“buitenopstelling en overlevingswinkel boogschieten overlevingsuitrusting”

Hahaha inderdaad. Nadenken en inderdaad “rustig” blijven zeggen mensen die nog nooit een serieus gevecht van honden met aardig kaliber hebben meegemaakt denk ik dan maar. Uiteraard ga je niet hysterisch schreeuwen en gillen maar tot zo ver blijf je rustig. Alle kalmerende signalen en positieve trainingsmethodes verdwijnen ook op de achtergrond dan hoor. Je reageert (of niet) en that’s it.
Ik liep naar voren en stak ook een poot op. Klauw­hand met opponeer­bare duim, in mijn geval. Bionische klauwhand. En dat maakte altijd meer indruk. Eek­hoorns met dergelijke handen stonden het vaakst in leidinggevende posities, zoals mijn functie. Of nou ja, mijn voorbije functie. Ik gebaarde dat de dieren om me heen bij mij moesten komen. Een groot deel van de ratten gehoorzaamde meteen.
Het grootste deel van de menselijke moeilijkheden komt voort uit escapisme. Bang voor de zelfconfrontatie in de geest, raakt het geweten verwrongen om het materiëel motief te dienen. Met de materie alleen is men dus nooit echt in orde hetgeen zich zal uiten als een vorm van lust. Uit die lust komt een strijd om de macht voort waardoor men vroeg of laat de kontrole verliest. Zo komt de profiteur ten val en verliest hij zijn intelligentie. Het ‘niet-dit’ bewustzijn van de misvatting is het resultaat van de materiële begoocheling. Het bestaat uit illusies over het de beheerser en genieter zijn terwijl tegelijkertijd het geweten het tegendeel fluistert van lijden voor opofferingen en onderwerping terwille van de samenwerking. De geest zoals tot uitdrukking gebracht door kulturen van beheersing kan ontmoedigend zijn. Iedereen weet het zo goed voor zichzelf dat de ander wordt gezegd en veroordeeld hetzelfde te doen. Maar feit is dat niet iedereen hetzelfde is of hetzelfde kan doen. Eén moet verschillend zijn zijn terwijl twee hetzelfde moeten wezen. Dat is het probleem van het leven. De ontologische vraag van hoe met God te zijn, de Heer en de orde, staat gelijk aan het beantwoorden aan en beslissingen nemen over leven in harmonie (e.g. één bewustzijn van de tijd) of dat men de konfrontatie moet aangaan en moet leven overeenkomstig winnen en verliezen in het konfliktmodel (b.v. het aanvaarden van twee soorten van tijd). Om vrede te hebben moeten twee mensen de zelfde orde of harmonie (God) hebben. Om werk te hebben moet men zich altijd bewust zijn van het verschil tussen het ideale van de totale opoffering voor de harmonie en de onvolkomen confrontaties van het winstmotief. Noch zou men er bang voor moeten zijn zich op te offeren, noch zou men er voor moeten terugdeinzen om in oppositie met het imperfecte te verkeren. Het is als met werken en vrije tijd: het één lukt niet zonder het andere. Zonder het konflikt kan men niet werken en zonder het werk kan men niet gemotiveerd zijn voor de harmonie van het onverschillig zijn met de genade van God en de natuur. Wat de doorslag geeft is of men weet wie men is of niet. De ziel is een vergaarbak van identificatie met alle soorten van menselijkheid. Hiervan ontwikkelt zich een zekere samenhang van denken of een geest. Deze geest wordt gezekerd middels emoties die waarschuwen of men gelijk gericht is of niet. Hiervoor moet men regelmatig naar luisteren, b.v. in de vroege ochtend vóór het ontbijt. Meditatie voorafgaande aan de aktie is onmisbaar om de zelfkennis en samenhang van de geest te bereiken nodig om de kontrole te houden. Veel mensen gaan ‘s zondags naar de kerk de priester de stem van het geweten gevend. Maar dit als een externe vorm van kontrole hebbend is nog steeds het zelfverantwoordelijke van een dagelijkse meditatie en een aparte dag (b.v. de vijftiende of aquariaanse zondag) nodig.. 
Behendig manoeuvreerde ze over de verlaten puin­hopen. Er was amper nog een stukje aarde te vinden dat niet bezaaid was met afval of brokstukken van ingestorte gebouwen. Ze stuurde haar zwotor door een winkelstraat en zoefde voorbij de groene en blauwe voorgevels. Zonder de holoprojecties waren het trieste, lege panden.
44. 42 kan om hulp vragen. Als dat niet lukt, kunnen naasten door hun mede- verantwoordelijkheid zelf actief worden, ook zonder dat ze gevraagd worden. Herstel, vooral het herstel van vertrouwen, is in grote mate afhankelijk van of de man zelf verantwoordelijkheid neemt, weerstand of niet. In zekere mate heeft dit echter ook te maken met de verantwoordelijk- heid die de vrouw voor dit probleem op zich neemt. Onder de verant- woordelijkheid van de vrouw wordt eerste instantie verstaan dat je een open houding moet hebben, om zicht te krijgen op wat je man nodig heeft. In de enquête is aan de vrouwen gevraagd hoe zij hun seksverslaafde partner zagen. Daarbij was er keuze tussen de volgende antwoorden mogelijk: • Als de schuldige. Hij staat zelf aan de lat om met zijn proble- men om te gaan. • Als iemand die iets nodig heeft. • Een zelfzuchtig iemand, een stiekeme egoïst. • Als een kind dat moeite heeft met verantwoordelijkheid. • Het gedrag is normaal, want alle mensen zijn seksuele wezens en hebben seks nodig. Er is in de reacties een tweedeling te maken: wordt de man blijvend als dader gezien, of is hem iets overkomen wat hij zelf eigenlijk ook niet wil? In het tweede geval wordt de man meer de rol van slachtoffer toegekend. In het eerste type reacties blijft de man als schuldige ge- zien worden, en staat hij alleen aan de lat om met zijn problemen om te gaan. Vooral de houding om je man als een zelfzuchtig iemand te zien, wordt herkend: dit antwoord werd door 30% van de responden-
‘Mijn slagerswerk is inspannend genoeg geweest. Ik handelde inventief en doortastend, om de Marsh broers te brengen waar zij om verzochten. Goud voor bloed, want woord is woord bij de Marsh, dat weet iedereen.’
Probably, me too, I would have had access to that joyful and ideal life of “Pif! Paf! Pouf!”. I would have been a strong male, not a weak coward. The moral and financial weaknesses of my body and mind would not have obliged me to renounce man-making military duties. At least, as an officially recognized conscientious objector, I would have had, for these imposed two years of unpaid civil service, the means to enjoy that loafing bohemian life of “Pif! Paf! Pouf!”
Verschrikkelijke zombievirusgolven komen naar je toe, dus houd jezelf red van zombie immoreel invasievirus in sniperjachtspel. Het enige wat je moet volgen voor je zombie-menselijke overleving, is om de verdachte zombieactiviteiten op de hoogte te houden als een vooraanstaande moderne agent voor de bestrijding van verkeersjagerstrijders.
Hij had dit eerder gezien, besefte hij opeens. De herinnering bleef net buiten zijn bereik, gaf alleen vage aanwijzingen over wat hij destijds gezien had. Het was lang geleden, in een van zijn eerste levens. Een ten­toonstelling van werk dat toen al oud was. Hetzelfde patroon, of toch bijna. En nu gemaakt door iemand die pas aan zijn eerste leven begonnen was.
Dan maar gauw de zaalvisite. Want er is om tien uur een activiteit gepland waarvoor ik beter met een nieuwe alinea kan beginnen. Ook voor niet medisch geschoolden wordt het nu weer interessanter, hoop ik.
De ganse geschiedenis van de mensheid is één kramakkige poging om van de natuurlijk gegeven aarde een leefbare en bewoonbare wereld te maken, precies door het aanbrengen van “kunstmatige verstoringen” van de evenwichten in de ecosystemen waarin wij moeten overleven en hopelijk ook mogen genieten van iets meer dat de filosofen, dichters en gewone volksmensen al eeuwen eenstemmig het “goede leven” noemen. En politiek is de kunst om die wereld (de polis) zo in te richten en herin te richten dat die gelukzaligheid van het goede leven binnen handbereik ligt. Alleen hebben we het tot nog toe steeds zo gearrangeerd dat slechts een kleine minderheid deelneemt aan de politiek en dat de rest moet rekenen op de goodwill en de barmhartigheid van de leiders die ze min of meer verplicht is te aanvaarden, wil er ook nog brood op de plank liggen.
De trend duurzaamheid gaat over People, Planet, Proffit, het is een groeiende trend. De focus ligt binnen de sector nog op het ‘Planet’ domein. In de maatschappij is veel aandacht voor het ecologische aspect van duurzaamheid. Omgaan met onze planeet, slim gebruik maken van restproducten en energie of creëren van ‘schonere’ energie zijn daar voorbeelden van (Raessens, 2011).
nummer 1 I JAARGANG 1 Wie zijn wij? ACTIES Evenementen Friends time schoon madammen avonden Bachelorette day Are you ready to get married Hoge hakken avond Thema weekends Wie zijn wij Het Corbie team,
De mengeling van zwart en wit knalde tegen het badkamerkastje aan en deed dat op zijn poten wanke­len. Laura zag haar kans schoon en klauterde zo snel ze kon uit de badkuip, haar pijnlijke pols negerend. De bloeddruppels vlogen in het rond en ze gleed bijna uit door haar natte sokken op de badkamervloer. Half kruipend, half glijdend bereikte ze de deur aan de andere kant, die naar de studeerkamer. Die duwde ze open en met moeite hees ze zich over de drempel, verder de studeerkamer in. Toen ze het gevoel had dat ze ver genoeg van de badkamer verwijderd was, draaide ze zich om.
Het seizoen van de Griep begint officieel met deze maand, en vele jonge geitjes niezen reeds en hoesten vroeg hun manierhuis van school. Terwijl de gezondheidsambtenaren ouders over kunnen begeleiden hoe te voor hun zieke kinderen te geven, kunnen zij niet met een andere dringende kwestie op de meeste ouders’ helpen meningen – „hoe I die ben mijn ziek kind voor een volledige week gaat thuis onderhouden?“
19. Op zoek naar wakkerschudmomenten Een boterham met NutellaHij was geërgerd, zelfs boos en ook wel teleurgesteld. Waarom moest hij eenpartner hebben die in kaartlegsters geloofde? De discussie aan tafel was bitsgeweest. Het begon aanvankelijk gemoedelijk. Hoe ze hem vertelde dat ze hoop-te dat hun oudste zoon goed door de examens zou raken. Hij had het immersmoeilijk gehad dit jaar. Ze overliepen zijn curriculum en stelden inderdaad vastdat de opleiding die hij gekozen had toch wel aan de grenzen van zijn kunnenlag. Maar goed, hij was de moeilijke kandidaturen doorgeworsteld, restte nogdit examen en nog een laatste jaar. Dan zou hij een Master hebben zoals datvandaag heet. Daarmee stapte hij in de voetsporen van zijn vader. Vader washoofd van het laboratorium waar de technologie voor de verre toekomst werd 9
Op zoek naar een goedkope en eenvoudige manier om wat Partylichtjes te maken? Zoek dan niet verder want hier is de goedkoopste en eenvoudigste manier om vervolgens jezelf! Vaardigheden die je niet nodig hebt voor deze Instructable: soldering Kennis v
Sterre besefte dat ze ook naar hem staarde. Hun blikken kruisten. Hij kwam dichterbij de rand van het perron staan en hield haar blik vast. Ze voelde zich wegglijden in die diepe, donkere poelen die een einde aan alle pijn beloofden. Bijna wilde ze naar voren stappen, maar hij ver­dween uit zicht achter de trein die net langs het perron reed. Ze knipperde met haar ogen, haalde diep adem. Godverdomme, wat was dat?
In het bijzonder in het geval van strategieën is er veel psychologie bij betrokken. De bedoeling van de kontrole wordt het best gediend door zich de psychologie van het spel voor de geest te halen. Als eenmaal de kontrolemechanismen worden begrepen kan zelfs verlies een overwinning inhouden inziend dat b.v. leeftijd, statusoriëntatie en ervaring beslissend zijn voor een overwinning. Er is altijd een vorm van psychologie gaande in ieder spel van het leven. Sommige spelen zijn enkel opgezet om het onbenul van een zekere psychologie uit te dagen. Bijvoorbeeld de wil om te winnen kan psychologisch worden beschouwd als een zwakheid alleen verliezers belonend met de bevrediging van een zeker inzicht. Dit niet wetend kunnen mensen er bang voor zijn om zelfs maar het spel te spelen: ze vermoeden een kwade genius die ze de afhankelijkheid in manipuleert. Met geesteszieke patiënten kan dit vaak worden waargenomen: de wil om onafhankelijk te zijn die volledig is verwrongen door de ‘niet-dit’-aversie loopt uit op een chaos van zelfverwerkelijking waar zelfs niet de eigen denkimpressies zijn herkend als zijnde verbeelding van gezag in positieve identificatie met het ouderlijke. Van de verwrongenheid der weerlegging kankeren mensen en vallen ze terug de definities van de werkelijkheid verdraaiend naar begrippen van regels en spelen die nooit boven de dualiteit uit kunnen stijgen. Religieus is de sociale ontsporing van het ‘niet-dit’ denken een valse profetie genoemd, wetenschappelijk heet het oplegging en politiek wordt het diktatuur genoemd. De ware gelovige is altijd een toegewijde, de ware wetenschapper is altijd een rebel en de ware politicus is altijd een democraat. Hiervan afgeleid zou de ideale kulturele persoon een democratische en toegewijde rebel zijn: de gerijpte persoon is altijd kritisch over de andere autoriteit, zou zichzelf ook niet hoeven opdringen en het bestuur overlaten aan de democratische regel. De toewijding zou de vrije associatie van de mensen betreffen de alternatieven volgend van de geformaliseerde en informele samenleving bevrijd tot deze of gene dienst van orde of niet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *