten voor de valsheid van de materiële vorm: aanbid dit, hou daarvan, ga daarheen, hou dat vast etc. De bona fide prediker zal vrijmaken terwille van een andere gemeenschappelijkheid: hij zal ter hemel varen, je achterlaten met de verantwoordelijkheid en van binnenuit in de ziel werken. Hij bouwde geen kerken, tempels of pelgrimsoorden. Hij bouwde hart, geest en ziel op: dit is te behartigen, dit is het geestelijk koninkrijk, dit is de ziel die in de hemel is. Het is altijd de materiële truuk van je eigen valse prediking die de boodschap bederft, God in zijn tegendeel veranderende en de gelovige opzadelend met ketterij i.p.v. waarheid. Zo zijn alle scholen genaamd bona fide harde noten om te kraken: oneetbaar zonder het vaste voornemen te gaan voor het smakelijke binnenste van kennis der ziel, de harde schil weggooiend. De uiterlijke verschijningen kunnen puur demonisch zijn als een waarschuwing tegen demonen die niet in staat zijn hun eigen beeltenis te verdragen. Speurend naar wat bona fide is kan naar deze regel niet gezegd worden waar naar toe te gaan of wie te raadplegen. Waar je ook gaat, wie je ook ontmoet: je moet altijd weer naar huis terugkeren. En thuis is waar het hart is. Zolang het huis opgeruimd is, het hart is gezuiverd door het gebod der zelfherinnering, zal men de onafhankelijkheid en verantwoordelijkheid terug vinden. 
Heimwee overspoelde Berend. Hij dacht aan hun moeder, hoe hij aan haar hand meeliep naar de slagerij, waar pa dan aan het werk was met een jonge Willem aan zijn zij en waar pa moeder in het slachthok stiekem een kus op haar wang gaf. Hij dacht aan de plakjes worst, die hij op zaterdagmiddag mocht uitdelen aan de klanten, nadat hij er eerst heel zorgvuldig kleine Hollandse vlaggetjes in had geprikt. Hij dacht aan de jaloezie die hij voelde toen Willem pa vertelde dat hij de slagerij wilde overnemen en pa hem daadwerkelijk omhelsde. Hij dacht aan de teleur­stelling in pa’s ogen toen hij op zijn achttiende verjaardag opbiechtte dat hij wilde verhuizen naar de stad, om bouwkunde te studeren. Hij dacht aan de dag dat hij, in stilte gehol­pen door zijn broer, weer in zijn oude slaapkamer was getrokken terwijl de rouwkransen nog in de woon­kamer stonden. De woonkamer, die moeder ooit had ingericht en die Willem nooit had veranderd. Hij dacht aan hoe Willem altijd bij pa en moeder was blijven wonen en alle zorg op zich had genomen, tot aan het einde. En hij dacht aan de zonnige ochtend toen ze samen op de stoep voor de slagerij stonden en zich afvroegen of de naam op de gevel en het raam nu aangepast zou moeten worden.
Samuel zei niets. Wat kon hij zeggen? Het bestuur en de mensen hadden gelijk. Dat besefte hij maar al te goed. En toch … Misschien kwam ze deze keer wel. Misschien klopte er morgen iemand op zijn deur met een glans in de ogen die hij nog maar bij één persoon gezien had.
De bel maakte een einde aan de discussie. Het antwoord dat Aaron wilde geven, verdween in het gejoel van zijn klasgenoten die het einde van de week met plezier tegemoet zagen. De kinderen liepen naar buiten, na een haastig afscheid aan hun leraar.
Praktisch komt identificatie neer op het idee van wat heilig, in wording , zelf-evident en vaderlijk zorgend zou zijn. Heiligheid volgt uit de waarde van de reinheid. Niet enkel materiëel maar ook spiritueel gezien is het geestelijk zuivere gedefiniëerd als heiligheid voor zover het eerbetoon waardig is. Daar wat betreft de gerijpte optie geen namen kunnen worden verraden is men terwille van de wereldorde overgeleverd aan het onpersoonlijke object van eerbetoon. In feite moet de klok leren de individuele identiteit te representeren. God onpersoonlijk bezien in de vorm van de tijd kan en is aanbeden middels het uurwerk. Er is geen zinnig mens religieus of niet die zou twijfelen aan de status van de klok als de regisseur van de orde van de samenleving. We kunnen eenvoudigweg niet zonder. Derhalve de voorgenoemde serieuze bezorgdheid over alternatieven van klokkenbestuur en een voorstel voor een verbeterd ontwerp. Wat betreft de wording kijken we naar de geschiktheid van een goede vorm hetgeen ook een religieuze definitie is. Voor de zelf-evidentie van de natuurlijke optie zouden we geen verdere toelichting nodig hebben, kortweg validatie definiërend als een wetenschappelijk het-is-zoals-het-(van nature)is waarbij de discussie over welke vaderlijke zorg zou zij beëindigd met de waarde van de vrijheid. Het is de bedoeling een vrije keuze van tijdbewustzijn te hebben door middel van een instrumenteel respekt voor alternatieven. Het onpraktische van de natuurlijke chaos gekontrasteerd met een vrije keuze van pragmatische, religieuze, politieke of psychologische geïnspireerde paradigmata van tijdbeheersing (afb.) zou uiteindelijk eruit zien als een computerklok maar praktisch uitgewerkt zijn in de vorm van een eenvoudige aanduiding op de bestaande kalender en een alternatief gebruik van bestaande uurwerken en schema’s zoals afgebeeld onder tabellen en ontwerpen. Zij die de liefde voor het alternatieve neurotisch noemen zijn erop gewezen dat hun eigen bekentenis naar het gemak van de standaardtijd ook als een dwangneurose kan worden aangemerkt. Zolang het hart niet de lagere konditioneringen van het lichaam naar het ego van een groep, de macht van een positie of het sexuele van de liefde domineert, is neurose (de ziekte van de zenuwen) de werkelijkheid. 
‘Kraai heeft gekrast,’ zei Cynethryth zacht, maar met een heldere stem die klonk tot in de verste hoeken van de Hal. ‘Wijn is gemorst. Oliekruik val om, nevel kom!’ Ook Hygeberht liet verbluft zijn staf zakken en tastte vaag naar het kruis op zijn borst. ‘Nokbalk splijt, zwarte hond is gekomen,’ zei Cynethryth. ‘Nevel spreidt, slang kruipt in de hof.’
Ik heb nu al weer een aantal keer buiten geslapen om mijn nacht spullen te testen. Mijn eigen donzen slaapzak bleek opnieuw bijgevuld te moeten worden. De geleende slaapzak voldeed wel, maar ik had het koud omdat mijn luchtbedje me dons niet voldoende isoleerde.
Het gaat over het volgende. Een vriendin van mij hecht veel waarde aan bezit, en ik ben van mening (uit eigen ervaring en door veel te lezen), dat bezit niet de weg tot levensgeluk is. Alleen laat het zich moeilijk onder woorden brengen wat ik haar wil vertellen.
TE HUUR DORPSTRAAT12a BAEXEM HIER BIEDEN WIJ U DIT VERRASSEND RUIME EN IN 2012 GEHEEL GERENOVEERD WOONHUIS OP EEN GOEDE LOCATIE TE BAEXEM TE HUUR AAN. DE WONING BESCHIKT NAAST EEN MOOIE WOONKAMER MET OPEN
this song shows up in my head, deadly accurate, whenever i’m around a woman who cannot be trusted … it’s like my guardian song … (guard dog lol) … i had this album in the 80s … i guess it’s still following me around, thank god … being so protective …
Mackie sluipt langs de schutting. Hij draagt zeven messen van verschillende formaten verborgen op zijn persoon, maar hij heeft ze nog geen van alle tevoorschijn gehaald. In een opwelling heeft hij een schaar uit zijn laars gehaald. Hij klapt hem open en schuift hem langs de schutting, als een kind dat speelt dat de schaar een haai is.
UPDATE Vanwege de vroege sluitingstijden konden de Belgische kranten niet de uitslag van de Amerikaanse presidentsverkiezingen brengen. Maar daar hebben sommigen creatieve oplossingen voor bedacht. De Gazet van Antwerpen, had van vanochtend een grote cowboyhoed en de gezichtjes van de twee presidentskandidaten, waarbij het juiste gezicht uitgeknipt kan worden en onder de cowboyhoed geplakt kan worden. De Morgen toont tot op de vouw een foto van Barack Obama met de tekst the next president of the United States, nu op http://www.demorgen.be. Wie de krant in gevouwen versie omdraait zie een halve pagina grote foto van John McCain met dezelfde tekst. De Morgen toont tot op de vouw een foto van Barack Obama met de tekst the next president of the United States, nu op http://www.demorgen.be . Wie de krant in gevouwen versie omdraait zie een halve pagina grote foto van John McCain met dezelfde tekst.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *