“alaska vliegtuigen overlevingsuitrusting boswachter overlevingsuitrusting”

Huidkanker is een van de meest voorkomende huidziekten in Nederland en tevens de meest  voorkomende vorm van kanker. Huidkanker is een chronische ziekte: eenmaal huidkanker-patiënt, altijd huidkankerpatiënt. Bovendien blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dat in vergelijking met andere Europese landen Nederlanders er niet goed voor staan. Nederland staat op de tweede plek als het gaat om sterfte aan melanoom.  Alleen in Slovenië sterven meer mensen aan deze ziekte.
Het was een paleis voor zielenrovers, lelijk, de gevel zwaar en donker, met drie rijzige torens en naar­geestige betonnen beelden van abstracte menselijke vormen naast smalle hoge ramen van glas in lood.
Veel van wat verloren is, kan nooit meer teruggevonden worden. Wurmwater is weliswaar de stad der tweede kansen, maar hoop gedijt niet goed op deze mestvaalt. Vrijwel iedereen die hier leeft is al eens gestorven, veelal gewelddadig. Daarom hangen ze nu ook zo aan het leven, omdat ze betwijfelen of er nog een wereld is, hierna. Een onderwereld voor de onder­wereld, is dat geen vreemd concept?
Vanuit de twee hoeken van de lift houden ze me vanonder hun wenkbrauwen in de gaten, hun vingers om de trekkers van de vlammen­werpers, de gelige ontstekingsvlammetjes lui likkend aan de lopen. Ik heb nu de rust voor een geïmproviseerd nooddirectief, maar besluit het risico niet te nemen van een benzine­brand in deze kleine ruimte. Ik schenk de twee een scheve glimlach en wacht tot we boven komen.
Aan de balie werd ik verwelkomd door een pseudomens. Haar gladde grijze gezicht, met maar een vage aanduiding van ogen, neus en mond, vertoonde geen uitdrukking, maar haar stem klonk warm toen ze me condoleerde. ‘Hij heeft vijf perfecte uitzettingen voor NonVitae uitge­voerd, we hopen dat u zijn goede werk zult voortzetten.’
Daddy survival kit, dad to be gift, new dad gift- Some things for energy, something for the inevitable headache, and supplies to get and stay refreshed! Touch a good gift for the new daddies out there
De overlevingskits dat de GI’s bij zich hadden tijdens de wereldoorlogen vormen min of meer de basis van onze moderne kits. Deze kits werden bewaard in tabak doosjes en altijd op de man zelf gedragen.
Laura legde haar hand op de bureaustoel en keek peinzend naar buiten. ‘Ik weet het niet,’ zei ze uitein­delijk. ‘Ik dacht ook dat het beter ging. We hadden hartstikke veel aan de nieuwe therapeute, Peter vond dat ook. Tijdens de vakantie hadden we voor het eerst in tijden weer seks.’ Ze bloosde lichtelijk. ‘Sorry, dat is meer informatie dan waar je behoefte aan hebt waarschijnlijk, maar voor ons was het een door­braak. Ik kon hem heel lang gewoon niet in mijn buurt ver­dra­gen. Afschuwelijk, ik weet het, en ik probeerde er echt wel tegen te vechten, maar dat lukte moeilijk.’ Ze wreef haar handen tegen elkaar, het was ineens koud in de kamer. ‘En die muur had ik eindelijk afgebroken. En toen… dit. Ik weet het niet. Ik begrijp het zelf ook totaal niet.’
Ujhalin trok de balkondeur open, verdween even naar buiten, kwam weer terug, zette met een harde klak van de schakelaar de radio aan. Even stond ze daar met haar rug naar Meyago te wachten: kort, zwart haar dat haar hals bloot liet, lange benen in een wijde broek, een kobaltblauwe mantel over haar schouders die het blauwgroen van haar huid extra accent gaf.
Naar het belang van geduldige vasthoudendheid moet men vasthouden aan de dagelijkse routine niet afhangend van deze of gene persoon, ritueel of bezitting. Mensen komen en gaan, routines worden uitgeprobeerd en bezittingen worden verkregen zowel als verloren. Creatief zijnde zal nauwelijks iets standhouden behalve de realiteit van de verandering zelf. Deze realiteit is praktisch gesproken tweeledig: het is analoog en digitaal, het is natuur en cultuur, het is het zonnestelsel en de sterren, het is de opeenvolging zowel als de herhaling (afb.). Zoals gezegd, om je handelingen te plannen is een gemeenschappelijke noemer nodig die een reflektie op haar natuur vormt: het is het analoge, de natuurlijke dynamiek, het unieke en de overeenkomstigheid in herhaling. Naar deze noemer is er de vrijheid van keuze van praktisch ieder gewenst tijdschema: zonnetijd, standaardtijd, sterrentijd, ware siderische tijd, gemiddelde tijd de tijd van de maan etc. Dit is de naakte opeenvolging, het digitaal lineaire, cultureel pragmatische van het kennen van de orde van de dag. De noemer wordt weergegeven door de verdeling van het jaar: iedere dag wordt een andere positie t.o.v. de sterren ingenomen die na één jaar wordt herhaald. De andere optie naar haar natuurlijke werkelijkheid wordt weergegeven door de zonnetijd; de oorspronkelijke tijd door de eeuwen heen door de mens gerespekteerd de middag romeinse stijl nummer twaalf noemend. Praktisch zou men als individu alleen een kalender, een pen en een gewone klok nodig hebben, terwijl zoals eerder gesteld men het jaar door komt tot 24 perioden van 15 dagen, 48 weken en zes twee-maandelijkse seizoenen aangeduid door vijf (niet de midzomerseizoensdag) extra dagen die het jaar volmaken (zie schema voor het verdelen van het jaar en het corrigeren van de klok onder de tabellen voor dit boek). Deze klok en kalender vormen het referentiekader als het aankomt op het plannen van alternatieven van dag- en weekorde. Op deze manier harmoniseert men met haar natuur zonder de kontrole te verliezen met haar weerstaan van het mannelijk chauvinistische machtsspel van culturele oppositie. Naar het collectieve zou het gedoe van het met de hand corrigeren van een klok en markeren van de kalender niet eervol kunnen zijn. Daartoe is er een ontwerp mogelijk voor een nieuw soort computer(gestuurde)klok die de sterrenhemel toont verdeeld in vierentwintig ,zoals een schaal voor een klok, die één stap naar links draait langs een indicatie van de zon voor een sterrendag analoog de ware siderische tijd tonend. Naast deze gemeenschappelijke noemer van de sterrentijdklok kan een digitale display ieder door een multiculturele wereldorde gewenst tijdbegrip bieden van standaardtijd tot maantijd en kalenders voor religieuze doeleinden (zie ontwerpen voor een uitgebreide omschrijving). Aldus de tijd regelend naar het gezag van haar natuur zal afspreken om mee te beginnen en je verhouden op de langere duur minder konflikt geven met haar cultureel, ondoorgrondelijke wezen. 
Er is een berucht konflikt tussen de geest en de emoties. Veel mensen zijn verward hun gedachten en gevoelens tegengesteld te zien. De geest kan worden gedreven door een lager motief waarbij de ziel alarm slaat met gevoelens over het feit dat het verkeerde programma in werking is. Ook het lichaam kan worden gekonditioneerd of onder de invloed staan van een lagere drift waarbij de geest alarm slaat dat dat soort gevoelens niet samengaan met het programma van de ziel. Op beide manieren is men geneigd het andere te forceren. Er is geen recept dat zegt dat gedachten of gevoelens de voorrang zou moeten worden verleend. Er zijn recepten voor het gelijkrichten met de ziel. De ziel communiceert d.m.v. emoties en gedachten en op de juiste manier gelijkgericht zijn de twee in harmonie waarbij geen forceren plaatsvindt. Materiële motieven volgend kan men denken dat men of pijn moet lijden in het mislukken van het volgen van het emotionele, of dat men onder waanzin moet lijden er niet in slagend het gezonde verstand te volgen. Je gelijk richtend echter ontsnapt men eraan verstrikt te raken in de dualiteit (afb.). Je gelijk richten met de ziel betekent dat de relatie met lichaam wordt hersteld door middel van oefeningen. Niet alleen moet de geest vanuit het spiritueel motief worden getraind, maar ook moet vanuit datzelfde motief het lichaam leren beantwoorden aan de definitie van de sport: men doet het alleen maar om zich om te beginnen goed te voelen, niet terwille van het nummer één zijn. Dus gaat het er met de basisoefening niet om vaardigheid, spieren of uithoudingsvermogen te kweken, maar eenvoudig om je goed te voelen in je lichaam zoals het is. Fundamenteel gezien forceert men zich niet tot enige prestatie of uitkomst maar gaat men over tot lichamelijke aktiviteiten ter wille van de aktiviteit zelf. Dit staat algemeen bekend over de hele wereld onder verschillende benamingen als buigen en strekken. De indiërs doen het zus, de chinezen doen het zo en de westerlingen noemen het zo en zo. Hoe dan ook genaamd wordt de geest fundamenteel met het lichaam gelijkgericht door eenvoudige oefening overeenkomstig een persoonlijk geprefereerd patroon. Spieren worden gerekt en aangespannen om ze kracht te geven. Bijgevolg wordt de bloedsomloop verbeterd en voelt men zich daar goed van. Regelmatig het lichaam op deze wijze inspannen zonder het te forceren brengt de geest tot rust en maakt het lichaam soepel. Het is zelfs voorgeschreven als een voorwaarde voor de juiste meditatie. Men kan merken dat men gevangen is in konditioneringen als het lichaam bij tijd en wijle verstijft. Beseffend waar de stijfheid vandaan komt biedt het oefenen ruimte aan het mediteren van alternatieven om de stijf makende konditionering te overwinnen. Dit is beter dan zichzelf forceren tegen de konditionering in waardoor men op pijn uitloopt of in waanzin vervalt. 
maart 2011 ongeveer een jaar lang door het dierenriemteken Ram heen. De uit evenwicht zijnde mannelijke kracht kan in deze periode zijn slagkracht verliezen en vervallen in extremen. Waar de mannelijke kracht wel in evenwicht is, wordt deze mogelijk naar de kosmische octaaf van het ‘Goddelijke mannelijke’ getild.*5
Ik heb bv de ervaring dat de gevechten die ik heb meegemaakt (diverse rassen) op te lossen waren met het omhoog brengen van de achterhand, of een brul. Maar mensen met bv ervaring met ‘vechthondenrassen’ (sorry voor de benaming maar gebruik dit even ter omzeiling van het opsommen van rassen) hebben mischien wel hele andere ervaringen welke voor hun specifieke honden belangrijk zijn om te vermelden.
Natuurlijker wijze beweegt de stroom zich van de bergen naar de zee. Op de zelfde manier beweegt de stroom van het leven zich van de hemel naar de aarde. Men moet van zijn eigen narcistische voetstuk afkomen en nederdalen in de wereld van het medeleven. In de hemel is geen medeleven nodig. Geen genade, geen liefde, geen liefde, geen God, geen God, geen leven. Zo daalt men af. Met de wil hiervan wordt de val van de ziel opnieuw begrepen met het subtiele verschil van de ervaring. Hartstocht is het gevaar van de neerwaartse aktie en zelfs de waanzin der indolentie is daar. Niet tot handelingen willen overgaan kweekt de valse hartstocht en niet in beweging willen komen kweekt de waanzin. Hartstocht zou over de liefde gaan: de wereld een vrouw, de geest een man en de man moet de vrouw liefhebben. Gelijkelijk zou de waanzin een object hebben: “ik ben gek op mijn lieveling maar niet waanzinnig omdat ik haar mis”. Dus, zoals het verhaal gaat, schept de man zichzelf een object van liefde en waanzin. Dit is een oorspronkelijk gegeven. Het is de aard van de mens een jaloerse knutselaap te zijn altijd gek over het onbereikbare ideaal van het altijd-gelukkige en altijd hartstochtelijk over de belangen van de wereld.
Als het daglicht begint te verflauwen, kruipt het sepia stroperig naar de hoeken van mijn kamer terug. Ik – ja, zonder enige twijfel ik – kijk op. Een schim lijkt door het venster te glijden. Een spelen van het laatste avondlicht?
11.11.11 actie acties afval armoede auto balans banken bevolking blog boek boeken bouwen co-housing CO2 cohousing debat delen doe het zelf dranouter economie energie energiefiets feest festival fiets fietsen film geld geluk gemeenteraad gent ggo groei groen inspiratie isolatie jongeren kernenergie kinderen klimaat kunst landbouw lezingen lopen media moestuin muziek natuur oceaan olie parijs politiek reclame school senioren show sport spullen stad theater tips toekomst transitie Vakantie verandering verkiezingen vis vlees vliegen voedsel voetafdruk voetbal water wonen
Wanneer het “crisis” is (zoals nu al een paar decennia) valt de mensengemeenschap uit elkaar. Horizontale banden tussen mensen raken dan verbroken. Vrij natuurlijk voelt elk dan de nood aan een verticale van bovenuit komende inspiratie, een Hogere Macht (God, de Staat, de Partij, het Volk, de Natuur, “Wij”, …), waarvan men hoopt – desnoods door hard te bidden – dat ze de boel nog bijeen weet te houden én tegelijk juist niet. De “terugkeer van de religie” heet dit dan. Zelfs de vrijzinnigen zeuren al een kwarteeuw over “atheïstische spiritualiteit”.
Samuel gromde een vloek en greep naar het water. Hij dronk de fles halfleeg en goot de rest over zijn hoofd. Met een zucht van opluchting liet hij zich achterover vallen. ‘Ik vind het ritme niet,’ zei hij. Achter hem zag hij een groep kinderen de graan­halmen bijeen rapen en samenbinden. Ze plaatsten de bundels in groepjes op het veld, klaar om ze later te verzamelen.
Bij het vierde appartement dat ze passeerden stond de deur open. Zohra aarzelde om naar binnen te kijken. Uit de ruimte dreef een mengeling van geuren. Het waren geen typische geuren van een bewoond huis, eerder een soort walm van dood vlees, zij het niet zo sterk als in de stortplaats. Zohra gebaarde naar Lieven om te wachten. Na een uitwisseling van tekens gingen ze elk aan weerszijden van de deur staan. Toen ze lang genoeg geluisterd hadden om te horen dat het volledig stil was in het appartement, waagden ze het om naar binnen te gaan.
‘Kijk om je heen, Alloceur.’ Ze blaft de titel als een scheldwoord. ‘De wereld ligt in puin. Pakken wat er te pakken is, meer is er niet. Jouw idealisme? Daar lach­ten we samen om, Mook en ik.’ Ze reikt achter zich en trekt haar pistool uit haar broekriem. Met een zweem van triomf in haar ogen richt ze op mijn voorhoofd. ‘Explosieve kogels, Ferdi. En ergens in die nanowolk van je moet nog een brein zitten. De mens­heid heeft allang geen plek meer voor idealisme.’
Ariadne trok zijn trui over zijn hoofd, daarna zijn hemd. Ze streelde zijn borst en buik en hij kreeg kippenvel van haar vingers en de frisse lucht. Ze staarde in zijn ogen terwijl ze zijn riem losmaakte en de knoop van zijn broek lostrok. Harrald liet zijn handen langs haar nek glijden, naar beneden en over haar volle borsten, die zijn handpalmen aange­naam vulden.
Ze werden opgeschrikt door kabaal. Gerommel, ergens op de twintigste verdieping, dicht genoeg om te weten dat ze niet alleen waren, maar waarschijnlijk ver genoeg om tijdig uit dit smerige hol te ontsnappen.
Hoi meis, wat een naar en triest verhaal . Ik heb vorig jaar mijn Dober moeten laten inslapen en ik dacht eerst dat mijn manneke gewoon door zou gaan voor mij en dat was ook een kleine week zo. Ik kwam s’middags thuis van een klein stukje wandelen en hij ging liggen met een blik in zijn ogen van baasje, het hoeft van mij niet meer, ik ben er nu aan toe, dat was voor mij het seintje om de dierenarts te bellen.
Het vuur maakt dat alles anders wordt. Vuur transformeert wat oud en stoffig is naar iets nieuws en levendigs. In vuur zie je weer helder wat er aan de hand is. In vuur ervaar je het leven niet vanuit een emotie: het gaat veel verder dan dat. De emotie is een bepaalde laag. Daaronder zit een echtheid, een eerlijkheid. Je weet weer wat je te doen staat. Je weet weer waar je voor leeft. Het kan een kracht in jezelf zijn dat je weer durft te gaan staan voor wat werkelijk belangrijk voor je is.
Samuel liet de rugzak op de grond vallen en liep de woonkamer binnen. Met zijn hand streelde hij het eikenhout van de tafel. Honderd jaar geleden, twee levens ondertussen, had hij deze zelf gemaakt met hout van een pas gerooid bos uit een naburig dorp. Hij herinnerde zich de uren werk, maar voelde de afstand tot die ervaring die de tijd met zich meebracht.
Het laatste onderwerp dat ik toch even wil aanhalen is het element paniek! Waarschijnlijk een van de gevaarlijkste dingen om te doen is panikeren, paniek vloeit voort uit ongecontroleerde angst van het onbekende. Je gaat je dingen inbeelden die er niet zijn en je zal heel vlug al je mogelijkheden verliezen en zo de verkeerde beslissingen nemen. Hierna volgen een aantal punten die iedereen zou moeten in acht nemen wanneer ze in een overlevingssituatie terecht komen:
41. Winst: • Aanvulling of leidraad gesprek (géén vervanging!) • Kwaliteit van Leven ‘labuitslag’, voorafgaand aan gesprek • Sneller tot de kern in gesprek: korter consult • Meer informatie van kind zelf: eigen visie • Vervolgen in tijd • Gericht adviseren en verwijzen • Consult duurt NIET langer KLIK PROfiel
Ik denk dat jij zelf weinig gespeeld hebt met een opgroeiende puber. Als deze bij een trek spel hapt is het in mijn ogen per ongeluk als hij zijn bekje verplaatst in het spel. Er komt ook adrenaline vrij en zeker geen stress. Als een spel stress zou opleveren ga ik zeker niet aan een spel beginnen.
H.F ++% 6%4+#96+: 6%4+# #).* ,S/ *+%;+% *+2 “BB+*””B 9+; F””# 4+ 4.”$%6;+ MTD 5B++: 4″2 @+2 5#+.% =”% 4+ *”%%+% +#$+# ?”; $+:#6*A+% 4″% 4″2 =”% 4+ =#6)?+%C 1+2 @+#;+%%+2?+#: =”% *”%%+B.F:+ A”2.U%E2+% ?+#:2+ *.%4+# +
Vasten is niet alleen iets van het lichaam. Iedere gewoonte heeft het kontrast van abstinentie nodig zodat men zich bewust wordt van de werking en werkelijkheid ervan. Dit schept de volledige complexiteit van het leven: allerlei gewoonten hebben een kontrast en bewustzijn nodig terwijl ze allemaal afhankelijk van elkaar vervlochten zijn. Wat is de invloed van het vlees-eten, onder welke omstandigheden is sex bevorderlijk of destructief? Wanneer stort ik in of bloei ik op? Wanneer kom ik uit op argumenteren en meningsverschillen en hoe verhoudt zich dat tot de collectieve aangelegenheid? Waar draag ik toe bij in welk seizoen, etc. etc. De gewone leek is een chaos van speculatie: niemand weet het precies, maar allen begrijpen het min of meer. Vele theorieën van toeschrijving verklaren waarom en hoe dingen fout gaan , subtiel corrumperend naar hun secundaire winst. Sommigen zweren bij moraliseren als de enige oplossing, terwijl anderen zweren bij standvastig en zwijgzaam werken. Natuurkundigen zoeken naar een verenigde veldtheorie die alles verklaart en religies voeren er strijd om welke het meest omvattend is. Wat ook het geval of de aspiratie mag zijn, vroeg of laat moet het worden opgegeven. Met die kennis fluistert de wijsheid de term vrijwillig lijden of boete: gehaat door de gewone man en het liefst door allen behalve de serieuze kandidaten der heiligheid vergeten. Niettemin heeft de regel een plaats als een hoeksteen van de vooruitgang. Zonder oprechte boete is er geen echte kennis, bewustzijn of vooruitgang op welk levensterrein dan ook mogelijk. Vele mensen moeten ervaren dat men alleen met schade en schande wijs wordt. Slechts na een uitputtende ziekte of een rampzalige mislukking dempt men de put waarin het kalf verdronk. En de mens is collectief een trage leerling. Zwaar gehecht aan alle illusies van beheersen en genieten doet zich keer op keer de totale (en zeer dure) ramp van oorlogvoering voor die alle winstmotieven en weerleggingen van boete afstraft. Oorlog is de gesel van de God die in onze oren schreeuwt dat het gezond is om hongerig te zijn, goed is om te vechten voor de zaak en een doodzonde om je naaste te verraden.
Dit is de nieuwste versie van de weekend tas met twee draag riemen zodat je hem als een soort van rugzak kan gebruiken de oude versie had een draag riem voor over de schouder die nog wel veel in gebruik is in de dessert variant die het meeste voor een uitzending gebruikt wordt naar woestijn gebieden.
Dus kijk ik om te beginnen op dvd nog maar eens naar Death in Venice. Geen vervelendere en tegelijk spannender film als Death in Venice. Ha, zie: “Tell me: you know what lies on the bottom of the mainstream? Mediocrity!” Inderdaad, en zelfs aan de oppervlakte!
Laura kwam naar Miranda toe, haar hoofd schuddend. ‘Het is vast onderdeel van de research voor zijn laatste boek. Hij wilde iets doen met Japanse folklore maar ik geloof niet dat er al echt een heel duidelijk idee was. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb waar hij precies mee bezig was, ik heb vooral genoten van het land en de cultuur. Hij liet meestal niet zoveel los over nieuwe boeken voordat de puzzelstukjes een beetje op zijn plek vielen. Ik kreeg meestal pas echt inzicht in zijn verhaal als ik begon met de redactie er van. Laat eens zien?’
Er hing een rare geur in de ruimte, vond Samuel. De woonkamer was netjes onderhouden en de vrouw die voor hem zat en aandachtig naar Gaetan luisterde, leek hem niet een persoon te zijn die rare geurtjes zou verdragen. Net als de woonkamer was ze netjes. Het leek Samuel echter een geforceerd soort van netheid, iets dat zo is omdat het verwacht werd, niets meer. Misschien is het gewoon een speciale geurkaars, dacht hij. Met een glimlach probeerde hij de aandacht van Erwin te trekken. De jongen, die naast zijn moeder aan tafel zat, keek schichtig naar hem en wendde daarna zijn blik weer af. Net als altijd schrok Samuel van de priemende ogen en de uitdrukking van eenzaamheid die ze uitstraalden. Hij nam nog een slok van de waterige koffie.
In het belang van de ziel en het materiële lichaam zweren mensen samen in allianties op het gebied van de politieke en religieuze werkelijkheid. Ter wille van het ego creëert de wetenschap anderzijds werkend in allianties van vriendschap en komplexen van ontkenning meer hoofdpijn en verbijstering dan er was voor die onderneming. Het is met vrienden op de eerste plaats van belang zich niet te bekennen tot enige andere alliantie dan de huiswetenschap van deze of gene vriendschap. Men zal naar het ego van de alliantie hoe dan ook roddelen over alles en iedereen, maar om samen te blijven, moet de infectie van de politiek en de religie er buiten gehouden worden. Religie is een zakelijke overeenkomst van opvoeding, net zoals politiek een zakelijke overeenkomst van materiëel bestuur vormt. Vrienden behoren elkaar niet de les te lezen, omdat dat gedefiniëerd is als een twist of gevecht. Noch behoort men samen te zweren ter wille van een materiële uitkomst daar die politiek misdaad of subversiviteit wordt genoemd zonder formele bevestiging. Men moet niet van zins zijn de werkelijkheid te veranderen door religie in te stellen of een politiek motief op te leggen als je vrienden wilt blijven. Waar vrienden over praten is het meer of minder huishoudelijke van de wetenschap. Dit zal hen ego brengen en intelligentie-spelletjes in confrontatie waarmee ze hun ziel kunnen verspillen ter wille van de lol. Materiëel kan het nooit meer zijn dan kunst wat wordt besproken daar kunst de wetenschap van de vervreemding is. Te veel ervan zal alle vrienden verdrijven aangezien het allemaal ego is. Minder ter wille van het kunstzinnige en meer voor de burgerlijke ziel van de huiswetenschap zal duurzame vriendschap geven. Natuurlijk zal het burgerlijke geen duurzame vrede en geluk geven. Of men sterft in mindere of meerdere mate de druk van het nageslacht weerstaand of men zal lijden onder de verspilling van de eigen kultuur en intelligentie vasthoudend aan het resultaat tot de dood al dat ego uit de ziel zal wissen. Het standhoudende burgerlijke is niet zo creatief behalve in het verwerven en bezitten, zodat op z’n best ze mooie verzamelingen vormt voor musea de vervreemding der kunsten in sympathie beschermend. Uiteindelijk zal de konklusie zijn: boven vriendschap is er alleen het principe van de volledige overgave aan het gebod van geëmancipeerde onafhankelijkheid in zelfgerealiseerde dienst aan de God en de ziel van de tijd. 

One Reply to ““alaska vliegtuigen overlevingsuitrusting boswachter overlevingsuitrusting””

  1. Ariadne bleef naar zijn ouders kijken met haar licht­blauwe ogen terwijl ze zijn vraag beantwoordde. ‘Een paar kilometer verderop, noordelijk, ligt een oude RAF luchtmachtbasis. Ik geef je de coördinaten van een opslag met medische voorzieningen die ik nodig zal hebben het komende jaar.’

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *